Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Üstad Bediüzzaman Said Nursi r.a.

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Üstad Bediüzzaman Said Nursi r.a.

    mektebime söven birine üstad denilmesine sessiz kalmayı zillet olarak biliyorum.. ve bu zillete de katlanmayacak her yerde bu uzlaşmaz tavrınıza aynısıyla karşılık vereceğim..

    eğer şiaya sövülmesine karşıysanız önce Saide karşı çıkın.. çünkü her yerde inek kesmek şart değildir kurban olarak ama hindistanda müslümanlara inek kesmek daha efdaldir..

    biz hiç bir yerde inkılaba karşı olanlara alim dememişizdir.. hangi şia otoritesi şiaya karşı da biz ona övgüler dizmişiz?.. şianın ilkeleri bellidir.. ve bunlar inkılabın üstündedir buras açık ancak bunlar inkılaba zıtlık teşkil etmez etmiyor..

    şii ilkeler nedeniyle inkılabı eleştirmek karşı olmak anlamına gelmeyeceği gibi, böyle bir şii alim, daha şii bile olamamış şiayı sapık bilen biriyle mi kıyaslanır? bu hak mıdır?

    Yorum


      Üstad Bediüzzaman Said Nursi r.a.

      [quote author=Qom_u_aşk link=topic=7402.msg118123#msg118123 date=1297436607]

      eğer şiaya sövülmesine karşıysanız önce Saide karşı çıkın.. çünkü her yerde inek kesmek şart değildir kurban olarak ama hindistanda müslümanlara inek kesmek daha efdaldir..
      [/quote]

      bu nasıl bir zihniyettir ya Rabbi. bu memlekette bir siz müslüman kaldınız ve herkes hindu misali gayri müslimleşti ha. buna kibir mi diyeyim, tekfir zihniyetinin tezahürü mü diyeyim yoksa... neyse.

      siz açtığını cihada(!) devam ededurun. hedefinizde müslümanlar olsun. Habire inek kesin. biz size rağmen yolumuza devam edecek ve İslam İnkılabının şanlı bayrağını ve yolunu ve velayeti fakih makamının nurlu mesajlarını sizin gibi dost(!)lara rağmen bu millete aktarmaya devam edeceğiz.

      bu milleti dışlamadan önce nefsinizi dışlamayı öğrenin.
      KIYAMI UNUTTUK YA RAB! NAMAZI BATIL EYLEDİK.

      Yorum


        Üstad Bediüzzaman Said Nursi r.a.

        haksöz...edit...ekibinin yetiştirdiği elemandan fayda gelmeyeceği bir kez daha tarihi vesikalara kayıt olarak geçmiştir.
        Allah münafıkların belasını versin ki nasıl bir tahribat açmışlar, ve açmaktalar.
        Düştü Deşt-i Kerbela’ya Ol Can
        Matem tuttu, ins-ü cin ve canan
        Ruhlarda hep o, hicrandır yanan
        Şahadetiyle destan yaratan

        Mazlum Hüseyn Canım, Mazlum Hüseyn Canım...

        Yorum


          Üstad Bediüzzaman Said Nursi r.a.

          anlaşılmayacağını düşünüyordum ama tahrifini hiç düşünmüyordum:

          hindistanda inek kurban etmek müslümanlar için içlerinde eskiden kalabilecek ya da çevreden kendilerine bulaşabilecek şirk izlerini siler süpürür.. bu yüzden orda inek kesmeleri daha efdaldir dedim..

          burda inek kesmekten söz etmedim..

          burda siz de eğer şiaya sövmekten rahatsız oluyorsanız (ki bunu beyan ettiniz) o zaman şiaya söven Said sevgisini terk etmelisiniz çünkü sizin için bu sevgi şiaya sövmesini size küçük gösterebilir.. demektir..

          bu arada Çamran kardeş sen sanırım yaşı küçük birisin çok hissiyatlı yazıyorsunu bu sana zarar verir:

          [quote author=Çamran link=topic=7402.msg118129#msg118129 date=1297437102]
          haksöz...edit... ekibinin yetiştirdiği elemandan fayda gelmeyeceği bir kez daha tarihi vesikalara kayıt olarak geçmiştir.
          Allah münafıkların belasını versin ki nasıl bir tahribat açmışlar, ve açmaktalar.

          [/quote]

          örneğin benim haksöz ekibiyle bağlantımı koparalı yıllar olmuştur.. daha sünniyken onların eksikliklerini görmüş ve onlarla bağımı kesmişimdir.. Elhamdülillah..

          bilmediğin şeyin ardına düşme göz kulak kalp bundan sorumludur deniyor ya.. o anlamda hissiyatınla konuşma.. hislen ama akıl ve vicdan ölçüsünden geçir yazdıklarını...

          Yorum


            Üstad Bediüzzaman Said Nursi r.a.

            [quote author=Mehmet UFUKALP link=topic=7402.msg59169#msg59169 date=1256907405]
            [quote author=mirzehan link=topic=7402.msg59166#msg59166 date=1256905981]
            Bu konuda sizinle neden çoğunluk risale takipçileri aynı fikirde değil mehmet ufukalp ?
            sebebi nedir ? nasıl çözülür bu mesele sizce?
            [/quote]

            Çünkü biz Üstadın hakikaten Üstadı idrak eden, üstadın gerçek talebesi Üstad Hizbullah Hakverdinin öğrencileriyiz.
            Rejimin ajanları tarafından saptırılmış teslim alınmış, yozlaştırılmış değiştirilmiş olan talebelerinden değiliz de ondan muhterem.
            [/quote]

            HEEEEEEEEEEEEEEYYYYYYYYT be kim tutar seni Allahına kurban konuş mehmet kardeş konuş zati ehlibeyt kim velayet kim sizin üstadınız duruyorya. Her şey onda başlar onda biter Hak odur ...!
            Hayat iman ve cihadtır. İmam Hüseyin as.

            Yorum


              Üstad Bediüzzaman Said Nursi r.a.

              [quote author=hatt-ı imam link=topic=7402.msg118127#msg118127 date=1297437009]
              [quote author=Qom_u_aşk link=topic=7402.msg118123#msg118123 date=1297436607]

              eğer şiaya sövülmesine karşıysanız önce Saide karşı çıkın.. çünkü her yerde inek kesmek şart değildir kurban olarak ama hindistanda müslümanlara inek kesmek daha efdaldir..
              [/quote]


              bu nasıl bir zihniyettir ya Rabbi. bu memlekette bir siz müslüman kaldınız ve herkes hindu misali gayri müslimleşti ha. buna kibir mi diyeyim, tekfir zihniyetinin tezahürü mü diyeyim yoksa... neyse.

              siz açtığını cihada(!) devam ededurun. hedefinizde müslümanlar olsun. Habire inek kesin. biz size rağmen yolumuza devam edecek ve İslam İnkılabının şanlı bayrağını ve yolunu ve velayeti fakih makamının nurlu mesajlarını sizin gibi dost(!)lara rağmen bu millete aktarmaya devam edeceğiz.

              bu milleti dışlamadan önce nefsinizi dışlamayı öğrenin.
              [/quote]

              Bu arada neden şaşırmadım Hattı imam her zamanki gibi bütün ihtişamıyla avukat rolunu üstlendi Kim senide tutar konuuuuuuş sende konuş zati merak ettiğim konu bu neden ilk çıktığınızda islam düşmanları na düşman olmaktansa sadece islam dostlarına düşmansınız ucumu dokundu özür dilerim kuyruk acısı var sendende ufukalpimdende özür dilerim ...!
              Hayat iman ve cihadtır. İmam Hüseyin as.

              Yorum


                Üstad Bediüzzaman Said Nursi r.a.

                Qom_u_aşk abi said nursinin şiayı sapık saydığı pasajları burada paylaşabilir misiniz? said nursi yi sevenlerden açıklama yapmaları için istiyorum..
                Hüseyin'in şehadeti üzre müminlerin kalbinde bir aşk vardır, o aşk asla soğumaz.
                Hz.Peygamber (saa)

                Yorum


                  Üstad Bediüzzaman Said Nursi r.a.

                  Mufazzal abi paylaştı forumda arayın sayın garip neyneva
                  En son Qom_u_ask tarafından düzenlendi; 08.08.2020, 01:55.

                  Yorum


                    Üstad Bediüzzaman Said Nursi r.a.

                    hocam nerden bulabilirim forum çok büyük...
                    Hüseyin'in şehadeti üzre müminlerin kalbinde bir aşk vardır, o aşk asla soğumaz.
                    Hz.Peygamber (saa)

                    Yorum


                      Üstad Bediüzzaman Said Nursi r.a.

                      [quote author=garib_i neyneva link=topic=7402.msg118160#msg118160 date=1297451124]
                      hocam nerden bulabilirim forum çok büyük...
                      [/quote]

                      Bu sanırım



                      [b]ONUNCU KÖYÜ ARIYORUM

                      Yorum


                        Üstad Bediüzzaman Said Nursi r.a.

                        ben bu iftiralardan bir kısmını sadeleştirmiştim. Siz oralardan anlamayabilirsiniz burda paylaşıyorum:

                        Şimdi sizlere yazmamıza neden olan Said Nursi'nin şia'ya bakışını anlatacak delili sunuyorum:

                        1- “Ehlibeytin fertleri itikad ve iman konusunda diğer insanlardan çok ileri değillerdir. Ama onlar gibi de değillerdir.

                        2- Hz. Ali kendi özgür iradesi ve isteğiyle 20 seneden uzun bir süre üç halifeye uymuş, onların fetva işlerini yürütmüştür. Bu ise Şiilerin iddialarını çürütmektedir. Aynı şekilde, üç halifenin fetih ve cihad faaliyetleri ek olarak da (Ali a.s.) dönemindeki olaylar İslami hilafet konusunda Şianın delillerini çürütüyor. Bu nedenle demek oluyor ki Ehli sünnet ve Cemaatın (şiaya karşı) davası haktır. (şianın Hilafet diğer üç halifenin değil Ali a.s.’ın hakkıdır şeklinde Sünnilere karşı iddiaları ise batıldır.)

                        3- Şia, hilafetin Ali a.s. hakkı olduğunu iddia eden garazkarlık sebebiyle haksız olanlar ve, velilik nedeniyle Ali a.s.’ı üstün sayanlar diye ikiye ayrılabilir.

                        4- Üçüncü şıkka cevap için, Ali (a.s.) iki açıdan bakılabilir:

                        a) Şahsi olgunluk mertebesi

                        b) Ehlibeyti manevi temsil mertebesi

                        Şahsi olgunluk konusunda, Ali (a.s.) başta olmak üzere tüm hakikat ehli, Ebubekir ve Ömeri daha üstün görmüşlerdir. Çünkü Ali ve diğer hak ehline göre Ebubekir ve Ömer, İslam’a Ali (a.s.)dan daha çok hizmet etmişler, ve İlahi makamlarda O’ndan daha üstün olmuşlardır.
                        Ehlibeyti manevi temsil mertebesine gelince, Ali a.s. bu konuda hiç kimseyle eşit olmayıp büyük övgüye layıktır. Peygamber s.a.a bu konuda Ali a.s.’ı neslini sürdüren kişi olarak ilan etmiştir. Ancak üstünlük olarak algılanabilecek bu hadisin söyleniş nedeni, Emevilerin Ali (a.s.)’a yaptığı haksız saldırıları sebebiyledir. Ehli sünnetin Ali a.s.’ın faziletiyle ilgili çok hadis nakletmesinin sebebi bu haksız saldırılara karşı onu savunmaktır. Oysa Ebubekir ve Ömer için böyle saldırılar söz konusu olmadığından Ehli sünnet bunların faziletine dair rivayetleri yaymaya gerek görmedi. (Yoksa onlar hakkında daha çok fazilet hadisleri vardı)

                        Ayrıca yine, bu rivayetlerin çokluğunun sebebi Ali a.(s.)’ın gelecekte acı olaylarla fitnelere maruz kalacağıdan Onu teselli etmek, sevenlerin sui zannını engellemek, ve ümmeti bu konularda uyarma amacına matuftur.

                        Hilafetin Ali a.s. hakkı olduğunu iddia eden Şiiler ise, siyasi hedefle, kasıtlı ve bilinçli kötülük güttüklerinden tecavüzden kurtulamıyorlar. Böylece uyarı hakkını yitiriyorlar. Hatta, Ömer eliyle İranlılar yara aldığından, intikamlarını, Ali sevgisine bürüyüp; Amr b. As’ın Ali (a.s.) isyanı ve Ömer bin Sa’d’ın Hz. Hüseyin’e(r.a.) karşı feci savaşını Ömer ismine karşı kin ve düşmanlığa dönüştürüyor şiiler.

                        Ali a.s.’ın velayeti sebebiyle Şiilerin, Ehli sünnete karşı savunacak bir haklılığı yoktur. Çünkü Ehli sünnet Ali’yi eksik görmez ki, ciddi sever. Fakat hadiste geçen aşırı sevgiden kaçıyor Sünniler. Peygamberin (s.a.a.) Ali hakkında övdüğü ideal sevgi Ehli sünnette vardır. Bu anlamda hakiki Ali şiası olanlar Sünnilerdir. Hadiste Hz. İsa a.s. için aşırı sevgiden ve bunun tehlikesinden bahsedilmiş. (Hz. Ali’yi hadiste geçtiği şekilde normal seven Sünniler ise bu durumda İsa’yı aşırı sevenler gibi Ali’yi (a.s.) aşırı sevenler Şiiler oluyor, yani Ali’ye tapma derecesinde)

                        Eğer dense ki Ali a.s.ın kemalatı kabul edildikten sonra Ebubekir nasıl ondan üstün olacak?

                        Cevap olarak deriz ki: Eğer; En büyük Sıddık Ebubekir ve En büyük Faruk Ömer’in Peygamber (s.a.a) mirasçısı olarak olgun kimlikleri ile hilafetteki mükemmellikleri terazinin bir kefesine, Ali (a.s.)’ın şahsi olgunluğu ile halifeliği sırasında maruz kaldığı acı olaylardan oluşan suizanlara maruz kalmış hilafet mücadeleleri de diğer kefesine konsa En büyük Sıddık olan Ebubekir ile En büyük Faruk olan Ömer ya da iki nur sahibi (zinnureyn) Osman’ın kefesinin ağır geldiğini görmüştür Ehli sünnet.

                        Diğer yandan, Nübüvvet velayete oranla o kadar yücedir ki, nübüvvetin bir zerresi, velayetin en büyük olan halinden bile daha tercihe şayandır. Bu açıdan ilk üç halife nübüvvete mirasçı oluş, ve risalet hükümleri noktasında Allah tarafından verildiğinden, hilafetteki başarıları Ehli sünnete delil teşkil eder. Ali a.s. ise nübüvvet hükümlerini tam uygulamada tam cevap veremediğinden ilk üç halifeye hürmet etmiş, onların fetva mercii olmuş, (Sünnilikte hükümdarın emrinde çalışan şeyhülislam gibi) onlara hürmet etmiş . Bu durumda Ehli sünnet neden o üç halifeye hürmet etmesin ve Ali (a.s.)’ın onları sevdiği gibi sevmesin ki?

                        Ali a.s.’ın manevi değeri diğerlerinden üstündür. Bu açıdan kıyaslanmaz. Ama üç halifeye verilen ilahi lutuflar onların Ali (a.s.)’ın önüne geçmelerine neden olmuştur.

                        İşte, Hilafetçi Şiilerse, Ehli sünnete karşı mahcup olmaktan başka hiçbir hakları yoktur. Çünkü Ali (a.s.)’ı çok sevme adına küçültüyorlar.Çünkü onların mezhebi Ali (a.s.)’ın kötü ahlaklı olmasını gerektiriyor. Yani Hilafet Ali (a.s.) ‘ın hakkı olduğu halde o onlardan korktuğundan, halbuki çok cesurdur, onlara itaat etmiş, takiyye edip riyakarlıkta bulunmuş. Halbu ki Alah’ın arslanı olan ve sıdıkların kumandanı olan bir zatta bunlar ne arar. Üstelik bu sevmediği kişileri yüceltme hali 20 yıldan daha uzun süre ona onlarla beraber korkakça itaati getirmiş. Hal bu ki haksızlıklara boyun eğmek ve haksızlıkla itham etmek sevmek değildir Ali (a.s.) bu tür sevgiden teberi eder.
                        İşte Ehli hak mezhebi hiçbir surette Ali (a.s.)’ı küçültmez. Kötü ahlakla itham etmez ona korkaklık isnad etmez. Ve derler ki Ali (a.s.) onları hak görmeseydi onlara bir dakika itaat etmez, ama onları tercih edilecek ve haklı gördüğünden gayretini ve cesaretini doğru yola adadı.
                        Sonuç olarak her şeyin aşırısı iyi değildir. Doğru yol orta olmaktır ki Ehli sünnet onu seçmiştir. Fakat üzülerek belirtmek gerekir ki Sünnilik perdesi altında vahhabilik ve haricilik fikirleri sızmış, siyaset meraklıları ve bir kısım dinsizler Ali (a.s.)’ı tenkit ediyorlar. Ali (a.s.) siyaset bilmiyordu layık olamadı, iyi idare edemedi diyorlar. Bu haksız suçlamalardan dolayı Aleviler Sünnilere haksız yere küsüyorlar. HAlbu ki Sünniler Alevilerden daha çok Ali’ye (a.s.) saygılıdırlar…

                        Ey hak olan Sünniler ve Ehlibeyt sevgisini meslek edinen aleviler çabuk birleşin yoksa kafirler sizi mağlup edecek… Siz tevhid ehli olduğunuz için aranızda kardeşliği ve birleştirici esasları canlandırın, ayrılık yaratan küçük ayrıntıları bırakmak şarttır."

                        DÖRDÜNCÜ LEM’A
                        Dördüncü Nükte 'den sadeleştirerek..

                        Yorum


                          Üstad Bediüzzaman Said Nursi r.a.

                          Saidi nursi bir alimdir onun ilmi islam ilminde varılacak son noktada değildir.. tespit ettiği ve kaleme aldığı görüşleri yanlıştır.. Bundan dolayı hakaret etmek ve bir alim hakkında ağır konuşmaya gerek varmıdır.. Ağır konuşmak hakaret etmek ne gibi bir katkı sağlayabilir.. Ehli sünnetin bir alimi olarak bir çok müslümanı bir arada tutabilmiş onlara birşeyler verebilmiş bir alimdir sonuçta.. Yıllarca şiileri 3 vakit namaz kılan bir mezhep olarak tanıdım Arından araştırma yapıp caferi ilmihali okudum ve namazları aini cem ile birleştirildiğini peygamber efendimizin bu şekilde namaz kıldığını kıldırdığını delilleri ile gördüm.. Sohpetini dinlediğim alimlerin gözlerimizin içine baka baka müslüman bir kitleye iftira atmak pahasına ve en büyük günahlardan olan yalan söylemeyi göze almak pahasına Bunu yapmalarına anlam veremedim..Nedeni gayet açık kendilerini kurtulmuş olarak gören bu kişiler insanları ehli sünnet itikadinde sabitlemek maksadıyla herşeyi mubah görüyorlardı (cüppeli).. Benim şahsi fikrim şudur Hangi mezhepten olursa olsunlar Hz.Ali den etkilenmemek mümkün değildir onlarda bunun farkında.. Tarihte hangi zat bukadar çok özelliği aynı anda bünyesinde bulundurabilmişki : İman ,İtikat cesaret yiğitlik bilgelik ilim adalet ve daha birçok özellik ; Karşılarına çıkılmaya cesaret edilemeyen kafirler onun kılıcıyla bertaraf edildi. İmamlara gelecek olursak hanefilerin mezhep imamı imamı caferi sadıkdan aldığım o iki senelik ders olmasaydı helak olurdum dememişmiydi buda Gerçek islam ve islam ilminin Ehlibeyt kanalıyla bugünlere geldiğinin delilidir.. Bu kadar delilin ardından Ehli sünnet alimlerinin rahatsız olmaları normal değilmi elbetteki endişe edebilirler onlar Ehli sünnet itikadine inanmış insanlar kendi cemaatlerinden ve itikadinden olan müslümanların şiii yada vahabi olmalarını isterlermi bu analamda kaleme aldıkları bazı yazılarda ümmetin hayrını düşünerek bilerek yada bilmeyerek bazı tespitler yapmış olabiler..
                          Bunları siz benden daha iyi biliyorsunuz onuda biliyorum ama yinede Bir islam alimine saygı gösterilmeli, diyelimki saygı gösterilmiyor ama hakaret edilmemeli ağır konuşulmamalı.. Mufazzalın açmış olduğu konudaki saidi nursiden alınmış alıntılar hatalı tespitlerdir bunun üzerine sohpet edilebilir ama iş hakaret noktasına varınca durum farklı oluyor
                          En son Qom_u_ask tarafından düzenlendi; 08.08.2020, 01:56.
                          [b]ONUNCU KÖYÜ ARIYORUM

                          Yorum


                            Üstad Bediüzzaman Said Nursi r.a.

                            hakaret nedir? Said Nursiyi sevenler onun adının tam kullanılmamasını örneğin adıyla hitabı hakaret sayıyorlar..

                            biz de mektebimize ve bize söven birine zamanın en bilgilisi ve üstad denmesini hakaret sayıyoruz.. ne olacak? Said nursiyi biz alim saymıyoruz siz saysanız da.. Ebu hanifeyi saymadığımız gibi.. ve imam Muhammed Bakır a.s. onlar için insanları Allah'ın dininden alıkoyanlar demiştir.. Biz de Saidi böyle görüyoruz alim görmüyoruz..

                            Sizi kandırmışlarsa burda bir sorun yok mu.. siz bulmuşsunuz ama bulamayan milyonlar var ve bunları kandıranlardan biri de Said..

                            biz bu konuda sessiz mi kalmalıyız.. gözümüzün önünde üstad denmesi karşısında... yukarıdaki alıntıyı bir tekrar gözden geçirin derim...

                            Yorum


                              Üstad Bediüzzaman Said Nursi r.a.

                              Onu görmüyorsunuz bunu görmüyorsunuz ! Hepiniz gelin şii olun diyorsunuz bunada vahdetmi diyorsunuz.. Sövmek küfür nerede yazın şuraya görelim açılan konulara baktım küfür hakaret sövme gibi birşey göremedim saidi nursi küfretmişse koyun açık bir yazısını bizde saygı göstermeyelim o zaman.. Saidi nursi Ehli sünnetin bir alimidir imam hanefide.. Siz alim olarak görmediğiniz herkese saygısızlıkmı yapacaksınız.. O insanlar bizler gibi sabaha kadar klavye tuşlamadılar ömürlerini islam uğrunda harcadılar Hakaret etmek en azından size düşmez..
                              [b]ONUNCU KÖYÜ ARIYORUM

                              Yorum


                                Üstad Bediüzzaman Said Nursi r.a.

                                "Hilafetin Ali a.s. hakkı olduğunu iddia eden Şiiler ise, siyasi hedefle, kasıtlı ve bilinçli kötülük güttüklerinden tecavüzden kurtulamıyorlar. Böylece uyarı hakkını yitiriyorlar. Hatta, Ömer eliyle İranlılar yara aldığından, intikamlarını, Ali sevgisine bürüyüp; Amr b. As’ın Ali (a.s.) isyanı ve Ömer bin Sa’d’ın Hz. Hüseyin’e(r.a.) karşı feci savaşını Ömer ismine karşı kin ve düşmanlığa dönüştürüyor şiiler."

                                "..Bu anlamda hakiki Ali şiası olanlar Sünnilerdir. Hadiste Hz. İsa a.s. için aşırı sevgiden ve bunun tehlikesinden bahsedilmiş." (Hz. Ali’yi hadiste geçtiği şekilde normal seven Sünniler ise bu durumda İsa’yı aşırı sevenler gibi Ali’yi (a.s.) aşırı sevenler Şiiler oluyor, yani Ali’ye tapma derecesinde)

                                "..Çünkü Ali (a.s.)’ı çok sevme adına küçültüyorlar.Çünkü onların mezhebi Ali (a.s.)’ın kötü ahlaklı olmasını gerektiriyor..."

                                "Amma Şîa-i Hilâfet ise, Ehl-i Sünnet ve Cemaate karşı mahcubiyetinden başka hiçbir hakları yoktur. Çünkü bunlar Hazret-i Ali'yi (r.a.) fevkalâde sevmek dâvâsında oldukları halde tenkis ediyorlar ve sû-i ahlâkta bulunduğunu onların mezhepleri iktiza ediyor."

                                şimdilik bu kadarı ile yetiniyoruz.. bunlar direk bize sövgüleri..

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X