Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

''Ramazanda ^Ehli Sünnet^ arasında Şii olmak daha da zor"

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #31
    Ynt: ''Ramazanda ^Ehli Sünnet^ arasında şii olmak daha da zor"

    [quote author=Mugniye link=topic=7422.msg49311#msg49311 date=1250788322]
    İmâm Muhammed Bâkır (a.s) buyurdular; “Takıyye benim yolumdur, ceddimin yoludur. Takıyyesi olmayanın îmânı da olmaz.” [47] Usûl-u Kâfî: c: 3 sh: 211
    [/quote]

    resulullahın yaptığı takiyyelerden biraz örnek verirmisiniz bize? hangi durumda hangi şartlarda hangi konuda resulullah takiyye yapmış? bikaç örnek sunmanız yeterli benim için.ya da hz fatımanın yaptığı takiyyelere örnek verebilirsiniz.

    mesela hz fatımanın evine zorla biat için gelindiğinde karnındaki bebeyi düşürmek uğruna direndimi yoksa takiyyeye başvurup oğlunu kurtarabilir ve eziyet çekmekten kurtulabilirmiydi?

    bakalım gerçekten imam muhammed bakırın ceddinin yolu takiyyemiymiş

    "takiyyesi olmayanın imanı olmaz" ise muhtemelen imam muhammed bakırın ağzından uyduruldu.onun ağzından böyle bi laf çıkmayacağına eminim

    Yorum


      #32
      Ynt: ''Ramazanda ^Ehli Sünnet^ arasında Şii olmak daha da zor"

      Ammar bin yasir ve bir çok sahabe gerektiğinde takiyye yapmıştır ve Resulullah bizzat" gene gerekirse gene yap" demiştir.
      Gönülleriniz bir olmadıktan sonra sayıca çok olmanızın bir anlamı yoktur
      İmam Ali (a.s)

      Yorum


        #33
        Ynt: ''Ramazanda ^Ehli Sünnet^ arasında Şii olmak daha da zor"

        can, mal, namus tehlikesinin istisna olduğunu söyledim zaten abi...
        ammar bin yasir takiyye yapmasa idi öldüreceklerdi. buna Allah izin veriyo zaten.

        Yorum


          #34
          Ynt: ''Ramazanda ^Ehli Sünnet^ arasında Şii olmak daha da zor"

          m mülkiye
          Allah resülü s.a.a. yapmadı diye takiye İslam'da yok anlamına nasıl ulaşıyorsun sana aklına çok güvenme demiştim bak seni yine kıyasa sürükledi ve yanlış yaptın
          nasıl mı
          o zaman kıyasını devam ettir de yanlışlığını kendin gör:
          Allah resülü s.a.a. mut'a da yapmadı o zaman mut'a da batıl Allah Resulü s.a.a. gece namazı kıldı (terten kıyasla) o zaman gece namazı da bize farz Allah Resülü sadaka da yemedi o zaman sadaka vererek kimseyi sadaka almak zorunda bırakma sadaka almak da yanlış...

          Tekrar edecek olursak: Bir şey dinde yoktur demek en zor işlerden biridir. Vardır demek kolay varlığına dair bir delil gösterip ispatlayabilirsiniz ama yoktur demek? onu ispatlayabilmek için Kur'an'ı Peygamberin tüm yaşantı ve sözlerini, 12 imamın tüm yaşantı ve sözlerini didik didik ortaya koyup bak bulursan senin dediğin olsun demek gerekir...
          Takiyyenin Allah Resülünün hayatında olmaması Müslümanlara emredilmediği gibi batıl bir kıyasa nasıl ulaşıyorsun. O kendine bir çok mübah olan şeyleri de yasaklamadı mı.. yukarıda örnekleri verildiği gibi...

          Bu din biz şiilere göre Peygamber s.a.a. ile tamamlanmadı. 12 imamın hayatı boyunca değişik şartlar meydana geldi ve bu dinin hükümleri bu değişik şartlarda yasandı. o yüzden Peygamber s.a.a. zamanında olmayan bir durumun 12 imamların da yapmayacağı gibi fasit bir kıyas ancak sünnilerde bulunur. Şiada olmaz. Seni bunun gibi bir çok görüşün sebebile hep sünni olarak okuyordum ama yukarda şii olduğunu yazmışsın. Aklına uyacağına bi zahmet biraz şii rivayetleri oku İmamların a.s.'ın hangi şartlarda takiyye yaptıklarını neden yaptıklarını bugün doğru yol diyerek dahil olmaktan gurur duyduğun şia akidesinin onca zulme rağmen nasıl sana ulaştığını bir zahmet biraz oku...
          o zaman takiyye yoktur imam a.s.'ın ağzından söylenmiş bir yalandır gibi sözler sarfetmezsin...
          Bunları bu mektebe yeni girmiş biri olarak görüyor ve seni aydınlatması için Allah'a dua ediyorum...

          Akıllı olmak kendi aklıyla yetinmek değil başkalarının aklından da istifade edebilmektir...
          İmamların hayatını mutlaka oku...

          Sahibuz zaman a.s. 'ın zuhurunun neden geciktiğini mutlaka oku... Mektebimizdeki Bedayı da oku...

          Yorum


            #35
            Ynt: ''Ramazanda ^Ehli Sünnet^ arasında Şii olmak daha da zor"

            [quote author=ehlibeytin_izinde link=topic=7422.msg49389#msg49389 date=1250808139]
            Aklına uyacağına bi zahmet biraz şii rivayetleri oku [/quote]

            tamam okuyayım inş.

            [quote author=Mugniye link=topic=7422.msg49311#msg49311 date=1250788322]
            İmâm Muhammed Bâkır (a.s) buyurdular; “Takıyye benim yolumdur, ceddimin yoludur. Takıyyesi olmayanın îmânı da olmaz.” [47] Usûl-u Kâfî: c: 3 sh: 211
            [/quote]

            bakın şimdi şii rivayetini okudum. ne diyo şii rivayetinde. imam muhammed bakır takiyye benim ceddimin yoludur demiş şii rivayetinde.

            muhammed saa imamın ceddi değilmi? hz fatıma imamın ceddi değilmi?

            madem imam muhammed bakırın ceddinin yolu takiyye idi bana hz muhammedin yaptığı takiyyelerden örnek verin.
            veremiyo iseniz bu hadis batıldır.

            ben evet şiayım ama aklıma uymayan hiçbir rivayeti körü körüne kabul etmem. tatmin olmadığım sürece o hükmü ya da rivayeti kabul etsem neye yarar? benim içime sinmeli önceki sonra amel edeyim. mesela babanın kaza namazlarını büyük oğul kılmalı şeklindeki rivayetiniz hakkında bir sürü soru sordum tatmin edici bi cevap alamadım bu ve bunun gibi hükümleri kabul etmem mümkün değil.

            Yorum


              #36
              Ynt: ''Ramazanda ^Ehli Sünnet^ arasında Şii olmak daha da zor"

              Muhammed s.a.a. 3 yıl gizli davet döneminde nasıl yaşıyordu..
              İmam Ali a.s. 25 yıl boğazında kemik gözünde diken nasıl yaşadı...
              onlar imamın ceddi değil mi
              İmam Hasan a.s. hangi ilkeye göre barış yaptı.. biat etti...
              yeter mi kardeşim...

              her zaman cevabı başkasından bulamazsın birden inkar etme sonra pişman olursun biraz ihtiyat....

              Yorum


                #37
                Ynt: ''Ramazanda ^Ehli Sünnet^ arasında Şii olmak daha da zor"

                Takıyyesi olmayanın îmânı da olmaz
                ???
                Allah Bize Yeter!
                O Ne Güzel Vekildir...

                Yorum


                  #38
                  Ynt: ''Ramazanda ^Ehli Sünnet^ arasında Şii olmak daha da zor"

                  [quote author=ehlibeytin_izinde link=topic=7422.msg49392#msg49392 date=1250808696]
                  Muhammed s.a.a. 3 yıl gizli davet döneminde nasıl yaşıyordu..
                  İmam Ali a.s. 25 yıl boğazında kemik gözünde diken nasıl yaşadı...
                  onlar imamın ceddi değil mi
                  İmam Hasan a.s. hangi ilkeye göre barış yaptı.. biat etti...
                  yeter mi kardeşim...

                  her zaman cevabı başkasından bulamazsın birden inkar etme sonra pişman olursun biraz ihtiyat....
                  [/quote]

                  bu saydıklarınız takiyye değilki. takiyye inandığı gibi yaşamayıp başka bişeye inanıyomuş gibi yapmaktır. resulullahın gizli daveti şartların olgunlaşması için bekleme sürecidir, gizlenmedir takiyye değildir. eğer resulullah gizli gizli dini tebliğ edip mekke müşriklerinin arasında ise puta tapsa idi o zaman takiyye yapmış olurdu.

                  Yorum


                    #39
                    Ynt: ''Ramazanda ^Ehli Sünnet^ arasında Şii olmak daha da zor"

                    Hayır takiyeyi dar anlamda alıyorsun
                    Peygamber s.a.a. için gizli yaşama bir takiyyedir. Çünkü onun inancı ona açıklamayı emrediyordu. Doğruyu gizlemek takiyye değil midir. Bu şartların oluşması içindir doğru. Zaten biz de bu amaçla takiyyeyi savunmuyor muyuz. Bir peygamber s.a.a. 'in takiyesiyle elbette bizim takiyyemiz farklı olacaktır akıl bunu gerektirir. Tıpkı Peygamber s.a.a. bize farz olmayan gece namazıyla mükellef olduğu gibi. Onu bizimle kıyaslamakla hataya düşüyorsun. Nitekim peygamberler s.a.a. masum olmaları nedeniyle kendilerine helal olan dünya nimetlerini de yasaklamışlardır oysa bize bu yasaklama yasaktır. Neden çünkü
                    1- Peygamberler a.s. işleri gereği eğitimi ağır olmalıdır
                    2- Peygamberler a.s. onur ve şahsiyet bakımından hiç bir mü'minle kıyaslanmayacak kadar üstün kişilerdir. Bir peygamberin puta tapması dinin geleceği açısından asla onarılamayacak bir gediktir. Bu takiyye gözde lider bakımından caiz olmaz oysa biz insanlar dini temsil gibi bir makamda olmadığımız için bunu yapmamız gerekir. biz dini örnek olmadığımızdan ve dine ayak bağı olmamak için takiyye yaparız. Takiyyenin ileri boyutunu yaparız.

                    Takiyye dinin bozulmaması için ne ise odur. Ama şekli değişiktir.

                    Yorum


                      #40
                      Ynt: ''Ramazanda ^Ehli Sünnet^ arasında Şii olmak daha da zor"

                      peygambere farz olan gece namazının bize farz olmaması apayrı bi konu

                      onun sınırını allah çizmiş. sadece ona has olarak bu farzı hükmetmiş.sadece ona has olmayan diğer tüm konularda ise (takiyye dahil) resulullahı bize en güzel örnek olarak sunmuş. bunun kıyasla ne alakası var. allah cc bana en güzel örnek olarak resulü sundu ise tabiki o ne yaptı ise ben de elimden geldiğince onu yapıcam.

                      ha yapabilirmiyim yapamazmıyım o ayrı konu takva boyutuna girer. ama sonuçta örnek alacağımız kişi belli.ben resulullahın takiyye yaptığına dair hiçbir rivayete rastlamadım bu yüzdende can, mal, namus güvenliği sorunu olmadığı sürece takiyyeden uzak dururum.allahın emrettiği gibi dosdoğru olurum.

                      peygamberlerin kendilerine dünya nimetlerini yasaklamalarıda zaten allah tarafından uyarılmış ve bunun yanlış olduğu ifade edilmiştir. kimse kendisine allahın helal kıldığı birşeyi haram kılamaz.

                      Yorum


                        #41
                        Ynt: ''Ramazanda ^Ehli Sünnet^ arasında Şii olmak daha da zor"

                        Takiyye kavramı üzerinde anlaşamadığımızdan bu cümleleri kullanmışsın.
                        Takiyye can mal namus diyorsun din güvenliği yok mu...

                        dinin korunması konusunda örnek üzerinde durmamız gerekecek
                        diğer konularda anlaşıyoruz sanırım...
                        zaten İmamın takiyyenin bu yönüne yönelik sözünü sen kabul etmediğini kastettin diye hatırlıyorum yukarda.
                        Rasül s.a.a. sünni anlayışın tersine ilk vahyi alır almaz Peygamber olduğunu biliyordu, ve tüm dünyaya bunu aktarmasının şart olduğuna da inanıyordu...
                        tebliğ yani.
                        Takiyye şartların dine zarar getireceği bir durumda dinin herhangi bir emrinin uygulamadan kaldırılması ya da bir yasağının uygulanması anlamına gelmez mi...
                        ben bu anlamda anlıyorum..
                        bu anlamda 3 yıllık gizli davet döneminde Resul s.a.a. dini tüm dünyaya tebliğ etmeyerek takiyye yapmış oluyor yani tebliğ gibi dinin önemli ilkesini ertelemiş oluyor. tebliğ etse dine zarar gelecek bu hareket daha doğmadan boğulacak...
                        daha anlaşılır başka bir örnek... Gadiri hum:
                        Ali a.s. 'ın kendinden sonra veli olduğunu ilan etmesi Peygamber s.a.a.'e emredilir. Ancak o şartların oluşmaması dine zarar gelmesi korkusuyla bunu gizler yani takiyye yapar.

                        Ancak Allah burada takiyyeye gerek olmadığını şartların Peygamber s.a.a.in değerlendirmesi gibi olmadığını, bilakis Allah'ın onu koruyacağı şekilde sünnetullahın cari olduğunu (tabia kanunlarının, sebeplerin oluşacağını) gaybi bilgi anlamında Resulüne iletir. Böylece Resul bir süre tebliğ takiyesine son verip artık gadiri humda tebliğ eder...
                        Eğer dinin zarar görme ihtimali yok ve bu da kişi için açıksa takiyye zaten tehlikelidir.

                        ben diğer peygamber s.a.a.'e ait farklı uygulamaları senin Peygamberi bire bir moto mot örnek alacağına dair ifadene karşılık verdim. dedin ki Peygamber s.a.a. 'ten örnek verin yoksa takiyye batıldır... diye
                        ben de Resul s.a.a. ten takiyye olarak vereceğim örneklere karşı çıkacağın bizim yaptığımız takiyye gibi daha ağır takiyyeleri bekledini bildiğim için bu farka dikkat çektim..
                        haram kılma meselsine gelince..
                        Resül s.a.a. diğer insanlara helal olan sabaha kadar deliksiz uyku çekme durumu kendisine haram kılınan biridir. Biz dünyada tatlı nimetleri yeriz. bunlardan zev alırız. Ama peygamberler sade yaşamakla dünya nimetlerinden değil sadece Allah'a ibadetten zevk almakla emrolundular.
                        Hz. Peygambere s.a.a. 'in kendisine bal şerbetini haram etmesi konusunda gelen uyarıyı kastediyorsan burada durum tamamen farklıdır. Amaç hanımların rızasıdır. Oysa Allah rızası için yani sadece Allah'ı anmaktan zevk almak için yasaklamanın hiç bir engeli olmadığı gibi bu hep Resullerin hayatında görülen bir durumdur...

                        Karşı karşıya getirmemen şartıyla Resul de Allah gibi helal ve haram kılar bu ayetlerde mevcuttur...

                        Yorum


                          #42
                          Ynt: ''Ramazanda ^Ehli Sünnet^ arasında Şii olmak daha da zor"

                          Allah dini kendisi koruyacağını vaad etmiş benim yada sizin yada bi başkasının korumasına ihtiyacı yok

                          resulullahın deliksiz uyku çekmemesini gece namazının farz olması ile allah haram kılmıştır resul değil. Allahın helal dediği birşeye nebi haram diyemez derse allahın hükmüne muhalefet etmiş olur bu da mümkün değil zaten. resulullah sadece bir kez bunu yaptı onda da allah zaten bunun yanlış olduğunu bildirerek uyardı

                          sonra takiyye insanlar arasındaki güveni zedeler samimiyet ortamı yok olur herkes birbirine şüpheyle bakmaya başlar

                          ben takiyyeyi her şart ve durumda uygulama taraftarı olan kişilerle çok fazla sohbet etmem mesela

                          nerden bilebilirimki bana da takiyye yapıp gerçek yüzünü gizlemediğini?

                          ben müminlerin birbirine karşı samimi dürüst olması taraftarıyım. dediğim gibi müşriklere karşı yapılan takiyye bile ancak can mal namus güvenliğinde sözkonusu olur.

                          Yorum


                            #43
                            Ynt: ''Ramazanda ^Ehli Sünnet^ arasında Şii olmak daha da zor"

                            Allah dinini ben koruyacağm dememiş. biz demiş..
                            birden çok Allah olmadığına göre biz derken içine imamlar ve başkaları da girer... Burada muhatap zıttını düşünen (dinin kaybolacağını hayalleyenlerdir ya da inanç zayıflığı nedeniyle bundan korkanlardır)
                            Allah tabia işlerini de kendisi yapabilir Mikaile .... azaraile.... ihtiyacı yok...

                            "Oysa Allah hiçbir beşerle konuşmaz (şanı gereği) ancak seçtiği elçilerle vahy yoluyla..."

                            deliksiz uyku örneğini bizden farkına örnek verdim. Zaten kendisi kılmıştır da demedim. Allah'ın ve Peygamber s.a.a.in haram kılma konusunda karşı karşıya getirilmemesi şartıyla o cümleyi kurdum...

                            "Allahın helal dediği birşeye nebi haram diyemez derse allahın hükmüne muhalefet etmiş olur bu da mümkün değil zaten. resulullah sadece bir kez bunu yaptı onda da allah zaten bunun yanlış olduğunu bildirerek uyardı"

                            muhal bir şey üzerine varsayımda hüküm yürütemeyiz. elbette Resülün s.a.a. Allaha muhalefeti muhaldir. Ama dikkat et bir daha oku yazdığını ve ayeti:

                            hem diyorsun ki muhalefet etmiş olacağı için diyemez hem de bunu (bir kez de olsa) dedi ve uyarıldı diyorsun...
                            bu nasıl oluyor sence...

                            bir peygamber nasıl olur da Allah'ın helal kıldığını bir kez bile olsa haram kılabilir. bu mümkün müdür... ne korkunç bir anlama getirdin... İnşallah gündüz aydınlığında da böyle düşünmüyorsndur...
                            yukarda olayın nasıl olduğunu bir kez daha benim yazdığım yerde oku bu konuyu... Resul s.a.a. asla yanlış yapmaz, hem de Allah'a muhalefet anlamına gelen yanlış haşa...

                            güveni zedelemez. Doğru kullanılırsa tabi zaten yanlış kullanılırsa tüm dini hükümler aynıdır... Herkes her an şüpheyle yaşayamaz.. ki şüpheler devam etsin...

                            "nerden bilebilirimki bana da takiyye yapıp gerçek yüzünü gizlemediğini?"
                            samimi insanların mazlum insanların takiyye yaptıklarını görecek olanlar sadece zalimlerdir. zalimler bile gerçekte takiyye yapanların ne derece haklı oldukların görür ve içten içe kendilerini yer bitirirler. biz buna iç intihar diyoruz...

                            sana karşı takiyye yapılıyorsa zaten güvenmen sana bir şey kazandırmaz...

                            takiyye dürüstlüktür. Aklımızı biz ters çalıştırıyoruz. Bıçak zannediyoruz her zaman keser hayır ateş her zaman yakar hayır... ateş sadece Allah yak derse bıçak da kes derse bu icraatı yaparlar...
                            şimdi biz aklımıza mı uyacağız kuralı koyacağız yoksa vahye mi...

                            Yorum


                              #44
                              Ynt: ''Ramazanda ^Ehli Sünnet^ arasında Şii olmak daha da zor"

                              Burda bir kaç soruda ben sorayım.

                              Tahminime göre, bu hilal meselesini Türkiyede 7-8 yıldır sorun olarak yaşarız. Türkiyede çoğunluk olan sünniler Bayramı Şiilerden bir gün önce ilan eder. Şii kesimin bir çoğunun bunun yanlış olduğunu biliyorlar.

                              1- Hilal görünmeden, Bayram olmamasına rağmen, TC ile (SÖZDE) zıtlaşmamak için Bayram ilan etmek ne kadar doğrudur? Genelde bu ilanı Alim kesim yapar ve her yıl yüreğimi yakar.

                              2- Hilal görünmeden, Bayram olmamasına rağmen, Evlerine gelen misafirlere tatlı, yemek ikram ederken kendilerinin yememesini, oruçlu olmanın yanlışlığını bahane ederek, Arabalarına atlayıp KM sınırını aştıktan sonra gelip Yemek yemek ne kadar doğrudur? Bu hile değil midir? Buna da çok sık rastladım. Allah'ı mı kandırıyoruz yoksa.

                              3- Kaç yıldır türkiyede Hilal meselesi bırakın Şii ve sünnileri, Maalesef Türkiyede Şii ulema arasında bile bölünmelere sebep oldu. İstanbulda bazı camiler TC ile aynı günde bayram ilan ederken bazı alimler ise Seyyid Ali Hamaneinin Bayram ilan ettiği günde Bayram ilan ettiler. Aynı şekilde Iğdırda çoğunluk alim TC ile aynı günde bayram ilan etti. Bir kaç alim ise Minbere çıkıp, bugünün bayram olmadığını, Rehberin Bayram ilan etmediğini daha doğrusu hilalin görünmediğini apaçık belirtti. Ve cemaati tutup tutmamakla ilgili uyardı. Yani cemaat bu gün bayram değildir. tutsanızda tutmasanızda siz bilirsiniz. Ama ben oruçluyum. (Allah bu alimlerimizden razı olsun)

                              Bu yersiz bayram ilan etmelere o kadar komik bahanelere rastladım. Yandı yüreğim virana döndü.

                              Sizce yerli yersiz bayram ilan etmek, Hilal görünmeden bayram ilan etmek, mecburiyetin var ise bile Cemaati uyarmamak ne kadar doğrudur?

                              Yorum


                                #45
                                Ynt: ''Ramazanda ^Ehli Sünnet^ arasında Şii olmak daha da zor"

                                Takıyye'nin İslamda olduğu herkesin malumu. Anlaşmazlık "ne zaman yapılacak" noktasında. Can,namus vs konularda takıyye yapılmalı.Ama sadece bunlarda mı? Benim eşim sünni bir aileden geliyor. Şuan Şii fıkıhına göre amellerini yapar. 5 yıldan fazladır evliyiz ve şimdiye kadar ailesi eşimin Şii olduğunu öğrenmedi.Bence bundan sonrada öğrenmesine gerek yok. Eğer öğrenirse ilişkileri kesip arada küslükler,kinlenmeler vs meydana gelecek. Ortada can,namus güvenliği yok ama bir ailenin yaşayacağı sıkıntılar söz konusu. Böyle bir durumda eşimin takıyye yapması sırf can, mal ve namus güvenliği yok diye caiz değilmidir? Eşim ailesinin yanındayken amellerini onlar gibi yapar.Bence yapmasında da hiç bir sıkıntı yok.Aksine yapmazsa sıkıntılar olur.
                                Yezid,bu yaptıklarınla ancak kendi derini yüzdün ve kendi etini parçaladın. Çok sürmeyecek;Peygamberin evlatlarının kanını akıtmak ve Ehl-i Beyt'ine saygısızlıkta bulunmakla yüklendiğin bu vebalin altında Peygamberin huzuruna çıkacaksın.Ogün Allah onları bir araya toplayacak ve haklarını alacaktır.

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X