Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

ibni Abbas: "Aiþe Ali’nin hakkýnda hayýr konuþmak istemez"

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    ibni Abbas: "Aiþe Ali’nin hakkýnda hayýr konuþmak istemez"

    BÝSMÝLLAHÝR RAHMANÝR RAHÝM
    HAMD OLSUN ALEMLERÝN RABBÝNE
    VE SELAM OLSUN MEVLAMIZ MUHAMMEDE VE TERTEMÝZ EHLÝ BEYTÝNE

    bundan sonra... Ebu Bekir kýzý Aiþe’nin imam Ali a.s ve evlatlarýna kin beslediði, düþmanlýk güttüðü þüphesiz ki, Ýslam tarihinin bize aktardýðý ve üzerinde hiç bir þüphe olmayan gerçeklerdendir. ancak, diðer taraftan nasibilerin hadis kaynaklarýnýn Aiþe, Ebu Hureyre, ibni Ömer ve benzeri Ehli Beyt a.s düþmanlarýna dayandýðý da bir gerçektir. ve elbette ki, bu Ehli Beyt a.s düþmanlarýnýn rivayet ettikleri þeyler hem Ýslam akide ve fýkhýna ve hemde Ehli Beyt a.s’ýn fezailine aykýrý olan þeylerdir. çünkü hakký aktaran, doðrularý beyan eden Ehli Beyt a.s ve onlara sadýkolan sahabelerdi ve Aiþe, Ebu Hureyre ve ibni Ömer gibiler bunlara düþmandýlar. o yüzden de doðal olarak Ehli Beyt a.s’a muhalif olan rivayetleri kendilerinden uydurarak aktarýyorlardý.

    bu çalýþmamýzda inþaAllah bizzat nasibilerin kendi kaynaklarýndan Nebi s.a.a’in amca oðlu ve sahabesi olan ibni Abbas r.a’ýn beyaný ile bu gerçeði sizlere aktaracaðýz.


    [img width=224 height=350]http://nasibiler.files.wordpress.com/2012/11/nasb-aise-ibni-sad.jpg[/img][img width=224 height=350]http://nasibiler.files.wordpress.com/2012/11/nasb-aise-ibni-sad1.jpg[/img]

    resimde gördüðünüz nasibi hadis, rical ve tarih alimlerinden ibni Sad’ýn "Tabakat el-Kubra" adlý kitabýdýr, iþaretlediðim yerde þu ifadeler var:
    • [li]أخبرنا أحمد بن الحجاج قال أخبرنا عبد الله بن المبارك قال أخبرنا معمر ويونس عن الزهري أخبرني عبيد الله بن عبد الله بن عتبة أن عائشة زوج النبي صلى الله عليه وسلم لما ثقل رسول الله صلى الله عليه وسلم واشتد وجعه استأذن أزواجه في أن يمرض في بيتي فأذن له فخرج بين رجلين تخط رجلاه في الأرض بين بن عباس تعني الفضل ورجل آخر قال عبيد الله فأخبرت بن عباس بما قالت قال فهل ندري من الرجل الآخر الذي لم تسم عائشة قال قلت لا قال بن عباس هو علي إن عائشة لا تطيب له نفسا بخير
      ...Ubeydullah b. Abdullah b. Utbe Aiþe’nin þöyle dediðini anlattý: "Rasulullah s.a.a’in hastalýðý aðýrlaþýp aðrýsý þiddetlenince benim evimde bakýlmak için zevcelerinden izin istedi, onlar da kendisine izin verdiler. Sonra Rasulullah s.a.a iki kiþi arasýnda, Abbas b. Abdülmuttalib ile baþka birinin arasýnda, ayaklarý yerde sürünerek çýktý..."

      (ravi) Ubeydullah dedi ki: Aiþe’nin söylediklerini Abdullah (b. Abbas)’a haber verdim, Abdullah b. Abbas bana: "Aiþe’nin ismini söylemediði diðer zat’ýn kim olduðunu bilir misin? dedi." ben "Hayýr" dedim. ibni Abbas dedi ki: "O Ali’ydi, Aiþe onun hakkýnda hayýr konuþmak istemez"

      ibni Sad, "Tabakat el-Kubra", 2/205
      [/li]


    hadisin senedindeki tüm raviler nasibilerin rical ilmine göre sika (güvenilir) ve isnadý da muttasýldýr. nasibilerin bir baþka hadis ve rical alimi Ahmed b. Hanbel de bu hadisi "Müsned" kitabýnda deðiþik bir isnad ile rivayet etmiþtir. "Müsnedi Ahmed" kitabýný tahkik eden Þeyh Þuayb el-Arnaut bu hadisten sora diyor ki:


    bu hadisi nasibilerin iki büyük imam, "Kur'an sonrasý 2 en sahih kitab"ýn müellifi olarak gördükleri Buhari ve Müslim de rivayet etmiþtirler. Buhari bu hadisi "es-Sahih", 1/85-86, Kitabul Vudu, hadis 198'de; Müslim ise "es-Sahih", 1/311-313, Namaz kitabý, hadis 418'de olduðu gibi rivayet etmiþ, fakat ibni Abbas r.a’ýn “Aiþe onun hakkýnda hayýr konuþmak istemez” sözünü silmiþtirler. inþaAllah bunu daha sonra nasibilerin yalan ve sansürleri bölümünde sizlerle paylaþacaðýz.

    #2
    Ynt: ibni Abbas: "Aiþe Ali’nin hakkýnda hayýr konuþmak istemez"

    fakat ibni Abbas r.a’ýn “Aiþe onun hakkýnda hayýr konuþmak istemez” sözünü silmiþtirler.
    Hadis metinleri arasýnda fark olunca kimin ekleme yaptýðýný kimin çýkarma yaptýðýný ezberden söyleyebilecek özel yeteneklerin mi var?Yoksa sana yukardan ilhammý geliyorki Ýbni Sad "nasibisinin" aldýðý o kýsým Buhari kriterlerince sahih olup olmadýðýný çözüyorsun?Hadisdeki o ziyadenin hangi raviden kaynaklandýðýna bakmak lazým..Zaten en baþýnda Hadislerin senedleri ayný deðil..Ayný olmadýðýna göre birebir ayný olmasý da zor.

    Yorum


      #3
      Ynt: ibni Abbas: "Aiþe Ali’nin hakkýnda hayýr konuþmak istemez"

      2. olarak:
      3874- Cümey b. Umeyr et Teymî (r.a.)’den rivâyete göre, þöyle demiþtir: Halamla birlikte Âiþe’nin yanýna girmiþtim. Âiþe’ye: “Yakýný insanlardan kim Rasûlullah (s.a.v.)’e daha sevgiliydi” diye soruldu. “Fatýma” diye cevap verdi. “Erkeklerden kim?” diye sorulunca da: “Fatýma’nýn kocasýdýr çünkü o geceleri çok namaz kýlan gündüzleri de çoðunlukla oruçlu idi” dedi. (Tirmizî rivâyet etmiþtir.)
      ž Tirmizî: Bu hadis hasen garibtir.

      Yorum


        #4
        Ynt: ibni Abbas: "Aiþe Ali’nin hakkýnda hayýr konuþmak istemez"

        3. olarak :
        Her iki hadise baktýðýmýzda Hz.Aiþe anamýzýn Hz. Ali'nin ismini anmadýðýný görüyoruz..Oysa benim verdiðim hadiste onun ismini vermemesine raðmen onu övmekte ve faziletlerini sýralamakta..Bu da demektirki sadece ismi anmamak "Aiþe Ali’nin hakkýnda hayýr konuþmak istemez" yargýsýna bizi ulaþtýrmaz..Senin burda yaptýðýn ise konu ile ilgili rivayetlerin sadece birini almak ve onun üzerinden saldýrmak..

        Yorum


          #5
          Ynt: ibni Abbas: "Aiþe Ali’nin hakkýnda hayýr konuþmak istemez"


          BÝSMÝHÝ TEALA

          HAMD ALEMLERÝN RABBÝ ALLAH'A SALAT VE SELAMI HZ. MUHAMMED (S.A.A) VE PAK EHL-Ý BEYT (A.S) OLSUN

          RABB'ÝMDEN HAK ÝLE BATILI AYIRIP DOÐRULARLA OLMAYI MUAVVAK KILMASINI DUA EDERÝM


          Selamun Aleykum Azizi ve Deðerli kardeþlerim;

          Nitekim Ýbn-i Ebi’l- Hadid Nehc’ül- Belaða Þerhi c. 2 s. 77’de, Mes’udi Ahbar’uz- Zaman ve Evset kitaplarýnda, Ýbn-i Cevzi Tezkiret’u- Havass’il- Ümme s. 36’da, Ýbn-i Cerir, Ýbn-i Asakir, Ýbn-i Esir ve diðer tarihçi ve alimleriniz de þöyle yazmýþlardýr

          Aiþe, Muhacir ve Ensar'ýn Hz. Ýmam Ali (a.s) biat ettiðini duyunca öfkeyle þöyle dedi: "Keþke gökyüzü baþýma yýkýlsaydý." Daha sonra yönünü Mekke'ye doðru çevirdi ve Osman hakkýndaki fikrini deðiþtirerek þöyle dedi: "Allah'a and olsun Osman mazlumca öldürüldü ve ben onun intikamýný katilllerinden alacaðým."
          Ýbn Ümmi Kilab Aiþe'ye þöyle dedi: "Sen halka, Na'sel'e benzeyen Osman'ýn kafir olduðunu, dolayýsýyla öldürülmesi gerektiðini söyleyen ilk kiþiydin. Ne oldu da ilk sözünden döndün? Aiþe, þöyle cevap verdi; "Katilleri, Osman'ý tövbe ettirdikden sonra öldürdüler. Osman hakkýnda herkes konuþuyordu ve bende konuþuyordum; ama son sözüm ilk sözümden daha iyidir."


          Hz. Ali (a.s)’ýn þehadet haberini duyunca þükür secdesinde bulundu. Nitekim Ebul- Ferec Ýsfahani Mekatil’ut- Talibiyyin kitabýnda Hz. Ali (a.s)’ýn biyografisinin sonunda þöyle yazmýþtýr: “Aiþe Hz. Ali (a.s)’ýn þehadet haberini duyunca þükür secdesi etti.
          Eðer Aiþe gerçekten tövbe edip piþman olmuþtuysa, neden böylesine sevinmiþ bayram etmiþtir. Nitekim Ýbn-i Cerir-i Taberi Tarih kitabýnda H. 40. Yýl olaylarýný yazarken ve Ebu’l- Ferec Ýsfahani de mezkur kitabýnda þöyle yazmýþlardýr: “Bir köle Aiþe’ye Hz. Ali’nin þehadet haberini verince Aiþe þöyle dedi:
          Ýçim rahat etti, fikrim rahatladý; Misafirinin gelmesiyle rahat olup gözü aydýnlanan kimse gibi.
          Yani Aiþe misafirini bekleyen birisi gibi sürekli böyle bir haberi bekliyordu. Misafiri gelenin gözü aydýnlandýðý gibi, Aiþe de Hz. Ali (a.s)’ýn þehadet haberini duyunca kalbi rahatlamýþ, huzura ermiþtir. Bu haberi verene; “Onu kim öldürdü?” diye sordu. O da; “Murad oðullarý kabilesinden Aburrahman bin Mülcem-i Muradi” dedi. Bunun üzerine de þöyle dedi:
          “Gerçi Ali benden uzaktýr, ama bana ölüm haberini getiren kölenin yüzü toprak görmesin
          Orada bulunan
          Ümmü Seleme’nin kýzý Zeyneb onun bu sözünü duyunca þöyle dedi: “Ali hakkýnda böylesine sevinmen, böyle sözler söylemen doðru mudur?” Aiþe durumun kötüleþtiðini görünce þöyle cevap verdi: “Farkýnda deðildim, unutkanlýktan söyledim, bundan sonra böyle söyleyecek olursam bana hatýrlatýn da söylemeyeyim.



          Ben derimki; Aiþe'nin ilk sözünün sarf ediþi ve bunu yetinmeyip amele döküþü (Cemel Savaþý) bunun bariz örneðidir Birde bu da yetinmeyip, Yapmýþ olduðu þükür secdesi düþmüþ olduðu ikinci bir faciadýr böyle birisinin elbette birilerine kin ve öfke duyduðunu açýk delilleridir.

          Allah'a emanet olun...

          Yorum


            #6
            Ynt: ibni Abbas: "Aiþe Ali’nin hakkýnda hayýr konuþmak istemez"

            Bir resimde ben ekleyeyim: (Tarih-i Taberiden)

            [img width=379 height=600]http://img426.yukle.tc/images/5096taberi3.jpg[/img]

            Yorum


              #7
              Ynt: ibni Abbas: "Aiþe Ali’nin hakkýnda hayýr konuþmak istemez"

              [quote author=ahmed nazif link=topic=24309.msg165270#msg165270 date=1357015408]
              3. olarak :Her iki hadise baktýðýmýzda Hz.Aiþe anamýzýn Hz. Ali'nin ismini anmadýðýný görüyoruz..Oysa benim verdiðim hadiste onun ismini vermemesine raðmen onu övmekte ve faziletlerini sýralamakta..Bu da demektirki sadece ismi anmamak "Aiþe Ali’nin hakkýnda hayýr konuþmak istemez" yargýsýna bizi ulaþtýrmaz..Senin burda yaptýðýn ise konu ile ilgili rivayetlerin sadece birini almak ve onun üzerinden saldýrmak..[/quote]

              Muhterem Ýnsan! Cemel Savaþýnýn Baþlangýcý öncesi, yani Aiþe Validemizin ordusunun yola çýktýðý andan itibaren lütfen Aiþe Validemizin tüm sözlerini, Hz. ali a.s'ýn kendisine gönderdiði haberleri, Aiþe validemizin kendisini yoldan alý koymak isteyen diðer Peygamber Eþlerine ve Sahabelere verdiði cevaplarý Lütfen iyi okuyun ve iyi analiz ediniz. Buna emin olun ki, Müminlerin Annesi Aiþe Hz. Ali a.s'ý sevmezdi. Sevmediðine dair deliller çoktur. Ýnþaallah ara ara paylaþalým. Birini paylaþtým. Yukarýda görebilirsiniz.

              Yorum


                #8
                Ynt: ibni Abbas: "Aiþe Ali’nin hakkýnda hayýr konuþmak istemez"

                El Kamil Fi't Tarih C. 3 S. 210'dan Alýntý... (Türkçe Baský)

                "23.Hz.Osman muhasara edildiði günlerde Hz.Aiþe Mekke'ye çýkýp gitmiþti.Hacc mevsimi bittikten sonra Medine'ye dönerken -Serif-denen yerde Benü Leys'ten,yani kendi dayýlarýndan Ubeyd b. Selime adýndabirisiyle karþýlaþtýlar.Bu þahýs Ümmü Külab'ýn oðlu idi.Hz.Aiþe "Neler oldu Medine'de?" diye sorunca Ubeyd:"Osman öldürüldü"diye cevap verdi.Hz.Aiþe :"peki ondan sonra ne yaptýlar?" diye sorar.Ubeyd bu soruya:"Hz.Ali'ye bey'at etmek üzere birleþtiler."diye cevap verdi.Hz.Aiþe bunun üzerine:"Senin bu bahsettiðin adama bey'at edileceðine keþke gökyüzü yerin üzerine çöküp düþseydi.Beni geri çeviriniz,geri çeviriniz."demiþ ve Mekke'ye geri dönmüþtü.Hz.Aiþe þöyle diyordu :"Vallahi Osman mazlum olarak katledildi ve ben onun kanýný mutlaka arayacaðým."Ubeyd ona:"Neden kanýný arýyorsun?Ýlk defa Osman'ýn yanlýþ uygulamalara giriþtiðini ve yoldan inhiraf ettiðini söyleyen ve "Þu yaþlýyý öldürünüz,o küfretti" diyen sen deðil miydin?"diye sorunca Hz.Aiþe" Onlar Osman'ýn tövbe etmesini istediler, o da tövbe etti;fakat arkasýndan dönüp öldürdüler.Ben bunlarý söylemiþtim,onlar da ayný þeyleri söylemiþlerdi,ancak benim sonradan söylediðim sözlerim ilk defa söylediklerimden aha doðru ve hayýrlýdýr."diye karþýlýk verdi. (CÝLT 3,SYF 210)"

                Yorum


                  #9
                  Ynt: ibni Abbas: "Aiþe Ali’nin hakkýnda hayýr konuþmak istemez"

                  Halkýn Hz. Ali a.s'ý Halife seçtiðini Duyan Müminlerin Annesi Aiþenin þu sözünü bize açýklar mýsýnýz Kardeþ: Senin bu bahsettiðin adama bey'at edileceðine keþke gökyüzü yerin üzerine çöküp düþseydi.Beni geri çeviriniz,geri çeviriniz.

                  Bakýnýz! Müminlerin Annesi burada da Hz. Ali a.s'ýn ismini anmýyor "ADAM" diye hitap ediyor. Eklediðimiz bu iki kaynak, Müminlerin Annesi Aiþenin, Hz. Ali a.s'ý sevmediðine bir delil deðil midir? Nasýl izah edersiniz bunlarý?

                  Yorum


                    #10
                    Ynt: ibni Abbas: "Aiþe Ali’nin hakkýnda hayýr konuþmak istemez"

                    El Kamil Fi't Tarih C. 3 S. 221'dan Alýntý... (Türkçe Baský)

                    "26-Zeyd b.Suhan þöyle anlatýr:"Allah müminlerin annesi Hz.Aiþe'ye rahmet eylesin!
                    Ona kendi evine kapanýp oturmasý,bize de savaþmak emredilmiþti.O kendine verilen bu emri dinlememiþ,bizi savaþa teþvik ederek kendisine emredilmediði halde çarpýþmaya giriþmiþ ve bizi de bu iþten alýkoymuþtu."

                    .......................................


                    Neden Acaba? Müminlerin Annesi bu Kuranýn bu emrini neden dinlememiþ ve Ýslamýn Dördüncü Hak Halifesine, Resulün Kardeþim dediði, o bendendir dediði, O ilim þehrinin kapýsýdýr dediði ve daha sürülerce söz söylediði Hz. Ali a.s'a savaþ açýyor? Neden diye hep sorguluyoruz. Biz nedenlerini Hamdolsun Ehl-i Sünnetten öðrendik. Keþke Ehl-i Sünnet bize aktardýklarýný
                    ÝÇTÝHAT - TRAFÝK KAZASINDA VERÝLEN CEZA PUANI vs. gibi basit konularla geçiþtirmese.

                    Yorum


                      #11
                      Ynt: ibni Abbas: "Aiþe Ali’nin hakkýnda hayýr konuþmak istemez"

                      Ahmet Kardeþ, Taberi ve El Kamilden Eklediklerimiz konusunda düþüncenizi alalým lütfen.

                      Yorum


                        #12
                        Ynt: ibni Abbas: "Aiþe Ali’nin hakkýnda hayýr konuþmak istemez"

                        Taberinin ricali arasýnda olan Seyf bin Ömer veya Ebu Mihnef gibi þahýslar Ehl-i sünnet rical alimlerince tezyif edilmiþtir..Taberinin kendisi zaten en sahih tariði naklettim diye bir iddiasý yoktur..Onun tek yaptýðý zayýf-saðlam veya uydurma (burasý benden)bulduðu tüm rivayetleri birleþtirip konu hakkýnda tüm söyleneleri okuyucuya beraber sunmaktan ibarettir..Keþki saðlam elmanýn yerine çürükleri koymasaydý da bu kafa karýþýklýðýna sebebiyet vermeseydi..Taberinin tefsirini Ýbni Teymiyye beðenir ama bu tarihi rivayetlere gelince bunlarýn çoðuna da uydurma der..Nasýl uydurma olmasýnki ravilerden kimisi þii kimisi harici kimisi bilmem ne.

                        Yorum


                          #13
                          Ynt: ibni Abbas: "Aiþe Ali’nin hakkýnda hayýr konuþmak istemez"

                          tüm üyelerden rica ediyorum konu dýþýna çýkmasýnlar. burada konumuz Aiþe'nin Cemel savaþýna katýlýp katýlmadýðý, imam Ali a.s hakkýndaki düþünceleri ve s. deðil, konumuz ibni Abbas r.a'ýn böyle bir þeyi söyleyip söylemediði. o yüzden çok rica ediyorum, konu dýþýna çýkmayýnýz.

                          Hadis metinleri arasýnda fark olunca kimin ekleme yaptýðýný kimin çýkarma yaptýðýný ezberden söyleyebilecek özel yeteneklerin mi var?Yoksa sana yukardan ilhammý geliyorki Ýbni Sad "nasibisinin" aldýðý o kýsým Buhari kriterlerince sahih olup olmadýðýný çözüyorsun?
                          klasik bir nasibi taktiði ile karþý karþýyayýz. nasibi dinin önemli kalesi olan Buhari kurtarýla bilmek için belkide binlerce hadisin senedinde geçen ravilere saldýrmak ve bununla o binlerce hadisten vazgeçmek veya en azýndan bu görünümü vermeðe çalýþmak. ama tüm nasibi taktikleri gibi baþarlý deðil.

                          iki metin arasýnda fark olduðunda hangisinin gerçek metne ekle veya çýkarma yaptýðýný bilmek bu taraflardan birisi Buhari olduðunda çok kolaydýr. çünkü Buhari bu meselede meþhurdur ve "sansür", "tahrifat" sözleri neredeyse Buhari'nin lakabý gibidir. bu konuda elimizde çok fazla belge verdýr, yukarýda da söylediðim gibi inþaAllah bunlarýn yakýnda "nasibilerin yalan ve sansürleri" bölümünde aktaracaðým. þimdilik daðýnýk halde olan eski çalýþmamý sunuyorum, bkz: Seyahat fi Kitabi's-Sahihi'l-Buhari


                          Hadisdeki o ziyadenin hangi raviden kaynaklandýðýna bakmak lazým..Zaten en baþýnda Hadislerin senedleri ayný deðil..Ayný olmadýðýna göre birebir ayný olmasý da zor.
                          1. hadislerin ravileri ilk raviler (musanniflerin hocalarý) müstesna aynýdýr. þimdi öncelikle ibni Sad ve Ahmed'in senedini, daha sonra ise Buhari ve Müslim'in senedini sunacaðým.

                          a) Ahmed ve ibni Sad'ýn (hadsi tam olarak rivayet edenlerin) senedi:

                          • [li]عبد الأعلى عن معمر عن الزهري عن عبيد الله بن عبد الله عن عائشة
                            Abdulala --> Mamer --> Zühri --> Ubeydullah --> Aiþe

                            Ahmed b. Hanbel, "Müsned", 6/34, hadis 24107

                            أخبرنا أحمد بن الحجاج قال أخبرنا عبد الله بن المبارك قال أخبرنا معمر ويونس عن الزهري أخبرني عبيد الله بن عبد الله بن عتبة
                            Ahmed b. Haccac --> Abdullah b. Mubarek --> Mamer ve Yunus --> Zühri --> Ubeydullah

                            ibni Sad, "Tabakat el-Kubra", 2/205
                            [/li]


                          b) Buhari'nin (sansürcünün) senedi:


                          þimdi, nasibiler nezdinde Buhari'nin tüm ravileri sika (güvenilir) kiþilerdir. ibni Sad ve Ahmed b. Hanbel'in senedinde geçen tüm raviler de nasibi ricaline göre sika (güvenilir)'dirler, ek olarak Ahmed'in senedindeki raviler Buhari ve Müslim'in ravileridir. nitekim "Müsnedi Ahmed"in muhakkiki Þuayb el-Arnaut hadis hakkýnda diyor ki:


                          yani hiç bir ravide sorun yok, sorun sansür ve tahrifçiliði ile meþhur olan nasibi kalesi Buhari'de.

                          2. olarak:

                          3874- Cümey b. Umeyr et Teymî (r.a.)’den rivâyete göre, þöyle demiþtir: Halamla birlikte Âiþe’nin yanýna girmiþtim. Âiþe’ye: “Yakýný insanlardan kim Rasûlullah (s.a.v.)’e daha sevgiliydi” diye soruldu. “Fatýma” diye cevap verdi. “Erkeklerden kim?” diye sorulunca da: “Fatýma’nýn kocasýdýr çünkü o geceleri çok namaz kýlan gündüzleri de çoðunlukla oruçlu idi” dedi. (Tirmizî rivâyet etmiþtir.)

                          � Tirmizî: Bu hadis hasen garibtir.
                          sahih bir hadis ile ibni Abbas r.a'ýn sözlerini aktarýyoruz ve ibni Abbas r.a "Aiþe Ali’nin hakkýnda hayýr konuþmak istemez" diyor. o zaman belli ki, Tirmizi'den buraya eklediðiniz hadisin söylenme zamaný Aiþe bir takým dýþ sebeplerin tesiri ile bunu beyan etmiþtir. mesela Muaviye karþýtý polikalarý sebebi ile. zira Amr b. As imam Ali a.s Mýsýr valisi ve Osman'ýn katillerinin önderlerinden olan Muhammed b. Ebu Bekir r.a'ý Mýsýrda þehit ettiðinden Aiþe Muvaiye'ye düþman olmuþtu. bu yüzden Nebi s.a.a Hz. Ali ve diðer Ehli Beyt a.s fertleri hakkýnda duyduklarýný söyleyerek halký Muaviye ve Emevilere karþý düþman etmeðe çalýþmýþtýr. nitekim kendisi de Amr b. As'a lanet okumuþtr. dolyaýsý ile, bu bir tür baský ile söylenen bir þeydir, istek ile deðil.

                          3. olarak :
                          Her iki hadise baktýðýmýzda Hz.Aiþe anamýzýn Hz. Ali'nin ismini anmadýðýný görüyoruz..Oysa benim verdiðim hadiste onun ismini vermemesine raðmen onu övmekte ve faziletlerini sýralamakta..Bu da demektirki sadece ismi anmamak "Aiþe Ali’nin hakkýnda hayýr konuþmak istemez" yargýsýna bizi ulaþtýrmaz..
                          aksine, bu þu gerçeði ortaya koymaktadýr ki, Aiþe bir takým dýþ sebeplerin tesiri ile Nebi s.a.a'den Ehli Beyt a.s hakkýda duyduklarýný anlatmasýna raðmen özel olarak Ali a.s'a beslediði kin yüzünden bu hadisleri aktarýrken bile Ali a.s'ýn adýný anmamýþtýr.

                          Senin burda yaptýðýn ise konu ile ilgili rivayetlerin sadece birini almak ve onun üzerinden saldýrmak..
                          gerçekten mi? benim burada yaptýðým þey sizin ýsrarla kaçmaya çalýþtýðýnýz þeyi belgelemektir. ve bu konu tarihten azacýk haberi olan her kesin kesin olarak bildiði bir gerçektir. fakat sizler bunu inkar etmek için deriden kabuktan çýkýyor, havadan sudan bahaneler buluyorsunuz. yok bilmem "hepsi müçtehiddir", yok "ibni Sebe geldi" ve s. ama biliyor musun bu taktikleriniz bizim aleyhimize deðil lehimizedir. çünkü kendinizi gülünç duruma düþürmekte ve verdiðimiz cevaplar karþýsýnda daha da gülünç olmaktasýnýz.

                          Yorum


                            #14
                            Ynt: ibni Abbas: "Aiþe Ali’nin hakkýnda hayýr konuþmak istemez"

                            [quote author=ahmed nazif link=topic=24309.msg165301#msg165301 date=1357035487]
                            Taberinin ricali arasýnda olan Seyf bin Ömer veya Ebu Mihnef gibi þahýslar Ehl-i sünnet rical alimlerince tezyif edilmiþtir..Taberinin kendisi zaten en sahih tariði naklettim diye bir iddiasý yoktur..Onun tek yaptýðý zayýf-saðlam veya uydurma (burasý benden)bulduðu tüm rivayetleri birleþtirip konu hakkýnda tüm söyleneleri okuyucuya beraber sunmaktan ibarettir..Keþki saðlam elmanýn yerine çürükleri koymasaydý da bu kafa karýþýklýðýna sebebiyet vermeseydi..Taberinin tefsirini Ýbni Teymiyye beðenir ama bu tarihi rivayetlere gelince bunlarýn çoðuna da uydurma der..Nasýl uydurma olmasýnki ravilerden kimisi þii kimisi harici kimisi bilmem ne.[/quote]

                            Elmeddin Kardeþ Senden özür dileyerek son bir Cevap ve eklemede bulunmak istiyorum.

                            Muhterem Madem Taberi sizin nezdinizde böyle, neden diðer baþlýkta konu bu kadar açýk olmasýna raðmen karþýmýza Taberide geçen bir söz ile çýktýnýz? Doðruluðu ne malum diyoruz. Sizin bu cevabýnýz Ýnanýn sadece Kurtarma mantýðýdýr. Ama konu o kadar net ki inanýn kendinizi ne kadar mücadele içine soksanýzda bu konuda Müminlerin Annesi Aiþeyi temize çýkaramazsýnýz. Taberiyi ise sadece Ýbni Teymiyye beðenir sözünüz herhalde sadece sizin iddianýz olmalý. Þimdi þu sayfaya dikkat ediniz:


                            [img height=600 width=411]http://img425.yukle.tc/images/7360AISE.jpg[/img]

                            Yorum


                              #15
                              Ynt: ibni Abbas: "Aiþe Ali’nin hakkýnda hayýr konuþmak istemez"

                              [quote author=ahmed nazif link=topic=24309.msg165301#msg165301 date=1357035487]
                              Taberinin ricali arasýnda olan Seyf bin Ömer veya Ebu Mihnef gibi þahýslar Ehl-i sünnet rical alimlerince tezyif edilmiþtir..Taberinin kendisi zaten en sahih tariði naklettim diye bir iddiasý yoktur..Onun tek yaptýðý zayýf-saðlam veya uydurma (burasý benden)bulduðu tüm rivayetleri birleþtirip konu hakkýnda tüm söyleneleri okuyucuya beraber sunmaktan ibarettir..[/quote]

                              1. Taberi'nin senedleri arasýnda Seyf b. Ömer, Ebu Mihnef ve benzeri Ehl-i Sünnet ricaline göre mecruh olan ravilerin olmasý Taberi'nin tüm rivayetlerinin uydurma olduðu demek deðildir. böyle cevaplarla bir þey yapamazsýn. bizim sunduðumuz rivayetlere karþý çýkýyorsan, yalanlýyorsan o zaman buyur rivayetlerin senedlerini aktar ve senedlerinde bulunan hangi ravinin zayýf olduðunu ortaya koy.

                              2. madem Seyf b. Ömer gibi zýndýklardan haberiniz var o halde nasýl oluyorda Seyf b. Ömer'in irtidad savaþlarý, fütuhat ve ibni Sebe gibi konularý uydurduðunu görmezden geliyorsunuz?


                              Taberinin tefsirini Ýbni Teymiyye beðenir ama bu tarihi rivayetlere gelince bunlarýn çoðuna da uydurma der..
                              ibni Teymiyye mi? þu meþhur yalancý ha?

                              Nasýl uydurma olmasýnki ravilerden kimisi þii kimisi harici kimisi bilmem ne.
                              buyur ortaya koy bunu.

                              Yorum

                              YUKARI ÇIK
                              Çalışıyor...
                              X