Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Kürt direnişçinin görüntüleri

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #76
    Ynt: Kürt direnişçinin görüntüleri

    [quote author=Qom u aşk link=topic=23926.msg160739#msg160739 date=1347392579]
    o yaşasaydı bi kere Şiaya yani doğruya layık olanlar asla onu taklit etmezler
    [/quote]
    Madem öyle o adam neden taklid merci? Hz.Mehdi atsaydı ya onu merciilikten?
    O'na yönelin ve O'na karşı takva sahibi olun. Salatı ikame edin ve müşriklerden olmayın;onlar ki, dinlerini parçalayıp fırkalar haline geldiler. Her fırka kendi elindekiyle sevinir. (Rum,31-32)

    Yorum


      #77
      Ynt: Kürt direnişçinin görüntüleri

      Birazdan gelip birileri 'iyi sabretmişsin hocam tebrik ederim' falan der. İrancıları iyi tanıyorum artık. Siz bana yeterince açıklama yaptığınızı sanıyorsunuz ama öyle değil. İran'ı savunurken ayetle,hadisle savunan bir kişi bile görmedim şimdiye kadar. Hep laf...
      O'na yönelin ve O'na karşı takva sahibi olun. Salatı ikame edin ve müşriklerden olmayın;onlar ki, dinlerini parçalayıp fırkalar haline geldiler. Her fırka kendi elindekiyle sevinir. (Rum,31-32)

      Yorum


        #78
        Ynt: Kürt direnişçinin görüntüleri

        [quote author=Muhammed Taki link=topic=23926.msg160738#msg160738 date=1347392543]
        Ortaya yine fantastik bir kurgu attın


        Kanıtlasana bana o havzayı hz.Mehdi'nin yönettiğini?
        [/quote]

        1- bir kere iki farklı mekan Necef Kum, her ikisinden çıkanlar da aynı itikat amel ve ilkelere bilince sahip oluyorlar. birbirinden farklı iki merkezin, aynı yere bağlı olmaması durumunda mümkün değil bir olamazlar.

        2- bu iki merkez de İmam Sadık a.s.'ın öğrencileri tarafından kuruldu. Ve İmam sadık a.s. bu şehirlerin ilim şehri olmasını boşuna istemedi. HEle hele Kum'a özel olarak öğrencilerini gönderdi.

        3- Bu iki merkez 6 İmamın zahiri imameti ve İmam Zaman a.f.'in de direk vekilleri zamanında onların sürekli müdahaleleriyle bir standart kazandılar. Kurulum ve kökleşme aşamasını yaşadılar. Artık aynı kalitede ve makul kalitede üretim yapan fabrikanın ince ayarları gibi ayarlandılar.

        4- İmam Zaman a.f. gaybeti sonrasında bu iki merkezdeki üst düzey yöneticileri olsun samimi takva sahibi alt düzeydeki öğrencileri olsun direk görüşerek bu merkezlerin kalite standartlarını ince ayarlarını güncellemektedir.

        bunun delili buralarda yaşayanların İmam Zaman a.f. ile görüşmeleridir...

        5- Böyle bir merkezden beslenmeyen okullara bak. iki farklı şehir kokoca şehirde onlarca medrese demiyorum bir ilahiyata git. iki hoca birbirinden fersah fersah uzaklıktadır. birinin görüşü diğerini tutmaz. Sence şiayı bir arada tutan nedir? her şey aynı standartta. şiayı menfaat bir arada tutmuyor krallar tutmuyor. bir devletin standartlaştırdığı bir mektep değil. sünniler gibi neden binlerce cemaat fırka olmadı şia? bu vahdeti sağlayan ne?

        işte bu bütünlük başlarının bütünlüğündendir...

        Yorum


          #79
          Ynt: Kürt direnişçinin görüntüleri

          [quote author=Muhammed Taki link=topic=23926.msg160740#msg160740 date=1347392659]
          Hani siz diyorsunuz ya : Hadisleri bu işin uzmanı olan alimler yorumlasın biz de onlara göre amel edelim. Biz kendimiz bilemeyiz,edemeyiz falan...


          Bu durum aynı şuna benziyor : Bazı alim olduğunu söyleyen adamlar halkın elinden kuran'ı alıp 'Siz bunu anlayamazsınız biz okuyup size anlatırız' diyenlere benziyor.
          [/quote]

          hayır ona benzemiyor. O insanlar halkın elinden Kur'an'ı alıyor sordukları sorulara sormayın diye sınır koyuyorlar. Dedikleri birbiriyle çelilişiyor. kaynakları onları yalanlıyor.

          bizde ise sınırsız soru var. istediğini soruyorsun. ben şu ana kadar sana şu alanda soru sorma dedim mi? istediğini sor. bir çelişki izah edilemeyecek bir durum yok. Ancak fıkhi hükümlerde biz akıl yürüterek bir ibadetin nasıl yapılacağını bilemeyiz. sen akılla namazın nasıl kılınacağını kıyas yoluyla bulabilir miydin? bunu Peygamber s.a.a. ten taklit yoluyla öğrendik. şianın dediği bu. inanç konularında taklit olmaz soracaksın ikna olmayacaksın itiraz edeceksin delil isteyeceksin. ancak bir kere ikna oldun mu inandın mı artık fıkhını sorgulayamazsın. eğer fıkhı sorgularsan o zaman imanın tam olmamış demektir.

          çünkü fıkıh artık güvendiğin iman ettiğin insanların koyduğu kurallardır. bu şuna benzer. sen bir komutana güvenmişsindir onun asla seni yanlışa götürmeyeceğine inanmışsındır. onunla yola çıktıktan sonra eğer hala verdiği emirde yan çizersen ne olur düşman kurşunlarında pisi pisine gidersin. işte fıkıh da böyledir. bir kere iman ettin mi artık yan çizersen şeytan seni kurşunlamaya başlamıştır ölürsün.. iman ettiğini sanırsın ama münafıksındır farkında bile olmazsın...

          Yorum


            #80
            Ynt: Kürt direnişçinin görüntüleri

            [quote author=Muhammed Taki link=topic=23926.msg160741#msg160741 date=1347392753]
            Madem öyle o adam neden taklid merci? Hz.Mehdi atsaydı ya onu merciilikten?
            [/quote]

            kola kutusu örneğini anladın mı?

            Yorum


              #81
              Ynt: Kürt direnişçinin görüntüleri

              [quote author=Muhammed Taki link=topic=23926.msg160743#msg160743 date=1347392961]
              Birazdan gelip birileri 'iyi sabretmişsin hocam tebrik ederim' falan der. İrancıları iyi tanıyorum artık. Siz bana yeterince açıklama yaptığınızı sanıyorsunuz ama öyle değil. İran'ı savunurken ayetle,hadisle savunan bir kişi bile görmedim şimdiye kadar. Hep laf...
              [/quote]

              sahiden inanacak mısın kaynak gösterirsem? kaynak ne? şii kaynak mı istiyorsun sünni kaynak mı?

              Yorum


                #82
                Ynt: Kürt direnişçinin görüntüleri

                [quote author=Qom u aşk link=topic=23926.msg160744#msg160744 date=1347393348]
                1- bir kere iki farklı mekan Necef Kum, her ikisinden çıkanlar da aynı itikat amel ve ilkelere bilince sahip oluyorlar. birbirinden farklı iki merkezin, aynı yere bağlı olmaması durumunda mümkün değil bir olamazlar.

                2- bu iki merkez de İmam Sadık a.s.'ın öğrencileri tarafından kuruldu. Ve İmam sadık a.s. bu şehirlerin ilim şehri olmasını boşuna istemedi. HEle hele Kum'a özel olarak öğrencilerini gönderdi.

                3- Bu iki merkez 6 İmamın zahiri imameti ve İmam Zaman a.f.'in de direk vekilleri zamanında onların sürekli müdahaleleriyle bir standart kazandılar. Kurulum ve kökleşme aşamasını yaşadılar. Artık aynı kalitede ve makul kalitede üretim yapan fabrikanın ince ayarları gibi ayarlandılar.

                4- İmam Zaman a.f. gaybeti sonrasında bu iki merkezdeki üst düzey yöneticileri olsun samimi takva sahibi alt düzeydeki öğrencileri olsun direk görüşerek bu merkezlerin kalite standartlarını ince ayarlarını güncellemektedir.

                bunun delili buralarda yaşayanların İmam Zaman a.f. ile görüşmeleridir...

                5- Böyle bir merkezden beslenmeyen okullara bak. iki farklı şehir kokoca şehirde onlarca medrese demiyorum bir ilahiyata git. iki hoca birbirinden fersah fersah uzaklıktadır. birinin görüşü diğerini tutmaz. Sence şiayı bir arada tutan nedir? her şey aynı standartta. şiayı menfaat bir arada tutmuyor krallar tutmuyor. bir devletin standartlaştırdığı bir mektep değil. sünniler gibi neden binlerce cemaat fırka olmadı şia? bu vahdeti sağlayan ne?

                işte bu bütünlük başlarının bütünlüğündendir...
                [/quote]
                1- Aynı amel,itikad ve bilince sahip olduklarını nerden biliyorsun?
                2- Bunu ilk defa duydum hangi kaynakta yazıyor?
                3- Sonradan bozulduysa o merkez?
                4- Kendin söyle kendin inan... Bana kanıtlasana o adamların Hz.Mehdi ile görüştüklerini? Kim diyor bunu?
                5- Şia içinde Ali'ye allah diyen var,peygamber diyen var. Aişe,Ömer vs ana avrat söven var,sövülmesini doğru bulmayan var. İrancı olan var İrancı olmayan var. Nasibiler gibi 20-30 fırkaya bölündüğümüzü söyleyemem ama tek fırka değiliz.
                O'na yönelin ve O'na karşı takva sahibi olun. Salatı ikame edin ve müşriklerden olmayın;onlar ki, dinlerini parçalayıp fırkalar haline geldiler. Her fırka kendi elindekiyle sevinir. (Rum,31-32)

                Yorum


                  #83
                  Ynt: Kürt direnişçinin görüntüleri

                  [quote author=Qom u aşk link=topic=23926.msg160747#msg160747 date=1347393748]
                  kola kutusu örneğini anladın mı?
                  [/quote]
                  Ne kola kutusundan bahsediyosun? Kola kutusu çöpe atılır adamın ayetullahlığını elinden mi almışlar? Kelalaka.
                  O'na yönelin ve O'na karşı takva sahibi olun. Salatı ikame edin ve müşriklerden olmayın;onlar ki, dinlerini parçalayıp fırkalar haline geldiler. Her fırka kendi elindekiyle sevinir. (Rum,31-32)

                  Yorum


                    #84
                    Ynt: Kürt direnişçinin görüntüleri

                    [quote author=Qom u aşk link=topic=23926.msg160748#msg160748 date=1347393817]
                    sahiden inanacak mısın kaynak gösterirsem? kaynak ne? şii kaynak mı istiyorsun sünni kaynak mı?
                    [/quote]
                    Ayet diyorum. Ayetin şiisi ve sünnisi var galiba
                    Hadis : Sünni - şii farketmez bir kaynak göstersen yeter.
                    O'na yönelin ve O'na karşı takva sahibi olun. Salatı ikame edin ve müşriklerden olmayın;onlar ki, dinlerini parçalayıp fırkalar haline geldiler. Her fırka kendi elindekiyle sevinir. (Rum,31-32)

                    Yorum


                      #85
                      Ynt: Kürt direnişçinin görüntüleri

                      Değerli arkadaşlar özellikle Qoum kardeş, sen İmam Mehdi a.s.'ın şu an bir yerde gizlendiğine ve İran yönetim kademesindeki, özellikle dini liderlik makamındaki zat ile temas halinde olup onu yönlendirdiğine mi iman ediyorsun?


                      Yani genel şia inancı kısaca böyle mi?

                      Yorum


                        #86
                        Ynt: Kürt direnişçinin görüntüleri

                        [quote author=Qom u aşk link=topic=23926.msg160746#msg160746 date=1347393706]
                        hayır ona benzemiyor. O insanlar halkın elinden Kur'an'ı alıyor sordukları sorulara sormayın diye sınır koyuyorlar. Dedikleri birbiriyle çelilişiyor. kaynakları onları yalanlıyor.
                        [/quote]
                        Yazından kestiğim yerler söylediğimle alakasız.


                        Halkın elinden kuran'ı alanların soru sorulmasını istemediğini görmedim. Adam halka ne söylese halk kabul ediyor çünkü.
                        O'na yönelin ve O'na karşı takva sahibi olun. Salatı ikame edin ve müşriklerden olmayın;onlar ki, dinlerini parçalayıp fırkalar haline geldiler. Her fırka kendi elindekiyle sevinir. (Rum,31-32)

                        Yorum


                          #87
                          Ynt: Kürt direnişçinin görüntüleri

                          [quote author=cundep link=topic=23926.msg160752#msg160752 date=1347394501]
                          Yani genel şia inancı kısaca böyle mi?
                          [/quote]
                          Hayır. Örnek;ben.
                          O'na yönelin ve O'na karşı takva sahibi olun. Salatı ikame edin ve müşriklerden olmayın;onlar ki, dinlerini parçalayıp fırkalar haline geldiler. Her fırka kendi elindekiyle sevinir. (Rum,31-32)

                          Yorum


                            #88
                            Ynt: Kürt direnişçinin görüntüleri

                            [quote author=Muhammed Taki link=topic=23926.msg160749#msg160749 date=1347394149]
                            1- Aynı amel,itikad ve bilince sahip olduklarını nerden biliyorsun?
                            2- Bunu ilk defa duydum hangi kaynakta yazıyor?
                            3- Sonradan bozulduysa o merkez?
                            4- Kendin söyle kendin inan... Bana kanıtlasana o adamların Hz.Mehdi ile görüştüklerini? Kim diyor bunu?
                            5- Şia içinde Ali'ye allah diyen var,peygamber diyen var. Aişe,Ömer vs ana avrat söven var,sövülmesini doğru bulmayan var. İrancı olan var İrancı olmayan var. Nasibiler gibi 20-30 fırkaya bölündüğümüzü söyleyemem ama tek fırka değiliz.
                            [/quote]
                            1- iki merkezden de çıkan gerek usul gerek furuu kitapları var. bunları inceledim her iki merkezden de çıkan kitaplar aynı. örneğin farklı taklit merciilerinin tavzihul mesaillerini karşılaştıran bir ilahiyatçı arkadaşım dedi örneklerine varıncaya kadar bile aynı. gerek eserlerinin gerekse oraların yetiştirdiği alimlerinin aynı şeyleri söylemesi bunu ispatlar. 124bin peygamberin tek Allah merkezinden beslendiğini nasıl ispatlarsın? bu insanlar birbirleriyle görüşmediler anlaşıp yalan üzere anlaşamadılar değil mi. aradan binlerce yıl geçtiği halde iki peygamber aynı şeyi söylüyorsa akıl neyi söyler: bu ikisi aynı kaynaktan beslenmiş der mi demez mi? İşte şia da böyle. Mukaddes kumdan mezun olmuş bir alimle kuzey kutbuna gitsin, Necefi şeriften mezun olmuş bir alim de güney kutbuna aradan 50 yıl geçsin bu ikisine de sorular sor aynı cevabı almazsan gel bana sana hak vereyim. bırak bunu bu gün necefi şeriften mezun bir alimin görüşlerini bundan 500 yıl önce Kum'dan mezun olmuş bir alimin kitabıyla karşılaştır. aynı sözler yoksa yine sana hak vereceğim. İşte bu ve daha çok sayıda kriter bu iki merkezin aynı merkezden beslendiğinin ispatıdır.

                            2- Bu şehirlerin tarihlerini yazan kitaplarla İmam Sadık a.s.'ın hayatını anlatan kitaplar. Ben yanılmıyorsam, Ehlibeyt dergisi İmam Mehdi a.f. özel sayısı'nda okudum.

                            3- Eğer bozulsaydı o zaman şianın yeni merkezleri de türerdi. Sünniliğe bak! var mı bir merkezi? yok. neden her şehirde sünni hocalar yetişiyor. Çünkü yüksek kalitede standart yok. alt standartta olduğundan her şehir o standarda ulaşabiliyor. Peki neden şiada başka şehirler o standartlara ulaşamıyor? Demek ki bu iki merkez hala İmam Zaman a.f.'in kontrolünde güncellenmektedir ki standartlarına erişen yok.

                            4- Bunun kanıtı olmaz. Bu samimi olanlara Allah'ın vereceği bir itminandır. Ama şiaya inanmanın tek şartı da bu değildir. Bu olmasa da sen şiaya inanabilirsin. Ama benim inandığım kanıtlardan birisi de budur.

                            5- seni biraz edebe ve seviyeli konuşmaya bildiklerini saptırmamaya davet ediyorum. her şeyi sor ama ölçüyü kaçırma. Allah basiretini kapatır ve kaybedenlerden olursun.

                            Şiada nerede Ali'ye Peygamber diyen var? Ben sana şianın otoritelerini söyledim şehirlerini söyledim. kitaplarını biliyorsun. usulü dinini biliyorsun furuu dinin biliyorsun. Şimdi bir abd ajanı şiiyim dese Ali allahtır dese biz bunu şii mi sayacağız? Ali a.s. zamanında kendisine Allah diyen kimseyi Ali a.s. sen benim şiimsin mi dedi? yoksa İmamlarımız gulatları kendinizden bilmeyin onları dışlayın onları konuşturmayın mı dedi? sen bu hadisi hiç okumadın mı? İrancı olup olmama inancı da ameli de etkilemez. insanlar bu gün irancı irancı değil diye şiada bölünmüşler farklı cemaatler mi oluşturmuşlar?

                            Yorum


                              #89
                              Ynt: Kürt direnişçinin görüntüleri

                              [quote author=Qom u aşk link=topic=23926.msg160757#msg160757 date=1347395305]
                              1- iki merkezden de çıkan gerek usul gerek furuu kitapları var. bunları inceledim her iki merkezden de çıkan kitaplar aynı. örneğin farklı taklit merciilerinin tavzihul mesaillerini karşılaştıran bir ilahiyatçı arkadaşım dedi örneklerine varıncaya kadar bile aynı. gerek eserlerinin gerekse oraların yetiştirdiği alimlerinin aynı şeyleri söylemesi bunu ispatlar. 124bin peygamberin tek Allah merkezinden beslendiğini nasıl ispatlarsın? bu insanlar birbirleriyle görüşmediler anlaşıp yalan üzere anlaşamadılar değil mi. aradan binlerce yıl geçtiği halde iki peygamber aynı şeyi söylüyorsa akıl neyi söyler: bu ikisi aynı kaynaktan beslenmiş der mi demez mi? İşte şia da böyle. Mukaddes kumdan mezun olmuş bir alimle kuzey kutbuna gitsin, Necefi şeriften mezun olmuş bir alim de güney kutbuna aradan 50 yıl geçsin bu ikisine de sorular sor aynı cevabı almazsan gel bana sana hak vereyim. bırak bunu bu gün necefi şeriften mezun bir alimin görüşlerini bundan 500 yıl önce Kum'dan mezun olmuş bir alimin kitabıyla karşılaştır. aynı sözler yoksa yine sana hak vereceğim. İşte bu ve daha çok sayıda kriter bu iki merkezin aynı merkezden beslendiğinin ispatıdır.

                              2- Bu şehirlerin tarihlerini yazan kitaplarla İmam Sadık a.s.'ın hayatını anlatan kitaplar. Ben yanılmıyorsam, Ehlibeyt dergisi İmam Mehdi a.f. özel sayısı'nda okudum.

                              3- Eğer bozulsaydı o zaman şianın yeni merkezleri de türerdi. Sünniliğe bak! var mı bir merkezi? yok. neden her şehirde sünni hocalar yetişiyor. Çünkü yüksek kalitede standart yok. alt standartta olduğundan her şehir o standarda ulaşabiliyor. Peki neden şiada başka şehirler o standartlara ulaşamıyor? Demek ki bu iki merkez hala İmam Zaman a.f.'in kontrolünde güncellenmektedir ki standartlarına erişen yok.

                              4- Bunun kanıtı olmaz. Bu samimi olanlara Allah'ın vereceği bir itminandır. Ama şiaya inanmanın tek şartı da bu değildir. Bu olmasa da sen şiaya inanabilirsin. Ama benim inandığım kanıtlardan birisi de budur.

                              5- seni biraz edebe ve seviyeli konuşmaya bildiklerini saptırmamaya davet ediyorum. her şeyi sor ama ölçüyü kaçırma. Allah basiretini kapatır ve kaybedenlerden olursun.

                              Şiada nerede Ali'ye Peygamber diyen var? Ben sana şianın otoritelerini söyledim şehirlerini söyledim. kitaplarını biliyorsun. usulü dinini biliyorsun furuu dinin biliyorsun. Şimdi bir abd ajanı şiiyim dese Ali allahtır dese biz bunu şii mi sayacağız? Ali a.s. zamanında kendisine Allah diyen kimseyi Ali a.s. sen benim şiimsin mi dedi? yoksa İmamlarımız gulatları kendinizden bilmeyin onları dışlayın onları konuşturmayın mı dedi? sen bu hadisi hiç okumadın mı? İrancı olup olmama inancı da ameli de etkilemez. insanlar bu gün irancı irancı değil diye şiada bölünmüşler farklı cemaatler mi oluşturmuşlar?
                              [/quote]
                              1- 2 merkez'de aynı eğitim sistemi vardır örnek veriim mesela ben istanbul'da bir lisedeyim ama mesela bir istanbul dışında,(edremit anadolu lisesi mesela) okuyan birinin öğrendikleri şeyler aynıdır çünkü sistem tüm Türkiye çapında aynı. Hepimiz bir merkeze bağlıyız MEB'e. Yani sen o merkezleri hz.Mehdi'nin yönettiğini söylüyorsun verdiğin kanıtlar da sadece bunlar mı?

                              usul ve furuu zaten sabittir yani ırak'da okuyan şii de aynı şeyi söyler. Ben diğer konuları kastediyorum. Amel,bilinç vs.

                              Dersiniz ki Kum'da medresede ahbariler falan vardır kendisi gibi olmayanı yarı şii görürler. Kum'da medreseye giden bir tanıdığım söylemişti ahbarileri. Şimdi bu durumda Kum'dan çıkan herkesin bilinci aynı mı?
                              2-Bana kesin bir kaynak göstermeniz lazım. Hem sizin söylediğiniz de dergi yani ciddi bir kaynak değil.
                              3-şii alemi çok geniş olmadığı için... Irak ve İran var başka nere varki merkez olabilecek? Irak çok karışık ve İran'la sınır komşusu. Ve İran'ın tarihi var... İran'daki merkezler çok eski yerler başka kimse o standarda ulaşamaz zaten. Mesela Mısır'da el-ezher'in standardı çok yüksektir çünkü çok eski bir yer.
                              4-Evet bunun kanıtı olmaz. Ben de kanıtı olmayan şeye inanmıyorum.
                              5- Hangi cümlemde edepsizlik var? 'Ana avrat sövmek' lafını edepsizlik olarak mı algıladın? Peki sence ömer vs'ye sövenler şii mi?

                              Fırka konusunda : Gulatlar çok azdır yani caferiyye fırkası hariç diğer fırkalar zaten güçlü fırkalar değildir, var olup olmadıkları bile belli değil. Fakat caferiyye içinde söylediğim gibi farklı görüşler var.

                              Ali'ye allah diyenler şii değildir fakat : Mesela cübbeliciler;mustafa islamoğlu,fetullah gülen gibi kişilerin sünni olmadığını söyler yani bölünmüşlüklerinin üstüne böyle kapatır. Biz gulatları kendimizinden bilmeyip bölünmediğimizi söylüyorsak sünniler içinde aynı durum geçerli ama onların durumu çok daha karışık yani fırkalaşma konusunda onlardan çok daha iyiyiz.
                              O'na yönelin ve O'na karşı takva sahibi olun. Salatı ikame edin ve müşriklerden olmayın;onlar ki, dinlerini parçalayıp fırkalar haline geldiler. Her fırka kendi elindekiyle sevinir. (Rum,31-32)

                              Yorum


                                #90
                                Ynt: Kürt direnişçinin görüntüleri

                                [quote author=Qom u aşk link=topic=23926.msg160757#msg160757 date=1347395305]
                                bu ikisine de sorular sor aynı cevabı almazsan gel bana sana hak vereyim.
                                [/quote]
                                Tamam örnek vereyim. Ayetullah Munteziri... O adam nerden mezun oldu?
                                O'na yönelin ve O'na karşı takva sahibi olun. Salatı ikame edin ve müşriklerden olmayın;onlar ki, dinlerini parçalayıp fırkalar haline geldiler. Her fırka kendi elindekiyle sevinir. (Rum,31-32)

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X