Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

ÖMER B. HATTAB’IN HAL DOSYASI

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #16
    Ynt: ÖMER B. HATTAB’IN HAL DOSYASI

    İMAM ALİ’DEN ÖMER’E İTİRAZ

    Hacer-i Esved’i sıradan bir taş gibi gören Ömer b. Hattab, tavaf esnasında şöyle der: “Biliyorum ki, sen sadece bir taşsın, ne faydan ne zararın vardır. Eğer Resûlullah’ın seni öptüğünü görmemiş olsaydım, ben de seni öpmezdim.” Sahih-i Buhari,Tecrid-i Sarih Tercemesi, c. 6, s. 107 Sünen-i Tirmizi Tercemesi, c.2, s. 121 İmam Malik, El- Muvatta, c. 2, s. 223

    O sırada orada hazır bulunan İmam Ali, Ömer’in bu aceleci ve fevrî sözlerine karşılık şöyle buyurdu: “Yanılıyorsun, Hacer-i Esved, zarar da verebilir fayda da. Ö. Rıza Doğrul, Asr-ı Saadet, c.4, s.460

    Bunun da Kur’an’dan anlaşılan delili şudur: ‘Hani Allah, Ademoğullarının sırtlarından zürriyetlerini alıp onları kendilerine şahit tutarak ‘Ben sizin Rabbiniz değil miyim?’ buyurdu. Onlar da ‘Evet, Rabbimizsin’ cevabını verdiler. Ademoğulları, Allah’ın Rabb olduğunu ve kendilerinin de Allah’ın kulları olduklarını ikrar edince misaklarını yazdı ve bunları, işte bu Hacer-i Esved’e yutturdu. Allah, o Hacer-i Esved’i kıyamet gününde, gören iki gözü, dili ve kulakları olduğu halde bu ikrara sadık kalanlara şahid olarak diriltecektir. Şu halde o, Allah’ın bu misakını koruyan eminidir.” Bunun üzerine Ömer b. Hattab, İmam’a “Ya Ebe’l Hasan, Senin bulunmadığın yerde Allah, beni yalnız bısrakmasın” der. Et-Tac, El- Camiu’l- Usul fi Ahadisi’r- Resûl, c. 2, s. 236, Eser Neş. İst., 1978

    Bilindiği gibi Allah Resûlü, “Allah ile müsafaha etmek isteyen Hacer-i Esved’i istilam (yani eliyle mess) eylesin” buyurmuş, bir başka hadiste de “Allah’a yemin ederim ki, Allah, kıyamet gününde Hacer-i Esved, gören gözleri ve konuşan dili olduğu halde, kendisine ihlasla el sürüp öpen kimsenin cennetlik olduğuna şahitlik edecektir” müjdesini vermiştir.
    Sahih-i Buhari,Tecrid-i Sarih Tercemesi, c. 6, s. 108 Sünen-i Tirmizi Tercemesi, c.2, s. 181- 182

    Yorum


      #17
      Ynt: ÖMER B. HATTAB’IN HAL DOSYASI

      HAKLI OLAN AMMAR MI, ÖMER Mİ?

      Malum çevrelerce Ömer b. Hattab’ın söz ve eylemlerinin sünnetle eşdeğer kabul edilme saplantısı göz önünde bulundurulursa bu başlık altında verdiğimiz rivayetler, “müçtehit” olması bir yana, onun ilmihal bilgisinin düzeyini ortaya koyma bakımından önemli ipucu verecektir.

      Abdurrahman b. Ebza el- Huzaî anlatıyor: “Bir kimse, Ömer’e geldi ve “Ben cünüp oldum, su da bulamadım, ne yapayım? Dedi. Ömer “Namaz kılma” dedi. Bunun üzerine Ammar b. Yasir, Ömer’e “Hatırlar mısın, Ya Emire’l Müminin, o vakit ki, ben ve sen bir seriyyede idik ve ikimiz de cünüp olduk. Sen namaz kılmadın. Ben ise toprak üzerinde yuvarlandıktan sonra namazı kıldım. Sonra bu yaptığım işi Peygamber (s.a.a.)’e arz ettim de O, bana “İki elinle yere vurman, sonra üfürmen, sonra onlar ile yüzünü ve iki elini meshetmenden sonra kafi gelirdi.” Buyurdu. Ammar’ın bu sözlerine karşılık Ömer, “Allah’tan kork, Ya Ammar!” dedi ve sözlerine devamla, “Üzerine aldığın sorumluluğu elbette sana bırakırız.” dedi. Sahih-i Müslim Tercemesi, c.1, s. 417- 418, İrfan Yayınları

      Halbuki Allah, muhkem ayet olarak “Eğer cünüp iseniz tam temizlenin. Hasta yahut yolcu iseniz, yahut biriniz tuvaletten gelmişse ya da kadınlara dokunmuş ve su bulamamışsanız, temiz toprakla teyemmüm edin, ondan yüzlerinize ve ellerinize sürün. Allah, size güçlük çıkarmak istemiyor” buyuruyordu. Maide Suresi, ayet: 6 Nisa Suresi, ayet: 43

      Yorum


        #18
        Ynt: ÖMER B. HATTAB’IN HAL DOSYASI

        Yazınızı ilgiyle takip edeceğim.

        Şunu çok iyi kavradımki; Şia ismini duyan ürperiyor. Çünkü biz Ömer ve Ebubekir hakkındaki gerçekleri ortaya sunmaya korkmuyoruz. Ehl-i sünnet kardeşler ise; " Ashabımı söven ( kötüleyen ) benden değildir. Benim şefaatim onlara ulaşmayacaktır " sözü üzerine bu araştırmayı reddediyor. Denilenlere gözlerini kapıyor, duyduklarını ise es geçiyorlar.

        Sizin bile güvenilir dediğiniz kaynaklarda bunlar açıkça yazıyor. Her geçen gün kelimeler daha da masumlaştırılarak önümüze sunuluyor. Yine de aslı olan nedir, biliyorsunuz. Bildiğiniz zamanda bunu kabul edip;
        - Olabilir, insandır hata yapabilir diyorsunuz. Ya da o dediğiniz rivayeti nesh eden Ömer'in beyahut Ebubekir'in iyi sözleri var deniliyor ama sözten öte tarihin buna tanık olduğu herhangi bir iyiliğini ortaya sunamıyorsunuz. Kanıt yok. Sadece söz ve sözler var.

        İslam'ın önderleri bu kadar basit hata yapmamalı, her hareketiyle örnek olmalıdır.
        Bu sebeple şialıkta geçmiş ve gelecekteki adfedilen masumluk çok önemli. Çünkü bu masumlukta muhalefet edilecek hiçbirşey kalmıyor. Masum; hata yapmaz, yanlışa yöneltmez, her haliyle saf ve temizdir. Örnek alınabilir. Fakat öyle bir hal aldıki; Peygamber hata yapabilir ama halifeler katiyen hata yapmaz konumuna gelindi. Okuduğum bir çok yerde de Peygamber hata yapar. Beşerdi denilebilme cüreti gösterilebiliyor. Üzgünüm beyler - bayanlar bu sözü de ayet neshediyor. Necm suresi 3-4;

        3- O, hevadan (kendi istek, düşünce ve tutkularına göre) konuşmaz.

        4- O (söyledikleri), yalnızca vahyolunmakta olan bir vahiydir..

        Hangi Peygambere inanıyorsunuz? Hangisinin peşinden gidiyorsunuz? Heva ve hevesten konuşmayan olan mı, beşer olup hata üstüne hata yapanın mı? Maalesef sunni kaynaklar da çokça Peygamberin hatalarından bahsedilmekte.


        Sizin Peygamberinize hata yükleyen kaynakların peşinden gitmekte, özgürsünüz elbette.

        ( Aslında konuyu azıcık saptırdım. Ömer'den Peygamberimiz ( s.a.a)'e döndüm, kusuruma bakmayın. )


        Bazı arkadaşlar, vah vahh Ömer'i yine kötülemiş şialık işte bu! diye sözler sarfetmiş. Bazıları ise ama iyi sözleri de var demiş. Ne diyor Murtaza abi, muhalefet edecekseniz kaynakları ile gelin. Görmemişsiniz sanırım ben bir hatırlatayım dedim, izninizle.
        "Biz aşkı neynevada öğrendik hani o ihanet diyarında zulme meydan okuyarak baş kaldıran kızıl güllerle."

        Yorum


          #19
          Ynt: ÖMER B. HATTAB’IN HAL DOSYASI



          Ehli sünnet Ömerin hatalarini bilsin istiyorsaniz dogrulariyla yanlsilariyla yazin dedik.Sadece yanlislarini yazmakla, Onun Kötü olusuna dair akrabalarinin kötülüklerini sunmak ne kadar dogrudurki?

          Bizim Ona karsi tutumumuz hz.Alinin ona karsi tutumundan ileri geliyor.Bizim icin muaviye ile ömer bir degildir.Cünkü hz.Alinin onlara karsi tutumu da bir degildi.
          Allah Bize Yeter!
          O Ne Güzel Vekildir...

          Yorum


            #20
            Ynt: ÖMER B. HATTAB’IN HAL DOSYASI



            Teoriniz yanlış. Hz.Ali tutumundan değil var olan kaynaklardan ve doğrulardan ileri geliyor. Hz.Ali için herhangi bir şey yazmadım bile. Kendiniz böyle yorumladınız.

            "Ehli sünnet Ömerin hatalarini bilsin istiyorsaniz dogrulariyla yanlislariyla yazin dedik."-
            Bu cümleniz kendi içerisinde çelişmiyor mu? Yani şöyle bir yazı mı görmek istiyorsunuz;

            Ömer o kadar iyi bir insanki, o kadar şefkatliydiki şöyle bir olay oldu;


            Bedir savaşının gazilerinden Hatıb b. Ebi Beltea, Mekkeli müşriklere istihbarî vermekle suçlanır... Ancak özrü, Allah Resûlü tarafından kabul edilir. Fakat o sırada Ömer, öne atılır ve Hz. Peygamber’e “Bırak beni, şu münafığın kellesini uçurayım” der. Ömer’in bu yersiz çıkışına sinirlenen Allah Resûlü onu tersler.
            Sahih-i Buhari,Tecrid-i Sarih Tercemesi, c. 10, s. 298 Siret-i İbn Hişam, c. 4, s. 55
            ( yukarıdaki yazıdan alıntı yaptım )

            Ömer'in doğruları olduğunu ve iki yanlı yazmamızı isteyen sizsiniz. O zaman yukarıdaki cümleleri nesh edecek kaynaklarla beraber olayları sizin yazmanız gerekir.

            Ömer'i hem savunup hemde reddedecek olsaydık, ismimiz ...farklı olurdu. Hemde iki taraflı davranıyormuşuz gibi olurdu. Yani sen hem adamı kötüle hemde iyidir, de. Bu ne perhiz bu ne lahana turşusu derler adama. Savunulacak bir yanı varsa sizinde yazılarınızı görmek isteriz. ( isterim )
            "Biz aşkı neynevada öğrendik hani o ihanet diyarında zulme meydan okuyarak baş kaldıran kızıl güllerle."

            Yorum


              #21
              Ynt: ÖMER B. HATTAB’IN HAL DOSYASI

              Teoriniz yanlış. Hz.Ali tutumundan değil var olan kaynaklardan ve doğrulardan ileri geliyor. Hz.Ali için herhangi bir şey yazmadım bile. Kendiniz böyle yorumladınız.
              ??
              Bu sözden hic birsey anlamadim.

              Kardesim,ben sana ömeri öv dedim mi? Aktardigin rivayetlerin önüne onu övecek cümleler kur dedimmi? Ömer hakkinda cok rivayetler var siz iclerinden onu kötüleyenleri aliyorsunuz digerleri de tam bunlari birakiyor.

              Simdi aslinda her iki rivayetleri de toparlayip buraya koymlaiyim ama buna zamanim yok maalesef.

              Ayrica Nefret etmek ve tazelemek insanin ruhuna zararlidir...

              Böyle konularda nedense sünniler ile siilerin arasinda hic bir fark görmuyorum.Bir sünniye desemki Hz.Ömer'in su davranisi islam anlayisina aykiri diye....alacagim tepkiyi siz düsünün.Size de Hz.Ömerin su davranisi tam islami bir davranistir dendiginde...olay bu
              Allah Bize Yeter!
              O Ne Güzel Vekildir...

              Yorum


                #22
                Ynt: ÖMER B. HATTAB’IN HAL DOSYASI

                Hilalnur kardeşim,

                Zamanınız olduğu bir günü bekleyebilirim. Ölmediğim müddetçe yazıları takip etmeye çalışacağım. Zamanım yok diyorsunuz ama site de bayağı bir online olduğunuzu görmekteyim. Neyse o kadarını beni alakadar etmez.



                Nefret ettiğimi belirtmedim, sadece hatalarının ve yanlışlarının olduğunu belirttim. Ruhuma zararlı olan herşeyden uzak durmaya çalışıyorum wesselam. Uyarınıza teşekkürler.


                Şu noktada anlaşamadık, mademki yukarıdaki hataların iptalini sağlayacak yazılar var, Ömer için yazılan doğru rivayetler sahih, müteber, o halde doğruları siz bu topic'e eklerseniz. Direkt reddetmek hiçbir akla mantığa sığmaz. Eğerki öyle bir ön yargıda bulunsaydım, sizi doğruları kaynaklarla yazın lütfen çağrısı yapmazdım. Lütfen herkesi sunni-şii böyle yapar diyerek zan altında bırakmayın.
                "Biz aşkı neynevada öğrendik hani o ihanet diyarında zulme meydan okuyarak baş kaldıran kızıl güllerle."

                Yorum


                  #23
                  Ynt: ÖMER B. HATTAB’IN HAL DOSYASI

                  [quote author=HiLaLNuR link=topic=8408.msg54960#msg54960 date=1254139821]


                  Ehli sünnet Ömerin hatalarini bilsin istiyorsaniz dogrulariyla yanlsilariyla yazin dedik.Sadece yanlislarini yazmakla, Onun Kötü olusuna dair akrabalarinin kötülüklerini sunmak ne kadar dogrudurki?

                  Bizim Ona karsi tutumumuz hz.Alinin ona karsi tutumundan ileri geliyor.Bizim icin muaviye ile ömer bir degildir.Cünkü hz.Alinin onlara karsi tutumu da bir degildi.

                  [/quote]

                  Hilalnur kardeşim bende 32 yılımı ehlisünnet geçirip sonradan şia olanlardanım,Kusura bakmayın ama Ben Ömer bin hattabın doğru bişeyini görmedim,Buna hata deyin,yanılıyorsunuz deyin,suizan deyin ama böyle.İnanın doğru bir şeyini göremedim ben
                  Gönülleriniz bir olmadıktan sonra sayıca çok olmanızın bir anlamı yoktur
                  İmam Ali (a.s)

                  Yorum


                    #24
                    Ynt: ÖMER B. HATTAB’IN HAL DOSYASI

                    Ben mesaji yazip ciktigim halde beni hala online görüyor olmanizin sebebini bilemem.Ayrica benim bilgisayaraimda sizlerdeki gibi mevcut bilgiler yokki bir iki tiklamayla kopyala yapistir yapayim.

                    Yalniz beni hala anlamamakda israr ediyorsunuz.Ben size, sundugunuz rivayetlerin aynisinin iyi hallisini sunun demiyorum.Bir olay onun iyi amelini anlatirken digeri kötüsünü nakleder.Bu sadece sizin icin gecerli degil,ayni seyi ehli sünnet kardeslerim de yapiyor.Onun faziletini nakledecegiz diye farkinda olmada peygamberi kücmsüyorlar.

                    Burda da aslinda farkinda olmadan ömerin fazileti delilendirilmis.

                    Mesela su:
                    Ömer b. Hattab’ın oğullarından Ubeydullah ve Ebu Şahme (ortanca Abdurrahman) içkiye mübtela olmuş birer ayyaş idiler. Ubeydullah 635 yılında arkadaşlarıyla birlikte topluca içki içmek suçundan ötürü sopa cezasına çarptırıldı. İbnül Esir, el- Kamil, c. 2, s. 448
                    Burda rivayetle onu kinayacagim yerde bu davranisindan ötürü (ogluna ceza verdiginden dolayi) onu tebrik ederim.Muaviye gibi icki icen oglunu koruyup kollamamis.
                    Allah Bize Yeter!
                    O Ne Güzel Vekildir...

                    Yorum


                      #25
                      Ynt: ÖMER B. HATTAB’IN HAL DOSYASI

                      [quote author=mikdat bin esved link=topic=8408.msg54991#msg54991 date=1254155181]
                      [quote author=HiLaLNuR link=topic=8408.msg54960#msg54960 date=1254139821]


                      Ehli sünnet Ömerin hatalarini bilsin istiyorsaniz dogrulariyla yanlsilariyla yazin dedik.Sadece yanlislarini yazmakla, Onun Kötü olusuna dair akrabalarinin kötülüklerini sunmak ne kadar dogrudurki?

                      Bizim Ona karsi tutumumuz hz.Alinin ona karsi tutumundan ileri geliyor.Bizim icin muaviye ile ömer bir degildir.Cünkü hz.Alinin onlara karsi tutumu da bir degildi.

                      [/quote]

                      Hilalnur kardeşim bende 32 yılımı ehlisünnet geçirip sonradan şia olanlardanım,Kusura bakmayın ama Ben Ömer bin hattabın doğru bişeyini görmedim,Buna hata deyin,yanılıyorsunuz deyin,suizan deyin ama böyle.İnanın doğru bir şeyini göremedim ben
                      [/quote]

                      Sünni iken de mi görmedin? sii oldukdan sonrami görmedin? tam anlayamadim?
                      Allah Bize Yeter!
                      O Ne Güzel Vekildir...

                      Yorum


                        #26
                        Ynt: ÖMER B. HATTAB’IN HAL DOSYASI

                        Hz Ömer peygamber değil ki masum olsun. Hz Ömer in hataları elbetteki olmuştur yalan değil. Lakin Hz Ömer in büyüklüğünü inkar etmek olsa olsa nankörlük olur ki. Sadece şunu söyliyeyim, Hz Ömer(ra) KUDÜSTEKİ OLAYI BİLE YETER




                        İngiliz tarihçi ve Ortadoğu uzmanı Karen Armstrong, Holy War (Kutsal Savaş) adlı kitabında, Hz. Ömer'in Kudüs fethini şöyle anlatır:

                        "Halife Ömer Kudüs'e beyaz bir devenin üzerinde girdi, yanında ise kentin Yunan yöneticisi Başrahip Sophronius vardı. Halife kendisinin öncelikle Tapınak Tepesine (yıkık olan Hz. Süleyman mabedinin yerine) götürülmesini rica etti ve Hz. Muhammed'in Gece Yolculuğu'nu (Mirac) yaptığı bu noktada eğildi ve dua etti. Başrahip bu sahneyi korku içinde izliyordu... "Son Günler"in artık yaklaştığını sanmıştı. Daha sonra Halife Ömer Hıristiyan tapınaklarını görmek istedi ve tam Kutsal Mezar (Holy Sepulchre) Kilisesi'ne gittiğinde, namaz vakti geldi. Başrahip kendisini kibarca namazını bu kilisede kılmaya davet etti, ama Halife Ömer bu teklifi kibarca reddetti. Eğer bu kilisede namaz kılarsa, sonra bazı Müslümanların bu olayı anıtlaştırmak amacıyla buraya bir cami inşa etmek isteyebileceklerini, bunun ise Kutsal Mezar Kilisesi'nin yıkılması anlamına geleceğini izah etti. Bu nedenle Halife kiliseden çıkıp biraz daha ilerdeki bir noktada namazını kıldı; nitekim bugün tam bu noktada, Kutsal Mezar Kilisesi'nin tam karşısında Halife Ömer'in adına inşa edilmiş küçük bir cami bulunmaktadır."

                        Yorum


                          #27
                          Ynt: ÖMER B. HATTAB’IN HAL DOSYASI

                          [quote author=islam-devleti link=topic=8408.msg54995#msg54995 date=1254157635]
                          Hz Ömer peygamber değil ki masum olsun. Hz Ömer in hataları elbetteki olmuştur yalan değil. Lakin Hz Ömer in büyüklüğünü inkar etmek olsa olsa nankörlük olur ki. Sadece şunu söyliyeyim, Hz Ömer(ra) KUDÜSTEKİ OLAYI BİLE YETER




                          İngiliz tarihçi ve Ortadoğu uzmanı Karen Armstrong, Holy War (Kutsal Savaş) adlı kitabında, Hz. Ömer'in Kudüs fethini şöyle anlatır:

                          "Halife Ömer Kudüs'e beyaz bir devenin üzerinde girdi, yanında ise kentin Yunan yöneticisi Başrahip Sophronius vardı. Halife kendisinin öncelikle Tapınak Tepesine (yıkık olan Hz. Süleyman mabedinin yerine) götürülmesini rica etti ve Hz. Muhammed'in Gece Yolculuğu'nu (Mirac) yaptığı bu noktada eğildi ve dua etti. Başrahip bu sahneyi korku içinde izliyordu... "Son Günler"in artık yaklaştığını sanmıştı. Daha sonra Halife Ömer Hıristiyan tapınaklarını görmek istedi ve tam Kutsal Mezar (Holy Sepulchre) Kilisesi'ne gittiğinde, namaz vakti geldi. Başrahip kendisini kibarca namazını bu kilisede kılmaya davet etti, ama Halife Ömer bu teklifi kibarca reddetti. Eğer bu kilisede namaz kılarsa, sonra bazı Müslümanların bu olayı anıtlaştırmak amacıyla buraya bir cami inşa etmek isteyebileceklerini, bunun ise Kutsal Mezar Kilisesi'nin yıkılması anlamına geleceğini izah etti. Bu nedenle Halife kiliseden çıkıp biraz daha ilerdeki bir noktada namazını kıldı; nitekim bugün tam bu noktada, Kutsal Mezar Kilisesi'nin tam karşısında Halife Ömer'in adına inşa edilmiş küçük bir cami bulunmaktadır."
                          [/quote]

                          hilalnur kardeşim bir tane varmış bakın hemde kaynağı karen armstrong
                          Gönülleriniz bir olmadıktan sonra sayıca çok olmanızın bir anlamı yoktur
                          İmam Ali (a.s)

                          Yorum


                            #28
                            Ynt: ÖMER B. HATTAB’IN HAL DOSYASI

                            [quote author=mikdat bin esved link=topic=8408.msg55004#msg55004 date=1254165545]
                            [quote author=islam-devleti link=topic=8408.msg54995#msg54995 date=1254157635]
                            Hz Ömer peygamber değil ki masum olsun. Hz Ömer in hataları elbetteki olmuştur yalan değil. Lakin Hz Ömer in büyüklüğünü inkar etmek olsa olsa nankörlük olur ki. Sadece şunu söyliyeyim, Hz Ömer(ra) KUDÜSTEKİ OLAYI BİLE YETER




                            İngiliz tarihçi ve Ortadoğu uzmanı Karen Armstrong, Holy War (Kutsal Savaş) adlı kitabında, Hz. Ömer'in Kudüs fethini şöyle anlatır:

                            "Halife Ömer Kudüs'e beyaz bir devenin üzerinde girdi, yanında ise kentin Yunan yöneticisi Başrahip Sophronius vardı. Halife kendisinin öncelikle Tapınak Tepesine (yıkık olan Hz. Süleyman mabedinin yerine) götürülmesini rica etti ve Hz. Muhammed'in Gece Yolculuğu'nu (Mirac) yaptığı bu noktada eğildi ve dua etti. Başrahip bu sahneyi korku içinde izliyordu... "Son Günler"in artık yaklaştığını sanmıştı. Daha sonra Halife Ömer Hıristiyan tapınaklarını görmek istedi ve tam Kutsal Mezar (Holy Sepulchre) Kilisesi'ne gittiğinde, namaz vakti geldi. Başrahip kendisini kibarca namazını bu kilisede kılmaya davet etti, ama Halife Ömer bu teklifi kibarca reddetti. Eğer bu kilisede namaz kılarsa, sonra bazı Müslümanların bu olayı anıtlaştırmak amacıyla buraya bir cami inşa etmek isteyebileceklerini, bunun ise Kutsal Mezar Kilisesi'nin yıkılması anlamına geleceğini izah etti. Bu nedenle Halife kiliseden çıkıp biraz daha ilerdeki bir noktada namazını kıldı; nitekim bugün tam bu noktada, Kutsal Mezar Kilisesi'nin tam karşısında Halife Ömer'in adına inşa edilmiş küçük bir cami bulunmaktadır."
                            [/quote]

                            hilalnur kardeşim bir tane varmış bakın hemde kaynağı karen armstrong
                            [/quote]


                            Bu rivayetten de ne anlamamız gerektiğini işin doğrusu tam anlayamadım.....

                            Yorum


                              #29
                              Ynt: ÖMER B. HATTAB’IN HAL DOSYASI

                              [quote author=selmani_can link=topic=8408.msg55007#msg55007 date=1254166035]
                              [quote author=mikdat bin esved link=topic=8408.msg55004#msg55004 date=1254165545]
                              [quote author=islam-devleti link=topic=8408.msg54995#msg54995 date=1254157635]
                              Hz Ömer peygamber değil ki masum olsun. Hz Ömer in hataları elbetteki olmuştur yalan değil. Lakin Hz Ömer in büyüklüğünü inkar etmek olsa olsa nankörlük olur ki. Sadece şunu söyliyeyim, Hz Ömer(ra) KUDÜSTEKİ OLAYI BİLE YETER




                              İngiliz tarihçi ve Ortadoğu uzmanı Karen Armstrong, Holy War (Kutsal Savaş) adlı kitabında, Hz. Ömer'in Kudüs fethini şöyle anlatır:

                              "Halife Ömer Kudüs'e beyaz bir devenin üzerinde girdi, yanında ise kentin Yunan yöneticisi Başrahip Sophronius vardı. Halife kendisinin öncelikle Tapınak Tepesine (yıkık olan Hz. Süleyman mabedinin yerine) götürülmesini rica etti ve Hz. Muhammed'in Gece Yolculuğu'nu (Mirac) yaptığı bu noktada eğildi ve dua etti. Başrahip bu sahneyi korku içinde izliyordu... "Son Günler"in artık yaklaştığını sanmıştı. Daha sonra Halife Ömer Hıristiyan tapınaklarını görmek istedi ve tam Kutsal Mezar (Holy Sepulchre) Kilisesi'ne gittiğinde, namaz vakti geldi. Başrahip kendisini kibarca namazını bu kilisede kılmaya davet etti, ama Halife Ömer bu teklifi kibarca reddetti. Eğer bu kilisede namaz kılarsa, sonra bazı Müslümanların bu olayı anıtlaştırmak amacıyla buraya bir cami inşa etmek isteyebileceklerini, bunun ise Kutsal Mezar Kilisesi'nin yıkılması anlamına geleceğini izah etti. Bu nedenle Halife kiliseden çıkıp biraz daha ilerdeki bir noktada namazını kıldı; nitekim bugün tam bu noktada, Kutsal Mezar Kilisesi'nin tam karşısında Halife Ömer'in adına inşa edilmiş küçük bir cami bulunmaktadır."
                              [/quote]

                              hilalnur kardeşim bir tane varmış bakın hemde kaynağı karen armstrong
                              [/quote]


                              Bu rivayetten de ne anlamamız gerektiğini işin doğrusu tam anlayamadım.....
                              [/quote]

                              Yorum


                                #30
                                Ynt: ÖMER B. HATTAB’IN HAL DOSYASI

                                [quote author=Mufazzal link=topic=8408.msg55012#msg55012 date=1254166293]
                                [quote author=selmani_can link=topic=8408.msg55007#msg55007 date=1254166035]
                                [quote author=mikdat bin esved link=topic=8408.msg55004#msg55004 date=1254165545]
                                [quote author=islam-devleti link=topic=8408.msg54995#msg54995 date=1254157635]
                                Hz Ömer peygamber değil ki masum olsun. Hz Ömer in hataları elbetteki olmuştur yalan değil. Lakin Hz Ömer in büyüklüğünü inkar etmek olsa olsa nankörlük olur ki. Sadece şunu söyliyeyim, Hz Ömer(ra) KUDÜSTEKİ OLAYI BİLE YETER




                                İngiliz tarihçi ve Ortadoğu uzmanı Karen Armstrong, Holy War (Kutsal Savaş) adlı kitabında, Hz. Ömer'in Kudüs fethini şöyle anlatır:

                                "Halife Ömer Kudüs'e beyaz bir devenin üzerinde girdi, yanında ise kentin Yunan yöneticisi Başrahip Sophronius vardı. Halife kendisinin öncelikle Tapınak Tepesine (yıkık olan Hz. Süleyman mabedinin yerine) götürülmesini rica etti ve Hz. Muhammed'in Gece Yolculuğu'nu (Mirac) yaptığı bu noktada eğildi ve dua etti. Başrahip bu sahneyi korku içinde izliyordu... "Son Günler"in artık yaklaştığını sanmıştı. Daha sonra Halife Ömer Hıristiyan tapınaklarını görmek istedi ve tam Kutsal Mezar (Holy Sepulchre) Kilisesi'ne gittiğinde, namaz vakti geldi. Başrahip kendisini kibarca namazını bu kilisede kılmaya davet etti, ama Halife Ömer bu teklifi kibarca reddetti. Eğer bu kilisede namaz kılarsa, sonra bazı Müslümanların bu olayı anıtlaştırmak amacıyla buraya bir cami inşa etmek isteyebileceklerini, bunun ise Kutsal Mezar Kilisesi'nin yıkılması anlamına geleceğini izah etti. Bu nedenle Halife kiliseden çıkıp biraz daha ilerdeki bir noktada namazını kıldı; nitekim bugün tam bu noktada, Kutsal Mezar Kilisesi'nin tam karşısında Halife Ömer'in adına inşa edilmiş küçük bir cami bulunmaktadır."
                                [/quote]

                                hilalnur kardeşim bir tane varmış bakın hemde kaynağı karen armstrong
                                [/quote]


                                Bu rivayetten de ne anlamamız gerektiğini işin doğrusu tam anlayamadım.....
                                [/quote]
                                [/quote]Normalde anlamış olmanız gerekir.Eğer gerçekten anlamamışsanız bu Şiilerle Sünniler arasındaki frekans farklılığının ne kadar yoğun olduğunu gösterir.
                                En son Serkan a. tarafından düzenlendi; 09.08.2020, 19:18.

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X