Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

ABDESTTE AYAKLARIN YIKANMASI MI MESHEDİLMESİ Mİ?

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #31
    Ynt: ABDESTTE AYAKLARIN YIKANMASI MI MESHEDİLMESİ Mİ?

    [quote author=ypa link=topic=17621.msg107765#msg107765 date=1287343149]
    diğer bir durum bütün islam ülkeleri iran hariç yıkanması.
    -Şimdi burada bir sorun var ama nasıl yorumlanır bilemiyorum.
    -sahabe-i kiramın bazısını sahabe kabul etmemeniz,
    -O sahabelerin aktardığı hadisi şerifleri de kabul etmemeniz bu yoruma sebep olmuş olabilir.


    Şunu da düşünmeniz isterim: bir şey uydurmak için bir sebep gerekir. Neden mesh i yıka diye aktarsınlar ki.
    Kaldıki velev ki onlar öyle okudu. Ya şimdi ki araplar. Arapça Onların ana dili. Öyle değil mi? Yani dil sanatının en yüksek seviyede olduğu Arap milleti bunu yıkamak diye çevirmişler ama siz ısrarla bunu mesh olarak algılamaya devam ediyorsunuz. Velhasıl kelam sık ilgilenemiyorum siteyle.. Cevaplarımız gecikirse kusura bakmayın. Selam ve dua ile.

    [/quote]

    ARAPLAR YIKANMA DİYE ÇEVİRMİYORLAR ÇEVİRME DİYE YORUMLUYORLAR.AYETTE MESHETME OLDUGUNU INSAFLI OLANLARKABUL EDİYOR.

    SAHABEDEN EHLIBEYTE DÜŞMAN OLANLARIN DELIL OLAMAYACAGI PEYGAMBERİN SÖZÜ İLE AÇIKTIR.

    Yorum


      #32
      Ynt: ABDESTTE AYAKLARIN YIKANMASI MI MESHEDİLMESİ Mİ?

      BU ARADA YEZITE LANET CAIZ DEGIL DIYEN GAZALİ ASLA DELİL OLAMAZ. KENDISI SON DERECE DAR KAFALI SIĞ...EDİT... BİR İNSANDIR.KİTAPLARINI OKUMUŞTUM BU NE DAR KAFALILIK DEMİŞTİM.

      KADINLAR ŞEYTANIN KUKLALARIDIR DİYEN BİR ...EDİT...

      Yorum


        #33
        Ynt: ABDESTTE AYAKLARIN YIKANMASI MI MESHEDİLMESİ Mİ?

        [quote author=ypa link=topic=17621.msg107763#msg107763 date=1287342297]
        Abdullah el-Sunabihi (r.a.)1 den: Resûlullah (s.a.v.) buyur¬dular ki: «Mü'min bir kimse abdest alırken mazmaza edince (ağzını yıkayınca) ağzından günahları çıkar. Burnunu yıkayınca da burnundan günahları çıkar. Yüzünü yıkayın¬ca, yüzünden ve hatta gözkapaklarının altından günahları çıkar. Ellerini yıkadığı vakit ellerinden günahları dökülür.
        çiKar. Başını mesh edince ba¬şından, hatta kulaklarından günahları çıkar. Ayaklarını yıkayınca da ayaklarından, hatta ayak tırnaklarının altın¬dan günahları çıkar. Daha sonra mescide gidip namaz kılı¬şı ecrini ve günahların affını arttırır.»
        muvatta imam malik taharet 30. Hadis
        [/quote]
        Biz size Kuran'dan delil getiriyoruz ve bu yaptığınız nahiv kurallarına da aykırıdır diyoruz, siz hala kendi kitaplarınızdaki çelişkili hadislerinizden delil getirmeye çalışıyorsunuz. Bu hadisin senedi sahih mi, hasen mi, zayıf mı? Hadisi senediyle aktarır mısınız?

        [quote author=ypa link=topic=17621.msg107764#msg107764 date=1287342743]
        delil çok eklenebilir. Fakat ben şunu anlatmanızı istiyorum müsadenizle.

        Bana abdest nasıl alıyorsunuz. Bir anlatır mısınız? Bu ayakları yıkıyorsunuz ama aceba abdestin neresinde onu merak ediyorum.
        Biz önce tuvalete gidioruz. sonra istibra yapıyoruz. daha sonra abdest alırken en sonda ayakları yıkıyoruz. Topuklarla beraber.
        Şimdi siz buyrun:
        Biz tuvalete gidiyoruz. .....
        cümleyi tamamlarsanız inşAllah. çok meşgul etmemiş olurum.
        [/quote]
        Konuyu diğer yönlere kaydırmanın bir anlamı yok. Nasıl abdest aldığmızı öğrenmek istiyorsanız, bir İlmi hal kitabını açıp bakabilirsiniz.
        Size yardımcı olmak için bir ink vereyim merak ediyorsanız okuyun:

        ABDEST

        236- Abdestte yüzü ve elleri yıkamak, başın ön kısmını ve ayakların üzerini meshetmek farzdır.
        http://www.islamkutuphanesi.com/turk...m#_Toc42755050

        [quote author=ypa link=topic=17621.msg107764#msg107764 date=1287342743]
        Açıkçası yorumlarınızı tekrar tekrar okumanın zaman kaybı olacağını düşünüyorum. Mesele açık. Ama bu konuda beni taassupla niteleyenlerin bir daha kontrol etmelerini dilerim.

        kelime meali konusunda basit bir ifade ile denirki bir nokta gözü kör eder.
        Türkçe de de bir çok ifade vardır yanlış anlaşımlara sebep olan. İlgili önceki başlığı tekrar incelemelisiniz. Orda olay net olarak açıklanmış. Ne olursa mesh anlaşılır ne olursa yıkanması anlaşılır.
        lisede verilen örneklerden di özür dileyerek ;

        adam ol baban gibi, eşek olma.
        adam ol, baban gibi eşek olma.

        şimdi bu cümleyi bir virgülün getirdiği durumu anlayabiliriz değil mi? yani kelime çeviri bizi doğru istikamete götürmez.
        [/quote]
        Nokta, virgülü bırakan Allah Teala olur ve izahını da tertemiz olan Ehlibeyt yaparsa yanlış anlaşılma olmaz. Ama nokta ve virgülü sen bırakır ve izahını da sen yapmaya çalışırsan, o zaman birilerini yanıltabilir ve doğru yoldan sapabilirsin.
        Biz, sizin söylediğiniz Arapça nahiv kurallarına aykırıdır diyoruz siz hala dediğim dediktir diyorsunuz.
        Verdiğiniz şu örneği:
        adam ol baban gibi, eşek olma.
        adam ol, baban gibi eşek olma.

        kalplerinde hastalık olanlar, istedikleri şekilde yorumlayabilirler ve bu şekilde örnek vermekten de kaçınmazlar ...EDİT... Ama İslamî ...EDİT... erdem ve ilme sahip olanlar, konuyu aydınlatmak ve yanlış anlaşılmaya mahal vermemek için böyle örneklerden kaçınırlar...

        Biz; sözkonusu ayeti, ister kelime kelime veya cümle cümle mana etsek de, ayakları meshetmek çıkar diyoruz ve bunu ayet, hadis ve nahiv kurallarıyla da ispatlıyoruz.

        Eğer ayakların yıkanması farz ise, o zaman su bulunmayınca teyemmüm ederken yıkanan ayaklarınızı neden mesh etmiyorsunuz? Eğer ayakların yıkanması gerekli olsaydı teyemmümde onlara da mesh edilmesi gerekmez miydi?

        İşinize gelmediği için tabi yazılarımızı okumak istemezsiniz, okuyunca da sıkılarak okursunuz. Taassup sizi maalesef gözünüzün önüne kalın bir perde çekmiştir. Ehlibeyt'in sözlerini bırakın artık Kuran'ın sözünü bile dikkate almıyorsunuz. Allah yardımcınız olsun, bu gidişle sonunuz hiç de iyi görünmüyor..

        [quote author=ypa link=topic=17621.msg107765#msg107765 date=1287343149]
        diğer bir durum bütün islam ülkeleri iran hariç yıkanması.
        -Şimdi burada bir sorun var ama nasıl yorumlanır bilemiyorum.
        -sahabe-i kiramın bazısını sahabe kabul etmemeniz,
        -O sahabelerin aktardığı hadisi şerifleri de kabul etmemeniz bu yoruma sebep olmuş olabilir.
        [/quote]
        İran hariç, bütün İslam ülkeleri demeniz yanlıştır, çünkü mesela Irak'ın çoğu ayaklarını meshederler. Şiiler nerde olursa olsunlar meshederler, sünniler de genelde Kuran'ı bir kenara bırakıp çelişkili hadislere göre ayaklarını yıkarlar. Zor durumda kalınca da yıkamakta mesh de vardır diyerek kendi akıllarınca kurtarmaya çalışırlar.

        Biz hangi sahabe-i kiramın sahabe olduğunu kabul etmedik, iftirada bulunmayasınız? Mesela hangisinin sahabe olduğunu kabul etmedik?!!

        [quote author=ypa link=topic=17621.msg107765#msg107765 date=1287343149]
        Şunu da düşünmeniz isterim: bir şey uydurmak için bir sebep gerekir. Neden mesh i yıka diye aktarsınlar ki.
        Kaldıki velev ki onlar öyle okudu. Ya şimdi ki araplar. Arapça Onların ana dili. Öyle değil mi? Yani dil sanatının en yüksek seviyede olduğu Arap milleti bunu yıkamak diye çevirmişler ama siz ısrarla bunu mesh olarak algılamaya devam ediyorsunuz. Velhasıl kelam sık ilgilenemiyorum siteyle.. Cevaplarımız gecikirse kusura bakmayın. Selam ve dua ile.
        [/quote]
        Sebep; mezhebin görüşünü Kuran'dan da öne geçirmektir, Ehlibeytle muhalefet etmektir...
        Şii Araplar ve hatta bazı Sünni olan Araplar hiç de sizin iddia ettiğiniz gibi demiyorlar. Irak'ın, Lübnan'ın, Suudi Arabistan'ın ve diğer yerlerin Şii olan Arapları da ayakların mesh edilmesi gerekir diyorlar. Bu konuda türkçeye çevirilmiş eserleri de vardır, isterseniz linkini de verebiliriz.
        Sünni nahiv hocalarınız bile sizin yaptığınızın Arapça kurallara aykırı olduğunu söylüyorlar. Üsteki yazımda onlardan bazılarının sözlerini aktarmıştım.
        Velhasıl; insan bir şeyi kabul etmek istemezse ona bir şeyi kabul ettirmek mümkün değil. Allah yardımcınız olsun.
        عاشق اگر رنگی از معشوق نگیرد در عشق خودش صادق نیست

        Yorum


          #34
          Ynt: ABDESTTE AYAKLARIN YIKANMASI MI MESHEDİLMESİ Mİ?

          abdest alışınızı tarif etmemişsiniz. Etseydiniz ben de diyecektim vay o topukların haline. Birbirimizi kandırmayalım lütfen, bi zehmet etrafa bizi yönlendirmeden gerçek hayatta nasıl abdest alıyorsunuz buyrun:....... tvalaete girdniz çıktınız ondan sonra anlatın zahmet olmaz değil mi bir çok şii açıklamalarınızı bekliyor.

          verdiğim örneğe özür dleyerek başladım. Bilinen bir örnek olduğu için verdim. liseye gitmiş her talebe bu örneği duymuştur diye... çokta rahatsız olduysanız silerim. Fakat şahsa hakaretten kaçınmayanların biz böyle örnekler vermekten kaçınırız cümlesi havada ve boş bir cümledir.


          ırakta da ayaklar meshi meselesine gelince benim orda ülkeden ziyada kastmın şia olduğu açıktır. bunu neden böyle yorumladınız anlamadım. ırak ın bir kısmı da şii olduğu için onlarda mesh ediyorlar.

          Sorun şurda bizden senet isteyenler ehl-i beyt imamlarından geldiğine neden senet isteyip bakmazlar. Mesela Hz Ali r.a. ın hutbeleri dediğiniz nehcul belağa ne kadar sahihtir. Kim satır satır not almış yazmıştır. O kadar uzun vaazları kabul eden sizler bir çok Sahabe nin naklettiği hadisi şerifleri kabul etmezken neden düşünmüyor sunuz

          abdestte ayaklar yıkanır arkadaşım. Mesele bu kadar açıktır. Ama taassup benim mi sizin mi gözünüzü kör etmiş bilemyorum...


          Bir ricam olacak eğer benimle yazışacaksanız devam etmek istiyorsanız şu ispat ettik bilmem kanıtladık... ...EDİT... . Bir şey ispatlamadığınız gibi gereksiz kelimeler sarfedimesine sebep oluyorsunuz. Sadece bir kaç kaynaktan aktardım... detaylı olarak abdest bahsinde hangi hadisler var ne zaman nakledilmiş açar okursunuz. yoook ben okuyamam derseniz ben ekleyeyim. biraz uzun olur, siz de okumazsınız.


          selam ve dua ile.
          Bu şehr-i Stambul ki bi misl ü bahadır.
          Bir sengine yek pare Acem mülkü fedadır. Nedim.

          Yorum


            #35
            Ynt: ABDESTTE AYAKLARIN YIKANMASI MI MESHEDİLMESİ Mİ?

            Zaman Gazetesi Yazarı Ali Bulaçın Mealine baktınızmı?

            Yorum


              #36
              Ynt: ABDESTTE AYAKLARIN YIKANMASI MI MESHEDİLMESİ Mİ?

              Musavi ne olur azıcık sakin ol. Hoş görülü ol. Kuralları ihlal etmeden herkes istediğini yazabilir.

              Yorum


                #37
                Ynt: ABDESTTE AYAKLARIN YIKANMASI MI MESHEDİLMESİ Mİ?

                [quote author=Musavi link=topic=17621.msg107799#msg107799 date=1287386266]
                bu ayakları geçin sözü kurallara uygun mu abi ???[/quote]

                Onu yeni farkettim. Editledim. Ama sende biraz sakin ol. Farketmediğimiz bir şey varsa bizi özelden uyar. Kızgınlık ve öfkeyle buraya yazmana gerek yok. Barim sen yapma canım kardeşim...

                Yorum


                  #38
                  Ynt: ABDESTTE AYAKLARIN YIKANMASI MI MESHEDİLMESİ Mİ?

                  [quote author=Murtazaali link=topic=17621.msg107800#msg107800 date=1287386498]
                  [quote author=Musavi link=topic=17621.msg107799#msg107799 date=1287386266]
                  bu ayakları geçin sözü kurallara uygun mu abi ???[/quote]

                  Onu yeni farkettim. Editledim. Ama sende biraz sakin ol. Farketmediğimiz bir şey varsa bizi özelden uyar. Kızgınlık ve öfkeyle buraya yazmana gerek yok. Barim sen yapma canım kardeşim...
                  [/quote]

                  Tamam abim kusura bakma

                  Yorum


                    #39
                    Ynt: ABDESTTE AYAKLARIN YIKANMASI MI MESHEDİLMESİ Mİ?

                    FİKİR İÇERMEYEN KİŞİSELLİK ÜZERİNE YAZILMIŞ MESAJLARI SİLDİM..

                    bundan sonra daha dikkatli olmanız dileğiyle...

                    Yorum


                      #40
                      Ynt: ABDESTTE AYAKLARIN YIKANMASI MI MESHEDİLMESİ Mİ?

                      ya farklı bir sitedemiyiz. bu kadar değişim enteresan. yani benim bu ayaklar sözüne takılanlara bak.

                      kendi kullandıkları kelimeleri ne çabuk unutmuşlar. Sanki birden bir sihirli deynek değivermişte birden hassaslaşmışlar...

                      Bir hakaret değil, bir anlatım... belki bozuk bir anlatım ama kelime tamlama olarak hani taşı gediğine koymak tabir edilir ya.

                      Ne kimsenin kişilik hakkına saygısızlık ne de birine hakaret.

                      editleyenleri kınıyorum.

                      değişim güzel fakat müdahaleler yanlış. Yanlış sözlere yanlış müdahale.

                      bakın velayet nuru iddia etmiş mesela sahabenin hepsi ayağını mesh ederdi. diye. ne yaptınız bu konuda. Hiç bir şey. ben yorumda yapmadım. yorum yapmaya gerek olan bir iddia değil.


                      Unuttuğumu zannetmeyin. bekliyorum abdest tarifinizi. Ayak arasındaki pamukçuklardan tutunda sıçrayan idrara kadar dah soracaklarım da var.

                      Şunda anlaşamadık. Ayakları yıkıyormuyuz. evet yıkıyoruz. Fakat farz mı vacip mi sünnet mi bu konuda herhalde problem oluşmakta.

                      Bizce aktarılan hadisi şerifler günümüze kadar gelen uygulamalar gösteriyor ki; farz. Ayetten de o anlaşılmaktadır.
                      Arada çeri de dahil olup Ali bulaç mealini okuyup okumadığını sormuş:
                      hep beraber okuyalım: 6- Ey iman edenler, namaza kalktığınız zaman yüzlerinizi ve dirseklere kadar ellerinizi yıkayın, başlarınızı meshedin ve her iki topuğa kadar ayaklarınızı da (yıkayın.)

                      burada yıkamanın en büyük delillerinden biri de sınır belirlenmesi. Mesh edilmesi emredilen başta bir sınır yok gördüğünüz ve okudğunuz gib.
                      Bu şehr-i Stambul ki bi misl ü bahadır.
                      Bir sengine yek pare Acem mülkü fedadır. Nedim.

                      Yorum


                        #41
                        Ynt: ABDESTTE AYAKLARIN YIKANMASI MI MESHEDİLMESİ Mİ?

                        "Ne kimsenin kişilik hakkına saygısızlık ne de birine hakaret.

                        editleyenleri kınıyorum.

                        değişim güzel fakat müdahaleler yanlış. Yanlış sözlere yanlış müdahale.

                        bakın velayet nuru iddia etmiş mesela sahabenin hepsi ayağını mesh ederdi. diye. ne yaptınız bu konuda. Hiç bir şey. ben yorumda yapmadım. yorum yapmaya gerek olan bir iddia değil."



                        İLGİLİ YERİ BEN EDİTLEDİM. AYAK OYUNLARI, BİR SAHTEKARLIĞI ANDIRAN ANLAMA SAHİP. GERÇEĞİ BİLDİĞİ HALDE KARŞIDAKİNİ KANDIRMAYI AMAÇLAYAN BİR HİLE ANLAMINA GELİYOR. BU İFADE İLMİ OLARAK DELİLLERİN TARTIŞILDIĞI BİR PLATFORMDA SORUN YARATIR, HER NE KADAR HALK ARASINDA GÜNLÜK KONUŞMADA YARATMASA DA... diye düşündük. Sizin görüşlerinize de saygılıyız. Siz öyle değerlendirmeyebilirsiniz..Nitekim size karşın editlediklerimiz de bazı konularda bizi fazla müdahaleci görüyorlar.. karşılıklı yani..

                        Velayet Nuru adlı üyemiz burda bir sataşma ya da hakaret içeren bir şey yazmamış. bir iddiada bulunmuş. siz bunun delillerini sorabilirsiniz..

                        Hassasiyetimiz, iletişimin kişiselleşmeyip konular üzerinde devam etmesi içindir.

                        Verdiğimiz rahatsızlık nedeniyle üyelerimizden özür diliyoruz...

                        Yorum


                          #42
                          Ynt: ABDESTTE AYAKLARIN YIKANMASI MI MESHEDİLMESİ Mİ?

                          ypa can, sen hep "Ehli Beyt imamları bizim alimlerimizdirler" derdin şimdi ne oldu? işte yukarıda imam Muhammed Bakırdan a.s hadis aktardım. imam a.s bu ayetin tefsirinde "ayakları mesh etmek farzdır" diyor neden kabullenmiyorsun aliminin sözünü? bak kaynak şii kaynağıda değil bizzat ehli sünnet tefsiri. ehli sünnet kaynaklarında geçen Rasulullahın s.a.a Ehli Beyt a.s hakkında buyurduğu şu hadisleride göz önünde bulundur:

                          3788- Zeyd b. Erkâm (r.a.)’den rivâyete göre, Rasûlullah (s.a.v.) şöyle buyurmuştur: "Ben size bir şey bırakacağım ki buna sarıldığınızda benden sonra asla sapıklığa düşmezsiniz bu şeylerin ikisini de birbirinden büyüktür. Gökten yere uzanan bir ip gibi olan ilahi nizam olan Allah’ın kitabı ve yakınlarım, ehli beytim. Bu iki şey kıyamet günü havuz başında bana gelinceye kadar asla birbirinden ayrılmayacaklardır. Bu iki şey hakkında bana nasıl uyacağınıza dikkat ediniz."


                          Tirmizi, "Sünen", Menkıbeler kitabı, hadis 3788


                          271. Ebû Zerr (r.a.) rivayet ediyor: Resülullahın (s.a.v.) şöyle dediğini işittim: "Ehl-i Beytimin misâli Nuh kavmi arasında Nuh'un gemisine benzer. O gemiye binen kurtuldu, ona muhalefet eden helak oldu. Ve Ehl-i Beytimin misâli İsrâiloğullarının Hıtta isimli kapısına da benzer."

                          Taberani, "Mucemus Sağir", cild 1, sayfa 361-362, hadis 271

                          ypa can, sapmanı, helak olmanı istemem, sakın taassupla "ben atalarımı bu din üzere buldum, mutlaka savunacağım" gibi sözler sarf etme, aklında geçirme, ümmeti Muhammed s.a.a için Nuhun a.s gemisi konumunda olan Ehli Beyt a.s tutun.

                          üstelik er Razi gibi -arap dilini senden daha iyi bildiği kesin olan- bir tefsircide burada "Kuranın açık emri mesh etmekdir" diyor. şimdi ne oldu da kabullenmiyorsun?

                          Yorum


                            #43
                            Ynt: ABDESTTE AYAKLARIN YIKANMASI MI MESHEDİLMESİ Mİ?

                            elmeddin im senin yazını okumadım kusura kalma.
                            Ehl-i beyt imamları ile problem şurda. Onlardan aktarımın uygun yapılığ yapılmadığı.

                            Nehcul belağa ya neden itiraz edip onu ilmi kabul etmiyoruz. ya da usul- kafi. Sence Ehl-i beyt imamlarının sözleri olduğu için mi? Güvenilirliğinin olmaması sebep...

                            İmam Bakır hazretleri de emin ol yıkıyordur abdest alırken ayaklarını. Ben sizinde yıkadığınıza eminim. Ama neden böyle yapıyorsunuz onu anlamıyorum.
                            Bu şehr-i Stambul ki bi misl ü bahadır.
                            Bir sengine yek pare Acem mülkü fedadır. Nedim.

                            Yorum


                              #44
                              Ynt: ABDESTTE AYAKLARIN YIKANMASI MI MESHEDİLMESİ Mİ?

                              verdiğin kaynakladan ekliyorum sonra sorun olmasın:
                              Taberani, "Mucemus Sağir"
                              Resûlullahın Abdest Alma Şekli


                              364. Muâviye bin Abdullah babasından rivayet ediyor:

                              Osman bin Affan'ı (r.a.) abdest alırken gördüm.

                              "Üç defa ağzına su verip çalkaladı, üç defa burnuna su verdi. Üç defa yüzünü yıkadı. Üçer defa ellerini yıkadı, sonra bir defa ba­şına mesh etti. Üçer defa ayaklarını yıkadı sonra da şöyle dedi: "Resûlullahı böyle abdest alırken gördüm."[1171]
                              1171:İmam Taberâni, Mu’cemu’s-Sağir Tercüme ve Şerhi, (İsmail Mutlu), Mutlu Yayınları: 1/490.
                              Bu şehr-i Stambul ki bi misl ü bahadır.
                              Bir sengine yek pare Acem mülkü fedadır. Nedim.

                              Yorum


                                #45
                                Ynt: ABDESTTE AYAKLARIN YIKANMASI MI MESHEDİLMESİ Mİ?

                                sapmak. O bizden hamdolsun fersah fersah uzakta. Rabbim sıratı müstakim üzere yaşatsın ve emanetini de o hal üzre alsın inşAllah. Allah ın izni ile korme sen. biz Ehl-i beytin bağlı olduğu yerden ilim almaya O nu s.a.v. anlamaya O nu s.a.v. örnek almaya çalışıyoruz. sahih olanlara bakıyoruz Sahih olayan kimin rivayet ettiği belli olmayan kin ile mi düşmanlık ile mi uydurulduğunu bilemediğimiz rivayetlerle ilgilenmiyoruz... bu yüzden de Rabbim bizi sorumlu tutmaz herhalde. Allah Resulü s.av. uyan kullarından eylesin Rabbim bizi.


                                Bizim kabul etmediğimiz İmamlar değil imamlar adına uydurulanlar. Bunu anlatmaya hep çalıştık. Yine de çalışacağız. delilin var mı derseniz yok..

                                Araştırmak gerek bir ömür gerek. O yüzden temkinli yaklaşmamız. Biz incili bile okuken abdest almak gerektiğini düşünürüz. çünkü içinde Allah c.c. un sözleri olma ihtimali vardır. evet bozulmuştur içine kul sözü girmitir ama bir kelime bile olsa ALlah c.c. un sözünün geçmesi saygıyı gerektirir.

                                Sizin kaynaklar konusunda da düşüncem bu. OKunmalı araştırılmalı. Sünnete ilgili hadisi şeriflere ve ayetler uyuyorsa almalı uymuyorsa bunu imam söylemiş değil bunu biri uydurmuş imam adına deyip kabul etmemeli..

                                selam ...
                                umarım anlatabilmişimdir. Anlatamadıysam sorarsanız tekrar ve geniş açıklama yapmaya çalışırım...
                                Bu şehr-i Stambul ki bi misl ü bahadır.
                                Bir sengine yek pare Acem mülkü fedadır. Nedim.

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X