Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Neden Peygamber kelimesini kullanıyorsunuz ?

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #16
    Ynt: Neden Peygamber kelimesini kullanıyorsunuz ?

    PEKİ değerli kardeşim ;

    Ben uyarı görevimi yaptım ;

    Gerisi fertlerin kendi bileceğim iştir ;

    Bende başka bir ayet örnek verdim ;

    Bir cümlede iki aynı kelime kullanılmaz ;
    anlatım düşüklüğü olur diyeceğim ama ;

    Ama bu konuşmadan haıyr çıkacağını düşünmüyorum ;
    dediğim gibi ikna etmek gibi bir amacım yok ;

    Bir kişi hem Resul hem nebi olabilir
    sadece Resul olabilir ;

    Her NEBİ AYNI ZAMANDA RESULDUR
    AMA HER RESUL NEBİ OLMAYABİLİR
    DİYECEĞİM

    gerisini de tefekkür edenelere bırakacağım .
    http://www.ehli-beyt.net

    http://www.kurancasozluk.com

    http://www.kuranbilim.com

    Yorum


      #17
      Ynt: Neden Peygamber kelimesini kullanıyorsunuz ?

      Tartışma maksatlı değil, bilgilenme maksatlı sürdürmek istedim.

      Resûl , Nebi ve Muhaddes
      Arasındaki Fark :
      İslam tarih kitaplarında Resûl ve
      Nebi arasında farklardan fazla bahsedilmemekle birlikte bunların arasında
      farkların açıklamalarınada girilmemiştir. Bu nedenlede müslüman halkların islam
      tarihlerin araştırmalarında yeterli derece de bilgi yetersizliği olmaktadır. Bu
      aşamadan yola çıkarak islam bilim felsefesinin gerekliliği gibi müsümanların
      yönetmenliği aşamasındaki devletlerinin islam kanunlarına dayanmadığı
      gerçeğinide saklıyamamışlardır. Bu nedenlede Kur'an ve Ehl-i Beyt
      araştırmalarında önemli olan meselelere parmak basmakla kalmayıp bu konuların
      üzerine gitmek bir görev haline getirmiştir.

      Zurare şöyle rivayet etmiştir :
      Ebu Cafer imam ( Muhammed Bâkır aleyhisselam )'a : " Allah azze ve Celle'nin
      " O bir Resûl , Nebi idi ." ( Meryem süresinin : 54 . ) âyetiyle ilgili
      olarak bir soru yönelttim ve dedim ki : " Resûl nedir , Nebi nedir
      ? " Buyurdular ki : " Nebi , Rüyasında gören , sesi duyan ve melekle
      bizzat karşılaşmayan kimsedir. Resûl ise sesi işiten, rüyasında gören ve
      bizzat melekle karşılaşan kimseye denir. "

      Bu demek değildir ki, Resûl
      kendisine vahiy meleği gönderilen peygamberdir. Tam tersine burada şu hususu
      kastediliyor. Nübüvvet " Nebilik " ve Risalet ( Resûlluk )
      peygamberlik misyonu kapsamında iki makamdır. Birinin özelliği " rüya "
      diğerinin özelliği de " vahiy meleğini görmedir." Bazen bu iki makam bir
      kişide toplanabilir. O zaman iki özelikte onda toplanmış demektir. Bazen nebilik
      olur da resûlluk olmaz. Bu durumda resûlluk kavram olarak değil ; ama somutlaşma
      bakımından nebilikten daha özel bir nitelik kazanmış olur. Bu amaçlada Kur'an'da
      bu konu hakında bu terim kullanılmıştır :

      " Nebiler ve şahitler getirildi .
      " ( Zümmer süresi : 69 . ) " Allah resûlleri toplayacağı gün, size verilen cevap
      nedir ? diyecektir. " ( Maide süresi : 109 . )
      buyuruluyor ." Resûl'ün anlamı
      mesaj taşıyıcıdır. " Nebi " ise haber taşıyan demektir. Buna göre, reûl
      yüce Allah ile kulları arasında aracı olma onuruna sahiptir. Nebi de, Allah'ı ve
      katında bilme onurunu

      taşımaktadır. " Orta yere kitap
      kondu ; Nebiler ve şahitler getirildi." ( Zümmer süresi : 69 . ) " O, Allah'ın
      Resûlü ve nebilerin sonuncusudur." ( Ahzâp süresi : 40 . ) " Allah, müjdeciler
      ve uyarılar olarak 'nebiler ' gönderdi ." ( Bakara süresi : 213 . )
      ifadesinden de buna benzer konuşma tarzları bulunmakta ve açıkça Allah
      tarafından gönderilen her peygamberin " nebi " olduğunu dile
      getirilmektedir. Bununsa " Bir Resûl , bir Nebiydi ." İfadesine ters
      düşen bir yanı yoktur. Nebi , Allah katında olan... haberi insanlara duyurmak
      üzere görevlendirilmiştir. Resûl ise , peygamberliğinin temel misyonu olan haber
      vermeye ek olarak özel bir mesaj sunmak üzere görevlendirilmiş kimsedir. Bu
      nüansı bazı ayetlerden anlamak mümkündür. " Her ümmet'in bir resûl'ü vardır.
      Onlara resûlleri geldiği zaman, aralarında adalet ile hüküm verilir. " ( Yûnus
      süresi : 47 . ) " Biz bir resûl gönderinceye kadar azap edecek değiliz. " ( İsra
      süresi : 15 . ) Buna göre nebi... dinin temel ve ayrıntı niteliğindeki
      prensiplerini açıklayan peygamberdir. Resûl ise hüccettin bütünüyle
      gerçekleşmesini kapsayan özel bir mesaj taşıyan ve aynı zamanda teori ve
      pratiğide uygulanmasında rolu olan peygamberdir. O'nun taşıdı mesaj ve hüccete
      aykırı davrananları bir yıkım ya da azap kuşatıverir. Şu ayet bu açıdan ele
      alına bilir : " Öyleki resûllerden sonra insanların Allah'a karşı delilleri
      olmasın ." ( Nisâ süresi : 165 . )

      Rivayetlerden gelen hadislere göre
      Hz. Peygamber ( sallallahu aleyhi ve âlihi )'ın yakınlarından olan ve İmam Ali (
      a.s. )'dan sonra gelen kişilerin sağlam ilişkilerinden meşhur olan Hz. Ebu
      Zerr'in Resûlullah efendimize ( sallallahu aleyhi ve âlihi ) dayandırdığı şu
      hadisdir : " Yüz yirmi dört bin peygamber gönderilmiştir. Bunların üç yüz on
      üç tanesi resûl'dür. Buradan hareketle anlıyoruz ki, her resûl nebidir ; ama
      her nebi resûl değildir." Bununla bazılarının " Ancak o, Allah'ın Resûlü ve
      nebilerin sonuncusudur . ( Ahzap süresi : 40 . ) ayetini ileri sürerek, bu
      ve benzeri rivayetleri kanıt göstererek , " sona eren nebiliktir, resûlluk devam
      ediyor," şeklindeki iddialarına ilişkin cevap da belirginleşiyor... cevap şudur
      : Nebilik ( Kavramsal anlamı ve nesnel ( objektif ) karşılığı itibarıyla )
      resûllukten daha geneldir. Genel nitelikli bir şeyin kaldırılışı, onun
      kapsamındaki özel nitelikli bir şeyin de kaldırılışını kaçınılmaz kılar.
      Elimizdeki rivayetlerde... her birisinin bir bakımdan genel olmasına bir kanıt
      söz konusu değildir. Tam tersine rivayetler... sadece " nebiliğin " genel
      olmasına işaret etmektedir. Kaynak : " El-Mizan , c. 2 , sayfa . 230 -231 -
      233 - 238 - 239 . )

      Dedim ki : " Peki imamın bu
      bağlantıdaki mertebesi nedir ? " Buyurdular ki : " İmam ses işitir ; ama
      rüyasında görmez ve melekle bizzat karşılamaz. " Sonra şu ayeti okudu : "
      Senden önce hiçbir resûl , nebi ( muhaddes ) göndermedik ki ." ( Hac süresi :
      52. )

      İsamail b. Merrar şöyle rivayet
      etmiştir : Hasan b. Abbas el-Marufi İmam Rıza ( Ali b. Musa aleyhisselam )'a
      şöyle yazdı : " Sana kurban olayım ! Bana resûl, nebi ve imam arasındaki farkı
      haber ver . "( Ravi der ki ) İmam şöyle yazdı veya söyledi : " Resûl,
      nebi ve imam arasındaki farka gelince, Resûl kendisine Cebrail adlı melek inen
      kimsedir. O, Cebrail'i görür , sözlerini işitir. Cebrail o'na vahiy indirir.
      Bazen onu rüyasında da görür. İbrahim ( aleyhisselam )'ın gördüğü rüya gibi.

      Nebi ise ses işitir ( meleğin
      şahsını görmez ) . Bazen de meleğin şahsını görür. Fakat sesini işitmez. İmam
      ise sözleri işitir ; ama meleğin şahsını görmez. "

      Ahvel şöyle rivayet etmişlerdir ki
      : Ebu Cafer İmam ( Muhammed Bâkır aleyhisselam )'a Resûl , Nebi ve İmam'ı
      mahiyetini sordum. Buyurdular ki : " Resûl , Cebrail adlı meleğin önden gelip
      göründüğü, kendisiyle konuştuğu kimseye denir. Böyle kimler, resûl olarak
      isimlendirilir . "

      Nebi ise İbrahim ( aleyhisselam
      )'ın gördüğü rüyaya benzer rüyalar gören ve Resûlullah ( sallallahu aleyhi ve
      âlihi )'nin vahiy almadan önce , Cebrail kendisine gelinceye kadar rüyasında
      gördüğü peygamberlik alametlerini gören kimseye denir. Nihâyet Cebrail o'na
      Rabbi katında ilâhi risâleti getirmişti. Muhammed ( sallallahu aleyhi ve âlihi
      )'ye nübuvvet verilip Allah katında risâlet de gönderilince , artık Cebrail o'na
      geliyor ve bizzat karşısına çıkıp o'nunla konuşuyordu.

      Bazı Nebiler nübuvvetin
      özelliklerini üzerlerinde toplamış, peygamberlik alâmetlerini rüyalarında
      görmüş, sonra " Ruh " onlara gelmiş, konuşmuş ve kelâm etmiştir. Ama
      meleği uyanıkken görmemişlerdir .

      Muhaddes ise kendisiyle konuşulan,
      sesi işiten, meleği bizzat görmediği gibi rüyasında da görmeyendir. "

      Kaynak : " Muhaddes : "
      Rivayetlerde muhaddessin
      sesini işitmesine rağmen meleği bizzat görmediği yolundaki ifadeler, konunun
      sadece bir yönünü açıklamaya yöneliktir ; bu iki mamanın ( yâni görmenin ve
      duymanın ) bir arada gerçekleşmesinin imkânsız oluşuna değil. Şöyle ki :
      İnsanın muhaddes olmasındaki ölçü, sadece meleğin sesini duymaktır ; sesin
      sahibini görmek bir zorunluluk değildir... Ayetlerde , bazı muhaddeslerin ,
      konuşma esnasında meleği gördüklerine dair işaret ediliyor... " Böylece biz
      ona ruhumuzu göndermiştik, o da düzgün bir beşer kılığında görünmüştü... Demişti
      ki : ... Sana tertemiz bir erkek çocuk armağan etmek için burdayım. " ( Meryem
      süresi : 17 - 19 . ) " Andolsun , elçilerimiz İbrahim'e müjde ile geldikleri
      zaman ' Selam ' dediler... Karısı ayaktaydı, bunun üzerine güldü... " Ben
      kocamış bir kadın iken ve kocamda bir ihtiyar iken doğuracak mıyım ? gerçekten
      bu , şaşırtıcı bir şey !... " ( Hûd süresi : 67 - 71 - 72 . ) Burada bir
      ihtimal daha var. Şöyle ki : Hadiste nefyedilen görme, muhaddesin meleği gerçek
      şekliyle görmesiydi. Başka kılığa girmiş değil. Çünkü ayetlerde görülen meleği
      kılık değiştirerek onlara gürünmesinden öte bir bilgi verilmiyor. ( El-Mizan
      c. 3 , sayfa : 331 - 332 - 333 ) .

      Bureyd , Ebu Cafer İmam ( Muhammed
      Bâkır aleyhisselam ) ve Ebu Abdullah İmam ( Cafer Sadık aleyhisselam )'dan :
      " Senden önce hiç bir resûl, nebi ( ve muhaddes... ) göndermedik ki : " ( Hac
      süresi : 52 ) . âyetiyle ilgili bir soru sordum ve dedim ki : " Sana kurban
      olayım ! Biz âyeti bu şekilde okumuyoruz. Resûl , nebi ve muhaddes ne demektir.
      ? " " Muhaddes " kelimesinin âyetin orijinalinde yer almadığını , imamnın
      tefsiri olduğunu belirtilmiştik . "

      Buyurdular ki : " Resûl , meleğin
      açıkça göründüğü kimsedir. Nebi ise meleği rüyasında gören kimseye denir. Bazen
      bir işi hem resûl hem de nebi olabilir. Muhaddes ise meleğim sesini işitir ; ama
      şahsını görmez. " Dedim ki : " Allah , seni salih kılsın ! Rüyada görülen hak
      olduğu ve meleğin göründüğü nasıl bilinir ? " Buyurdular ki : " Bunu anlaması
      için gerekli yardım sağlanır. Şunu bilin ki , Allah , sizin kitabınızla
      kitapları ve sizin Nebinizle, nebilerin gelişini bitirmiştir. "

      Burda bir açıklama yapmam
      gerekiyorsa Kur'an ve Ehl-i Beyt'in anlaşılmamasının her hangi bir nedeninin
      olmaması gerekir ki ; çünkü Ehl-i Beyt çalışmalarının tümü Kur'an'a dayandığı ve
      bu aşamadaki çalışmalarımızın içeriğide ayetler ve hadisler çerçevesinde
      gerçekleşmiştir.

      http://209.85.229.132/search?q=cache...clnk&gl=tr
      Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
      Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

      Yorum


        #18
        Ynt: Neden Peygamber kelimesini kullanıyorsunuz ?

        Selamun Aleykum
        Hakkulbeyan sizin bu yazınızı www.siamektebi.com da okumuştum hatta ordaki yazınızda peygamber kelimesi kullananların kafir oldugunu bile ima etmiştiniz, www.siamektebi.com daki cemkeran kardeşim size çok güzel cevap vermişti. Peki size soruyorum bunca Alim bilmiyormu peygamber kelimesini kullanmak yanlış ve kullandıkalrı için kafirlermi?
        YA OLDUĞUN GİBİ GÖRÜN
        YA DA GÖRÜNDÜĞÜN GİBİ OL
        AMA ASLA İKİYÜZLÜ OLMA
        MEVLANA

        ιηѕαηℓαя уαℓαη кσηυşмαктα, нιℓєкαяℓıктα νє ιкιуüzℓüℓüктє σ кα∂αя υѕтαℓαşмışℓαякι şєутαηıη вυ кσηυℓαя∂αкι şöняєтι υηυтυℓυρ gιтмιş...

        Yorum


          #19
          Ynt: Neden Peygamber kelimesini kullanıyorsunuz ?

          Ben hiçbir kimseye kafir demedim ;
          Varsa ispatınız yazın bende açıklayayım yada özür dileyeyim ;
          İftira atmamak gerek ;
          Benim onlara kızdığım konu tamamen ehlibeyt ile ilgili bir mevzuuydu ;
          Ve bana ATTIKLARI BİR İFTİRA İDİ ;


          konuyu çarpıtmayalım ; kırıcı olmayalım ;
          http://www.ehli-beyt.net

          http://www.kurancasozluk.com

          http://www.kuranbilim.com

          Yorum


            #20
            Ynt: Neden Peygamber kelimesini kullanıyorsunuz ?

            çok güzel ve faydalı bir başlık Allah razı olsun kardeşim Hakkul beyan..

            Alimler neden bu kelimeyi kullanırlar, bunu sormak lazım.. bence bunu sorular bölümünde alimimize yöneltin. burdaki gerekçeleriyle birlikte. Bence bu konuyu hakkul beyan kardeşimiz yapsın... derim.

            bazen bu konuyu ben de düşünmüşümdür.. ama burda güzelce sistemli şekilde ortaya konmuştur... bu konuyu önemsiz görmüyorum..

            Yorum


              #21
              Ynt: Neden Peygamber kelimesini kullanıyorsunuz ?

              Sayın hakkulbeyan,

              Bu bilginizi mürsel_aydın hocaya sorabilir misiniz?
              Size en iyi bilgiyi o verecektir diye düşünüyorum.
              Böylelikle herşey açığa çıkacaktır.
              Çünkü Mürsel Aydın hoca âlim ve yıllarını bu konulara adamış bir zattır. Arapça gramerini de o çözecektir.
              Gerekli izahatları yapacaktır eminim.

              Selam ve dua ile.
              "Biz aşkı neynevada öğrendik hani o ihanet diyarında zulme meydan okuyarak baş kaldıran kızıl güllerle."

              Yorum


                #22
                Ynt: Neden Peygamber kelimesini kullanıyorsunuz ?

                Diyorsunuz ki Nebilik daha geniş bir anlam içerrdiğinden Nebiliğin kaldırılması ,REsulluğude kaldırmıştır ;

                Peki o zaman ayırıca diyorsunuz her RESUL NEBİ dir ama her NEbi REsul değildir ;
                Daha geniş kapamlı olan bir şeye sahip olmayan DAHA ÖZEL BİR ŞEYE NASIL SAHİP OLUYOR DİYE SORUYORUM SİZE ???

                İlk dediğinizle ikinci dediğiniz çelişiyor ;

                yine yazıda
                BUna göre nebi Allah katında olan haberi insanlara duyurmakla görevlendirmiştir ;
                REsul ise peygamberliğin temel misyonu olan haber getirmeye ek olarak özel bir mesaj sunmak için gönderilen kimsedir ;

                BU KELİMEDEN SİZİN TABİRİNİZLE Resulun NEBİden daha kapsamlı olduğu ortaya çıkıyor ki ;Buda sizin savunduğunu kısımla çelşiyor ;
                Yani matemetiksel hesap edelim
                NEBİ ==> Haber alıp insana duyuran === a
                Resul ==> Haber getiren + özel mesaj sunan == a + b


                genel = toplam
                toplam = a + b
                a + b = Resul
                a = nEbi

                şimdi Nebi nasıl daha genel oluyor ???

                Bu bağlamda uzun uzun yazmayacağım ama açıklamlara tutarsız olmuş oluyor ;

                Sonuçta amaç ikna değil
                AMA EN AZINDAN
                NEBİ VE RESUL KELİMESİNİN AYNI ANLAMADA OLMADIĞINI ifade etmeniz BİLE BENCE BÜYÜK BİR GELİŞMEDİR ;

                O zaman Peygamber kelimesi HER İKİ MANAYI İÇERMEZ ; Nebilik ayrıdır Resulluk ayrıdır

                ResulAllah hem NEBİDİR HEMDE RESULDUR ; AMA HATEMİN NEBİDİR , HATEMİN RESUL DEĞİLDİR ..
                http://www.ehli-beyt.net

                http://www.kurancasozluk.com

                http://www.kuranbilim.com

                Yorum


                  #23
                  Ynt: Neden Peygamber kelimesini kullanıyorsunuz ?

                  tabiki sizler nasıl isterseniz öyle yapalım ;

                  AMACIMIZ HAKKI BULMAK ; yoksa ne bir kimseyi ZAN ALTINDA BIRAKMAK NEDE kendi fikrimi körü körüne ispatlamak gibi bir derdim var :

                  TEK İSTEDİĞİM HAKİKATE ULAŞMAK ;
                  http://www.ehli-beyt.net

                  http://www.kurancasozluk.com

                  http://www.kuranbilim.com

                  Yorum


                    #24
                    Ynt: Neden Peygamber kelimesini kullanıyorsunuz ?

                    Buraya iletirseniz sorunuzu memnun oluruz ;

                    http://www.velayet.com/index.php?board=101.0
                    "Biz aşkı neynevada öğrendik hani o ihanet diyarında zulme meydan okuyarak baş kaldıran kızıl güllerle."

                    Yorum


                      #25
                      Ynt: Neden Peygamber kelimesini kullanıyorsunuz ?

                      tmm Allah razı olsun ; akşam bir derleme yazı yazıp soracağım ;
                      http://www.ehli-beyt.net

                      http://www.kurancasozluk.com

                      http://www.kuranbilim.com

                      Yorum


                        #26
                        Ynt: Neden Peygamber kelimesini kullanıyorsunuz ?

                        [quote author=hakkulbeyan link=topic=12028.msg72889#msg72889 date=1266487891]
                        Ben hiçbir kimseye kafir demedim ;
                        Varsa ispatınız yazın bende açıklayayım yada özür dileyeyim ;
                        İftira atmamak gerek ;
                        Benim onlara kızdığım konu tamamen ehlibeyt ile ilgili bir mevzuuydu ;
                        Ve bana ATTIKLARI BİR İFTİRA İDİ ;


                        konuyu çarpıtmayalım ; kırıcı olmayalım ;
                        [/quote]

                        Yezidi zihniyet demişsiniz kafir aklımda kalmış kusura bakmayın ve ordaki yazılarınızın bazı bölümlerini editlediginiz için sadece bu kadarını yazabiliyorum..

                        Yorumunuz için Allah Razı olsun ,

                        Gerçekten PEygamber kelimesinin dinimize sokulmasının ana amacı Resullerin önünü kesmek ve kabul etmemek içindir ;

                        Bunu çıkaran zihniyet yezidi zihniyettir ,

                        Ehli Beyti her seven kişinin bu kelimeyi değil yerine orjinalini kullanması gerekir

                        Yani Kuran lisanı ile konuşması gerekir ; bizlere yakışanda budur.

                        Hemde bilinçli olarak kullanması gerekir ,

                        Yani Nebi ise Nebi kelimesini, Resul ise resul kelimesini, Mürsel ise mürsel kelimesini,

                        birinin yerini oynatırsanız domino taşı gibi hata zincileri sıralanır

                        Hakkulbeyan



                        http://www.siamektebi.com/forum-oku-..._mahiyeti.html
                        buyurun o sayfanın linki


                        Ayrıca size orda kimse iftira atmadı uzaklaştırılma sebebiniz başkadır siznlede hiç bir şeklide tartışamkta istemiyorum
                        Birde Cemkeran cevap yamzış demişim şimdi baktım KERBELA adlı kardeşmiş açıklayan

                        Buyurun buda KERBELA'nın yorumu

                        Selamun Aleykum, Öncelikle Hoş geldiniz diyor ve paylasımlarınızdan dolayıda teşekkür ediyoruz..

                        Yukarda yazdıklarınızın bazı bölümlerine katılmıyorum, onlar şunlardır.

                        demişsinizki; Gerçekten PEygamber kelimesinin dinimize sokulmasının ana amacı Resullerin önünü kesmek ve kabul etmemek içindir ;

                        ve demişsiniz ki ; Bunu çıkaran zihniyet yezidi zihniyettir , Yani Kuran lisanı ile konuşması gerekir ; bizlere yakışanda budur.

                        evet tabiki terimleri kuran lisanı ile ifade etmemiz daha doğru olur ama olmadığı zamanda yezidi zihniyet ifadesi çok yanlıştır

                        öncelikle yezidi zihniyetinin ne manaya geldiğine bakalım;

                        Yezidi zihniyet, insanların birkısmının diğer kısımlara, kitlelere haksız hakimiyet kurması, peygamber öncesi cahiliye dönemine döndermek demektir. Yezid, bu halkanın sonuncusudur

                        Bu zihniyet peygamberin olduğu dönemden itibaren başlatılmış bir yıkım, tahrif projesidir. Aksi halde ne yezit, ne babası muaviye gibi şahıslar, islama hükümdarlık edemezdi. Bu zihniyet, hakiki manada yönetici vazifesi görmesi gereken kimseleri dışlayarak, bu yapıyı en uygun şekilde yıkmaya çalışmıştır. Çünkü yöneticilik aynı zamanda yüce Allahın kurmş olduğu imamet makamının ta kendisidir.

                        İmam olacak kişi de, ümmetin en üstün kişiliği olmalı, en faziletli kişiliği olması gerekir. yani bu imam, hiç bir zaman insanlara sorunları karşısında, bugün git yarın gel dememesi gereken kimsedir. Zira bundan dolayıdır ki imam ali şehit olacağı anda bile, beni kaybetmeden ne sormak isterseniz sorun buyurmştur

                        Dolayısıyla ilim ve bilimden yoksun yöneticilik, tamamen hırs ihtiras ve maddeye dayanan kapitalist bir yönetim biçimi olmakla birlikte, zayıfların ezildiği, güçlülerin hüküm sürdüğü bir yönetim tarzıdır. Bu yönetim için de insanlar herne pahasına olursa olsun ezilir, yok edilirler. Gaye ise kendi yönetimlerinin istikrarıdır. Bu yönetimler için hangi sancak altında olduğu önemli değildir.

                        Herhangi bir sancak altında dahi bu zihniyeti sürdürebilmek ve islami sütunları yıkmaktır. Bunun son mührü de yezidin eliyle olmuştur. Aksi halde bunların tamamını yezide yamamak doğru olmaz. Yezit sadece bir icra makamıydı Bundan daha kötüsü, kendisinden öncekilerin o ortamı hazırlamasıydı.

                        İnsanların kafasındaki imam hüseyini, ehlibeyti öldürmek, daha sonra cismini öldürmekti. Yezidi Zihniyet budur.

                        Gelelim Kurani lisan ile konuşma meselesine;

                        ben bugün resul değil de peygamber dediğim zaman aynı amacın ifade şeklidir

                        kuranı kerim mealindede çoğu yerde mürsel değil de gönderilen diye meal edilmiştir , yada resul yada nebi değilde "Allahın elçisi" diye çevirilmiştir

                        Bakınız: Kim Allah’a ve elçisine itaat ederse ve Allah’tan korkup sakınırsa işte kurtuluşa ve mutluluğa erenler bunlardır. Nur Suresi 52

                        Allah’a ve elçisine itaat edin ki merhamet olunasınız. Ali İmran Suresi 132

                        Söz konusu ayetlerde Peygamberimiz hep “Resul” kelimesi ile anlatılmaktadır. Peygamber Farsça kökenli bir kelimedir ve Kuran’da geçmez. Kuran çevirilerinde elçi manasına gelen “resul” kelimesi ya aynen “resul” diye ya da “Peygamber” diye çevrilir. Kuran’da geçen “resul” kelimesinin tam karşılığı “elçi” kelimesidir. Bu kelime hem Allah’ın elçisi, hem de herhangi bir elçi manasında kullanılır.

                        “Resul” diye geçen kelimeyi “elçi” diye çevirmek tam doğru bir çeviri olmaktadır. Nitekim bir çok çeviri de böyledir

                        İranlılar Peyamber diyor Bizler Peygamber diyoruz , Peygamber, farsça bir kelime Yani Mesaj getiren demektir

                        İngiliz, God diyor Allaha yani bu (haşa) farklı bir ilah mıdır , İranlılar Huda diyor, bu başka bir ilah mıdır , Biz Allah diyoruz, farklı bir ilaha mı diyoruz?

                        Yada ingilizler, Messenger diyorlar peygambere yani bu başkabir peygambermi?

                        Unutmamak gerekir ki milliyetçilik ile din ayrıdır , o halde hepimiz türkçe yerine arapça konuşalım ki herşeyi daha güzel ifade edelim . mümkün mü? yani tüm dünya arapça konuşmak zorundamı ?

                        İngilizler Last prophet Mohammad (s.a.a) diyor , son peygamber Muhammed , Tüm Dünya Last Rasool mu demeleri lazım ?

                        sonuç aynı değil mi? Kasıt aynı değil mi?

                        Sonra resulleri kabul etmemenin küfür sebebi olduğunu bilmiyor mu sanki Müslümanlar , bizler peygamber derken 124 bin peygamberi kabul etmiyor muyuz?

                        İslam konusunda hassas olmak gerekir, ancak hassasiyetimizin de delillerini ortaya koymamız gerekir.





                        YA OLDUĞUN GİBİ GÖRÜN
                        YA DA GÖRÜNDÜĞÜN GİBİ OL
                        AMA ASLA İKİYÜZLÜ OLMA
                        MEVLANA

                        ιηѕαηℓαя уαℓαη кσηυşмαктα, нιℓєкαяℓıктα νє ιкιуüzℓüℓüктє σ кα∂αя υѕтαℓαşмışℓαякι şєутαηıη вυ кσηυℓαя∂αкι şöняєтι υηυтυℓυρ gιтмιş...

                        Yorum


                          #27
                          Ynt: Neden Peygamber kelimesini kullanıyorsunuz ?

                          bu baslikta yazilmis olan hicbirsey mantiksiz görünmüyor
                          takildigim tek nokta "peygamber" kelimesinin kasitli olmasi meselesi!
                          iste bu noktada bize ciddi bir aciklama gerekiyor
                          ki insaAllah bunuda mursel aydin hocamizdan ögrenecegiz


                          Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

                          Yorum


                            #28
                            Ynt: Neden Peygamber kelimesini kullanıyorsunuz ?

                            yezidi zihniyetten kastım ;

                            MUAVİYE VE ONDAN ÖNCEKİLERİN ehliabayı hilafetten UZAKLAŞTIRMA taktikleri ve uyguladıkları yollardır ;

                            Bunu da çoğunluğun GÖZÜNÜ boyayarak ve onları çeşitli şeylerle kandırarak yapmışlardır ;

                            peygamber kelimeside bu zihniyetin bir ürünüdür ;

                            NASIL OLDUĞUNU GERÇEKTEN öğrenmek isteyen olursa anlatırım ;

                            kesin doğru demiyorum ,bu kadar TAHRİF EDİLMİŞ BİR TARİHDE ,TARİHİ GERÇEKLERİN BU KDAR SAPTIRLDIĞI,HADİSLERİN UYDURULDUĞU ,TAMAMEN BİLGİ KİRLİLİĞİ olan bir ZAMANDA BEN SİZE TAM VE KESİN OLARAK DOĞRU DİYEMEM ;
                            AMA HİSSİYAT OLARAK KALBİ OLARAK BUNUN BÖYLE OLDUĞUNU SÖYLÜYORUM ;
                            KENDİME GÖRE delillerim de var AMA KABUL EDEN EDER ETMEYEN ETMEZ ;

                            HÜKMÜ BEN DEĞİL ALLAH VERECEK ;
                            BU BAĞLAMDA PEYGAMBER KELİMESİNİ KULLANAN HERKES YEZİDİDİR DEMİYORUM ;
                            ama bilmeden de olsa DESTEK VERİYOR diyorum ;

                            Bunun tamamen ayrı olduğu aşikar ortadadır sanırım ....
                            DİĞER İNSANLAR bunu bilerek yada bilmeyerek belki de ÇOK MASUM VE İYİ NİYETLİ OLARAK kullanmışlardır ;

                            ÇOĞUNLUĞUN BUNU UYGUN GÖRMESİ BU FİKRİN DOĞRU OLDUĞUNUN DELİLİ olmaz ;

                            BUNU ŞİA'LARIN iyi anlaması gerekir , Çünkü HZ HÜSEYİN'iN YANINDA SADECE 72 KİŞİ KARŞISINDA 1000'LER VARDI;
                            AMA AZINLIK HAKLI ÇOĞUNLUK İSE HELAKTAYDI ...

                            BAZI MEVZUULARDA TARAF OLMAK ZORUNDASINIZDIR ;
                            tarafsız olmak da TARAF OLMAK DEMEKTİR ;
                            En azından Hakka destek vermemek demektir ...
                            Bu konuda sanırım hemfikiriz yani hemfikir olmamız gerekir ;

                            ŞİAMEKTEBİNE GELİNCE

                            SORU SORMA BAHANESİ İLE BİR KİŞİ

                            ALENİ EHLİBEYTE HAKARET DOLU BİR MESAJ YAZDI ;

                            BEN VE AİLEMDE BUNA SERT KELİMELER İÇİERN BİR MESAJ YAZDIK ;
                            Hakkulbeyan,hubbulmuhsin ve katmer ;

                            ŞİA MEKTEBİNDEKİLERDE BENİM ADIMA O KİŞİDEN ÖZÜR DİLEDİLER ;
                            kimse benim hakkımDA HEMDE SONUNA KADAR HAKLI OLDUĞUM BİR MEVZUUDA benim adıma özür dileyemez ;

                            Bunu da gayet güzel anlattım sert bir ifade ile

                            ŞİA MEKTEBİDE O EHLİBEYTE HAKARET EDEN KİŞİYİ KAZANMAK adına BENİ VE AİLEMİ İFTİRA ATARAK SİTEDEN ATTILAR ;

                            BEN BENİ siteden atmalarına sinirlenmiyorum ;
                            oLABİLİR atılabilirim ;

                            ama İFTİRA ATARAK ATMAK YAKIŞMADI ONLARA ;

                            O SORU SORMA ADINA ehlibeyte hakaret eden kişi daha sonra ALLAH ADINA YEMİN ETTİ Mİ SALİH NİYETLİ OLDUĞUNA ???

                            AMA ŞİA MEKTEBİ
                            HUBBULMUHSİN ==> BABAM
                            KATMER ==> ANNEM
                            HAKKULBEYAN ==> BEN
                            ÜÇÜMÜZÜN AYNI KİŞİ OLDUĞUNU VE FİTNE ÇIKARDIĞIMIZI SÖYLEDİ.

                            OYSAKİ BEN SİTEDE ALLAH ŞAHİDİM OLSUN DİYEREK YEMİN ETMİŞTİM ;

                            Bunada inanmadılar ; NEYMİŞ BİRİ İZMİRDEN GİRMİŞ BİRİ MUĞLADAN

                            BEN İZMİRDEYİM AİLEMDE KAH BENİM YANIMDA KAH MUĞLADAKİ EVİMİZDE YAŞIYORLAR ;

                            SÖYLE ONLARA HAKİKATEN ÇOK KÖTÜ VE HAKSIZ BİR İFTİRA ATTILAR ;

                            BU KONUDA DA
                            NE EHLİBEYTE YAPILAN HAKARETLERE İZİN VERDİKLERİ İÇİN
                            NE HAKKI SÖYLEMEME RAĞMEN BIRAKIN DESTEK VERMEYİ BİRDE HAKARET EDİP KÖSTEK OLDUKLARI İÇİN ;
                            NE DE BANA VE AİLEME ATTIKLARI İFTİRALAR İÇİN

                            HAKKIMI HELAL ETMEYECEĞİM

                            bunu onlarada söyledim
                            ALAY ETTİLER
                            NE HAKKIM VARMIŞ NE EMEĞİM VARMIŞ ;

                            neyse konuşmak faydasız ;

                            Benim ilk kovulduğum site o değil sonda olmayacak ;
                            HAKKI BİLDİĞİM KADARIYLA dilimin döndüğü kadarıyla ifade edeceğim

                            yeterki ALLAH RESULALLAH VE EHLİBEYT BENİ VE AİLEMİ KOVMASIN ;
                            GERİ KALAN HERŞEY TEFERRUATTUR ....

                            veselam
                            http://www.ehli-beyt.net

                            http://www.kurancasozluk.com

                            http://www.kuranbilim.com

                            Yorum


                              #29
                              Ynt: Neden Peygamber kelimesini kullanıyorsunuz ?

                              ALLAH'IN C.C SELAMI BEREKETİ PEYGAMBER s.a.a VE EHLİBEYTİ a.s ve siz değerli kardeşlerimin üzerine olsun..

                              HAKKULBEYANa hitaben;

                              Şia Mektebi Sitesinin yöneticilerindenim ve bu yazdığınız yazıda bize cevap hakkı doğmuştur.

                              Şia Mektebi bana iftira attı demekle bizleri büyük zan altında bırakıyorsun..
                              Diyorsunki Bizler Aynı Kişiler değiliz. bende yazdım ki Aynı ip üzerinden girilmektedir. ve farklı kişilikler sergilenmektedir.

                              ve demişsinki ŞİA MEKTEBİDE O EHLİBEYTE HAKARET EDEN KİŞİYİ KAZANMAK adına BENİ VE AİLEMİ İFTİRA ATARAK SİTEDEN ATTILAR , bende diyorum ki senin hiçmi Allah cc dan korkun yokta onu kazanmak adına bana iftira attılar diyorsun??? benim anamdan babamdan kainattan değerli olan Ehlibeyt as a hakaret edecekler bizde onu destekleyeceğiz kazanacağız öylemi.. ALLAH c.c O NURLARA HAKARET EDENE ZULUM EDENE VE İFTİRA EDENLERE LANET EYLESİN....

                              Diyorsunuz ki Biri Annem Biri Babamdır. bende diyorum ki , Sizin yazdığınız yazıları destekliyor ve övgü yağmuruna tutuyor ve birde size kardeşim diye hitap ediyor. Şimdi ya Annem ve babam dediğiniz insanlar sizin gerçekten kardeşiniz ya sizi tanımıyor yada farklı kişiymiş gibi davranıyor. buna neden gerek duyuluyor acaba hangi anne baba evladına kardeşim diye hitap etmektedir. ve aynı zamanda diyorsunuz ki bazen muğla ve izmirden giriyorlar bende diyorum ki izmir muğla arasında mesafe gözle görülecek kadar yakın sayılmaz. TTNET nasıl bir sistem geliştirdide hem muğladan hem izmirden girdiğinde her girdiği ip adresleri aynı olmaktadır..????

                              bana iftira atıldı diyorsun.. bu kişiliği sergileyen ve kabullenmeyen sana ne gibi iftirada bulunduk herşey göz önünde.

                              sizin kişiliğinize gelince yazdıklarınızı doğru bulan ve sizi destekliyoruz diyenlere hoşnut oluyorsunuz ama ne hikmetse sizi desteklemeyenlere "lanet "
                              OKUYORSUNUZ.. düşüncelerinde sabit isenn.. seni benimseyen insanlarla paylaş , benimsemeyenlerede zorla empoze etmeye ÇALIŞMA..!!!

                              ve birkez daha diyorum HADDİNİ AŞMAA..!!!
                              bu şekilde yaparak isim karalaması yapmaya calısma..!!!!


                              sevgili welayet.com sakinleri bu durumdan dolayı kusura bakmayınız.. ve sizden ricam bu tip karalama olaylarına musade edilmesin.. fırsat verilmesin..


                              hayırla ve esenle kalın. Selamun Aleykum...

                              Yorum


                                #30
                                Ynt: Neden Peygamber kelimesini kullanıyorsunuz ?

                                mekteb-i shia kardesim
                                tabiki sitenizde olan olayin buraya tasinmasi hos olmadi
                                fakat hakkulbeyan kardesimizin sitenizi karalama cabasinda olduguna inanmiyorum
                                zira ona sitenizdeki olayi hatirlatan bir baska kardesimiz olmustur, olay üzerine kardesimiz durumu bu sekilde aciklamak zorunda kalmistir
                                her yerde, her an insanlar birbirlerini yanlis anlayabilir, kendince hakli sebepleride olabilir, bu duruma öfkelenmenize gerek yok bence


                                Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X