İmamların masumluğu meselesi
İmam Ali a.s.'ın ilim şehrinin kapısı olmasının nedeni nedir? Ömerin 60 yrde Ali olmasaydı Ömer helak olduydu demesi neyi gösterir. İmamet bilgisine sahip olan Ali a.s.'ın masum ve yanılmaz olduğunu değil mi..
tüm sahabenin yanıdığına dair rivayetler varken Ehlibyt nerede nasıl yanılmış bunlar neyin göstergesidir? Tüm sahabe hakkında cahiliye dönemi var ama Elhibeyt için yok.. bunlar bi şeylere zorunlu olarak götürmüyor mu bizleri?..
bu ehlibeytin sahabeden üstün olduğunu gösterir.masum ve diğer peygamberlerden üstün olduklarını değil.elbettki Ali ile Ömer bir değildir.ama bu Alinin masum olduğu ve peygamberimizin dışındaki diğer peygamberlerden üstün olduğunu göstermez.
tek otorite bir zamanda bir imam olur kimse ondn öne geçemez dini temsil edemez imamlara bir şey öğretilemez onlar bizden daha bilgilidirler. insanların onlara tabi olması ile olmaması onlarda kayıp ya da kazanç oluşturmaz. imamlar görevlerini yerine getirdiler. her biri değişk ortamda ayrı görev sahibi idi. bu gün şianın hala ayakta ve en ciddi ekol olmasının kökeninde ne vardır?.. 11 imama da tüm dünyaya bu dini yayma görevi verilmiş değildir. Örneğin 6. imaam ilimleri yayma görevi verilmş o da bunu hakkıyla yapmıştır..
Sizce 12 imam die bir imamlar yok mu?
12 imamlar diye bir imamlar benim için yok.siz imamların ihtilafları kaldırmaları için var olduklarını söylüyorsunuz ama ihtilaflar kalkmış değil.
ha önde olan ve bazı konularda sıyrılmış bazı yönleri olabilir ki bu her insanda vardır.bunu masumluk sebebi yapmak abastir.
bizim bu konuda Taklit Merciilerimize yüklediğimiz fonksiyon ve ilim kaynağıyla ilişki konusu siizn Peygamberlere yüklediğiniz gibidir. Yani peygamberler yanldığında uyarılıyorlar taklit mercileri de aynı.. ictihad ederler ama yanıldıklarında İmam Zaman a.f. onları uyarır..
bu imamı zamanın uyarması nasıl oluyor.? bir örnek verirmisin? taklit mercilerinin gaybi bağlantılarının olduğunumu söyliyorsun.tarikat şeyhlerinden ne farkı var peki taklit mercilerinin?
namazı kime göre kılıyorsunuz? Peygambere göre mi velioğluna göre mi hanefiye göre mi...
Ya abdesti nasıl alıyorsunuz?
ben namazı imam şafinin peygamberin namazından anladığı şekilde kılıyorum.sende imam caferin peygamberden anladığı şekliyle..aramızda hiçbir fark yok..yada imam şafii ile imam cafer arasında hiçbir fark yok.
o zaman bu din insanları parçalamak için gelmiştir. Müslüman sayısı kadar ulul emr olur.. ki şu an olan da oldur sünni dünyada..
ve kimse kimseyi suçlayamaz kimse kimseden daha hak olamaz. Peki her ümmeti imamıyla çağırdığımız zaman ayeti ile zamanın imamına biat etmeden ölen .. hadisi ne anlama geliyor bu durumda.
iyide kardeşim sana imamın kim? diyorum.sen; imam zaman diyorsun.
imamı zaman nerde? diyorum
taklit mercim ile gaibte görüşüyor diyorsun.
sen bana imamın kim diyorsun.ben velioğlu diyorum.
velioğlu nereyle görüşüyor? kimseyle görüşmüyor sadece benden daha akıllı ve gayretli olduğu için Kurandan Ve sünnetten
öğrendiklerini uyguluyor diyorum..
benim imamım seninkinden daha güvenilir.çünkü benimki belli olan bir şeyi alıp bana veriyor.ama seninki insanüstü bir şey yapıyor ve sen bunun nasıl olduğunuda bilmiyorsun.
ben gaible görüştüğünü iddia ederek yalanmı söylüyor doğrumu söylüyor bilmediğim bir taklit mercine uymak yerine belli olan bir şeye uymayı tercih ederim.
her ümmeti mamıyla .. her ümmetten bir şahit çıkardığımız, zamanın imamına.. gibi aytler her devirde imam olduğu anlamına gelmiyor mu? Ehlibeyt emanetini bırakıyorum diyor Peygamber. Kur'anla beraber. Kur'an elimizde.. bu gün elimizde ehlibeytten kimse yoksa bu durumda Peygamberin hadisi bu gün bize seslenmemş mi oluyor niçin, nereye kadar sesleniyor?..
Size göre masum biri olmaksızın İslam tüm dünyaya hakim olur mu? Siz mehdi a.f.'e hiç mi inanmıyorsunuz?
görsem inanacağımda göremiyorumki ))
hayali birşeye ise zaten inanmam..
çünkü sizin gibi sünni şeriatçilerin Ehlibeyti nasıl kestiklerini Ehlibeytin yanında olmayanların mecburen nasıl karşıda olduklarının örnekleriyle doludur tarih..bu anlamda bir şia mazlumiyti doludur tarihin her sayfası.
önce münafık denir sonra vahhabiler gibi katliam başlatılır.. bunu yakın geçmişte acı bir tecrübe olarak gördük malesef.. Peygamberin münafıkları bile öldürtmediği filistinde onca ihanetlere rağmen iç çatışmanın çıkmadığı halde.. türkiyede insanla birbirlerini kestiler.. Allah korusun..
sen ne biçim bir müslümansınki başka bir müslümanı yargılarken onu hiç dinlemezsin.bumudur sizin ehlibeyt anlayışınız? eğer ehlibeytçilik böyle bir şey ise bu ehlibeytçilikten Allah bizi muhafaza etsin.
bugüne kadar kaçtane hizbullahi ile tanıştın?
kaçıyla bir araya geldin ve nasıl insanlar olduklarını yakından müşahede ettin?
kaçına ''yahu kardeşim sizin hakkınızda şöyle şöyle diyorlar siz bu konular hakkında ne diyorsunuz'' diye sordun.?
hangi ayette,hangi hadiste,hangi ehlibeyt imamının uygulamasında bir müslümanı dinlemeden infaz etmek var?
hele hele o müslümanı islam düşmanlarından öğrenilenlerle yargılamak ve yaftalamak var.?
ben yakın zamana kadar şiileri ferasetli ve basiretli insanlar olarak bilirdim ve onlara karşı bir hayranlığım vardı.ama yakından tanıdığım şiiler oldu ve bu gibi durumlarla karşılaştığımda anladım ki şiiler içleri boş hemde bomboş insanlarmış.irandakiler tamamen farisilikten kaynaklanan bir akıllılığa sahipler.ama türkiyedekiler ise tam bir facia!!
eğer şiilik böylesine ise bundan Allaha sığınırım.şu anda bin tane şiiyi getirseler basiret ve ferasette benim için basit bir hizbullahiyle boy ölçüşemezler.değil boy ölçüşmek onun yanında çocuk olarak kalırlar.
böylesine bir hareketi bize nasip ettiği için Allaha ne kadar hamdetsem azdır.
İmam Ali a.s.'ın ilim şehrinin kapısı olmasının nedeni nedir? Ömerin 60 yrde Ali olmasaydı Ömer helak olduydu demesi neyi gösterir. İmamet bilgisine sahip olan Ali a.s.'ın masum ve yanılmaz olduğunu değil mi..
tüm sahabenin yanıdığına dair rivayetler varken Ehlibyt nerede nasıl yanılmış bunlar neyin göstergesidir? Tüm sahabe hakkında cahiliye dönemi var ama Elhibeyt için yok.. bunlar bi şeylere zorunlu olarak götürmüyor mu bizleri?..
bu ehlibeytin sahabeden üstün olduğunu gösterir.masum ve diğer peygamberlerden üstün olduklarını değil.elbettki Ali ile Ömer bir değildir.ama bu Alinin masum olduğu ve peygamberimizin dışındaki diğer peygamberlerden üstün olduğunu göstermez.
tek otorite bir zamanda bir imam olur kimse ondn öne geçemez dini temsil edemez imamlara bir şey öğretilemez onlar bizden daha bilgilidirler. insanların onlara tabi olması ile olmaması onlarda kayıp ya da kazanç oluşturmaz. imamlar görevlerini yerine getirdiler. her biri değişk ortamda ayrı görev sahibi idi. bu gün şianın hala ayakta ve en ciddi ekol olmasının kökeninde ne vardır?.. 11 imama da tüm dünyaya bu dini yayma görevi verilmiş değildir. Örneğin 6. imaam ilimleri yayma görevi verilmş o da bunu hakkıyla yapmıştır..
Sizce 12 imam die bir imamlar yok mu?
12 imamlar diye bir imamlar benim için yok.siz imamların ihtilafları kaldırmaları için var olduklarını söylüyorsunuz ama ihtilaflar kalkmış değil.
ha önde olan ve bazı konularda sıyrılmış bazı yönleri olabilir ki bu her insanda vardır.bunu masumluk sebebi yapmak abastir.
bizim bu konuda Taklit Merciilerimize yüklediğimiz fonksiyon ve ilim kaynağıyla ilişki konusu siizn Peygamberlere yüklediğiniz gibidir. Yani peygamberler yanldığında uyarılıyorlar taklit mercileri de aynı.. ictihad ederler ama yanıldıklarında İmam Zaman a.f. onları uyarır..
bu imamı zamanın uyarması nasıl oluyor.? bir örnek verirmisin? taklit mercilerinin gaybi bağlantılarının olduğunumu söyliyorsun.tarikat şeyhlerinden ne farkı var peki taklit mercilerinin?
namazı kime göre kılıyorsunuz? Peygambere göre mi velioğluna göre mi hanefiye göre mi...
Ya abdesti nasıl alıyorsunuz?
ben namazı imam şafinin peygamberin namazından anladığı şekilde kılıyorum.sende imam caferin peygamberden anladığı şekliyle..aramızda hiçbir fark yok..yada imam şafii ile imam cafer arasında hiçbir fark yok.
o zaman bu din insanları parçalamak için gelmiştir. Müslüman sayısı kadar ulul emr olur.. ki şu an olan da oldur sünni dünyada..
ve kimse kimseyi suçlayamaz kimse kimseden daha hak olamaz. Peki her ümmeti imamıyla çağırdığımız zaman ayeti ile zamanın imamına biat etmeden ölen .. hadisi ne anlama geliyor bu durumda.
iyide kardeşim sana imamın kim? diyorum.sen; imam zaman diyorsun.
imamı zaman nerde? diyorum
taklit mercim ile gaibte görüşüyor diyorsun.
sen bana imamın kim diyorsun.ben velioğlu diyorum.
velioğlu nereyle görüşüyor? kimseyle görüşmüyor sadece benden daha akıllı ve gayretli olduğu için Kurandan Ve sünnetten
öğrendiklerini uyguluyor diyorum..
benim imamım seninkinden daha güvenilir.çünkü benimki belli olan bir şeyi alıp bana veriyor.ama seninki insanüstü bir şey yapıyor ve sen bunun nasıl olduğunuda bilmiyorsun.
ben gaible görüştüğünü iddia ederek yalanmı söylüyor doğrumu söylüyor bilmediğim bir taklit mercine uymak yerine belli olan bir şeye uymayı tercih ederim.
her ümmeti mamıyla .. her ümmetten bir şahit çıkardığımız, zamanın imamına.. gibi aytler her devirde imam olduğu anlamına gelmiyor mu? Ehlibeyt emanetini bırakıyorum diyor Peygamber. Kur'anla beraber. Kur'an elimizde.. bu gün elimizde ehlibeytten kimse yoksa bu durumda Peygamberin hadisi bu gün bize seslenmemş mi oluyor niçin, nereye kadar sesleniyor?..
Size göre masum biri olmaksızın İslam tüm dünyaya hakim olur mu? Siz mehdi a.f.'e hiç mi inanmıyorsunuz?
görsem inanacağımda göremiyorumki ))
hayali birşeye ise zaten inanmam..
çünkü sizin gibi sünni şeriatçilerin Ehlibeyti nasıl kestiklerini Ehlibeytin yanında olmayanların mecburen nasıl karşıda olduklarının örnekleriyle doludur tarih..bu anlamda bir şia mazlumiyti doludur tarihin her sayfası.
önce münafık denir sonra vahhabiler gibi katliam başlatılır.. bunu yakın geçmişte acı bir tecrübe olarak gördük malesef.. Peygamberin münafıkları bile öldürtmediği filistinde onca ihanetlere rağmen iç çatışmanın çıkmadığı halde.. türkiyede insanla birbirlerini kestiler.. Allah korusun..
sen ne biçim bir müslümansınki başka bir müslümanı yargılarken onu hiç dinlemezsin.bumudur sizin ehlibeyt anlayışınız? eğer ehlibeytçilik böyle bir şey ise bu ehlibeytçilikten Allah bizi muhafaza etsin.
bugüne kadar kaçtane hizbullahi ile tanıştın?
kaçıyla bir araya geldin ve nasıl insanlar olduklarını yakından müşahede ettin?
kaçına ''yahu kardeşim sizin hakkınızda şöyle şöyle diyorlar siz bu konular hakkında ne diyorsunuz'' diye sordun.?
hangi ayette,hangi hadiste,hangi ehlibeyt imamının uygulamasında bir müslümanı dinlemeden infaz etmek var?
hele hele o müslümanı islam düşmanlarından öğrenilenlerle yargılamak ve yaftalamak var.?
ben yakın zamana kadar şiileri ferasetli ve basiretli insanlar olarak bilirdim ve onlara karşı bir hayranlığım vardı.ama yakından tanıdığım şiiler oldu ve bu gibi durumlarla karşılaştığımda anladım ki şiiler içleri boş hemde bomboş insanlarmış.irandakiler tamamen farisilikten kaynaklanan bir akıllılığa sahipler.ama türkiyedekiler ise tam bir facia!!
eğer şiilik böylesine ise bundan Allaha sığınırım.şu anda bin tane şiiyi getirseler basiret ve ferasette benim için basit bir hizbullahiyle boy ölçüşemezler.değil boy ölçüşmek onun yanında çocuk olarak kalırlar.
böylesine bir hareketi bize nasip ettiği için Allaha ne kadar hamdetsem azdır.
Yorum