Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Aşura gününde ne oldu?

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Aşura gününde ne oldu?

    Bismillah
    Aşura gününün genel halkımızca doğru bilinmesine katkısı olsun diye bu anketi tüm sayfalarınızda paylaşın. Doğru şıkkı belirtmeme gerek var mı?
    104
    Nuh'un (a.s) gemisi o gün Cudi'ye oturmuştur.
    35.58%
    37
    Adem (a.s) ile eşi Havva dünyaya indiğinde ilk kez buluşmuşlardır.
    25.96%
    27
    Yunus (a.s)'ın balığın karnından karaya çıkarak kurtulduğu gün bu gündür.
    14.42%
    15
    Nuh'un (a.s) gemisinde 10 tür tahıl karşıtırılarak aşure yapıldığı gündür.
    19.23%
    20
    Peygamberimiz'in (s.a.v) torunu Hz. Hüseyin Kerbela'da vahşice katledilmiştir.
    4.81%
    5

    #2
    Ynt: Aşura gününde ne oldu?

    Hepsi de Aşura gününde olmuştur.

    Yorum


      #3
      Ynt: Aşura gününde ne oldu?

      [quote author=Al-i Muhammed link=topic=25276.msg171226#msg171226 date=1383342963] Hepsi de Aşura gününde olmuştur. [/quote]

      mesele ilk 4ünün ne zaman olduğu değil, beşincisinin bugünde olması

      بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحٖيمِ

      Kim Allah’ı, O‘nun peygamberini ve inananları dost edinirse, bilsin ki şüphesiz Hizbullah galiplerin ta kendileridir.

      Selam Olsun Korkmadan Ben De Varım Diyebilenlere!!

      Yorum


        #4
        Ynt: Aşura gününde ne oldu?

        ikiniz de yanılıyorsunuz. zaten sorunun amacı aşura gününde diğer olayların olmadığını anlatmaktır

        diğer olayların tarihlerini tam olarak yazacağım ya da başka bir arkadaş yazabilir. diğer olaylar 10 muharremde olmamıştır.

        Yorum


          #5
          Ynt: Aşura gününde ne oldu?

          Adem a.s'ın tevbesinin kabul olduğu ay Zilhicce ayının 9'udur. ve yeri de Arafattır. Hacılar Arafatta dua ve tevbeye bunun hatırası olarak durmaktadırlar.

          Musa a.s'ın kızıl denizi yarıp geçtiği ay Rebiul evvel ayıdır.

          Hz. İsmail'in bıçaktan kurtulduğu ve koçun kurban edildiği gün yine hac zamanı olan kurban kesildiği gün olan Zilhicce ayıdır.

          Nuh a.s'ın gemisi Zilhicce'nin 18'inde cudiye oturdu.

          Yorum


            #6
            Ynt: Aşura gününde ne oldu?

            [quote author=Al-i Muhammed date=1383342963 link=topic=25276.msg171226#msg171226]
            Hepsi de Aşura gününde olmuştur.

            [/quote]
            hayır kardeşim hepsi değil. sadece biri oda belli zaten. Bak sana nacizane bir uyarım.

            insanın temizlenmesi için öncelikle üzerindeki pislikleri atması lazım.

            Kesinlikle sünnilik zamanınındaki bilgilerinle karar verme. araştırmaya ve okumaya devam et.

            sünnilik zamanında kalma bilgilerinle hareket edersen sürekli hataya düşersin

            sürekli çelişkiler içinde kalırsın.
            çünkü bu sistem yalan ve uydurmalardan ,çelişkilerden, hileden oluşmuş bir sistemdir.
            "Allah'ım, sen, (Resul ve Ehl-i Beyt'ine) ilk zulmedeni benim özel lanetime mazhar eyle.

            علی ♥علی ♥علی MEN ALİYYEL MURTAZA' NIN NÖKERİYEM علی ♥علی ♥علی

            Yorum


              #7
              Ynt: Aşura gününde ne oldu?

              Camlıkahve'de Muharremlikler başlıyor. Namazı mescidde kılın. Saat 7''de.

              Muharremin girmesi nedeniyle tüm Ehlibeyt şiilerine taziyelerimi sunarım. Başımız sağolsun. Göz yaşımız bol olsun. Çağdaş çağdışı, tüm Yezidilere lanet olsun...

              Allahümme Salli ala Muhammed ve Ali Muhammed ve Accil Ferecehum.

              Yorum


                #8
                Ynt: Aşura gününde ne oldu?

                Çamlıkahve harici başka bir yerde daha var mı? Aksaray civarı..

                Yorum


                  #9
                  Ynt: Aşura gününde ne oldu?

                  Evet Beyazıtta var. Mahmutpaşa denilen semtte. Valide Han'daki mescidde. Hem de oradaki çok güzel geçiyor. Bazen (tasua gecesi gibi) mescidde namaz kılınıyor ardından konsolosluğa gidiliyor. Orada muhteşem orijinal sinezenlerle kalabalık bir gençlik sine dövüyor. ben en çok oradan memnun kalmıştım..

                  Rabbim ezanızı bereketli ve kabul etsin...

                  Yorum


                    #10
                    Ynt: Aşura gününde ne oldu?

                    Hergün var yani doğru mu?
                    Kaça kadar sürüyor peki..

                    Allah razı olsun, Rabbim tüm şii aleminin ezasını kabul etsin.

                    Yorum


                      #11
                      Ynt: Aşura gününde ne oldu?

                      Evet her gün var. Üstelik ikramlı diye biliyorum. kaça kadar sürdüğünü hatırlamıyorum. ama geç kalırsanız erken çıkarsınız.

                      Yorum


                        #12
                        Ynt: Aşura gününde ne oldu?

                        [quote author=Al-i Muhammed link=topic=25276.msg171226#msg171226 date=1383342963] Hepsi de Aşura gününde olmuştur. [/quote]


                        evet...
                        Hüseyin'in şehadeti üzre müminlerin kalbinde bir aşk vardır, o aşk asla soğumaz.
                        Hz.Peygamber (saa)

                        Yorum


                          #13
                          Ynt: Aşura gününde ne oldu?

                          [quote author=garib_i neyneva date=1384104536 link=topic=25276.msg171348#msg171348]

                          evet...[/quote]

                          Hayır, hepsi aşura gününde olmamıştır.
                          Aşura günü bu olaylar gerçekleşmiş olsa dahi, Resulullah'ın torununa yas mı tutmak daha evladır? Yoksa o günün bayram havasında geçmesi mi daha önemlidir?
                          Sizin doğum gününüz ( ya da herhangi bir düğününüz ) annenizin vefatına denk gelse, doğum günü kutlamanız mı daha uygun olur; annenizi yad edip sadaka göndermeniz mi?

                          Dahası var, Resulullah hiçbir zaman aşura günü oruç tutmamış! ve aşura denilen yemeği de pişirmemiş!
                          Hiçbir sahabe de bunu yapmamıştır. Bu gelenek Hz.Hüseyin'den sonra başlamıştır, bu kadar mı tesadüf olur yani??

                          Ayrıca aşura yemeği tatlı yenilen bir yiyecek değildir, Sunni kardeşler bilirler, o gün indirilen tuz'un Cennet'ten indiği rivayet edilir.
                          Demekki bu yemekte tuz kullanılmış şeker değil. Neden peki sonra tatlı olarak karşımıza sunuldu? Kim bu geleneği bozdu?

                          Aşura yemek isteyen kutlamak isteyen yapsın kardeşler, biz o gün gözyaşlarıyla Hz.Hüseyin'i yad edeceğiz.
                          Bize göre aşura denilen Kerbela günü, aşura denilen tatlı yemekten çok daha önemlidir. wesselam




                          http://www.kevsernet.com/s_ve_c/126.htm



                          [justify]Soru-126:Muhterem hocam, Aşura günü hakkında bize biraz bilgi verir misiniz? Caferiler Müslümanlar arasında bu günde Hz. İman Hüseyin (a.s) ve yarenlerinin şehadet günü olduğu hasebiyle yas merasimleri düzenleniyor. Ehl-i Sünnet içerisinde ise bugün mübarek bir gün olarak biliniyor. Bu günde özel bir takım ameller yapılıyor. Oruç tutuluyor vs. Bu günün ve onda yapılan amellerin faziletinde bir sürü hadisler naklediliyor. Bu gün onlar arasında adeta dini bir bayram ve şenlik havasında geçiyor. Bu ikisinden hangisi doğrudur acaba? Bunu delilleriyle birlikte bize açıklar mısınız?[/justify]
                          [justify][/justify]
                          [justify]Cevap-126:Muhterem kardeşim, sorunuzun cevabında biz bu konuyu iki açıdan incelemeye çalışacağız; evvela Allah Resulü’nün pak ve tertemiz Ehlibeyti’nin bu konudaki görüşlerine yer vereceğiz; daha sonra da Ehl-i Sünnet kaynaklarında bu konuda ortaya konulan görüş ve rivayetleri mercek altına alacağız.[/justify]
                          [justify]Evet aşağıda Resulullah’ın (s.a.a) bizlere emanet olarak bıraktığı, temizlik ve taharetlerine Kur’an’ın şehadet ettiği Ehlibeyt İmamlarından gelen sahih hadisler ve Ehlibeyt mektebinin temel kaynakları ışığında, Aşura günü mu’min bir kimsenin ne yapması gerektiği hususunda nakledilen bazı rivayetleri açıklamaya çalışacağız. Bizce bu, Ehlibeyt'in İslam'daki yeri ve konumu hakkında sağlam ve Kur'an ve Sünnet'e dayanan bir inanca sahip samimi bir kimse için delil ve hüccet olarak yeterlidir.[/justify]
                          [justify]Ehlibeyt Mektebinin büyük alimlerinden olan Merhum Şeyh Mufid şöyle diyor: “Muharrem ayının onuncu gününde Hz. Hüseyin (a.s) şehit edilmiştir. İmam Cafer-i Sadık’tan gelen rivayetler gereğince bu günde neşeden uzak durmak, yas merasimleri düzenlemek ve öğle oluncaya kadar bir şey yiyip içmemek ve öğleden sonra, sadece yaslı insanların yediği içtiği miktarda bir şeyler yemek gerekir.”[1][/justify]
                          [justify]Ehlibeyt Mektebinin en büyük hadisçilerinden olan Şeyh Saduk İmam Rıza (a.s)'ın şöyle buyurduğunu nakleder:[/justify]
                          [justify]“Aşura gününü kendisine hüzün ve musibet ve ağlama günü yapan kimseye, Allah kıyamet gününü sevinç ve neşe günü kılar.”[2][/justify]
                          [justify]Şeyh Saduk kendi senediyle İlelu’ş-Şerayi ve Emali kitaplarında Cibille-i Mekkiye’den şöyle nakleder:[/justify]
                          [justify]“Hz. Ali (a.s)’ın sır dostlarından olan Meysem Temmar’dan şöyle nakleder: Allah’a yemin olsun ki bu ümmet kendi peygamberlerinin torununu Muharrem ayının onuncu günü öldürecekler ve Allah’ın düşmanları o günü bereket günü yapacaklar. Bu iş Allah’ın ilminde geçmiş kesin kazalardandır. Hz. Ali’nin bana öğrettiği ilim üzere ben bundan haberdar oldum.[/justify]
                          [justify]Hz. Ali bana bildirdi ki tüm yaratıklar hatta çölün yırtıcı hayvanları, denizdeki balıklar ve gökte uçan kuşlar bile Peygamber’in torununa ağlayacaktır.[/justify]
                          [justify]Güneş, ay, yıldızlar, gök, yer, insan ve cinlerin mü’min olanları göklerdeki tüm melekler Rıdvan meleği (cennetin koruyucusu melek) ve cehennemle görevli olan Malik, tüm koruyucu melekler, gök ve arşı koruyan meleklerin hepsi Hüseyin'e ağlayacaklar.[/justify]
                          [justify]Sonra Meysem şöyle dedi: Allah’a ortak koşanlara, Yahudi, Hıristiyan ve Mecusilere Allah’ın laneti gerekli olduğu gibi Hz. Hüseyin’i öldürenlere de bu lanet gerekli olmuştur.[/justify]
                          [justify]Cibille diyor ki Meysem’e “Nasıl halk Hz. Hüseyin’in şahadet gününü bereket günü bileceklerdir?” diye sordum.[/justify]
                          [justify]Meysem bu soruya karşılık ağlayarak şöyle dedi:[/justify]
                          Kendileri uydurdukları bir hadis gereğince Aşura gününün Hz. Adem’in tövbesinin kabul olduğu gün olduğunu söyleyecekler; oysa Hz. Adem’in tövbesi Zilhicce ayında kabul olunmuştur. Yine onlar Aşura gününde Yüce Allah’ın Hz. Davud’un tövbesini kabul ettiğini söyleyecekler; oysa Davud’un tövbesi de Zilhicce ayında kabul olmuştur. Onlar bu günde Allah’ın Hz. Yunus’u balığın karnından kurtardığını söyleyecekler; oysa Allah-u Teala Hz. Yunus’u Zilkaade ayında balığın karnından çıkarmıştır. Onlar Aşura gününde Hz. Nuh’un gemisinin sahile yanaştığını söyleyecekler; oysa bu Zilhicce ayının 18. günü vuku bulmuştur. Onlar bu günde Beni İsrail’in kurtulması için denizin Allah tarafından Hz. Musa (a.s) için yarıldığını söyleyecekler; oysa bu Rebiulevvel ayında gerçekleşmiştir....”
                          Ehlibeyt mektebinin kaynaklarında çeşitli senetlerle İmam Muhammed Bakır (a.s)'dan nakledilen ve Ehlibeyt dostlarınca sürekli okunan Aşura Ziyareti duasında şu cümleler yer almaktadır:
                          “Allah’ım bu Aşura günü Ümeyye oğulları ve ciğer yiyen kadının oğlu tarafından kutlu ve mübarek bir gün olarak bilinir.... Bugün Ziyad oğullarının ve Mervan oğullarının Hz. Hüseyin’i (Allah’ın selamı ona olsun) öldürdükleri için sevindiği bir gündür. Allah’ım onlara olan lanet ve azabını iki kat eyle....”

                          OLAYIN SÜNNİ KAYNAKLAR AÇISINDAN İNCELENİŞİ
                          [color][size][font]

                          Muhterem kardeşim, buraya kadar konuyu kısaca Ehlibeyt kaynakları açısından incelemeye çalıştık. Bu bölümde bu meseleyi Sünni kaynaklar açısından da kısaca incelemeye çalışacağız. Önce bu günde tutulan oruç meselesine bir göz atalım.
                          Ehl-i Sünnet kaynaklarında bu konuda değişik nakiller ve rivayetler nakledilmiştir. Mesela bazısında diyor ki: “Allah Resulü (s.a.a) Medine’ye geldiğinde ve henüz Ramazan orucu farz kılınmadığı bir sırada, Yahudilerin Muharrem’in onu olan Aşura gününü oruç tuttuklarını gördü. Bunun sebebini sorunca, şöyle dediler: “Bu yüce bir gündür; bu günde Allah Musa ve kavmini kurtarmış ve Fıravun ve kavmini suda boğarak (helak etmiştir).” Bunun üzerine Resulullah (s.a.a) “Ben Musa’ya siz (Yahudilerden) daha evla ve onun orucunu tutmaya sizden daha layığım.” diyerek hem kendisi o günün orucunu tutmaya başladı, hem de (Müslümanlara) o günü oruç tutmalarını emretti.”[3]
                          Yine Ümm-ül Mu’minin Aişe’ye dayandırılarak şöyle nakledilmiştir: “Cahiliyet zamanında Kureyşliler Aşura gününü oruç tutuyorlardı. Resulullah da onlar gibi o günü oruç tutuyordu. Medine’ye hicret ettikten sonra da hem kendisi tutmaya devam etti hem de başkalarına bunu emretti. Fakat Ramazan orucu farz kılındığında buyurdu ki “Artık isteyen bu günün orucunu tutar, istemeyen terk eder.”[4]
                          Sahih-i Müslim ve diğer bazı kaynaklarda Resulullah’ın Aşura gününü vefatından bir sene önce oruç tuttuğu da nakledilmiştir.[5]
                          Bize göre bu rivayetler muteber ve güvenilir rivayetler değildir. Buna bir çok delil zikredebiliriz. Ancak söz uzamasın diye bazılarına, hem de kısaca değinmekle yetiniyoruz (Akıllıya işaret yeterlidir):
                          1- Her şeyden önce bu rivayetlerin senetlerinde problem var; çünkü rical kitaplarına müracaat edip bu senetlerdeki ravileri araştıran herkes onların çoğunun şaibeli ve türlü türlü ithamlara maruz kalan kimseler olduklarını açıkça görür. Kaldı ki ravilerden bazısı hicretten yıllar sonra Medine’ye gelmiştir. Ebu Musa Eş’ari gibi, bazısı hicret zamanında daha küçücük bir tıfıldı, İbn-i Zübeyr gibi; bazısı da hicretten yıllar sonra Müslüman olmuştur, Muaviye gibi. Böyle ki bir durumda bu ravilerin Resulullah’la ilgili hicret öncesi, hatta İslam öncesi olayları bizzat görüp nakletmeleri nasıl düşünülebilir?!

                          2- Bu rivayetler arasında bir sürü çelişki söz konusudur. Örneğin birisinde Allah Resulü’nün Medine’de Yahudilere uyarak Aşura gününü oruç tutmaya başladığı söyleniyor; bir diğerinde, Resulullah’ın da müşrikler gibi ta cahiliyet zamanından beri Aşura gününü oruç tuttuğunu iddia ediyor. Yine birisinde Aşura orucunu Ramazan orucu farz kılındıktan sonra terk ettiğini söylüyor; diğer birisinde ise şöyle deniyor: “Resulullah (s.a.a) Aşura gününü oruç tuttuğunda, O’na dendi ki “Bu Yahudilerin değer verdiği bir gündür.” Bunu duyan Allah Resulü de artık gelecek yıldan itibaren (Muharrem’in) dokuzuncu gününü oruç tutma sözü verdi; ama gelecek yıl gelip çatmadan Resulullah vefat etti.”[6]Gördüğünüz gibi bir rivayete göre Yahudilere uyarak oruç tutmaya başlıyor; diğerine göre ise tam tersine onlara muhalefet olsun diye, artık onuncu günü değil dokuzuncu günü oruç tutmaya karar veriyor, ama ecel mühlet vermiyor!
                          Bu rivayetleri araştırıp karşılaştıran her kes, bunlar gibi daha nice tenakuz ve çelişkileri tespit edebilir ki biz bu kadarıyla yetiniyoruz.

                          3- Yukarıda naklettiğimiz birinci rivayete bakarsak, bu rivayete göre Resulullah kardeşi Hz. Musa’nın sünnetini bilmiyordu ve bunu Yahudilerden öğrenmiş ve onlara taklit etmişti!! Oysa Allah Resulü Geçmiş peygamberlerin öğreti ve Sünnetlerini herkesten daha iyi biliyordu. Öyle olmasaydı son Peygamber olmasının, en üstün peygamber olmasının ne anlamı olurdu?! Bunu maalesef sadece burada söylemiyor ve “Resulullah kendisine emredilmeyen konularda Kitap Ehli’ne uymayı seviyordu.” diyerek işi daha ileri boyutlara taşıyorlar. Halbuki aynı kaynaklar, Allah Resulü’nün özellikle Yahudiler ve onlara taklit etme hususunda son derece hassas olduğunu da nakletmektedirler. Örneğin ezandan önce (güya) Yahudilerin borusu gibi boru çalınmasını veya Hıristiyanların çanından çalınmasını önerenlere muhalefet ederek kabul etmediğini, Yahudi ve Hıristiyanlara muhalefet etmek için Müslümanlara saç sakallarını boyamalarını emrettiğini, haiz kadınla muamele konusunda Yahudilerin tam tersini uyguladığını ve Kısacası İslam’da onlara taklit etmekten Müslümanları sakındırdığını nakleden yine onlardır![7]
                          Doğru olan da zaten budur. Zira kaynakların nakline göre Allah Resulü Yahudilere karşı bu sert tavrını öyle bir boyuta vardırmıştı ki Onlar “Bu adam bize ait muhalefet etmediği hiçbir şey bırakmadı kalsın!”[8]
                          İbn-ül Hac da kitabında şöyle yazıyor: “Allah Resulü (s.a.a) hiçbir konuda Kitap Ehli’yle mutabık kalmayı sevmezdi; öyle ki Yahudiler dediler ki “Muhammed bizim muhalefet etmediği hiçbir şeyimizi bırakmadı.”[9]
                          Ehl sünnet kaynaklarında şu hadis de nakledilmiştir: “Kim bir kavime kendini benzetirse, onlardan sayılır.”[10]
                          4- Aşura kelimesinin Muharrem’in onuncu gününe denilmesi, Hz. Hüseyin, Ehlibeyt’i ve ashabı Kerbela’da şehit düşüp, Ehlibeyt İmamları ve taraftarları tarafından yas ve anma merasimleri düzenlenmeğe başlandıktan sonra meşhur olmuş ve ondan önce tanınan ve yaygın olan bir isim değildi. Lügat alimleri de bunu açıkça zikretmişlerdir. Örneğin meşhur lügatçi İbn-i Esir şöyle yazıyor: “Aşura İslami bir isimdir.”(Yani İslam’dan sonra kullanılmıştır.)[11]
                          Bir başka lügatçi olan İbn-i Düreyd ise şöyle kaydetmektedir: “Aşura İslami bir isimdir ve cahiliyet zamanında tanınmıyordu.”[12]

                          5- Aslında Yahudi kaynaklardan haberdar olan her münsif insan Yahudi şeraitinde Aşura orucu diye bir şeyin esastan olmadığını ve Yahudilerin ne eskiden ve ne de şimdi bu günü oruç tutmadığını görür. Yani bu konuda hiçbir belge elde bulunmamaktadır.
                          Bu konuda üzerinde durulması gereken bir diğer husus, Aşura gününde vuku bulduğu söylenen önemli tarihi olaylardır. Bazı Sünni kaynaklar bu konuda o kadar ileri gitmişlerdir ki tarihte vuku bulan en önemli ve meşhur olayların hemen hepsinin Aşura gününde vuku bulduğunu söylemektedirler. Hatta Resulullah’ın hicret ve doğum günlerinin dahi bu günde vuku bulduğunu kaydeden kaynaklar var!![13]Oysa bunların Rebiülevvel ayında vuku bulduğunu, tarihten az buçuk haberi olan her münsif insan teslim etmektedir.
                          Bize göre bu olayda da yine Aşura cinayetini ört bas etmek isteyen Emevilerin parmağı vardır. Bunu, yukarıda Meysem-i Tammar’dan naklettiğimiz hadis açıkça teyid etmektedir. Yine Aşura kavramının İslami bir terim olduğunu ve İslam öncesi bu kelimenin tanınmadığını meşhur lügat alimlerinden size nakletmiştik. Ayrıca bu rivayetlerin çoğunun uydurma olduğunu bizzat Ehl-i Sünnet’in bir kısım rical alimleri de kabul etmektedir. Bu konuda örneğin şu kaynaklara müracaat edebilirsiniz: El-Lial-il Masnua Fil-Ehadis-il Mevdua, C.1, S.108 ila 116, Tezkiret-ül Mevduat, S.118, Es-Siret-ül Halebiyye, C.2, S.134.
                          Son olarak Ümeyyeoğulları’nın Aşura günüyle ilgili tutumları ve uygulamalarıyla ilgili iki tarihi belgeyi de aktararak noktalamak istiyoruz.
                          Meşhur filozof ve tarihçi Ebu Reyhan Beyruni “El-Asar-ül Bakiye” isimli kitabında şöyle yazıyor: “Ümeyyeoğulları (Hz. Hüseyn’i öldürdükten sonra) Aşura günlerinde yeni elbiseler giyiyor, süsleniyor, sürmeleniyor ve bayram yapıyorlardı. Bu günde ziyafetler verip güzel yemekler ve tatlılar yapıp dağıtıyorlardı. Bu onların saltanatları boyunca devam edip bir gelenek haline dönüştü ve böylece onlardan sonra da Ehl-i Sünnet içerisinde devam etti… Ama Şiiler bu günde Hz. Hüseyn’in şehadeti münasebetiyle ağıtlar yakıp ağlıyorlar…”[14]
                          Meşhur Sünni tarihçi Makrizi “El-Hutat” isimli eserinde şöyle yazıyor: “Mısırdaki Ali taraftarları (Fatımiler), Aşura günlerini yas ve hüzün günü olarak bilip o günde pazarları tatil ediyorlardı. Onların devleti yıkılıp yerine Eyyübi sultanları iş başına geldiklerinde, onların tam aksine Aşura günlerini sevinç ve neşe gününe dönüştürerek, bu günde aile ve dostlarına ziyafetler vermeğe, hamama gitmeğe ve süslenmeğe başladılar. Bu vesileyle esasında Şamlıların Haccac-ı Zalim zamanından itibaren başlayan adetlerini, Şia’ya inat devam ettirmeği amaçladılar…
                          Sonra şöyle devam ediyor Makrizi: “Biz kendimiz bizzat Eyyubilerin, Aşura günlerinde yaptıkları sevinç gösterilerinin kalıntılarını gözlerimizle gördük.”[15]
                          Aslında bugün, Aşura günlerinde “Aşure” diye bilinen tatlının pişirilip dağıtılmasının da biz Emevilerden kalan bir adet olduğunu tahmin ediyoruz. Vesselam…[/font][/size][/color]




                          [justify][/justify]


                          [hr]
                          [justify][1]- Vesail-üş Şia c.10, s. 394.[/justify]
                          [justify][2]-İlelu’ş-Şerayi, S.227.[/justify]
                          [justify][/justify]
                          [justify][3]- Sahih-i Buhari, C.1, S.244, Sahih-i Müslim, C.3, S.150, Es-Siret-ül Halebiyye, C2, S.132-133, Tarih-ül Hamis, C.1, S.360…[/justify]
                          [justify][4]- Aynı kaynaklar…[/justify]
                          [justify][5]- Sahih-i Müslim, C.3, S.151[/justify]
                          [justify][6]- Sahih-i Müslim, C.3, S.151[/justify]
                          [justify][7]- Buhari, 60. kitap, 50.bab, 77. kitap, 67. bab, Sahih-i Müslim, 3. kitap, 16. hadis, Tirmizi, 44. kitap, 24. hadis, Nesai, 3. kitap, 48.bab, 83. hadis.[/justify]
                          [justify][8]- Es-Siret-ül Halebiyye, C.2, S.115.[/justify]
                          [justify][9]- El-Medhal (İbn-ül Hac), C.2, S.48.[/justify]
                          [justify][10]- Nihayet-u İbn-il Esir, C.3, S.240.[/justify]
                          [justify][11]- Nihayet-u İbn-il Esir, C.3, S.240.[/justify]
                          [justify][12]- El-Cemheret-u Fi Lugat-il Arap, C.4, S.212.[/justify]
                          [justify][13]- Tarih-ül Hamis, C.1, S.360-361, Es-Siret-ül Halebiyye, C.2, S.133-134[/justify]
                          [justify][14]El-Kuna Vel-Elkab, C.1, S.431 (Asar-ül Bakiye’den naklen).[/justify]
                          [justify][15]- El-Hutat (Makrizi), C.1, S.490.[/justify]

                          Yorum


                            #14
                            Ynt: Aşura gününde ne oldu?

                            Allah razı olsun... Bu paylaşım çok yerinde ve yararlı oldu. buna ihtiyacımız vardı...

                            Yorum


                              #15
                              Ynt: Aşura gününde ne oldu?

                              [quote author=Gülce link=topic=25276.msg171350#msg171350 date=1384155945] Hayır, hepsi aşura gününde olmamıştır. Aşura günü bu olaylar gerçekleşmiş olsa dahi, Resulullah'ın torununa yas mı tutmak daha evladır? Yoksa o günün bayram havasında geçmesi mi daha önemlidir? Sizin doğum gününüz ( ya da herhangi bir düğününüz ) annenizin vefatına denk gelse, doğum günü kutlamanız mı daha uygun olur; annenizi yad edip sadaka göndermeniz mi? Dahası var, Resulullah hiçbir zaman aşura günü oruç tutmamış! ve aşura denilen yemeği de pişirmemiş! Hiçbir sahabe de bunu yapmamıştır. Bu gelenek Hz.Hüseyin'den sonra başlamıştır, bu kadar mı tesadüf olur yani?? Ayrıca aşura yemeği tatlı yenilen bir yiyecek değildir, Sunni kardeşler bilirler, o gün indirilen tuz'un Cennet'ten indiği rivayet edilir. Demekki bu yemekte tuz kullanılmış şeker değil. Neden peki sonra tatlı olarak karşımıza sunuldu? Kim bu geleneği bozdu? Aşura yemek isteyen kutlamak isteyen yapsın kardeşler, biz o gün gözyaşlarıyla Hz.Hüseyin'i yad edeceğiz. Bize göre aşura denilen Kerbela günü, aşura denilen tatlı yemekten çok daha önemlidir. wesselam http://www.kevsernet.com/s_ve_c/126.htm [justify]Soru-126: Muhterem hocam, Aşura günü hakkında bize biraz bilgi verir misiniz? Caferiler Müslümanlar arasında bu günde Hz. İman Hüseyin (a.s) ve yarenlerinin şehadet günü olduğu hasebiyle yas merasimleri düzenleniyor. Ehl-i Sünnet içerisinde ise bugün mübarek bir gün olarak biliniyor. Bu günde özel bir takım ameller yapılıyor. Oruç tutuluyor vs. Bu günün ve onda yapılan amellerin faziletinde bir sürü hadisler naklediliyor. Bu gün onlar arasında adeta dini bir bayram ve şenlik havasında geçiyor. Bu ikisinden hangisi doğrudur acaba? Bunu delilleriyle birlikte bize açıklar mısınız?[/justify]
                              [justify]Cevap-126: Muhterem kardeşim, sorunuzun cevabında biz bu konuyu iki açıdan incelemeye çalışacağız; evvela Allah Resulü’nün pak ve tertemiz Ehlibeyti’nin bu konudaki görüşlerine yer vereceğiz; daha sonra da Ehl-i Sünnet kaynaklarında bu konuda ortaya konulan görüş ve rivayetleri mercek altına alacağız.[/justify]
                              [justify]Evet aşağıda Resulullah’ın (s.a.a) bizlere emanet olarak bıraktığı, temizlik ve taharetlerine Kur’an’ın şehadet ettiği Ehlibeyt İmamlarından gelen sahih hadisler ve Ehlibeyt mektebinin temel kaynakları ışığında, Aşura günü mu’min bir kimsenin ne yapması gerektiği hususunda nakledilen bazı rivayetleri açıklamaya çalışacağız. Bizce bu, Ehlibeyt'in İslam'daki yeri ve konumu hakkında sağlam ve Kur'an ve Sünnet'e dayanan bir inanca sahip samimi bir kimse için delil ve hüccet olarak yeterlidir.[/justify]
                              [justify]Ehlibeyt Mektebinin büyük alimlerinden olan Merhum Şeyh Mufid şöyle diyor: “Muharrem ayının onuncu gününde Hz. Hüseyin (a.s) şehit edilmiştir. İmam Cafer-i Sadık’tan gelen rivayetler gereğince bu günde neşeden uzak durmak, yas merasimleri düzenlemek ve öğle oluncaya kadar bir şey yiyip içmemek ve öğleden sonra, sadece yaslı insanların yediği içtiği miktarda bir şeyler yemek gerekir.”[1][/justify]
                              [justify]Ehlibeyt Mektebinin en büyük hadisçilerinden olan Şeyh Saduk İmam Rıza (a.s)'ın şöyle buyurduğunu nakleder:[/justify]
                              [justify]“Aşura gününü kendisine hüzün ve musibet ve ağlama günü yapan kimseye, Allah kıyamet gününü sevinç ve neşe günü kılar.”[2][/justify]
                              [justify]Şeyh Saduk kendi senediyle İlelu’ş-Şerayi ve Emali kitaplarında Cibille-i Mekkiye’den şöyle nakleder:[/justify]
                              [justify]“Hz. Ali (a.s)’ın sır dostlarından olan Meysem Temmar’dan şöyle nakleder: Allah’a yemin olsun ki bu ümmet kendi peygamberlerinin torununu Muharrem ayının onuncu günü öldürecekler ve Allah’ın düşmanları o günü bereket günü yapacaklar. Bu iş Allah’ın ilminde geçmiş kesin kazalardandır. Hz. Ali’nin bana öğrettiği ilim üzere ben bundan haberdar oldum.[/justify]
                              [justify]Hz. Ali bana bildirdi ki tüm yaratıklar hatta çölün yırtıcı hayvanları, denizdeki balıklar ve gökte uçan kuşlar bile Peygamber’in torununa ağlayacaktır.[/justify]
                              [justify]Güneş, ay, yıldızlar, gök, yer, insan ve cinlerin mü’min olanları göklerdeki tüm melekler Rıdvan meleği (cennetin koruyucusu melek) ve cehennemle görevli olan Malik, tüm koruyucu melekler, gök ve arşı koruyan meleklerin hepsi Hüseyin'e ağlayacaklar.[/justify]
                              [justify]Sonra Meysem şöyle dedi: Allah’a ortak koşanlara, Yahudi, Hıristiyan ve Mecusilere Allah’ın laneti gerekli olduğu gibi Hz. Hüseyin’i öldürenlere de bu lanet gerekli olmuştur.[/justify]
                              [justify]Cibille diyor ki Meysem’e “Nasıl halk Hz. Hüseyin’in şahadet gününü bereket günü bileceklerdir?” diye sordum.[/justify]
                              [justify]Meysem bu soruya karşılık ağlayarak şöyle dedi:[/justify]
                              [hr]
                              [justify][1]- Vesail-üş Şia c.10, s. 394.[/justify]
                              [justify][2]-İlelu’ş-Şerayi, S.227.[/justify]
                              [justify][3]- Sahih-i Buhari, C.1, S.244, Sahih-i Müslim, C.3, S.150, Es-Siret-ül Halebiyye, C2, S.132-133, Tarih-ül Hamis, C.1, S.360…[/justify]
                              [justify][4]- Aynı kaynaklar…[/justify]
                              [justify][5]- Sahih-i Müslim, C.3, S.151[/justify]
                              [justify][6]- Sahih-i Müslim, C.3, S.151[/justify]
                              [justify][7]- Buhari, 60. kitap, 50.bab, 77. kitap, 67. bab, Sahih-i Müslim, 3. kitap, 16. hadis, Tirmizi, 44. kitap, 24. hadis, Nesai, 3. kitap, 48.bab, 83. hadis.[/justify]
                              [justify][8]- Es-Siret-ül Halebiyye, C.2, S.115.[/justify]
                              [justify][9]- El-Medhal (İbn-ül Hac), C.2, S.48.[/justify]
                              [justify][10]- Nihayet-u İbn-il Esir, C.3, S.240.[/justify]
                              [justify][11]- Nihayet-u İbn-il Esir, C.3, S.240.[/justify]
                              [justify][12]- El-Cemheret-u Fi Lugat-il Arap, C.4, S.212. [/justify]
                              [justify][13]- Tarih-ül Hamis, C.1, S.360-361, Es-Siret-ül Halebiyye, C.2, S.133-134[/justify]
                              [justify][14] El-Kuna Vel-Elkab, C.1, S.431 (Asar-ül Bakiye’den naklen).[/justify]
                              [justify][15]- El-Hutat (Makrizi), C.1, S.490. [/justify]
                              [/quote]


                              okuduğum şia kaynaklarda bu olayların muharrem ayında olduğu yazılıdır. bayram yapıyoruz diye bir şey yazdığımı hatırlamıyorum. olayların hepsi bu ayda gerçekleşmiştir. hz hüseyin as ve yarenlerinin yasını tutan biri de kalkıp bayram yapmaz... verdiğiniz bilgi için de teşekkür ederim.
                              Hüseyin'in şehadeti üzre müminlerin kalbinde bir aşk vardır, o aşk asla soğumaz.
                              Hz.Peygamber (saa)

                              Yorum

                              YUKARI ÇIK
                              Çalışıyor...
                              X