Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

sahabe konusu üzerine bir munazara

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #76
    Ynt: sahabe konusu üzerine bir munazara

    ""bak işte, iki gurup var ama "şu şu şu kimseler 1-ci guruptandır" ve buna karşın "şu şu şu kimseler 2-ci guruptandır" diyen bir ayet yoktur. bu yüzden bizde kimin hangi gurupta olduğunu bilmek için araştırma yapıyoruz. mesela araştırıyoruz ve görüyoruz ki, ibni Selül 2-ci guruptan yani munafık. birde araştırıp bakıyoruz ki, Ebu Zerr 1-ci guruptan yani iman eden ve imanda sabit kalan. şimdi, o dönemde yaşayan tüm insanlar bu şekilde araştırılmalı ve ona göre görüş bildirilmelidir.""
    Yahu bunun böyle olmadığını bilmeyen varmı ?Tartışma burdan çıkmıyorki zaten..Mesele Aşere-i mübeşşere ve Ashabın diğer ileri gelenleri..Siz bunları da içten içe Ceheneme yollama derdindesiniz..Açıkca deyinki bunlar şu gruptan veya hayır ötekinden , ama diyemezsiniz..

    Yorum


      #77
      Ynt: sahabe konusu üzerine bir munazara

      [quote author=Süleyman bin Surad link=topic=24018.msg163802#msg163802 date=1352678619]
      SORULAR:
      1.Kavramlar , kavramlar kavramlar..Ve sonuç topu taça atmalar..Sen şu beyat-ı Rıdvana katılan şahısların (bak sahabi demedim) hakkındaki ayete bir gelsene.O şahıslar hakkındaki ayeti nasıl anlarsın.?
      2.[color=rgb(0, 0, 0)]Ve onlardan sonra gelenler: “Rabbimiz bizi ve bizden önce îmân ile geçmiş (göç etmiş) olan kardeşlerimizi mağfiret et. Ve kalplerimizde âmenû olanlara karşı kin bırakma. Rabbimiz, muhakkak ki Sen; Rauf'sun, Rahîm'sin.” derler [/color]
      [color=rgb(0, 0, 0)]Bu ayetin neresindesin?[/color]
      [color=rgb(0, 0, 0)]3.[/color]Muhacirlerden ve Ensar’dan daha önce geçenlerle, (Bedir’de şehid olan ya da vefat edenlerle), onlara güzelce uyanlardan Allah razı oldu. Onlar da Allah’tan razı oldular. Allah onlara altından ırmaklar akan ve içinde ebedî kalacakları cennetler hazırlamıştır. İşte büyük zafer budur. (Tevbe: 9/100)Hadi bakim Muhacir ve Ensar kavramarıylada oyna.Ne yapacaksın o onbinlerce muhacir ve ensarı..Yoksa kurana sonradan mı sokulmuş bu ayetler?Yoksa eksik ayetler mi var bu ayetleri yalanlayan(haşa)[color=rgb(0, 0, 0)][/color]
      [/quote]

      el yumruğunu görmeyen kendi yumruğunu balyoz sanırmış! diye bir söz var tam da yerinde aklıma geldi. Ehlibeyt mektebinin vahiy kaynaklı tefsirini ve Emevi zulmünü meşrulaştırma amaçlı uydurulmuş sözlerinin karışmaıdğı hadislerini görmeyenler, ya da görse de bunlara kör davrananlar kendi zanlarını bidat ve hurafelerini kendi reylerinin ürünlerini vahiy zannederler...

      yukarıda ayetler merkezli tartışalım diyen süleyman surad, neden bizim Kur'an'da sahabe kavramı hangi anlamda kullanılıyor sorumuza hiç değinmez acaba? Kur'an'da 25 ayette sahabe kelimesi cehennemli halk, 15 ayette cennelik halk anlamında kullanıldığına dair tespitimize hiç değinme!!! çünkü tüm söylediklerinin hurafe ve şahsi rey olduğu ortaya çıkacak tüm sistemi çöküverecektir!

      Sahabeyi Kur'an'a göre bir tanımla! yoksa Kur'an dışı hareket eden ve iddiaları sadece kişisel zan olan biri olacaksınız indimizde!

      şimdi yukarıda ayet dediniz biz ona bakın hangi tarihte cevap vermişiz! eğer siteyi şöyle bir dolaşsanız sorduğunuz tüm soruların cevaplarının önceden verilmiş olduğunu göreceksiniz! işte birinci ayete vermiş olduğumuz cevabımız:

      [quote author=Qom u aşk link=topic=13986.msg84629#msg84629 date=1274969218]
      ben de o ayetle ilgili açıklamaya dayanarak az önce onu arapçasıyla beraber verdim
      ve ordaki delile istinad ettim siz bu tabatabainin yorumu onu bağlar dedeniz. oysa bu onun yorumu değil benim hiç ondan okumadığım halde kendi çıkardığım yorum. çünkü ayet çok açık arapça bilenler için
      Fetih suresindeki ayeti diyorum

      iz (...dığı zaman) kelimesi var

      sahabenin faziletinin sürekli olduğunu iddia edenler bu kelimeye hiç mana vermiyor ve bunu hiç hesaba katmıyorlar. tamam radiyallahü (Allah razı oldu) ama ne zaman kimden hiç sormuyorlar ayete.. çünkü bunu sorarlarsa sistemleri çökecek..

      ayette oysa açık delil var sınır ve kayıt var: iz yubayiuneke tahteş şecere... ağacın altında biat ettikleri zaman o mü'minlerden razı oldu.. yani hepsinden de değil. 2500 kişi biat etti. ama hepsinden de razı olmadı sadece mü'minlerden, yani kalplerinden gerçekten bu olayı hazmetmiş (kanının son damlasına kadar savaşmayı azmederek elini Peygambere s.a.a uzatmış) olan mü'minlerden ve bir de sadece o an razı oldu.. çünkü o davranış razı olacak davranıştı..

      çünkü bu 2500 kadar insanın arasında açık münafık olanlar da vardı ve onlar da biat etti. Allah onları ayırmak için o mü'minlerden razı oldu kaydını da koymuştur. yani biat edenlerden razı oldu demiyor. mü'minlerden o anda razı oldu...

      bu olayın Bedir savaşıyla da alakası yok. Bu razı olma makamı (fazileti) Hudeybiye ile ilgili...

      yoksa Bedirde fazileti diyorsan seninkiler değil fazilet orda azaptan yırtmışlar.. ama sadece o zamanlık...
      [/quote]

      kavramlardan nedir korkunuz! yoksa kavram kelimesinin anlamını bilmiyor musunuz! siz sahabe kelimesini kavramalştırarak karşımıza karşı çıkılmaz, eleştirilmez bir otorite olarak kutsal olarak koymuyor musunuz! işte bu kavramlaştırmadır. ama Kur'an'a zıt kavramlaştırma. GElin bu kavramın anlamını Kur'an'dan verin! ashabun nar ne demektir? Cehennemlik ashab tabiri hiç kelime dünyanızda var mı! Cehennemlik ashab kimdir?

      Müslümanların, kendilerinden öncekiler için kalplerinde kin kalmaması için duasından daha olağan ne var ki? Buradan ashabın TOPTAN bakın tek tek demiyorum TOPTAN adil olduğuna dair ne delili var? Bizden önce iman etmiş olan diyor. bizim iman eden Peygamberin arkadaşları (bir kısım sahabe) için zaten bir dediğimiz yok! Onlar Peygamberden sonra da Ehlibeytin yanında yer alan, İmam Ali a.s.'ın yanında sıffinde Muaviyeye karşı savaşanlardı! Aişeye karşı Cemelde savaşanlardı. Tüm ashabın Uhudda, Huneynde kaçtığı zaman canları pahasına Peygamberi savunduğu kadro da aynı kadroydu, herkesin ticaret için Peygamberi cuma namazında ayakta bıraktığı zaman da bırakmayan kadro da aynıydı! Ali a.s.'a biatlı olduğundan Ebubekire biat etmemek içn Fatıma evine sığınan da aynı kadroydu! Sonuçta değişen bir şey yok!

      Sahabe başta biraz eğitimsizdi diyorsunuz! AYıp bir şey! neden çarpıtıyorsunuz? Peygamber ölürken hasta yatağındayken bu eğitim hala devam etti mi? O hazretin vasiyetini mübarek boğazına tıkanların eğitimi ne zaman tamamlandı sizce? bundan önce bu şahıs kaç kez kınamış ayetle hadisle uyarılmıştı!!!

      Ensar olsun muhacir olsun her kim iman etti ve bu hal üzere öldüyse onlara bu ayetlerdeki vaadler elbette haktır. Ancak hiç bir insan düşmeyecek makama tırmanmış değildir. İblis bile binlerce yıl kulluk etti ama bir kibir ve güven onu helak etti.

      bir de tevbe 101i hala anlamamış gibisiniz! sizce diyelim Peygamber s.a.a zamanında yaşayan ahmet adında biri var! bu ahmet münafık! ama menfaati için müslüman olduğunu iddia etti ve gayet de bu iddiasına inandırdı herkesi. Peygamber de dahil! Allah da diyor ki onları biz biliriz sen bilmezsin onlara iki kez azap edeceğz. bu ahmet sonra Peygamberden sonra onun vasiyetini de hiçe saydı ve nifakını sürdürdü! öylece nifak içnde öldü. kimse de nifak içinde olduğunu öğrenemedi. bu arada müslüman sahabe göründüğü için hadisler nakletti hocalık yaptı.

      sorum şu:

      Allah neden iki kez azap edecek bunlara? bu kimse sahabe olarak mı bilinir münafık olarak mı? iman etmiş olarak mı öldüğü sanılır yoksa münafık olarak öldüğü bilinir mi? Bu kimsenin hadisleri binlerce olabilr mi olamaz mı? bunun hadisleri dini yıkacak tipten mi yoksa tanıtacak tipten mi? bu ahmet Peygambere sevgi mi besler kin mi? görünüşte sevgi, gerçekte kin beslemese bu kimse münafık ve gizli münafık olduğu bilinebilir mi?

      Yorum


        #78
        Ynt: sahabe konusu üzerine bir munazara

        gündüzleri cevap yazma imkanm yok o yüzden cevaplarım gecikiyor sanmayın ki cevabımız yok!

        Yorum


          #79
          Ynt: sahabe konusu üzerine bir munazara

          [quote author=Qom u aşk link=topic=24018.msg163939#msg163939 date=1352750807]
          el yumruğunu görmeyen kendi yumruğunu balyoz sanırmış! diye bir söz var tam da yerinde aklıma geldi. Ehlibeyt mektebinin vahiy kaynaklı tefsirini ve Emevi zulmünü meşrulaştırma amaçlı uydurulmuş sözlerinin karışmaıdğı hadislerini görmeyenler, ya da görse de bunlara kör davrananlar kendi zanlarını bidat ve hurafelerini kendi reylerinin ürünlerini vahiy zannederler...

          [/quote]
          Öyle bir şey peşinde dğilim buna inanabilirisin..Kendimi aciz bir ilim meraklısı/sevdalısı kategorisinden öte bir noktada konumlandırmadım, konumlandıramam ..Esas cesaretli ve kelli felli laflar sizden geliyor..Ben daha çok müdafadayım

          Yorum


            #80
            Ynt: sahabe konusu üzerine bir munazara

            [quote author=Süleyman bin Surad link=topic=24018.msg163803#msg163803 date=1352678804]
            4.Muhacirlerden önce (Medine’yi) yurt edinenler ve imana sarılan kimseler (ensar) kendilerine hicret edenleri severler. Onlara verilen şeylerden ötürü gönüllerinde bir istek duymazlar. Kendilerinin ihtiyaçları olsa dahi, onları kendilerinden üstün tutarlar. Kim nefsinin hırsından ve cimriliğinden korunursa, işte kurtulanlar onlardır: (Haşr: 59/9)
            Sen ne muhaciri ne de ensarı sevmediğine göre bu ayetten nasibin yok..Ha eğer seviyorsan şunu bir göğsünü gere gere ve lafı eğip kıvıormadan söyleyebilirmisin..Sevmiyorsun çünkü kuranın bu ayetlerine imanın yok!Belki de bu ayetler sonradan eklemedir diyorsun?
            [/quote]

            bizden bu ayetlere karşın bir kelime bile duymadan ön fikirle iftira atmanız sizin seviyesizliğine işarettir. Biz ensarı da muhaciri de çok severiz. bu Peygamber ve Ehlibeyt taraftarı olmamızdandır. Ama biz münafıkların bize etki kapılarını sonuna kadar kapattığımızdan siz ise münafıklardan beslendiğinizden bizi anlamanız imkansız görünüyor mesele o kadar..

            Kim Kur'an'ın sonradan eklemeye uğradığını tahrif edildiğini iddia ederse kafirdir o! sen bize bu iftirayı atarak bizi küfürle itham etmiş bulunuyorsun. oysa birine kafir diyen biri eğer o kimse kafir değilse bu söylediği sıfat kendine dönme tehlikesi var bilmez misin! ağzından çıkan söz çıkıncaya kadar senin malındır sonrası ise duyanların malıdır. her sözünün hesabını vereceksin inanmıyor musun!

            Yorum


              #81
              Ynt: sahabe konusu üzerine bir munazara

              [quote author=Süleyman bin Surad link=topic=24018.msg163943#msg163943 date=1352751009]
              Öyle bir şey peşinde dğilim buna inanabilirisin..Kendimi aciz bir ilim meraklısı/sevdalısı kategorisinden öte bir noktada konumlandırmadım, konumlandıramam ..Esas cesaretli ve kelli felli laflar sizden geliyor..Ben daha çok müdafadayım
              [/quote]

              o halde bizden bir kelime bile duymadan şu iddianız nedendir?

              "Sen ne muhaciri ne de ensarı sevmediğine göre bu ayetten nasibin yok..Ha eğer seviyorsan şunu bir göğsünü gere gere ve lafı eğip kıvıormadan söyleyebilirmisin..Sevmiyorsun çünkü kuranın bu ayetlerine imanın yok!Belki de bu ayetler sonradan eklemedir diyorsun?"

              bu iftira neden? ilim merakından mı!

              Yorum


                #82
                Ynt: sahabe konusu üzerine bir munazara

                [quote author=Qom u aşk link=topic=24018.msg163939#msg163939 date=1352750807]
                el yumruğunu görmeyen kendi yumruğunu balyoz sanırmış! diye bir söz var tam da yerinde aklıma geldi. Ehlibeyt mektebinin vahiy kaynaklı tefsirini ve Emevi zulmünü meşrulaştırma amaçlı uydurulmuş sözlerinin karışmaıdğı hadislerini görmeyenler, ya da görse de bunlara kör davrananlar kendi zanlarını bidat ve hurafelerini kendi reylerinin ürünlerini vahiy zannederler...

                yukarıda ayetler merkezli tartışalım diyen süleyman surad, neden bizim Kur'an'da sahabe kavramı hangi anlamda kullanılıyor sorumuza hiç değinmez acaba? Kur'an'da 25 ayette sahabe kelimesi cehennemli halk, 15 ayette cennelik halk anlamında kullanıldığına dair tespitimize hiç değinme!!! çünkü tüm söylediklerinin hurafe ve şahsi rey olduğu ortaya çıkacak tüm sistemi çöküverecektir!

                Sahabeyi Kur'an'a göre bir tanımla! yoksa Kur'an dışı hareket eden ve iddiaları sadece kişisel zan olan biri olacaksınız indimizde!

                şimdi yukarıda ayet dediniz biz ona bakın hangi tarihte cevap vermişiz! eğer siteyi şöyle bir dolaşsanız sorduğunuz tüm soruların cevaplarının önceden verilmiş olduğunu göreceksiniz! işte birinci ayete vermiş olduğumuz cevabımız:

                kavramlardan nedir korkunuz! yoksa kavram kelimesinin anlamını bilmiyor musunuz! siz sahabe kelimesini kavramalştırarak karşımıza karşı çıkılmaz, eleştirilmez bir otorite olarak kutsal olarak koymuyor musunuz! işte bu kavramlaştırmadır. ama Kur'an'a zıt kavramlaştırma. GElin bu kavramın anlamını Kur'an'dan verin! ashabun nar ne demektir? Cehennemlik ashab tabiri hiç kelime dünyanızda var mı! Cehennemlik ashab kimdir?

                Müslümanların, kendilerinden öncekiler için kalplerinde kin kalmaması için duasından daha olağan ne var ki? Buradan ashabın TOPTAN bakın tek tek demiyorum TOPTAN adil olduğuna dair ne delili var? Bizden önce iman etmiş olan diyor. bizim iman eden Peygamberin arkadaşları (bir kısım sahabe) için zaten bir dediğimiz yok! Onlar Peygamberden sonra da Ehlibeytin yanında yer alan, İmam Ali a.s.'ın yanında sıffinde Muaviyeye karşı savaşanlardı! Aişeye karşı Cemelde savaşanlardı. Tüm ashabın Uhudda, Huneynde kaçtığı zaman canları pahasına Peygamberi savunduğu kadro da aynı kadroydu, herkesin ticaret için Peygamberi cuma namazında ayakta bıraktığı zaman da bırakmayan kadro da aynıydı! Ali a.s.'a biatlı olduğundan Ebubekire biat etmemek içn Fatıma evine sığınan da aynı kadroydu! Sonuçta değişen bir şey yok!

                Sahabe başta biraz eğitimsizdi diyorsunuz! AYıp bir şey! neden çarpıtıyorsunuz? Peygamber ölürken hasta yatağındayken bu eğitim hala devam etti mi? O hazretin vasiyetini mübarek boğazına tıkanların eğitimi ne zaman tamamlandı sizce? bundan önce bu şahıs kaç kez kınamış ayetle hadisle uyarılmıştı!!!

                Ensar olsun muhacir olsun her kim iman etti ve bu hal üzere öldüyse onlara bu ayetlerdeki vaadler elbette haktır. Ancak hiç bir insan düşmeyecek makama tırmanmış değildir. İblis bile binlerce yıl kulluk etti ama bir kibir ve güven onu helak etti.

                bir de tevbe 101i hala anlamamış gibisiniz! sizce diyelim Peygamber s.a.a zamanında yaşayan ahmet adında biri var! bu ahmet münafık! ama menfaati için müslüman olduğunu iddia etti ve gayet de bu iddiasına inandırdı herkesi. Peygamber de dahil! Allah da diyor ki onları biz biliriz sen bilmezsin onlara iki kez azap edeceğz. bu ahmet sonra Peygamberden sonra onun vasiyetini de hiçe saydı ve nifakını sürdürdü! öylece nifak içnde öldü. kimse de nifak içinde olduğunu öğrenemedi. bu arada müslüman sahabe göründüğü için hadisler nakletti hocalık yaptı.

                sorum şu:

                Allah neden iki kez azap edecek bunlara? bu kimse sahabe olarak mı bilinir münafık olarak mı? iman etmiş olarak mı öldüğü sanılır yoksa münafık olarak öldüğü bilinir mi? Bu kimsenin hadisleri binlerce olabilr mi olamaz mı? bunun hadisleri dini yıkacak tipten mi yoksa tanıtacak tipten mi? bu ahmet Peygambere sevgi mi besler kin mi? görünüşte sevgi, gerçekte kin beslemese bu kimse münafık ve gizli münafık olduğu bilinebilir mi?
                [/quote]
                Meseleyi sahabi tanımı içinde boğma taktiğinizi görüyorum..Bu taktik işlemez..Onun yerine sen beyat-ı Rıdvana katılanlar , Enser, muhacir ,v.s. gibi tanımları görmen gerekiyor..Bunlardan ne anlıyorsun?Bir kere bu soruya cevap vermen gerekiyor.Örneğin şu ayette:
                Muhammed Allah’ın Rasûlü’dür. Onunla beraber bulunanlar da kâfirlere karşı şiddetli (çetin) ve kendi aralarında merhametlidirler. Onları rükû ve secde edenler olarak görürsün. Onlar Allah’tan bir lütuf ve rıza isterler. Yüzlerinde secdelerin izinden nişanları vardır. İşte onların Tevrat’taki vasıflan (budur). İncil’deki vasıflarına gelince; (onlar) bir ekin gibidirler ki filizini çıkardı. Derken onu güçlendirdi, kalınlaştı ve gövdesinin üstüne dikildi. (Ekinin böyle gelişmesi) ekicilerin hoşuna gider. (Allah) Onlarla (müslümanları çoğaltıp gürleştirmekle) kâfirleri de öfkelendirir. Allah onlardan iman edip, salih ameller işleyenlere (Ahiret’te) mağfiret ve büyük mükâfat va’detmiştir. (Fetih: 48/29)

                --
                Sizlerin derdi Muhammedle beraber bulunanlar kimlermişten ziyade Aliyle beraber bulunanlar olduğunu üzülerek müşade ediyorum.

                Yorum


                  #83
                  Ynt: sahabe konusu üzerine bir munazara

                  [quote author=Süleyman bin Surad link=topic=24018.msg163804#msg163804 date=1352678999]
                  5.Elbette içinizden, fetihten önce harcayan ve savaşan bir olmaz. Onların derecesi, sonradan infak eden ve savaşanlardan daha büyüktür. Bununla beraber Allah hepsine de en güzel sonucu vaad etmiştir. Allah yaptıklarınızdan haberdardır. (hadid 10)
                  Fetihten evvel harcayan ve savaşan sizin iddia ettiğiniz gibi 10-15 kişimidir? Bedir ashabının sayısını bilirmisin sen?Ya uhudu , ya hendekte müdafa savaşı verenleri..Binlerce kişiye(bak topu taça atmayyasın diye sahabi demedim..o kavramda boğulmayasın diye)atıf yapmıyornmu bu ayet..Bu ayetler karşısında nasılda sağır , duyarsız ve dilsiz olabiliyorsunuz?
                  [/quote]

                  bu ayette birbirleriyle kıyaslanan iki gurup var. infak edenlerle Mekke Fethi öncesinde infak edip savaşanların eşit olup olmadığı konusudur! Bunların her ikisine de iyilik vaadi var!

                  sahabenin sizin anladığınız anlamda masumiyeti! eleştirilemeyeceği nerede var burada! bunların durumunu koruyamayan mürted olanları yok mu! hepsi derken burda Peygamberi gören münafık müslüman hepsi aynı mı demek istiyorsunuz. biz böyle demiyoruz! çünkü bundan sonra sahabeyi kınayan bir çok ayet var onları da görmek zorundayız biz çünkü Kur'anın bir kısmını alıp bir kısmını atamayız!

                  Yorum


                    #84
                    Ynt: sahabe konusu üzerine bir munazara

                    Müslümanların, kendilerinden öncekiler için kalplerinde kin kalmaması için duasından daha olağan ne var ki? Buradan ashabın TOPTAN bakın tek tek demiyorum TOPTAN adil olduğuna dair ne delili var?
                    ---
                    Sahabenin içinde içki için de var , haksız yere kan döken ,zina eden, ve hatta casusluk yapan da var..Bunları gündem yapıp onları karalamaya çalışmanız yanlış..Her defasında Resulullahın bu günah işlemiş Sahabi hakkındaki tavrını ve onlara muamemelsini beraber vermeniz gerekir.İşin bir yarısını okuyup ta öteki yarısını eliyle kapatmka müslümanın tavrı olamaz.Sizin yaptığınız bu malesef.

                    Yorum


                      #85
                      Ynt: sahabe konusu üzerine bir munazara

                      [quote author=Süleyman bin Surad link=topic=24018.msg163946#msg163946 date=1352751284]
                      Meseleyi sahabi tanımı içinde boğma taktiğinizi görüyorum..Bu taktik işlemez..Onun yerine sen beyat-ı Rıdvana katılanlar , Enser, muhacir ,v.s. gibi tanımları görmen gerekiyor..Bunlardan ne anlıyorsun?Bir kere bu soruya cevap vermen gerekiyor.Örneğin şu ayette:
                      Muhammed Allah’ın Rasûlü’dür. Onunla beraber bulunanlar da kâfirlere karşı şiddetli (çetin) ve kendi aralarında merhametlidirler. Onları rükû ve secde edenler olarak görürsün. Onlar Allah’tan bir lütuf ve rıza isterler. Yüzlerinde secdelerin izinden nişanları vardır. İşte onların Tevrat’taki vasıflan (budur). İncil’deki vasıflarına gelince; (onlar) bir ekin gibidirler ki filizini çıkardı. Derken onu güçlendirdi, kalınlaştı ve gövdesinin üstüne dikildi. (Ekinin böyle gelişmesi) ekicilerin hoşuna gider. (Allah) Onlarla (müslümanları çoğaltıp gürleştirmekle) kâfirleri de öfkelendirir. Allah onlardan iman edip, salih ameller işleyenlere (Ahiret’te) mağfiret ve büyük mükâfat va’detmiştir. (Fetih: 48/29)

                      --
                      Sizlerin derdi Muhammedle beraber bulunanlar kimlermişten ziyade Aliyle beraber bulunanlar olduğunu üzülerek müşade ediyorum.
                      [/quote]

                      okuman yok heralde:

                      Alıntı yapılan: Qom u aşk - 27 Mayıs 2010, 17:06:58 bu tarihli yukarıda yaptığım alıntı rıdvan beyatıyla ilgili değil mi! neden okumuyorsun da cevap vermediğimi iddia ediyorsun. polemiğe boğuyorsun! sahabeyi kavramlaştırıp kutsallaştırıp da sonra bizim bunu Kur'an'a göre tashih etmemizi hazmedememeniz sökmez! kendinizi uyanık sanırsanız kaybedecek olan sizsiniz!

                      Fetih suresi ayetinde de aynı şeydir. Burada sözü edilenlerin tüm sahabe olduğuna deliliniz nedir? Muhammed s.a.a ile beraber olanlar diyor. Münafıklar ve Peygamberin bile tanımadığı münafıklar demiyor ki!

                      Yorum


                        #86
                        Ynt: sahabe konusu üzerine bir munazara

                        [quote author=Süleyman bin Surad link=topic=24018.msg163948#msg163948 date=1352751589]
                        ---
                        Sahabenin içinde içki için de var , haksız yere kan döken ,zina eden, ve hatta casusluk yapan da var..Bunları gündem yapıp onları karalamaya çalışmanız yanlış..Her defasında Resulullahın bu günah işlemiş Sahabi hakkındaki tavrını ve onlara muamemelsini beraber vermeniz gerekir.İşin bir yarısını okuyup ta öteki yarısını eliyle kapatmka müslümanın tavrı olamaz.Sizin yaptığınız bu malesef.
                        [/quote]

                        biz toptan kutsal sahabe anlayışına cevap veriyoruz. benim cevabımda ne diyorum: Kur'an'da 15 ayette cennelik sahabeden bahsediyor. bu senin cevabındır toptan kötü anlamını mı anlıyorsun buradan? ama biz sizin masum sahabe anlayışını Kur'anla çürütüyoruz. Ancak gizli münafıkları Peygamber bile bilmeyip onlara müslüman sahabe cennetlik muamelesi yaptığına ve Allahın onlara iki kat azabı hak ettiniz dediğine göre bunları sağlamlarından hangi kriterle ayıracaksın! iman ölçer bir aletin var mı? Peygamberde olmayan sende mi var?

                        Yorum


                          #87
                          Ynt: sahabe konusu üzerine bir munazara

                          [quote author=Qom u aşk link=topic=24018.msg163949#msg163949 date=1352751790]
                          okuman yok heralde:

                          Münafıklar ve Peygamberin bile tanımadığı münafıklar demiyor ki!
                          [/quote]
                          Münafıkların kimler olduğunu üç aşağı herkes biliyordu ..Hele Resulullah hepsini biliyordu..Bu talihsiz cümlenizi tashih edin.

                          Yorum


                            #88
                            Ynt: sahabe konusu üzerine bir munazara

                            [quote author=Süleyman bin Surad link=topic=24018.msg163858#msg163858 date=1352720267]
                            Şimdi iki tane kümemiz var..Bu kümelerden biri A kümesi elemanları şunlardan oluşuyor:
                            (18-19) Şüphesiz Allah, ağaç altında sana bîat ederlerken inananlardan hoşnut olmuştur. Gönüllerinde olanı bilmiş, onlara huzur, güven duygusu vermiş ve onlara yakın bir fetih ve elde edecekleri birçok ganimetler nasip etmiştir. Allah mutlak güç sahibidir, hüküm ve hikmet sahibidir.
                            Diğeri B kümesi elemanları ise şunlardan oluşuyor:
                            Münafıklar sana geldiklerinde, "Senin, elbette Allah’ın peygamberi olduğuna şahitlik ederiz" derler, Allah senin, elbette kendisinin peygamberi olduğunu biliyor. (Fakat) Allah, o münafıkların hiç şüphesiz yalancılar olduklarına elbette şahitlik eder.

                            --
                            Soru ise şu bu iki kümenin kesişim kümesinin elemanı varmıdır..
                            1.Varsa nelerdir?
                            2.Allah münafığın yaptığı biatten razı olur mu?
                            [/quote]

                            bir kere yukarıda alıntıladığımız eski cevabımızda yazdığımız gibi siz de ayeti çarpıtmak için yanlış mealle veriyorsunuz. ayette ağacın altında biat edenlerden demiyor biat ediyorlarken, yani biat anında, tüm yaşamlarında memnun oldu demiyor, bir de biat ederken mümin olanlardan, yani o an içinde nifak tutmayanlardan! diyor. neden toptancı oluyorsunuz!

                            bu iki kümenin kesişim elemanları yoktur! münafıklar var ikinci ayette birinci ayette mü'minler

                            2- olmaz! o yüzden müminler kaydını koymuş her biat edenden dememiş! iz demiş yani o zaman demiş tüm zamanlar değil! sizin çıkardığınız mana kastedilmiş olsaydı ayet şöyle demesi gerekirdi: ağacın altında biate eden herkesten, ebediyyen razı olmuştur! böyle bir kelime var mı ayette!

                            Yorum


                              #89
                              Ynt: sahabe konusu üzerine bir munazara

                              [quote author=Süleyman bin Surad link=topic=24018.msg163951#msg163951 date=1352752022]
                              Münafıkların kimler olduğunu üç aşağı herkes biliyordu ..Hele Resulullah hepsini biliyordu..Bu talihsiz cümlenizi tashih edin.
                              [/quote]

                              tevbe 101'de : sen onları bilmezsin cümlesinde :

                              1- "sen" dediği kimdir?

                              2- sen dediği kimse kimleri bilmiyor?

                              Yorum


                                #90
                                Ynt: sahabe konusu üzerine bir munazara

                                (Mekke’nin fethinden önce Allah için mal verip savaşanlar, daha sonra harcayıp savaşanlarla eşit değildir. Onların derecesi, sonradan Allah yolunda harcayan ve savaşanlardan daha yüksektir. Bununla beraber Allah [Eshabın] hepsine de en güzel olanı [Cenneti] vaad etti.) [Hadid 10](Muhacirlerin [Mekke’den hicret eden eshabın] ve Ensarın [Medine’de muhacir eshaba yardım edenlerin] önce gelenlerinden ve bunların yolunda gidenlerden Allah razıdır ve bunlar da, Allah’tan razıdır. Allah bunlar için, altından ırmaklar akan Cennetler hazırladı. Bunlar Cennetlerde sonsuz olarak kalacaklardır.) [Tevbe 100](Allah, [Eshab-ı kiramın] hepsine de en güzeli [Cenneti] vaad etmiştir!) [Nisa 95]
                                ---

                                Ayetler o kadar açıkki nasıl böyle abidik gubidik yorumlara girebiliyorsunuz..Şaşıyorum doğrusu.Yok efendim hepsinden değil de o an münafık olmayanlardan razıymış ..Yazıklar olsun size.Allahın verdiği akıl nimetini rezil ettiniz.

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X