Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

İMAM HAMANEYİN AÇIKLAMALARINDA KAME VURMANIN ŞERİATA AYKIRILIĞI

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    İMAM HAMANEYİN AÇIKLAMALARINDA KAME VURMANIN ŞERİATA AYKIRILIĞI

    Son üç dört yıl içinde Muharrem ayı yas merasimleriyle ilgili olarak bazı gizli eller hatalı ve yanlış şeyleri toplumumuzda yaydılar, bu durumdan dolayı ben çok üzgünüm... Örneğin önceki yıllarda sıradan halk arasından bazıları yas ve matem günleri bedenlerini kilitliyorlardı! Elbette bir müddet sonra ulema ve kanaat önderleri bu işi yasakladılar ve bu yanlış gelenek ortadan kaldırıldı� Kame vurmak (kılıç, hançer ve benzeri şeylerle başın üst kısmına vurarak yaralamak) olayı da bu işlerdendir. Hilaf ve aykırı işlerdendir.[1]

    1. Kame vurmanın mahiyeti


    a) Uydurma ve birileri tarafından icat edilen bir şey

    Kame vurma, uydurma geleneklerdendir. Dinle alakası olmayan işlerdendir ve hiç şek yok ki Allah bu işin yapılmasından razı değildir.[1]

    b) Bu işin bidat olması

    Ben gerçekten çok düşündüm ve gördüm ki kesinlikle hilaf ve bidat olan bu konuyu �Kame vurmayı- değerli halkıma söylemeliyim ki ben bu işten razı değilim.[2]

    c) Şia mezhebinin aşağılanma ve hakarete uğrama sembolü

    Ben halkın şehitlerin efendisi Hz. Ebu Abdullah Hüseyin�e (a.s) olan ihlâs ve muhabbetinin dünya halkları arasındaki konuşmalarda nasıl cefa edildiğini görmekteyim� Hiçbir dini temeli olmayan bazı amellerin kötü niyetli düşmanların ellerine nasıl bahane verildiğini ve bunun vesilesiyle � Allah�a sığınırım- İslam ve Şia mektebini hurafe bir mektep olarak tanıttıklarına şahit olmaktayım.[3]

    d) Yas meclislerinin mısdak ve sembolü olmayan kame vurmanın hurafe olması

    Bir grup kişinin ellerine kame alarak başlarına vurması ve kanlarını akıtması çok yanlış bir iştir. Bu işleri ne için yapmaktadırlar? Bu hareketin neresinde yas ve matem var? Elbette ellerle başlara vurmak bir çeşit yastır. Sizler defalarca görmüşsünüzdür ki bir kimsenin başına bir musibet gelirse başına ve sinesine vurur. Bu normal bir yas meclisinin nişanesidir. Ama sizler şu ana kadar bir kimsenin en yakınının başına gelen bir musibetten dolayı eline kılıç alıp başına vurarak başından kanlar akıttığını gördünüz mü? Bu işin neresi yastır?![4]

    2- Kame vurmanın eser ve kötü yansımaları


    a) Şia çehresinin karalanması

    İslam toplumunun seçkin fertleri yani; Ehl-i Beyt (a.s) muhipleri toplumu ki Veliyi Asr İmam Zaman (ruhlarımız ona feda olsun) adıyla, İmam Hüseyin (a.s) adıyla ve Emire�l Mümininin (a.s) adıyla iftihar eden bizler, dünya Müslümanları ve gayri Müslimler arasında karalanmamıza, mantıksız hurafe sahibi kişiler olarak tanıtılmamıza sebep olan işlerden kaçınmalıyız.[5]

    b) Kame vurmanın düşmanlar tarafından Şia aleyhindeki propagandalarda kullanılması

    Hz. Zehra�nın (s.a) ciğer paresi için yapılan yas meclislerinin mutaassıp, sömürgeci şeytani düşmanlar tarafından nasıl kötü bir tebliğinin yapıldığını görmekteyim. Hiçbir dini temeli olmayan bazı amellerin kötü niyetli düşmanların ellerine nasıl bahane verildiğini ve bunun vesilesiyle � Allah�a sığınırım- İslam ve Şia mektebini hurafe bir mektep olarak tanıttıklarına ve aynı şekilde İran İslam Cumhuriyetine olan kin ve düşmanlıklarını bu şekilde aşikâr ettiklerini müşahede etmekteyim.[6]

    Komünist Rusların alt kademelerde bulunan ellerinin altındakilere emirleri; Müslümanların namaz kılmamaları, cemaat namazı teşkile etmemeleri, Kur�an okumamaları, yas meclisleri tutmamaları ve hiçbir dini faaliyetlerde bulunmamalarıydı, sadece kame vurmalarına izin verilmişti! Neden? Çünkü kame vurmak onlar için din ve Şia�nın aleyhine kullanacakları güzel bir araçtı. Her nerede hurafe olursa orada halis din kötü nam sahibi olur.[7]

    c) Şia mektebinin korunması için geçmişteki büyüklerin fedakârlıklarının zayi olması

    Muhip ve halis Şii ki Aşura günü başına ve yüzüne kamelerle vurmaktalar, hatta en küçük çocuklarını bile kanlara bulamaktadırlar, acaba bu kişiler bu amellerinden dolayı İslam ve Şia mektebini karalamak için can atan ayıp peşinde koşan binlerce kötü amaçlı kişilerin ellerine düşmanlıklar için bahane verdiklerinden dolayı razı olurlar mı? Acaba bu amelleriyle on binlerce gönüllü âşığın İslam ve Şia mektebine izzet kazandırmak için akıttıkları kanlarını zayi mi etmek istiyorlar?[8]

    3- Kame vurmakla mücadelenin zorunluluğu


    Biliyorum ki bir grup çıkıp şöyle diyecek: �Falan kişinin (yani rehber) kame adını anmaması haktı.� Ve �Neden kame vuranlara karışıyorsunuz? Birileri vuruyor, bırakın vursunlar.� Hayır, bu yanlış iş karşısında sessiz kalınamaz. Eğer savaştan (İran- Irak savaşı kastedilmektedir) üç dört yıl sonra toplumda yaygınlaştırılan bu kame vurmayı imam Humeyni döneminde yaygınlaştırsaydılar kesinlikle imam onların karşısında dururdu.[9]

    a) Kame vurmanın yayılmasına sebep olan etkenlere teveccüh

    Bu iş kesinlikle aykırı bir iştir. İmam Hüseyin (a.s) buna razı değildir. Bilmiyorum hangi yöntemle ve nereden bu şaşırtıcı ve aykırı bidatları İslam toplumuna sokmaktalar?[10]

    f) Geçmiş ulemaların bu işe karşı çıkmamalarının sebebi

    Geçmiş ulemaların elleri bağlıydı. bu işin yanlış ve aykırı bir iş olduğunu diyemiyorlardı. Bugün İslam�ın hâkimiyeti ve İslam�ın şahlanışının günüdür.[11]

    c) Kame vurmanın sosyal zararlarının önceliği vardır

    Geçmiş ulemaların bazılarından nakledilen şey; eğer bu işin zararı olmazsa yapılabilir olduğudur. Acaba dünya insanlarının düşüncesinde Şia�yı küçük düşürmek zarar değil midir? Acaba Şiaların Peygamberin (s.a.a) mazlum ailesine karşı besledikleri aşk ve muhabbeti ve özellikle onların şehitlerin efendisi olan İmam Hüseyin�e olan hadsiz hesapsız ilgilerini kötü göstermek zarar değil midir? Hangi zarar bundan daha büyüktür?[12]

    d) Kame vurmanın Günümüzde tezahür bulması ve umumileşmesi

    Eğer bir kimse kame vurmak için tezahür ederse ben kalben ondan razı değilim!!![13]

    Eğer kame vurmak kapalı kapılar ardında gizli bir şekilde ferdi olarak gerçekleşse, haram olan zarar ölçüsü sadece bedene zarar vermesiyle sınırlı kalır, (yani bedene zarar verildiği için haramdır aleni yapılmasa bile.) ancak bu işi gözler önünde, kameralar karşısında, düşman ve yabancıların karşısında ve hatta kendi gençlerimizin gözleri önünde yaptığımız da işte o vakit haram olan zarar ölçüsü sadece cismi ve ferdi olarak sınırlı kalmaz bilakis İslam ve Şia�nın yüzünün suyunu dökmekle ilintili olarak büyük propaganda zararıyla da karşı karşıya kalınmış olunur. Bugün bu zarar çok büyük ve kırıcıdır, bundan dolayı aleni bir biçimde tezahür ederek kame vurmak haram ve yasaktır. (yani iki haram söz konusudur; bir bedene zarar verme, iki aleni yapıldığından dolayı mektebe ve İslam�a zarar verme haramı -tabi ki ikincisi son derece tehlikeli ve sakıncalıdır-)[14]

    Bir zamanlar aleni bir biçimde kame vurma hakkında bazı açıklamalar yapmıştım. Köşe bucaktan bazı sesler yükselmiş bunun İmam Hüseyin�in (a.s) yas ve matemine muhalif olduğu açıklamalarında bulunmuşlardı. Hayır asla! Bu yas ve matemin hilafına bir durum değildir, bilakis İmam Hüseyin�in (a.s) yas meclislerinin zayi olmasına muhalefettir.

    5. Kame vurmanın tezahür edilmesinin haram olmasının ilan edilmesine tepkiler


    Bize göre kame vurmak kesin olarak şeriata aykırıydı ve aykırıdır. Bunu biz ilan ettik ve büyüklerde bunu himaye ettiler...[15]


    [1] - Aynı toplantıdaki açıklamaları


    [2] - Aynı toplantıdaki açıklamaları


    [3] - Erdebil Cuma imamı hüccetü�l İslam ve�l Müslim�in Meruc�un yazdığı mektuba cevabı. 03.27.1378 (1999)


    [4] - �Kehgiluye ve buvey Ahmet� şehri ulemasını kabul ettiğinde yaptığı açıklamalar Muharrem ayı öncesi 3.17.1373 (1994)


    [5] - Aynı toplantıdaki açıklamaları



    [6] - Erdebil Cuma imamı hüccetü�l İslam ve�l Müslim�in Meruc�un yazdığı mektuba cevabı. 03.27.1378 (1999)


    [7] - Mukaddes Meşhed kentinde İmam Rıza�nın (a.s) türbesinin imam Humeyni sehninde büyük bir halk kitlesine yaptığı konuşmada. 01.01.1376 (1997)


    [8] - �Kehgiluye ve buvey Ahmet� şehri ulemasını kabul ettiğinde yaptığı açıklamalar Muharrem ayı öncesi 3.17.1373 (1994)


    [9] - Kehgiluye ve buvey Ahmet� şehri ulemasını kabul ettiğinde yaptığı açıklamalar Muharrem ayı öncesi 3.17.1373 (1994)


    [10] - Aynı toplantıdaki açıklamaları


    [11] - Aynı toplantıdaki açıklamaları


    [12] - İmam Hamaney�in Erdebil Cuma imamı hüccetü�l İslam ve�l Müslim�in Meruc�un yazdığı mektuba cevabı. 03.27.1378 (1999)


    [13] -�Kehgiluye ve buvey Ahmet� şehri ulemasını kabul ettiğinde yaptığı açıklamalar Muharrem ayı öncesi 3.17.1373 (1994)


    [14] - Aynı toplantıdaki açıklamaları


    [15] - Kum halkını kabul ettiğinde yaptığı konuşmalar. 10.19.1386 (2007)

    #2
    İMAM HAMANEYİN AÇIKLAMALARINDA KAME VURMANIN ŞERİATA AYKIRILIĞI

    Rabbim İmam Hüseyin'i anayım derken devrin İmamını ve İmam Hüseyin'in torununu ve İslam ümmetini zor durumda bırakmaktan ve üzmekten bizleri korusun.

    Rabbim velayet-i fakihin kesin bir dille yasaklamış olduğu bu tür adetleri bir daha gün yüzüne çıkmayacak şekilde tarihe gömmeyi hepimize nasip etsin. ve kendimize değil İslam ümmetinin düşmanlarına zarar vererek İmam Hüsyin'in intikamını almayı nasip etsin.
    KIYAMI UNUTTUK YA RAB! NAMAZI BATIL EYLEDİK.

    Yorum


      #3
      İMAM HAMANEYİN AÇIKLAMALARINDA KAME VURMANIN ŞERİATA AYKIRILIĞI

      amin rabbi

      Yorum


        #4
        İMAM HAMANEYİN AÇIKLAMALARINDA KAME VURMANIN ŞERİATA AYKIRILIĞI

        Epey geç kalınmış olsa da iyi bir karar.
        Gerçi çok şükür biz bu yanlışı çoktan terk eyledik. Yanına kan verme gibi güzellikler kattık. İnşallah iran da ve diğer ehlibeyt dostlarını olduğu bölgelerde çirkin görüntülerin kalkması konusunda halk teveccüh gösterir ve Aşura merasimleri Hz. Hüseyinin misyonuyla gündeme gelir.
        Allah doğru olan işlerimizde başarı versin inşallah

        Yorum


          #5
          İMAM HAMANEYİN AÇIKLAMALARINDA KAME VURMANIN ŞERİATA AYKIRILIĞI

          [quote author=hakkaniyet link=topic=18782.msg113368#msg113368 date=1293489145]
          Epey geç kalınmış olsa da iyi bir karar.
          Gerçi çok şükür biz bu yanlışı çoktan terk eyledik. Yanına kan verme gibi güzellikler kattık. İnşallah iran da ve diğer ehlibeyt dostlarını olduğu bölgelerde çirkin görüntülerin kalkması konusunda halk teveccüh gösterir ve Aşura merasimleri Hz. Hüseyinin misyonuyla gündeme gelir.[/quote]

          Geç kalınmış bir karar değil kardeş. Rehberimizin, Müçtehitlerimizin her zaman söylediği sözdür bu. Ama bir grup cahiller, bilinçsizler ve gösteriş budalası, kanla cesaret sergileyen insanlar maalesef Rehberi ve Müçtehitleri hiç bir zaman dinlemediler. Kendi bildiklerini okudular.

          Yorum


            #6
            İMAM HAMANEYİN AÇIKLAMALARINDA KAME VURMANIN ŞERİATA AYKIRILIĞI

            Mufazzal kardeşim ığdırda kame vuran oldu mu bu yıl ya da daha önceki yıllarda.. birinci sorum bu, ikinci sorumsa, siz duydunuz mu başına kame vurduğundan dolayı yaralanan ve tedavi için hastaneye baş vuran kimse duydunuz mu?

            üçüncü sorum ikinci sorumun olumsuz olması yani baş vuran olmadı diye cevaplandığında yönelteceğim bir soru:

            bir insan aynı miktar kame ve aşura dışında biri yaralansa hastaneye koşmaz mı? bu hastaneye gitmemeyi ne ile izah ediyorsunuz..

            5. sorum ise, kame vuranlar bu yaralanmadan sonra ne yapıyorlar ciddi ciddi orayı sarıyorlar mı yoksa üstüne sadece bir bez mi koyuyorlar?.. ciddi pansuman falan yapıyorlar mı?..

            bilmediğimiz için bu konularda bizi aydınlatırsanız müstefid olacağız inşaAllah..
            En son Qom_u_ask tarafından düzenlendi; 02.08.2020, 22:16.

            Yorum


              #7
              İMAM HAMANEYİN AÇIKLAMALARINDA KAME VURMANIN ŞERİATA AYKIRILIĞI

              1- Sadece Iğdırın Aralık ilçesinde ve Hakmemet Köyünde Kılıç vururlar. Ama son bir kaç yılda Iğdır merkezdede azınlık bir grup vurmaya başladı.

              2- Iğdırın Aralık ilçesinde vurupda Hastanelik olan ve hastaneye gidenleri görmedim ama Aralıklı arkadaşlarımdan duydum.

              3- Kama vuranların büyük bir çoğunluğu ne için vurduğunu bile bilmemektedir. Kimisi bez koyar kimisi açıkta tutar.

              Yorum


                #8
                İMAM HAMANEYİN AÇIKLAMALARINDA KAME VURMANIN ŞERİATA AYKIRILIĞI

                hastaneye gitmişler?

                bunu kesin olarak öğrenme imkanınız var mı? kame vurduğundan dolayı hastaneye tedaviye giden biri var mı?

                Yorum


                  #9
                  İMAM HAMANEYİN AÇIKLAMALARINDA KAME VURMANIN ŞERİATA AYKIRILIĞI

                  Israrla olayi hafifletmeye mi calisiyorsunuz?

                  Hastaneye gitmeyecek sekilde kendilerini yaralasalar bile Imam Hamanei'in bu aciklamasini mesrulastirmaz.

                  Imaminiz bu iş icin islam dişi demiş.Gerisi fasa fiso.
                  Allah Bize Yeter!
                  O Ne Güzel Vekildir...

                  Yorum


                    #10
                    İMAM HAMANEYİN AÇIKLAMALARINDA KAME VURMANIN ŞERİATA AYKIRILIĞI

                    Hilalnur bacım aşağıdaki başlıkta da ifade ettim; eğer taassub varsa, cahiliye adetlerine körü körüne bağlanılmış ve bunlar saçma tevillerde dinin aslıymış gibi gösteriliyosa değil imamların alimlerin sözleri Allah'ın ayetleri bile kar etmez..

                    Yorum


                      #11
                      İMAM HAMANEYİN AÇIKLAMALARINDA KAME VURMANIN ŞERİATA AYKIRILIĞI

                      İyide qom abi kamayı savunmadı ki...yani gittiğimdede yuzunde kama izi görmedim

                      Yorum


                        #12
                        İMAM HAMANEYİN AÇIKLAMALARINDA KAME VURMANIN ŞERİATA AYKIRILIĞI

                        [quote author=Qom_u_aşk link=topic=18782.msg113393#msg113393 date=1293538447]
                        sünniyken bana çok anlamsız ve saçma gelen zincirle kendini dövme olayı şimdi çok daha başka geliyor. Derin anlamları olan bir gelenek. Bir eğitim yöntemi..

                        zincir konusu bir eğitimdir. kişinin kendisinin aşkı tatmasıdır.

                        biz futbol oynardık küçükken hem de öylesine oynardık ki kendimizden geçer açlık susuzluk bile aklımıza gelmezdi.. bi keresinde yine top oynadık sonra da abdest alıp camiye gidip namaza durduk. ikinci oturuşta parmaklarımın birbirine yapıştığı için hareket etmediğini ve aynı zamanda pantolonuma da yapıştığını farkettim. bi baktım ki meğer kan var.. ne zaman kanamış farkında değilim. meğer ki maçta ne düştüğümün elimin yaralandığının farkındaymışım ne abdestte ne de namazda bunu farketmişim.. kendimden o kadar geçmişim..

                        insanın bu aşkı ve kendinden geçmişiği aşk ve aşura meydanında tatmasında hangi sakınca vardır? Cihad meydanında insanın hiç bir yara ve acıya aldırmadan kendini İmam Hüseyn yolunda feda etmesi kadar doğal ve yüce hangi duygu ve inanç vardır? Hangi eğitimdir ki bundan daha yüce olabilir..

                        Uyuşturucu alıp kendini sebepsiz yere intihara sevketmekten değildir söz ettiğimiz. Ama cihad alanına girinceye kadar o aşk tufanına kendini verinceye kadar bir insanı nasıl eğiteceksiniz? İmam Hüseyn a.s. için acı çekmesi, ve kendini feda etmesini bunun korkulacak değil tersine zevk dolu ruhu coşturan bir yol ve kutsal amaç olduğunu nasıl yaşayıp anlayacaksınız?.. Elbette bunun bir eğitimi olmalı..

                        İşte deste zincirleri sayesinde gençlerimiz İmam Hüseyn a.s. davası için her şeylerini feda edebileceklerini ruhlarında yaşamaktadırlar. Bu aşkla kavrulmaktadırlar. İmam Hüseyn a.s.'ın mazlumiyetini ve yaralanmasını yaşamaktadırlar. Bunun korkulacak acı veren bir olay olmadığını görmektedirler.. Gençlerimiz yeri geldiğinde normalde hiç bir insanın yapamayacağı kendi varlığını bile feda edebilecek ya da yaralanmayı göze alacak amellere atılacağını kendi eliyle bunları tercih edeceğini tehlikenin içine içine gireceğini görerek gençlerimizin kendine güvenleri gelmektedir.

                        ne yapalım yani? gençlerin ellerinden zincirleri alalım da ellerine jiletler mi verelim, birbirlerini hatta anne babalarını kesebilecek bir zihyniyete ve düya görüşüne mi sevkedelim? baba her yolu denedim ama mutluluğu bulamadım, denemediğim bir ölüm kalmıştı şimdi de onu denemeye gidiyorum diye intihar öncesi mektup yazdığı misaldeki gibi yollara mı sürükleyelim, amaçsız ruhsuz zalim mazlum kelimelerini bile bilmeyecek kadar bencil ve egoist mi yetiştirelim, hayatını kumar köşeleri olan internet oyunlarına bağlayıp bir dünya uyuşturucu ağı olan internet ağına mı bağlayalım etkisiz ve topluma ilgisiz şekilde..

                        şu çağda hangi gence nasıl toplum için bir şeyler yapması gerekirse kendini feda etmesi gereken zamanların olacağını nasıl anlatabilirsiniz?..

                        bir uygulamaya düşmanık etmeyi düşünmeden ihtiyaçları ve hatatı iyice düşünmeli ve kavramalıyız. hayatın tüm bireylerini ve yönlerini farklılıklarını hesaba katmalıyız.. sizin çocuğunuz halim selim olabilir ama tüm çocuklar böyle değildir.. sizin genciniz yaşlı gibi oturaklı olabilir ya da size öyle görünüyor olabilir ama tüm gençler öyle değildir..
                        [/quote]

                        avukatlık onurlu bi meslektir.. yalancı şahidlerin durumu ise vahimdir

                        Rahman'ın kulları yalan şahitlik etmezler, boş bir şeye rastladıkları zaman vakar ile (oradan) geçip giderler. (Furkan - 72)

                        Yorum


                          #13
                          İMAM HAMANEYİN AÇIKLAMALARINDA KAME VURMANIN ŞERİATA AYKIRILIĞI

                          yazıda kama yokki zincir var...ne ilgisi var yalancı şahitlikle...

                          Yorum


                            #14
                            İMAM HAMANEYİN AÇIKLAMALARINDA KAME VURMANIN ŞERİATA AYKIRILIĞI

                            [quote author=HiLaLNuR link=topic=18782.msg113406#msg113406 date=1293549949]
                            Israrla olayi hafifletmeye mi calisiyorsunuz?

                            Hastaneye gitmeyecek sekilde kendilerini yaralasalar bile Imam Hamanei'in bu aciklamasini mesrulastirmaz.

                            Imaminiz bu iş icin islam dişi demiş.Gerisi fasa fiso.
                            [/quote]

                            bu konularda bilgili bir gözlemci, Hz. Hamanei ve diğer müctehidlerin kameden çok, bunun yapılış ve yansıma biçimi hususunda fetva verdiklerini, oysa kamenin başka sırlar ve gizemler taşıdığını söyledi. buna delil olarak da kame kullanan hiç bir kimsenin hastaneye gitmediğini, bundan dolayı hiç bir can kaybının olmadığını söyledi..

                            ben bunu araştırıyorum.. Yoksa Rehberim Hz. Seyyid Hamanei'nin fetvalarına canım feda..

                            Yorum


                              #15
                              İMAM HAMANEYİN AÇIKLAMALARINDA KAME VURMANIN ŞERİATA AYKIRILIĞI

                              [quote author=zeydiyye link=topic=18782.msg113415#msg113415 date=1293554385]
                              avukatlık onurlu bi meslektir.. yalancı şahidlerin durumu ise vahimdir

                              Rahman'ın kulları yalan şahitlik etmezler, boş bir şeye rastladıkları zaman vakar ile (oradan) geçip giderler. (Furkan - 72)

                              [/quote]

                              anlamadım?

                              Yorum

                              YUKARI ÇIK
                              Çalışıyor...
                              X