Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

namazdaki sesin hacmi

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    namazdaki sesin hacmi

    Selamunaleykum.
    Namazlarda ilk iki rekatlarda sesli okuyoruz ve 3. ve 4. rekatlarda sessiz okuyoruz. Burada benim bir kac sorum olacak, yardimci olabilirseniz sevinirim.

    1. 3. ve 4. rekatlarda sessiz okumamiz sartmidir? sebebi nedir?
    2. kendi sesimizi isitebilecegimiz bir siddette okumak, sessiz okuma anlamina geliyor mu?

    peygamber efendimiz saav. bizzat sesli veya sessiz okumamizi emretmismidir? bu konuda hadisler varsa paylasabilirmisiniz?

    3. bir yerde okumustum. kitap okuyunca, sessiz okumak sesli okumaktan daha iyimis, cünkü sessiz okuyunca dudaklar oynatiliyor ve beyin dudaklara da calisiyor. ama sessiz okuyunca beyin sadece okunulana odaklanabiliyor. sahsen ben de kitap okuyunca hep sessiz okurum, sesli okuyunca pek konsantre olamiyorum.
    diger yandan, hem ses ile hem de göz ile isitilenler hafizaya daha iyi yerlesir deniliyor.
    iste burada bir tezzatlik olusuyor.

    Umarim yardimci olabilirsiniz..

    #2
    Ynt: namazdaki sesin hacmi

    aleykum selam Muhammet kardeşim

    Sabah, akşam ve yatsı namazı sesli kılınır. Öğle ve ikindi namazı sessiz kılınır( bismillehirrahmenirrahim'i sesli okumak müstehaptır).

    Namaz dasessiz okuduğun ayetleri v.s. duyman gerekir. Yani dudağı oynatmak yeterli değildir. Kıraat sessiz namazlarda da farz olduğu için okuduğun kıraatı duyman gerekir. Ben sana numaramı vereyim. Yoksa internette sessiz ve sesli nasıl kılınır bunu anlatmak zordur. 0551 555 06 76
    Namazı hafife alana biz Ehl-i Beyt'in şefaatı ulaşmayacak. İmam Cafer-i Sadık (a.s.)

    "Şiilerimiz halvetlerde/yalnız kaldıklarında Allah'ı çok zikredenlerdir." İmam Cafer-i Sadık (a.s.)

    Yorum


      #3
      Ynt: namazdaki sesin hacmi

      sessiz demek hani bir insanın kulağuna bir şeyler fısıldarsın, o da duyar. Aynen o şekilde.
      Namazı hafife alana biz Ehl-i Beyt'in şefaatı ulaşmayacak. İmam Cafer-i Sadık (a.s.)

      "Şiilerimiz halvetlerde/yalnız kaldıklarında Allah'ı çok zikredenlerdir." İmam Cafer-i Sadık (a.s.)

      Yorum


        #4
        Ynt: namazdaki sesin hacmi

        cevap icin tesekkür ederim. ancak 1. ve 3. soruma cevap alamadim halen.
        2. soruya ek olarak, sunu sormak istiyorum. kendi sesimizi duymayacak sekilde kildigimiz namazlar batil mi oluyor?

        1. soru: öglen ve ikindi vaktinde neden sessiz okumaliyiz. hadis gösterebilirmisiniz? ayrica, 3. ve 4. rekatlarda neden sessiz okumaliyiz? aksam ve yatsida 3. ve 4. rekatlarda sesli okumak caizmidir? caizse, müstahap olan sessiz mi sesli mi okumaktir?

        3. soru: eger 1. sorunun cevabi, ses isitilmeyecek sekilde sessiz okumak namazi batil yapar ise, 3. sorunun cevaplanmasina gerek kalmiyor. cünkü benim merak ettigim, eger sesli veya sessiz (yani kendi sesimizi isitmeden) okuma arasinda tercih yapma imkanimiz varsa, hangisi tercih edilmelidir.

        yine burada bir sorum daha olacak, umarim sorularimi bu sekilde sormamda bir sakinca yoktur.

        namazlarda "bismillahirrahmarirrahim"i sesli okumayi imamlar as. bir hadiste buyuruyor, ve bunun bir shia´nin 4 belirtilerinden biri oldugunu söylüyor. o hadisin icerigini hatirlasaydim burda aktarirdim. simdi benim sorum söyle olacak:
        besmeleyi sesli okumanin müstehap oldugunu imamlar as. buyurmuslardir. peki hangi sebepten dolayi müstehaptir bildirmislermidir?

        Yorum


          #5
          Ynt: namazdaki sesin hacmi

          İmam Hasan Askeri (a.s), müminlerin alametleri hakkında şöyle buyurdu: "Müminin beş alameti vardır: Elli bir rekât namaz kılmak, Erbain Ziyaretini okumak, yüzüğü sağ ele takmak, toprağa secde etmek ve "Bismillahirrehmanirreheim"i yüksek sesle okumak."( Biharu'l-Envar, c.98, s.329)
          Namazı hafife alana biz Ehl-i Beyt'in şefaatı ulaşmayacak. İmam Cafer-i Sadık (a.s.)

          "Şiilerimiz halvetlerde/yalnız kaldıklarında Allah'ı çok zikredenlerdir." İmam Cafer-i Sadık (a.s.)

          Yorum


            #6
            Ynt: namazdaki sesin hacmi

            Sevgili Muhammet kitabı sessizokuduğunuzda şayet daha iyi odaklanmanıza sebep oluyorsa, sureyi sesli veya sessiz okumakda aynı etkiyi bırakır. Zira ben kitabı sesli okuduğumda aynen sizin gibi kendimi odaklayamıyorum. Ama bir sureyi sesli okudumda aynı sorunu yaşamıyorum. Bilakis bende kitabı sessiz okuduğumda daha iyi anlamama rağmen, sureyi sesli okusamda , sessiz okusamda aynı derecede etkileniyorum. Şu halde kitap okumakla, sureyi okumak birbiriyle kıyaslanamaz.

            3 ve 4 rekatlarda fatiha suresini veya tesbihatı erbaayı sessiz okumanız farzdır.

            Yine sessiz okuyacağınız namazlarda mahrecin dışarı çıkması gerekir. Aksi taktirde batıl olur. (geçmiş namazlarınızın hükmü bilmediğinizden dolayı bir alime sormanız gerekir. Bunun hükmünü bilmiyorum)

            Akşam, yatsı, ve sabah namazlarının ilk iki rekatta okuduğumuz fatiha ve ardından okuduğumuz sureyi sesli okumamız farzdır. Ama riku, secde ve teşehhüd'de okunanları sesli veya sessiz okumak sizin tercinize bırakılmıştır.

            Neden akşam, yatsı ve sabah namazlarının sesli okunduğu İmam Rıza (a.s.)'a sorulduğunda, bu namazların karanlıkta olduğunu ve bu yüzden sesli kılınarak başkalarının farketmesi için olduğunu beyan etmiştir.
            Namazı hafife alana biz Ehl-i Beyt'in şefaatı ulaşmayacak. İmam Cafer-i Sadık (a.s.)

            "Şiilerimiz halvetlerde/yalnız kaldıklarında Allah'ı çok zikredenlerdir." İmam Cafer-i Sadık (a.s.)

            Yorum


              #7
              Ynt: namazdaki sesin hacmi

              Allah razi olsun, aciklamalariniz yeterliydi.
              Ancak bir iki sorum daha olacak:

              Bazilari diyor ki, öglen ve ikindi namazi sessiz okumanin anlami, peygamber saav. zamaninda insanlari o vakitlerde rahatsiz etmemek icinmis. Böyle bir hadis var mi, bu dogru mu? Öglen ve Ikindi vakti insanlar neden rahatsiz olsun ki? istirahat ettiklerini duymustum, ama emin degilim...
              Ayrica sabah aksam ve yatsiyi kilarken, aydinlanmis bir yerde namazi kildigimizda, sesli okumak yine farz midir? Imamin buyurdugu emir, sarta bagli olabilir mi? Sart ise, karanlikta veya aydinlikta kilmak...

              Yorum


                #8
                Ynt: namazdaki sesin hacmi

                Değerli Muhammet kardeşim.

                Sabah, akşam ve yatsı namazını nerede olursa olsun sesli kılmak farzdır. Hatta bu üç namazın kazasını kılıyorsanız onlarıda sesli kılmanız farzdır. Bahsettiğin hadisi Şia kaynaklarında hiç duymadım.
                Namazı hafife alana biz Ehl-i Beyt'in şefaatı ulaşmayacak. İmam Cafer-i Sadık (a.s.)

                "Şiilerimiz halvetlerde/yalnız kaldıklarında Allah'ı çok zikredenlerdir." İmam Cafer-i Sadık (a.s.)

                Yorum


                  #9
                  Ynt: namazdaki sesin hacmi

                  Aciklamalarinizdan dolayi cok tesekkür ederim, ama ben gercekten birseyi ögrenmek istiyorum.
                  Sabah, aksam ve yatsi namazini karanliktan dolayi sesli kilmamiz gerekiyor diye emredilmistir. Bu emir, sartli bir emir olabilir mi? Yani, sabah, aksam ve yatsi namazlarini aydinlikta da kilabiliyoruz. Emir, sartli bir emir degilse, her zaman icin gecerliyse, o zaman neden karanlik sebep olarak zikredilmis? Eger derseniz, tebberrük amaciyla bizlerden peygamberin saav. kildigi gibi kilmamiz emredildi, o zaman mesele hal olur.

                  Yorum


                    #10
                    Ynt: namazdaki sesin hacmi

                    Değerli Muhammet kardeşim bugün sessiz namazların kıraatinin nasıl okunması gerektiğini Kadir Akaras hocaya da sordum. Bu değerli üstadımızda dudak oynatmanın yeterli olmadığını, dilin de dudakla beraber hareket etmesi gerektiğini, fakat sesi kendimizin duyacağı şekilde olmasının şart olmadığını beyan etti. Fakat sessiz dahi olsa kıraatle okunması gerektiğini söyledi.

                    Ayrıca Muhammet kardeşim, imam burada belki sebeplerden bir tanesini zikretti. Bir alimimizde böyle demişti. Başka hikmetleride olabilir. Fakat biz bilemeyiz. Birde İmamlarımız soru soran kişinin aklına göre cevap verir. Belki başkası bu soruyu sorsaydı, İmam (a.s.) daha da derine iner, daha başka cevaplarda verebilirdi. Ama soruyu soran kişi eğer imamın (a.s.) söylediklerini kavrayamayacak kapasitede ise imam tam cevabını vermeyebilir.

                    Örneğin bende diyordum canım tam kıraatine göre namazı kılmak çok zor, Bir harf yanlış onusa ne olacak, niçin namaz batıl olsun diyordum. Ama sonra düşündüm ki eğer kıraat şartı olmasaydı, inan bugün ne Fatiha suresi kalırdı, nede başka sure. Hele birde herkes kendi dilinde namazı kılma özgürlüğüne sahip olsaydı, ortada hiçbir şey kalmazdı. Ve sen şuan namazda aldığın lezzeti alamazdın. saygılarımla.
                    Namazı hafife alana biz Ehl-i Beyt'in şefaatı ulaşmayacak. İmam Cafer-i Sadık (a.s.)

                    "Şiilerimiz halvetlerde/yalnız kaldıklarında Allah'ı çok zikredenlerdir." İmam Cafer-i Sadık (a.s.)

                    Yorum


                      #11
                      Ynt: namazdaki sesin hacmi

                      takip
                      [center]
                      ..ey ahle aalam agham Eli mazloome... یا ابا عبدالله الحسین
                      [center]
                      Bizleri öldürün! Zira Halkımızın bilinci daha da artacak!
                      Şehid Seyyid Abbas Musavi(Eski Hizbullah Lideri)

                      Yorum


                        #12
                        Ynt: namazdaki sesin hacmi

                        Özdemir Bey yine cok güzel bilgiler paylastiniz, tesekkür ederim.

                        Imamlar as. soru soranin aklina göre veya zamanin sartlarina göre bir cevap vermis olabilirler. Ancak ben de bugünün sartlarina göre ögrenmek istiyorum. Imam as, sesli okumayi karanlik sartina baglamis. Bende soruyorum, isik bulunca o sart ortadan kalkmiyor mu ve bundan dolayi sesli okumak artik farz olmaktan cikmiyor mu?

                        Kiraat örnegi de cok güzeldi.
                        Allah razi olsun.

                        Yorum


                          #13
                          Ynt: namazdaki sesin hacmi

                          Sevgili Muhammet. Hz. Fatıma "Allah zinayı nesepleri korumak için haram etti" diyor. Şimdi bu sözle bir kişi ben kısırım dese veya şimdiki zamanda korunma yöntemleri çıktı, artık nesebi belirsiz çocuk dünyaya getirmem" dese ve kendince zinayı meşrulaştırsa ne dersiniz?

                          Elbette Kuran, zinaya yaklaşmayın" diyor. Ama sende Allah zinaya "nesebi belirsiz çocuklar dünyaya getirmememiz için diyor. Benim zaten çocuğum olmaz" diyemessin.

                          Elbette şartalara göre olan fetvalar vardır. Ama müçtehitlerimiz bunu bu şekilde değerlendirmemiştir.
                          Namazı hafife alana biz Ehl-i Beyt'in şefaatı ulaşmayacak. İmam Cafer-i Sadık (a.s.)

                          "Şiilerimiz halvetlerde/yalnız kaldıklarında Allah'ı çok zikredenlerdir." İmam Cafer-i Sadık (a.s.)

                          Yorum


                            #14
                            Ynt: namazdaki sesin hacmi

                            sevgili Ali enis bu "takip" ne anlama geliyor inanın hiç anlamadım. saygılar...
                            Namazı hafife alana biz Ehl-i Beyt'in şefaatı ulaşmayacak. İmam Cafer-i Sadık (a.s.)

                            "Şiilerimiz halvetlerde/yalnız kaldıklarında Allah'ı çok zikredenlerdir." İmam Cafer-i Sadık (a.s.)

                            Yorum


                              #15
                              Ynt: namazdaki sesin hacmi

                              Özdemir bey, elbet ben kendi görüslerime göre hareket etmek icin sormuyorum.
                              Ben alimlerin görüslerini ögrenmek icin soruyorum.
                              Simdi, alimler bu konuyu, kesin olarak sizin aktardiginiz sekilde mi cevaplamislar?

                              Alimlerden ögrenmek istedigim su olabilir mesela:
                              Imamlarin as. bu konu hakkinda söyledikleri nedir, ve alimlerin kesin görüsü ne olmustur?
                              Imamlarin as. namazlari sesli kilmayi sadece "karanlik" sartina göre farz kilmislar ise, bu fetvalari aydinlikta kildigimiz namazlar icin de mi gecerli oluyor?
                              Hangi kriterlere göre alimler bu sonuca variyor?

                              Tekrar ediyorum, eger ki sart gözetmeksizin, sabah, aksam ve yatsi namazlari sesli okunmali denilmisse, ve bunlar hadislerde böyle geciyorsa, o zaman meseleyi irdelemeye gerek kalmiyor.
                              Ama sizin verdiginiz örnekte sartli bir fetva verilmis diye anliyorum.

                              Ayni bu soruyu soran kac kisi olmustur imamlara as. ve imamlar onlara hangi cevabi vermislerdir?

                              Yorum

                              YUKARI ÇIK
                              Çalışıyor...
                              X