Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

vasilik doktirini üzerine

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Ynt: vasilik doktirini üzerine

    [quote author=ypa link=topic=14066.msg92218#msg92218 date=1277415017]
    Hazır bulunanların tümü bu işe yanaşmadı. Bense, aralarında yaşça en küçük, gözleri hapsinden çapaklı, karını hepsinden büyük, bacakları tü­münden ince olduğum halde: «Ey Allah'ın peygamberi, bu işte ben senin yardımcın ve destekçin olacağım.» dedim. Bunun üzerine Rasûlullah, boy­numdan tutup: «îşte bu, benim kardeşim, vasim ve benden sonra aranızda­ki halîfemdir; onu dinleyip itaat edeceksiniz.» dedi.- Bundan sonra orada bulunanlar, gülüşerek kalkıp gittiler. Giderken de babam Ebû Tâlib'e: «Oğlunun dediklerini dinleyip itaat etmen için sana emir verdi.» iiyr ta­kılıyorlardı.


    [/quote]

    Sansürlemeyen tarihçilerden biri ibni esir,Oda ibni kesir gibi olayı şu cümle ile aktarabilirdi.
    îşte bu, benim kardeşim, bu böyledir ve bu böyledir; onu dinleyip itaat edeceksiniz
    ama kendisine ulaşanı aynen aktarmış en azından bu konuda tarihe ihanet etmemiş.Ama araştırmacılar ibni kesirin ne kadar komik duruma düştüğünü görüyor ve biliyor.Ve onun tarihe yaptığı ihaneti asla affetmeyecekler.

    Şimdi biz tevilcileri ve baştada ypayı sahneye davet ediyoruz bakalım ibni esirdeki rivayet için ne tevil yapacak.
    Gönülleriniz bir olmadıktan sonra sayıca çok olmanızın bir anlamı yoktur
    İmam Ali (a.s)

    Yorum


      Ynt: vasilik doktirini üzerine

      [quote author=Velayet_Nuru link=topic=14066.msg92225#msg92225 date=1277417062]
      İnzar ayetiyle ilgili bir yazıyı paylaşmak istiyorum, faydalı olur inşaAllah:

      [/quote]ilginiz için öncelikle teşekkür ederim.
      yazınızı okumadım. okuyup elimden geldiğince bir şeyler yazmaya çalışacağım inşAllah. peşaver geceleri bende mevcut.

      fakat ilk konusunu okuyup yanıltıcı bir kaynak olduğu kanaatine vardım. ilk konuda hafız Peygamber s.a.v. in soyunun Hz Fatıma r.anha dan yayılamayacığını söyleyince...
      nerden bulmuşlar acep bu hafızı daha kevser suresini bile okumamış deyip.... geri kalanını okumaya değer bulmadım.
      onun yerine ekoller kitabını aldım ama onda da yer alan hadislerin bir çoğunu belirttikleri kaynakta bulamadım. velhasıl tekrar döneceğiz konuya kısmet olursa inşAllah.
      Bu şehr-i Stambul ki bi misl ü bahadır.
      Bir sengine yek pare Acem mülkü fedadır. Nedim.

      Yorum


        Ynt: vasilik doktirini üzerine

        Ey Allah'ın peygamberi! Ben senin yardımcın olacağım." Boynumdan tuttu ve: "îşte bu, benim kardeşimdir. İşte bu böyledir,, işte bu şöyledir. Onu dinleyin ve ona itaat edin." dedi.
        [/color]
        Ypa

        1- burdaki "İşte bu böyledir,, işte bu şöyledir." denilen yerde ne var?

        (şii kardeşlerden kimse cevap vermesin!)
        Okuma yazmanız var. Diğer kaynakları ekledik. Şii kardeşleriniz cevap verse ne yazacak. Oyun mu oynuyoruz burada. Bilmecem var ama bilenler söylemesin.2- Bunu (Ali a.s.'ı dinleyin) ifadesini, tüm akrabalar Ali a.s. gibi olsun diye mi anlıyorsunuz? Nasıl? Buna itaat edin demek bunun gibi mi olun demek? O zaman onlar da Ali a.s. gibi olsa Ali a.s.'a nasıl itaat edecekler? yine onlar da itaat edilecek kişi olacaklarından, onlara kim itaat edecek?
        Burada Hz Ali r.a. a değil tüm akrabalarına sesleniş var. O nun gibi olundeğil. Borcumu kim öder. Benden sonrası için bana kim yardımcı olur. Kimse Hz Ali r.a. hariç bir şey demedikleri içinHz Ali r.a. yönelerek ifadelerini sıralar.
        3- Peygamber s.a.a. insanlardan en yakın olarak kendisine akrabalarını bulduğundan İslamı ilk kez onlara anlatıyor. onlardan destek istiyor. Bu durumda diğerlerinden üstün gördüğü akrabalarının Ali a.s.'a itaatini emreden Allah Resulü'nün bu emri kapsamına daha sonra Ebubekir ve Ömer'in girmediğini hangi delilden çıkarıyorsunuz? Peygamberin s.a.a., bu emrini nesheden: işte size ilk yemekte Ali a.s.'a itaatinizi emretmiştim ama artık onun yerini Ebubekir aldı diye bir emri olmuş mudur? Olmamışsa tersine Ali a.s. ile ilgili bu sözleri (ben kimin velisiysem Ali onun velisi gibi) de göz önüne alındığında bu emrin geçerli oluşunu göstermez mi?
        Aileye has konuşulan ifadeler. Bakın ben herkesi aldatsam bile sizi aldatmam. Sözünden ne anlıyorsunuz. Aile iiçi bir durumdan bahsediyoruz burada.

        Birde bize gösterilen yöntem. Öncelikle ailenizi uyarmanız lazım. Yoksa size kim ianır. Birde endişe var tabiî ki….
        Düşmanlıkları. Allah Resulü s.a.v. i öldürme istekleri ve Mekkelilerin şiddetli düşmanlıkları. Borcumu üstlenecek yok mu sorusu sizce ne için sorulmuş. Siz görmek istediğiniz şekli ile görmeye çalışıyorsunuz. Olayı o sebepten baştan sona değil sondan başa değerlendiriyorsunuz. Hz Ebubekr r.a. veya Hz Ömer r.a. aynı soruları mı sormuşki nesh eden bir durum olsun. Peygamber s.a.v. e varislermi, O nun s.a.v. ailesinden mi ki bahseden sahabeler veya diğerleri bu soruya muhatap olsunlar. Velhasıl kelam sondan başa değil olayı baştan sona okuyun…


        "Hz. Peygamber'in; "Benim borcumu kim öder ve ailemin benden sonra idaresini kim yürütür?" diye sorması, onun ölümünden sonraki zaman içindi. Güya o, risaleti Arap müşriklerine tebliğ ettiği takdirde kendisini öldürmelerinden korkmuştu. Bu sebeple ölümünden sonra borcunu ödeyecek ve ailesinin idaresini üstlenecek birine güvenmek is­tiyordu. Ama Cenâb-ı Allah, ona bu güveni vermişti:"

        Ypa;

        Halife sonradan gelen birinin yerine onun görevini devralan ve ona vekil olan demektir. Eğer Peygamberin meşru halifesi Ebubekir ise bu durumda Peygamberin s.a.a. borcunu onun ödemesi Peygambere onun vasi olması gerekmez mi? Peygamberlerin varisleri olan Alimler ki Ebubekir size göre alimdir, bu durumda Allah resulü neden Ali a.s.'ı bu görev için seçiyor? Ebubekire güvenmiyor mu? Kendi işlerinde güvenmediği Ebubekire ümmetin işlerinde nasıl güvenecek? ya da Ali a.s. için kendi işlerinde yeterli güveni beslerken ümmetin işlerinde neden beslemeyecek?
        Zaman farklı. Biri islamın ilk yayılmaya başladığı tarih. Biri ise artık tamamen islamın hakim olduğu tarih.
        Peygamberler miras bırakmaz hükmü sonradan ifade edilmiş. Eğer miras bıraksa idi bunun dağıtımı taksimi paylaşımı kimler arasında olacaktı. Ümmeti arasında mı? Tabi ki ehl-i beyt arasında. (eşleri de dahil) borçlarını ümmet öderdi. Zira Ukkaşe hazretleri hastalığının son demlerinde kırbacını ucunun değdiğini ve hakkını istediğini söylediğide bir çok sahabe öne atılmış para verelim bize vur şeklinde tepkilerini dile getirmişlerdi ama Peygamber s.a.v. giysisini çıkarınca nübüvvet mühründen öpmüş ve niyetinin O s.a.v. e vurmak olmadığını ifade etmişti.

        Ayrıca Ali a.s. a bir görev mi vermiş o olaydan sonra…. Hilafet ile ilgili.

        "'Ey Ali! Yüce Allah'ın, en yakın hısımlarımı inzar etmemi emir buyurması bana çok ağır geldi, kaygı verdi.[746]
        Biliyorum ki, ben ne zaman kavmime bu işi açmaya kalksam, muhakkak, hoşuma gitmeyen birşeyle karşılaşacağımı göreceğim.
        Bunun üzerine, bir müddet sustum.
        Cebrail (a.s.) bana geldi de:
        'Yâ Muhammedi Eğer sen Yüce Rabbinin sana emrettiği şeyi yapmayacak olursan, Rabbin sana azab edecektir!' dedi.


        Ypsa; Burdaki senaryoya inanıyor msunuz?
        Nasıl yani. Senaryo üstadı sizlersiniz. Nasıl bir senaryo görüyorsunuz. Ve neye inanıyorsunuz o zaman.


        "Vallahi, onların tümü için hazırladığım o yemeği de, o sütü de, onlardan bir tek adam bile yalnız başına yiyebilir, içebilirdi![770]
        Resûlullah (a.s.), onlara:
        'Borcumu benim yerime hanginiz öder?' diye sordu.
        Ben sustum"


        bu borç Peygamber s.a.a.'in onlara verdiği yemeğin borcu mu? Peygamber madem parası yoktu neden onlara yemek verdi ki?

        ypa ne düşünüyorsunuz?
        Hayır borç eğer müşrikler tarafından öldürülürse kalacağını düşündüğü borç. Burada borcumu öderden maksat beni kim himaye eder.


        "(Diğer bir rivayete göre; Resûlullah (a.s.) onlara:

        "Benim borcumu benim yerime ödeyecek ve vaadlerimi yerine getirecek, Cennette benimle birlikte bulunacak, ev halkım içinde benim vekilim olacak kimdir?" diye sordu.
        Onlardan birisi:..."


        ypa; Peygamberin s.a.a burdaki vaadleri kimlerdi? Vaadlerini yerine getirme derdine niçin düştü peygamber? ve niçin daha hemen ailesinin derdine düştü? hiç mi Allah'a tevekkülü yoktu. Daha önünde uzun yıllar vardı. Belki erkek evladı olacaktı? neden hemen ailesinin derdine düştü? din daha önemli değil mi ki daha hemen ilk İslamı ve peygamberliğini açıkladığı toplumda kendi borçları vaadleri ve ailesinin derdine düştü? Sizce böyle özgüvenden yoksun dinden çok kendi şahsı ve ailesi için geleceği düşünen planlayan bir peygambere kim inanır? Müşrikler sizin gibi anlasaydı neden benim yaptığım itirazları yapmadılar? yapmış da sizinkiler almamış mı? yoksa müşrikler itiraz etmeyecek kadar memnunlar açık aramayan kişiler miydiler?

        Vaadleri nelerdi demek istedin herhalde. Ailesinin derdine düşmek sözünü anlamadım. Burada davanın önemi vurgulanmakta bu dava ortaya çıktığında canına kastedeceklerin olacağını belirtmekte ki oldu…
        Bu durumda dahi kendisini kimin himaye edeceğini soruyor Allah Resulü s.a.v.

        Birde o dönem Araplarının adetlerini ve geleneklerini bildiğiniz halde (!!!!!!!) neden bu şekilde yorumladığınızı anlayamıyorum. Himaye oalyı ve önemi Mekkenin fethini tekrar okuyun. Konu ile alaka kuramazsanız ben yardımcı olmaya çalışırım inşAllah.
        "Ey Abdulmuttalib oğulları! Ben, özel olarak size, genel olarak da bütün insanlara peygamber gön­derildim!
        Siz, bu hususta, görmediğiniz mucizelerden bazısını da görmüş bulunuyorsunuz.[779] Üzerinde bulunduğum şeyde bana yardımcı ve kardeşim olmayı, Cennet kazanmayı hanginiz kabul eder?[780]
        Hanginiz, bu yolda kardeşim ve sahibim olmak üzere, bana bey'at eder?' buyurdu."


        burdaki istediği yardım ailesiyle değil dini ile ilgili. şimdi hangisi doğru yukarısı mı bu mu. bunlar arasında çelişki yok mu?
        Siz, bu hususta, görmediğiniz mucizelerden bazısını da görmüş bulunuyorsunuz.[779] Üzerinde bulunduğum şeyde bana yardımcı ve kardeşim olmayı, Cennet kazanmayı hanginiz kabul eder?[780]
        Hanginiz, bu yolda kardeşim ve sahibim olmak üzere, bana bey'at eder?' buyurdu”aslında net ifadeler bunlar. Anlaşılması gereken kardeşlik vasilik halifelik bu aşamada bu ifadeler. Çelişki değil cevap var.


        "Resûlullah (a.s.), sorularının üçüncüsünden sonra, elini elimin üzerine koydu[783] da:

        'İçinizde, bu, benim kardeşim, vasîm ve vekilimdir.
        Onun sözlerini dinleyiniz ve kendisine itaat ediniz!
        Bu işe, amcamsız, amcamın oğlu varis oldu!1 buyurdu."


        Vekilim ne demek ypa? herkes bunun gibi olsun mu demek?
        Hayır : burada sizin kabul etmediğiniz bu işi Hz Ali r.a. kabul eti demek . Bakın görün o bu hali ile davaya ve aileden olan bana sahip çıkmak istiyor ama siz bana sahip çıkmıyorsunuz demek. Bu üzüntüsüne binaen çıkarlarken akrabalar hatılayın Peygamber s.a.v. i teskin edici sözler söyleyerek çıkıyorlar. Ebu leheb hariç..

        "Çünkü o gün ben onların içinde durumu en kötü olan, görünüşü beğenil­meyen, gözleri çapaklı, karnı şişkin, bacakları da bereli bir kimse idim."

        YPA BURDA KONUŞAN KİM!!!
        Hz Ali r.a. ya bu kadar da basit sorma soruları. Korkma takiyyeye de gerek yok. Rahat ol. Ben alıştım size. Sizin beyanlarınızı şia dan kabul etmiyorum belirteyim. Şia sizin beyanlarınıza sahip çıkmıyor düşüncesindeyim. (takiyye yapıyor olmaları ihtimalini de göz ardı etmiyorum)



        Bu şehr-i Stambul ki bi misl ü bahadır.
        Bir sengine yek pare Acem mülkü fedadır. Nedim.

        Yorum


          Ynt: vasilik doktirini üzerine

          mesaj yazılan kısım aşağı yukarı sürekli oynar vaziyette. bu sorunu halledemediğim için gerekli renklendirmeyi yapamadım. siz artık benim ifadelerimi seçmeye çalışın. bir örnekte msn den göndereyim belki daha net anlaşılır. selam ve dua ile.
          Bu şehr-i Stambul ki bi misl ü bahadır.
          Bir sengine yek pare Acem mülkü fedadır. Nedim.

          Yorum


            Ynt: vasilik doktirini üzerine

            [quote author=mikdat bin esved link=topic=14066.msg92250#msg92250 date=1277447262]
            [quote author=ypa link=topic=14066.msg92218#msg92218 date=1277415017]
            Hazır bulunanların tümü bu işe yanaşmadı. Bense, aralarında yaşça en küçük, gözleri hapsinden çapaklı, karını hepsinden büyük, bacakları tü­münden ince olduğum halde: «Ey Allah'ın peygamberi, bu işte ben senin yardımcın ve destekçin olacağım.» dedim. Bunun üzerine Rasûlullah, boy­numdan tutup: «îşte bu, benim kardeşim, vasim ve benden sonra aranızda­ki halîfemdir; onu dinleyip itaat edeceksiniz.» dedi.- Bundan sonra orada bulunanlar, gülüşerek kalkıp gittiler. Giderken de babam Ebû Tâlib'e: «Oğlunun dediklerini dinleyip itaat etmen için sana emir verdi.» iiyr ta­kılıyorlardı.


            [/quote]

            Sansürlemeyen tarihçilerden biri ibni esir,Oda ibni kesir gibi olayı şu cümle ile aktarabilirdi.
            îşte bu, benim kardeşim, bu böyledir ve bu böyledir; onu dinleyip itaat edeceksiniz
            ama kendisine ulaşanı aynen aktarmış en azından bu konuda tarihe ihanet etmemiş.Ama araştırmacılar ibni kesirin ne kadar komik duruma düştüğünü görüyor ve biliyor.Ve onun tarihe yaptığı ihaneti asla affetmeyecekler.

            Şimdi biz tevilcileri ve baştada ypayı sahneye davet ediyoruz bakalım ibni esirdeki rivayet için ne tevil yapacak.
            [/quote]yoruma bak ibn-i esir tarihe ihanet etmemiş geldiği gibi aktarmış. ekleyeim mi ? Hz Ebubekr r.a. ın hilafetini... aynı görüşlerin devam edecel mi? ya Hz Ali r.a.ın biatını ...
            işinize gelen yerde tarihe ihanet etmemiş helal olsun. glemeyen yerde: şöyle inançsız böyle bilmem ne. ..

            bunlara hala inanannlar var mı bilmiyorum.

            admin daha iyi yorum yapman dileğiyle...ya da sadece yorum yapman dileğiyle iyisinide istemiyorum en azından yorum olsun. selam ve dua ile.
            Bu şehr-i Stambul ki bi misl ü bahadır.
            Bir sengine yek pare Acem mülkü fedadır. Nedim.

            Yorum


              Ynt: vasilik doktirini üzerine

              hz.alinin altı ay biat etmedigi acıkca tum kitaplarda yazıyor.

              Yorum


                Ynt: vasilik doktirini üzerine

                [quote author=ypa link=topic=14066.msg92368#msg92368 date=1277474419]
                Ey Allah'ın peygamberi! Ben senin yardımcın olacağım." Boynumdan tuttu ve: "îşte bu, benim kardeşimdir. İşte bu böyledir,, işte bu şöyledir. Onu dinleyin ve ona itaat edin." dedi.
                [/color]
                Ypa

                1- burdaki "İşte bu böyledir,, işte bu şöyledir." denilen yerde ne var?

                (şii kardeşlerden kimse cevap vermesin!)
                Okuma yazmanız var. Diğer kaynakları ekledik. Şii kardeşleriniz cevap verse ne yazacak. Oyun mu oynuyoruz burada. Bilmecem var ama bilenler söylemesin.2- Bunu (Ali a.s.'ı dinleyin) ifadesini, tüm akrabalar Ali a.s. gibi olsun diye mi anlıyorsunuz? Nasıl? Buna itaat edin demek bunun gibi mi olun demek? O zaman onlar da Ali a.s. gibi olsa Ali a.s.'a nasıl itaat edecekler? yine onlar da itaat edilecek kişi olacaklarından, onlara kim itaat edecek?
                Burada Hz Ali r.a. a değil tüm akrabalarına sesleniş var. O nun gibi olundeğil. Borcumu kim öder. Benden sonrası için bana kim yardımcı olur. Kimse Hz Ali r.a. hariç bir şey demedikleri içinHz Ali r.a. yönelerek ifadelerini sıralar.
                3- Peygamber s.a.a. insanlardan en yakın olarak kendisine akrabalarını bulduğundan İslamı ilk kez onlara anlatıyor. onlardan destek istiyor. Bu durumda diğerlerinden üstün gördüğü akrabalarının Ali a.s.'a itaatini emreden Allah Resulü'nün bu emri kapsamına daha sonra Ebubekir ve Ömer'in girmediğini hangi delilden çıkarıyorsunuz? Peygamberin s.a.a., bu emrini nesheden: işte size ilk yemekte Ali a.s.'a itaatinizi emretmiştim ama artık onun yerini Ebubekir aldı diye bir emri olmuş mudur? Olmamışsa tersine Ali a.s. ile ilgili bu sözleri (ben kimin velisiysem Ali onun velisi gibi) de göz önüne alındığında bu emrin geçerli oluşunu göstermez mi?
                Aileye has konuşulan ifadeler. Bakın ben herkesi aldatsam bile sizi aldatmam. Sözünden ne anlıyorsunuz. Aile iiçi bir durumdan bahsediyoruz burada.

                Birde bize gösterilen yöntem. Öncelikle ailenizi uyarmanız lazım. Yoksa size kim ianır. Birde endişe var tabiî ki….
                Düşmanlıkları. Allah Resulü s.a.v. i öldürme istekleri ve Mekkelilerin şiddetli düşmanlıkları. Borcumu üstlenecek yok mu sorusu sizce ne için sorulmuş. Siz görmek istediğiniz şekli ile görmeye çalışıyorsunuz. Olayı o sebepten baştan sona değil sondan başa değerlendiriyorsunuz. Hz Ebubekr r.a. veya Hz Ömer r.a. aynı soruları mı sormuşki nesh eden bir durum olsun. Peygamber s.a.v. e varislermi, O nun s.a.v. ailesinden mi ki bahseden sahabeler veya diğerleri bu soruya muhatap olsunlar. Velhasıl kelam sondan başa değil olayı baştan sona okuyun…


                "Hz. Peygamber'in; "Benim borcumu kim öder ve ailemin benden sonra idaresini kim yürütür?" diye sorması, onun ölümünden sonraki zaman içindi. Güya o, risaleti Arap müşriklerine tebliğ ettiği takdirde kendisini öldürmelerinden korkmuştu. Bu sebeple ölümünden sonra borcunu ödeyecek ve ailesinin idaresini üstlenecek birine güvenmek is­tiyordu. Ama Cenâb-ı Allah, ona bu güveni vermişti:"

                Ypa;

                Halife sonradan gelen birinin yerine onun görevini devralan ve ona vekil olan demektir. Eğer Peygamberin meşru halifesi Ebubekir ise bu durumda Peygamberin s.a.a. borcunu onun ödemesi Peygambere onun vasi olması gerekmez mi? Peygamberlerin varisleri olan Alimler ki Ebubekir size göre alimdir, bu durumda Allah resulü neden Ali a.s.'ı bu görev için seçiyor? Ebubekire güvenmiyor mu? Kendi işlerinde güvenmediği Ebubekire ümmetin işlerinde nasıl güvenecek? ya da Ali a.s. için kendi işlerinde yeterli güveni beslerken ümmetin işlerinde neden beslemeyecek?
                Zaman farklı. Biri islamın ilk yayılmaya başladığı tarih. Biri ise artık tamamen islamın hakim olduğu tarih.
                Peygamberler miras bırakmaz hükmü sonradan ifade edilmiş. Eğer miras bıraksa idi bunun dağıtımı taksimi paylaşımı kimler arasında olacaktı. Ümmeti arasında mı? Tabi ki ehl-i beyt arasında. (eşleri de dahil) borçlarını ümmet öderdi. Zira Ukkaşe hazretleri hastalığının son demlerinde kırbacını ucunun değdiğini ve hakkını istediğini söylediğide bir çok sahabe öne atılmış para verelim bize vur şeklinde tepkilerini dile getirmişlerdi ama Peygamber s.a.v. giysisini çıkarınca nübüvvet mühründen öpmüş ve niyetinin O s.a.v. e vurmak olmadığını ifade etmişti.

                Ayrıca Ali a.s. a bir görev mi vermiş o olaydan sonra…. Hilafet ile ilgili.

                "'Ey Ali! Yüce Allah'ın, en yakın hısımlarımı inzar etmemi emir buyurması bana çok ağır geldi, kaygı verdi.[746]
                Biliyorum ki, ben ne zaman kavmime bu işi açmaya kalksam, muhakkak, hoşuma gitmeyen birşeyle karşılaşacağımı göreceğim.
                Bunun üzerine, bir müddet sustum.
                Cebrail (a.s.) bana geldi de:
                'Yâ Muhammedi Eğer sen Yüce Rabbinin sana emrettiği şeyi yapmayacak olursan, Rabbin sana azab edecektir!' dedi.


                Ypsa; Burdaki senaryoya inanıyor msunuz?
                Nasıl yani. Senaryo üstadı sizlersiniz. Nasıl bir senaryo görüyorsunuz. Ve neye inanıyorsunuz o zaman.


                "Vallahi, onların tümü için hazırladığım o yemeği de, o sütü de, onlardan bir tek adam bile yalnız başına yiyebilir, içebilirdi![770]
                Resûlullah (a.s.), onlara:
                'Borcumu benim yerime hanginiz öder?' diye sordu.
                Ben sustum"


                bu borç Peygamber s.a.a.'in onlara verdiği yemeğin borcu mu? Peygamber madem parası yoktu neden onlara yemek verdi ki?

                ypa ne düşünüyorsunuz?
                Hayır borç eğer müşrikler tarafından öldürülürse kalacağını düşündüğü borç. Burada borcumu öderden maksat beni kim himaye eder.


                "(Diğer bir rivayete göre; Resûlullah (a.s.) onlara:

                "Benim borcumu benim yerime ödeyecek ve vaadlerimi yerine getirecek, Cennette benimle birlikte bulunacak, ev halkım içinde benim vekilim olacak kimdir?" diye sordu.
                Onlardan birisi:..."


                ypa; Peygamberin s.a.a burdaki vaadleri kimlerdi? Vaadlerini yerine getirme derdine niçin düştü peygamber? ve niçin daha hemen ailesinin derdine düştü? hiç mi Allah'a tevekkülü yoktu. Daha önünde uzun yıllar vardı. Belki erkek evladı olacaktı? neden hemen ailesinin derdine düştü? din daha önemli değil mi ki daha hemen ilk İslamı ve peygamberliğini açıkladığı toplumda kendi borçları vaadleri ve ailesinin derdine düştü? Sizce böyle özgüvenden yoksun dinden çok kendi şahsı ve ailesi için geleceği düşünen planlayan bir peygambere kim inanır? Müşrikler sizin gibi anlasaydı neden benim yaptığım itirazları yapmadılar? yapmış da sizinkiler almamış mı? yoksa müşrikler itiraz etmeyecek kadar memnunlar açık aramayan kişiler miydiler?

                Vaadleri nelerdi demek istedin herhalde. Ailesinin derdine düşmek sözünü anlamadım. Burada davanın önemi vurgulanmakta bu dava ortaya çıktığında canına kastedeceklerin olacağını belirtmekte ki oldu…
                Bu durumda dahi kendisini kimin himaye edeceğini soruyor Allah Resulü s.a.v.

                Birde o dönem Araplarının adetlerini ve geleneklerini bildiğiniz halde (!!!!!!!) neden bu şekilde yorumladığınızı anlayamıyorum. Himaye oalyı ve önemi Mekkenin fethini tekrar okuyun. Konu ile alaka kuramazsanız ben yardımcı olmaya çalışırım inşAllah.
                "Ey Abdulmuttalib oğulları! Ben, özel olarak size, genel olarak da bütün insanlara peygamber gön­derildim!
                Siz, bu hususta, görmediğiniz mucizelerden bazısını da görmüş bulunuyorsunuz.[779] Üzerinde bulunduğum şeyde bana yardımcı ve kardeşim olmayı, Cennet kazanmayı hanginiz kabul eder?[780]
                Hanginiz, bu yolda kardeşim ve sahibim olmak üzere, bana bey'at eder?' buyurdu."


                burdaki istediği yardım ailesiyle değil dini ile ilgili. şimdi hangisi doğru yukarısı mı bu mu. bunlar arasında çelişki yok mu?
                Siz, bu hususta, görmediğiniz mucizelerden bazısını da görmüş bulunuyorsunuz.[779] Üzerinde bulunduğum şeyde bana yardımcı ve kardeşim olmayı, Cennet kazanmayı hanginiz kabul eder?[780]
                Hanginiz, bu yolda kardeşim ve sahibim olmak üzere, bana bey'at eder?' buyurdu”aslında net ifadeler bunlar. Anlaşılması gereken kardeşlik vasilik halifelik bu aşamada bu ifadeler. Çelişki değil cevap var.


                "Resûlullah (a.s.), sorularının üçüncüsünden sonra, elini elimin üzerine koydu[783] da:

                'İçinizde, bu, benim kardeşim, vasîm ve vekilimdir.
                Onun sözlerini dinleyiniz ve kendisine itaat ediniz!
                Bu işe, amcamsız, amcamın oğlu varis oldu!1 buyurdu."


                Vekilim ne demek ypa? herkes bunun gibi olsun mu demek?
                Hayır : burada sizin kabul etmediğiniz bu işi Hz Ali r.a. kabul eti demek . Bakın görün o bu hali ile davaya ve aileden olan bana sahip çıkmak istiyor ama siz bana sahip çıkmıyorsunuz demek. Bu üzüntüsüne binaen çıkarlarken akrabalar hatılayın Peygamber s.a.v. i teskin edici sözler söyleyerek çıkıyorlar. Ebu leheb hariç..

                "Çünkü o gün ben onların içinde durumu en kötü olan, görünüşü beğenil­meyen, gözleri çapaklı, karnı şişkin, bacakları da bereli bir kimse idim."

                YPA BURDA KONUŞAN KİM!!!
                Hz Ali r.a. ya bu kadar da basit sorma soruları. Korkma takiyyeye de gerek yok. Rahat ol. Ben alıştım size. Sizin beyanlarınızı şia dan kabul etmiyorum belirteyim. Şia sizin beyanlarınıza sahip çıkmıyor düşüncesindeyim. (takiyye yapıyor olmaları ihtimalini de göz ardı etmiyorum)
                [/quote]

                bu mesajdan da hiç bir şey anlamadım. Cümleler bozuk renkler birbirine karışmış benden yaptığınız alıntıları sizinkilerle karıştırmışsınız ayıracak hiç bir işlem yapmamışsınız..

                anlamam imkansız hale gelmiş..

                dolayısıyla bana cevap yazmış olmuyorsunuz...

                Yorum


                  Ynt: vasilik doktirini üzerine

                  Muammer der ki: O sırada bir Zuhri'ye, "Bu altı ay içinde Ali Ebubekir'e biat etti mi?" diye sorunca şöyle cevap verdi:

                  "Hayır; bu müddet içerisinde Ali ve Haşimoğulları'ndan hiç kimse Ebubekir'e biat etmedi.(26) Ancak Ali biat ettikten sonra diğerleri de biat ettiler. Ali, Fâtıma'nın ölümünden sonra halkı kendisine karşı ilgisiz bulunca, Ebubekir'e biat etmek zorunda kaldı..."(27)

                  HZ. Ali'nin biatte gecikmesi

                  Hz. Ebû Bekir (ra) bu hâl uzayınca iki tarafın arasının açılacağına bazı aldanmış cahillerin safdillerin zayıf kalbli ve uysal yapılıların işe karışıp durumun fenaya gideceğinden korktuğu için önce Hz. Ömer'le bu işi müşavere etmeyi kararlaştırdı. Onunla müşavere ederken üzerlerine Ebû Ubeyde gelince onu meselenin hâlli için Hz. Ali (ra)'a gönderdi.

                  Hz. Ubeyde b. Cerrah Hz. Ömer ve Hz. Ebû Bekir'in söylediklerini Hz. Ali'ye (r.a.) iletti. Hz. Ali vefat hadisesinin şokundan dolayı evinde inzivayı tercih ettiğini Kitabullah'la meşgul olduğunu(9) açıkladıktan sonra "Eğer kavi ve ahd (söz ve yemin) sabık olmasa ağzımı serçe parmağım ve adsız parmağımla ortaya dökerdim ve ayaklarımın altı ve başımın tepesi ile sözün engin yerine dalardım. Lâkin Rabb'ime mülâki oluncaya kadar ağzımı açmam. Dâvamı Huzûr-u Bâri'de görürüm. Yarın sabah cemaatinize giderim sahibinize bey'at ederim. Beni mahzun sizi memnun eden hâle dahi sabrederim; tâ ki kaderin hükmü yerini bulsun. Allah her şeye sahiptir." demiştir.

                  İbn-i Kesir Hz. Ali Haşimoğulları ve Zübeyr b. Avvam’ın Hz. Fatıma’nın ölümüne kadar biatte bulunmadıklarını açıklar. Bkz. El-Kamil II 331.

                  Yorum


                    Ynt: vasilik doktirini üzerine

                    [quote author=Musavi link=topic=14066.msg92371#msg92371 date=1277474961]
                    hz.alinin altı ay biat etmedigi acıkca tum kitaplarda yazıyor.
                    [/quote]sorun ne arkadaşım canın mı sıkıldı. o konuda yanlış bir ifademi var. Hz Ali r.a. ın daha sonra biatini de kabul etmiyor abilerin bilmiyor musun? imam r.a. hiçbir zaman biat etmemiştir diyorlar. okumadın mı hiç.
                    Bu şehr-i Stambul ki bi misl ü bahadır.
                    Bir sengine yek pare Acem mülkü fedadır. Nedim.

                    Yorum


                      Ynt: vasilik doktirini üzerine

                      etti mi yani?

                      Yorum


                        Ynt: vasilik doktirini üzerine

                        adresinize yoladım renklendirilmişini. biraz çaba sarf edin. ne yapayım siteden bir arıza herhalde. mesaj yazılan yer belli bir uzunluktan sonra yazı üzerinde oynamama müsade etmiyor. bilemiyorum belkide sadece bendeki bir sorundur...
                        Bu şehr-i Stambul ki bi misl ü bahadır.
                        Bir sengine yek pare Acem mülkü fedadır. Nedim.

                        Yorum


                          Ynt: vasilik doktirini üzerine

                          [quote author=ypa link=topic=14066.msg92376#msg92376 date=1277475209]
                          [quote author=Musavi link=topic=14066.msg92371#msg92371 date=1277474961]
                          hz.alinin altı ay biat etmedigi acıkca tum kitaplarda yazıyor.
                          [/quote]sorun ne arkadaşım canın mı sıkıldı. o konuda yanlış bir ifademi var. Hz Ali r.a. ın daha sonra biatini de kabul etmiyor abilerin bilmiyor musun? imam r.a. hiçbir zaman biat etmemiştir diyorlar. okumadın mı hiç.

                          [/quote]


                          biat etmiştir ama niye ettıgınıde acıklamıştır.sonucta hiçbir savaşta gorev almadı hıcbır memurluga gıtmedi nedne sence...

                          Yorum


                            Ynt: vasilik doktirini üzerine

                            [quote author=ehlibeytin_izinde link=topic=14066.msg92378#msg92378 date=1277475279]
                            etti mi yani?
                            [/quote]
                            bn bi şey dememyeyim buyrun musavi ile devam edin:

                            [quote author=Musavi link=topic=14066.msg92374#msg92374 date=1277475157]
                            Muammer der ki: O sırada bir Zuhri'ye, "Bu altı ay içinde Ali Ebubekir'e biat etti mi?" diye sorunca şöyle cevap verdi:

                            "Hayır; bu müddet içerisinde Ali ve Haşimoğulları'ndan hiç kimse Ebubekir'e biat etmedi.(26) Ancak Ali biat ettikten sonra diğerleri de biat ettiler. Ali, Fâtıma'nın ölümünden sonra halkı kendisine karşı ilgisiz bulunca, Ebubekir'e biat etmek zorunda kaldı..."(27)

                            HZ. Ali'nin biatte gecikmesi

                            Hz. Ebû Bekir (ra) bu hâl uzayınca iki tarafın arasının açılacağına bazı aldanmış cahillerin safdillerin zayıf kalbli ve uysal yapılıların işe karışıp durumun fenaya gideceğinden korktuğu için önce Hz. Ömer'le bu işi müşavere etmeyi kararlaştırdı. Onunla müşavere ederken üzerlerine Ebû Ubeyde gelince onu meselenin hâlli için Hz. Ali (ra)'a gönderdi.

                            Hz. Ubeyde b. Cerrah Hz. Ömer ve Hz. Ebû Bekir'in söylediklerini Hz. Ali'ye (r.a.) iletti. Hz. Ali vefat hadisesinin şokundan dolayı evinde inzivayı tercih ettiğini Kitabullah'la meşgul olduğunu(9) açıkladıktan sonra "Eğer kavi ve ahd (söz ve yemin) sabık olmasa ağzımı serçe parmağım ve adsız parmağımla ortaya dökerdim ve ayaklarımın altı ve başımın tepesi ile sözün engin yerine dalardım. Lâkin Rabb'ime mülâki oluncaya kadar ağzımı açmam. Dâvamı Huzûr-u Bâri'de görürüm. Yarın sabah cemaatinize giderim sahibinize bey'at ederim. Beni mahzun sizi memnun eden hâle dahi sabrederim; tâ ki kaderin hükmü yerini bulsun. Allah her şeye sahiptir." demiştir.

                            İbn-i Kesir Hz. Ali Haşimoğulları ve Zübeyr b. Avvam’ın Hz. Fatıma’nın ölümüne kadar biatte bulunmadıklarını açıklar. Bkz. El-Kamil II 331.

                            [/quote]
                            Bu şehr-i Stambul ki bi misl ü bahadır.
                            Bir sengine yek pare Acem mülkü fedadır. Nedim.

                            Yorum


                              Ynt: vasilik doktirini üzerine

                              [quote author=Musavi link=topic=14066.msg92380#msg92380 date=1277475382]
                              [quote author=ypa link=topic=14066.msg92376#msg92376 date=1277475209]
                              [quote author=Musavi link=topic=14066.msg92371#msg92371 date=1277474961]
                              hz.alinin altı ay biat etmedigi acıkca tum kitaplarda yazıyor.
                              [/quote]sorun ne arkadaşım canın mı sıkıldı. o konuda yanlış bir ifademi var. Hz Ali r.a. ın daha sonra biatini de kabul etmiyor abilerin bilmiyor musun? imam r.a. hiçbir zaman biat etmemiştir diyorlar. okumadın mı hiç.

                              [/quote]


                              biat etmiştir ama niye ettıgınıde acıklamıştır.sonucta hiçbir savaşta gorev almadı hıcbır memurluga gıtmedi nedne sence...
                              [/quote]sanki ben bazı görevlerde bulunduğunu okudum gibi .ama net olmadığı için bunu sonraya bırakalım inşAllah.
                              Bu şehr-i Stambul ki bi misl ü bahadır.
                              Bir sengine yek pare Acem mülkü fedadır. Nedim.

                              Yorum


                                Ynt: vasilik doktirini üzerine

                                "bn bi şey dememyeyim buyrun musavi ile devam edin:"

                                "diyorlar" dediğinize göre sorunumuz sizinle musavi ile değil..

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X