Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

MUAVİYE...........

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    MUAVİYE...........

    muaviye'yi göremedim mübarek sahabiler arasında;halbuki muaviye Hz.Peygamberin Vahiy katiplerinden birisi değil mi idi.

    Sayın üyemiz forum kuralları gereği biraz daha dikkatli olmanızı tavsiye ederim.



    Forum kuralları 13 nolu madde

    #2
    Ynt: MUAVİYE...........

    iyi bakmamışsınız demekki halbuki sizin konunuzun 4 altında mevcuttu.
    http://www.welayet.com/index.php?topic=5366.0
    Gönülleriniz bir olmadıktan sonra sayıca çok olmanızın bir anlamı yoktur
    İmam Ali (a.s)

    Yorum


      #3
      Ynt: MUAVİYE...........

      Haklısınız aferdersiniz görmedim.

      Sayın üyemiz forum kuralları gereği biraz daha dikkatli olmanızı tavsiye ederim.



      Forum kuralları 13 nolu madde

      Yorum


        #4
        Ynt: MUAVİYE...........

        MUAVİYE VE VAHİ KATİPLİĞİ VE AMELLERİN SONU

        Muaviye Hakkında Hadisler:

        1- Resulullah (s.a.a); Ebu Süfyan’ın merkebe bindiğini, Muaviye’nin onu çektiğini, Yezid’in de onu arkadan sürdüğünü görünce şöyle buyurdular:
        “ALLAH; merkeptekine, onu önden çekene ve onu arkadan sürene lanet etsin.”

        (MUHAMMED bin Cerir-i Taberi’nin Tarihi c. 5, s. 357; Tarih’ül Yakubi c.2, s.277 Beyrut Bas.; el-Emini “el-Gadir” c.10, s.139)

        2- Ebi Said ve Abdullah bin Mesud’tan naklen, Resulullah (saa) şöyle buyurdu:
        “İzâ reeytüm Muaviye alâ memberi faktülüh” Meali: “Eğer Muaviye’yi mimberim üzerinde görürseniz onu öldürünüz.”

        (Tarih’üt Tabari c.10, s.58 / İbn-i Mezahim’in “Vak’it Siffiyn” kitabı s.216, 221 –Matabaatül Medeni-2.Baskı Mısır / ez-Zehebi’nin “Mizan’ül İtidal” kitabı c.1, s.572; c.2, s.380, 613 / en-Nesaih’ül Kafiyeh limen Yetevelle Muaviye s.45 / Hüvarezmi’nin “Maktelil Hüseyin” kitabı c.1, s.185 / İbn-i Ebil Hadit’in “Şerhu Nehc’ül Belağa” kitabı c.15, s.176 Mısır bas. MUHAMMED Ebul Fadl tahkiki / Takviyyet’ül İman Bired Tezkiyyet İbn-i Ebi Süfyan s.90 / Hatip el-Bağdadi’nin “Tarih-i Bağdat” eseri c.12, s.181 / İbn-i Hacer’in “Tehzib’üt Tehzib” kitabı c.2, s.428; c.5, s.110; el-Münavi’nin “Künuz’ül Hakaik” kitabı c.1, s.16 –Cami’us Sağir hamişinde bas./ Tarih-i Ebil Fida c.2, s.61 / el-Mukrim’in “Maktelil Hüseyn” kitabı s.7, 4.Baskı / el-Emini’nin “el-Gadir” adlı kitabı c.10, s.145 / el-Hilli “Nehc'ül Hak ve Keşf'üs Sıdk” s.309)


        3- İbn-i Mesud’tan naklen Resulullah (saa) şöyle buyurdu: “İza reeytüm Muaviye bin Ebi Süfyan yahtib alâ menberi fedribu anküh. Meali: Eğer Muaviye bin Ebi Süfyan’ı mimberim üzerinde hutbe okuduğunu görürseniz boynunu kesin”
        İmam Hasan dedi ki: ALLAH’a ant olsun ki, bu işi yapmadılar, felaha da ermediler”
        (Şerhu Nehc’ül Belağa İbn-i Ebil Hadit C.4, S.32)


        4- İmam Hasan yine şöyle buyurdu: Resulullah (saa) şöyle buyurdu: “Eğer Muaviye’yi mimberim üzerinde görürseniz, öldürünüz.” Ancak onun emrini terk ettiler, felaha ermediler, kurtuluşa da ermediler.
        (es-Suyuti “el-Âlil Masnûa” C.1, S.424-425; el-Emini “el-Gadir” C.10, S.143)


        5- Resulullah (s.a.a)şöyle buyurdu: "Eğer Muaviye'yi benim minberime çıktığını görürseniz, karnını yırtın"

        (İbn-i Hacer'in “Tehzib-üt Tehzib” kitabı c. 7 s. 324, Tarih-üt Taberi c. 10 s. 85, Tarih-ül Hatib el-Bağdadi c. 12 s. 181, el-Münavi’nin “Künuz-ül Hakaik” s. 10, İbn-i Ebu-l Hadid'in “Şerh-i Nehc-ül Belağa” kitabı c. 1 s. 348, Belazuri'nin “Tarih-ül Kebir” kitabı)


        6- Resulullah (saa) şöyle buyurdu: “İnne Muaviye, fi tabutin min nar fi esfele derek minha, yünadi: ya hannan, ya mennan el-ân ve kad asaytü kablü ve künte minel müfsidin.
        “Muaviye ateşin en alt tabakasında bir tabutun içerisindedir ve şöyle nida ediyor: Ey Hannan, ey Mennân, ben önceleri asi oldum ve fesat edenlerle beraberdim.”

        (Tarih’üt Tabari C.11, S.357; Kitabu Saffayn S.243



        7- Abdullah bin Ömer dedi ki: Resulullah: Size sünnetim dışında ölecek bir şahıs gelecek, buyurdu. Sonra Muaviye geldi.

        (Nasır bin Müzahim’in “Saffayn” kitabında s.247 / Tarih’üt Taberi c.11, s.357)


















        Birkaç örnek veriyorum, bizzat Sünni Tarih kitaplarından, Muaviye ile ilgili...

        1- Muaviye mimberde Hz.Ali'ye lanet okudu ve bütün valilerine de ona lanet okumalarını emretti. Peygamberin zevcesi Ümmü Seleme, Muaviye'ye mektup yazarak şöyle dedi : Siz mimberde Hz. Ali'ye ve onu seven herkese lanet ettiğiniz için ALLAH ve resulüne küfrediyorsu-nuz. Ben, ALLAH ve Resulünün Hz.Ali'yi sevdiğine şehadet ediyorum. Ama Muaviye onun sözlerini dinlemedi.

        (Bkz. İbn-i Abdurabbih'in "İkd'ül Ferid" kitabı c.4, s.366)


        2- İslam ülkelerinde minberlerde Ali'ye (a.s) küfür edilmesine emir verdi. (Bu emir Emevi halifelerinden Ömer b. Abdulaziz'in (99-101) dönemine kadar icra edildi). Muaviye mümessillerinin ve içlerinde sahabelerin de bulunduğu idarecilerinin yardımıyla, has ve seçkin Ali taraftarlarını öldürdü ve bazılarının başını mızraklara takıp şehirlerde gezdirdi. Rastladıkları Şiilere, Ali'den (a.s) uzak olduklarını ve ona sebbetmelerini teklif ediyorlardı. Bu tekliften çekinenler derhal katlediliyordu.
        (en-Nesaih’ül Kafiye S.58,63, 77-78)


        3- Muaviye Hz.Ali’ye sövdü.

        (İbn' ül Esir' in "Üsd' ül Gabe" c.1, s.134 / el-İsabe c.1, s.77 / El-Kamil İbn’ül
        Esir c.3, s.302 / el-Suyuti' nin "Tarih'ül Hulefa" s.190 / İbn-i Abdurabbih’in
        “el-İkd’ül Ferid” c.2, s.144 / İbni Hacer el-Heytemi' nin "Sevaik' ul Muhrika"
        s.33

        4- Muaviye namaz kıldığında Ali'ye, Hasan’a, Hüseyin’e, İbn-i Abbas’a Kays bin Sa’d bin İbadet ve Eşter’e lanet etti.

        (ŞeyhülISLAM Süleyman el-Kunduzi el-Hanefi el-Belhi "Yenabi'ul Mevedde" s.162)

        Hz. Ali’ye sövmek demek, bizzat ALLAH ve Peygamber (saa) efendimize sövmek demektir. Bunun bizzat Peygamber efendimiz (saa) dile getirmiştir :

        “Men sebbe Aliyyen sebbeni”


        Meali: “Ali'ye söven bana sövmüştür”

        Kaynak:
        1.
        el-Hasais en-Nisai s.24 <o></o>

        2.
        İbn-i Asakir'in 'Tarih-i Dimaşk' c.2, s.184 <o></o>

        3.
        el-Müttaki el-Hindi'nin 'Muntahab'ul Kenz' c.5, s.30

        4.
        el-Suyuti'nin 'Tarih'el Hulefa' s.73 <o></o>

        5.
        el-Nebehani'nin 'Feth'ül Kebir' c.3, s.196 <o></o>

        6.
        Tabari'nin 'Zehair'ul Ukba' s.66 <o></o>


        İbn-i Abbas dedi ki: ALLAH’a ant olsun ki, Resulullah (saa)’ın şöyle buyurduğunu duydum: (Men sebbe Aliyyen fekad sebbeni, vemen sebbeni fekad sebbalâh, vemen sebballâh azze ve celle ekebbehullâhu alâ menherihi finnâr)
        Meali: “Ali'ye söven bana sövmüştür, bana söven de ALLAH’a sövmüştür, ALLAH’i söven kişiyi, ALLAH onu burnu üzere ateşe dökecektir”

        Kaynak:
        1.
        İbn-i Sabbağ el-Maliki'nin 'Füsul'ül Mühimme' s.111

        2.
        Tabari' nin 'Zehair'ul Ukba' s.66 ve 'Riyad'ul Nadara' c.2,


        Bütün Muaviye’yi destekleyen sünnilere soruyorum, ALLAH ve Peygamberini (saa) söven birisini ne zamana kadar savunacaksınız, bu halde kalırsanız, sonunuzu kendiniz tahmin edin…
        Muaviye’nin bazı cinayetleri… Yine sadece sünni kaynak kitaplarından….
        Abdülbirr “el-İstiab” kitabında Muaviye’nin tercümesinde diyor ki: “Muaviye Hz. Hasan’ı zehirletti”
        (Ahmet Hüseyn Yakup “Adalet’üs Sahabe” s.108 / Şerhu Nehc’ül Belağa İbni Ebil Hadid C.16, s.10 / Ebu Ferec el-Asfahani “Mekatil âl Ebi Talib S.48)


        • Muaviye Hz. Hasan’ı zehirletti.

        (İbni Ebil Hadit'in "Şerhu Nehc' ül Belağa" c.4, s.4, 7’de Medaini’den, c.4,
        s.11, 17’de Ebul Ferec’ten / El-İstiab “el-İsabe’nin hamişinde” c.1, s.375 / el-
        Mesudi' nin "Müruc ez-Zeheb" c.2, s.427 / Nehc'ül Hak ve Keşf'üs Sıdk s.311)


        Hasan Basri şöyle demiştir: “Muaviye dört şey yaptı ki, bunların her biri onun katli için yeterliydi.
        1-
        Sahabe arasında liyakatli, yetenekli ve dürüst insanlar varken sefih ve düşüncesiz insanları müslüman halkın başına musallat etti.

        2-
        Sürekli sarhoş olan, ipek elbiseler giyip def ve tanbur çalan oğlu Yezid’i halifelik makamına oturttu.

        3-
        Ziyad’ı kendi kardeşi ilan etti. Oysa ki Muaviye’nin babası, Ziyad’ın annesiyle zinada bulunmuştu ve Hz. Resulullah (saa)’ın sarih buyruğu gereğince “Zina yoluyla akrabalık bağının oluşmayacağı” bilinmekteydi.

        4-
        Müslümanlar arasında takva ve inkilabiliğiyle tanınan Hucr bin Adiyy ile arkadaşlarını öldürttü.


        (Resail’ül Cahız, S.294Mısır bas.1352 H. Ve Mugrizzi “Risaleti Beni Ümeyye ve Risalei en Niza vet Tehasüm” S.65, 1368 H.Necef bas.)<o></o>

        -Muaviye’nin katl ve cinayet defteri bir hayli kabarıktır. Hz. Resulullah (saa)’ın sevgili sahabisi Hicr bin Adiyy ile altı yiğit arkadaşı, Muaviye’nin resmi emriyle Merc-i Uzra’da şehit edildi.
        (Sahih-i Müslim C.1, S.258-259; Sahih-i Buhari C.1,



        -Muaviye, Malik’ül Eşter’i Mısır yolunda zehirli balla zehirletip öldürttü, sonra da mimbere çıkıp şöyle dedi: “Ali’nin iki arkadaşı vardı, birinin işini Sıffin’de (Ammar bin Yasir’i) bitirdim, diğerininkini (Malik’ül Eşter’i) bugün.”
        (Tarih’üt Tabari C.4, S.187; İbn-i Esir C.3, S.233)



        -Muaviye planlarını uygulayabilmek için Abdurrahman bin Halid bin Velid’i de zehirletti.
        (Corci Zeydan “Medeniyet Tarihi” C.4, S.83)



        -Muaviye Hz. Ali tarafından Mısır’a vali tayin edilen MUHAMMED bin Ebi Bekir’i öldürtüp cenazesini bir eşeğin cesedine karnını yarıp koyarak yaktırdı.”
        (Tarih’üt Tabari C.4, S.171; Corci Zeydan “Medeniyet Tarihi” C.4, S.83)



        -Muaviye oğlu Yezid’e biat almak istediğinde önce Hasan bin Ali’yi ile Sad bin Ebi Vakkas’ı zehirletip öldürttü.
        (Ebu Ferec “Mekatil’üt Talibin”)



        Muaviye, Eş’as’ın kızı ve İmam Hasan’ın eşi olan Cu’de’yi kışkırtarak imamı zehirletti ve bu zehirle İmam şehit oldu. Muaviye İmam Hasan’ın şehadet haberini duyduğunda neşelenmiş ve secdeye kapanmıştır.
        (en-Niza vet-Tehâsüm S.6 Necef Bas.)



        İbni Teymiyye diyor ki: Muaviye İmam Hasan’ın zehirlemek için emir verdi.
        (Minhac’üs Sünnet C.2, S.225 Kitâl Ba’duhum Ba’da Babı.)


        ALLAHu Teala Kuran’da buyuruyor ki : « Kim bir mümini kasden öldürürse cezası, içinde ebediyen kalacağı cehennemdir. ALLAH ona gazap etmiş, onu lanetlemiş ve onun için büyük bir azap hazırlamıştır » (Nisa 93)

        24. İbn-i Abbas'tan naklen, Resulullah (s.a.a.) şöyle buyurdu :
        " Ali bin Ebi Talip mağfiret kapısıdır, her kim içinden geçerse mümin, her kim dışında kalırsa kâfirdir."
        (el-Suyuti'nin "Cami us-Sağir" c.2, s.56 / el-Müttaki el-Hindi' nin "Kenz'ul Ummal" c.6, s.153 ve "Muntahab'ul Kenz" c.5, s.20 / el-Nebehani'nin "Feth'ül Kebir" c.2, s.242 / İbn-i Hacer'in "Seva-ik'ül Muhrika" s.75 / el-Kunduzi el-Hanefi'nin "Yenabi'ül Meved-de" s.247,284 / el-Bedhaşi'nin "Miftah'ün Neca fi Menakıb al Aba" / Esn'el Metalip s.37 / ed-Derakutni'nin "el-Afrad" / ed-Deylemi'nin "Firdevs'il Ahbar&quot

        Sürgünümüz hep çöle, sırr-ı hikmet ne ola?
        Sahra-yı KERBELA'da, Hüseynî Fermân'a sor...

        Yorum


          #5
          Ynt: MUAVİYE...........

          [quote author=Kerbela44 link=topic=8970.msg57458#msg57458 date=1255870592]
          MUAVİYE VE VAHİ KATİPLİĞİ VE AMELLERİN SONU

          Muaviye Hakkında Hadisler:

          1- Resulullah (s.a.a); Ebu Süfyan’ın merkebe bindiğini, Muaviye’nin onu çektiğini, Yezid’in de onu arkadan sürdüğünü görünce şöyle buyurdular:
          “ALLAH; merkeptekine, onu önden çekene ve onu arkadan sürene lanet etsin.”

          (MUHAMMED bin Cerir-i Taberi’nin Tarihi c. 5, s. 357; Tarih’ül Yakubi c.2, s.277 Beyrut Bas.; el-Emini “el-Gadir” c.10, s.139)

          2- Ebi Said ve Abdullah bin Mesud’tan naklen, Resulullah (saa) şöyle buyurdu:
          “İzâ reeytüm Muaviye alâ memberi faktülüh” Meali: “Eğer Muaviye’yi mimberim üzerinde görürseniz onu öldürünüz.”

          (Tarih’üt Tabari c.10, s.58 / İbn-i Mezahim’in “Vak’it Siffiyn” kitabı s.216, 221 –Matabaatül Medeni-2.Baskı Mısır / ez-Zehebi’nin “Mizan’ül İtidal” kitabı c.1, s.572; c.2, s.380, 613 / en-Nesaih’ül Kafiyeh limen Yetevelle Muaviye s.45 / Hüvarezmi’nin “Maktelil Hüseyin” kitabı c.1, s.185 / İbn-i Ebil Hadit’in “Şerhu Nehc’ül Belağa” kitabı c.15, s.176 Mısır bas. MUHAMMED Ebul Fadl tahkiki / Takviyyet’ül İman Bired Tezkiyyet İbn-i Ebi Süfyan s.90 / Hatip el-Bağdadi’nin “Tarih-i Bağdat” eseri c.12, s.181 / İbn-i Hacer’in “Tehzib’üt Tehzib” kitabı c.2, s.428; c.5, s.110; el-Münavi’nin “Künuz’ül Hakaik” kitabı c.1, s.16 –Cami’us Sağir hamişinde bas./ Tarih-i Ebil Fida c.2, s.61 / el-Mukrim’in “Maktelil Hüseyn” kitabı s.7, 4.Baskı / el-Emini’nin “el-Gadir” adlı kitabı c.10, s.145 / el-Hilli “Nehc'ül Hak ve Keşf'üs Sıdk” s.309)


          3- İbn-i Mesud’tan naklen Resulullah (saa) şöyle buyurdu: “İza reeytüm Muaviye bin Ebi Süfyan yahtib alâ menberi fedribu anküh. Meali: Eğer Muaviye bin Ebi Süfyan’ı mimberim üzerinde hutbe okuduğunu görürseniz boynunu kesin”
          İmam Hasan dedi ki: ALLAH’a ant olsun ki, bu işi yapmadılar, felaha da ermediler”
          (Şerhu Nehc’ül Belağa İbn-i Ebil Hadit C.4, S.32)


          4- İmam Hasan yine şöyle buyurdu: Resulullah (saa) şöyle buyurdu: “Eğer Muaviye’yi mimberim üzerinde görürseniz, öldürünüz.” Ancak onun emrini terk ettiler, felaha ermediler, kurtuluşa da ermediler.
          (es-Suyuti “el-Âlil Masnûa” C.1, S.424-425; el-Emini “el-Gadir” C.10, S.143)


          5- Resulullah (s.a.a)şöyle buyurdu: "Eğer Muaviye'yi benim minberime çıktığını görürseniz, karnını yırtın"

          (İbn-i Hacer'in “Tehzib-üt Tehzib” kitabı c. 7 s. 324, Tarih-üt Taberi c. 10 s. 85, Tarih-ül Hatib el-Bağdadi c. 12 s. 181, el-Münavi’nin “Künuz-ül Hakaik” s. 10, İbn-i Ebu-l Hadid'in “Şerh-i Nehc-ül Belağa” kitabı c. 1 s. 348, Belazuri'nin “Tarih-ül Kebir” kitabı)


          6- Resulullah (saa) şöyle buyurdu: “İnne Muaviye, fi tabutin min nar fi esfele derek minha, yünadi: ya hannan, ya mennan el-ân ve kad asaytü kablü ve künte minel müfsidin.
          “Muaviye ateşin en alt tabakasında bir tabutun içerisindedir ve şöyle nida ediyor: Ey Hannan, ey Mennân, ben önceleri asi oldum ve fesat edenlerle beraberdim.”

          (Tarih’üt Tabari C.11, S.357; Kitabu Saffayn S.243



          7- Abdullah bin Ömer dedi ki: Resulullah: Size sünnetim dışında ölecek bir şahıs gelecek, buyurdu. Sonra Muaviye geldi.

          (Nasır bin Müzahim’in “Saffayn” kitabında s.247 / Tarih’üt Taberi c.11, s.357)


















          Birkaç örnek veriyorum, bizzat Sünni Tarih kitaplarından, Muaviye ile ilgili...

          1- Muaviye mimberde Hz.Ali'ye lanet okudu ve bütün valilerine de ona lanet okumalarını emretti. Peygamberin zevcesi Ümmü Seleme, Muaviye'ye mektup yazarak şöyle dedi : Siz mimberde Hz. Ali'ye ve onu seven herkese lanet ettiğiniz için ALLAH ve resulüne küfrediyorsu-nuz. Ben, ALLAH ve Resulünün Hz.Ali'yi sevdiğine şehadet ediyorum. Ama Muaviye onun sözlerini dinlemedi.

          (Bkz. İbn-i Abdurabbih'in "İkd'ül Ferid" kitabı c.4, s.366)


          2- İslam ülkelerinde minberlerde Ali'ye (a.s) küfür edilmesine emir verdi. (Bu emir Emevi halifelerinden Ömer b. Abdulaziz'in (99-101) dönemine kadar icra edildi). Muaviye mümessillerinin ve içlerinde sahabelerin de bulunduğu idarecilerinin yardımıyla, has ve seçkin Ali taraftarlarını öldürdü ve bazılarının başını mızraklara takıp şehirlerde gezdirdi. Rastladıkları Şiilere, Ali'den (a.s) uzak olduklarını ve ona sebbetmelerini teklif ediyorlardı. Bu tekliften çekinenler derhal katlediliyordu.
          (en-Nesaih’ül Kafiye S.58,63, 77-78)


          3- Muaviye Hz.Ali’ye sövdü.

          (İbn' ül Esir' in "Üsd' ül Gabe" c.1, s.134 / el-İsabe c.1, s.77 / El-Kamil İbn’ül
          Esir c.3, s.302 / el-Suyuti' nin "Tarih'ül Hulefa" s.190 / İbn-i Abdurabbih’in
          “el-İkd’ül Ferid” c.2, s.144 / İbni Hacer el-Heytemi' nin "Sevaik' ul Muhrika"
          s.33

          4- Muaviye namaz kıldığında Ali'ye, Hasan’a, Hüseyin’e, İbn-i Abbas’a Kays bin Sa’d bin İbadet ve Eşter’e lanet etti.

          (ŞeyhülISLAM Süleyman el-Kunduzi el-Hanefi el-Belhi "Yenabi'ul Mevedde" s.162)

          Hz. Ali’ye sövmek demek, bizzat ALLAH ve Peygamber (saa) efendimize sövmek demektir. Bunun bizzat Peygamber efendimiz (saa) dile getirmiştir :

          “Men sebbe Aliyyen sebbeni”


          Meali: “Ali'ye söven bana sövmüştür”

          Kaynak:
          1.
          el-Hasais en-Nisai s.24 <o></o>

          2.
          İbn-i Asakir'in 'Tarih-i Dimaşk' c.2, s.184 <o></o>

          3.
          el-Müttaki el-Hindi'nin 'Muntahab'ul Kenz' c.5, s.30

          4.
          el-Suyuti'nin 'Tarih'el Hulefa' s.73 <o></o>

          5.
          el-Nebehani'nin 'Feth'ül Kebir' c.3, s.196 <o></o>

          6.
          Tabari'nin 'Zehair'ul Ukba' s.66 <o></o>


          İbn-i Abbas dedi ki: ALLAH’a ant olsun ki, Resulullah (saa)’ın şöyle buyurduğunu duydum: (Men sebbe Aliyyen fekad sebbeni, vemen sebbeni fekad sebbalâh, vemen sebballâh azze ve celle ekebbehullâhu alâ menherihi finnâr)
          Meali: “Ali'ye söven bana sövmüştür, bana söven de ALLAH’a sövmüştür, ALLAH’i söven kişiyi, ALLAH onu burnu üzere ateşe dökecektir”

          Kaynak:
          1.
          İbn-i Sabbağ el-Maliki'nin 'Füsul'ül Mühimme' s.111

          2.
          Tabari' nin 'Zehair'ul Ukba' s.66 ve 'Riyad'ul Nadara' c.2,


          Bütün Muaviye’yi destekleyen sünnilere soruyorum, ALLAH ve Peygamberini (saa) söven birisini ne zamana kadar savunacaksınız, bu halde kalırsanız, sonunuzu kendiniz tahmin edin…
          Muaviye’nin bazı cinayetleri… Yine sadece sünni kaynak kitaplarından….
          Abdülbirr “el-İstiab” kitabında Muaviye’nin tercümesinde diyor ki: “Muaviye Hz. Hasan’ı zehirletti”
          (Ahmet Hüseyn Yakup “Adalet’üs Sahabe” s.108 / Şerhu Nehc’ül Belağa İbni Ebil Hadid C.16, s.10 / Ebu Ferec el-Asfahani “Mekatil âl Ebi Talib S.48)


          • Muaviye Hz. Hasan’ı zehirletti.

          (İbni Ebil Hadit'in "Şerhu Nehc' ül Belağa" c.4, s.4, 7’de Medaini’den, c.4,
          s.11, 17’de Ebul Ferec’ten / El-İstiab “el-İsabe’nin hamişinde” c.1, s.375 / el-
          Mesudi' nin "Müruc ez-Zeheb" c.2, s.427 / Nehc'ül Hak ve Keşf'üs Sıdk s.311)


          Hasan Basri şöyle demiştir: “Muaviye dört şey yaptı ki, bunların her biri onun katli için yeterliydi.
          1-
          Sahabe arasında liyakatli, yetenekli ve dürüst insanlar varken sefih ve düşüncesiz insanları müslüman halkın başına musallat etti.

          2-
          Sürekli sarhoş olan, ipek elbiseler giyip def ve tanbur çalan oğlu Yezid’i halifelik makamına oturttu.

          3-
          Ziyad’ı kendi kardeşi ilan etti. Oysa ki Muaviye’nin babası, Ziyad’ın annesiyle zinada bulunmuştu ve Hz. Resulullah (saa)’ın sarih buyruğu gereğince “Zina yoluyla akrabalık bağının oluşmayacağı” bilinmekteydi.

          4-
          Müslümanlar arasında takva ve inkilabiliğiyle tanınan Hucr bin Adiyy ile arkadaşlarını öldürttü.


          (Resail’ül Cahız, S.294Mısır bas.1352 H. Ve Mugrizzi “Risaleti Beni Ümeyye ve Risalei en Niza vet Tehasüm” S.65, 1368 H.Necef bas.)<o></o>

          -Muaviye’nin katl ve cinayet defteri bir hayli kabarıktır. Hz. Resulullah (saa)’ın sevgili sahabisi Hicr bin Adiyy ile altı yiğit arkadaşı, Muaviye’nin resmi emriyle Merc-i Uzra’da şehit edildi.
          (Sahih-i Müslim C.1, S.258-259; Sahih-i Buhari C.1,



          -Muaviye, Malik’ül Eşter’i Mısır yolunda zehirli balla zehirletip öldürttü, sonra da mimbere çıkıp şöyle dedi: “Ali’nin iki arkadaşı vardı, birinin işini Sıffin’de (Ammar bin Yasir’i) bitirdim, diğerininkini (Malik’ül Eşter’i) bugün.”
          (Tarih’üt Tabari C.4, S.187; İbn-i Esir C.3, S.233)



          -Muaviye planlarını uygulayabilmek için Abdurrahman bin Halid bin Velid’i de zehirletti.
          (Corci Zeydan “Medeniyet Tarihi” C.4, S.83)



          -Muaviye Hz. Ali tarafından Mısır’a vali tayin edilen MUHAMMED bin Ebi Bekir’i öldürtüp cenazesini bir eşeğin cesedine karnını yarıp koyarak yaktırdı.”
          (Tarih’üt Tabari C.4, S.171; Corci Zeydan “Medeniyet Tarihi” C.4, S.83)



          -Muaviye oğlu Yezid’e biat almak istediğinde önce Hasan bin Ali’yi ile Sad bin Ebi Vakkas’ı zehirletip öldürttü.
          (Ebu Ferec “Mekatil’üt Talibin”)



          Muaviye, Eş’as’ın kızı ve İmam Hasan’ın eşi olan Cu’de’yi kışkırtarak imamı zehirletti ve bu zehirle İmam şehit oldu. Muaviye İmam Hasan’ın şehadet haberini duyduğunda neşelenmiş ve secdeye kapanmıştır.
          (en-Niza vet-Tehâsüm S.6 Necef Bas.)



          İbni Teymiyye diyor ki: Muaviye İmam Hasan’ın zehirlemek için emir verdi.
          (Minhac’üs Sünnet C.2, S.225 Kitâl Ba’duhum Ba’da Babı.)


          ALLAHu Teala Kuran’da buyuruyor ki : « Kim bir mümini kasden öldürürse cezası, içinde ebediyen kalacağı cehennemdir. ALLAH ona gazap etmiş, onu lanetlemiş ve onun için büyük bir azap hazırlamıştır » (Nisa 93)

          24. İbn-i Abbas'tan naklen, Resulullah (s.a.a.) şöyle buyurdu :
          " Ali bin Ebi Talip mağfiret kapısıdır, her kim içinden geçerse mümin, her kim dışında kalırsa kâfirdir."
          (el-Suyuti'nin "Cami us-Sağir" c.2, s.56 / el-Müttaki el-Hindi' nin "Kenz'ul Ummal" c.6, s.153 ve "Muntahab'ul Kenz" c.5, s.20 / el-Nebehani'nin "Feth'ül Kebir" c.2, s.242 / İbn-i Hacer'in "Seva-ik'ül Muhrika" s.75 / el-Kunduzi el-Hanefi'nin "Yenabi'ül Meved-de" s.247,284 / el-Bedhaşi'nin "Miftah'ün Neca fi Menakıb al Aba" / Esn'el Metalip s.37 / ed-Derakutni'nin "el-Afrad" / ed-Deylemi'nin "Firdevs'il Ahbar&quot

          [/quote]
          Bunca senede ve kaynağa rağmen ve ehlisünnetin kendi kaynaklarında h Aliye sövdüğü ve sövdürdüğü lanet ettirdiği sabit iken bu muaviyeye hazret diyenler ve baş tacı yapanlar bu küfre ortak değilmidir.??
          ALLAH'ım Bütün Güzel Sözler Sana Söylemekle Güzeldir,Kırık Dökük de Olsa Kabul Eyle Sözlerimi.

          Yorum


            #6
            Ynt: MUAVİYE...........



            ZALİMLERİ , KATİLLERİ VE ALLAH DÜŞMANLARINI TAKİP EDENLERİN SONU

            onlara, Allah-ın indirdiğine (kuran)a inanın. denince, biz kendimize indirilene inanırız, derler-de ondan ötesini (kuran)ı onların yanında bulunanı (tevratı) doğrulayıcı hak kitap olmasına rağmen inkar ederler, ONLARA DE-Kİ eğer inanan kimseler iseniz , o halde neden daha önce allahın peygamberlerini öldürüyordunuz BAKARA SURESİ 91, AYET

            imam caferi sadık (a.s) dan şöyle nakledilir , bu ayet hz muhammed (s.a.a) in döneminde yaşayan yahudiler hakkında nazil olmuştur, oysa onlar peygamberleri bizzat öldürmemiş ve o peygamberlerin döneminde yaşamamışlardır sadece önceki dönemlerde yaşamış ilk yahudi gurupları peygamberleri öldürmüşlerdir. Allah o yahudilere [glow=red,2,300]TABİ OLDUKLARI VE ONLARA BAĞLILIKLARINI SÜRDÜRDÜKLERİ İÇİN BUNLARIDA O KATİLLER YERİNE KOYMUŞ ONLARDAN SAYMIŞ VE ÖNCEKİLERİN İŞİNİ BUNLARA İSNAD ETMİŞTİR [/glow]
            bu gün ümmet muaviye, yavuz ve onun gibi zalimleri yaptıklarına ne olacak canım onların yaptığını bizim dillendirmemizden ne cıkar günaha gireriz o olur diyorlar
            ve adlarını anarken basına hz sonuna ra koyuyorlar

            Yorum

            YUKARI ÇIK
            Çalışıyor...
            X