Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

hak mezhep Şia'dır

Daraltma
Bu sabit bir konudur.
X
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #46
    Ynt: hak mezhep Şia'dır

    daha çok bilgi ekleyecektim ama linkten faydalanarak sizde bilgi sahibi olabilirsiniz.

    ilgili başlıkta bir çok bilgiye ulaşmanız mümkün. ondan sonra incelemelerimize geçebiliriz. belki sonuca daha çabuk ulaşabiliriz.

    ya da anlatmak istediğiniz he neyse oona...
    Bu şehr-i Stambul ki bi misl ü bahadır.
    Bir sengine yek pare Acem mülkü fedadır. Nedim.

    Yorum


      #47
      Ynt: hak mezhep Şia'dır



      buradan da Ehl-i beyt konusunda bir makale yer alıyor. faydalanabileceğinizi umuyorum.
      Bu şehr-i Stambul ki bi misl ü bahadır.
      Bir sengine yek pare Acem mülkü fedadır. Nedim.

      Yorum


        #48
        Ynt: hak mezhep Şia'dır

        ypa hadis konusun da bıraktığın linklere hiç olmazsa bak. belki senetsiz hadisin durumunu da öğrenirsin. burada hamdolsun her kes az-çok hadis ilimden anlıyor, "hadis zayıf" denildiğinde daha doğrusu zayıf olduğu delillendirildiğinde bunu anlıyor. hatta bu forumun vehhabileri bile öyledir. mesela Aykut bunun en güzel örneği.

        fakat Ehli Bytin önemi başlıklı makaleye gelince, ehli sünnette bu "önem" sadece dillerde vardır, buna karşın kaynaklarınızda yoktur. aksine kaynaklarınızda onların kafir olduğuna inanan harici ve nasibilerin hadisleri üzerine bina edilmiştir. bu hadisler ise ehli sünnetin ahkam, akide, tefsir ve sünnet anlayışını oluşturuyor.

        Yorum


          #49
          Ynt: hak mezhep Şia'dır

          [quote author=Qom_u_aşk link=topic=19639.msg130709#msg130709 date=1314740234]
          kaynak paylaşman sorun değil. ben zaten direk yorumu yaptım şu ana kadar ama sen anlamıyorsun

          en iyisi böyle parça parça soru cevapla gitmek daha iyi anlaşmamıza neden oluyor..

          şimdi sorumu tekrar ediyorum: en kısa ravi zincirinde en az kaç ravi bulunuyor ve bunların kimlerden olması gerekiyor?
          [/quote]
          5. kez aynı soruyu tekrar ediyorum. çünkü sorduğum sorunun cevabı çok kısa. bana bir senet zinciriyle ilgili bir sayfa kopyalayacağına orda ilgili bölümü oku ce kafandan cevap ver. bir soru:

          en kısa senette en az kaç ravi bulunmaktadır?

          çok mu zor. en basit usulü hadis sorusu bu.. beş kez tekrar ettirilir mi? o kopyaladığın uzun yazıyı hiç okumam bile çünkü istediğim bu olmadığı gibi ben onlardan okumadığım kalmadı ve başka konuları da biliyorum. sadece bir soru sordum.. cevabını kısaca almadan hiç bir şekilde başka konuya da geçemem.. sanıyosan esas konuyu unutacağım boşuna heveslenme.. ana konudan saptıramazsın. sorumu yineledim cevabını bekliyorum..

          Yorum


            #50
            Ynt: hak mezhep Şia'dır

            Bir hadisin gerçekten Hz. Peygamber (s.a.v.)'e ait olup olmadığını test etme hususunda takip edebileceğimiz hemen hemen tek bir yolumuz vardır ki bu da haberi getirenin durumunu araştırmaktır. Haberi getiren kimse çeşitli yönlerden bize güven veriyorsa onun getirdiği haberi kabul edebiliriz. Eğer güven vermiyorsa kabul etmeyiz. Bu tutum tarih biliminin, bu bilimin özel bir bölümü olan rivayet biliminin tabitadır. Bir şeyin doğru olup olmadığını ortaya koymak için her bilimin kendine has metodları var­dır. Mesela kimya bilimi bir şeyin doğruluğunu test için lobaratuvarda mik­roskop veya benzeri aletlerle bizzat gözle test edip öyle roparunu verir. Bu tür bilimlerin roparlan bizzat elle tutma veya gözle görme gibi müşahadelerle verilir. Rivayet biliminin test metodunda ise bu tür bir test imkanımız yoktur. Bu nedenle geçmişe ait tarihi bilgilerin doğruluğunu test etmek için ravi değerlendirmesi dışında başka bir yolumuz kalmamaktadır. Buna dayalı olarak hadis ilminin imamları hangi ravi daha güvenlidir, hangi ravi zinciri daha güvenlidir, hangi şehirde oturan raviler daha güvenlidir gibi değişik araştırmalar yapmışlar ve buna göre kendilerine getirilen riva­yetler arasında bir sınıflamaya gitmişlerdir. Mesela, İbni Teymiye, Medine-lilerin rivayet ettiği hadisin en sahih olduğu, ondan sonra Basralıların riva­yet ettiği hadisin geldiği, bundan sonra Şamlıların rivayet ettiği hadisin geldiği konusunda hadisçilerin ittifakından söz eder. Hatib Bağdadtye göre en sıhhatli hadis senedinin Meke ve Medine halkından gelen rivayetlerdir. Memlekete göre tasnif yapıldığı gibi kişilere göre de tasnif yapıldığını gör­mekteyiz. Hakim'e göre, Şamlılardan gelen en sağlam rivayet zinciri 'Evzâî, Hassan b. Atıyye, Sahabî" şeklindeki rivayet zinciridir.[17]Ahmed b. Hanbel ve İshak b. Râhûye'ye göre en sahih isnad zinciri 'Zührî, Salim, Abdullah b. Ömer, Ömer1 şeklindeki isnad zinciridir. Yahya b. Main'e göre en sahih isnad zinciri 'A'meş, İbrahim en-Nehâî, Alkame, Abdullah b. Mes'ûd' şek­lindeki isnad zinciridir. Buhârî'ye göre en sahih isnad zinciri 'Malik, Nafi, Abdullah b. Ömer' şeklindeki isnad zinciridir. Bu son verdiğimiz isnad zinci­rine silsiletü'z-zeheb altîn zinciri, denilir olmuştur. [18] Bazı sıralamaya göre de en sahih hadisler ravilerin sayısına göre yapılmaktadır. Her dönemde bir cemaat tarafından rivayet edilen hadislere mütevatir, en az üç ravi ta­rafından rivayet edilene meşhur, iki ravi tarafından rivayet edilene azîz, tek ravi ile rivayet edilene garîb denilmiştir. Buna göre mütevatir en üst taba­kadır, ondan sonra meşhur, ondan sonra aziz gelir. Bu şekildeki tasnifin kendi arasında değişik kısımları vardır.

            Kimi âlimler bu sınıflamayı hadisleri derleyen kimselerdeki dikkat ve titizliğe göre de yapmışlardır. Bu şekilde kısımlandırma da hadislerin bulunduğu kitaplar ön plandadır. 'Müttefekun Aleyh Hadisler' başlığı al­tında isimlerini saydığımız âlimler ile isimlerini saymadığımız pek çok â-limlerin nazarında Sahîh-i Buhârî ve Sahîh-i Müslim, bu şekildeki sıra­lamada en üst tabakalarda yer almıştır. Bu tür sıralamalar tamamen varılan kanata bağlı olduğu için yer yer değişik görüşlerin olması tabii­dir. Ancak burada sözünü ettiğimiz genel düşünce ve kanaatlerdir. Â-limlerin bu kanaati, zamana göre de değişmektedir. Bu kanaat bazen öyle yüksek dereceye ulaşmıştır ki bunun hakkında icma sözleri söylenir olmuştur. Hatta kimilerine göre bu kanaat tartışmasız kesin bilgi de­recesine yükselmiştir. [19]

            En mükemmel kitap Yüce Allah'ın Kitabıdır. Hatadan korunmuş oian da Yüce Allah'ın Peygamberidir. Bunun dışındakilerin hata yapmayacağı diye bir kural yoktur. İmam Buhârî ve imam Müslim, kendilerine ulaşan rivayetleri incelemişler ve bunlann doğru olup olamadığı hakkında bir kanata varmış­lardır. Kitaplarına aldıkları rivayetler, kendi kanatlanna göre sahih olduğuna hüküm verdikleri rivayetlerdir. Kendilerinin sahih rivayetleri elde etmek için büyük çaba sarfettikteri gerek çağdaşlan gerekse kendilerinden sonraki âlim­ler tarafından övgüye şayan bulunmuştur, Bir beşer olmalan hasebiyle onla­rın da hata yapmalan mümkündür. Bu nedenle kendilerini eleştiren kimsele­rin bulunabiliceği tabiidir. Ancak genel kanaata baktığımızda göz ardı dememiyecğimiz bir çoğunluğun bu iki imamın rivayetlerine önem verdiğini görürüz. Özellikle altıncı ve yedinci asırda kitaplarının doğruluğu hakkında it­tifak eden âlimler olmuştur. [20
            Bu şehr-i Stambul ki bi misl ü bahadır.
            Bir sengine yek pare Acem mülkü fedadır. Nedim.

            Yorum


              #51
              Ynt: hak mezhep Şia'dır

              burası da değil ypa

              sorum çok kısa ve cevabı da böyle. sen anlaşılan bulamayacaksın.. ben de sorumu 6. kez tekrar soruyorum. ama bu kez test şeklinde şıklar da olacak:

              bir hadisin senedinde en az kaç nesil vardır ve bunlar nelerdir?

              a) sahabe tabiin etbaut tabiiin ve etbaut etbaut tabiin ve müellif olmak üzere 4+hadis nesil + müellifi
              b) sahabe tabiin ve etbaut tabiin ve müellif olmak üzere 3 nesil+müellifi
              c) sahabe ve tabiin olmak üzere 2 nesil +müellifi
              d) sahabe +müellif
              e) Peygamber + müellif.

              sorunun birinci bölümü bu

              test olduğu için soruyu iki bölüme çıkardım

              ikinci bölümü ise:

              bir hadiste tüm nesiller dahil en az kaç ravi bulunmak zorundadır?

              a) 1
              b) 2
              c) 3
              d) 4
              e) 5

              Yorum


                #52
                Ynt: hak mezhep Şia'dır

                sorular test sorusu çoktan seçmeli olmuş. doğru yanlışı götürmüyor gibi bi açıklama olmadığı için. maçlarda mı soruyorlar. o kadar net açıklamalara rağmen hala neyin cevabını arıyorsun.
                Bu şehr-i Stambul ki bi misl ü bahadır.
                Bir sengine yek pare Acem mülkü fedadır. Nedim.

                Yorum


                  #53
                  Ynt: hak mezhep Şia'dır

                  bir kelimelik soru sorduk, bir kaç sayfa alıntı yaptın, ve tüm metni okumama rağmen bir kelimelik cevap yoktu..

                  soruyu anlamamış olabilirsin konuya yabancı olduğundan diye ben de test misali şıklı yaptım..

                  bir kaç kez soru sorulunca cevap gelmeyip alakasız kopyala yapıştırlar yapla karşılaşınca napalım?

                  Yorum


                    #54
                    Ynt: hak mezhep Şia'dır

                    Mesela, İbni Teymiye, Medine-lilerin rivayet ettiği hadisin en sahih olduğu, ondan sonra Basralıların riva­yet ettiği hadisin geldiği, bundan sonra Şamlıların rivayet ettiği hadisin geldiği konusunda hadisçilerin ittifakından söz eder. Hatib Bağdadtye göre en sıhhatli hadis senedinin Meke ve Medine halkından gelen rivayetlerdir. Memlekete göre tasnif yapıldığı gibi kişilere göre de tasnif yapıldığını gör­mekteyiz. Hakim'e göre, Şamlılardan gelen en sağlam rivayet zinciri 'Evzâî, Hassan b. Atıyye, Sahabî" şeklindeki rivayet zinciridir.[17]Ahmed b. Hanbel ve İshak b. Râhûye'ye göre en sahih isnad zinciri 'Zührî, Salim, Abdullah b. Ömer, Ömer1 şeklindeki isnad zinciridir. Yahya b. Main'e göre en sahih isnad zinciri 'A'meş, İbrahim en-Nehâî, Alkame, Abdullah b. Mes'ûd' şek­lindeki isnad zinciridir. Buhârî'ye göre en sahih isnad zinciri 'Malik, Nafi, Abdullah b. Ömer' şeklindeki isnad zinciridir.



                    renkli renkli eklemiş olduğum bu kısımı okumadan mı geçtiniz okudunuzda bi anlam mı vermediniz?

                    işinize mi gelmedi ?


                    yorum mu istiyorsunuz?
                    Bu şehr-i Stambul ki bi misl ü bahadır.
                    Bir sengine yek pare Acem mülkü fedadır. Nedim.

                    Yorum


                      #55
                      Ynt: hak mezhep Şia'dır

                      burda sorunun cevabı yok. okudum tabi ki.. isterseniz böyle bin sayfa kopyalayın sorunun cevabı bir kelime bir tek sayı onu da şıklar arasında verdim.. cevap olmadıktan sonra bi yere gidilmez..

                      sorum çok karmaşık değil bak 7. kez soruyorum:

                      bir hadisin senedinde en az kaç nesil vardır ve bunlar nelerdir?

                      kaç nesil? yani bunun cevabı rakam olacak. birden ona kadar bir sayı söyle derler ya hani onlardan..

                      sorunun ikinci bölümü de var belki burası kafanı karıştırmış olabilir. ama bundan şimdilik vazgeçtim sen bi rakam söyle ondan sonra onu soracağım.. senin paylaştığın yazılardan bu sorunun cevabı yok ve sen hala bu soruyu anlamamışsın..

                      hadis konusunda daha başta olan biri bile bunu bilir.

                      bir hadisin senedinde en az kaç ravi olur sorusunu bilmeyen bir adamla hadis konusu konuşulmaz..

                      Yorum


                        #56
                        Ynt: hak mezhep Şia'dır

                        [quote author=Qom_u_aşk link=topic=19639.msg132012#msg132012 date=1316548564]
                        burda sorunun cevabı yok. okudum tabi ki.. isterseniz böyle bin sayfa kopyalayın sorunun cevabı bir kelime bir tek sayı onu da şıklar arasında verdim.. cevap olmadıktan sonra bi yere gidilmez..

                        sorum çok karmaşık değil bak 7. kez soruyorum:

                        bir hadisin senedinde en az kaç nesil vardır ve bunlar nelerdir?

                        kaç nesil? yani bunun cevabı rakam olacak. birden ona kadar bir sayı söyle derler ya hani onlardan..

                        sorunun ikinci bölümü de var belki burası kafanı karıştırmış olabilir. ama bundan şimdilik vazgeçtim sen bi rakam söyle ondan sonra onu soracağım.. senin paylaştığın yazılardan bu sorunun cevabı yok ve sen hala bu soruyu anlamamışsın..

                        hadis konusunda daha başta olan biri bile bunu bilir.

                        bir hadisin senedinde en az kaç ravi olur sorusunu bilmeyen bir adamla hadis konusu konuşulmaz..
                        [/quote] konuşma o zaman .ben ce de bir şia ile hadis konusu konuşulmaz. ama anlatmaya çalışıyorum . bu iş o dediğin gibi olmuyor. yukarıda ilgili ravi zincirleri net.

                        anlatmak istediğiniz ne olduğunu anlamaya çalışıyroum. velevki 10 velevki 5 ne değişecek.
                        sizde 100 (yüz) onumu söyleyeceksin. sizinkiler hicri 400 den sonra yazılmış (u.) onu mu diyeceksin.
                        Allah Resulü s.a.v. den kaç hadis var u.kafide sen onu söyle.

                        ben bir elin parmaklarından az olduğunu gördüm. (çevirisini sunduğunuz kısımlarda. geçen sene paylaşılmıştı. yoksa usul-ü kafi yi hiç gördümmü yok görmedim.)

                        neye varmak istiyorsan çabuk var. ben de sıkıldım saçma sorularınızdan. buyrun yorun biz de yorumlayalım.
                        Bu şehr-i Stambul ki bi misl ü bahadır.
                        Bir sengine yek pare Acem mülkü fedadır. Nedim.

                        Yorum


                          #57
                          Ynt: hak mezhep Şia'dır

                          biz burda bu soruyu sünni hadisleri konuşurken sorduk konu sünni hadisler.. Hani diyorsun ya İmam Hasan ve Hüseyn küçüktü Peygamber s.a.a.'ten nasıl hadis rivayet etsinler diye.. o yüzden ben senin sünni hadislerdeki senedi bilmediğini ve senedde kimlerin ve kaç kişinin bulunduğundan habersiz olduğunu anladım ve bu soruyu sordum. ama hala soruyu bile anlamadın.. bir ilahiyatçıya sor da yakınlarında o söylesin sana.. bir hadis senedinde en az kaç kişi bulunması gerekirmiş ve bunlar kimlerdenmiş?

                          Yorum


                            #58
                            Ynt: hak mezhep Şia'dır

                            sen de o ilahiyat çarkından geçmedin mi? söyleyivvereydin. amacın bir şeyler anlatmak değil mesele orda.
                            Ben HzHAsan ve Hz Hüseyin r.a. küçüktü ondan hadis rivayet etmedi mi dedim?

                            Bak bu konuda hata etmişim. Ama ben sanki şöyle dediğimi hatırlıyorum. Hz Hüseyin ve HZ HAsan r.a. hadis rivayet ettilerde hadis alimleri kabul etmediler mi dedim?
                            ki bunu Hz Ali r.a. ve Hz Fatıma r.a. içinde söylemiştim. siz hadis alınmadığını bense rivayet ettikleri hadislerin alındığını söylemiştim.


                            2. ben bir şey biliyorum diyerek mi başladım konuşmaya. hata etmişim. bildiklerim denizde katre. size sadece yanıldığınızı düşündüğüm konularda fikir sahibi olmanız için uyarılarda bulunuyorum.

                            ben hatasız mıyım? asla ve kat'a.
                            Bu şehr-i Stambul ki bi misl ü bahadır.
                            Bir sengine yek pare Acem mülkü fedadır. Nedim.

                            Yorum


                              #59
                              Ynt: hak mezhep Şia'dır

                              bir de şia hadis diye bir şey yok tabiki hadis deyince sünni kaynaklar gelecek akla ve ondan konuşacağız. sizinkiler belki özlü sözler olabilir, belki ilmihal. (o da raviler zincir vs. sahihlikleri incelenip ispat edilebilirse) daha doğrusu sözler Allah Resulü s.a.v. ait değil imamlara ait olduğu iddia ediliyor. bunun da ispatı gerekir.

                              söylenti İmam Cafer r.a. tarafından yazdırldığı o da tartışılabilir gerçi.

                              bir de ne vardı nehcul belağa. O ne zaman kaleme alınmış tı. Ve o kadar hutbeyi kimler ezberlerinde tutmuştu. Ve paylaşımda bulunmuşlardı. sahiliği konusunda ne kadar eminsiniz.
                              Bu şehr-i Stambul ki bi misl ü bahadır.
                              Bir sengine yek pare Acem mülkü fedadır. Nedim.

                              Yorum


                                #60
                                Ynt: hak mezhep Şia'dır

                                şianın hadis sistemini anlayabilmen için önce kendi sistemini bilmen gerekir. o yüzden biz sünni hadis sistemini konuşuyoruz.

                                bu hadis sisteminde hadis nasıl gelmiştir ona bakıyoruz.

                                Ehlibeytin 12 imamından hadis kabul edilmemiş dedik. Ebu hureyreden 5000 hadis nakledilmişken İmam ALi a.s.'dan 400 (ki bunların yarısı uydurma) İmam Hasan Hüseyn ve Fatıma s.a.'dan toplam 20 bile değil. yani toplam 420 hadis. Ehlibeytin 12 imamından.. İmam Cafer Sadık a.s.'dan hadis yok sünni kaynaklarda.

                                İşte bunları anlayabilmen için sünni hadislerin kimlerce rivayet edildiğini ve kitaplara ne zaman geçirildiğini bilmen gerekir..

                                sünni hadislerde senedde en az kaç ravi olmak zorundadır sorusunun cevabını alamadığımdan 8. kez sormuş bulunuyorum.. ama bıkmadan uzun süre daha devam edebilirim. çünkü bunun cevabını bilmeyen biriyle hadislerin rivayeti konusunu konuşmak mümkün değil..

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X