Kerbelada yezid askerlerinin gordugumuz sifatlarindan belkide en ilginci peygamberin ve imamlarin fazilet olarak bizlere aktardiklari goz yasinin omer bin sad gibi yazid askerlerindede gorunmesidir.Tarih nakl etmektedirki yezid askerleri imam in heymelelerine saldirdiklarinda bir taraftan da gozyasi dokmekteydiler.Bu vakia uzerine dusunulmesi ve tefekkur edilmesi gereken bir olaydir.
Gayb aleminde ve dunya aleminde Allah tek bir mevcudati dahi nedensiz ve vesilesiz helg etmemistir.binaleyh buna karsi varligin nedensiz ve vesilesiz oalrak yaratilabilmeside Allah in elinde olan guctur.Lakin Allah in sunneti budur ki her varligin bir yaratilma sebebi ve vesilesi vardir.bu sunneti ilahi idir.insanin keza tum alemlerin yaratilis vesilesi aklinda otesine gecen lakin bize ulasan hakikat ile ehlibeyt in ta kendisidir.Ehlibeyt a.s insanin yaratilmasinda ki vesile ve sebeb idi.ez in ru tibki fitrattan gelen ALlah a olan iman gibi Ehlibeytte fitrattan olan ve insan ile butunlesmis bir muhabbet ve ask tir..
omer bin sad nedne goz yasi doktu?Imam a ve hanevadesine yaptigi onca zulme mugabil hasa acidigi ve uzuldugu icinmiydi?Yoksa yaratilisin vesilesi olan ehlibeyte karsi fitrattan gelen ve tamamen fitri olan bir goz yasimiydi?Ehlibeyte olan muhabbet ve ask her insanin fitratinda yaratilstan itibaren var olmus ve bir kafirin dahi fitratinda var olan hakikattir.Dunyadaki tum mevcudat Ehlibeyt e muhabbet beslemekte ve onlari tanimaktadirlar.Cunki bu sevgi fitri ve deruni bir sevgidir.Bir agac dahi Ehlibeyt i tanir ve muhabbet besler.Insan ile farki budur ki insan o muhabbet ve aski amele dokebilir ve yasayabilir.Bu muhabbet ve ask fitrattan ve insanind erunundan cikmadigi muddetce yasanabilir olmadigi muddetce insana agacin Ehlibeyt e olan muhabbetinden fazla bir kazanc saglamaz.Nasil bir tohumun agac olabilmesi icin topraga suya emege ihtiyaci var ise Ehlibeyt muhabbetinin de fitrattan cikmasi ve yasanabilir olmasi icin amele itaat e ve ibadete ihtiyaci vardir.Amelsiz olu bir ehlibeyt muhabbeti hatta dokulen goz yasi bizleri omer bin sad gibilerindne farkli kilmiyor ise bilinki o sevgi ve muhabbet fitratta gizli kalmis bir hakikattir.ve goz yaslarinin timsah goz yasindan farki yoktur.
Gayb aleminde ve dunya aleminde Allah tek bir mevcudati dahi nedensiz ve vesilesiz helg etmemistir.binaleyh buna karsi varligin nedensiz ve vesilesiz oalrak yaratilabilmeside Allah in elinde olan guctur.Lakin Allah in sunneti budur ki her varligin bir yaratilma sebebi ve vesilesi vardir.bu sunneti ilahi idir.insanin keza tum alemlerin yaratilis vesilesi aklinda otesine gecen lakin bize ulasan hakikat ile ehlibeyt in ta kendisidir.Ehlibeyt a.s insanin yaratilmasinda ki vesile ve sebeb idi.ez in ru tibki fitrattan gelen ALlah a olan iman gibi Ehlibeytte fitrattan olan ve insan ile butunlesmis bir muhabbet ve ask tir..
omer bin sad nedne goz yasi doktu?Imam a ve hanevadesine yaptigi onca zulme mugabil hasa acidigi ve uzuldugu icinmiydi?Yoksa yaratilisin vesilesi olan ehlibeyte karsi fitrattan gelen ve tamamen fitri olan bir goz yasimiydi?Ehlibeyte olan muhabbet ve ask her insanin fitratinda yaratilstan itibaren var olmus ve bir kafirin dahi fitratinda var olan hakikattir.Dunyadaki tum mevcudat Ehlibeyt e muhabbet beslemekte ve onlari tanimaktadirlar.Cunki bu sevgi fitri ve deruni bir sevgidir.Bir agac dahi Ehlibeyt i tanir ve muhabbet besler.Insan ile farki budur ki insan o muhabbet ve aski amele dokebilir ve yasayabilir.Bu muhabbet ve ask fitrattan ve insanind erunundan cikmadigi muddetce yasanabilir olmadigi muddetce insana agacin Ehlibeyt e olan muhabbetinden fazla bir kazanc saglamaz.Nasil bir tohumun agac olabilmesi icin topraga suya emege ihtiyaci var ise Ehlibeyt muhabbetinin de fitrattan cikmasi ve yasanabilir olmasi icin amele itaat e ve ibadete ihtiyaci vardir.Amelsiz olu bir ehlibeyt muhabbeti hatta dokulen goz yasi bizleri omer bin sad gibilerindne farkli kilmiyor ise bilinki o sevgi ve muhabbet fitratta gizli kalmis bir hakikattir.ve goz yaslarinin timsah goz yasindan farki yoktur.
Yorum