Ehl-i Beyt'in , Ehl-i Sünnet ve'l Cemaat tarafından ihmal edildiğini düşünmekle beraber , Şia'nın bazı düşüncelerini anlamıyorum... Mesela:
1- Kuleyni’nin el Kafiyesinde Cafer es-Sadık’ın dilinden akarılan bir rivayette , asıl Kur’an’ın 17000 ayetten müteşekkil olduğu söylenir. Yine Kuleyniden bir rivayette Muhammed el Bakır’ın “Kur’an’ın tamamını [Allah tarafından] indirildiği şekliyle cem etiğini ileri süren yalancıdır. Kkur’an’ı Allah’ın inzal ettiği biçimde cem ve hıfz eden sadece Ali ve ondan sonraki imamlardır” dediği nakledilir. (Konuyla ilgili: Bu günkü mushafta toplam 6236 ayet mevcuttur. Şiilere göre 1074 ayet kayıp!)
2- Yakubi , Tabersi ise Kur’an’ın sahabeyi zem eden ayetlerle başladığını , bu mushafı hz. Ali’nin , hz. Ebubekir ve Ömer’e gösterdiğini , Hz. Ömer’in hz. Ali’yi bu Kur’an’ı açığa çıkardığı için öldürmeye yeltendiğini söyler.
Bu iki maddeye göre Kur'an , elimizde bulunandan farklı... 15 / HİCR - 9 : Kur'an'ı kesinlikle biz indirdik; elbette onu yine biz koruyacağız , ayetine uymuyor bu düşünceler..
3- Al-i İmran 28 deki kafirlere karşı “tukah” tarzı korunmayı şia , azınlık psikolojisiyle galip olan ehl-i sünneti hasım olarak algılamış tüm mü’minlere karşı koşulsuz takiyye yapma luzümu hissetmiş , ikiyüzlü kimlikle yaşamayı ifade eden takiyye kavramına dönüştürmüşlerdir...
Bütün müslümanlar kardeş değil mi?
4- 12. İmam Hasan’ın oğlu Kâim , 5 yaşında iken 40 yaşındaki insanın olgunluğuna erişmiş , Abbasilerin kendisini öldürme isteği sebebiyle “gaybet” devresine girmiş , babasının ölümü üzerine evin mahzenine inerek gözden kaybolmuş...
Bu olağanüstülük de pek mantıklı gelmiyor açıkçası...
5- Bedâ:
1- İlimde Bedâ: Allah’a bildiği şeyin aksine bir durumun zahir olmasıdır.
2- İradede Bedâ : Doğru ve isabetli olan şeyin mesbuk ilahi ifade ve hükmün hilafına zuhur etmesi
3- Emirde Bedâ: Allah’ın bir şeyi emretmesi , daha sonra bu ilk emrin hilafına başka bir şeyi emretmesidir.
Tusi ilk iki bedâyı zât-ı ilahiye eksiklik atfedildiği için red etmiştir.
Bedâ fikrinin ortaya çıkışı: Es-Sakafî , Emeviler’in yıkılması hedefine , hz. Hüseyin’in öcünü almak için ayaklanmasıyla ulaşmış ve buarada Aleviliğin dini bir inanca dönüşmesine zemin hazırlayan fikirler üretmiştir.
Kehaneti çıkmayan Sakafî , durumu kurtarmak için , Ra’d 39 (Allah dilediğini siler , dilediğini sabit kılar ayetine atıfta bulunarak bedâ fikrini ortaya atmış…
?????????
6-
1- Kuleyni’nin el Kafiyesinde Cafer es-Sadık’ın dilinden akarılan bir rivayette , asıl Kur’an’ın 17000 ayetten müteşekkil olduğu söylenir. Yine Kuleyniden bir rivayette Muhammed el Bakır’ın “Kur’an’ın tamamını [Allah tarafından] indirildiği şekliyle cem etiğini ileri süren yalancıdır. Kkur’an’ı Allah’ın inzal ettiği biçimde cem ve hıfz eden sadece Ali ve ondan sonraki imamlardır” dediği nakledilir. (Konuyla ilgili: Bu günkü mushafta toplam 6236 ayet mevcuttur. Şiilere göre 1074 ayet kayıp!)
2- Yakubi , Tabersi ise Kur’an’ın sahabeyi zem eden ayetlerle başladığını , bu mushafı hz. Ali’nin , hz. Ebubekir ve Ömer’e gösterdiğini , Hz. Ömer’in hz. Ali’yi bu Kur’an’ı açığa çıkardığı için öldürmeye yeltendiğini söyler.
Bu iki maddeye göre Kur'an , elimizde bulunandan farklı... 15 / HİCR - 9 : Kur'an'ı kesinlikle biz indirdik; elbette onu yine biz koruyacağız , ayetine uymuyor bu düşünceler..
3- Al-i İmran 28 deki kafirlere karşı “tukah” tarzı korunmayı şia , azınlık psikolojisiyle galip olan ehl-i sünneti hasım olarak algılamış tüm mü’minlere karşı koşulsuz takiyye yapma luzümu hissetmiş , ikiyüzlü kimlikle yaşamayı ifade eden takiyye kavramına dönüştürmüşlerdir...
Bütün müslümanlar kardeş değil mi?
4- 12. İmam Hasan’ın oğlu Kâim , 5 yaşında iken 40 yaşındaki insanın olgunluğuna erişmiş , Abbasilerin kendisini öldürme isteği sebebiyle “gaybet” devresine girmiş , babasının ölümü üzerine evin mahzenine inerek gözden kaybolmuş...
Bu olağanüstülük de pek mantıklı gelmiyor açıkçası...
5- Bedâ:
1- İlimde Bedâ: Allah’a bildiği şeyin aksine bir durumun zahir olmasıdır.
2- İradede Bedâ : Doğru ve isabetli olan şeyin mesbuk ilahi ifade ve hükmün hilafına zuhur etmesi
3- Emirde Bedâ: Allah’ın bir şeyi emretmesi , daha sonra bu ilk emrin hilafına başka bir şeyi emretmesidir.
Tusi ilk iki bedâyı zât-ı ilahiye eksiklik atfedildiği için red etmiştir.
Bedâ fikrinin ortaya çıkışı: Es-Sakafî , Emeviler’in yıkılması hedefine , hz. Hüseyin’in öcünü almak için ayaklanmasıyla ulaşmış ve buarada Aleviliğin dini bir inanca dönüşmesine zemin hazırlayan fikirler üretmiştir.
Kehaneti çıkmayan Sakafî , durumu kurtarmak için , Ra’d 39 (Allah dilediğini siler , dilediğini sabit kılar ayetine atıfta bulunarak bedâ fikrini ortaya atmış…
?????????
6-
Yorum