Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Hz.Ömer'in Ümmü Gülsüm ile evliliği

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Hz.Ömer'in Ümmü Gülsüm ile evliliği

    Süleyman Bin Halitden o dedi:”O dedi,Ebu Abdullaha,kocasi ölen kadin iddet zaman ne yapmalidir?O,iddet devrini kocasinin evindemi yoksa istediği yerde geçire bilirmi diye sordum.O,dedi:”evet,istediği yerde geçirebilir”.Ve o dedi ki:”Ömer öldüğü zaman Ali(a.s),Ümmü Gülsümü kendi evine getirdi” ( El Küleyni, El-Kafi, cilt. 6, sayfa. 115, hadis# 1,(El kafi,dar el edva yayinevi,Beyrut baskisi,sayfa 117))

    Ravilerin sihhati:

    Muhammed ibn Yahya el‘Attar el-Kummi- ” Şeyhu ashabina fi zamanihi, Sikah, ‘ayn, kazir el-hadis”-(Kendi zamanindaki ashabinin şeyhi,güvenilir,seçkin kişilikli,bereketli hadis ravisi(Cami er Ruvat,cilt 2,sayfa 213)

    Ahmed ibn Muhammed ibn Isa el-Kummi- “Şeyh el-Kummiyyin, ve-vechuhum, ve-fakihuhum, ğayra mudafa‘”-(Kum ehlinin şeyhi,ve onlarin tartişilmaz bir lideri ve fakihi)-(Cami er Ruvat,cilt 1,sayfa 69),Ebu Cafer Et-Tusi dedi ki,güvenilirdir(Er-Rical ,sayfa 366),Allame el Hilli dedi ki,güvenilridir(El Hulase,sayfa 13)

    El-Huseyn ibn Sa‘id güvenilirdir(Cami er Ruvat,cilt 1,sayfa 241)

    En-Nadr ibn Suveyd-“Kufi,Sikah, sahih el-hadis”-Sahih hadisler aktaran,güvenilir,Kufeli(Cami Er Ruvat,cilt 2,sayfa 292)

    Hişam İbni Salim-Sikatun Sika(2 kat güvenilir)-(Cami er Ruvat,cilt 2,sayfa 215)

    Süleyman İbni Halid-Güvenilir(Cami er Ruvat,cilt 1,sayfa 378)

    Hadisin Sihhati:

    1. El-Meclisi dedi ki,Hadis Muvaffaktir (güvenilir)
    Mirat el Ukul, cilt. 21, sayfa. 197
    2. El Meclisinin babasi dedi ki,
    Ravzah El-Mutakkun, cilt. 9, sayfa. 89
    3. El Milani dedi ki,Hadisin senedi sahihtir
    Seyyid Ali el-Milani, “risale fi haber tezvic Ümmü Külsüm min Umar, sayfa . 28
    Mahazirat fi El-`İtikadat, cilt . 2, sayfa . 696



    Abdullah İbni Sinan Müaviyye ibn Ammardan o da Ebu Abdullahtan(a.s),O dedi:”Kocasi ölen kadinin iddet zamanini kocasinin evindemi yoksa başka bir yerde geçirebilirmi diye sordum.O dedi:”Istediği yerde geçirebilir.Ali(a.s) Ömer vefat etdiği zaman Ümmü Gülsümü kendi evine getirdi”

    El-Kuleyni, E-Kafi, cilt. 6, sayfa. 115, hadis # 2, (El kafi,dar el edva yayinevi,Beyrut baskisi,sayfa 117))

    Ravilerin Sihhati:

    Hümeyd İbni Ziyad- Küleyninin hocasidir.Şii rical alimleri onu “‘alim Celil el-gadr, vasi‘ al-‘ilm, kazir et-tasnif, Sikah” -(Büyük alim,büyük statüslü,geniş bilgili,verimli bir yazar(Cami er Ruvat,cilt 1,sayfa 284)

    İbni Samah-“kathir al-hadith, faqihun thiqah”(verimli hadis anlaticisi,güvenilir fakih)-(Cami Er Ruvat,cilt 1,sayfa 225)

    Muhammed İbni Ziyad-Güvenilir(Sika)-(Cami Er Ruvat,cilt 2,sayfa 91)

    Abdullah İbni Sinan-Güvenilir(Sika)-(Cami er Ruvat,cilt 1,sayfa 487)

    Müaviyye İbni Ammar-Güvenilir(Sika)-(Cami er ruvat,cilt 2,sayfa 289)

    Hadisin Sihhati:

    1. El Meclisi dedi ki,Hadis sahihtir
    Mirat El Ukul cilt . 21, sayfa . 199
    2. El Meclisinin babasi dedi ki,Bu hadis Muvaffak Kal-Sahih(Sahih hadis gibi muvaffak))
    Ravzah el Mutakkun, cilt . 9, sayfa . 89



    “Zürare dedi ki, Ebu Abdullahtan:”Ümmü Gülsümün evliliği hakkinda sordum,O dedi ki,O bizden mecbur alinmiş fercimizdir”

    1. El Küleyni, El Kafi, cilt . 5, sayfa . 346, hadis # 1

    Hadisin Sihhati:

    1. El Meclisi dedi ki,Hadis Hasendir
    Mirat El Ukul,
    cilt. 20, sayfa . 42
    2. El Milani dedi ki,Senedi Sahihtir
    “risale fi haber tezvic Ümmü Külsüm min Umar , sayfa. 30
    Mahazirat fi el-`Itikadat, cilt. 2, sayfa. 696
    3.El Şerif El Murtaza, Risa’il El-Şerif El-Murtaza, sayfa. 148 – 150


    Ve nakledildi ki,Ömer Alinin(as) kizi Ümmü Gülsümle evlendi

    (El-Tusi, El Mabsut, cilt. 4, sayfa. 272)

    Şii Şeyh El Hoi bu hakkta sorulan soruya kendi sitesinde şöyle cevap vermektedir:


    Soru: Ikinci Halifenin Imam Alinin(a.s) kiziyla evlendiği doğrumudur?

    Cevap:Tarih kitaplarinda ve rivayetlerde böyle nakledilmiştir

    Şii Şeyh Fadlullah bu konuda sorulan soruya şöyle cevap vermekte:

    Soru :Ümmü Gülsümün-Allahin ondan razi olsun-Ömer İbni Hattapla evlendiği doğrumudur yoksaBunlar iddiamidir?

    Cevap: Sahih nakillerle rivayet edilmiştir.
    Haktır Allahım Muhammed mahım
    Ali'dir şahım efendim Allah eyvallah

    #2
    Ynt: Hz.Ömer'in Ümmü Gülsüm ile evliliği

    [color=rgb(102, 102, 102)]Answering-ansar.com isimli ingilizce paylaşimlar yapan rafizi sitesi bu evliliğin baş vermediğini kanitlamaya çalişmiş ve yalanlarla dolu ve anlamsiz delillerle tam bir hayasizlik örneği göstermişlerdir:

    [/color]
    Resimde göreceğiniz gibi Sahih Buharinin [color=rgb(128, 0, 128)]“Cihad’ cilt 4, Sayfa 52, hadis no 132[/color]-i-den bir alinti yapmiştir:


    [/color][color=rgb(255, 0, 0)]Selebe Ibni Malik Anlatiyor:[/color]

    [/color][color=rgb(255, 0, 0)]“Ömer İbni Hattab Medine kadinlari arasinda bezi elbiseler dağitti.İyi bir giysi kaldi ve Onunla birlikte olanlardan biri,Ey Muminlerin Emiri,Bu giysini hanimina,Allah Rasülünün (büyük) kizina ver.Onlar Ümmü Gülsümü,Hazreti Alinin kizini kastediyorlardi.Ömer dedi,Ümmü Salitin buna (sahip olmağa) daha çok hakki vardir.Ummu Salit Allah Rasülüne beyat eden ensar kadinlarinin arasinda idi.Ömer dedi,O(Ümmü salit) Uhud günü su kaplarimizi taşirdi”[/color]


    Bu hadisi reddetmek için Answering-ansar.org sitesi aşağidaki yorumu yapar:


    kisaca olarak,answering-ansar.com sitesi resimde göreceğiniz gibi şunlari söyler:

    1)”Alinin kizi” ifadesi Sahih Buharinin orjinal arapca metninde yoktur
    2)Sahih Buharinin Tercüme eden Doktor Muhsin han dürüst davranmayarak “Alinin Kizi” ifadesini Tercümeye eklemiştir
    3)Metinde “hanim” gibi tercüme edilen söz “Unzuk”-tur ve bu söz arap gramerinde “yanindaki”,”yakinindaki” anlamina gelir.

    İnşallah bu habis rafizi sitesinin yalan dolu yorum ve iddialarina cevap vereceğiz:

    Birinci İddia:”Alinin kizi” ifadesi Sahih Buharinin orjinal arapca metninde yokmudur?

    Ben derim ki,Bu habis rafizi sitesinin açik yalanidir.Sahih Buharinin orjinal Arapca metinde bu ifade mevcuttur:

    [/color][color=rgb(0, 51, 102)]قال ثعلبة بن أبي مالك إن عمر بن الخطاب رضي الله عنه قسم مروطا بين نساء من نساء المدينة فبقي مرط جيد فقال له بعض من عنده يا أمير المؤمنين أعط هذا ابنة رسول الله صلى الله عليه وسلم التي عندك يريدون أم كلثوم بنت علي فقال عمر أم سليط أحق وأم سليط من نساء الأنصار ممن بايع رسول الله صلى الله عليه وسلم قال عمر فإنها كانت تزفر لنا القرب يوم أحد[/color][color=rgb(255, 0, 0)]
    [/color][color=rgb(0, 51, 102)]qāla Sa`laba ibn abī mālik inna `umar ibn al-Haţţāb rađiya Allāhu `anhu qasama murūţan bayn nisā’i min nisā’ al-madīna fa baqiya mirţun jayyidun fa qāla lahu ba`đu man `indahu yā amīr al-mu’minīn a`ţi hādha ibnat rasūl Allāh şall Allāhu `alayhi wa sallama allatī `indaka yurīdūna umm kulthūm bint `alī fa qāla `umar umm salīţ aĥaqqu wa umm salīţ min nisā’ al-anşār mimman bāya`a rasūl Allāh şall Allāhu `alayhi wa sallama qāla `umar fa innahā kānat tazfiru lanā al-qirab yawm uĥud[/color][color=rgb(255, 0, 0)]
    Selebe Ibni Malik Anlatiyor:
    “Ömer İbni Hattab radiallahu anh Medine kadinlari arasinda bezi elbiseler dağitti.İyi bir giysi kaldi ve Onunla birlikte olanlardan biri,Ey Muminlerin Emiri,Bu giysini hanimina,Evlendiğin,Allah Rasülünün (büyük) kizina ver.Onlar Ümmü Gülsümü,Hazreti Alinin kizini kastediyorlardi.Ömer dedi,Ümmü Salitin buna (sahip olmağa) daha çok hakki vardir.Ummu Salit Allah Rasülüne beyat eden ensar kadinlarinin arasinda idi.Ömer dedi,O(Ümmü salit) Uhud günü su kaplarimizi taşirdi”

    Sahih El Buhari,Ebu Abdullah el Buhari(d. 256), cilt 3, sayfa 222 [Beyrut]

    “Alinin kizi”(Binti Ali) ifadesini istenilen arapca Sahih Buhari metinlerinde bulmak mümkündür.


    Metinde “hanimi” gibi tercüme edilen söz “Unzuk”-tur ve bu söz arap gramerinde “yanindaki”,”yakinindaki” anlaminami gelir?

    Metinde Answering-ansar.com sitesinin kelimenin “Unzuk” olduğunu iddia etmişlerdir fakat gerçekte metinde geçen söz “indaka”-dir.”ind” ekinden oluşan bir kelime ile ”ka(sizin)” eril şahis zamirinden ibaret birleşik bir kelimedir.”ind”,saat,zaman ve yer bildiren bir kiptir.Ve kan baği bulunmayan bir erkekle bir kadina yönelik olduğu zaman iyelik şeklinde,bir karisina işaret eder.Nitekim bu konu şii metinlerinde de kendini göstermektedir:

    Ebu Basirden( (d. 150):
    [/color][color=rgb(0, 0, 128)]حدثني أبو جعفر عليه السلام أن أباه كانت عنده امرأة من الخوارج أظنه قال من بني حنيفة فقال له مولى له يا ابن رسول الله إن عندك امرأة تبرأ من جدك فقضى لأبي أنه طلقها فادعت عليه صداقها[/color]
    [/color][color=rgb(255, 0, 0)]“Ebu Cafer(El Bakir) bana nakletdi ki,babasi haricilerden bir kadinla evlendi(indahu).Zannedersem onun hanif kabilesinden olduğunu söyledi.Ve onun kölesi ona dedi:”Ey Allah Rasülünün oğlu,Sen öyle bir kadinla evlendinki(indaka) o,Senin dedenle tüm ilişkilerini kesmiştir.Daha sonra babam onu boşamağa karar verdi,fakat o çeyiz iddia etti.”[/color]
    El kafi, Küleyni (d. 329), cilt 7, sayfa 435 [Tehran]Tahzib el Ahkam fi şerh el Muğni, Ebu Cafer El Tusi (d. 460), cilt 8, sayfa 283 [Tehran][/color][color=rgb(51, 51, 51)]Gördüğünüz gibi cahil rafizi sitesi fa qāla lahu ba`đu MAN `indahu(ve Onunla birlikte olanlardan biri) cümlesini fa Kal la Baz MİN Unz gibitercüme etmiştir.Azicik arapca dil bilgisi olan biri Min(-dan) ve Men(kim) kelimeleri arasindaki farki bilir.Bu sapik rafizi sitesi ise bu bilgiden habersizdir.Yine arapcadan habersiz rafizi sitesi diyor ki,Niçin Ümmü Gülsüm zevac gibi belirtilmemiştir.Ben derim ki,Bu rafizi sitesinde arapcadan tercümeleri arap dil bilgisinden yoksun insanlar etmektedir.Çünki,Zevac evlilik demektir ve kadin eşe zevac denmez Zevce denir.[/color]
    Yine answering-ansar.org isimli ingilizce paylaşimlar yapan rafizi sitesi Sahih Buharide geçen ravi Selebe İbni Maliki zayif gösterme zahmetine girmişlerdir:

    TERCÜME:
    [/color][color=rgb(255, 0, 0)]Buhari bu hadisi tamamen mechul bir kişiliği olan Selebe Ibni Malikin vasitasiyla nakletmiştir ve bu nedenle onun güvenilirliğini tespit etmenin hiç bir yolu yoktur.Onun ismi rical metinlerinden günümüze kadar gelmemiş,Zehebi Mizan El İtidalde,her tarzda ravinin biografisini verdiği halde Selebe İbni Malikten bahsetmez.Mechul bir ravi tarafindan yapilan nakli otomatik olarak kenara atabileceğiçiz anlamina gelir.Hatta bunu kabul etsek bile,Unz-yakin anlamina geldiğinden karisi ilişkisi ispat edilemez-Nakledenler onu karisi gibi tercüme etmişlerdir,Onlar Ehli Sünnet tarafindan Ömerin İmam Ali(a.s) kizi Ümmü Gülsümle evlendiği yönünde süregelir yalanla umud içinde yaşamağa devam edebilirler.[/color]
    TERCÜME SONU
    Zaten Unz kelimesi yönündeki rafizi sitesinin iddialarina daha önce cevap verdiğimiz için Rafizi sitesinin diğer iddialarina geçiyoruz.Hayasiz rafizi sitesi burada Selebe Ibni Malik(r.a) hakkinda 3 iddia ortaya atmaktadir:
    1)O,Herhangi bir ricala ait metninde kaydedilmemiştir.
    2)Zehebi Mizan El İtidalde,her tarzda ravinin biografisini verdiği halde Selebe İbni Malikten bahsetmemişdir
    3)O,tamamen mechul bir şahstır
    Şimdi bu yalanci rafizi sitesinin yalanlarina cevap verelim:
    Birinci Iddia: O,Herhangi bir ricala ait metninde kaydedilmemişmidir?
    Ben derim ki,Bu rafizi sitesinin yalan dolu iddiasidir.Selebe Ibni Malik(r.a) Sünni ve Rafizi rical kitaplarinda ve metinlerde kaydedilmiştir:
    1.El Tabakat El Kübra,Sünni alimi Muĥammed ibn Sa`d (d. 230)
    2. Ma`rifet el-Sikāt , Sunnī alimi Ebū el-Ĥasan al-`Iclī (d. 261)
    3. al-Tārīh el-Kebīr,Sünni alim Ebū `Abd Allāh el-Buhārī (d. 256)
    4. el-Cerh ve el-Ta`dīl,Sünni alim Ibn Abī Ĥātim (d. 327)
    5. el-Sikat,Sünni alim Ibn Ĥibbān (d. 354)
    6. el-Ricāl ,Şii Şeyh Ebū Ca`fer el-Ţūsī (d. 460)
    7. el-Ta`dīl ve el-Tecrīĥ,Sünni alim Ebū el-Velid el-Bācī (d. 474)
    8. Tahzīb el-Kemāl,Sünni alimi Ebū el-Ĥaccāc el-Mizzī (d. 742)
    9. el-Kāşif ,Sünni alim Şems el-Dīn el-Zehebi (d. 748)
    10. Takrīb el-Tahdhīb,Sünni alim Ibn Hacer el-`Askalānī (d. 852)
    11. hulāşat Tahzib,Sünni alimi Şafī el-Dīn al-hazracī (d. 923)
    12. Mecma` el-Ricāl,Şii Şeyh`Ināyat Allāh el-Kuhbā’ī (d. 1016)
    13. Menhec el-Makāl ,Şii Şeyh Muĥammed ibn `Alī al-Astarābādī (d. 1028)
    14. Nagd el-Ricāl,Şii Şeyh el-Seyyid Muşţafá el-Tafrişī (d. 1044)
    15. Cāmi` el-Ruvāt,Şii Şeyh Muĥammed ibn `Alī el-Erdebīlī (d. 1101)
    16. Itĥāf el-hāşşa, Sunnī alimi `Alī el-Kavkabānī (d. 1191)
    17. Ţarā’if el-Makail,Şii Şeyh el-Seyyid `Alī el-Burūcirdī (d. 1313)
    18. Tenkīĥ el-Makal, Şii Şeyh `Abd Allāh el-Memekani (d. 1351)
    19. Mucem Ricāl el-Hadis,Şii Şeyh el-Seyyid Ebū el-Kāsim el-Ho’ī (d. 1412)
    20. Kāmūs el-Ricāl,Şii Şeyh Muĥammad Tagī el-Tusterī (d. 1415)
    Hadisin yazari İmam Buhari(r.a) “Tarih el Kebir”-de yaziyor:
    [/color][color=rgb(0, 0, 128)]ثعلبة بن أبي مالك القرظي المديني كان كبيرا امام بني قريظة سمع عمر وحارثة بن النعمان وعن ابن عمر سمع منه ابن الهاد والزهري وابنه مالك[/color]
    [/color][color=rgb(255, 0, 0)]“Selebe Ibni Malik el Kureyzi el Medini,O yüce biriydi,Kureyza kabilesinin imamlarindandi.O,Ömerden,Harise İbni El Numandan ve İbni ÖmerVe ibni El Haddan nakletdi,El Zühri ve onun oğlu Malik ondan hadis dinledi”[/color]
    El Tarih el Kebir, Ebu Abdullah el Buhari (d. 256), cilt 2, sayfa 174 [Diyarbekir]
    Şii Şeyh Ebu Cafer El Tusi Rical kitabinda Peygamberden-salalahu aleyhi ve alihi ve sellem-nakleden sahabileri(Allah onlardan razi olsun) listelerken diyor:
    [/color][color=rgb(0, 0, 128)]ثعلبة بن أبي مليك القرظي[/color]
    [/color][color=rgb(255, 0, 0)]“Selebe Ibni Malik,Kureyzi”[/color]
    Rical el-Ţūsī, Ebu Cafer el Tusi(d. 460), sayfa 31 [Qum]
    Meşhur Ehli sünnet alimi Ebū el-Velid el-Bācī el-Ta`dīl ve el-Tecrīĥ-de:
    [/color][color=rgb(51, 51, 153)]ثعلبة بن أبي مالك أبو يحيى القرظي المديني إمام مسجد بني قريظة أخرج البخاري في الجهاد وغير موضع عن الزهري عنه عن عمر بن الخطاب وقيس بن سعد قال الكلاباذي له رؤية من النبي صلى الله عليه وسلم[/color]
    [/color][color=rgb(255, 0, 0)]“Selebe İbni Malik,Ebu Yahya,El Kureyzi El Medini.Kureyze kabilesinin camisinin imami.Buhari, onun rivayetlerini Cihad kitabinda ve diğer yerlerde,Ömer İbni Hattaptan,El Zühriden ve Kays İbni Saddan nakletmişdir.El Kalabazi dedi:”Onun Peygambere-Sallalahu aleyhi ve alihi ve selleme-bakiş tarzi kanitlanmişdir”[/color]
    el-Ta`dīl ve el-Tecrīĥ li man harraj `anh el-Buhārī fī el-Cāmi` el-Şaĥīĥ, Ebū el-Velid el-Bācī (d. 474), cilt 1, sayfa 447 [Marakeş]
    Ehli Sünnet alimi,Ebu El Haccac el Mizzi diyor:
    [/color][color=rgb(0, 0, 128)]ثعلبة بن أبي مالك القرظي حليف الأنصار أبو مالك ويقال أبو يحيى المدني إمام مسجد بني قريظة له رؤية من النبي صلى الله عليه وسلم[/color]
    [/color][color=rgb(255, 0, 0)]“Selebe İbni Malik el Kureyzi,Ensara bağli,Ebu Malik veya Ebu Yahya el Medeni gibide denilir.Kureyze kabilesinin camisinin imami.Onun Peygambere-sallalahu aleyhi ve alihi ve selleme-bakiş tarzi kanitlanmişdir”[/color]
    “Tehzib el-Kemāl fī Esmā’ el-Ricāl”, Ebu El Haccac el Mizzi (d. 742), cilt 4, sayfa 397 [Beyrut]
    Ehli Sünnet alimi İmam Şemseddin El Zehebi “El Kaşif” isimli kitabinda diyor:
    [/color][color=rgb(255, 0, 0)]ثعلبة بن أبي مالك القرظي له رؤية وسمع عمر وعنه ابناه منظور وأبو مالك والزهري[/color]
    [/color][color=rgb(255, 0, 0)]“Selebe Ibni Malik El Kureyzi,Onun vizyonu kanitlanmiştir.O,Ömerden hadis dinledi,Onun iki oğlu Manzur ve Ebu Malik,ve El Zuhri ondan hadis dinlediler”[/color]
    el-Kāşif fī Ma`rifat men lahu Rivaya min el-Kutub el-Sitte, Şems el-Dīn el-Zehebi (d. 748), cilt 1, sayfa 284 [Cidde]
    Şii Şeyh El Mirze Muhammed İbn Ali Astrabadi Menhec el Makal isimli kitabinda yaziyor:
    [/color][color=rgb(51, 51, 153)]ثعلبة بن أبي مليك القرطي ل[/color]
    [/color][color=rgb(255, 0, 0)]“Selebe Ibni Malik El Kureyzi,Peygamberin(s.a.s) ashabindan biri”[/color]
    Menhec el-Makāl fī Taĥkik Ehval el-Ricāl,Muhammed Ibni Ali Astrabadi(d. 1028), cilt 3, sayfa 130 [Kum]
    Şii Şeyh El Seyyid Mustafa el Tefrişi kendi rical kitabinda yaziyor:
    [/color][color=rgb(51, 51, 153)]ثعلبة بن أبي مليك القرطي من أصحاب الرسول صلى الله عليه وآله[/color]

    [/color][color=rgb(255, 0, 0)]“Selebe İbni Malik el Kureyzi.O,Rasülün(s.a.s) ashabindandi”[/color]

    Nagd el-Ricāl, Seyyid Muşţafá el-Tafrişī (d. 1044), cilt 1, sayfa 317 [Kum]
    [/size]Şii Şeyh Muhammed bin Ali El Erdebili yaziyor:
    [/color][color=rgb(51, 51, 153)]ثعلبة بن أبي مليك القرظي ل[/color][color=rgb(255, 0, 0)]
    [/size][/color][color=rgb(255, 0, 0)]“Selebe İbni Malik El Kureyzi,Peygamberin(s.a.s) ashabindan biriydi” [/color]
    [/color][color=rgb(0, 0, 0)]Cami` el-Ruvāt fī Izāĥat el-Ishtibāhāt `an al-Ţuruk va el-Isnād, Muĥammed ibn `Alī el-Erdebīlī (d. 1101), cilt 1, sayfa 140 [Kum][/color][color=rgb(255, 0, 0)]
    Kisaca göreceğiniz gibi hayasiz rafizi sitesi Selebe İbni Malikin(r.a) hiç bir rical metninde kaydedilmediği yönündeki iddiasi iftiradir.Bu yolla sapik rafizi sitesi okurlarini kandirmaya çalişmiştir.
    İkinci iddia:Zehebi Mizan El İtidalde,her tarzda ravinin biografisini verdiği halde Selebe İbni Malikten bahsetmemişdir
    Haktır Allahım Muhammed mahım
    Ali'dir şahım efendim Allah eyvallah

    Yorum


      #3
      Ynt: Hz.Ömer'in Ümmü Gülsüm ile evliliği

      [color=rgb(102, 102, 102)][/color][color=rgb(255, 0, 0)]Onun ismi rical metinlerinden günümüze kadar gelmemiş,Zehebi Mizan El İtidalde,her tarzda ravinin biografisini verdiği halde Selebe İbni Malikten bahsetmez.[/color][color=rgb(102, 102, 102)][/color]
      [/size][/color][color=rgb(102, 102, 102)]Ben derim ki,İmam Zehebinin(r.a) “Mizan el İtidalde” Selebe İbni Malik hakkinda bilgi vermemesi onu mechul saydiği anlamina gelmez ve Bu kitapta Ondan bahsetmeyişinin nedeni vardir:[/color]
      [/size][/color][color=rgb(102, 102, 102)]İmam Zehebi(r.a) “Tefrid Esma El Sahaba” isimli Peygamberin(s.a.s) ashabindan bahseden kitabinda şöyle diyor:

      [/color][color=rgb(0, 0, 128)]ثعلبة بن أبي مالك أبو يحيى القرظي إمام بني قريظة ولد في عهد النبي صلى الله عليه وسلم وله رؤية وطال عمره روى عنه إبنه أبو مالك وصفوان بن سليم له حديثان مرسلان[/color][/color][color=rgb(102, 102, 102)]

      [/color][color=rgb(255, 0, 0)] ”Selebe İbni Malik,Ebu Yahya,El Kureyzi.Kureyze kabilesinin imami.O,Peygamberin(s.a.s) zamaninda doğdu ve onun Peygambere bakişi kanitlanmiştir.O,uzun bir süre yaşadi.Oğlu Ebu Maik ve Savfan İbni Süleym ondan nakletdiler.Onun sevkedilen rivayeti vardir”[/color]İmam Zehebi(r.a) “Tefrid Esma El Sahaba” ,cilt 1,sayfa 69(Beyrut)
      Görüldüğü üzere Answering-ansar.com isimli rafizi sitesi İmam Zehebinin(r.a) bu kitabini atlayarak,hilekarcasina “Mizan el İtidal”a geçmiş ve oradan delil çikarma gayretine girmiştir.Ben derim ki,Hayasiz rafizi sitesinin iddia etdiği gibi İmam Zehebi(r.a) hertürlü raviyi Mizan el İtidalinda kaydetmemiştir.”Mizan el İtidal” güvenirliği şüphe altinda olan ravilerin biografisini toplamiştir.Selebe İbni Malik ashabtan olduğu için güvenilirdir ve bu nedenle bu kitapta ondan bahsedilmemiştir nitekim İmam Zehebi(r.a) kitabin girişinde ashabtan birine bu kitabinda yer vermeyeceğine dair şu açiklamayi yapar:
      [/color][color=rgb(51, 51, 153)]ولا أذكرهم في هذا المصنف فإن الضعف إنما جاء من جهة الرواة إليهم وكذا لا أذكر في كتابي من الآئمة المتبوعين في الفروع أحدا لجلالتهم في الاسلام وعظمتهم في النفوس[/color]

      [/color][color=rgb(255, 0, 0)]“Zayiflik onlara bağli olan ravilerden geldiği için ben bu derlemede onlardan söz etmeyeceğim.Benzer şekilde,Ebu Hanife,Şafii ve Buhari gibi İslamda önemli büyüklüğü ve ihtişami nedeniyle takip edilen herhangi bir imamdan bahsetmeyeceğim”[/color]

      Mīzān el-I`tidāl fī Nagd el-Ricāl, Şems el-Dīn el-Zehebi (d. 748), cilt 1, sa fa 3 [Beyrut]
      [/size] Şii Şeyh Mirze Fathallah el İsfahani İmam Zehebiyi eleştirerek şunlari söyler:
      [/color][color=rgb(0, 0, 128)]هذا الذهبي على إمامته وجلالته عندهم تأنف من ذكر الصحابة في كتابه[/color]
      [/color][color=rgb(255, 0, 0)] Bu El Zehebi,Saygin ilmi önderliğine ve onlar arasinda yüceliğine rağmen,Kendi kitabinda ahsabin nakillerine yer vermekten kaçinmiştir.[/color]

      El-Kavl el-Surah f el-Buhārī ve Şaĥīĥih el-Cāmi`,Fatĥ Allāh el-Işfahānī (d. 1339), sayfa 42 [Kum]İşte gördüğünüz gibi İmam Zehebinin Selebe İbni Malikten Mizan El İtidalde bahsetmemiş olmasinin nedeni onun diğer kitabi olan Tefridde bildirdiği gibi ashabtan olmasidir.Çünki ashab güvenilirdir ve Mizan-da şüpheli ravilerin biografisine yer verilmiştir.
      Üçüncü İddia:Selebe Ibni Malik Mechul bir şahsmidir?
      Yukarida zaten bu iddiaya yanit verdik fakat bilgimizin artmasi adina şu ilaveleri yaparak bu iddianin hayasiz rafizi sitesinin yalanindan başka birşey olmadiğini gösterebiliriz.
      Şii Şeyh Muhsin El Amin El Amili Ayan El Şia kitabinda şunlari söyler:
      [/color][color=rgb(255, 0, 0)]“Selebe İbni Maik:[/color][color=rgb(255, 0, 0)]
      [/color][color=rgb(255, 0, 0)]El Şeyh el Tusi,onu Peygamberin ashabinin içerisinde kaydetmiştir.Şeyh onun babasini Ebu Malik adlandirmiştir.sonuç olarak O, El Tabakatda,El İstiabda,Usd El Ğabe-de,El İsabe ve Tehzib eTehzibde İbni Ebu Maliktir”[/color][color=rgb(255, 0, 0)]
      [/color][color=rgb(255, 0, 0)]Muhammed İbni Sad Tabakat El Kebirde dedi ki:[/color][color=rgb(255, 0, 0)]
      [/color][color=rgb(255, 0, 0)]“Selebe Ibni Malik El Kureyzi:”Ebu Malik ismini Abdulah Ibni Sam vermiştir ve Selebe Ebu Yahyaya verilmiş bir lakap idi.O,Yemenden geldi ve dedi:”Biz Yahudi dini üzerinde olan Kindah kabilesindeniz.O,Kureyza kabilesinde İbni Saya ile evlendi ve onlarla yaşamağa başladi.Bundan sonra Kureyzi olarak adlandirildi.Ömer ve Osmandan nakiller etdi.Ona Ebu Cafer lakabi verildi.Selebe İbni Malik vefatina kadar Kureyzanin İmami idi.O,büyük biriydi ve çok hadis nakletmemiştir”[/color][color=rgb(255, 0, 0)]
      [/color][color=rgb(255, 0, 0)]El İstiabda:[/color][color=rgb(255, 0, 0)]
      [/color][color=rgb(255, 0, 0)]“Selebe Ibni Malik El Kureyzi:”O,Peygamberin(s.a.s) zamaninda doğdu.i Abdulah vermiştir ve Selebe Kindahtan Ebu Yahyaya verilmiş bir lakap idi.Onun Babasi yemenden geldi ve Yahudi dini üzereydi.O,Kureyza kabilesi tarafindan ağirlandi ve onlara atfedilir.O,Onlardan biri değildi ve islami kabul etdi.Ömerden,Osmandan ve ashabin diğerlerinden nakletmiştir”[/color][color=rgb(255, 0, 0)]
      [/color][color=rgb(255, 0, 0)]Tahzib E Tahzibde:[/color][color=rgb(255, 0, 0)]
      [/color][color=rgb(255, 0, 0)]“Selebe Ibni Malik El Kureyzi,Ensara bağliydi,Ebu Malik ve Ebu Yahya olarakta bilinir.O,Peygamberden(s.a.s),Ömerden,Osmandan,Cab irden,Harise İbni El Numandan ve Büyük bir gruptan nakletdi.Onun İki oğlu Ebu Malik ve Menzur,El Zuhri,El Misvar İbni Rifa,Muhammed İbni Ukbe İbni Ebu Malik el Kureyzi,Savfan İbni Süleym ve başkalari ondan nakletmişlerdir.El Buhari dedi ki:”O,yüce biridir,Kureyzanin imamlarindandir ve önceleriYahudi dini üzereydi.O,Kureyzadan bir hanimla evlendi ve Kindahtan olduğu halde onlara atfedildi.Selebe gençliğinde Kureyza kabilesine yollandi.Ebu Hatim dedi:”O,öncülerdendir”.İcli dedi:”Güvenilir,öncülerdendir”.Ve İbni Hibban onu,El Sikatta kaydetmişdir.Onun bizim kitabin koşullari altina düşüp düşmediği bilinmemektedir”[/color][color=rgb(255, 0, 0)]
      Ayan El Şia, El-Süyyid Muĥsin ül-Amīn (d. 1371), cilt 4, sayfa 22 [Beyrut]
      Buraya kadar anlattiklarimizla “Selebe İbni Malik” hakkinda şu bilgileri vermek mümkündür:Onun babalari YemendendirPeygamberin(s.a.s) zamaninda doğdu ve uzun bir süre yaşadiPeygamberin(s.a.s) ashabindandiOnun lakalari Ebu Malik ve Ebu Yahya idiEnsara bağliydiÖmer İbni Hattab,Osman İbni Affan ve diğerlerinden hadis nakletmişdirOnun oğlu El Zuhri ve diğerleri ondan nakletmiştirVefatina kadar Kureyzanin İmamlarindandi
      Bu bilgiler işiğinda Yalanci ve hayasiz rafizi sitesi answering-ansar.com-un iddia etdiği gibi Selebe İbni Malike Mechul demek ahmaklik olur.Görüldüğü üzere Selebe İbni Malik hazretleri ashabin değeri bir neferidir.Habis rafiziler herzamanki gibi bu konuda da yalan söylemişlerdir.


      Answering-ansar.com isimli rafizi sitesi Hazreti Ömerle(r.a) Ümmü Gülsümün(r.a) evliliğini anlatan rivayetlerde geçen ravi Hişam Bin Salime itiraz ederek onu zayif ve fasid akideli sayaral şunlari söylemektedir:


      [/color][color=rgb(255, 0, 0)]“O(Hişam),fasid bir akideye sahipti ve Allahin fiziksel olarak gözle görüleceğine inaniyordu”(Rical Keşşi,sayfa 184)[/color][color=rgb(255, 0, 0)]

      Kisaca olarak bu rafizi sitesi 2 iddia ortaya atmaktadir:
      Hişam bin Salim zayiftirFasid bir akideye sahiptirAllahin izniyle bu iddialara cevap vereceğiz
      Birinci İddia:Hişam Bin Salim Zayifmidir?
      Ben derim ki,Hişam Bin Salim Şia rical ilminde oldukca güvenilir bir ravidir.Aşağidaki Şii alimleri onu güvenilir saymişlardir:
      1. Aĥmed ibn el-Gađā’irī (d. 411) , el-Ricāl
      2. Muĥammed ibn el-Nu`mān el-Mufīd (d. 413) , el-Risālat el-`Adadiyya
      3. Abū al-`Abbās el-Necaşi (d. 450) in Fihrist Asmā’ Muşannifī el-Şīa
      4. Abū `Alī el-Fāzil el-Ebī (d. 690), Keşf el-Rumūz
      5. Ibn Davūd el-Ĥillī (d. 740),el-Ricāl
      6. Ibn Muţahhar el-Ĥillī (d. 726) ,Hulāşat el-Akvāl
      7. Zeyn el-Dīn el-Şehīd el-Zānī (d. 966) , Masālik el-Afhām
      8. Aĥmed el-Mukaddes el-Erdebīlī (d. 993) ,Mecma` el-Fā’ida
      9. `Abd el-Nebī el-Ceza’irī (d. 1021) , Ĥāvī el-Akvāl
      10. Muĥammed ibn `Alī el-Astarābādī (d. 1028) ,Menhec el-Makāl
      11. el-Seyyid Muşţafá ibn el-Ĥuseyn el-Tefrişi (da. 1044) , Nagd el-Ricāl
      12. Muĥammed Sāliĥ el-Māzandarānī (d. 1081) ,Şerĥ Uşūl el-Kāfī
      13. Aĥmed ibn `Abd el-Rizā el-Başrī (d. 1085) ,Fā’ik el-Makāl
      14. `Ināyat Allāh al-Kuhbā’ī [Kūh-i-Pāyehī] (da. 1100) , Mecma` el-Ricāl
      15. Muĥammed ibn `Alī el-Ardabīlī (d. 1101) ,Cāmi` El-Ruvāt
      16. Muĥammed ibn el-Ĥasan el-Hurr el-‘Amili (d. 1104) ,hāţimat el-Vasā’il
      17. Muhammed Bāgir el-Meclisi (d. 1111) ,el-Vecize
      18. el-Seyyid Ni`mat Allāh el-Cezā’irī (d. 1112) ,Nūr el-Barāhīn
      19. Ebū `Alī el-Ĥā’irī (d. 1216) , Muntahá el-Makāl
      20. el-Seyyid Muĥammed Bāgir el-Saftī (d. 1260) ,Terceme Abān ibn `Osman
      21. Āyet Allāh `Abd Allāh al-Memekani (d. 1351) ,Tankīĥ el-Makāl
      22. Abū el-Hudá el-Kalbāsī (d. 1356) , Samā’ el-Makāl
      23. `Abd el-Nebī el-Kāžimī (d. 1356) ,Takmilat el-Ricāl
      24. Āyet Allāh `Abbās el-Kummī (d. 1359) , el-Kuná ve el-Alkāb
      25. Āyet Allāh el-Seyyid Muĥsin el-Amīn (d. 1371) ,A`yān el-Şī`a
      26. Āyet Allāh Āqā Buzurgh el-Ţehrānī (d. 1389) ,el-Zarī`a ilá Taşānīf el-Şī`a
      27. Āyet Allāh `Alī el-Namāzī el-Şāhrūdī (d. 1405) ,Mustadrakāt `Ilm Ricāl el-Ĥadīs
      28.Āyet Allāh el-Seyyid Ebū el-Kāsim el-Ho’ī (d. 1412) , Mucem Ricāl el-Ĥadīs
      29. el-Seyyid Ĥasan al-Amīn (d. 1422),Mustadrakāt A`yān el-Şī`a
      30. Āyet Allāh Muĥammed Bāgir el-Maĥmūdī (d. 1427) ,Nahc el-Sa`āda
      31. Āyet Allāh Ĥuseyn `Alī el-Munţazarī (d. 1430), el-Badr el-Zāhir
      32. Āyet Allāh Ebū Ţālib el-Taclīl el-Tabrīzī ,Mu`cem el-Sikat
      33. Gulām Rizā `Irfāniyān,Mashāyih el-Sikāt
      34. `Alī Ekber el-Gifārī ,Dirāsāt fī `Ilm el-Dirāye
      35. `Abd al-Ĥuseyn el Şebusteri,Aşĥāb el-Imām el-Şādik
      Şii Şeyh Mutahhar El Hilli Hişam bin Salim hakkinda şunlari söyler:
      [/color][color=rgb(51, 51, 153)]هشام بن سالم الجواليقي مولى بشر بن مروان أبو الحكم كان من سبي الجورجان روى عن أبي عبد الله وأبي الحسن عليهما السلام ثقة ثقة[/color][color=rgb(255, 0, 0)]
      “[/color][color=rgb(255, 0, 0)]Hişam bin Salim el Cevaliki,Bişr İbn Mervan el Hakemin azatli kölesi.O,Cözvan esirlerindendi.Ebu Abdullahtan ve Ebu el Hasandan nakletdi,oldukca güvenilridir”[/color][color=rgb(255, 0, 0)]
      Hulasat el Akval fi Marifat el Rical, Ibn Muţahhar e-Ĥillī (d. 726), sayfa 289(Kum)
      Şii Şeyh Abdal Nebi El Cezairide Hişam bin Salim hakkinda ayni sözleri söyler:






      [/color][color=rgb(51, 51, 153)]هشام بن سالم الجواليقي مولى بشر بن مروان أبو الحكم كان من سبي الجورجان روى عن أبي عبد الله وأبي الحسن عليهما السلام ثقة ثقة[/color][color=rgb(255, 0, 0)]
      “[/color][color=rgb(255, 0, 0)]Hişam bin Salim el Cevaliki,Bişr İbn Mervan el Hakemin azatli kölesi.O,Cözvan esirlerindendi.Ebu Abdullahtan ve Ebu el Hasandan nakletdi,oldukca güvenilridir”[/color][color=rgb(255, 0, 0)]
      (Havi el Akval fi Marifat el Rical,Abd el Nebi el Cezairi(d.1021),cilt 2,sayfa 327(Kum))
      Şii Şeyh Nimetullah El Cezairi,Hişam ibn Salim ve Hişam İbni el Hakem hakkinda şunlari söyler:
      [/color][color=rgb(51, 51, 153)]لا ريب في جلالة هذين الرجلين وأنهما من أعلم العلماء وأهل الكلام وأنهما من أوثق أصحاب أبي عبد الله عليه السلام[/color][color=rgb(255, 0, 0)]“Bu iki kişinin azameti konusunda hiç bir şüphe yoktur,onlar en bilgili alimler ve akaidçiler idi.Ve Ebu Abdullahin(a.s) güvenilir ashabindandirlar”[/color][color=rgb(255, 0, 0)]
      Anis el Vahid Şerh el Tevhid(Nur el Barahin),NimetAllah el Cezairi(d.1112)),cilt 1,sayfa 248(Kum)
      Şii Şeyh Bagir El Mahmudi Hişam bin Salim hakkinda şunlari söyler:
      [/color][color=rgb(51, 51, 153)]وأما هشام بن سالم الجواليقي الجعفي العلاف مولى بشر بن مروان أبو محمد أو أبو الحكم فهو من أصحاب الإمام الصادق والإمام الكاظم عليهما السلام قال النجاشي رحمه الله هشام بن سالم الجواليقي مولى بشر بن مروان أبو الحكم كان من سبي الجوزجان ثقة ثقة روى عن أبي عبد الله وأبي الحسن عليهما السلام وله كتاب يرويه جماعة أخبرنا محمد ابن عثمان قال حدثنا جعفر بن محمد قال حدثنا عبيد الله بن أحمد قال حدثنا ابن أبي عمير عنه بكتابه وكتابه الحج وكتابه التفسير وكتابه المعراج وقريب منه عن شيخ الطائفة ره في الفهرست وآية الله العلامة في الخلاصة وجميع من تأخر عنهم فإنهم اطبقوا على توثيقه والمحكى عن السيد ابن طاوس ره في التحرير الطاوسي أنه قال ان هشام بن سالم صحيح العقيدة معروف الولاية غير مدافع[/color][color=rgb(255, 0, 0)]“Bildiğim kadariyla Hişam bin Salim El Cavaliki el cofi el Allaf-Ebu Muhammed veya Ebu El Hakemle ilgilidir.İmam El Sadikin ve Kazimin ashabindandir.El Necaşi dedi:[/color][color=rgb(255, 0, 0)]Hişam ibn Salim el Cavaliki:Bişr İbn Mervan Ebu El Hakemin azatli kölesi.O,cozvan esirleri arasindaydi.O,Ebu Abdullahtan ve Ebu El Hasandan nakletdi,oldukca güvenilirdir.O,bir güup ülema tarafindan aktarilan bir kitap yazmiştir. Bize Muhammed Bin Osman>Cafer Ibn Muhammed>Ubeydallah Ibn Ahmedden nakledildi ki,Ibni Ebu Umeyr eski kitaplarin yani sira onun El Hacc,Tefsir ve el Mirac kitabini nakletti[/color][color=rgb(255, 0, 0)]Ayni sözler Şeyh El Taifanin(El Tusi) El Fihristinde,Ayetullah Allame(el Hillinin) el Hulasesinde ve ondan sonra gelenlerin hepsinde geçmektedir,[/color][color=rgb(0, 0, 128)]Onlarin hepsi onun güvenilir olduğunda icma etmişlerdir[/color][/color][color=rgb(255, 0, 0)].Ayni zamanda Seyyid İbni Tavustan El Tahrir el Tavuside nakledildiğine göre o dedi:[/color][color=rgb(0, 0, 128)]Hişam İbni Salim[/color][color=rgb(255, 0, 0)]velayetin anlayişinda antagonizmden uzak, [/color][color=rgb(0, 0, 128)]Sahih akideye sahip bir şahsti[/color][color=rgb(255, 0, 0)].”
      [/color][color=rgb(0, 0, 0)]Nech El Seda fi Müstedrek Nech el Belağa,Muhammed Bagir el Mahmudi,cilt 7,sayfa 17-18(Necef)[/color][color=rgb(255, 0, 0)]Şii Şeyh AbdülHüseyn Şebusteri Hişam Bin Salimin biografisinde şunlari söyler:

      [/color][color=rgb(51, 51, 153)]أبو محمد وقيل أبو الحكم هشام بن سالم الجواليقي الجعفي بالولاء الكوفي مولى بشر بن مروان من ثقات محدثي الامامية ومن خواص الإمام عليه السلام ومن شيوخ الشيعة المتبحرين في الفقه والكلام والتفسير ومن العلماء والرؤساء المأخوذ عنهم الحلال والحرام والفتيا والأحكام كان ممدوح السيرة صحيح العقيدة وكان له أتباع يدعون بالجواليقية نسبة إليه روى عن الإمام الكاظم عليه السلام أيضا[/color]
      [/color][color=rgb(255, 0, 0)]“Ebu Muhammed,Ebu El Hakem denildi.[/color][color=rgb(51, 51, 153)]Hişam İbn Salim[/color][color=rgb(255, 0, 0)] el Cevaliki el Cofi,uygun olarakta el Kufi,Bişr İbn Mervanin azatli kölesi.O,Şianin güvenilir hadis alimleri ve İmam Kazimin özel talabeleri arasindadir.O,Şianin fikih,akaid ve Kuran tefsiri,helal haram,fetva ve ahkam bilgilerini kendinde toplamiş alim ve imamlari içindedir.Övgüye layik bir hayat tarzina ve [/color][color=rgb(0, 0, 128)]doğru bir inanca sahipti[/color][color=rgb(255, 0, 0)].Onun müritleri vardi ve Cevalikiyye adlaniyordu.İmam Kazimdan(a.s) da nakletmişdir”[/color]
      (El faik fi Ruvat ve ashab el İmam el Sadik,cilt 3 sayfa 384(Kum),Abdülhuseyn El Şebüsteri
      İkinci İddia:Hişam Bin Salim Fasid bir akideye sahipmidir?
      Zaten yukarida bu konuya dokunduk ve Hişam bin Salimin şia nezdinde sahih bir akideye sahip olduğunu dile getirdik fakat bu konuya daha da aydinlik getirmek adina şunlari söylüyelim:
      Şii Şeyh Ali Ekber el Ğifari Küleyninin “el Kafi” kitabina yazdiği dipnotta şunlari söyler:
      [/color][color=rgb(0, 0, 128)]المراد بالهشامين هشام بن الحكم وهشام بن سالم الجواليقي وهما من أجلاء أصحاب أبي عبد الله وأبي الحسن موسى عليهما السلام وأما ما نسب إليهما من القول بالتشبيه والتجسيم فغير صحيح عند عظماء أصحابنا كما أن السيد المرتضى قدس سره بالغ في براءة ساحتهما عن مثل هذه الأقوال في كتاب الشافي مستدلا بدلائل شافية ومن أراد الاطلاع فليراجع هناك[/color]
      [/color][color=rgb(255, 0, 0)]“Hişam İbn El Hakem ve Hişam ibn Salim “İki Hişam”olarak kastedilen onlardir ve Ebu Abdullah ve Ebu El Hasanin(a.s) seçkin ashabindandirlar.Tecsim inanci onlara ait edilmiştir fakat büyük alimlerimize göre böyle birşeyin(onlara ait edilmesi) yanliştir.Mesela,Büyük alimimiz Seyyid el Murtaza,Allah ruhunu şad etsin,Kitabi el Şafiide her ikisinin böyle bir inancdan uzak olduğu yönünde büyük ölçüde iknaedici deliller ileri sürmüştür.Delilleri incelemek isteyen o kitabi referans alabilir”[/color]
      Ebu Cafer el Küleyni,El Kafi,cilt 1,sayfa 105(Tahran)
      Şii Şeyh Bagir Kerim El Kureyşi bu konuda şunlari söyler:

      [/color][color=rgb(0, 0, 128)]وهو من عظماء هذه الطائفة ومن عيونها روى عن أبي الحسن وقد عينه الإمام الصادق ع للمناظرة في التوحيد مع رجل من أهل الشام وفي هذا دلالة على وفور علمه وتقدمه في الفضل وقد الصقت بالرجل التهم ورمي الإلحاد وقد رماه بذلك حساده وأعداؤه والدفاع الذي ذكرناه عن هشام يأتي في رفيقه وسميه وقد اعترف له بالفضل والوثاقة كثير من مرتجميه[/color]
      [/color][color=rgb(255, 0, 0)]“O,Şianin büyük alimleri ve ileri gelenleri arasindadir.Ebu el Hasandan nakletmişdir.İmam Caferi Sadik,Allahin selami üzerine olsun,Onu Suriyeden bir adamla tevhid üzere münazarayla görevlendirmişti.Bu onun diğerlerine üstünlüğünün ve geniş bilgiye sahip olmasinin delilidir[/color][color=rgb(51, 51, 153)].O,küfürle suçlandi.Onu kiskananlar ve düşmanlari onu bununla suçladi[/color][color=rgb(255, 0, 0)].Hişamin(İbn El Hakem) müdafaasi hakkinda söylediklerimizin hepsi onun arkadaşi ve adaşi Hişam İbn Salim içinde geçerlidir.Biografisini yazanlarin bir çoğu onun güvenilir ve mükemmel bilgisini kabul etmişdirler.”[/color]
      Hayat el İmam Musa İbn Cafer,Bagir Şerif el Kureyşi,cilt 2,sayfa 358(Kum)
      Onu da belirtelim ki,answering-ansar.com isimli rafizi sitesi yine yalan söylemiştir,çünki Rical El Keşşide Hişam bin Salim hakkinda “Fasid el Akideh”(fasid akideli) Olarak bir ifade mevcut değildir ve aynen şöyledir:
      [/color][color=rgb(0, 0, 128)]زعم هشام بن سالم أن الله عز وجل صورة وأن آدم خلق على مثال الرب[/color]
      [/color][color=rgb(255, 0, 0)]“Hişam Bin Salim,Allah Azze ve Cellenin,bir süreti olduğunu ve Ademin onun süretinde yaratildiğini iddia etdi”[/color]
      İhtiyar Marifat el Rical(Rical el Keşşi),Ebu Cafer el Tusi,cilt 2,sayfa 567(Kum)
      Şii Şeyh Muhammed el Erdebili bu konuya açiklik getirerek diyor:
      [/color][color=rgb(51, 51, 153)]كان من سبى الجورجان روى عن أبي عبد الله وأبى الحسن عليهما السلام ثقة ثقة صه جش له كتاب عنه ابن أبي عمير جش له أصل عنه ابن أبي عمير وصفوان بن يحيى وعلي بن الحكم ست ظاهر انه صحيح العقيدة معروف الولاية غير مدافع قاله ابن طاووس قدس سره وما رواه الكشي من أنه زعم أن الله عز وجل صورة وان آدم خلق على مثال الرب ففي الطريق محمد بن موسى بن عيسى الهمداني وهو ضعيف وإسكيب بن عبدك الكيساني وعبد الملك بن هشام الخياط وهما مجهولان[/color]
      [/color][color=rgb(255, 0, 0)]O,Cevzcanin azatli esirlerindendi.Ebu Abdullah ve Ebu el Hasandan nakletdi,oldukca güvenilirdir.(El Hulase el Necaşi)[/color]
      [/color][color=rgb(255, 0, 0)]İbni Ebu Umeyrin nakletdiğine göre bir kitap yazdi.Ayni zamanda İbni Ebu Umeyr,Savfan İbn Yahya ve Ali bin el Hakemden nakledildiğine göre bir asl yazdi(el fihirist)[/color]
      [/color][color=rgb(255, 0, 0)]İbni Tavusun-ruhu şad olsun- söylediğine göre onun velayet düşünceli,antogonizmden hertütlü uzak, doğru inançli olduğu açiktir.(Sahih el Akide)[/color].K[/color][color=rgb(51, 51, 153)]eşşi tarafindan Hişam Bin Salimin Allah Azze ve Cellenin,bir süreti olduğunu ve Ademin onun süretinde yaratildiğini iddia etdiği rivayetine gelince,Ravilerin içerisinde Muhammed İbn Musa İbn İsa el Hemedani zayif ravidir,Bunun yanisira İskib İbni Abdik el Keysani ve Abdul Malik İbn Hişam el Hayyat mechuldürler [/color][color=rgb(255, 0, 0)]
      (Cami el Ruvat vel izahat el İstibahat en el Turuk ve el İsnad,Muhammed İbn Ali el Erdebili,cilt 2,sayfa 315(Kum)
      Görüldüğü üzere Hişam Bin Salim Rafizilerin nezdinde sahih bir akideye sahip olmuştur.Ben derim ki,Bu rafiziler çok hayasizdir,çünki Hişam bin Salime Fasid akideli ve zayif diyen answering-ansar.com isimli rafizi sitesi başka bir yerde ayni adamdan yapilan rivayeti sahih saymiştir:

      Diğer bir rafizi siteside Hişam Bin salim hakkinda şunlari söyler:
      Burada velayet.comdan bahsetmiş.

      [/color][color=rgb(51, 51, 153)]هشام بن سالم الجواليقي مولى بشر بن مروان أبو الحكم ، كان من سبي الجوزجان ، روى عن أبي عبد الله وأبي الحسن عليهما السلام ، ثقة ثقة[/color]
      [/color][color=rgb(255, 0, 0)]Hişam b. Salim el-Cevaliki, Bişr b. Mervanın mevalisi, Ebu Hakem, Ebu Abdullah (imam Sadık a.s) ve Ebul Hasan (imam Kazım a.s)‘dan rivayet etmiştir, sika (güvenilir)‘dir.[/color]
      Necaşi r.a, “Rical”, sayfa 434, 1165-ci ravi
      Gördüğünüz gibi Hişam Bin Salim Şia Nezdinde oldukca güçlü bir ravidir ve answering-ansar.com isimli ingilizce paylaşimlar yapan hayasiz rafizi sitesi bu konuda okurlarini kandirmaya çalişmiştir.
      Bunlarla yetinmeyen answering-ansar.com isimli rafizi sitesi Sünni ve Rafizi metinlerini tahrif ederek delil olarak kullanma gayretine girmişlerdir.Bunlardan bir kaçini inceleyelim:
      Resimde Gördüğünüz gibi Rafizi sitesi AbdülHak El Dehlevinin Rical El Mişkat isimli kitabindan şöyle bir alinti yapmaktadir:

      [/color][color=rgb(255, 0, 0)]“Esma Binti Ümeys başlangiçta Cafer Bin Tayyarin karisi idi,Sonra Ebubekrle evlendi ve bu evlilikten 2 cocuklari oldu bir erkek(Muhammed) ve Ümmü Gülsüm adinda bir kiz.Hazreti Aliyle evlendikten sonra Ümmü Gülsüm onun evine geldi.Bu Ömerle evlenen Ebubekrin kizi ayni Ümmü Gülsümdür.”[/color][color=rgb(255, 0, 0)]
      (Rical Mişkat sayfa 115)
      Ben derim ki,Bu Hayasiz rafizi sitesinin iftirasidir.Rical Mişkat isimli kitabta böyle bir metin yoktur.
      Yine answering-ansar.org isimli rafizi sitesi ortaya bir şüphe atarak İbni Hacer El Askalani rahimahullahin el İsabe fi Temyiz el Sehabe isimli kitabindan alinti yaparak şöyle diyor :

      [/color][color=rgb(255, 0, 0)]İbni Hacer ayni Ümmü Gülsümün Hicri 17-de evlendiğini belirler.O,El İsabenin 323-cü sayfasinda yaziyor:[/color][color=rgb(255, 0, 0)]
      [/color][color=rgb(255, 0, 0)]Ebubekir hicri 13-de öldüğünde Ümmü Gülsüm binti Ebubekr annesinin rahmindeydi.Ömer bu kizla Hicri 17-de o,4-5 yaşindayken evlendi.[/color][color=rgb(255, 0, 0)]
      İnşallah hayasiz rafizi sitesinin bu iftirasinida cevaplayacağiz:
      Ibni Hacer rahimahullah Ümmü Gülsüm binti Ebubekrin biografisinde yaziyor

      [/color][color=rgb(0, 0, 128)]أم كلثوم بنت أبي بكر الصديق التيمية تابعية مات أبوها وهي حمل فوضعت بعد وفاة أبيها وقصتها بذلك صحيحة في الموطأ وغيره أرسلت حديثها فذكرها بسببه بن السكن وابن منده في الصحا[/color][/color][color=rgb(0, 0, 128)]ب[/color][/color][color=rgb(0, 0, 128)]ة[/color]
      [/color][color=rgb(255, 0, 0)]“Ümmü Gülsüm binti Ebubekr el Siddik,Teymiyye.Öncü,babasi vefat etdiğinde (annesinin) rahmindeydi,bu yüzden babasinin ölümünden sonra doğdu.Onun hikayesi Muvatta ve diğerlerine doğru olarak anlatilir.Onun rivayetleri alindi,buna görede,İbni El Sakan ve İbni El Mendah onu sahabiler arasinda zikretmişlerdir”[/color]
      El İsabe fi Temyiz el Sahabe,İbni Hacer el Askalani,cilt 8,sayfa 276(Beyrut)
      Bunun ardindan şunlari söyler:

      [/color][color=rgb(0, 0, 128)]وأمها حبيبة بنت خارجة وضعتها بعد موت أبي بكر[/color]
      [/color][color=rgb(255, 0, 0)]“Onun Annesi Habibe Binti Harice idi Ve O onu Ebubekrin vefatindan sonra doğurdu”[/color]
      El İsabe fi Temyiz el Sahabe,İbni Hacer el Askalani,cilt 8,sayfa 276(Beyrut)
      El İsabede İbni Hacer rahimahullah Habibe binti Harice hakkinda şunlari söyler:

      [/color][color=rgb(51, 51, 153)]حبيبة بنت خارجة بن زيد أو بنت زيد بن خارجة الخزرجية زوج أبي بكر الصديق ووالدة أم كلثوم ابنته التي مات أبو بكر وهي حامل بها[/color]
      “Habibe binti Harice veya Binti Zeyd Binti Harice el Hazreciyye:Ebubekrin eşi ve Ebubekr vefat etdiği zaman rahminde olan kizinin annesi “
      El İsabe fi Temyiz el Sahabe,İbni Hacer el Askalani,cilt 8,sayfa 48(Beyrut)
      Ve Ibni Hacer rahimahullah El İsabede yine şunlari söyler:

      [/color][color=rgb(0, 0, 128)]ت جحش أخت زينب والفارعة بنت أبي سفيان أخت أم حبيبة ورقية بنت أبي أمية أخت أم سلمة[/color]
      [/color][color=rgb(255, 0, 0)]“Ibn El Hakem dedi:denildi ki,Talha Peygamberin(s.a.s) evlendiği hanimlarin 4 kizkardeşiyle evlendi:[/color][color=rgb(0, 0, 128)]Aişenin kizkardeşi Ümmü Gülsüm binti Ebubekr[/color][color=rgb(255, 0, 0)],Zeynebin kizkardeşi Hamna binti Cahş,Ümmü Habibenin kizkardeşi El Faria binti Ebu Süfyan,Ümmü Selemenin kizkardeşi Rükayye bint Ebu Umeyye”[/color]
      El İsabe fi Temyiz el Sahabe,İbni Hacer el Askalani,cilt 2,sayfa 292(Beyrut)
      İbni Hacer rahimahullahin El İsabe isimli kitabindan şu sonuçlar çikar:
      1)Ümmü Gülsüm binti Ebubekr Esma binti Umeysin kizi değil,Habibe binti Haricenin kizidir.Yani bu k0nuda rafizi sitesi yalan söylemiştir.
      2)Ümmü Gülsüm binti Ebubekr Talha bin Ubeydullahla evliydi
      Nitekim,revivingislam.com ve alislam.org isimli rafizi siteleri bu evliligin baş verdiğini kabuletmişlerdir,Hatta revivingislam.com isimli rafizi sitesi bu evliliğin başverdiğini göstermek için delilleri siralamiş ve sonuç olarak şunu söylemiştir:

      [/color][color=rgb(0, 0, 128)]“As you can see, Umm Kulthoom, daughter of Imaam `Alee (عليه السلام), did indeed marry `Umar..[/color]-[/color][color=rgb(255, 0, 0)]Görebileceğiniz gibi,İmam Ali(aleyhisselamin) kizi Ümmü Gülsüm elbette Ömerle evlenmiştir…”[/color]
      Hatta revivingislam.com isimli rafizi sitesi bu evliliğe delil olanŞia kaynakli hadislerle birlikte şu hadiside ekler:
      [/color][color=rgb(0, 0, 128)]مُحَمَّدُ بْنُ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ هِشَامِ بْنِ سَالِمٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ لَمَّا خَطَبَ إِلَيْهِ قَالَ لَهُ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ إِنَّهَا صَبِيَّةٌ قَالَ فَلَقِيَ الْعَبَّاسَ فَقَالَ لَهُ مَا لِي أَ بِي بَأْسٌ قَالَ وَ مَا ذَاكَ قَالَ خَطَبْتُ إِلَى ابْنِ أَخِيكَ فَرَدَّنِي أَمَا وَ اللَّهِ لَأُعَوِّرَنَّ زَمْزَمَ وَ لَا أَدَعُ لَكُمْ مَكْرُمَةً إِلَّا هَدَمْتُهَا وَ لَأُقِيمَنَّ عَلَيْهِ شَاهِدَيْنِ بِأَنَّهُ سَرَقَ وَ لَأَقْطَعَنَّ يَمِينَهُ فَأَتَاهُ الْعَبَّاسُ فَأَخْبَرَهُ وَ سَأَلَهُ أَنْ يَجْعَلَ الْأَمْرَ إِلَيْهِ فَجَعَلَهُ إِلَيْهِ[/color]
      [/color][color=rgb(255, 0, 0)]“..Hişam bin Salim, o isə İmam Ebu Abdullahtan – aleyhi es-selam – O Dedi: “Ömer ondan kızı istedikte Emirul Muminin dedi: “O, çocuktur.” Ömer Abbas ile karşilaşti ve ona dedi: “Bende bir sorunmu var?” Abbas dedi: “Ne başvermiştir?” Ömer dedi: “Senin kardeşinin oğlundan onun kızını istedim, fakat beni geri çevirdi. Allaha and olsun ki, zemzemle dolduracağim, sizin için hiç bir saygi birakmayacak, onları dağitacağim. Onun əleyhində iki şahid getirip, hirsizlik etdiğini ispat edecek ve onun sağ elini kesdireceğim.” Abbas Alinin yanına geldi ve ona bunları haber verdi ve bu işe razılık vermesini istedi, o da razılık verdi.”"[/color]
      (El Küleyni,El Kafi,cilt 5,sayfa 346,hadis no 2)
      Hadisin Sihhati:
      1.El Meclisi dedi ki, Hasendir(Mirat el Ukul, cilt. 20, sayfa. 42)
      2. El Milani dedi ki,hadisin senedi sahihtir
      Tezevvec Umm Gülsüm min `Umar, sayfa. 28
      Mahazirat fi El-`İtikadaat, cilt. 2, sayfa. 696
      Hadis ,Şia kaynakli bir hadistir ve Hazreti Ömerin Hazreti Aliye karşi tavri Ehli Sünnete karşi delil niteliği taşimaz fakat rafizilerin bu karalama kampaniyasina rağmen bu evliliyin başverdiğini kabuletmişlerdir.
      Bu olay birçok Tarih ve Hadis kitaplarinda nakledilmiştir

      [/color][color=rgb(255, 0, 0)]Fatimanin kizi Ümmü Gülsüm Ömerin evindeydi ve ondan bir çocuğu vardi.Ömer öldürüldüğü zaman,O,Muhammed bin Cafer bin Ebu Talible evlendi”[/color]
      (Naihut Tevarih,sayfa 47)

      [/color][color=rgb(255, 0, 0)]“Peygamber(s) kizini Osmanla evlendirdiği gibi,Alide kizini Ömerle evlendirdi”[/color][color=rgb(255, 0, 0)]
      (Mecalisul Muminin,sayfa 89)
      Haktır Allahım Muhammed mahım
      Ali'dir şahım efendim Allah eyvallah

      Yorum


        #4
        Ynt: Hz.Ömer'in Ümmü Gülsüm ile evliliği


        Selamın aleyküm,ben de biraz araştırmıştım zamanında buna bi göz at istersen kardeş

        Hz. Ali'nin Kızı Ümmü Gülsüm'le Ömer Evlendi mi?
        Dolayısıyla bu şüphe oldukça önem arz etmekte olup Şiaların inanç ve itikadıyla sıkı bir ilinti içindedir. Bundan dolayı doğru, dakik, delilli ve makul bir şekilde konunun incelenmesi gerekmektedir.
        Şu ana kadar Şia alim ve düşünürleri bu şüpheye çeşitli cevaplar vermişlerdir. Bunların hepsi yerinde doğru ve sahihtir. Örneğin Raziyuddin Hilli, Allame Mukarrem, Allame Bakır Şerifu’l Kureşi… gibi alimler Hz. Fatımatu’z Zehra’nın (s.a) Ümmü Gülsüm adıyla bir kızlarının olmadığını savunmuş ve sağlam deliller ortaya koymuşlardır. Bizler, bu makalede ilk olarak bu görüşü ele alacağız.
        Bazıları ise bu evlilik hakkında nakledilen rivayetler arasındaki tearuzun Ehli sünnetin iddiasını çürüttüğünü ortaya koymuşlardır. Örneğin: Şeyh Müfit, “El- Mesailu’l Ukberiye” ve “El-Mesailu’l Serviyye” adlı değerli risalelerinde, Seyyid Nasır Hüseyin El-Hindi, “İfhamu’l A’edai ve’l Husum” kitabında Ayetullah Milani…
        Bizde bu makalede rivayetlerdeki tearuzlara değinerek Ehli sünnet kitaplarından deliller getireceğiz.
        Seyyid Murtaza ve bir grup başka alim ise bu evliliğin Ömer’in zorbalığı ve tehditleriyle gerçekleştiğini dile getirmişlerdir.
        Bir grup Ehli sünnet ve Şia alimi ise böyle bir evliliğin yaşandığını ancak iddia edildiği gibi Ümmü Gülsüm’ün Hz. Ali’nin değil de Ebu Bekir’in kızı olduğunu dile getirmişlerdir. Örneğin Sahihi Müslim’in en önemli şarihi olan ünlü Sünni alimi Yahya b. Şeref Nevevi, “Tehzibu’l Esma” adlı kitabında bu konuyu dile getirmiştir. Ayetullah Necefi Mereşi ise “İhkaku’l Hak” kitabının şerhinde bu konuyu tasrih etmiştir. İlerleyen bölümlerde bu görüş de ela alınacaktır.
        Öyle anlaşılıyor ki bu cevaplar içinde verilen en son cevap daha doyurucu ve kamildir. Nedeni ise bir taraftan ehli sünnet kitaplarındaki Hz. Ali’nin kızıyla Ömer’in evliliğini ispat eden rivayetlerdeki açıklanması mümkün olmayan ve güvenilemeyecek çelişkiler, tearuzlar ve senet zaafları; öte yandan hiçbir Şia kitabında Hz. Ali’nin kızı Ümmü Gülsüm’ün Hz. Fatıma’dan olduğu sabit değildir. Tam tersi Hz. Ali’nin evinde yaşayan Ümmü Gülsüm adındaki kızın evliliği sabittir. (Hz. Ali, Ebu Bekir’in eşiyle evlenmiş ve çocukları onun evinde büyümüştür. Örneğin Muhammed, Ebu Bekir’in oğludur, ancak Hz. Ali tarafından yetiştirildiği için Hz. Ali’ye tabi olmuş ve onun oğlu olarak anılmıştır…)
        Ehli sünnetin en önemli alimlerinden olup, Sahihi Müslim’e şerh yazan ve Şafii mezhebinin en önemli fıkıh kitabını kaleme alan İmam Nevevi gibi bir alimin bunu itiraf etmesi bu görüşü takviye etmektedir.
        Ayrıca eğer hem bu evlilik iddia edildiği gibi gerçekleşmişse de bundan Hz. Ali ile Ömer arasında bir dostluk ve samimiyet ispatlanamaz. Zira bu izdivaç Ömer’e bir fazilet kazandırmadığı gibi ona bir kara lekedir. Çünkü bu evlilik konusunda nakledilen rivayetlere baktığımızda insandaki ar damaları çatlamakta onurlu ve gayretli insanlardaki haya, namus ve şeref duygusunu parçalamaktadır. Bu konuyu ilerleyen bölümlerde ele alacağız.
        Şimdi yukarıda zikrettiğimiz görüşleri tek tek ele alacak ve her birini inceleyeceğiz.
        BİRİNCİ EKSEN: ÜMMÜ GÜLSÜM ADINDA BİRİSİ HİÇBİR ZAMAN OLMADI

        Bir grup Şii araştırmacısı ve alimine göre Hz. Ali’nin (a.s) Hz. Zeynep dışında Hz. Fatıma’dan kızı olmadı. Gerçekte Hz. Fatıma’dan sadece Hz Zeynep dünyaya geldi.
        Hz. Ali ile Hz. Fatıma’nın evliliğinden kaç çocuğun dünyaya geldiği konusu hakkında yazılan kitaplarda beş tane geçmiştir. Yani Hz. Hasan, Hz. Hüseyin, anne karnında şehit edilen Hz. Muhsin, Hz. Zeynep ve Ümmü gülsüm. Gelen rivayetlerde ise bazen Zeynep bazen de Ümmü Gülsüm adı geçmiştir. Gelen rivayetler bu şekilde olunca beş tane çocuk olduğu ortaya çıkmaktadır. Ama burada büyük bir gaflet edilmiştir. O da şudur ki Hz. Zeyneb’in künyesinin adı Ümmü Gülsüm’dür. Bu konu (Ümmü Gülsüm’ün Hz. Zeyneb’in künyesi olduğu) bir çok Şia kitabında dile getirilmiştir.
        BU GÖRÜŞÜ ONAYLAYAN Şİİ ALİMLERİ

        Hicri sekizinci asırda yaşamış ünlü Şii alimlerinden Raziyuddin Hilli, Hz. Ali’nin çocukları hakkında şunları yazmaktadır: “Hz. Ali’nin erkek ve kız olmak üzere toplam 27 çocuğu oldu. Hasan, Hüseyin, künyesi Ümmü Gülsüm olan Zeynep Peygamberin kızı Hz. Fatıma’dan olmuştur…[1]
        Ayetullah Necefi Mereşi ise şöyle yazmaktadır: “Hz. Emire’l Mümin’in Fatıma’dan olan çocukları Hasan, Hüseyin, vefat eden Muhsin ve Ümmü Gülsüm’dür.”[2]
        Asrımızın en ünlü tarih yazarlarından Şia mezhebinin iftiharlarından geçtiğimiz ay kaybettiğimiz Allame Bakır Şerif El- Kureşi, bu konu hakkında şöyle yazmaktadır: “Sıddıka-i Tahire’nin, Hz. Zeynep’ten başka kız çocuğu yoktu. Künyesi Ümmü Gülsüm’dü. Bazı araştırmacılarda buna inanmaktadır. Her ne olursa olsun bana göre Hz. Fatıma’nın Ümmü Gülsüm diye bir kızı yoktu.”[3]
        BU GÖRÜŞÜ TEYİT EDEN EHLİ SÜNNET ALİMLERİ

        Bazı Ehli sünnet alimleri Hz. Zehra’nın (s.a) dört veya üç çocuğunun olduğunu ve bunlar arasında Ümmü Gülsüm’ün adını yazmamışlardır. Salihi Şami, “Seblu’l Huda ve Er- Reşad” adlı kitabında şöyle yazmaktadır: “Hz. Ali’nin Hz. Fatıma’dan olan çocukları: Hasan, Hüseyin, Muhsin! Ve Zeynep’tir. Başka eşlerinden bir çok çocukları olmuştur.”[4]
        Şahabuddin Kalyubi ise şöyle yazmaktadır: Emire’l Müminin Hz. Ali’nin üç çocuğu vardı. Celalettin Suyuti de bu görüşü rivayet etmiştir.[5]
        Mısırlı alimlerden Şeyh Muhammed Hızri de Hz. Fatıma’nın çocuklarının üç tane olduğunu yazmıştır. Kitabında şu cümlelerle bunu beyan etmiştir: “Hicretin ikinci yılında yirmi bir yaşında olan Ali (a.s) ile on beş yaşında olan Fatıma (a.s) evlendiler. Bu evlilikten Hasan, Hüseyin ve Zeynep dünyaya geldi.”[6]
        BU GÖRÜŞÜN DAYANAKLARI

        Bu görüşün ispatı için bir çok delil öne sürülebilir. Bunlardan birkaçına değiniyoruz.
        1. HİÇBİR SAHİH RİVAYETTE ÜMMÜ GÜLSÜM VE ZEYNEP ADLARI AYRI AYRI ZİKREDİLMEMİŞTİR

        Şia kaynaklarında sahih senetli hiçbir rivayette Hz. Fatıma’nın çocukları arasında Zeynep ve Ümmü Gülsüm bir arada zikredilmemiştir. Ya Zeynep adı zikredilmiş veya Ümmü Gülsüm adı.
        Ve ayrıca hiçbir Şia kaynağında İkinci Halife Ömer’in Hz. Fatıma’nın kızı Ümmü Gülsüm’le evlendiğine dair hiçbir sahih senetli rivayet bulunmamaktadır. Bilakis Hz. Ali’nin evinde Ümmü Gülsüm adında bir kızın varlığından bahsedilmiştir.
        Hz. Ali’nin kızıyla Ömer’in evliliği konusunda daha çok bazı alimlerin kendi söz ve içtihatları yer almıştır. Bununda hiçbir değeri yoktur.
        2. ABDULLAH B. CAFER KİMİNLE EVLELİK YAPTI

        Ehli sünnet, sahih senetle naklettiği rivayette Abdullah b. Cafer’in, Hz. Ali’nin bir kızıyla evlendiğini bazı rivayetlerde bu kızın adının Zeynep bazı rivayetlerde ise Ümmü Gülsüm olduğu geçmiştir.
        Bazı ehli sünnet alimleri bu kızın adının Zeynep olduğunu yazmış bazı ehli sünnet alimleri de adının Ümmü Gülsüm olduğunu yazmıştır.
        “Abdullah b. Cafer, bir zamanlar Hz. Ali’nin eşi olan Mesut Nehşeli’nın kızı Leyla ile Hz. Resulullah’ın yadigarı Hz. Fatıma’dan olan Hz. Ali’nin kızı Ümmü Gülsüm’le aynı zamanda evlendi.”[7] Bu rivayetin senedi tam olarak sahihtir. İbni Hacer, şöyle demiştir: Bu hadiste hiçbir sorun yoktur. Hadisi Said b. Mensur, sahih olarak nakletmiştir.[8]
        Ahmed b. Hambel’in oğlu da bu kızın adının Ümmü Gülsüm olduğuna inanmaktadır…
        3. BİR İSİMLE İKİ HUTBE

        Hz. Zeyneb’in Kerbela vakıasından sonra Küfe ve Şam’da okuduğu tarihi iki hutbesinde iki isimle anılmıştır: “Hutbetu Ummu Gülsüm binte Ali” ve “Hutbetu Zeynep binte Ali”: “Ali’nin kızı Ümmü Gülsüm’ün hutbesi” ve “Ali’nin kızı Zeyneb’in hutbesi” Hz. Zeyneb’in okuduğu hutbe ile Hz. Ümmü Gülsüm’ün okuduğu hutbelerin her ikisi de aynıdır…
        4. ÜMMÜ GÜLSÜM’ÜM HZ. ZEHRA İÇİN AĞLAMASI VE MATEM TUTMASI

        Hz. Fatıma (s.a) dünyadan göçtüğünde Medine halkı her bir ağızdan Hz. Fatıma için ağlıyor, Beni Haşim kadınları ağlayarak feryat ediyorlardı… Ümmü Gülsüm ise üstünde Arap çarşafı olduğu halde evden dışarı çıkarak şöyle feryat ediyordu: “Ey değerli ceddim! Ey Allah’ın resulü! Şu anda seni kaybettim. Artık hiçbir zaman seni görmeyeceğim.” Medine halkı toplanmış ve…[9]
        Burada birkaç nokta dikkat çekicidir:
        1. Burada Hz. Hasan, Hz. Hüseyin ve Hz. Ümmü Gülsüm’ün adı Hz. Zehra için matem tutanlar arasında geçmiştir. Hz. Zeyneb’in adı geçmemiştir.
        2. Ümmü Gülsüm’ün varlığını iddia edenlerin görüşüne göre Peygamber efendimiz daha hayattayken dünyaya gelmişti. Ve iki yıl kadar efendimizi görmüştü. Ama rivayette görüldüğü gibi Hz. Ümmü Gülsüm Arap çarşafı giymiş ve o şekilde evden çıkarak annesini kaybettiği için yas tutmaktaydı. İki yaşındaki bir küçük kız çocuğunun Arap çarşafı giyerek o denli mersiye okuması düşünülemez. Buradan da anlaşıldığı gibi Ümmü Gülsüm’den maksat Hz. Zeynep’tir.
        5. HZ. EMİRE’L MÜMİNİN ALİ (A.S) YARALANDIĞI GECE KİMİN MİSAFİRİ İDİ?

        Tarihte kayıtlı olduğu gibi Hz. Ali (a.s) Ramazan ayı boyunca çocuklarının birinin evinde iftarını açmaktaydı. Bir gece İmam Hasan’ın evinde bir gece İmam Hüseyin’in evinde bir gece Abdullah b. Cafer’in evinde (Hz. Zeynep) şehadet gecesi de tarih kitaplarının tanıklığına göre Ümmü Gülsüm’ün evinde iftarını açmıştı. Peki Ümmü Gülsüm kimin eşiydi?
        Şeyh Müfid, “El-İrşat” kitabında şöyle yazmaktadır: “Ramazan ayı geldiğinde Emire’l Müminin (a.s) bir gece Hz. Hasan’ın evinde bir gece Hz. Hüseyin’in evinde bir gece Abdullah b. Cafer’in evinde (Hz. Zeyneb’in eşi) evinde kalırdı. Ve üç lokmadan fazla bir şey yemezdi. Ramazan gecelerinden bir gece kendisine neden az yemek yediği sorulduğunda şöyle buyurdular: “Allah’ın emri (yani ölüm ve şehadeti kastederek) beni kuşatacaktır ve Allah’la görüşmeye aç karnına gitmek istiyorum.” Bir iki gece geçmemişti ki başına kılıç darbesi aldı.[10]
        İmam Ali (a.s) tarihi kayıtlara göre yaralandığı gece Ümmü Gülsüm’ün evinde idi.
        Rivayette de görüldüğü gibi Hz. Ali (a.s) bir gece Hz. Hasan, bir gece Hz. Hüseyin bir gecede Abdullah bin Cafer’in evinde kalırdı. Rivayette Ümmü Gülsüm’den bahsedilmemiştir. Başka rivayetlerde de Hz. İmam yaralandığı gece Ümmü Gülsüm’ün evinde idi. Bunlardan da anlaşıldığı gibi Hz. Zeynep’le Ümmü Gülsüm aynı kişilerdir.
        6. ÜMMÜ GÜLSÜM HZ. ALİ’NİN EN ÜSTÜN KIZIDIR

        Dördüncü asırda yaşamış Şii alimlerinden Gazi Numan Meğribi, Hz. Emire’l Müminin’den bir rivayet naklettikten sonra Ümmü Gülsüm’ün Hz. Ali’nin en üstün kızı olduğunu yazmaktadır: “Hz. Ali (a.s) en üstün kızı olan Ümmü Gülsüm’e seninle çok az görüşüyoruz diye buyurarak…”[11]
        Halbuki hiç kuşku yok ki Akiletu’l Haşimiye olan Hz. Zeynep, Hz. Ali’nin en üstün kızıydı.
        7. EHLİBEYT KADINLARINDAN KİM KERBELA’DA ESİR DÜŞTÜ

        Gazi Numani b. Muhammed, Şerhihu’l Ahber kitabında Kerbela’da esir düşenlerin tamamının adını zikretmiştir. Bu isimler arasında Hz. Zeyneb’in adı geçmemektedir.
        Halbuki tüm tarih kitaplarında Hz. Zeyneb’in Kerbela kahramanlarından biri olduğunu yazmıştır. Buradan da anlaşılmaktadır ki Hz. Zeynep’le Ümmü Gülsüm aynı kişidir.
        8. HZ. FATIMA’NIN MİRASI SADECE ÜMMÜ GÜLSÜM’E KALMIŞTIR

        Hz. Fatıma (s.a) şehit olmadan önce sadece Ümmü Gülsüm’e kız çocuğu olarak miras bırakmıştır.
        Buradan da anlaşılmaktadır ki Hz. Zeynep’le Ümmü Gülsüm aynı kişidir.
        SONUÇ: Tüm bu anlatılanlar ışığında Hz. Zehra’nın Ümmü Gülsüm adında bir kızının olduğu oldukça şüphelidir. Bilakis bir çok rivayette de görüldüğü gibi Hz. Zeynep’le Ümmü Gülsüm aynı kişidir. Ümmü Gülsüm Hz. Zeyneb’in künyesidir. Eğer Hz. Zeynep’le Ümmü Gülsüm bir kişiyse Ömer’le evlilikte geçersiz ve anlamsız olacaktır. Çünkü hiçbir kayıtlı eserde Hz. Zeyneb’in Ömer’le evlendiği geçmemiştir. Hz. Zeynep, herkesin bildiği gibi Abdullah b. Cafer’le evlenmiş ve onun eşi olarak kalmıştır.
        İlerleyen bölümlerde öteki cevapları da tek tek ele alacağız ve ispatlayacağız ki böyle bir evlilik kesinlikle tarihte yaşanmamış ve sırf Ömer’i aklamak için bazı sözde Müslümanlar tarafından uydurulduğunu ortaya koyacağız.
        Devam edecek…
        ABNA.İR



        [1] - Hilli, Raziyuddin Ali b. Yusuf El-Mutahhar, El-Adedu’l Kaviyye lidefi’l Mehavifi’l Yevmiyye, s. 242.

        [2] - Mereşi Necefi, Ayetullah Seyyid Şahabuddin, Şerh İhkaku’l Hak ve İzhaku’l Batıl, c. 30, s. 172.

        [3] - El-Kureşi, Bakır Şerif, Hayatu Seyyidetu’n Nisai Fatımatu’z Zehra selamullahi aleyha, s. 219.

        [4] - Es-Salihi Şami, Muhammed bin Yusuf, Seblu’l Huda ve Er-Reşad fi seyretu Hayru’l İbad, c. 11, s. 288.

        [5] - El-Kalyubi, Şahabuddin Ahmed b. Ahmed b. Selamet, Haşiyetu Kalyubi ale şerhi celaleddin El-Mahalli ale minhacu’t Talibin, c. 3, s. 236.
        [6] - Hızri, Şeyh Muhammed, Nuru’l Yakin Fi Seyretu Seyyidu’l Mürselin, c. 1, s. 111.
        [7] - El-Askalani, Eş-Şafii, Ahmed b. Ali b. Hacer Ebu’l Fadl, Fethul Bari Şerhi Sahihi’l Buhari, c. 9, s. 155.
        [8]- El-Horasani, Said b. Mensur, Suneni Said b. Mensur, c. 1, s. 1011.
        [9] - Nişaburi, Muhammed b. El-Fetal, Ruzetu’l Vaizin, s. 152.
        [10] - Şeyh Müfid, Muhammed b. Muhammed Numan, El- İrşad, c. 1, s. 14.
        [11]- Et-Temimi El- Meğribi, Ebu Hanife En-Numani b. Muhammed, Şerhihu’l Ahber fi Fazailu’l Eimmetu’l Ethar, c. 2, s. 452.

        alıntı: http://abna.ir/data.asp?lang=10&Id=329274
        Elhamdülillâhillezi hedanâ li hâzâ vemâ künnâ linehtedî levlâ en hedanallah.. (7 / A'RÂF - 43)

        Yorum


          #5
          Ynt: Hz.Ömer'in Ümmü Gülsüm ile evliliği

          Agam dediklerini biliyorum burada paylaşmıştım abnanın yazısını,benim demek istediğim bu makale üzerinden araştırmak.
          Haktır Allahım Muhammed mahım
          Ali'dir şahım efendim Allah eyvallah

          Yorum


            #6
            Ynt: Hz.Ömer'in Ümmü Gülsüm ile evliliği

            Kardeşlerim bence clasic shobetleri bırakıp Şia aleyhine atılan iftiralara kafa yormamız gerekmektedir.İşin ilkliğini vede en önemli konu olan bu tür konulardır temel taşlarımızı dinç tutalım ki dallarımız sağlam olsun.Bilen bile cevap vermemiş anlamıyorum tek ben mi Şiiyim burada yoksa kimse böyle bir yazı okur Şii aleyhinde yanlış düşünür diye dertlenmiyor mu ?

            Gerçekten buradaki abilerimde ablalarımda hırs göremedim tamam hadi cevap veremesen bile peşine düş takip et yani o konun aklında olduğu görülsün.Kaç kere söyledim ama boş konuşuyorum onu anladım üyeler geliyor bir kaç birşey yazıyor ondan sonra kapatıp gidiyor.Yazma kardeşim yazma bunlar önemli bencil olma sencil ol kendini düşünme herkesi düşün şiiyi sünniyi düşün.Deki iftiralar var hemen deki acaba buna inanan var mı acaba yalan mı doğru mu yalansa doğrusu gösterelim.Doğru halkımız okumuyor araştırmıyor sen okuycaksın araştırcaksın hazır bulunduracaksın istediler mi önüne koyucaksın bu 10 kerede olur 100 kerede olur.

            Ben mi çok kafayı takıyorum olayı anlamadım ama bu davanın izinde gidiyorsak dertlenmemiz gerek.Birilerini kırdıysam özürdilerim.
            Haktır Allahım Muhammed mahım
            Ali'dir şahım efendim Allah eyvallah

            Yorum


              #7
              Ynt: Hz.Ömer'in Ümmü Gülsüm ile evliliği

              Cihandar, özür dilemen gerekmiyor, dogru olani yapiyorsun ama bizleri de anla. mesela ben islerimden dolayi 5 ayi geciyor ki, eve bile gidemiyorum, gittigimde de en fazla 2-3 günüm oluyor ki, bu da yeterli olmuyor. suana kadar "cevap verecegim" diyerek söz verdigim fakat firsat bulup cevaplayamadigim yazilari az cok biliyorsun. Sunu da bil ki, sahsen ben firsat buldugum ilk anda mümkün kadar cevaplari verdim ve insaAllah yinede cevaplayacagim.

              Yorum


                #8
                Ynt: Hz.Ömer'in Ümmü Gülsüm ile evliliği

                [quote author=Elmeddin link=topic=24129.msg162745#msg162745 date=1349694014]
                Cihandar, özür dilemen gerekmiyor, dogru olani yapiyorsun ama bizleri de anla. mesela ben islerimden dolayi 5 ayi geciyor ki, eve bile gidemiyorum, gittigimde de en fazla 2-3 günüm oluyor ki, bu da yeterli olmuyor. suana kadar "cevap verecegim" diyerek söz verdigim fakat firsat bulup cevaplayamadigim yazilari az cok biliyorsun. Sunu da bil ki, sahsen ben firsat buldugum ilk anda mümkün kadar cevaplari verdim ve insaAllah yinede cevaplayacagim.
                [/quote]

                Yok agam men seni biliyorum ben diğer arkadaşlar için demiştim.
                Haktır Allahım Muhammed mahım
                Ali'dir şahım efendim Allah eyvallah

                Yorum

                YUKARI ÇIK
                Çalışıyor...
                X