Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Abdullah ibni sebe gerçekten yaşamışmıdır? Şii fırkasını omu kurmuştur

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Ynt: Abdullah ibni sebe gerçekten yaşamışmıdır? Şii fırkasını omu kurmuştur

    [quote author=huge link=topic=43.msg145190#msg145190 date=1332355973]



    öyle birisi ve gulatçılar var diyorsun yani? doğrumu anlıyorum ?
    [/quote]

    hayır yok diyorum. gulatçılar belki de imamlar döneminde vardı o ayrı bir konu abdullah bin Sabe diye biri yoktu.


    neyde mi netim: Abdullah bin sebe konusunda netim... taberinin yada kummi veya nevbahtinin dediklerine güvenerek değil...
    yukarıdaki bu kaynakların yazdığı bilgilerin doğru olmadığına ve onlara güvenilmeyeceğine inanıyorum. net olduğum konu bu...

    من لم يكن علويا حين تنسبه فما له في قديم الدهر مفتخر
    أبو النواس

    Nesebini (inancını) sorduğunda Alevi değilse, o kişinin Ahiret günü övüneceği hiçbir şeyi yoktur.
    Ebu Nevves

    Yorum


      Ynt: Abdullah ibni sebe gerçekten yaşamışmıdır? Şii fırkasını omu kurmuştur

      Sevgili Kardeşlerim,
      Yorum yazarken LÜTFEN konu ile ilgili görüşlerimizi yazalım ki , konu bütünlüğü dağılmasın...
      http://www.youtube.com/user/TarihinTozu/videos https://vimeo.com/user12861987/videos

      Yorum


        Ynt: Abdullah ibni sebe gerçekten yaşamışmıdır? Şii fırkasını omu kurmuştur

        İmam demek ki Peygamber efendimizden dersini tam alamamış, yakarak insan öldürmemesi gerektiğini bilmiyormuş

        Belki de Muaviye ve Ebubekirin yakarak öldürmeleri güçlerine gitti de İmama da Sebeyi yaktırdılar.

        Hadi ordan!!!

        Yorum


          Ynt: ibni Abbas: "Aişe Ali’nin hakkında hayır konuşmak istemez"

          ibni Sebe gibi konuları uydurduğunu görmezden
          Cevap verecek o kadar çok konu varki hepsine veremediğim için sessiz kalmam kabullenme gibi algılanmasın..
          Şimdi arkadaş forumun çok yerine bu tarz şeyler yazmış..Oysa onu en başta yine kendi kitapları yalanlıyor bir tane örnek:
          Abdullah b Sebe Alinin ALLAH olduğuna ve kendisinin de onun peygamberi olduğunu iddia etmiştir..Ali onu tevbeye çağırmış...El Keşşi Rical 107, Et-Tusi , Rical 1/323
          Elmeddin kardeşim şunları bir kontrol et bakim

          Yorum


            Ynt: Ynt: ibni Abbas: "Aişe Ali’nin hakkında hayır konuşmak istemez"

            [quote author=ahmed nazif link=topic=24309.msg165323#msg165323 date=1357048773]
            Cevap verecek o kadar çok konu varki hepsine veremediğim için sessiz kalmam kabullenme gibi algılanmasın..[/quote]

            "kabullenme" değil ama "cevap verememe" şeklinde anlıyorum. vere biliyorsan buyur ver. ama ben inanıyorum ki, verdiğin cevap öncekiden daha iyi olmayacak ve en az önceki kadar seni gülünç duruma düşürecek.

            Şimdi arkadaş forumun çok yerine bu tarz şeyler yazmış..Oysa onu en başta yine kendi kitapları yalanlıyor bir tane örnek:
            Abdullah b Sebe Alinin ALLAH olduğuna ve kendisinin de onun peygamberi olduğunu iddia etmiştir..Ali onu tevbeye çağırmış...El Keşşi Rical 107, Et-Tusi , Rical 1/323
            aklın sıra bana kendi kaynağımdan cevap vereceksin ha? yav hakikaten ne oldu? az önce "Seyf şöyle, böyle" dedin, sünni rical alimlerinin onun hakkındaki kanaatini yani ona "yalancı" ve "zındık" dediklerini biliyorsun ama buna rağmen durumu kurtarma çabası içerisindesin ha? bu senin de Seyf gibi biri olduğun anlamına gele bilir mi acaba?

            şia kaynaklarında ibni Sebe konusuna gelince, ben şuana kadar "ibni Sebe uydurmadır" sözünü söylemiş değilim aksine ibni Sebe'nin yaşamış olduğunu daha önce bazı şiilerle tartışmıştım, bkz: http://www.velayet.com/islam_tarihi/...4820#msg144820

            fakat bizim söylediğimiz şudur: ibni sebe yaşamış bir kişidir fakat Seyf b. Ömer'in rivayetlerinde geçen ibni Sebe uydurmadır. şimdi ibni Sebe hakkındaki Seyf b. Ömer rivayetleri ile sahih rivayetleri karşılaştıralım:

            1. Seyf b. Ömer rivayetlerinde ibni Sebe Osman b. Affan döneminde ortaya çıkmış, Kufe, Basra, Şam, Mısır gibi bir birine çok uzak olan mesafeleri kısa zamanda kat etmiş, buralarda bulunan sahabe ve tabiinleri hipnoz ederek Osman b. Affan'a karşı kışkırtmış ve sonuçta onlarda ayaklanarak Osman'ı öldürmüştürler. Seyf b. Ömer'e ulaşmayan sahih rivayetlerde ise ibni Sebe imam Ali a.s'ın hilafeti döneminde Kufe'de ortaya çıkmıştır, Osman b. Affan aleyhinde her hangi bir girişimde bulunmamıştır.

            ek olarak biz sahih haberlerin şahitliği ışığında biliyoruz ki, Osman b. Affan'ı öldürenler sahabelerdi ve onu öldürmelerine sebep kendisinin yanlış icraatları idi, bkz: Osman b. Affan'ın öldürülmesi

            2. Seyf b. Ömer rivayetlerinde ibni Sebe imam Ali a.s'ın Rasullah s.a.a'in vasiliği fikrini ortaya atmış, recat edeceğini söylemiş, Ebu Bekir, Ömer ve Osman'ı onun hakkını çalmakla itham etmiş ve bu yüzden onları tekfir etmiştir. Seyf b. Ömer'e ulaşmayan sahih baerlerde ise ibni Sebe imam Ali a.s'ın vasiliğinden, recat edeceğinden değil ilah olduğundan söz etmektedir.

            3. Seyf b. Ömer rivayetlerinde imam Ali a.s ibni Sebe'yi cezalandırmak için onu öldürmek istemiş ama arkadaşları buna itiraz ederek "ey Müminlerin emiri! senin faziletini yayan birisini mi öldüreceksin" demiştirler. ve imam a.s da -güya- kendi çıkarcılığından haşa onu öldürmeyip Medain'e sürmüş yani fitneyi yaymasına izin vermiştir. Seyf b. Ömer'e ulaşmayan sahih rivayetlerde ise imam Ali a.s ibni Sebe'yi öldürmüştür.


            Elmeddin kardeşim şunları bir kontrol et bakim
            Elmeddin bilgisi olmayan bir konuda konuşmaz. çünkü bilgisizce bir konuya müdahil olanın rezil olacağını bilir. bak mesela sen, bu onuda rezil oldun, kendini kurtarmak için güya bizim kaynaklardan bana cevap verdin ama bu da rezaletini daha da artırdı.

            Yorum


              Ynt: Ynt: ibni Abbas: "Aişe Ali’nin hakkında hayır konuşmak istemez"

              madem Seyf b. Ömer gibi zındıklardan haberiniz var o halde nasıl oluyorda Seyf b. Ömer'in irtidad savaşları, fütuhat ve ibni Sebe gibi konuları uydurduğunu görmezden geliyorsunuz?
              şia kaynaklarında ibni Sebe konusuna gelince, ben şuana kadar "ibni Sebe uydurmadır" sözünü söylemiş değilim

              Dostum önce karar ver birinci alıntıda olduğu gibi uydurmamı diyorsun yoksa 2. alıntıda olduğu gibi uydurma değildir tarihi kişiliği vardır mı dyorsun?Bu arada rezil olan ben değil sen şu iki birbirine zıt cümleyi söyleyen sen olduğuna göre..Ha bu arada sinirini ve hakaretlerini tek bir yazıda tüketme ..Sen bize lazımsın , daha çok hırpalayacağım seni.

              Yorum


                Ynt: ibni Abbas: "Aişe Ali’nin hakkında hayır konuşmak istemez"

                2. Seyf b. Ömer rivayetlerinde ibni Sebe imam Ali a.s'ın Rasullah s.a.a'in vasiliği fikrini ortaya atmış, recat edeceğini söylemiş, Ebu Bekir, Ömer ve Osman'ı onun hakkını çalmakla itham etmiş ve bu yüzden onları tekfir etmiştir. Seyf b. Ömer'e ulaşmayan sahih baerlerde ise ibni Sebe imam Ali a.s'ın vasiliğinden, recat edeceğinden değil ilah olduğundan söz etmektedir.
                ....Naşi El-Ekber'in anlattıkları içerisinde en farklı olan nokta... Buna ilaveten Sebeiye'nin Ali'nin ölmediğine inandığı Arapların yönetim altına almadıkça ölmeyeceği ... Ali'nin ölüm haberini duyunca onun Arapları asasıyla gütmedikçe ölmeyeceğini biliriz dediğini aktarır.. Yine ilk defa naşi El-Ekber rüşeyd El-Heceri'yi Sebeiye'den birisi olarak kabul eder... Ona göre rüşeyd ölümünden sonra kefenliyken Ali'nin yanına varmış ona selam vermiş ve arkadaşlarına şöyle demiştir. '' Şüphesiz o söyleyenleri anlıyor selama karşılık veriyor örtünün altındada terliyor , canlar gibi nefes alıyor. Çünkü o yeryüzünü zulümle doldurduğu gibi adaletle ve eşitlikte dolduracak imamdır. '' Naşi El-Ekber usulü nihal 22.23

                Yorum


                  Ynt: Ynt: ibni Abbas: "Aişe Ali’nin hakkında hayır konuşmak istemez"

                  Dostum önce karar
                  ben nerden senin gibi bir nasibinin dostu oluyorum ki? sen bir nasibi, ben ise bir rafizi, sen beni dost olarak görsen bile ben seni necis bir düşman olarak görüyorum.

                  [quote author=ahmed nazif link=topic=24309.msg165336#msg165336 date=1357052520]
                  madem Seyf b. Ömer gibi zındıklardan haberiniz var o halde nasıl oluyorda Seyf b. Ömer'in irtidad savaşları, fütuhat ve ibni Sebe gibi konuları uydurduğunu görmezden geliyorsunuz?
                  şia kaynaklarında ibni Sebe konusuna gelince, ben şuana kadar "ibni Sebe uydurmadır" sözünü söylemiş değilim
                  birinci alıntıda olduğu gibi uydurmamı diyorsun yoksa 2. alıntıda olduğu gibi uydurma değildir tarihi kişiliği vardır mı dyorsun?[/quote]

                  anlayamamanın sebebi olarak nasibiliğini görüyorum zira "nasibilik=kıt anlayış" o yüzden tekrar yazıyorum. birinci cümlede diyorum ki: madem Seyf b. Ömer gibi zındıklardan haberiniz var o halde nasıl oluyorda ...ibni Sebe gibi konuları uydurduğunu görmezden geliyorsunuz?

                  yani sahih rivayetlerde geçen ibni Sebe tarihi bir kişilik, Seyf rivayetlerinde geçen ibni Sebe ise uydurma bir kişidir. bizim sözünü ettiğimiz budur ve diyoruz ki, siz emevi sarayının kapı kulları olan nasibiler! neden Seyf'in durumunu yalancı ve zındık olduğunu bilmenize rağmen onun uydurduğu ibni Sebe kıssasını iki de bir ortalığa atarak kendinizi rezil ediyorsunuz?


                  Bu arada rezil olan ben değil sen şu iki birbirine zıt cümleyi söyleyen sen olduğuna göre..
                  o yüzden verdiğin her cevap sonrası yediğin tokat altında kalıyorsun? buraya Aişe için gelmiştin, Aişe geçti, ibni Sebe'ye döndün. orada rezil oldun, şimdi anlamadığın bir cümleye geçtin. bu da bitti, bakalım şimdi neye geçeceksin.

                  bu arada böyle kaçmayı Osman b. Affan'dan mı yoksa Amr b. As'tan mı öğrendin?


                  Ha bu arada sinirini ve hakaretlerini tek bir yazıda tüketme ..Sen bize lazımsın , daha çok hırpalayacağım seni.
                  aklın sıra espiri yeteneğini gösteriyorsun ha? ama bu şaşırtıcı değil, sen Muaviye, Amr b. as ve benzeri hayasızların dini üzere olduktan sonra bu senden beklediklerimin karşılığında çok az.

                  bu arada "Süleyman b. Surad" nicki ile rezil olduğun günleri unutmak veya insanlar o rezil olanın sen olduğunu bilmesinler mi diye "Ahmed Nazif" nickini aldın?

                  Yorum


                    Ynt: Ynt: ibni Abbas: "Aişe Ali’nin hakkında hayır konuşmak istemez"

                    [quote author=ahmed nazif link=topic=24309.msg165338#msg165338 date=1357053275]
                    ....Naşi El-Ekber'in anlattıkları içerisinde en farklı olan nokta... Buna ilaveten Sebeiye'nin Ali'nin ölmediğine inandığı Arapların yönetim altına almadıkça ölmeyeceği ... Ali'nin ölüm haberini duyunca onun Arapları asasıyla gütmedikçe ölmeyeceğini biliriz dediğini aktarır.. Yine ilk defa naşi El-Ekber rüşeyd El-Heceri'yi Sebeiye'den birisi olarak kabul eder... Ona göre rüşeyd ölümünden sonra kefenliyken Ali'nin yanına varmış ona selam vermiş ve arkadaşlarına şöyle demiştir. '' Şüphesiz o söyleyenleri anlıyor selama karşılık veriyor örtünün altındada terliyor , canlar gibi nefes alıyor. Çünkü o yeryüzünü zulümle doldurduğu gibi adaletle ve eşitlikte dolduracak imamdır. '' Naşi El-Ekber usulü nihal 22.23[/quote]

                    önemli olan ne anlattığı değil, anlatanın kim olduğu ve anlattıklarının bir senedinin olup olmadığıdır. ha birde yukarıda yaptığım bir ricayı tekrar edeceğim:

                    tüm üyelerden rica ediyorum konu dışına çıkmasınlar. burada konumuz Aişe'nin Cemel savaşına katılıp katılmadığı, imam Ali a.s hakkındaki düşünceleri ve s. değil, konumuz ibni Abbas r.a'ın böyle bir şeyi söyleyip söylemediği. o yüzden çok rica ediyorum, konu dışına çıkmayınız.
                    o yüzden ibni Sebe kousu benim yazdıklarım da dahil diğer başlığa aktarılacaktır. ve siz orada devam ede bilirsiniz.

                    Yorum


                      Ynt: Ynt: ibni Abbas: "Aişe Ali’nin hakkında hayır konuşmak istemez"

                      Öyleyse konuya devam
                      Kaynak Biharül Envar..Hani sizin şu meşhur safevi şiası manifestonuz)

                      Yorum


                        Ynt: Ynt: ibni Abbas: "Aişe Ali’nin hakkında hayır konuşmak istemez"

                        [quote author=ahmed nazif link=topic=24309.msg165344#msg165344 date=1357054411]
                        Öyleyse konuya devam[/quote]

                        benim için hava hoş

                        Kaynak Biharül Envar..
                        böyle kaynak vermeyi Muaviye'den mi öğrendin? cilt, sayfa numarası yok, kitap ve ilgili sayfanın resmi yok, hiç olmazsa rivayetin orjinali, veya kitabın online linki bile yok.

                        Hani sizin şu meşhur safevi şiası manifestonuz)
                        idda kolaydır, ıspat gereklidir. dolayısı ile "Safevi şiası manifestosu" sözüne delil sunmadıkca sözünün bir değeri yoktur aksine bu iftiradır. ama bir an için bu sözün doğruluğunu kabullensek bile bize zarar vermezdi, çünkü "Bihar" bir hadis kitabı değildir aksine hadis, tefsir ve tarih kitaplarını kendi içerisinde toplayan bir ansiklopedidir. yani orada aktarılan bilgi ana kaynaklardan alınıyor. mesela hadis verilirken "Besair", "Mehasin", "Kurbul İsnad", "el-Kafi", "Fakih", Tehzib", İstisbar" ve s. gibi kaynaklardan alıntı yapar ki, bu kaynaklar imamlar a.s'ın sahabeleri r.a ve onların öğrencileri sırasında yer alan mutekaddim alimlerimiz r.a tarafından yazılıştır.

                        ama ben idda etmiyorum, ortaya delil koyuyorum ki, sizin kaynaklarınız bir emevi manifestosudur. emevi manifestosu olan bu kaynaklarınızın ravileri de en az emeviler kadar zındıktırlar. işte onlardan bazıları:

                        harici raviler
                        nasibi raviler
                        melun raviler
                        yalancı raviler
                        alkolik raviler

                        daha sırada hristiyan ve yahudi ravileriniz var. bunu senin için özel hazırlayıp sana hediye edeceğim.

                        Yorum


                          Ynt: Abdullah ibni sebe gerçekten yaşamışmıdır? Şii fırkasını omu kurmuştur

                          [quote author=Aşk Kervanı link=topic=43.msg144676#msg144676 date=1331499809]
                          İnşaallah en kısa zamanda bahsi geçen kitaptan görüntüler, Prof. Mehmet Çelik'in Abdullah bin Sebe ile ilgili kısa videosu ve Taberi'den önceki alimlerin Abdullah bin Sebe'den bahsetmediklerini gösteren bir Zaman Şeridi (Tarih Cetveli) ekleyeceğim. Umarım bu konuda kafasında karanlık ve alaca bulutlar dolaşanların zihni aydınlanır.
                          [/quote]

                          [quote author=Aşk Kervanı link=topic=43.msg144867#msg144867 date=1331762814]
                          Sözümüzü verdik, devamı gelecek inşaallah.
                          1-Kitaptan alıntıları bitiriyorum.
                          2-Bu konuda çarpıcı bir Video da ekleyeceğim.
                          3-Tarih Şeridi (Zaman Cetveli) üzerinde 5 yıldır çalışıyorum.
                          Rabbim güç verirse, Abdullah bin Sebe ve Taberi ile ilgili kısmı yetiştirmeye çalışacağım
                          . [/quote]


                          Söz verdiğim çalışmayı aşağıdaki linkte bulabilirsiniz. Rabbime Şükürler Olsun tamamladım :
                          http://www.velayet.com/Forum/islam_a...seen#msg168084


                          Bu arada eklediğim video linki silinmiş, yeni link :

                          Abdullah bin Sebe Masalı Mehmet Çelik
                          http://www.youtube.com/user/TarihinTozu/videos https://vimeo.com/user12861987/videos

                          Yorum

                          YUKARI ÇIK
                          Çalışıyor...
                          X