Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Şiilere imamet hakkında bir kaç soru

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #16
    Ynt: Şiilere İmamet hakta Bir kac soru

    Kurana göre namazın kılınışını anlatsın arkadaş o zaman namazda yok.
    HASBUNALLAH

    Yorum


      #17
      Ynt: Şiilere İmamet hakta Bir kac soru

      [quote author=Osman_ufuk link=topic=21650.msg130986#msg130986 date=1315350561]
      .Bunun için ben sual verdim, Kuranı Kerimde 12 imamın imametine nass olan bir tane ayet var ? [/quote]

      Bakınız Nisa Suresi 59 ayet:

      يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ أَطِيعُواْ اللّهَ وَأَطِيعُواْ الرَّسُولَ وَأُوْلِي الأَمْرِ مِنكُمْ فَإِن تَنَازَعْتُمْ فِي شَيْء
      فَرُدُّوهُ إِلَى اللّهِ وَالرَّسُولِ إِن كُنتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللّهِ وَالْيَوْمِ الآخِرِ ذَلِكَ خَيْرٌ وَأَحْسَنُ تَأْوِيلاً

      Yâ eyyuhâllezîne âmenû atîûllâhe ve atîûr resûle ve ulil emri minkum, fe in tenâza’tum fî şey’in fe ruddûhu ilâllâhi ver resûli in kuntum tu’minûne billâhi vel yevmil âhir(âhiri). Zâlike hayrun ve ahsenu te’vîlâ(te’vîlen).

      Ey iman edenler! Allah’a itaat edin. Peygamber’e itaat edin ve sizden olan ulu’l-emre (idarecilere) de. Herhangi bir hususta anlaşmazlığa düştüğünüz takdirde, Allah’a ve ahiret gününe gerçekten inanıyorsanız, onu Allah ve Resûlüne arz edin. Bu, daha iyidir, sonuç bakımından da daha güzeldir.


      Cabir bin abdullah ensari geliyor Peygamber efendimizin yanına ve şöyle diyor:
      -Biz Allah'ı bildik itaat ediyoruz, Resulunu bildik ve itaat ediyoruz ama bu emir sahipleri kimlerdir?

      Peygamber efendimiz buyurdu ki: Ey Cabir, emir sahipleri benim halifelerimdir. ve onların birincisi Ebu Talib oğlu Ali'dir
      ikincisi Ali oğlu Hasan'dır
      üçüncüsü Ali oğlu Hüseyin'dir
      dördüncüsü Hüseyin oğlu Zeynul Abidin'dir
      beşincisi Zeynul Abidin oğlu Muhammed Bakır'dır ki ey Cabir sen onu göreceksin, gördüğün zaman ona benim selamımı söyle.


      Açın bakın bu hadisi Ehli sünnet kaynaklarından Muntehebul esher, Yenabi' ul Mevedde, yazmaktadır.
      [center]
      ..ey ahle aalam agham Eli mazloome... یا ابا عبدالله الحسین
      [center]
      Bizleri öldürün! Zira Halkımızın bilinci daha da artacak!
      Şehid Seyyid Abbas Musavi(Eski Hizbullah Lideri)

      Yorum


        #18
        Ynt: Şiilere İmamet hakta Bir kac soru

        1- Müslim, Cabir b. Semure'den şöyle rivayet eder: Hz. Resulullah (s.a.a) şöyle buyurdu: Kıyamet gelip çatıncaya ve tamamı Kureyş'ten olup da

        üzerinizde halifelerim olan on iki kişi gelip geçinceye kadar din, sapasağlam ve dipdiri kalacaktır. Aynı hadisin Arapça metni bir başka rivayette de "lâyezal emru'n- nâsi mâziyen..." ibaresiyle, iki rivayette "ilâ isnâ aşere halife..." şeklinde ve Sünen-i Ebu Davud'da da "hatta yekunu aleykum isnâ aşer halife" şeklinde ve bir hadiste de "ilâ isnâ aşer..." tabiriyle geçmektedir. [474] Sahih-i Buharî'de Cabir b. Semure'den şöyle rivayet edilir:

        Allah Resulü'nün (s.a.a) "Emir sahipleri 12 kişidir." Buyurduğunu duydum. Ardından, bir şey daha söyledi, ama onu tam olarak anlayamadım. Babamdan sorduğumda dedi ki: Allah Resulü, "Onların tamamı Kureyş'tendir." buyurdu. Bir başka rivayette de şöyle geçer: Allah Resulü (s.a.a) bir şey daha söyledi; ama ben anlayamadım, babamdan "Peygamberimiz ne buyurdu?" diye sordum. "Hepsi de Kureyş'tendir. buyurdu." diye cevap verdi.[475] Bir rivayette de buna ilaveten şu cümle geçer: Düşmanların kin ve nefretleri onlara hiçbir zarar veremez.[476]

        2- Bir rivayette şöyle nakledilmektedir: Bu ümmetin işi yolunda gidecek ve düşmanlarına daima galip olacaktır; hepsi de Kureyş'ten olan 12 halefimin iktidarı boyunca durum bu minval üzere olacaktır. Onların iktidarı sona erdikten sonra ortalık karışacak, her şey alt üst olacaktır.[477]

        3- Bir başka rivayette de bu hadis şöyle geçer: Bu ümmetin 12 yöneticisi olacaktır. Hepsi de Kureyş'ten olup, onlara itina göstermemek, onlara hiçbir zarar veremeyecek -bilakis, itaat etmeyen zarar görecektir.[478]

        4- Aynı hadis, bir rivayette de şöyledir: 12 kişi yönetimde bulunduğu sürece insanların işi yolunda gidecek...[479]

        5- Enes b. Mâlik de bu hadisi şöyle rivayet eder: Kureyş'ten olan on iki kişi hayatta olduğu sürece bu din de varlığını koruyacaktır; onların devri tamamlanınca dünyanın da sonu gelecek ve her şey alt üst olacak, kargaşa ve anarşi dünyayı saracaktır.[480]

        6- Aynı hadis bir diğer rivayette de şu şekilde geçer: Tümü Kureyş'ten olan 12 yönetici kıyam ettiği sürece halkın işleri yolunda olacaktır...[481]

        7- İmam Ahmed b. Hanbel, Hâkim ve diğer kaynaklar Mesruk'tan naklen şöyle rivayet etmektedirler (biz Ahmed b. Hanbel'den naklediyoruz):

        İbn Mes'ud'dan Kur'ân öğrenmekle meşgul olduğumuz bir akşamdı, adamın biri söze karışarak, "Ey Ebu Abdurrahman!" dedi, "Resulullah'tan, bu ümmetin başına geçecek halifelerinin kaç kişi olduğunu sordunuz mu?" İbn Mes'ud şöyle cevap verdi: Irak'a geldiğimden beri kimse bu soruyu sormadı benden. Evet, Hz. Peygamber'den bunu sorduk; İsrail Oğulları'nın nakibleri sayısınca, yani 12 kişi olduğunu söyledi."[482]

        8- İbn Mesud'un Hz. Resulullah'tan (s.a.a) şöyle rivayet ettiği nakledilir: Benden sonra halifem olacak kişilerin sayısı, Musa'nın ashabının sayısı kadardır.[483] İbn Kesir, bu cümleden sonra şöyle yazar: Aynı mealdeki bir hadis Abdullah b. Ömer, Huzeyfe ve İbn Abbas'tan da rivayet edilmiştir.[484] İbn Kesir'in kastettiği bu rivayetin, Hâkim Haskanî'nin mi, yoksa bir başkasının mı İbn Abbas'tan aktardığı rivayet olduğu ise belli değildir.

        Yukarıda -en güvenilir kaynaklardan, üstelik çeşitli şekillerde ve defalarca aktardığımız bütün- bu rivayet ve hadislerin de net olarak ortaya koyduğu üzere Hz. Resulullah'tan (s.a.a) sonra ümmeti idare edecek olan ve onun halifesi bulunan kişilerin sayısı 12'dir ve bunların tamamı Kureyş'tendir. Bu hadislerde defalarca geçen, "Kureyş"tendirler ibaresini Emirü'l-Müminin Hz. Ali (a.s) açıklamakta ve şöyle demektedir: Ümmetin imamlarının hepsinin Kureyş'ten olduğu buyruğu, hepsinin "Hâşim Oğulları" boyundan olduğudur, Kureyş'in başka boylarından değil! Çünkü Kureyş'in diğer boylarının ümmetin imametini üstlenebilecek salahiyet ve yetkileri yoktur.[485] Hz. Ali (a.s) şöyle buyuruyor: Yeryüzü, Allah'ın hükümleriyle hükmeden bir kâim ve hüccetten asla yoksun kalmayacaktır; ister Allah'ın bu hücceti açık, aşikâr ve tanınmış olsun, ister İslâm dininin yok olmaması ve Allah'ın delil ve burhanlarının unutulmaması için düşmanların elinden gizlenmiş ve gözlerden saklanır hâle gelmiş olsun![486]


        [474] - Sahih-i Müslim, c.6, s.3, 4 Kitabu'l-İmare, "en-Nasu tebeu'n Li-Kureyş" bölümündeki bu kısmı bilhassa almamızın nedeni, Câbir tarafından yazılıp kaydedilmiş olmasıdır. Yine Sahih-i Buharî, Kitabu'l-Ahkâm, c.4, s.165; Sünen-i Tirmizî, Evbabu'l-Fiten, "Mâ Câe Fi'l-Hulafâ" babı; Sünen-i Ebu Davud, Kitabu'l- Mehdi, c.3, s.106; Müsned-i Tayâlesî, 767 ve 1278. hadisler; Müsned-i Ahmed, c.5, s.86, 90, 92, 101, 106, 108; Kenzü'l-Ummal, c.13, s.26, 27; Hilyetü'l-Evliyâ, Ebu Nuaym, c.4, s.333. Cabir b. Semere b. Cünade el-Amirî es-Sevaî, Sâ'd b. Ebî Vakkas'ın yeğenidir; hicretten 70 yıl sonra Kûfe'de öldü. Sihah yazarları ondan 146 hadis rivayet etmişlerdir. Hayatı için bk. Usdu'l-Gabe, Takribu't-Tehzîb, Camiu's-Sîre, s.277.

        [475] - Fethu'l-Bârî, c.16, s.338, Müstedreku's-Sahihayn, c.3, s.617.

        [476] - Fethu'l-Bârî, c.16, s.338.

        [477] - Muntahabu Kenzi'l-Ummal, c.5, s.321; Tarih-i İbn Kesir, c.6, s.249, Tarihu'l-Hulefa, Suyutî, s.10; Kenzü'l-Ummal, c.13, s.26, es-Savaiku'l-Muhrika, s.28.

        [478] - Kenzü'l-Ummal, Muttakî Hindî, c.13, s.27 ve Muntahabu Kenz, c.5, s.312.

        [479] - Nevevî'nin Sahih-i Müslim Şerhi, c.12, s.202 ve es-Savaiku'l-Muhrika, İbn Hacer, s.18; Tarihu'l-Hulefa, Suyutî, s.10.

        [480] - Kenzü'l-Ummal, c.13, s.27.

        [481] - age. İbn Neccar'dan naklen, c.13, s.27.

        [482] - Müsned-i Ahmed, c.1, s.398, 406. Ahmed Şâkir, 1. haşiyede şöyle yazıyor: "Senetleri doğru ve sahihtir." Yine Müstedrek-i Hâkim ve Zehebî'nin bu eseri Telhisi, c.4, s.501; Fethu'l-Bârî, c.16, s.339'da özetle; Mecmau'z-Zevâid, c.15, s.190; es-Savaiku'l-Muhrika, İbn Hacer, s.12, Tarihu'l-Hulefa, Suyutî, s.10; Camiu's-Sağîr, c.1, s.75. Muttakî Hindî de Kenzü'l-Ummal, c.13, s.27'de, "Taberanî ve Nuaym b. Hammad, bunu el-Fiten'de kaydetmiştir." der. Yine Feyzu'l-Kadir Fî Şerhi Camii's-Sağîr, Menâvî, c.2, s.457. İbn Kesir her iki haberi de İbn Mesud'un kitabının "Zikru'l-Eimmeti'l-İsnâ Aşer Ellezine Kullu-hum Min Kureyş" babın, c.6, s.248-250'de kaydetmiştir.

        [483] - Tarih-i İbn Kesir, c.6, s.248; Kenzü'l-Ummal, c.13, s.27; Şevahidu't-Ten-zil, Haskanî, c.1, s.455, hadis: 626.

        [484] - Tarih-i İbn Kesir, c.6, s.248.

        [485] - Nehcü'l-Belâğa, 142. hutbe.

        [486] - Yenabiu'l-Mevedde, Şeyh Süleyman Hanefî, 12. bölüm, s.523; İhya-i Ulumi'd-Din, Gazalî, c.1, s.54; Hilyetü'l-Evliyâ, Ebu Nuaym, c.1, s.80'dan özetle.

        [center]
        ..ey ahle aalam agham Eli mazloome... یا ابا عبدالله الحسین
        [center]
        Bizleri öldürün! Zira Halkımızın bilinci daha da artacak!
        Şehid Seyyid Abbas Musavi(Eski Hizbullah Lideri)

        Yorum


          #19
          Ynt: Şiilere İmamet hakta Bir kac soru

          Tevrat'ta Geçen 12 İmam
          İbn Kesir, meşhur Tarih'inde şöyle yazar: Yahudilerin elinde bulunan Tevrat'ta şöyle bir mazmun geçer: Allah Tealâ İbrahim'i İsmail'in doğumuyla müjdeledi ve İsmail'le onun evlâtları vasıtasıyla soyunun üreyip çoğalacağını ve bunların arasından çok değerli 12 büyüğün zuhur edeceğini bildirdi.

          İbn Kesir bunu aktardıktan sonra şöyle yazar: İbn Teymiye, bu çok değerli büyük insanların; Cabir b. Semure'nin rivayet ettiği hadiste zuhur edip bu -İslâm- ümmet içinde ard arda gelecekleri müjdelenen 12 kişi olduğunu söylemiş ve dünya, ancak onların zuhurundan sonra son bulacaktır demiştir. Daha sonra İbn Kesir kendi görüşünü şöyle açıklamaktadır: Müslüman olan Yahudilerin çoğu, Rafizîlerin imamlarının, Tevrat'ta müjdelenen bu 12 kişi olduğunu zannederek bir hataya kapılmış ve Şiî olmuşlardır.[487] İbn Kesir'in bahsettiği müjdeleme olayı bugün Yahudilerin elindeki Tevrat'ın 18-20 no'lu, 17. ashah, Sıfr-i Tekvin'de geçmektedir. Bu müjdenin İbranice aslı, Sıfr-i Tekvin'de Hz. İbrahim'e "Rab"bin sözü

          olarak verilmekte ve şöyle denilmektedir: ...İsmail'e bereketlendiririm, yetiştirip büyütür, evlâtlarını çoğaltırım; onun soyundan 12 imam türetir, büyük bir ümmet meydana getiririm. Tevrat'taki bu bölüm, Hz. İsmail'in (a.s) soyunun çokluğuna, her yeri kaplamasına ve bereketine değinmekte-dir. İbranice'de "şenîm oşâr" erkek sıfatı, sonundaki ek "yem" de çoğul ekidir; "nesiyem" imamlar, önderler, halifeler, liderler gibi anlamlara gelir ki tekili "imam, lider" anlamındaki "nâsiy"dir. Bu müjdede "Rabb"in İbrahim'e (a.s) müjdesi ise şöyle geçmektedir: "Fi tentiyf guy-ı gedul"un ilk kısmı iki bileşikten oluşmuştur; yani "fi" belirteciyle "nâten" fiilinden oluşmuştur (oluşturur, veya: giderim anlamında). "Netetif"in sonunda "Yef" zamiri İsmail'e eklendiğinden şu anlama gelir: "Onu tayin ettim." Ümmet anlamına gelen "guy"la, büyük anlamına gelen "gedul" birlikte şu anlama gelir: "Onu büyük bir ümmet ederim." Bundan da şu netice alınmıştır: Bereket ve üreme çokluğu sadece Hz. İsmail'in (a.s) sulbünde belirlenmiş ve apaçık bir şekilde Hz. Resul-i Ekrem'le (s.a.a) onun temiz Ehlibeyt'inin imamları kastedilmiştir. Çünkü Hz. Resulullah'la (s.a.a) onun Ehlibeyt'i Hz. İsmail'in (a.s) neslinin devamıdırlar. Bilindiği gibi Allah Tealâ Hz. İbrahim'e, Nemrud'un ülkesinden Şam'a hicret etmesini emretmişti. O da bu emri yerine getirerek karısı "Sara" ve Hz. Lut'la (a.s) birlikte Allah Tealâ'nın emrettiği şekilde hicret ederek Filistin'e geldi.[488] Filistin'de Allah Tealâ, Hz. İbrahim'e (a.s) çok miktarda mal mülk verdi, o kadar ki, o ellerini semaya açıp "Ya Rabbim!" dedi, "Benim çocuğum olmadıktan sonra bu kadar malı mülkü ne edeyim ben?" Bunun üzerine Allah Azze ve Celle "Gökteki yıldızlar kadar evlât vereceğim sana!" şeklinde vahyetti Hz. İbrahim'e (a.s).[489] O günlerde Hacer, Hz. İbrahim'in (a.s) eşi Hz. Sara'nın (a.s) hizmetçisiydi. Sara, Hacer'i Hz. İbrahim'e (a.s) bağışladı; Hacer, çok geçmeden hamile kalarak Hz. İsmail'i (a.s) dünyaya getirdi. Hz. İsmail (a.s) dünyaya geldiğinde Hz. İbrahim (a.s) 86 yaşındaydı.[490] Kur'ân-ı Kerim Hz. İbrahim'in (a.s) Allah Tealâ'dan bu istekte bulunuşunu şöyle aktarır: Rabbimiz, gerçekten ben, çocuklarımdan bir kısmını Beyt-i Haram yanında, ekin ekilmez, ot yeşermez çorak bir vadiye yerleştirdim; Rabbimiz, dosdoğru namaz kılsınlar diye! Böylelikle sen, insanların kalplerini onlara ilgi duyar kıl ve onları çeşitli ürünlerle rızıklandır. Umulur ki şükrederler![491] Bu ayet-i şerife de göstermektedir ki Hz. İbrahim (a.s) çocuklarından bir kısmını -ki bunlar Hz. İsmail ve onun soyundan üreyecek olanlardır- Mekke'ye yerleştirmiş ve Allah Tealâ'dan onlara özel bir

          rahmette bulunmasını ve onları kıyamete değin insanların imamı kılmasını istemiştir. Allah Tealâ da onun bu duasını kabul buyurmuş ve Hz. Muhammed'le (s.a.a) onun soyundan gelen 12 imamı, onun zürriyetinde yerleştirmiştir.[492] Nitekim İmam Bâkır (a.s) şöyle buyurmaktadır:

          Biz, Hz. İbrahim'in (a.s) Allah'tan istemiş olduğu o soy ve zürriyetin yâdigârlarıyız![493]

          487] - Tarih-i İbn Kesir, c.6, s.249-250.

          [488] - el-Mu'cemu'l-Hadis, İbranice-Arapça, s.317

          [489] - age., s.84

          [490] - age., s.82

          [491] - İbrâhîm: 37

          [492]- Tarih-i Yakubî, c.1, s.24-25, Kum baskısı, Sekâfetu Ehlibeyt Yay.

          [493] - Bu bahiste geçen Tevrat'taki İbranice asılları, et-Tevhid Dergisi, sayı: 54, s.127-128'de yayınlanan Üstad Ahmed el-Vâsıtî'nin makalesinden aldık
          [center]
          ..ey ahle aalam agham Eli mazloome... یا ابا عبدالله الحسین
          [center]
          Bizleri öldürün! Zira Halkımızın bilinci daha da artacak!
          Şehid Seyyid Abbas Musavi(Eski Hizbullah Lideri)

          Yorum


            #20
            Ynt: Şiilere İmamet hakta Bir kac soru

            Sayın Osman_ufuk kardeşim. Ehli sünnet nezdinde Kuran-ı Kerim'de ki "Emir Sahipleri" ayetinin Kimleri kast ettiğini gösterdim. hatta Tevrat'tan da delil getirdim ve bu deliller sonun da "EMİR SAHİPLERİ" olarak kast edilen kişilerin 12 İmam olduğunu gördük.

            Şimdi size soruyorum.
            "Sizin nezdinizde Kuran-ı Kerim'in Nisa Suresinin 59. ayetinde geçen Emir Sahiplerinden kasıt kimlerdir. bunu bize açıklayabilir misiniz?"
            [center]
            ..ey ahle aalam agham Eli mazloome... یا ابا عبدالله الحسین
            [center]
            Bizleri öldürün! Zira Halkımızın bilinci daha da artacak!
            Şehid Seyyid Abbas Musavi(Eski Hizbullah Lideri)

            Yorum


              #21
              Ynt: Şiilere İmamet hakta Bir kac soru

              [quote author=Qom_u_aşk link=topic=21650.msg130988#msg130988 date=1315380116]
              senin sorun iki bölümden oluşuyor.

              1- Kur'an'da imama inanç emrediliyor mu?

              2- bu imamların sayısı 12 midir?

              sorunun birinci kısmı Kur'an'da net olarak vardır.
              ikinci kısmı ise yine Kur'an'ın kontrolü ve yönlendirmesiyle hadislerde var..


              [/quote]

              Sen razı oldun ki, hadislere muraciet etmeden, sırf Kuranı Kerimde 12 imam inanci bulmak mümkün değil ?

              Yorum


                #22
                Ynt: Şiilere İmamet hakta Bir kac soru

                [quote author=meşedi ali enis link=topic=21650.msg131015#msg131015 date=1315390208]
                Sayın Osman_ufuk kardeşim. [/size] [/color]
                [/quote]
                Sen biraz sabr et konuyu anlamamışsın ne yazdıklarımı dikkatla oku inşallah hadisleri de burda munazara edeceğiz Qom_u_aşk kardeşinle o zaman görürsün.

                Yorum


                  #23
                  Ynt: Şiilere İmamet hakta Bir kac soru

                  [quote author=Osman_ufuk link=topic=21650.msg131019#msg131019 date=1315395159]
                  [b]Sen biraz sabr et konuyu anlamamışsın ne yazdıklarımı dikkatla oku... [/quote]
                  Yazdıklarınızı dikkatle okuyorum ve şunu anlıyorum ki siz diyorsunuz ki

                  [quote author=Osman_ufuk link=topic=21650.msg131019#msg131019 date=1315395159]
                  Kuranı Kerimde 12 imamın imametine nass olan bir tane ayet var ?[/quote]
                  bende buna cevap olarak diyorum ki

                  [quote author=meşedi ali enis link=topic=21650.msg131015#msg131015 date=1315390208]
                  "Sizin nezdinizde Kuran-ı Kerim'in Nisa Suresinin 59. ayetinde geçen Emir Sahipleri'nden kasıt kimlerdir.[/quote]
                  [center]
                  ..ey ahle aalam agham Eli mazloome... یا ابا عبدالله الحسین
                  [center]
                  Bizleri öldürün! Zira Halkımızın bilinci daha da artacak!
                  Şehid Seyyid Abbas Musavi(Eski Hizbullah Lideri)

                  Yorum


                    #24
                    Ynt: Şiilere İmamet hakta Bir kac soru

                    Meşedi Ali enis kardeşime bu değerli paylaşımlarından dolayı teşekkür ediyorum. her zaman nete girme imkanım olmuyor yoksa kimseyi bekletmek istemem. fırsat bulduğum an giriyorum.. Ayrıca İslam Devleti kardeşime de o özlü ama yerinde sorusu nedeniyle ayrıca teşekkür ediyorum..

                    "sorunun birinci kısmı Kur'an'da net olarak vardır.
                    ikinci kısmı ise (imamların sayısının 12 olduğu) yine Kur'an'ın kontrollü ve yönlendirmesiyle hadislerde var.."


                    benim cümlem bu. Bu cümlede "Kur'an'da yok" anlamını çıkarmak mümkün mü?

                    dolayısıyla şu çıkarımını kabul etmiyorum:

                    Sen razı oldun ki, hadislere muraciet etmeden, sırf Kuranı Kerimde 12 imam inanci bulmak mümkün değil ?


                    çünkü imamların 12 olduğuna inamayı bizzat Kur'an emretmektedir. Çünkü:

                    Kur'an Peygambere itaati emretmekte, Peygamber s.a.a. ise imamların sayısının 12 olduğunu söylemekte, böylece 12 imama inanmayı Kur'an emretmiş olmakta, yani 12 imam inancı Kur'an'da dolaylı olarak bulunmuş olmaktadır.

                    Dolaylı olarak bulunmak demek bu inancın delilinin zayıf olduğu demek değildir. Çünkü bu yoruma ve kişisel görüşe dayanmaz. her iki delil de kesindir, delilin iki ayağı vardır:

                    1- Kur'an'ın Peygambere itaati şart koştuğu

                    2- Peygamberin imamların sayısının 12 olduğunu söylediği.

                    bu iki ayakta şüphe olmadığına göre Kur'an'da kesin olarak 12 imam inancı vardır anlamı da kesinlik kazanır.

                    öyle değil mi?

                    Yorum


                      #25
                      Ynt: Şiilere İmamet hakta Bir kac soru

                      çünkü imamların 12 olduğuna inamayı bizzat Kur'an emretmektedir. Çünkü:

                      Kur'an Peygambere itaati emretmekte, Peygamber s.a.a. ise imamların sayısının 12 olduğunu söylemekte, böylece 12 imama inanmayı Kur'an emretmiş olmakta, yani 12 imam inancı Kur'an'da dolaylı olarak bulunmuş olmaktadır.

                      Dolaylı olarak bulunmak demek bu inancın delilinin zayıf olduğu demek değildir. Çünkü bu yoruma ve kişisel görüşe dayanmaz. her iki delil de kesindir, delilin iki ayağı vardır:

                      1- Kur'an'ın Peygambere itaati şart koştuğu

                      2- Peygamberin imamların sayısının 12 olduğunu söylediği.

                      bu iki ayakta şüphe olmadığına göre Kur'an'da kesin olarak 12 imam inancı vardır anlamı da kesinlik kazanır.
                      öyle değil mi?
                      Le ilehe ilallah
                      Şimdi şöyle bakalım bu nass'tir Kurani Kerimde , yahut istinbat ediyorsun ayelerden ?

                      Yorum


                        #26
                        Ynt: Şiilere İmamet hakta Bir kac soru

                        [quote author=meşedi ali enis link=topic=21650.msg131020#msg131020 date=1315396616]

                        Yazdıklarınızı dikkatle okuyorum ve şunu anlıyorum ki siz diyorsunuz ki
                        bende buna cevap olarak diyorum ki


                        [/quote]
                        Sen delil olarak getirdiğin ayetlerde, hiç bir tane delil yok senin akiden için. Diyorsun ki, Ben anladım, ama anlamamışsin, ben diyorum ki, Kuran'ı Kerim'de - ehli beyitten olan 12 imamın imametine iman getirmeye vacip eden ( AÇIKLAMAK İÇİN HADİSLERE, AKILLA İHDİYAÇ OLMAYAN ) bir tane ayet var mı ? Yani Kuranda kesin nass ( kesin delil ) yoktur, 12 imam say sadece hadislerde var.Kuran'da 12 imam diye kesin delil yok.

                        Hadisler ile acele etme, Kuranı kerimle söhbeti bitirelim, geceriz hadislere.

                        Yorum


                          #27
                          Ynt: Şiilere İmamet hakta Bir kac soru

                          [quote author=Osman_ufuk link=topic=21650.msg131039#msg131039 date=1315467914]
                          [b] Sen delil olarak getirdiğin ayetlerde, hiç bir tane delil yok senin akiden için. Diyorsun ki, Ben anladım, ama anlamamışsin, ben diyorum ki, Kuran'ı Kerim'de - ehli beyitten olan 12 imamın imametine iman getirmeye vacip eden ( AÇIKLAMAK İÇİN HADİSLERE, AKILLA İHDİYAÇ OLMAYAN ) bir tane ayet var mı ? Yani Kuranda kesin nass ( kesin delil ) yoktur, 12 imam say sadece hadislerde var.Kuran'da 12 imam diye kesin delil yok.
                          Hadisler ile acele etme, Kuranı kerimle söhbeti bitirelim, geceriz hadislere.[/quote]

                          "O (peygamber), heva ve heves üzerine konuşmaz, ne söylerse vahy'dir." NECM 3/4

                          Allahu Ekber!
                          Sen bu ayeni qebul eliyirsen ya yoğ?
                          [center]
                          ..ey ahle aalam agham Eli mazloome... یا ابا عبدالله الحسین
                          [center]
                          Bizleri öldürün! Zira Halkımızın bilinci daha da artacak!
                          Şehid Seyyid Abbas Musavi(Eski Hizbullah Lideri)

                          Yorum


                            #28
                            Ynt: Şiilere İmamet hakta Bir kac soru

                            [quote author=Osman_ufuk link=topic=21650.msg131039#msg131039 date=1315467914]
                            [b]Kuran'da 12 imam diye kesin delil yok.
                            Hadisler ile acele etme, Kuranı kerimle söhbeti bitirelim, geceriz hadislere.[/quote]
                            sen deyirsen ki Allah Kuranın ayelerinde "12 imam" adıynan yazmıyıp ele?

                            men de deyirem ki Allah nisa suresinin 59. ayesinde AÇIKLAMAK İÇİN HADİSLERE VE AKLA İHTİYAÇ OLMADAN "itaat edin emir sahiplerine" ayesiynen neye işare eliyir??

                            [center]
                            ..ey ahle aalam agham Eli mazloome... یا ابا عبدالله الحسین
                            [center]
                            Bizleri öldürün! Zira Halkımızın bilinci daha da artacak!
                            Şehid Seyyid Abbas Musavi(Eski Hizbullah Lideri)

                            Yorum


                              #29
                              Ynt: Şiilere İmamet hakta Bir kac soru

                              Bax gözel qardashim, eger meqsedin öyrenmekdirse, bu suallarina "ARAMA YAP"maqla istediyinden de artiq cavab tapa bilersen. Yox, bize ne ise "SÜBUT" elemek isteyirsense, gel burnun dasha deymeden el çek bu yoldan.
                              [move]Dünyadan adalet bekleme. Adalet sahibine zulmetmiş olursun.[/move]

                              Yorum


                                #30
                                Ynt: Şiilere İmamet hakta Bir kac soru

                                [quote author=Osman_ufuk link=topic=21650.msg131038#msg131038 date=1315467108]
                                Le ilehe ilallah
                                Şimdi şöyle bakalım bu nass'tir Kurani Kerimde , yahut istinbat ediyorsun ayelerden ?

                                [/quote]

                                evet bu her ikisi de nastır. biri ayetten diğeri hadisten. Ayetlerden çıkan Peygamberin (s.a.a.) söylediklerine iman etmekle istinbat var. Peygambere itaatin şart olduğuyla ilgili sorunun var mı? yoksa ikinci bölüme geçmemiz gerek..

                                hadislerde ise 12 imamın görevlendirildiği var. bu da inanılması şart olan imamların sayısının 12 olduğuyla ilgili istinbat..

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X