Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

sahabe konusu üzerine bir munazara

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #16
    Ynt: Şianın Kuran-ı Kerim ile imtihanı

    [quote author=Süleyman bin Surad link=topic=24018.msg161268#msg161268 date=1347846133]
    KURAN DERKİ:
    (Mekke’nin fethinden önce Allah için mal verip savaşanlar, daha sonra harcayıp savaşanlarla eşit değildir. Onların derecesi, sonradan Allah yolunda harcayan ve savaşanlardan daha yüksektir. Bununla beraber Allah [Eshabın] hepsine de en güzel olanı [Cenneti] vaad etti.) [Hadid 10](Muhacirlerin [Mekke’den hicret eden eshabın] ve Ensarın [Medine’de muhacir eshaba yardım edenlerin] önce gelenlerinden ve bunların yolunda gidenlerden Allah razıdır ve bunlar da, Allah’tan razıdır. Allah bunlar için, altından ırmaklar akan Cennetler hazırladı. Bunlar Cennetlerde sonsuz olarak kalacaklardır.) [Tevbe 100](Allah, [Eshab-ı kiramın] hepsine de en güzeli [Cenneti] vaad etmiştir!) [Nisa 95]([Habibimin Eshabı olan] sizler, insanların iyiliği için ortaya çıkarılmış en hayırlı ümmetsiniz.) [Âl-i İmran 110](Allah’a ve ahiret gününe inanan bir toplumun [Eshab-ı kiramın] babaları, oğulları, kardeşleri, yahut akrabaları da olsa, Allah’a ve Resûlüne düşman olanlarla dostluk etmez. İşte onların [Eshab-ı kiramın] kalbine Allah, iman yazıp katından bir ruh ile onları destekledi. Onları içlerinden ırmaklar akan Cennetlere sokacak, orada ebedî kalacaklardır. Allah onlardan razı oldu, onlar da Allah’tan razıdır.) [Mücadele 22]
    ...edit... ŞİA DERKİ:Olurmu öyle şey.Sahabenin bir kaçı hariç(İki kişinin el parmaklarının sayısına ulaşmaz bu sayı)hepsi ateştedir.
    [/quote]


    Peki Kuran-ı Kerim'de Allah "eshab" kelimesini gene böyle parantez içinde mi anmış?

    Yorum


      #17
      Ynt: Şianın Kuran-ı Kerim ile imtihanı

      (Muhacirlerin [Mekke’den hicret eden eshabın] ve Ensarın [Medine’de muhacir eshaba yardım edenlerin] önce gelenlerinden ve bunların yolunda gidenlerden Allah razıdır ve bunlar da, Allah’tan razıdır. Allah bunlar için, altından ırmaklar akan Cennetler hazırladı. Bunlar Cennetlerde sonsuz olarak kalacaklardır.)

      Bu ayetteki ödül kurumu "mekke'den hicret eden herkesi" kapsar mı?

      Yorum


        #18
        Ynt: Şianın Kuran-ı Kerim ile imtihanı

        MESELE O DEĞİL BE GÜZEL KARDEŞİM , LÜTFEN belatına vurmayalım..İster köşeli ister köşesiz parantez olsun ister antr parantezli ister se hiçbir parantez olmasın senin cevabın varmı bu konuya yoksa senin adına senin yerine ve senin itikadınca cevabı ben mi vereyim?

        Yorum


          #19
          Ynt: Şianın Kuran-ı Kerim ile imtihanı

          Muhacirlerin [Mekke’den hicret eden eshabın] ve Ensarın [Medine’de muhacir eshaba yardım edenlerin] önce gelenlerinden ve bunların yolunda gidenlerden Allah razıdır ve bunlar da, Allah’tan razıdır. Allah bunlar için, altından ırmaklar akan Cennetler hazırladı. Bunlar Cennetlerde sonsuz olarak kalacaklardır.)

          Bu ayetteki ödül kurumu "mekke'den hicret eden herkesi" kapsar mı?
          demişsin..Önce gelenler , önde gelenler ve bunlkarı takip edenler ifadesi sence büyük bir çoğunluğumu (ki ben hiçbirini dışta bırakmıyorum )yoksa iki elin parmaklarınca bir çokluğumu ifade eder.

          Yorum


            #20
            Ynt: Şianın Kuran-ı Kerim ile imtihanı

            Ama ayette "eshab" demiyor. hele hele sünniliğin eshab anlayışı ile zerrece alakalı değil.


            hem ayette Allah yolunda can ve mal vermekten imtina eden"eshab" yeriliyorken.


            sen iyimisin??

            Yorum


              #21
              Ynt: Şianın Kuran-ı Kerim ile imtihanı

              [quote author=Süleyman bin Surad link=topic=24018.msg161395#msg161395 date=1347909920]
              Muhacirlerin [Mekke’den hicret eden eshabın] ve Ensarın [Medine’de muhacir eshaba yardım edenlerin] önce gelenlerinden ve bunların yolunda gidenlerden Allah razıdır ve bunlar da, Allah’tan razıdır. Allah bunlar için, altından ırmaklar akan Cennetler hazırladı. Bunlar Cennetlerde sonsuz olarak kalacaklardır.)

              Bu ayetteki ödül kurumu "mekke'den hicret eden herkesi" kapsar mı?
              demişsin..Önce gelenler , önde gelenler ve bunlkarı takip edenler ifadesi sence büyük bir çoğunluğumu (ki ben hiçbirini dışta bırakmıyorum )yoksa iki elin parmaklarınca bir çokluğumu ifade eder.
              [/quote]


              Peki hicret edenin hicretten sonraki amel ve eylemleri ne olursa olsunda mı cennetliktir?

              Yorum


                #22
                Ynt: Şianın Kuran-ı Kerim ile imtihanı

                Sevgili kardeşim,
                ben ipin zorlandığı değil koptuğu noktayı merak ediyorum..Nasıl oluyorda bu gibi genel ifadelerle övülmüş(hadi sen tırtıklaya tırtıklaya bir kaçını eledin diyelim , senin itikadına göre konuşuyorum)çoğunluğun yekünü düşe düşe onbinlerden onlara hatta onküsüre düşüyor..Orda nasıl bir tırtıklama sözkonusu bunu söylerseniz çok memnun olacağım.

                Yorum


                  #23
                  Ynt: Şianın Kuran-ı Kerim ile imtihanı

                  [quote author=Süleyman bin Surad link=topic=24018.msg161401#msg161401 date=1347910457]
                  Sevgili kardeşim,
                  ben ipin zorlandığı değil koptuğu noktayı merak ediyorum..Nasıl oluyorda bu gibi genel ifadelerle övülmüş(hadi sen tırtıklaya tırtıklaya bir kaçını eledin diyelim , senin itikadına göre konuşuyorum)çoğunluğun yekünü düşe düşe onbinlerden onlara hatta onküsüre düşüyor..Orda nasıl bir tırtıklama sözkonusu bunu söylerseniz çok memnun olacağım.
                  [/quote]


                  Kardeş, benim derdim % 99 veya bilmem kaçı cehenneme yollamak değil. ben sana soru sordum, ayette muhacirler övülüyor ve sen bunu dayanak sunuyorsun.


                  sana " muhacirin o anki davranışının övülmüş olması sonraki davranışlarının küfür dahi olsa Onu kafir yapıp yapmayacağını" sordum.


                  Bak mesela ilk muhacirlerden, habeş muhacirlerinden, ümmü habibe'nin kocası Allah yolunda hicret edip gittiği habeşistanda hıristiyan oldu.


                  bu durumda?

                  Yorum


                    #24
                    Ynt: Şianın Kuran-ı Kerim ile imtihanı

                    [quote author=Süleyman bin Surad link=topic=24018.msg161268#msg161268 date=1347846133]
                    KURAN DERKİ:
                    (Mekke’nin fethinden önce Allah için mal verip savaşanlar, daha sonra harcayıp savaşanlarla eşit değildir. Onların derecesi, sonradan Allah yolunda harcayan ve savaşanlardan daha yüksektir. Bununla beraber Allah [Eshabın] hepsine de en güzel olanı [Cenneti] vaad etti.) [Hadid 10](Muhacirlerin [Mekke’den hicret eden eshabın] ve Ensarın [Medine’de muhacir eshaba yardım edenlerin] önce gelenlerinden ve bunların yolunda gidenlerden Allah razıdır ve bunlar da, Allah’tan razıdır. Allah bunlar için, altından ırmaklar akan Cennetler hazırladı. Bunlar Cennetlerde sonsuz olarak kalacaklardır.) [Tevbe 100](Allah, [Eshab-ı kiramın] hepsine de en güzeli [Cenneti] vaad etmiştir!) [Nisa 95]([Habibimin Eshabı olan] sizler, insanların iyiliği için ortaya çıkarılmış en hayırlı ümmetsiniz.) [Âl-i İmran 110](Allah’a ve ahiret gününe inanan bir toplumun [Eshab-ı kiramın] babaları, oğulları, kardeşleri, yahut akrabaları da olsa, Allah’a ve Resûlüne düşman olanlarla dostluk etmez. İşte onların [Eshab-ı kiramın] kalbine Allah, iman yazıp katından bir ruh ile onları destekledi. Onları içlerinden ırmaklar akan Cennetlere sokacak, orada ebedî kalacaklardır. Allah onlardan razı oldu, onlar da Allah’tan razıdır.) [Mücadele 22]
                    ...edit... ŞİA DERKİ:Olurmu öyle şey.Sahabenin bir kaçı hariç(İki kişinin el parmaklarının sayısına ulaşmaz bu sayı)hepsi ateştedir.
                    [/quote]


                    Belli şartları yapanlara vaat ediyor Allah. Tamam hicret ettiniz yırttınız artık demiyor. Sahabelerin çoğu orta halli insanlardı. Bir kısmı büyük insanlardı, bir kısmı ise (Muaviye,Amr b. As,Halid,Ebu Süfyan gibileri) sıradan Müslüman seviyesinden bile çok aşağıdadır. Peygamberi gördükleri halde fıskı terk etmediler.

                    Yorum


                      #25
                      Ynt: Şianın Kuran-ı Kerim ile imtihanı

                      Nasıl oluyorda bu kadar basit bir dezenformasyonu taktik olarak benimsiyorsun..Ordaki Muhacirin veya müslüman kelimesinin öldüğü andada müslüman olmayı içerdiğini anlamak bu kadar zormu.Böyle basit polemikler size davanız adına fayda getirmez.

                      Yorum


                        #26
                        Ynt: Şianın Kuran-ı Kerim ile imtihanı

                        Şuan tel.de olduğum için cevap veremiyorum ama yarın ayetlere açıklama yazarım.

                        'Şia nezdinde sahabe r.a' diye bir çalışma vardı ama tel.de olduğum oçin koyamıyorum. Yüzlerce faziletli sahabe vardır. Bizim 10 sahabe hariç hepsini mürted bildiğimiz söylemi iftiradır.
                        O'na yönelin ve O'na karşı takva sahibi olun. Salatı ikame edin ve müşriklerden olmayın;onlar ki, dinlerini parçalayıp fırkalar haline geldiler. Her fırka kendi elindekiyle sevinir. (Rum,31-32)

                        Yorum


                          #27
                          Ynt: Şianın Kuran-ı Kerim ile imtihanı

                          Doğru sehabe olmanın fazileti yüksektir şayet o makamın hakkını verme görevi var mı ona bakmak lazım şayet bu ayeetlerde bir ismin geçtiği görmemekteyim bilen var ise bana isimlerini yazabilir.Şöyle bir şey varki eshabı kiram gerçekten o biat üzerine durdu mu durmadı mı bu önemlidir.Sehabe olmak peygamber efendimiz s.a.a görmek hayatı boyunca sigortalı yaşamak değildir.Buyrun diğer sehabelere bakalım :


                          1- Tanınmış Münafıklar
                          "İkiyüzlüler sana gelince, 'Şahadet ederiz ki
                          sen, Allah'ın elçisisin.' derler. Allah biliyor ki sen,
                          O'nun elçisisin. Fakat Allah görüyor ki, ikiyüzlüler
                          yalan söylüyorlar." Munafıkın süresi 1den itibaren
                          2- Tanınmamış Münafıklar
                          "Çevrenizdeki bedevîler ve Medineliler içinde
                          ikiyüzlüler vardır. İkiyüzlülük, onların karakteri
                          olmuştur. Sen onları bilmezsin; onları ancak biz
                          biliriz..." tevbe 101
                          3- Hasta Kalpliler
                          "İkiyüzlüler ve kalplerinde hastalık olanlar,
                          'Allah ve Peygamberi bize sadece kuru vaatlerde bulundular.' diyorlardı." ahzap 12
                          4- Günahkârlar
                          "(Çevrenizdeki bedevîler ve Medinelilerden)
                          suçlarını itiraf eden bir başka kısmı da, iyi işlerle
                          kötü işleri birbirine karıştır-mışlar. (İyi işlerinin
                          yanında kötü işler de işlemişler.) Umulur ki Allah
                          onların tövbesini kabul eder; O bağışlayandır,
                          merhamet edendir." tevbe 102
                          Haktır Allahım Muhammed mahım
                          Ali'dir şahım efendim Allah eyvallah

                          Yorum


                            #28
                            Ynt: Şianın Kuran-ı Kerim ile imtihanı

                            Munafıklıklarda eshapdandır delilimiz :

                            Buhari, [/size]Sahih'inin [/size]"Kur'an'ın Faziletleri Kitabı"nda Münafikun Suresindeki "Onlara mağfiret dilesen de, dilemesen de birdir. Allah onları kesinlikle bağışlama- yacaktır. Çünkü Allah, yoldan çıkmış topluluğu doğru yola iletmez." mealindeki ayet ile ilgili olarak şöyle yazar:[/size] "Muhacider ve Ensar dan iki kişi birbiriyle kavga ederlerken, her ikisi de bağırarak kendi taraflarını yardıma çağırdılar. Resulullah (s.a.a.) bunu işitince, "Ne oldu? Cahiliye feryatları mı yükseldi!" buyurdu. Dediler ki: "Ey Resulullah! Muhacirlerden biri Ensar dan biriyle kavga etti." Resulullah (s.a.a.); "kokuşmuş cahiliye davalarından vazgeçin." buyurdu. Abdullah bin Übeyy bu sözü işiterek şöyle bağırdı: "Yapacaklarını yaptılar! Medine'ye döndüğümüzde üstün olanlar zelil olanları şehirden mutlaka dışarı çıkaracaklar." Bu sözler Resulullah'ın kulağına ulaştı. Ömer dedi ki: "İzin ver de bu münafığın boynunu vurayım." Bunun üzerine Resulullah (s.a.a.); "Onu kendi haline bırak. Halkın, Muhammed ashabını öldürüyor demesini istemiyorum." buyurdu.

                            -
                            Sahih-i Buhari, c. 6, s. 191 - 192.

                            Bu hadis münafıkların da ashaptan olduklarına açık bir delildir. Çünkü Resulullah, Ömer'in o şahsın münafık olduğuna dair sözünü reddetmemiş, ama "Resulullah ashabını öldürüyor" demesinler diye onu öldürmesine izin vermemiştir. Resulullah (s.a.a.) ashabının birçoğunun münafık olduğunu biliyordu ve eğer bütün münafıkları öldürmek isteseydi ashaptan çok azı hayatta kalırdı. Bu acı gerçek Ehl-i Sünnet'in iddialarını açıkça çürütmektedir.
                            Haktır Allahım Muhammed mahım
                            Ali'dir şahım efendim Allah eyvallah

                            Yorum


                              #29
                              Ynt: Şianın Kuran-ı Kerim ile imtihanı

                              Sehabenin kendi aralarındaki düşünceleri :

                              Buhari, [/size]Sahih'inin [/size]"Şehadat Kitabı, İfk Hadisi Babı"nda şöyle rivayet eder:[/size] "Resulullah'ın (s.a.a.); "Birinin benim ehlime eziyet ettiğini duydum. Kim bana bu konuda yardım eder?" diye buyurması üzerine Sad bin Muaz ayağa kalkarak dedi ki: "Ya Resulallah! Ben seni himaye ederim. Eğer o adam Evs kabilesinden ise boynunu vururum. Ve eğer Hazrecli kardeşlerimizden ise ne emir verirsen onu uygularım." Bundan önce iyi bir adam olan Hazrec kabilesinin büyüğü Sa'd bin Ubade bu sözleri duyunca, cahiliye duygulan kabararak dedi ki: "Vallahi sen yalan söylüyorsun. Senin onu öldürmeye gücün yetmez." Peşinden Esed bin Huzeyr kalkarak şöyle cevap verdi: "Vallahi asıl sen yalan söylüyorsun. Allah'a andolsun ki biz onu öldürürüz. Sen münafıksın ve münafıkları savunuyorsun." Böylece Evs ve Hazrecliler arasında tartışmalar başladı. Neredeyse birbirlerini öldüreceklerdi. O sırada Resulullah (s.a.a.) minberdeydi ve sürekli onları susturmaya çalışıyordu. Sonunda onların susması üzerine Resul-i Ekrem (s.a.a.) de sustu."

                              -
                              Sahih-i Buhari, c. 3, s. 229 ve c. 6, s. 130.

                              Görüldüğü gibi, Ensar'ın ileri gelenlerinden Sa' d bin Ubade, münafıklıkla suçlanıyor; oysa rivayetin de dediği gibi geçmişte iyi bir insandı. Allah Teala'nın Kur'an'da övdüğü Ensar'ın hepsi sinirleniyor ve Resulullah'ın (s.a.a.) ehlini ve ailesini inciten bir münafık yüzünden birbirleriyle savaşıp onu savunmak istiyorlar ve Resulullah'ın (s.a.a.) huzurunda seslerini yükseltip Resulullah'a (s.a.a.) saygısızlık etme cüretini gösteriyorlardı.
                              Haktır Allahım Muhammed mahım
                              Ali'dir şahım efendim Allah eyvallah

                              Yorum


                                #30
                                Ynt: Şianın Kuran-ı Kerim ile imtihanı

                                'Şia nezdinde sahabe r.a' diye bir çalışma vardı ama tel.de olduğum oçin koyamıyorum. Yüzlerce faziletli sahabe vardır. Bizim 10 sahabe hariç hepsini mürted bildiğimiz söylemi iftiradır.

                                ---
                                Demişsiniz ama Allahın seçtiği imama razı olmayan ve onu devirme adına komplolar kuran bir topluluğa sizin görüşünüz açısından nasıl faziletli denilebileceğini de gerçekten merak etmekteyim..Bu söylemin iftira olmadığını bizzat sizin kendi kaynaklarınızdan da kopyalarım buraya..O kadar kolay değil bu işler!

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X