Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Farklı Bayram Günleri

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Farklı Bayram Günleri

    Derdi İslam Ümmetini bölüp parçalamak, ihtilaflar içerisinde olmasını sağlamak olan abd israil kuklası münafık rejimler her vesileyi ihtilaf malzemesi yaparken oruca başlama ve bayram yapmayı da en yoğun biçimde bölücülük fırsatı olarak kullanmaktaydı. Hala da kullanmaya çalışmaktadır.


    Münafik rejimler bu ihtilafı müslümanlar arasında ihtilaf çıkararak İslami İranı da bu iihtilafı çıkaran taraf olarak lanse etmeye çalışıyor, mazlum hlk ktlelerini İslami İrana düşman etmeye çalışıyordu.


    Ramazana ve bayrama dair ihtilaf çıkarma imkanı 3 günle sınırlıdr. Daha fazlasına imkan yok. Bu yüzden İslami İran hilale göre ramazana ve bayrama başlasa bir kısım münafıkla ya bir gün önce ya da bir gün sonra başlıyorlardı.
    Onların müslümanların ibadeti ile ilgilendikleri yoktu. Onlar için önemli olan her işte İslamın ve müslümanların ümidi ve merkezi İSLAMİ İRAN a aykırı davranmaktı.


    Öyle görülüyor ki münafık fitnecilerin bu ihtilaf fitne silahları da ellerinden alındı.
    Çünkü İmam Ali Hamanei hilale göre bu günü bayram ilan ederken Ayetullah Sistani hilale göre Pazartesi gününü bayram ilan etti.


    Şimdi münafıkların bölücülük yapmasına imkan kalmadı. Çünkü bu gün bayram yapınca İmam Ali Hamaneiye mecburen tabi olmuş olacaklar, pazartesi günü bayram yapınca da Ayetullah Sistaniye tabi olmuş olacaklar, böylece bölücülük yaptıkları bir konu ellerinden alınımş oldu.


    Yoksa Ayetullah Sistani İmam Ali Hamanein hilali gözetleme ameliyesi ile yetinebilir kendisi hilali gözetletmeyebilirdi.


    Gönüller bir olunca hakkın tezahürünün farklı olması maksada zarar vermez. Ama gönüller ayrı ayrı olunca, bütün meselelerde ortak tezahür olsa bile maazallah islami vahdet tahakkuk etmeyebilir.


    Büyük ibadi siyasi bilinçleri ile ramazan ve bayram konularında münafıkların oyunlarına son veren kıymetli alim ve önderlerimiz İmam Ali Hamanei ve Ayetullah Ali Sistaniye şükranlarımızı bildirir bütün islam alemi ve mazlum insanlık dünyasının Fıtr/Ramazan bayramını tebrik ederiz.


    Allahın selamı hizbullahi müslümanlara olsun. Allahın laneti ise zalim kafirlere ve onların işbirlikçileri olan müslüman kılıkılı münafıklara olsun.
    Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
    Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

    #2
    Ynt: Farklı Bayram Günleri

    [quote author=Mehmet UFUKALP link=topic=23820.msg159044#msg159044 date=1345391001]


    Büyük ibadi siyasi bilinçleri ile ramazan ve bayram konularında münafıkların oyunlarına son veren kıymetli alim ve önderlerimiz İmam Ali Hamanei ve Ayetullah Ali Sistaniye şükranlarımızı bildirir bütün islam alemi ve mazlum insanlık dünyasının Fıtr/Ramazan bayramını tebrik ederiz.


    Allahın selamı hizbullahi müslümanlara olsun. Allahın laneti ise zalim kafirlere ve onların işbirlikçileri olan müslüman kılıkılı münafıklara olsun.

    [/quote]


    Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

    Yorum


      #3
      Ynt: Farklı Bayram Günleri

      neden farklı oldu bu sene şimdi
      hep beraber olurdu.biri bu konuya açıklık getirebilirmi acaba
      bu arada ben ayetullah sistaniyi taklit ediyorum eşim de ayetullah hamaneyni taklit ediyor.kevsere sorduk hilal göründü dediler ve bende bayram yaptım. neden ayrılık oldu şimdi biri açıklama getirebilirmi lütfen...
      "eğer sıffinde engellenebilseydi cansız kuranın mızraklanışı o zaman kerbelada mızraklanmazdı canlı kuranın başı"

      Yorum


        #4
        Ynt: Farklı Bayram Günleri

        ırak'ın saygın müctehidlerinden Ayetullah Sistani bürosundan o gün daha öğle vakitlerinde hilalin görülmeyeceği ve bayramın pazartesi olacağı duyuruldu.

        Her iki müctehid de İmam Zaman a.f.'e bağlı samimi ve ilim sahibi olmasına rağmen niye farklı oldu bu konuyu en iyi alimlerimiz ve kendileri bilir. O gün farklı olacağı daha akşam olmadan belliydi. ve işin garip tarafı hilal gündüzden görülmez. Akşam görülür. Ayetullah Sistani bir gün öncesinden (bir gün önceki akşam hilali yine görülmüyordu) hilalin görülemeyeceğini bildirdi.

        bir kere gerçekte hilalin cumartesiyi pazara bağlayan akşam görüldüğü kesin! Çünkü ben Hasan Akçay'ın açıkladığı bir adreste var olan hilal başlığı altında hilalin evrelerinin fotosunu paylaştım. Batıda çekilmiş araştırma ön kestirme evreleri.






        Buna göre bayramın pazar olacağı kesindi. Ancak Rehberin bürosundan saat 22 15e kadar bir açıklama gelmedi. Hilalin göründüğüne dair bir açıklama gelmediğine göre eski hal (ramazan) sürüyordu. ve ben hilalin evrelerini gösteren bilimsel fotoğraflarla Rehberin çelişkiye düşeceğini bunun açıklamasının nasıl olacağını düşünüyordum. Ancak açıklama geldi ve Bayram ilan edildi. Bundan önce de Ayetullah Sistani bürosu hilal görünmedi diye açıklamıştı.



        Ve yanılmıyorsam sadece o farklı açıklama yaptı.

        Şimdi meselenin çeşitli yönleri var: 1- fıkhi olarak durum oruç tutup tutmama ne olacak
        2- Mektebi olarak bu ihtilaf nasıl değerlendirilecek
        Şia usüllerine göre fıkhi olarak bir sorun olacağını sanmıyorum. Allahu A'lem Rabbimiz bağışlayıcıdır ve bu konuda şileri bağışlayacaktır. Ancak mektebi olarak aynı İmam Zaman a.f.'e bağlı olan ve iki müctehidin de doğru olduğuna dair kanaatimiz tam olması ve aklın çelişmezlik ilkesi ne olacak!

        Rabbimiz en iyisini bilir. ancak benim içimden geçen, bu konuda farklı hikmetlerin olacağıdır. Kim bilir belki, şianın farklı zamanlarda bayram ilan etmesi öyle bir amaca matuftur ki, belki de olması gereken budur!

        konu hakkında arkadaşlar görüş bildirsinler bundan sonra yoruma devam ederim inşaAllah...

        Yorum


          #5
          Ynt: Farklı Bayram Günleri

          Kusura bakma ama sizde farklı olunca bunda bir hikmet oluyorda, bizde olunca nasıl olmuyor onu merak ettim acıkcası ?


          bir tanesinde ramazan orucu tutmuyorsun, digerinde ise bayramda oruç tutuyorsun neden bu farklılık acıklayın hadi, ama bana imam zaman felan demeyin bana AKLİ deliller verin..
          http://www.youtube.com/watch?feature...;v=JSmUw3OzKq0

          NUSAYRİ YALANI

          Yorum


            #6
            Ynt: Farklı Bayram Günleri

            bunun anlama kriterleri farklı olacağı, yani muhataplarda meydana gelecek farklı algılamalar nedeniyle bir kaç şekilde cevabı açıklama biçimi vardır:

            1- kısa cevap
            2- uzun cevap

            kısa cevabı şudur: arkadaş sen bizden misin değil misin? bizdensen (şiiysen) buna teslim olmak zorundasın çünkü bu sistemi kabul ettiğin için şii olmuşsun. eğer sistemde şüphelerin varsa o zaman sistemin dışına çık (şiiliği bırak) sonra sorunu sor. Eğer bizden değilsen (şii değilsen) o zaman önce kendi ihtilafların hakkında aynı soruları sor. Bizim iç işlerimizle ilgili bir fıkhi ayrıntıya müdahale etme. Sistemi sorgulayacak, İmamet ve masumiyet inancını sorgulayacak nitelikte bir tartışma içinde ol. Bu bizim iç meslemizdir sizi ilgilendirmez.

            bunlar kısa cevaplardır.

            uzun cevaplara gelince... bunu da siz önce kısa cevaba görüş bildirin sonra devam edelim..

            Yorum


              #7
              Ynt: Farklı Bayram Günleri

              [quote author=Qom u aşk link=topic=23820.msg160171#msg160171 date=1346658613]
              bunun anlama kriterleri farklı olacağı, yani muhataplarda meydana gelecek farklı algılamalar nedeniyle bir kaç şekilde cevabı açıklama biçimi vardır:

              1- kısa cevap
              2- uzun cevap

              kısa cevabı şudur: arkadaş sen bizden misin değil misin? bizdensen (şiiysen) buna teslim olmak zorundasın çünkü bu sistemi kabul ettiğin için şii olmuşsun. eğer sistemde şüphelerin varsa o zaman sistemin dışına çık (şiiliği bırak) sonra sorunu sor. Eğer bizden değilsen (şii değilsen) o zaman önce kendi ihtilafların hakkında aynı soruları sor. Bizim iç işlerimizle ilgili bir fıkhi ayrıntıya müdahale etme. Sistemi sorgulayacak, İmamet ve masumiyet inancını sorgulayacak nitelikte bir tartışma içinde ol. Bu bizim iç meslemizdir sizi ilgilendirmez.

              bunlar kısa cevaplardır.

              uzun cevaplara gelince... bunu da siz önce kısa cevaba görüş bildirin sonra devam edelim..
              [/quote]


              ne kadar garip bir cevap sizin nerdeyse 2 yazınızdan 1 i bizim farklılıklarımızla alakalı adama sormazlarmı ne perhiz ne lahana diye...
              http://www.youtube.com/watch?feature...;v=JSmUw3OzKq0

              NUSAYRİ YALANI

              Yorum


                #8
                Ynt: Farklı Bayram Günleri

                Sünniliğe getirdiğim eleştirileri fazlasıyla şiaya da yönelttiğimi ancak şianın bunlardan hep daha üstün başarı ve sıhhatle çıktığını, dahası benim algılarımın ötesinde ufuk açıcı cevapların akli ikna delillerinin olduğunu açıklıkla söyleyebilirim.

                Şiaya yönelttiğim akli eleştirilerin cevaplarında aklımın ne kadar kıt ve şianın vahiy merkezli olması nedeniyle ne büyük bir sistem ve derinlikte olduğunu gördüğüm çok olaylar oldu.

                Bu yüzden Ayetullah Sistani'nin hilal Muhalefetinin altında başka (şimdilik) bilmediğim hikmetin olduğuna inanıyorum. Bu açığa çıkacaktır. Cesaretim yok. Çünkü hikmetini (Ayetullah'ın) farklı fetvasının bir şeyler olduğuna dair sezgilerimi aşamıyorum. bu benim kişisel zaafımdır, şianın sistemsel bir eksikliği ya da çelişkisi değil.

                Sünniliğe gelince, sünni ihtilaflar ve sistemin tutulur bir yanı yoktur ve bu ihtilafla kapanacak bir durum değildir. bu konuda her şekilde tartışabilirim...

                Ayetullah Sistani'nin muhalefeti, bayramı farklı günde yaşama konusunda birlikte yaşamadan çok daha önemli hayati meseleler olduğuna, olayın şiileri siyasi alanda koruma amacı taşıdığına, vahdet içinde görünmeni getireceği siyasi zararlardansa parçalanmış bir görüntü sergilemenin siyasi olarak çok daha koruyucu bir yaşamı getirdiği yolunda sezgilerim var! ama bunlar dediğim gibi sezgidir akli çıkarımlar değil!

                Sezgilerle hareket edip akli kesin sonuçları kenara bırakmam dediğim gibi daha önce şiaya yönelttiğim akli suçlamalarda Şianın benim yetersizliğimi nasıl ortaya koyduğuan dair tecrübelerim etkili oluyor...

                Yorum


                  #9
                  Ynt: Farklı Bayram Günleri

                  http://www.youtube.com/watch?feature...;v=JSmUw3OzKq0

                  NUSAYRİ YALANI

                  Yorum


                    #10
                    Ynt: Farklı Bayram Günleri

                    Size göre şianın gaybet dönemindeki taklit sistemiyle sünnilikte mezhep ve ihtilaflara bakış aynı mı?

                    Yorum


                      #11
                      Ynt: Farklı Bayram Günleri

                      [quote author=Qom u aşk link=topic=23820.msg160180#msg160180 date=1346659799]
                      Size göre şianın gaybet dönemindeki taklit sistemiyle sünnilikte mezhep ve ihtilaflara bakış aynı mı?
                      [/quote]


                      İnanın bilmiyorum
                      http://www.youtube.com/watch?feature...;v=JSmUw3OzKq0

                      NUSAYRİ YALANI

                      Yorum


                        #12
                        Ynt: Farklı Bayram Günleri

                        kısa cevabı şudur: arkadaş sen bizden misin değil misin? bizdensen (şiiysen) buna teslim olmak zorundasın çünkü bu sistemi kabul ettiğin için şii olmuşsun. eğer sistemde şüphelerin varsa o zaman sistemin dışına çık (şiiliği bırak) sonra sorunu sor. Eğer bizden değilsen (şii değilsen) o zaman önce kendi ihtilafların hakkında aynı soruları sor. Bizim iç işlerimizle ilgili bir fıkhi ayrıntıya müdahale etme. Sistemi sorgulayacak, İmamet ve masumiyet inancını sorgulayacak nitelikte bir tartışma içinde ol. Bu bizim iç meslemizdir sizi ilgilendirmez.
                        "Mehdi inacni" ile ilgili baslikdaki konunun aynisi,orda yazilanlari burda kendiniz onaylamissiniz bakin.
                        Sünniler sizin ihtilaflariniza karismiyor ama siz sünnilikden ciktiginiz halde hala sünnilerin ihtilaflari ile ugrasiyorsunuz.Üstelik "ihtilafta rahmet vardir" sözü en cok elestirdiginiz söz oldugu halde kendiniz icin düsnmeden kullaniyorsunuz.Shiaya göre bu durumun makul aciklamasini istiyorum? Siilerde olan dogru sünnilerde olunca neden yanlis ?
                        Allah Bize Yeter!
                        O Ne Güzel Vekildir...

                        Yorum


                          #13
                          Ynt: Farklı Bayram Günleri

                          kom aşk hocam sistani.org a bu konuyu sorarsanız memnun olurum.zira benim programım soru gönderdikten sonraki verilen numarayı okumuyor ve yanıtı bulamıyorum dolayısıyla soru sormamında anlamı kalmıyor.en iyisi bu konuyu neden iki merci arasında böyle ciddi bir meselede sıkıntı çıkmış sorup cevabı paylaşırsanız hepimiz mutmain olmuş oluruz.
                          "eğer sıffinde engellenebilseydi cansız kuranın mızraklanışı o zaman kerbelada mızraklanmazdı canlı kuranın başı"

                          Yorum


                            #14
                            Ynt: Farklı Bayram Günleri

                            [quote author=muttaki link=topic=23820.msg160207#msg160207 date=1346671072]
                            kom aşk hocam sistani.org a bu konuyu sorarsanız memnun olurum.zira benim programım soru gönderdikten sonraki verilen numarayı okumuyor ve yanıtı bulamıyorum dolayısıyla soru sormamında anlamı kalmıyor.en iyisi bu konuyu neden iki merci arasında böyle ciddi bir meselede sıkıntı çıkmış sorup cevabı paylaşırsanız hepimiz mutmain olmuş oluruz.
                            [/quote]

                            vakit bulduğumda bunu yapayım inşaAllah

                            Yorum


                              #15
                              Ynt: Farklı Bayram Günleri

                              [quote author=HiLaLNuR link=topic=23820.msg160197#msg160197 date=1346670095]
                              "Mehdi inacni" ile ilgili baslikdaki konunun aynisi,orda yazilanlari burda kendiniz onaylamissiniz bakin.
                              Sünniler sizin ihtilaflariniza karismiyor ama siz sünnilikden ciktiginiz halde hala sünnilerin ihtilaflari ile ugrasiyorsunuz.Üstelik "ihtilafta rahmet vardir" sözü en cok elestirdiginiz söz oldugu halde kendiniz icin düsnmeden kullaniyorsunuz.Shiaya göre bu durumun makul aciklamasini istiyorum? Siilerde olan dogru sünnilerde olunca neden yanlis ?
                              [/quote]

                              Ben aslında sorduğunuz bu soruyu daha önce açıkladım ama sanırım siz onları takip etmediniz.

                              Şia ile sünnilikte, ihtilafa bakış ve iftilafların mahiyetiyle ilgili derin farklılıklar vardır.

                              1- Şiada ihtilaf sayısı 1 ise bu sünnilikte 1 milyondur
                              2- Şiada ihtilaflar topluma zarar vermeden İmam Zaman tarafından engellenme şansı her zaman mevcuttur. Sünnilikte böyle bir durum yoktur
                              3- Şia ihtilafı gaybet dönemine mahsustur ve bu da çok sınırlı şekilde olup yok denecek kadar azdır. Şiada taklit mercilerinin ihtilafı genel olarak mübah konulardadır diğerleri ise istisna denecek kadar azdır. Oysa sünnilikte inanç konularında bile vahdet yoktur geçin farzları ve haramları
                              4- Şiada ihtilaflar gelenek halini almaz çünkü ölen müctehid hükümleriyle ölür. Ancak Sünnilikte ihtilaflar hak ve olağan kabul edildiği için ve ölen müctehid taklit edilmeye ve dahası daha büyük görünerek canlılara yaşam şansı tanınmadığından dolayı taklit edilmesi sürer ve yanlışları kıyamete kadar düzeltme ihtimali yoktur.
                              5- Şiada ihtilafın sistemden değil bireylerden kaynaklandığını söyleyebiliriz, ancak sünnilikte sistemden kaynaklanır.
                              6- Şiada ihtilafa İmam Zaman a.f'in son verme ve müdahale etme imkanı her an mevcutken sünnilikte kıyamete kadar bunun ihtimali mevcut değildir.
                              7- Şia ihtilafları gaybet dönemine bağlar ve olmaması gereken ayrılıklar olarak görürken, sünnilikte bu teşvik edilir ve rahmet olarak görülür.

                              bu ve daha çok sayıda nedenden dolayı biz sünniliğe eleştirilerimizi yöneltiyoruz. Biz sünnilikten çıktığımız halde sünnilikteki ihtilafları eleştiriyoruz. Çünkü onlar ihtilafın din tarafından teşvik edilip doğru görüldüğünü savunuyorlar. Oysa şiada gaybet döneminin kusuru olarak görülür ihtilaf ve bunun biteceği hep hesaptadır. Sünnilikte böyle bir durum yoktur.

                              Sünniliğin içindeki ihtilaflardan ABD ve Siyonist İsrail yararlanıp şii sünni demeden tüm ümmetin kanını dökerken, şia taklit mercilerinin ihtilafında böyle bir şey gösteremezsiniz. Eğer sünnilikteki iç ihtilaflar şia taklit merciliğindeki gibi olsaydı onlara can kurban! Sizce aynı mı?

                              Yorum

                              YUKARI ÇIK
                              Çalışıyor...
                              X