Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Ehl-i Sünnet'in Senet olarak gösterdiği 100 Caferi

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Ehl-i Sünnet'in Senet olarak gösterdiği 100 Caferi

    Bismillahirrahmanirrahim

    1- Eban b. Tağlib el-Kufi:

    "Zehebi" zikreder ve şöyle der: "Eban b. Tağlib, kuvvetli ,bir Ehl-i Beyt taraftarıdır. Fakat sadıktır. Doğruluğu bizim kötülüğü kendisinin olsun." Ve der ki: "Ahmed b. Hanbel. "İbn-i Main" ve "Ebu Hatim", onun güvenilir olduğunu söylerler. Bahsinin sonunda da der ki: "Müslim, Ebu Davvd, Tirmizi ve Nesai ondan ahit getirirler."

    Müslim'in Sahih'inde "Süfyan b. Uyayne" "Şube" ve "İdris el-Evdi" ona dayanarak "Hadis"ler nakletmişlerdir. Hicri 141 yılında ölmüştür. Allah rahmet eylesin.

    #2
    Ynt: Ehl-i Sünnet'in Senet olarak gösterdiği 100 Sahabi

    Bismillahirrahmanirrahim

    2-İbrahim b. Yezid b. Amr b. el-Esved en-Nehai el-Kufi el-Fakih:

    Dayısı Abdurrahman ve Abdurrahman'ın iki amcası "Alkale' ve "Übey" hepsi doğru senetli hadis nakletmişlerdir. Her altı sahih sahibi de Ehl-i Beyt taraftarı olduklarını bildikleri halde onlara bir çok hadisler isnad etmişlerdir.

    Yukarıdaki unvan sahibi
    "İbrahim b. Yezid'i ise, "İbn-i Kuteybe" Ehl-i Beyt taraftarı sayar ama "doğruluğu şüphe götürmez" der. Buhari ve Müslim'in sahihlerinde "Hemman b. el- Iaris" ve "Abdullah b. Mes'ud'un oğlu "Ebu Ubeyde'ye ve daha başka bir çok sadık hadis sahiplerine dayanarak naklettiği hadis onun nasıl mukaddes olduğunu ispatlar. 50 yılında doğup 95 veya 96 yılında "Haccac"ın ölümünden dört ay sonra vefat etmiştir.

    Yorum


      #3
      Ynt: Ehl-i Sünnet'in Senet olarak gösterdiği 100 Sahabi

      Bismillahirrahmanirrahim

      3-Ahmed b. el-Mufaddal b. el-Kufi el-Hafri:

      "Ebuzera ve Ebu Hatim" Caferilikteki yerini bildikleri halde ondan hadis nakletmişlerdir. Ahmed'in, Mizan'daki Tercümesinde: "Ahmed b. el-Mufaddal Caferilerin ileri gelenlerinden ama sadık idi" diyen "Zehebi", ondan bahsederken adına "Ebu Davud"un ve Nesai'nin rumuzunu koyar, yani ondan şahit getirdiklerine işaret eder.

      Yorum


        #4
        Ynt: Ehl-i Sünnet'in Senet olarak gösterdiği 100 Sahabi

        Bismillahirrahmanirrahim

        4-İsmail b. Eban el-Ezdi el-Kufi el-Verrak:

        "Buhari'nin Sahih'inde Buhari'nin Şeyhi idi. "Zehebi, Mizan'ında ondan bahseder ve Buhari "Sadık" olduğuna işaret eder, hatta ondan vasıtasız nakleder. 286 yılında vefat etmiştir.

        Yorum


          #5
          Ynt: Ehl-i Sünnet'in Senet olarak gösterdiği 100 Sahabi

          Bismillahirrahmanirrahim

          5- İsmail b. Halife el-Melai el-Kufj:

          Künyesi de "Ebu İsmail "dir. "Zehebi" Mizan'ında ondan bahseder ve mutaassıp Caferi olduğunu, hatta Hz. Osman'ı kafir olarak telakki ettiğini yazar. Bununla beraber "Tirmizi" ve başkaları ona bir çok hadis isnad ederler. "İbn-i Kuteybe" de Maaritinde onu Ehl-i Beyt taraftarlarından saymıştır.

          Yorum


            #6
            Ynt: Ehl-i Sünnet'in Senet olarak gösterdiği 100 Sahabi

            Bismillahirrahmanirrahim

            6-İsmail b. Zekeriyya el-Esedi, el-Hallakan , el-Kufi:

            "Zehebi" terceme-i halini yazarak şöyle der; "İsmail b. Zekeriyya Caferidir. Fakat doğrudur. Aynı zamanda "Sahih" sahiplerinin altısının da onu "hüceet" olarak kabul ettikleri kimselerden saymıştır. 174 yılında Bağdat'ta ölmüştür. Caferi olduğu herkes tarafından bilinmiştir. Hatta Hz. Ali için: "Tur dağında Hz. Musa'ya hitap eden odur" dediği iddia edilmiştir. Aynı zaman da şöyle demekle de itham edilmiştir: "Evvel de, Ahir da, Batın da, Zahir de Ali b. Ebu Talip'tir." Bunun kendisini sevmeyenler tarafından uydurulmuş iftira olduğu muhakkaktır. Zira ,"Zehebi" Mizan'ında bu meseleye değinmiş ve şöyle demiştir: "Hallakan" hakkında bu iddia doğru değildir, bu zındıkların iftirasıdır. .

            Yorum


              #7
              Ynt: Ehl-i Sünnet'in Senet olarak gösterdiği 100 Sahabi

              Bismillahirrahmanirrahim

              7-İsmaiI b. Abbad b. el-Abbas et- Talikani Ebu'1 Kasım:

              "Sahip b. Abbad" ismiyle tanınır. "Zehebi" Mizan'ında onu zikrederken "Ebu Davut"un ve "Tirmizi"nin yanında "Hüceet" kabul edildiğine işaret etmiş ve şöyle demiş: "Büyük bir ediptir, caferidir. Biz de diyoruz ki Caferiliği hiç şüphe götürmez. Ve tutmuş oldukları bu yolla "Al-i Büveyh" devleti yöneticilerinin yanında kendi ve babası büyük mevkiler kazanmışlardır. Hatta vezirlerin arasında "Sahip" lakabına ilk olarak kendisi layık görülmüştür. Zira "Müeyyid'üd Devle"ye gençliğinden beri arkadaşlık yapmış ve bu lakabı ona o takmıştır.

              "Müeyyid'üd Devle" vefat ettikten sonra yerine kardeşi Fahr'üd Devle" geçerse de "Sahip"i vezirlikten azletmez; bilakis ona daha çok önem verir ve salahiyetler tanır.

              24 Sefer-385- Cuma günü "Rey" şehrinde 59 yaşında ettiği gün, şehir tamamen yasa kapanır; millet evinin önünde izdihamlı bir şekilde toplanır, cenazesinin merasimine "Fahr'üd Devle" vezirler ve kumandanlar dahil, binlerce insan katılır. "Fahr'üd Devle" cenazesinin teşyiinde halktan bir kişi gibi yürür ve defnedildikten sonra günlerce başsağlıklarını kabul etmeğe bizzat kendisi oturur.

              Şairler ve alimler, onun hakkında nice mersiyeler ve ağıtlar yazarlar. "Salebi" onun hayatını yazarken şöyle der: "Onun ilimdeki makamını vasfetmek için, beni tatmin edecek ibare bulamıyorum. Zira söyleyebileceğim her söz, ne kadar belağatlı olursa olsun, onun faziletlerini, büyüklüğünü ve hususiyetlerini izah etmekten aciz kalır" "Sahip" bir çok kitapta yazmıştır. Ayrıca büyük bir kitaplığı vardı. Kralın biri kendisine baş vezirliği ve bütün memleket işlerinin idaresini vermeğe davet eder, kendisi ise sırf kitaplarını taşımak için bir sürü deveye ihtiyacı acağını onun için mazur görülmesini ister. Onun hakkında bu kadarlık izahat yeter, sanırım.

              Yorum


                #8
                Ynt: Ehl-i Sünnet'in Senet olarak gösterdiği 100 Sahabi

                Bismillahirrahmanirrahim

                8-İsmail b. Abdurrahman İbn-i Ebi Kerime el-Kafi:

                Meşhur müfessir olup "Sudey" ismiyle tanınır. Zehebi Mizan'ında onu şöyle tanıtır; Caferilikle itham edilir; hatta "Hüseyin b. Vakid el-Mervezi" Ebu Bekir ve Ömer'e sövdüğünü duyduğunu iddia eder. "Bununla beraber "Sevri" ve "Ebu Bekir bin Ayyash ondan naklederler. İbn-i Adiy, sadık olarak vasıflandınr. Yahya b. Said, Sediy'den bahsedildiği zaman mutlaka "iyidir, iyi değil denildiğini hiç duymadım," der.
                (Mizan el-İtidal) kitabını mütalaa ederseniz, onun hakkında özet olarak yazdığımızın tafsilatını bulursunuz. 127 yılında vefat etmiştir.

                Yorum


                  #9
                  Ynt: Ehl-i Sünnet'in Senet olarak gösterdiği 100 Sahabi

                  Bismillahirrahmanirrahim

                  9-İsmail b. Musa eI-Fezari el-Kafi:

                  "Zehebi Mizanı'nda olduğu gibi "İbn-i Adiy" de şöyle der: "Kendisini Caferilikteki taassubu ile ayıplarlar." Yine Mizan'da denildiği gibi, "Abdan" der ki: "Ona gidişimizi "Hennad" ve "İbn-i Ebi Şeybe, ayıplayarak, dediler ki: O selefe söven fasıkın yanında ne yaptınız"? Ama yine de "İbn-i Huzeyme" ve "Ebu Urube" gibi kişiler ondan naklederler. Hatta Ebu Davut ve Tirmizi sahihlerinde onu "Hüccet" olarak kabul etmişlerdir. 245 yılında vefat etmiştir. .

                  Yorum


                    #10
                    Ynt: Ehl-i Sünnet'in Senet olarak gösterdiği 100 Sahabi

                    Bismillahirrahmanirrahim

                    10-Telid b. Süleyman, el-Kafi el-A'rac:

                    İbn-i Main ondan şöyle bahseder: Halife Osman'a küfrederlerdi: Bir defa Osman'ın adamlarından biri duyar, onu yüksek bir yerden iter, düşüp ayakları kırılır." Ebu Davut onun için şöyle der: "Rafizi' dir." Ebu Bekir ve Ömer'e küfrederdi. Bununla beraber "Ahmed" ve "İbn-i Namir" ondan nakleder ve Ehl-i Beytin taraftarı olduğunu bildikleri halde onunla tanıtlık yaparlar. Ahmed şöyle der; "Talib Caferidir ama zararsızdı". Zehebi Mi- zanında ondan uzunca bahseder. "Tirmizi" de Sahihi'nde ondan Şahit getirmiştir.

                    Devamı gelecek...

                    Yorum


                      #11
                      Ynt: Ehl-i Sünnet'in Senet olarak gösterdiği 100 Caferi

                      Bismillahirrahmanirrahim

                      11-Sabit b. Dinar:

                      Ebu Hamza es-Sümali lakabıyla tanınır. Ehl-i Beyt taraftarlığı güneş gibi açık. Mizan'da ondan şöyle bahsediyor: "Bir keresinde Osman'ın lafı edilince alaylı bir şekilde: "Osman kimdi" dediği söylenir. Süleyman onu Rafizi'lerden sayar." Oysa "Tirmizi'nin senet adamlarından olup "Vaki" ve "Ebu Nüaym" onunla tanıtlık yapmışlardır. "Tirmizi"nin sahihinde, Enes'ten Ve Şa'bi'den nakleder. 150 yılında vefat etmiştir.

                      Yorum


                        #12
                        Ynt: Ehl-i Sünnet'in Senet olarak gösterdiği 100 Caferi

                        Bismillahirrahmanirrahim

                        12-Suveyr b. Ebi Fahite Ebu Cehim el-Kafi:

                        Ümmü Hani Bint-i Ebu Talib'in kölesi; Zehebi Mizan'ında onu zikreder ve "Yunus b. Ebi İshak" Rafizi olduğundan söz ettiğini nakleder. Bununla beraber "Süfyan' ve "Şube" ondan hadis almışlardır. "Tirmizi" de sahihinde İbn-i Ömer ve Zeyd b. Erkam' dan naklettiği yazmıştır.

                        Yorum


                          #13
                          Ynt: Ehl-i Sünnet'in Senet olarak gösterdiği 100 Caferi

                          Bismillahirrahmanirrahim

                          13-Cabir b. Yezid b. Hans el-Cu'fi el-Kafi:

                          "Zehebi" Mizan'ında terceme-i halini yapmış ve Ehl-i Beyt alimlerinden olduğu zikrettiği gibi, Süfyan'ın onun hakkında şöyle dediğini nakletmiştir: "Peygamber (s.a.a)'in ilmi kendisinden sonra Hz. Ali'ye (as) intikal ettiği gibi, ondan da Hz. Hasan (a.s)'a intikal etmiş böylece İmam'dan İmam'a intikal ederek Hz. Cafer Sadık (a.s)'a varmıştır ki, o da onun zamanında idi.

                          Müslim Sahih'inde "Cerrah"tan nakleder: Cahir den duydum, dedi ki: 70 bin hadis biliyorum. Hepsini İmam Bakır (a.s)'dan duydum, hepsi de Peygamber (s.a.a)'dendir.

                          Yine Müslim Züheyr'den nakleder, "Cabir'in böyle dediğini duydum: 50 bin hadis biliyorum, onlardan kimseye bahsetmedim."

                          Yine Zehebi Mizan'ında Zaide'ye isnad ederek şöyle yazar: "Cabir Rafizi idi, küfür de ederdi." Biz de diyoruz ki: Buna rağmen Nesai ve Ebu Davut onu hüccet kabul etmişlerdir. "Tirmizi" Süfyan'dan nakleder: Cabir el-Cüfi hadiste her zaman günahtan sakınan ve Allah'tan korkan birisi idi, onun gibi Allah'tan korkan birine rastlamadım."

                          Hatta Abdülkerim der ki: Şafi'nin şöyle dediğini duydum "Süfyan es-Sevri Şubeye dedi ki: Cabir hakkında konuşursan ben de senin hakkında konuşurum. Cabir 128 yılında Allah'ın rahmetine kavuşmuştur.

                          Yorum


                            #14
                            Ynt: Ehl-i Sünnet'in Senet olarak gösterdiği 100 Caferi

                            Bismillahirrahmanirrahim

                            14- Cerir b. Abdülhamit ed-Dabbi el-Kafi:

                            İbn-i Kuteybe "Maarif" kitabında onu Caferilerden sayar Zehebi ise şöyle der: "Rey şehrinin alimi ve Sadıki idi. Sahih sa- hipleri ondan nakletmiş ve doğruluğunu kabul etmişlerdir." Bu- hari ve Müslim sahihlerinde A'meş, Mugire ve Mansur'dan naklettiği hadisleri kaydetmişlerdir. Allah'ın rahmetine "Rey" şeh- rinde 187 yılında kavuşmuştur.

                            Yorum


                              #15
                              Ynt: Ehl-i Sünnet'in Senet olarak gösterdiği 100 Caferi

                              Bismillahirrahmanirrahim

                              15-Cafer b. Ziyad el-Ahmar el-Kufi:

                              Ebu Davut onun için şöyle der: "Sadık Caferidir". Cevzecani "Yoldan sapmıştır" der, yani Caferidir. Cevzacani'nin yolundan ayrı bir yol, Ehl-i Beyt yolunu seçince "yoldan sapmış" oluyor. İbn-i Adiy ise: "Sahih bir Caferidir. diyor. Torunu, Hüseyin b. Ali b. Cafer b. Ziyad der ki: "Dedem Cafer, Horasan'da Caferilerin büyüklerindendi; Ebu Cafer el-Mensur onu, boynuna ip taktırarak getirir ve zindana attırır." Ondan İbn-i Uyayne, Vaki, Yahya b. Bişir ve İbn-i Mehdi naklederler, hocaları sayılır. İbn-i Muin, onu onaylar, Ahmed, "Hadisi doğrudur" der. Zehebi, Mizan'ında ondan bahseder, Tirmizi ve Nesai'nin onu tanıtladıklarına işaret eder. 167 yılında ölmüştür. Allah rahmet eylesin.

                              Yorum

                              YUKARI ÇIK
                              Çalışıyor...
                              X