Hocam, Şia ile ilgili bazı kaynaklarda Şianın miras paylaşımında öz amcaoğlunu, baba bir amcaya tercih ettikleri yani amcaoğluna öncelik tanıdıkları yazmaktadır. Hatta bundan dolayı "siyasi kanaatin fıkha tesiri" diyede bilgi vermektedirler. Bu olayın aslı nedir? Şia gerçektende burada siyasi mi davranmıştır?
Duyuru
Daraltma
Henüz duyuru yok.
Miras paylaşımı hakkında Şia hakkında söylenen
Daraltma
X
-
Etiketler: Yok
-
Ynt: Miras paylaşımı hakkında Şia hakkında söylenen
Burada bir terslik yokmu, amca mesela mahremdir ama amcaoğlu namahremdir. Yani amca daha yakın değil midir? Siyasi yanı Resulullah'a Hz.Ali'yi nesep olarak Hz.Abbastan daha yakın görmekle ilgili.
Yorum
-
Ynt: Miras paylaşımı hakkında Şia hakkında söylenen
Bismillahirrahmanirrahim
Muhterem kardeşim, Ehlibeyt mektebine göre bu Allah'ın bir hükmüdür ki Ehlibeyt imamları Resulullah'tan nakletmişlerdir. Ayrıca Resulullah'ın fazla bir mirası da yoktu ki Hz. Ali'yi zenginleştirmek için böyle bir şey uydurulmuş olsun. Hatta bazı nakillerde Allah Resulü (s.a.a) vefat ederken borçluydu ve borçlarını Hz. Ali (a.s) ödemiştir. Sonra faraza mirası olmuş olsa da Resulullah'ın mirasını Şia mı paylaştırmıştır ki böyle bir hükmü uydurmaya yeltenmiş olsun? Eğer faraza bu yapılmışsa da Hz. Ali yapmıştır. O zaman bunların dediğine göre bunu yapmışsa da bizzat Hz. Ali'nin kendisi yapmıştır. Yani demek oluyor ki Hz. Ali Hz. Abbas'ın elinden mirasını alabilmek için böyle bir hükmü uydurmuştur. Eğer güya Raşid halife olarak gördükleri Hz. Ali hakkında böyle bir düşünceleri varsa, vay o dinin haline artık!!
Aslında bu iftirayı uyduranların asıl hedefi siyasidir. Fedek hakkında yapılanları mazur göstermek veya en azından hafifletmek için buna ihtiyaç duymuşlardır.
Yorum
Yorum