Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

İmamlar gaybı bilir diyenlere reddiye

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    İmamlar gaybı bilir diyenlere reddiye

    Az evvel daha detaylı yazdığım yazı ne yazık ki silindi şimdilik bu kısa yazı ile yetineceğim inşaAllah

    [justify]Muammer b. Hallad şöyle rivayet etmiştir: [/justify]
    [justify]Fars halkından bir adam, Ebu'l-Hasan (Ali b. Musa aleyhisselâm)’a "Gaybı bilir misiniz?" diye bir soru sordu. Buyurdu ki:Ebu Cafer (Muhammed Bakır aleyhisselâm) şöyle derdi: «İlim bizim önümüze serilir, biz de biliriz. Sonra bize karşı örtülür, biz de bile­mez oluruz. İlim Allah'ın bir sırrıdır. Onu gizlice Cebrail'e tevdi eder, Cebrail Mu­hammed (sallallahu aleyhi ve âlihi)'ye, Muhammed de Allah'ın dilediği kimselere.[/justify]


    [justify]Humran b. A'yen'in, Ebu Cafer (Muhammed Bakır aleyhisselâm)'dan "Allah göklerin ve yerin yaratıcısıdır..." (En'âm, 101) âyetinin anlamını sorduğunu ve Ebu Cafer (aleyhisselâm)’ında ona şu cevabı verdiğini duydum:[/justify]
    [justify]«Allah Azze ve Celle, önceden var olan bir örnek olmaksızın, varlıkları ilmiyle meydana getirdi. Gökleri ve yerleri, örneksiz var etti. Onlardan önce, gökler ve yerler yoktu. Yoksa Allah-u Teâlâ’nın: "Onun arşı, suyun üzerindeydi... "(Hûd, 7) âyetini duymadın mı?[/justify]
    [justify]Humran dedi ki: "Allah gaybı bilir ve kimseyi gaybından haberdar etmez." (Cin, 26)âyetinin anlamını söyler misin?[/justify]
    [justify]Ebu Cafer buyurdu ki: "Allah'ın razı olduğu bir elçi müstesna." (Cin, 27) bu­yurmuştur. Allah'a yemin ederim ki Muhammed (sallallahu aleyhi ve âlihi), Allah'ın razı olduğu elçilerdendir.[/justify]
    [justify] "Allah gaybı bilir..." (Cin, 26) ifadesine gelince, Allah Azze ve celle, kulları açısından gayb olan şeyleri bilir demek isteniyor. Bir şeyi, ilmi kapsamında takdir edip karara bağlarken ve henüz yaratmayıp meleklere bildirmemişken, işte bu, ey Humran! O'nun katında duran, başkasına aktarılmayan bir ilimdir. O'nun iradesine kalmıştır. Dilerse meşieti (dilemesi) kapsamında karar verdiği bu bilgiyi uygular, dilerse yürürlüğe koymaz. Allah Azze ve Celle'nin takdir ettiği, karara bağladığı ve yürürlüğe koyduğu ilim ise neticede Resûllullah'a ulaşır, sonra bize varır.[/justify]


    [justify]Sedir şöyle rivayet etmiştir:[/justify]
    [justify]Ben, Ebu Basir, Yahya el-Bezzaz ve Davud b. Kesir Ebu Abdullah (Cafer Sa­dık aleyhisselâm)’ınmeclisinde oturuyorduk. Birden İmam öfkeli bir şekilde yanımıza geldi. Yerine oturunca şunları söyledi:[/justify]
    [justify]Şu insanlara hayret ediyorum! Bizim gaybı bildiğimizi iddia ediyorlar. Oysa Allah Azze ve Celle'den başka hiç kimse gaybı bilemez. Falan cariyemi öğütlemek için üzerine gittim. Ama o kaçtı. Şimdi onun, evin hangi odasında olduğunu bilmi­yorum.[/justify]
    [justify]Sedir der ki: İmam meclisinden ayrılıp evine gidince, ben, Ebu Basir, Meysir onun yanına girdik ve dedik ki: "Sana kurban olalım. Senin cariyenle ilgili sözlerini duyduk. Biz senin çok şey bildiğini biliyoruz; ama gaybı bilmeyi sana nisbet etmi­yoruz."[/justify]
    [justify]İmam buyurdu ki: Ey Sedir! Kur'ân-ı okumuyor musun?[/justify]
    [justify]- "Okuyorum." dedim.[/justify]
    [justify]Buyurdu ki: Allah'ın kitabında:"Kitaba âit bir bilgiye sâhib olansa ben onu, gözünü yumup açmadan onu getiririm sana." (Neml, 40) âyetini okudun mu.[/justify]
    [justify]Dedim ki: Sana kurban olayım. Okudum.[/justify]
    [justify]Dedi ki: Adamı tanıyor musun? Kitap ile ilgili hangi bilgilere sahip olduğun­dan haberin var mı?[/justify]
    [justify]Dedim ki: Bana sen anlat.[/justify]
    [justify]Buyurdu ki:Okyanustan bir damla. Kitabın ilminden bu kadarı ne olacak ki?[/justify]
    [justify]Dedim ki: Sana kurban olayım! Ne kadar da azmış.[/justify]
    [justify]Buyurdu ki:Ey Sedir! Allah'ın, sana haber vereceğim ilme nisbet ettiği mik­tar ne kadar çoktur. Allah'ın kitabında, "De ki: Benimle sizin aranızda şahit olarak ve yanında kitabın bilgisi bulunan kimse yeter." (Ra'd, 43) âyetini okudun mu?[/justify]
    [justify]- Evet, okudum kurban olduğum.[/justify]
    [justify]Dedi ki: «Sence yanında kitabın bütün bilgisi bulunan kimse mi daha iyi anlar yoksa kitabın ilminin bir kısmına sahip olan kimse mi?[/justify]
    [justify]- "Yanında kitabın ilminin tamamı bulunan kimse daha iyi anlar." dedim.
    Sonra İmam elini göğsüne koyarak:Allah'a yemin ederim ki, kitabın ilminin tümü bizdedir. Allah'a yemin ederim ki, kitabın ilminin tümü bizdedir.
    [/justify]


    [justify]Ammar es-Sabatî şöyle rivayet etmiştir:[/justify]

    [justify]Ebu Abdullah (Cafer Sadık aleyhisselâm)'a,"imam gaybı bilir mi?" diye sordum. Buyurdu ki: «Hayır, ama bir şeyi bilmek istediği zaman, Allah ona bu şeyi öğretir.[/justify]

    [justify]BU HADİSLERE RAĞMEN HALA İMAM GAYBI BİLİR DİYENLER MUHAKKAK Kİ AŞIRIDIRLAR.ŞİMDİ BİRİSİ ''BİZ İMAMLAR GAYBI BİLİR DEMEK İLE ZATEN ALLAH İMAMLARA GAYBI BİLDİRİR DEMEK İSTİYORUZ'' DİYEBİLİR.AMA HADİSTE DE VAR Kİ İMAM BUNA BİZZAT KENDİSİ KARŞI ÇIKIYOR VE HİDDETLENİYOR.BU DEVİRDE BAZI ALİMLERİN DAHİ İMAMLAR GAYBI BİLİR DEMESİ AHİR ZAMAN ALAMETİ BELKİ DE ALLAHU ALE'M.[/justify]

    [justify]EY KARDEŞLERİM ŞİMDİ ALLAH İÇİN DEYİN BANA HADİSLERİMİZ Mİ UYULMAYA DAHA LAYIK YOKSA YANLIŞ DÜŞÜNCEDE OLUBDA ALİMLİK İDDİA EDENLER Mİ ÇOĞU ALİM BU KONUDA HAKKI BİLİR AMA BATIL OLANLAR AZ DA OLSA ONLARI UYARIN VE UNUTMAYIN Kİ BU SİZİN MEKTEBİNİZİN KAİDESİ SİZ ALLAME AYETULLAH DEĞİL AYET HADİSE UYMAKLA EMROLUNDUNUZ.[/justify]

    #2
    Ynt: İmamlar gaybı bilir diyenlere reddiye

    Ahbar kardes, usuliler bu konuda senden/sizlerden ayri mi düsünüyor? Evet ise, isimleri paylasabilirmisin burada?

    Ben baska bir konuya deginmek istiyorum.
    Bu hadisleri bende okumustum. Bir hadise sunlar yazili:

    Falan cariyemi öğütlemek için üzerine gittim. Ama o kaçtı. Şimdi onun, evin hangi odasında olduğunu bilmi­yorum...

    Bir de suna benzer hadisler var:
    Ebu Abdullah (Cafer Sadık aleyhisselâm)'a,"imam gaybı bilir mi?" diye sordum. Buyurdu ki: «Hayır, ama bir şeyi bilmek istediği zaman, Allah ona bu şeyi öğretir..

    Ben burada sormak istiyorum, Imam cafer as. cariyesinin hangi odada oldugunu neden Allahtan ögrenmek istememistir?

    Ahbar kardes sana da bir sorum var: Imamlar as. hangi konularda bilgi sahibiydiler? Ayrica, gaybin tanimlamasini yapabilirmisin? (Gayb nedir, ne demek?)

    Yorum


      #3
      Ynt: İmamlar gaybı bilir diyenlere reddiye

      Suphanallah. Alimlerin "imamlar gaybı bilir" demesiyle yukarıdaki hadislerin ne tür çelişkisi var? Yani bir alim kalkıp eğer "Hz. Fatıma, İmam Ali, kıyamete kadar olacakları biliyordu" demesi ama, bunu derken Hz. Fatıma'nın mushafını dile getirmemesi ile, "imamlar gaybı bilir" demesi, fakat gaybın Allah tarafından imamlara bilidirilmiş olmasını dile getirmemesi ile aynıdır.

      Bir alim "imam gaybı bilir" diyorsa elbette bu ilmin ilmi ledun olduğunu, Allah tarafından imama verildiğini bilerek söylemiştir. Bunun aksi iddiası, yanı İmamın gaybı kendiliğinden bilmesi Şirkdir.

      Ben diyorum ki "İmamlar Kuran ilmine sahiptir". Öte yandan sende imamlardan şöyle bir hadis getirsen "biz Allah'ın bize öğrettiğinden başka bir bilgiye sahip değiliz" . BEN şimdi yanlış bir söz mü söylemiş oluyorum. İkisi de doğru bir sözdür.

      Şimdi bir alim Hz. Muhammed (s.a.a.) gaybı bilir derse. Bu Şirk'midir? Veya yanlış bir söz müdür?

      Humran dedi ki: "Allah gaybı bilir ve kimseyi gaybından haberdar etmez." (Cin, 26)âyetinin anlamını söyler misin?[/justify]
      [justify]Ebu Cafer buyurdu ki: "Allah'ın razı olduğu bir elçi müstesna." (Cin, 27) bu­yurmuştur. Allah'a yemin ederim ki Muhammed (sallallahu aleyhi ve âlihi), Allah'ın razı olduğu elçilerdendir


      Yukarıdaki hadise göre Hz. Muhammed (s.a.a.) gaybı bilir, fakat Allah bildirir. O zaman ben Hz. Muhammed (s.a.a.) gaybı bilir desem bu şirkmidir.

      Bir toplumun inancını bu kadar basit şeylerle tekfir etmek, telafisi mümkün olamayan ağır bir hakkın altına insanı koyar.

      Sevgili Ahbar bir alim "imam gaybı bilir" derse lütfen bu sözüyle insanları yargılamayın. Ama derse ki "imam gaybı bilir, bunun içinde Allah'a ihtiyaç duymaz", o zaman bu sözünü sorgulayın.

      Size Siz "imam gaybı bilir" sözünün arkasında hangi düşüncenin yattığını nereden biliyorsunuz? Sizde mi gaybı biliyorsunuz? diye bir soru yöneltilirse ne cevap verirsiniz?

      [/justify]
      Namazı hafife alana biz Ehl-i Beyt'in şefaatı ulaşmayacak. İmam Cafer-i Sadık (a.s.)

      "Şiilerimiz halvetlerde/yalnız kaldıklarında Allah'ı çok zikredenlerdir." İmam Cafer-i Sadık (a.s.)

      Yorum


        #4
        Ynt: İmamlar gaybı bilir diyenlere reddiye

        Bismihi Teala
        HAMD ALEMLERİN RABB'İ ALLAH'A SALAT VE SELAMI HZ. MUHAMMED (S.A.A) VE PAK EHL-İ BEYT (A.S)'A OLSUN LANETİ DÜŞMANLARININ ÜZERİNE OLSUN
        RABB'İMDEN ECİRLERİNİZİN YÜCE OLMASINI DUA EDERİM

        Selamun Aleykum Aziz Canlar;

        Bu konu öyle görünüyor ki; Hz. İmam Ali (a.s) Ebu Turab künyesi misali gibi....

        Allah'ın hidayeti üzerlerinize olsun...

        Yorum


          #5
          Ynt: İmamlar gaybı bilir diyenlere reddiye

          aleykum selam sevgili Ahlul bayt.

          Konuyu biraz açarsanız iyi olur. Cehaletimden dolayı kusura bakmayın. İlminizden istifade etmek istiyorum.
          Namazı hafife alana biz Ehl-i Beyt'in şefaatı ulaşmayacak. İmam Cafer-i Sadık (a.s.)

          "Şiilerimiz halvetlerde/yalnız kaldıklarında Allah'ı çok zikredenlerdir." İmam Cafer-i Sadık (a.s.)

          Yorum


            #6
            Ynt: İmamlar gaybı bilir diyenlere reddiye

            Bismihi Teala
            HAMD ALEMLERİN RABB'İ ALLAH'A SALAT VE SELAMI HZ. MUHAMMED (S.A.A) VE PAK EHL-İ BEYT (A.S)'A OLSUN LANETİ DÜŞMANLARININ ÜZERİNE OLSUN
            RABB'İMDEN ECİRLERİNİZİN YÜCE OLMASINI DUA EDERİM

            Selamun Aleykum Aziz Can Özdemir Abim;

            Estağfurullah Allah ilminizi daim ve yüce kılmasını niyaz ederim...

            [justify] İmam Ali (a.s)’nin pek çok mübarek isim, lakap ve künyesi vardır ve bunlar hadis kitaplarında gelmiştir. İmam Ali (a.s)’nin künyelerinden bir tanesi “Ebu Turab (Toprak Babası)” dır ve Peygamber Ekrem (s.a.a), mescitte Hz. Ali (a.s)’nin abasını topraklı olarak görmüş ve Hz. Ali (a.s) için bu künyeyi seçmiştir. (1)[/justify]
            [justify] Aynı şekilde başka bir rivayette de şöyle gelmiştir: Şahsın birisi Abdullah b. Abbas’a: Niçin Allah Resulü (s.a.a) Ali (a.s)’ye “Ebu Turab” künyesini vermiştir? diye sorduğunda Abdullah b. Abbas şöyle cevap vermiştir: Ali (a.s) yeryüzünün sahibi ve Allah Resulü (s.a.a)’nden sonra yeryüzünün hücceti ve yeryüzünün bekası ve sükûneti ona bağlı olduğu için kendisine bu künye verilmiştir. (2)[/justify]

            [justify](1) Ahbar kardeşin algıladığı kadardır bu[/justify]
            [justify](2) Özdemir kardeşin algıladığı kadardır...[/justify]

            [justify]Allah'ın emanında olun...[/justify]

            Yorum


              #7
              Ynt: İmamlar gaybı bilir diyenlere reddiye

              ...edit...

              Yorum


                #8
                Ynt: İmamlar gaybı bilir diyenlere reddiye

                Tesekkurler ahlul beyt yararlı oldu cevabın.

                Yorum

                YUKARI ÇIK
                Çalışıyor...
                X