Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

İbni Ebil Hadid Şii mi Sünni mi?

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    İbni Ebil Hadid Şii mi Sünni mi?

    Arkadaşlar bu bilgin Sünni mi Şii mi?

    #2
    Ynt: İbni Ebil Hadid Şii mi Sünni mi?

    mutezile mezhebinden

    Yorum


      #3
      Ynt: İbni Ebil Hadid Şii mi Sünni mi?

      bu şahıs fıkıhta Hanefi, kelamda Muteziledir. Mutezilenin kurucusu ise Vasıl b. Atadır. kendisi tabiinden Hasan Basrinin talebesi idi ancak aralarında çıkan tartışma sonucu Hasan Basri "kenara çekil ve bizden uzaklaş" dediği için ondan ayrıldı. bu yüzden Ona ve taraftarlarına "mutezile" yani "kenara çekilenler" denildi. Mutezile bir kaç guruba ayrılmıştır, ibni Ebil Hadid Mutezilenin Cahiziye (Basra) ve ya Esmei koluna mensuptur.

      Yorum


        #4
        Ynt: İbni Ebil Hadid Şii mi Sünni mi?

        Ayrıca bu şahsın Sünni mutezile olduğuna dair en büyük delillerden biri şudur ki Şerhi Nehcül Belağa adlı eserinin mukaddimesinde "Mefzulu (sonradan kendisine fazilet verilen) Fazilden (fazileti kendisinden olan) öne geçiren Allaha hamd olsun"
        Burada mefzuldan maksat ilk halifedir fazıldan maksat ise Hz. Ali'dir (a.s)
        Açıktır ki hiçbir Şii bu cümleyi ne söyle ne de buna inanır.
        Vesselam.

        Yorum


          #5
          Ynt: İbni Ebil Hadid Şii mi Sünni mi?

          forumda baya aradım ama bulamadım. "zeydiyye" nicki ile formumuzda yazan nasibi ibni Ebil Hadidin sözde Şii olduğu konusunda "Nehcul Belağa"ya yazdığı şerhi delil getirmiş ve "ayrı mezhepten olan birisi o mezhebin kitabını nasıl şerh eder? hadi yine çeviriyi anlıyorum mesela Seyyid Ali Hamenei Seyyid Kutubun tefsirini farsçaya çevirmişdir" demişti.

          cevap: zaten ibni Ebil Hadid adlı zavallının başının beladan kurtulmamasının, Rafizi, Şii, sapık ve s. ilan edilişinin sebebi "Nehcul Belağa"ya yazdığı şerhtir. ama bu nasibiler ibni Ebil Hadidin şerhini açıp bakmıyorlar ki, bu adamın kendi akidesini kendi sözlerinden öğrensinler. ibni Ebil Hadid sözünü ettiğimiz şerhte "Ebu Bekire yapılan biat şeri ve sahihtir" diyor. bunu hangi Şia söyler?

          "Nehcul Belağa" şerhine gelince, eğer onun "Nehcul Belağa"ya şerh yazması Rafizi, Şii ve s. olması anlamına geliyorsa o zaman şu kişilerde Rafizi ilan edilmelidirler:

          1. ehli sünnetin (Şafii-Eşari) büyük müfessiri Fahrettin er-Razi.
          2. el-Ezher şeyhlerinden ve (sapık sufilerin mason ilan ettiği) Abduh.

          er-Razinin "Şerhi Nehcul Belağa" adlı kitabının olduğunu öğrenmek çok zor değil. ben örnek olarak ehli sünnetin arapça yayın yapan sitelerinden birini zikr edeceğim:

          مؤلفات الفخر الرازي:
          Fahri er-Razinin telifleri:

          كتاب شرح نهج البلاغة
          4-cü: "Kitab Şerhu Nehcul Belağa"

          kaynak: Fahri er-Razinin hayatı

          Abduha gelince, Abduhun kitabının da resmini ekliyorum:


          [img width=432 height=600]http://velayet.files.wordpress.com/2011/08/abduh-c59ferhu-nehcul-belac49fa.jpg[/img]

          şimdi acaba "zeydiyye" nicki ile yazan bu nasibi er-Razi ile Abduhundamı Rafizi olduklarını idda edecek? idda ederse er-Razinin tefsirinden Rafizilere okuduğu lanetleri, Rafizilere karşı (sözde) reddiyelerini gösteririz.

          Yorum


            #6
            Ynt: İbni Ebil Hadid Şii mi Sünni mi?

            ehli sünnet alimi ibni Hallikan onun hakkında diyor ki:

            283 - عز الدين ابن أبي الحديد: الفوات 1: 519، ذيل مرآة الزمان 1: 62، ابن الشعار 4: 213 وقال: عبد الحميد بن أبي الحديد كاتب فاضل أديب ذو فضل غزير وأدب وافر وذكاء باهر، خدم في عدة أعمال سواداً وحضرة، آخرها كتابة ديوان الزمام. تأدب على الشيخ أبي البقاء العكبري ثم على أبي الخير مصدق ابن شبيب الواسطي، واشتغل بفقه الإمام الشافعي وقرأ علم الأصول،
            ibni Ebil Hadid.... imam Şafiinin fıkhını benimsemişti.

            ibni Hallikan, "Vafiyetul Ayan", 7/342

            siz böyle Şia tanıyormusunuz?

            Yorum


              #7
              Ynt: İbni Ebil Hadid Şii mi Sünni mi?

              güzel delilller maşallah
              Gönülleriniz bir olmadıktan sonra sayıca çok olmanızın bir anlamı yoktur
              İmam Ali (a.s)

              Yorum


                #8
                Ynt: İbni Ebil Hadid Şii mi Sünni mi?

                bazı sapıklar ibni Ebil Hadid'in ehli sünnet olmadığını ve hatta Şia olduğunu söylemekte ve bunun için sözde Şia kaynaklarından delil getirmektedirler. bu sapıklardan birisi daha önce 313news.net/forum sitesinde cevaplanmış olan bir iddayı utanmazca ve hayasızca kullanmaktadır. biz şimdi öncelikle bu şahsın iddalarını ve daha sonra da bu iddalara 313news.net/forum sitesinde "Ebu Sufyan ordusu" nicki ile yazan kardeşimizin verdiği cevabı sunacağız.

                sapık nasibi diyor ki:


                • [li]El-Kummi ise “el-Kune val-Elkab” kitabında diyor:

                  ولد في المدائن وكان الغالب على أهل المدائن التشيع و التطرف والمغالاة فسار في دربهم وتقيل مذهبهم و نظم العقائد المعروفة بالعلويات السبع على طريقتهم وفيها غالي و تشيع
                  ثم خف الى بغداد وجنح الى الاعتزال واصبح كما يقول صاحب نسخة السحر معتزلياً جاهزيا في اكثر شرحه بعد ان كان شيعياً غالياً
                  el-Medain şehrinde doğmuşdur ve bu şehrin nüfusunun çoğunluğu şii idi, şiilikde katı idiler ve itikadlarinda ğuluv vardı. O, da onların bu yolu ilə gitmişdir. Onların akidelerini”el-Uluviyyet es-Sebu” adı ilə tanınmış nazminda kayd etmişdir ve bu beytlerinde ğuluv ve teşeyyu vardır…(daha sonra bu beytlerden bazilarini kayd ediyor…) …Sonra Bağdada gitmiş ve mutezili akidesine yönelmişdir ve “Nesmetus-Sehar” kitabının sahibinin dediği gibi ifrat şii olduktan sonra mutezili cahizi olmuşdur. Bağdad’da 655-ci yilda vefat etmişdir. Ayetullah el-Hilli kendi babasi vasitasiyla ondan rivayet etmişdir.

                  (el-Kummi, “El-Kune val-Elkab”, 1/185)
                  [/li]
                bu sırf yalandır, hemde boynuzlu yalan. ilk önce "el-Kuna vel Elkab" kitabında 1/185'de ibni Ebil Hadid hakkında hiç bir söz mevcut değildir. "el-Kuna vel Elkab" kitabında onun biografisi 1/193-cü sayfadadır. nasibinin yazdığı sözlerden ise sadece "Ayetullah el-Hilli kendi babası vasıtası ile ondan rivayet etmiştir" sözü mevcuttur, bkz: Şeyh Abbas el-Kummi r.a, "el-Kuna vel Elkab", 1/193

                nasibi şöyle devam ediyor:


                • [li]هو عز الدين بن ابي الحسن بن ابي الحديد المدائني صاحب شرح نهج البلاغة المشهور وهو من أكابر الفضلاء المتتبعين وأعاظم النبلاء المتبحرين مواليا لأهل العصمة و الطهارة …… وحسب الدلالة على علو منزلته في الدين وغلوه في امير المؤمنين عليه السلام شرحه الشريف الجامع لكل نفيسة وغريب ، والحاوي لكل نافحة ذات طيب
                  Onun adı İzz ed-Din bin Ebul-Hasan bin Ebil-Hadid el-Medeni’dir. “Nehcul-Belağa” kitabının meşhur şerhini yazan odur. O, araşdırmacı alimlerin büyüklerindendir, ilimde derya bilinen insanlarin en alilerindendir. İsmet ve təharet ehlini(yani ehli-beyti) destekleyenlerdendir…Onun bütün güellikleri kendinde toplayan ve incileri biriktiren şerefli şerhi (yani Şerh Nehcul-Belağa) onun dindeki yüce makamina ve müminlerin-emiri Alinin– aleyhisselam – şanında ğuluv etmesine dalalet etmesine yetiyor…

                  (el-Havaneseri, “Ravdatul-Cennet”, 5/20-21)

                  Yusuf İlyən Sirkis “Mucəm əl-Mətbuat əl-Arabiyyə” kitabında (1/29) deyir:

                  عبد الحميد بن هبة الله بن محمد بن محمد بن أبي الحديد عز الدين المدائني الحكيم الاصولي المعتزلي هو من أكابر الفضلاء المتشيعين .
                  وأعاظم النبلاء المتبحرين مواليا لاهل بيت العصمة والطهارة وان كان في زي أهل السنة والجماعة
                  Abdulhamid bin Hibbetullah bin Muhammed bin Muhammed bin Ebil-Hadid İzz ed-Din el-Medeini el-Hakim el-Usuli el-Mutezili, o, teşeyyu ehlinin faziletlilerinin en büyüklerindendir. Ehli-sünnet ve cemaatın cildinde olsa da, ismet ve teharet Ehlini(Ehli Beyti) destekleyen ilim ehlinden olan insanlarin en alilerindendir
                  [/li]
                bu nakillere gelince, öncelikle şunu belirtmemiz gerekir ki, Yusuf İlyan Serkis şii değildir ve onun "Mucem el-Metbuat el-Arabiyye" kitabı diğer kaynakları baz alarak müellifler ve kitapları hakkında bilgi vermektedirler. Yusuf İlyan Serkis ibni Ebil Hadid hakkındaki sözlerini Şii alimi Hansari r.a'ın "Ravdatul Cennet" adlı kitabından aktarmıştır. dolayısı ile bilginin esas kaynağı "Ravdatul Cennet" kitabıdır. şimdi "Ravdatul Cennet" kitabında geçen ifade ile "Mucem el-Metbuat el-Arabiyye" kitabındaki bilgileri karşılaştırıyoruz:

                bu Serkis'in "Mucem el-Metbuat el-Arabiyye" kitabından:

                • [li]هو من أكابر الفضلاء المتشيعين وأعاظم النبلاء المتبحرين مواليا لاهل بيت العصمة والطهارة
                  o teşeyyü ehlinin faziletlilerinin en büyüklerindendir, ismet ve taharet ehlini (yani Ehli Beyt a.s'ı) destekleyenlerdendir.
                  [/li]


                bu ise asıl kaynak olan Hansari r.a'ın "Ravddatul Cennet" kitabından:
                • [li]هو من أكابر الفضلاء المتتبعين وأعاظم النبلاء المتبحرين مواليا لأهل العصمة و الطهارة
                  o araştırmacı alimlerin faziletlilerinin en büyüklerindedir, ismet ve taharet ehlini (yani Ehli Beyt a.s'ı) destekleyenlerdendir.
                  [/li]


                görüldüğü gibi "Mucem" kitabında "araşdırmacı" ifadesi yerine "teşeyyü" ifadesi yer almaktadır. artık bunun kasıtlı olarak yapılan tahrif mi yoksa kitabın basımı zamanı yapılan yanlışlık mı olduğunu Allah bilir.

                geriye "ismet ve taharet ehlini destekleyenlerdendir" sözü kalıyor ki, bu da onun şii olduğu anlamına gelmemektedir. zira bilindiği gibi sünni olduğu halde ismet ve taharet ehlini a.s destekleyen ve sırf bu yüzden Şii ilan edilmiş olan alimler vardır ki, Nesai ve Hakim bunun açık örneğidir.

                Yorum


                  #9
                  Ynt: İbni Ebil Hadid Şii mi Sünni mi?

                  ibni Ebil Hadid'in kendi dilinden akidesini öğrenelim birde:

                  1. ibni Ebil Hadid ve imamet inancı: bu adam imamete, onun nass ile sabit olduğuna inanmamakta, Ebu Bekir, Ömer ve Osman'ın hilafetlerini şeri görmektedir.

                  • [li]ومن تأملها وأنصف ، علم أنه لم يكن هناك نص صريح ومقطوع به لا تختلجه الشكوك ولا تتطرق إليه الاحتمالات ، كما تزعم الامامية فإنهم يقولون إن الرسول ص نص على أمير المؤمنين ع نصا صريحا جليا
                    insafla düşünen her kes (Ali a.s'ın hilafetine dair) sahir bir rivayetin olmadığını görecektir. imamiyyenin hilafına ki, onlar Rasul s.a.a'in Emirulmuminin a.s'ı açıkca halife tayin ettiğini söylüyorlar.

                    ibni Ebil Hadid, "Şerhi Nehcul Belağa", 2/59
                    [/li]


                  2. ibni Ebil Hadid ve Hz. Zehra s.a'ın evine yapılan hücum: Hz. Zehra s.a'ın evine yapılan hücum hakkındaki rivayetleri aktardıktan sonra diyor ki:
                  • [li]فكله لا أصل له عند أصحابنا ، ولا يثبته أحد منهم ، ولا رواه أهل الحديث ، ولا يعرفونه ، وإنما هو شئ تنفرد الشيعة بنقله
                    bizim ashabımız nezdinde tüm bunların aslı yoktur, onlardan hiç birisi bu konuyu ıspat etmemiştir ve ehli hadis bunu rivayet etmemiş ve tanımamıştır. bunu sadece Şia rivayet etmiştir.

                    ibni Ebil Hadid, "Şerhi Nehcul Belağa", 2/60
                    [/li]

                  Yorum


                    #10
                    Ynt: İbni Ebil Hadid Şii mi Sünni mi?

                    sonuç olarak: ibni Ebil Hadid itikatta mutezili, amelde Şafii mezhebine mensuptur, tıpkı Fahri er-Razi'nin itikatta Eşari, amelde Şafii veya Gazali'nin itikatta Eşari ve amelde Şafii mezhebinde olması gibi.

                    bilindiği gibi sünniler fıkıhta 4 mezhepten (Hanefi, Maliki, Şafii, Hanbeli) ve akidede genel olarak 2 mezhepten (Eşari ve Maturudi) birine bağlı oluyorlar ama sünnilikteki itikadi mezhepler sadece Eşari ve Maturudi mezhebi değildir, selefi düşünce ve mutezile akideside sünni itikadi mezheplerindendir.

                    Yorum


                      #11
                      Ynt: İbni Ebil Hadid Şii mi Sünni mi?

                      Elmeddin ,islam tarihi kitaplarının bir çoğunu okumuşumdur ,şiayı daha iyi tanımam için bana önerebileceğiniz bir islam tarihi kitabı var mı? Şimdiden teşekkür eder ve Ramazan bayramınızı kutlarım.

                      Yorum


                        #12
                        Ynt: İbni Ebil Hadid Şii mi Sünni mi?

                        [quote author=evren link=topic=15830.msg159051#msg159051 date=1345398221]
                        Elmeddin ,islam tarihi kitaplarının bir çoğunu okumuşumdur ,şiayı daha iyi tanımam için bana önerebileceğiniz bir islam tarihi kitabı var mı?[/quote]

                        Şia inancı hakkında kısa ve öz bilgileri ala bileceğiniz bir kitap olarak Seyyid Tabatabai r.a'ın "İslam'da Şia" adlı kitabını öneririm. kitaba linkten ulaşa bilirsiniz: http://www.caferilik.com/kutuphane/i..._sia/kapak.htm

                        Şimdiden teşekkür eder ve Ramazan bayramınızı kutlarım.
                        ben teşekkür ederim kardeşim, tüm müslümanların bayramı mübarek olsun.

                        Yorum


                          #13
                          Ynt: İbni Ebil Hadid Şii mi Sünni mi?

                          [quote author=Elmeddin link=topic=15830.msg159045#msg159045 date=1345391787]
                          sonuç olarak: ibni Ebil Hadid itikatta mutezili, amelde Şafii mezhebine mensuptur, tıpkı Fahri er-Razi'nin itikatta Eşari, amelde Şafii veya Gazali'nin itikatta Eşari ve amelde Şafii mezhebinde olması gibi.

                          bilindiği gibi sünniler fıkıhta 4 mezhepten (Hanefi, Maliki, Şafii, Hanbeli) ve akidede genel olarak 2 mezhepten (Eşari ve Maturudi) birine bağlı oluyorlar ama sünnilikteki itikadi mezhepler sadece Eşari ve Maturudi mezhebi değildir, selefi düşünce ve mutezile akideside sünni itikadi mezheplerindendir.

                          [/quote]
                          Saçma gönüşme kardeşim,İbni Ebil Hadidin şia olduğunu söyleyen yok o muteziledir Zemahşeride muteziledir ve hiçbiri Ehli Sünnetten değildir ve mutezilede Ehli Sünnetten sayılmaz Yine Mason Abduh ve Çömezi Reşid Rızada mu'teziledir Reşid Rıza sonradan Vehhabi olmuştur Ehli Sünnetinde İ'tikadda 2 mezhebi vardır onlarda Eş'ari ve Maturidilerdir Eşari Şafii nin Maturidi Ebu Hanifenin i'tikadındandır Usulde fark yoktur

                          Yorum


                            #14
                            Ynt: İbni Ebil Hadid Şii mi Sünni mi?

                            Nehcul Belağanın Şarihlerinin hepsi ya Mu'tezile ya Şiadır.

                            Yorum


                              #15
                              Ynt: İbni Ebil Hadid Şii mi Sünni mi?

                              [quote author=mollamustafaelhanefi link=topic=15830.msg175256#msg175256 date=1411242250]
                              Nehcul Belağanın Şarihlerinin hepsi ya Mu'tezile ya Şiadır.
                              [/quote]

                              Fahri Razi de Nehcul Belağa'nın şarihlerinden biridir, o da Mutezile mi?!

                              Sünni olup olmamakta ölçü nedir ve bunu kim tayin ediyor?

                              Yorum

                              YUKARI ÇIK
                              Çalışıyor...
                              X