Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

12 imam vahiy alır mı ?

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    12 imam vahiy alır mı ?

    sorum şu :

    1- 12 imamlar ( aleyhimesselam) vahiy alır mı almaz mı ? ( bunun ayet ve hadislerle olurluğunun delilleri nelerdir )


    2- eğer vahiy alıyorlarsa bu vahiy insanları bağlayıcı mıdır ? bu vahye uymayanlara azab uyanlara sevap var mıdır ?

    3- eğer bu vahiy bağlayıcı ise peygamberliğin (nübüvvetin) bitmesinin ne anlamı kalıyor ?

    malum allahdan haber ( nebe ) getiren peygamberlere -nebi- bu kutsal vazifeyede -nübüvvet- deniliyor.

    Kuranda ise allah resulune s.a.a. ''hatemün-nebiy-'' ( habercilerin sonuncusu ) deniliyor..

    yorumlarınızı bu eksende yaparsanız memnun olurum..

    herkese teşekkürler


    allahummesellialamuhammedinvealimuhammed



    #2
    Ynt: 12 imam vahiy alır mı ?

    Konuya Kur'an'ın geneliyle bakmak daha doğru değil midir?

    Hz.İbrahim'in Hanımı ve Hz.Meryem'de Kur'an'la sabit ki Allah(c.c)'tan haber(vahy) almışlardır onların konumu nedir?

    Yani ayet ayet konu tahlili yapmak ne kadar doğrudur? Bütünü değilde parçayı değerlendirmek her zaman kanımca hatalara yol açmıştır, buna dikkat etmeli ve kanaatlerimizi bu yönde şekillendirmeliyiz.

    Ki 12 İmam(aleyhimüsselam)'ın nerede gördünüz vahiy aldığı iddiasını?
    [color=green][size=10pt]Akıllı kimsenin lisanı kalbindedir. Düşünerek söyler. [color=red]İmam Ali (a.s)



    [color=black][size=10pt]Düştü Hüseyin atından sahray-ı Kerbelâ’ya...Cibril git haber ver Sultan-ı Enbiya’ya

    Yorum


      #3
      Ynt: 12 imam vahiy alır mı ?

      USULİ KAFİDEN

      RESUL NEBİ VE MUHADDES ARASINDA Kİ FARKLAR

      l-(435)
      ...Zurare şöyle rivayet etmiştir:

      Ebu Cafer (Muhammed Bakır aleyhisselâm)'aAllah azze ve celle'nin "O bir resul, nebi idi." (Meryem, 54) âyetiyle ilgili ola­rak bir soru yönelttim ve dedim ki: "Resul nedir, nebi nedir?"
      Buyurdu ki: «Nebi, rüyasında gören, sesi duyan ve melekle bizzat karşılaşma­
      yan kimseye denir. Resul ise sesi işiten, rüyasında gören ve bizzat melekle karşıla­şan kimseye denir.»[1][8]

      Dedim ki: Peki, imamın bu bağlamdaki mertebesi nedir?

      Buyurdu ki: «İmam ses işitir; ama rüyasında görmez ve melekle bizzat karşı­laşmaz.» Sonra şu âyeti okudu:
      «"Senden önce hiçbir resul, nebi (ve muhaddes) gön­dermedik ki." (Hac, 52)»2-(436) ...İsmail b. Merrar şöyle rivayet etmiştir:

      Hasan b. Abbas el-Marufî İmam Rıza (Ali b. Musa aleyhisselâm)'a şöyle yazdı: "Sana kurban olayım! Bana resul, nebi ve imam arasındaki farkı haber ver." (Kavi der ki) İmam şöyle yazdı veya söyledi: «Resul, nebi ve imam arasındaki farka gelince: Resul: kendisine Cebrail adlı melek inen kimsedir. O, Cebrail'i görür, sözlerini işitir. Cebrail ona vahiy indirir. Bazen onu rüyasında da görür. İbrahim (aleyhisselâm)’ıngördüğü rüya gibi.
      Nebi ise ses işitir (meleğin şahsını görmez). Bazen de meleğin şahsını görür; fa­kat sesini işitmez. İmam ise sözleri işitir; ama meleğin şahsını görmez.»

      3-(437) ...Ahvel şöyle rivayet etmiştir:

      Ebu Cafer (Muhammed Bakır aleyhisselâm)’aResul, Nebi ve muhaddes'in mahiyetini sordum.
      Buyurdu ki: «Resul, Cebrail adlı meleğin önden gelip göründüğü, kendisiyle konuştuğu kimseye denir. Böyle kimseler, resul olarak isimlendirilirler.

      Nebi ise İbrahim (aleyhisselâm)’ıngördüğü rüyaya benzer rüyalar gören ve Resûlullah'ın vahiy almadan önce, Cebrail kendisine gelinceye kadar rüyasında gördü­ğü peygamberlik alametlerini gören kimseye denir. Nihayet Cebrail ona Rabbi katın­dan ilâhî risâleti getirmişti. Muhammed (sallallahu aleyhi ve âlihiy)’yenübüvvet verilip Allah katından risâlet de gönderilince, artık Cebrail ona geliyor ve bizzat karşısına çıkıp onunla konuşuyordu.

      Bazı Nebiler nübüvvetin özelliklerini üzerlerinde toplamış, peygamberlik alâ­metlerini rüyalarında görmüş, sonra "Ruh" onlara gelmiş, konuşmuş ve kelâm etmiş­tir. Ama meleği uyanıkken görmemişlerdir. Muhaddes[2][9] ise kendisiyle konuşulan, se­si işiten, meleği bizzat görmediği gibi rüyasında da görmeyendir.»

      4-(438) ...Bureyd, Ebu Cafer (Muhammed Bakır) ve Ebu Abdullah (Cafer Sadık aleyhisselâm'dan"Senden önce hiç bir resul, nebi(ve muhaddes...)[3][10] göndermedik ki: ..."(Hac, 52) âyetiyle ilgili bir soru sordum ve dedim ki: "Sana kurban olayım! Biz âyeti bu şekilde okumuyoruz. Resul, nebi ve muhaddes ne demektir?"

      Buyurdu ki: «Resul, meleğin açıkça göründüğü ve onunla konuştuğu kimsedir. Nebi ise meleği rüyasında gören kimseye denir. Bazen bir kişi hem resul hem de ne­bi olabilir. Muhaddes ise meleğin sesini işitir; ama şahsını görmez.»

      Dedim ki: Allah, seni salih kılsın! Rüyada görülenin hak olduğu ve meleğin göründüğü nasıl bilinir?
      Buyurdu ki: «Bunu anlaması için gerekli yardım sağlanır. Şunu bilin ki yüce Allah, sizin kitabınızla kitapları ve sizin Nebinizle, nebilerin gelişini bitirmiştir.»

      Yorum


        #4
        Ynt: 12 imam vahiy alır mı ?

        elmeddin kardeşin iddiasıydı.
        imamlar vahiy alır dedi

        Yorum


          #5
          Ynt: 12 imam vahiy alır mı ?

          eğer Elmeddin vahiy almış diyorsa kastı Mufaddal kardeşin paylaştığı işitme olayıdır.

          Şahsen bazen hala sünni gibi düşünüyorum;
          VAHİY kavramının içi bir türlü dolmuyor,
          mevlam can VAHİY kavramının genel ve özel tüm tanımlarını Ehlibeyt Mektebi çerçevesinde gözden geçirmeden "Bu bunu dedi iddia etti" gibi söylemlerinizi biraz daha tedbirli kullanırsanız bizi sevindirirsiniz... dua ile...
          En son Qom_u_ask tarafından düzenlendi; 01.08.2020, 19:34.
          [color=green][size=10pt]Akıllı kimsenin lisanı kalbindedir. Düşünerek söyler. [color=red]İmam Ali (a.s)



          [color=black][size=10pt]Düştü Hüseyin atından sahray-ı Kerbelâ’ya...Cibril git haber ver Sultan-ı Enbiya’ya

          Yorum


            #6
            Ynt: 12 imam vahiy alır mı ?

            [quote author=mevlam link=topic=24697.msg166651#msg166651 date=1361953494]
            sorum şu :
            1- 12 imamlar ( aleyhimesselam) vahiy alır mı almaz mı ? ( bunun ayet ve hadislerle olurluğunun delilleri nelerdir )[/quote]

            evet, imamlar a.s vahiy alırlar. bu konudaki hadisler mütevatirdir. fakat şuan vaktim olmadığı için başka bir konuda aktardığım hadislerden bir örnek vereceğim: http://velayet.wordpress.com/2012/09...mber-midirler/

            verdiğim linkte 3-cü hadis bu konudaki onlarca hadisten sadece bir örnek. inşaAllah vakit bulduğumda bu konu üzerine çalışma yapacağım.


            2- eğer vahiy alıyorlarsa bu vahiy insanları bağlayıcı mıdır ? bu vahye uymayanlara azab uyanlara sevap var mıdır ?
            bu vahiy yeni bir şeriat getirme veya yeni bir kitap getirme şeklinde değildir. sadece olarak imamın gerekli haberleri alması, bazen yapacağı işin kendisine bildirilmesi ve s. gibidir.

            3- eğer bu vahiy bağlayıcı ise peygamberliğin (nübüvvetin) bitmesinin ne anlamı kalıyor ?

            malum allahdan haber ( nebe ) getiren peygamberlere -nebi- bu kutsal vazifeyede -nübüvvet- deniliyor.

            Kuranda ise allah resulune s.a.a. ''hatemün-nebiy-'' ( habercilerin sonuncusu ) deniliyor..
            Hz. Musa ve Hz. İsa a.s'ın anneleri ve havariler r.a de nebi mi oluyorlar? malum, bunlar Allah c.c'dan haber alıyorlardı ki, bu Kur'an ile sabittir.

            Yorum


              #7
              Ynt: 12 imam vahiy alır mı ?

              HUVE'L AZİZ

              SELAM OLSUN ALLAH'IN HABİBİNE VE TEMİZ PAK KILDIĞI EHL-İ BEYTE

              Neden meramınızı anlatırken açık çümlelerle anlatmıyorsunuz? Bir çok manaya yorumlanabilecek cümleler kullanıyorsunuz?

              İmamlar vahiy alır sözünü şahsen ben sunni olsam veya İmamların nasıl vahiy/ilham aldıklarını bilmesem bu açıkça bir küfür derim. Siz bu cümleyi açıklama yapmadan kullanmaktan hakkaten hiç mi korkmuyorsunuz?
              EY AZİZAN, BİZ KAR-ZARAR HESABI YAPMAKSIZIN SEVGİ'YE TESLİM OLUR SELAMA ERERİZ. KİM NE DERSE SÖYLESİN, SEVDİM ALİ'Yİ. KAR-ZARAR http://www.nuvezan.com/

              Yorum


                #8
                Ynt: 12 imam vahiy alır mı ?

                Hudeyfe kardesim, "vahiy" ne demektir?

                Yorum


                  #9
                  Ynt: 12 imam vahiy alır mı ?

                  HUVE'L AZİZ

                  SELAM OLSUN ALLAH'IN HABİBİNE VE TEMİZ PAK KILDIĞI EHL-İ BEYTE

                  Bu gün müslümanların kahir çoğunluğuna sorsan vahiy nedir verecekleri cevap Allahın Cebrail vasıtasıyla Peygamberlere bildirdiği kelamı. Vahiyden anlaşılan bu ama ilim ehline sorsan oturur sana vahyin çeşitlerini bir bir sıralar.

                  Siz İmamlar vahiy alır diye bir söz sarf ederken bu vahyin nasıl olduğunuda açıklamakla mükellefsiniz buraya sadece ilim ehl-i girmiyor vahyin sadece Peygamberlere has olduğunu bilen kişilerde giriyor.
                  EY AZİZAN, BİZ KAR-ZARAR HESABI YAPMAKSIZIN SEVGİ'YE TESLİM OLUR SELAMA ERERİZ. KİM NE DERSE SÖYLESİN, SEVDİM ALİ'Yİ. KAR-ZARAR http://www.nuvezan.com/

                  Yorum


                    #10
                    Ynt: 12 imam vahiy alır mı ?

                    Hudeyfe kardeş katılıyorum ek olarak,

                    Elmeddin ve diğer kıymetli kardeşlerimizin sürekli göz önünde bulundurmaları gereken durum kısaca şu unutmayın ki bu sitede sizlere soru yöneltenlerin neredeyse tamamı Ehli Sünnet Müslümanlardır.

                    Yazışmalarınızda kullandığınız terimleri, kavramları... onların anlayacağı şekilde seçmekle mükellefsiniz...

                    velhasıl gereksiz tartışmalara mahal vermemesi için bu konunun titizlikle münazara, açıklama, fikir alışverişi vs. gibi yazışmalarınızda göz önünde bulundurulması acizane tavsiyemdir...
                    [color=green][size=10pt]Akıllı kimsenin lisanı kalbindedir. Düşünerek söyler. [color=red]İmam Ali (a.s)



                    [color=black][size=10pt]Düştü Hüseyin atından sahray-ı Kerbelâ’ya...Cibril git haber ver Sultan-ı Enbiya’ya

                    Yorum


                      #11
                      Ynt: 12 imam vahiy alır mı ?

                      vahiy alanlardan murad ''meryem - musanın annesi ...'' gibi zevat (a.s) değil.

                      bunları ben de anlıyorum tabii olarak (kuranda muhtelif yerlerde -peygamber olmadığı halde- cenab-ı hakkın melekleriyle muhatab olanlara misaller var)

                      şurasını anlatamadım sanırım.

                      şimdi meryem bir melekle görüşüp onunla konuştu ( ama bu aldığı vahyi insanlara tebliğle mükellefmiydi , ve insanlar da bu vahye tabi olmak durumunda mıydı )

                      bunu şunun için söylüyorum .

                      peygamberimiz as vahiy alıyor ve bu vahyi insanlara tebliğle mükellef oluyordu. insanlarda doğal

                      olarak buna iman etmekle sorumlu tutuluyordu. dolayısıyla cenabı hakdan gelen HABERLERİN insanları BAĞLAYICI bir yönü olmuş oluyor.

                      biz kişisel anlamda vahye muhatab olan ve aynı zamanda PEYGAMBERDE olmayan mezkur şahıslar için ( meryem gibi...) aynı şeyleri söyleyemiyoruz.

                      işte 12 imamın aldığı söylenen bu vahiy , insanlara tebliğ edilmesi gereken BAĞLAYICI ( insanların inanmak ve uymakla mükellef olduğu türden ) yönü olan bir vahiy midir ?


                      yoksa İLHAM kabilinden olup , sadece bunu alan imamı mı bağlayıcıdır ?


                      Yorum


                        #12
                        Ynt: 12 imam vahiy alır mı ?

                        İmamet nübüvvetten üstün olduktan, ve 12 Ehlibeyt İmamı İmam olduktan sonra nübüvvet sahibi olup olmamaları pek pratikte bir şey değiştirmiyor. bence bu ayırım şianın dışındaki insanlar için...


                        Şimdi Rab Teala tüm insanlığın rabbi. Merhametli olan Rab Muhammed s.a.a nebilerin sonuncusu kıldı. Eğer O İmamlara da Nübüvvet verseydi belki de dini kendi kişisel çıkarlarının iktidara taşınmasına olanak verecek şekilde tahrif edip bunun adına sünnilik diyen krallar (halifeler) Muhammed s.a.a'ten sonraki nebileri inkar edeceklerdi. Tıpkı onların İmametin inkar ettikleri gibi. İmameti kabul etmeleri onların sultan olup çıkarlarının iktidara taşımalarını imkansız kılıyordu. bu yüzden İmameti inkar ettiler. Böylece hem (güya) dinden hem de çıkarlarından ayrılmamış oldular. kandırdıkları halkı da.


                        Şiada Masum İmamların Allah'tan vahiy aldığı gerçeği inkar edilmeyip inanç içine dahil edilmiştir. Ancak sünniler, İmamlarımızın vahiy aldığını kitaplarındaki rivayetleri inkar pahasına da olsa reddetmişlerdir.


                        Evet sünni kitaplar İmamlarımızın vahiy aldığını bu güne taşımışlardır. Bunlardan tirmiziden bir örnek verelim:


                        Taif gününde Özel konuşma uzayınca... sahabe ileri geri konuştu, Resul bunu duyunca, "Ali ile özel konuşan ben değildim, Allah onunla özel konuştu. "Kütübü Sitte (Hadis ansiklopedisi, İbrahim Canan) Cilt 12, Sayfa 292, Hadis no: 4409. Sahabelerden bazılarının faziletleri bölümü


                        aynı hadis diğer kitaplarda da var.




                        "Hiç bir insan yoktur ki, Allah’ın onunla (doğrudan doğruya) konuşması olsun; ancak vahy ile, yahud perde arkasından, yahud bir peygamber gönderib de kendi izniyle dileyeceğini vahyetmesi suretiyle olur. Çünkü O, çok yücedir, hikmet sahibidir." şura 51


                        Allah Musa a.s ile konuştuğunu da ifade ediyor. Ali a.s ile konuştuğunu, üstelik bu konuşmanın çok uzadığını bizzat Peygamber yoluyla Allah insanlara gösteriyor. Bu olay eğer Peygamber s.a.a zamanında olmamış olsaydı (ki sonra da olmuştur ancak bunu kabul etmeleri çok zor) şiiler hariç insanlar bunu kabul etmezlerdi. Peygamber eliyle bu hakikat insanlara sunuluyor ki insanlar inkar etmesinler.


                        Ali a.s da diğer Nebiler de Allah ile sürekli irtibat halindeler. Gerçi şia sisteminde vahye de gerek yoktur. Çünkü İmam Ali a.s'ın özel sembollerle yazmış olduğu cifr kitabı kıyamete kadar insan türünün karşılatığı olayların tüm fetva ve hükümlerini içermektedir. İmamlar oradan bakarak yeni meselelerde ictihad etmeden fetva vermişlerdir. İmam Zaman a.f de aynı şekilde hüküm vermektedir. bu hükümler insanlığa ulaşıyor.


                        İmamların Allah'tan cifr kitabı ya da başka yollarla aldıkları vahiyler Peygamberlerin aldığı vahiyler gibidir. yani insanları bağlayıcı niteliktedir. hiç bir insan İmam Mehdi a.f'in aldığı vahyin Meryem ya da Musa'nın annesinin (Allah'ın selamı hepsinin üzerine olsun) aldığı gibi kişisel vahiy olduğunu iddia edemez. Çünkü İmametin işlevi buna aykırıdır. İmamlar İlahi hükmleri insanlığa ulaştırmakla yükümlüdürler. Kur'an'dan sonra yeni bir İlahi kitap gelmeyecektir, gelmemiştir. Tıpkı Tevrat sabit kalıp onun doğru yorumunu tahrifleri engelleyen görevli nebilerin olduğu gibi 12 İmam da Kur'an'ın doğru yorumunu ve İlahi hükümleri insanlığa kıyamete kadar iletmekle memurdurlar.


                        Yoksa Allah'ın adaletsizliği durumu ortaya çıkardı ki Allah bundan münezzehtir. Yani Peygamberimiz s.a.a'ten önce 124bin Peygamber her zaman insanlığın sorunlarına karşın İlahi hükümleri açıklayacaklar, ancak Peygamberimiz s.aa.'ten sonra Allah ilahi hükümleri bulunamaz, tespit edilemez, insanlığın vahdete ulaşmasını imkansız hale getirecek! İnsanlığa ne haliniz varsa görün alın içinde binbir ihtilaflar arasında Kur'an!, onun anlayın bir yol da siz geliştirin diyecek! Bu apaçık adaletsizliktir.

                        Yorum


                          #13
                          Ynt: 12 imam vahiy alır mı ?

                          [quote author=selmancan date=1362085918 link=topic=24697.msg166684#msg166684]
                          İmamların Allah'tan cifr kitabı ya da başka yollarla aldıkları vahiyler Peygamberlerin aldığı vahiyler gibidir. yani insanları bağlayıcı niteliktedir. hiç bir insan İmam Mehdi a.f'in aldığı vahyin Meryem ya da Musa'nın annesinin (Allah'ın selamı hepsinin üzerine olsun) aldığı gibi kişisel vahiy olduğunu iddia edemez. Çünkü İmametin işlevi buna aykırıdır. İmamlar İlahi hükmleri insanlığa ulaştırmakla yükümlüdürler. Kur'an'dan sonra yeni bir İlahi kitap gelmeyecektir, gelmemiştir. Tıpkı Tevrat sabit kalıp onun doğru yorumunu tahrifleri engelleyen görevli nebilerin olduğu gibi 12 İmam da Kur'an'ın doğru yorumunu ve İlahi hükümleri insanlığa kıyamete kadar iletmekle memurdurlar.
                          bu paragrafı ve özelliklede altı çizili yeri kabul etmeme imkan yok.
                          zira eğer imamların aldığı vahiy (ilham) diğer insanları bağlayıcı nitelikte ise
                          bu takdirde alınan vahiy HABER (nebe) özelliğini taşır.
                          bu da kuranın sarih kelamına ters düşeceği için açık bir küfürdür.

                          ayrıca :
                          tevhid-nübüvvet-mead -adalet- imamet ( bunların ilk üçüne iman eden müslüman olur , son iki tanesine de iman eden şia olur) sözüde havada kalır. zira hem imamlar vahiy alıyor ve bu vahiy insanları bağlayıcıdır diyeceksin , hem de ''imamete iman etmeyen kafir olmaz'' diyeceksin . burada çok net bir çelişki var.

                          bu takdirde ilk üç halifede DAHİL , bir kaç kişiden başka müslüman kalmaz size göre .

                          bu görüşten beriyim



                          [/quote]

                          Yorum


                            #14
                            Ynt: 12 imam vahiy alır mı ?

                            Eğer şiayı eleştirdiğin ve tekfire neden gördüğün noktaları kendine ya da sünniliğe yöneltsen yeryüzünde müslüman kalmaz. Şöyle ki:
                            Peygamber s.a.a vahiyle mi konuşuyor? Evet! en azından (Peygambere en az değeri veren mutezileye göre bile) onun konuştuklarının vahiy olma ihtimali her zaman mevcuttur. bu durumda Peygamberin hadisleri olağanüstü bir hassasiyetle ele alılnması gereken, vahiy ya da vahiy olma ihtimalinin barındıran metinlerdir. Bu metinlere saygıyla davranmak, onları korumak ve diğer insanlara ulaştırmak kutsal bir görevdir. Oysa ilk 3 halifenin hadis naklini yasakladığı, yazılı hadis metinlerini yaktırdığı yine sünni kitapların mütevatir derecesinde sıhhatle naklettiği vakıalardır. Bu durumda senin, şiayı İmamların vahyi bilgilerini inkar eden ya da bu bilgilere kayıtsız kalanları eleştirmenizin aynısı, bu halifelere ve onları kutsal bilenlere de yönelmiş olmaz mı?

                            sizin mantığınızdan hareketle çıktığımızda uğramak zorunda kalacağımız bir diğer tekfir noktası ise Allah'ın insanlığı terk edip, onları düşünmemesi, onları cehaletler ve ihtilaflar içinde bırakmasıdır. Evet İmamet inancını reddedip de Peygamber s.a.a'ten sonra Allah insanlığa hükümlerini iletme sünnetini iptal etmiş değiştirmiştir demek çok noktalardan sizin mantığınıza göre küfür olarak niteleme zorunluluğu doğar, şöyle ki:

                            Allah Peygamber s.a.a'ten önce 124bin peygamber göndermiş yeryüzünü peygambersiz bırakmamış bunlar vasıtasıyla insanlığı ihtilaf ve hükümlerinden habersiz cehaletle kalma durumundan kurtarmıştır. Onlara, karşılaşacakları yaşamdaki sorunlarda İlahi hükümler açıklamıştır. Oysa İmamet inancına sahip şia dışındaki tüm ekoller Peygamber s.a.a'ten sonraki 1400 ver kıyamete kadarki yıllarda Allah'ın bu sünnetini iptal ettiği iddiası vardır. Buna göre ALlah artık insanlığı sadece koruduğu Kur'an metinleriyle başbaşa bırakmıştır. Önceden hem Tevrat İncil gibi ilahi metinleri ve onların tahrif ve yanlış yorumlanmış hükümlerinden doğacak sapmaları canlı önder Peygamberle engelleyen Allah insanlığı anlamı bir çok çeşitlilik arzeden Kur'an metinleriyle başbaşa bırakmış böylece ihtilafları bizzat kendisi oluşturmuştur. Artık bu inanç sahiplerinin iddialarına göre insanlar her okuyanın yorumuna boyun eğen Kur'an metniyle adeta ihtilaflar arasında ne haliniz varsa görün, her ihtilaf serbest dercesine karanlıklar içinde bocalamaya terketmiştir. Bu yüzden binlerce cemaat ekol Kur'an'dan farklı yollar türetmiş ve her birisi kendisinin hak olduğunu iddia etmiştir etmektedir.

                            Daha önce insanlığa vahiy gönderdiği yanılgısız yol gösterici Peygamberlerle örneklik ve itaat sunan Allah, Peygamber s.a.a'ten sonra hangi gerekçeyle bu sünnetinden vasgeçmiştir? oysa İlahi sünnette değişme bulunmadığını kendisi beyan buyururken?

                            Peygamberlerin iki temel işlevi vardı:

                            1- İlahi hükümleri insanlığa tebliğ etmek
                            2- Onlardan inanaları derleyip toplayıp onlara liderlik yapmak

                            Peygamber s.a.a'ten sonra bu iki temel işlev, imamet inancındaki şia dışındaki tüm ekollerce iptal edilmiş yetkisiz ellerde bu işlevler heba edilmiştir. Tevratta yanlış yorum ve tahrifatı engelleyip, yeni meselelerde ilahi hükümleri açıklayan ve İsrailoğullarına nasihat edip İnananları koruyup kollayan Zekeriyya Nebinin işlevini düşünelim: Peygamber s.a.a'ten sonra bu işlevi kim üstlenecek? İnsanların örneğin abdest gibi en temel günlük uygulamada ilahi hükümün ayak yıkama mı mesh etme mi olduğu konusunda kim aydınlatacak? Bu yetkiyi Allah kime verdi? Bu gün benim Müslüman bir brey olarak İsraille savaşmam farz mı haram mı? bu konudaki ilahi hükmü tartışmasız olarak bana kim ulaştıracak? bu gün et geni katılan pirinci yemek caiz mi değil mi? ya da anne sütü bankası oluşturmak caiz mi, hangi durumlarda? bu konularda ilahi hükümleri kim açıklayacak? İsraille savaşmak benim için bir İlahi emirse, bu emrin uygulanmasında liderlik yapma hakkı kime ait? Ancak Peygamber gibi örneğin 15 martta şamda buluşup oradan İsraille savaşa başlamak tüm müslümanlara farzdır gibi bir ilahi hüküm olsa, bunu kim organize etme yetkisine sahip, Allah bunu kime vazife olarak vermiş? ve ben bunu nereden bileceğim? Peygamber s.a.a'ten önce ve onun zamanında böyle açık ve net olan iki misyon Peygamber s.a.a'ten sonra kim tarafından yürütülüyor? Yoksa Allah bu konularla ilgilenmekten dünyaya hükmetmekten vaz mı geçti? Laik bir anlayışı mı mübah kıldı?

                            Ya bu konularda Allah'ın yürüyen bir görüşü işleyen bir sistemi var da (ki şiaya göre var) bu durumda bunları inkar eden Müslümanların durumu ne olacak? Bu durumda Peygamber s.a.a hayattayken ondan umursamaz ve gafil yaşayan ve güya İbrahim dinine göre yaşam süren insanların durumuyla ne fark kalır?

                            Ancak şiada buna rağmen tekfir etmek caiz değildir, tekfire yol yoktur. Şia bu konuda İmametin delilleri kendisine ulaşmamış insanları kafir görmez. Allah onlara delillerini gösterdiyse ve buna rağmen inkar varsa orada tekfir vardır. Bunun dışında ise İmameti inkar edenler mustaz'af hükmündedir.

                            sizin bir diğer çelişkiniz ise örneğin Ali a.s'ın imametine inanmanıza rağmen ona itaatin zorunlu olmadığı şeklindeki iddianızdır. Eğer Ali a.s imamsa, imam önder ve ulul emrse o zaman onun imameti ne anlama geliyor? o imamı Allah mı seçti yoksa O, insanlarca başkan olarak seçilip itaati müstehap ya da mübah olan kişi konumunda mıdır? bu konuda sizin ne düşündüğünüzü merak ediyorum.

                            bu arada teknik nedenlerle yazım geciktiğinden özür dilerim

                            Yorum


                              #15
                              Ynt: 12 imam vahiy alır mı ?

                              Sevgili selman

                              Son peygamber ne demektir ,

                              Bundan ne anlıyorsun güzel kardeşim... Biraz açıklarmisin

                              Yorum

                              YUKARI ÇIK
                              Çalışıyor...
                              X