HAYATIMIZDAKİ RENKLER
VE ANLAMLARI...
*KIRMIZI:*
Bu renk canlılık ve dinamizmle ilgili bir renktir. Mutluluğu temsil eder.
Kırmızı renk, fiziksel olarak; ataklığı, canlılığı ve duygusal bağlamda; bir
işi sonuna kadar götüren azmi ve kararlılığı gösterir. İştah açar. O yüzden dünyadaki gıda firmalarının çoğu logosunda kırmızıyı kullanır. Kırmızı tansiyonu yükseltir, kan akışını hızlandırır. Yanlış bir
inanış vardır; boğaların kırmızıya saldırdığı sanılır. Oysa boğalar
renk körüdür. Kırmızıya değil, kendilerine sallanan koyu renkli beze saldırır.
*YEŞİL:*
Duygusal olarak bizi en çok etkileyen bir organımız olan kalp organının , bu
rengin yaydığı enerji alanında olduğu düşünülür. Doğanın ve baharın
rengidir. Güven veren renktir. O yüzden bankaların logolarında hakim renktir. Yeşil yapıcılığı körükler. Bu yüzden büyük lokanta mutfaklarında yeşil tercih edilir. Hastanelerde de yeşil rahatlatıcı özelliği
nedeniyle kullanılır. Yeşil alanda insanların daha az mide rahatsızlığı çektiği saptanmıştır.
*SİYAH:*
Duygusallığı ve hüznü simgeler. Gücü ve tutkuyu temsil eder. Bizde ve batıda
siyah matemi temsil ederken, Japonya'da siyah mutluluktur. Siyah fonda
kullanılırsa karamsarlığı çağrıştırır. Einstein konsantre olabilmek
için perdeleri siyah, gün ışığı olmayan odaları tercih ederdi.
*MAVİ:*
Vücudumuzda boğaz bölgesini yansıtan bir renktir. Mavi renk gökyüzünün
ve geniş ufukların, denizin simgesidir. Sınırsızlığı ve uzak bakışlılığı
simgeler. Huzuru temsil eder ve sakinleştirir. Araplar mavinin kan
akışını yavaşlattığına inanır, nazar boncuğu o yüzden mavidir. Batıda
intiharları azaltmak için köprü ayaklarını maviye boyarlar. Duvarları mavi olan
okullarda çocukların daha az yaramazlık yaptığı saptanmıştır.
*LACİVERT:*
Kozmik renk olarak kabul edilir; sonsuzluğu, otoriteyi, verimliliği
simgeler. O yüzden dünyadaki firmaların yarıdan fazlası logolarında laciverdi kullanır. Lacivert giyen kişiler kendilerini çok daha karizmatik ve inandırıcı hissederler. İnsanların üzerinde başarılı ve güçlü imajı bırakır.
*MOR:*
Eskiden beri ihtişam ve lüksün son basamağı olarak düşünülür. Tarih ,
yüksek sınıfların, saray mensuplarının daima morla bezendiklerini kaydeder.
Nevrotik duyguları açığa çıkardığından, insanların bilinçaltını korkuttuğu
saptanmıştır. İntihar edenlerin beğendiği renktir.
*PEMBE:*
Uyum ,neşe , şirinliğin ve sevginin simgesi. Rahat hissettiren ve dinlendiren bir renktir. Bu yüzden bazı büyük mağazalar tezgahtarlarına
pembe üniforma giydirir ki, müşteriler kendilerini rahat hissetsin diye.
Pembe aynı zamanda çocuk rengidir.
*SARI:*
Sarı zeka , incelik ve pratiklikle ilgilidir. Toplumsal yaşamı ve birlikte
çalışmayı yansıtan bir anlamı vardır. Geçiciliğin ve dikkat çekiciliğin
sembolüdür. Dikkat çekiciliğinden dolayı dünyada taksiler sarıdır.
Sarı ayrıca hüzün ve özlemin rengidir. Sonbaharın tüm hüzünlü güzelliğinde
onun her rengini izlemek mümkündür.
*BEYAZ:*
Temizliği ve saflığı temsil eder. İstikrarı, devamlılığı simgeler. Politikacılar beyazı pek severler, çünkü temiz, dürüst izlenimi vermek isterler...
*KAHVERENGİ:*
Gerçekçiliğin, plan ve sistemin rengidir. Kansas Ünv.'de bir sergide,
duvarların rengi değiştirilebilir hale getirilmiş. Fonda beyaz
kullanıldığında insanlar sergide yavaş hareket etmiş. Fon kahverengiye
döndüğünde ise insanlar müzede daha çok yeri daha az zamanda gezmişler.
Kahverengi insanı hızlandırır. Bu yüzden fastfoodlar iç mekanda kahverengi
kullanır. Kahverengi toprak rengidir. Kıyafetlerde pek tercih edilmez,
çünkü kahverengi giyen insanlar kalabalıkta dikkat çekmezler.
VE ANLAMLARI...
*KIRMIZI:*
Bu renk canlılık ve dinamizmle ilgili bir renktir. Mutluluğu temsil eder.
Kırmızı renk, fiziksel olarak; ataklığı, canlılığı ve duygusal bağlamda; bir
işi sonuna kadar götüren azmi ve kararlılığı gösterir. İştah açar. O yüzden dünyadaki gıda firmalarının çoğu logosunda kırmızıyı kullanır. Kırmızı tansiyonu yükseltir, kan akışını hızlandırır. Yanlış bir
inanış vardır; boğaların kırmızıya saldırdığı sanılır. Oysa boğalar
renk körüdür. Kırmızıya değil, kendilerine sallanan koyu renkli beze saldırır.
*YEŞİL:*
Duygusal olarak bizi en çok etkileyen bir organımız olan kalp organının , bu
rengin yaydığı enerji alanında olduğu düşünülür. Doğanın ve baharın
rengidir. Güven veren renktir. O yüzden bankaların logolarında hakim renktir. Yeşil yapıcılığı körükler. Bu yüzden büyük lokanta mutfaklarında yeşil tercih edilir. Hastanelerde de yeşil rahatlatıcı özelliği
nedeniyle kullanılır. Yeşil alanda insanların daha az mide rahatsızlığı çektiği saptanmıştır.
*SİYAH:*
Duygusallığı ve hüznü simgeler. Gücü ve tutkuyu temsil eder. Bizde ve batıda
siyah matemi temsil ederken, Japonya'da siyah mutluluktur. Siyah fonda
kullanılırsa karamsarlığı çağrıştırır. Einstein konsantre olabilmek
için perdeleri siyah, gün ışığı olmayan odaları tercih ederdi.
*MAVİ:*
Vücudumuzda boğaz bölgesini yansıtan bir renktir. Mavi renk gökyüzünün
ve geniş ufukların, denizin simgesidir. Sınırsızlığı ve uzak bakışlılığı
simgeler. Huzuru temsil eder ve sakinleştirir. Araplar mavinin kan
akışını yavaşlattığına inanır, nazar boncuğu o yüzden mavidir. Batıda
intiharları azaltmak için köprü ayaklarını maviye boyarlar. Duvarları mavi olan
okullarda çocukların daha az yaramazlık yaptığı saptanmıştır.
*LACİVERT:*
Kozmik renk olarak kabul edilir; sonsuzluğu, otoriteyi, verimliliği
simgeler. O yüzden dünyadaki firmaların yarıdan fazlası logolarında laciverdi kullanır. Lacivert giyen kişiler kendilerini çok daha karizmatik ve inandırıcı hissederler. İnsanların üzerinde başarılı ve güçlü imajı bırakır.
*MOR:*
Eskiden beri ihtişam ve lüksün son basamağı olarak düşünülür. Tarih ,
yüksek sınıfların, saray mensuplarının daima morla bezendiklerini kaydeder.
Nevrotik duyguları açığa çıkardığından, insanların bilinçaltını korkuttuğu
saptanmıştır. İntihar edenlerin beğendiği renktir.
*PEMBE:*
Uyum ,neşe , şirinliğin ve sevginin simgesi. Rahat hissettiren ve dinlendiren bir renktir. Bu yüzden bazı büyük mağazalar tezgahtarlarına
pembe üniforma giydirir ki, müşteriler kendilerini rahat hissetsin diye.
Pembe aynı zamanda çocuk rengidir.
*SARI:*
Sarı zeka , incelik ve pratiklikle ilgilidir. Toplumsal yaşamı ve birlikte
çalışmayı yansıtan bir anlamı vardır. Geçiciliğin ve dikkat çekiciliğin
sembolüdür. Dikkat çekiciliğinden dolayı dünyada taksiler sarıdır.
Sarı ayrıca hüzün ve özlemin rengidir. Sonbaharın tüm hüzünlü güzelliğinde
onun her rengini izlemek mümkündür.
*BEYAZ:*
Temizliği ve saflığı temsil eder. İstikrarı, devamlılığı simgeler. Politikacılar beyazı pek severler, çünkü temiz, dürüst izlenimi vermek isterler...
*KAHVERENGİ:*
Gerçekçiliğin, plan ve sistemin rengidir. Kansas Ünv.'de bir sergide,
duvarların rengi değiştirilebilir hale getirilmiş. Fonda beyaz
kullanıldığında insanlar sergide yavaş hareket etmiş. Fon kahverengiye
döndüğünde ise insanlar müzede daha çok yeri daha az zamanda gezmişler.
Kahverengi insanı hızlandırır. Bu yüzden fastfoodlar iç mekanda kahverengi
kullanır. Kahverengi toprak rengidir. Kıyafetlerde pek tercih edilmez,
çünkü kahverengi giyen insanlar kalabalıkta dikkat çekmezler.
Yorum