BİSMİLLAHİR RAHMANİR RAHİM
HAMD OLSUN ALEMLERİN RABBİNE
VE SELAM OLSUN MEVLAMIZ MUHAMMEDE VE TERTEMİZ EHLİ BEYTİNE
HAMD OLSUN ALEMLERİN RABBİNE
VE SELAM OLSUN MEVLAMIZ MUHAMMEDE VE TERTEMİZ EHLİ BEYTİNE
diğer blogumuzda nasibilerin kendi kaynaklarından sahih hadisleri ve önde gelen alimlerinin sözleri ile yüce kitabımız Kur’an’ı Kerim hakkındaki inançlarını sizlerle paylaşmıştık. Bu paylaşımlarımızda nasibilerin sahabe Abdullah b. Mesud r.a’a nispet ettikleri "Muavvazateyn (Felak ve Nas sureleri) Kur’an’dan değildir." sözünü de nasibi kaynaklı sahih hadisler ve nasibi alimlerini sözleri ile belgelemiştik. işte bu durum karşısında tek kelime edemeyen nasibiler müslümanların/Şiilerin bu konuda itirazlarının önünü almak için müslümanlara/şiilere güya kendi kaynaklarından deliller getirmektedirler. Bu sözde delillerine göre imam Ali er-Rıza a.s da aynı nasibi kaynaklarında ibni Mesud’dan rivayet edildiği gibi "muavvazateyn Kur’an’dan değildir." diyormuş. Nasibilerin ortaya attığı bu şüpheye room-alghadeer.net sitesinde Talib 313 nicki ile yazan kardeşimiz daha önceden cevap verdiği için burada sadece onun cevabını çevirip paylaşacağız. Talib 313 kardeşin çalışmasının aslı şu linktedir: http://www.room-alghadeer.net/vb/sho...mp;postcount=2
nasibilerin bu konuda ortaya attıkları şüphe "Fıkh er-Rıza a.s" adlı kitaptandır, nasibilerin delil olarak sundukları metin şöyledir:
- [li]وأن (المعوذتين) من الرقية، ليستا من القرآن دخلوها في القرآن و قيل: أن جبرئيل عليه السلام علمها رسول الله صلى الله عليه وآله
ve muavvazateyn Kur’an’dan değil rukyedir ve bunun Rasulullah s.a.a’e Cebrail a.s tarafından öğretildiği söylenmiştir.
"Fıkh er-Rıza", sayfa 113[/li]
şüphenin cevabı: görüldüğü gibi Felak ve Nas surelerinin Kur’an’dan sureler değil de dua olduğu meselesi "Fıkh er-Rıza a.s" kitabına dayanmaktadır. "Fıkh er-Rıza a.s" kitabı ise üzerinde ihtilaf olan bir kitaptır. kitabı kimin yazmış olduğu hakkında 3 görüş var ki, onlar şöyledir:
1. kitabı imam Rıza a.s yazmıştır.
2. kitabı I Saduk r.a yazmıştır.
3. kitabın müellifi meçhuldür.
"Fıkh er-Rıza a.s" kitabı ilk defa Şeyhul İslam I Meclisi r.a döneminde Kum şehirinde bulunmuş bir kitaptır. Onun imam Rıza a.s’a veya I Saduk r.a’a ait olduğu gösterecek bir tek delil mevcut değildir. Aksine, onun I Meclisi r.a dönemine kadar anılmamış olması, mütekaddim alimlerimizin onu tanımaması, ondan söz etmeyişi, kitabın müellifine hiç bir sened olmayışı gibi bir çok delil imam Rıza a.s ve I Saduk r.a’a nispetini imkasız kılmaktadır. Şeyh Hürr el-Amuli, Seyyid Hoi ve Seyyid Muhyiddin el-Musavi gibi alimlerimiz bu kitabın ne imam a.s’a ve nede I Saduk r.a’a ait olmadığını, müellifinin meçhul olduğunu söylemiştirler.
diğer yandan Muavvazateyn’in Kur’an’dan sureler olduğu konusu imamlarımız a.s’dan naklen sabit bir meseledir ki, inşaAllah şimdi bu konudaki hadislerden bir kaçını paylaşacağız.
[img height=350 width=224]http://velayet.files.wordpress.com/2013/08/muavvazateyn-kuleyni.jpg[/img][img height=350 width=224]http://velayet.files.wordpress.com/2013/08/muavvazateyn-kuleyni1.jpg[/img][img height=350 width=224]http://velayet.files.wordpress.com/2013/08/muavvazateyn-kuleyni2.jpg[/img][img height=350 width=224]http://velayet.files.wordpress.com/2013/08/muavvazateyn-kuleyni3.jpg[/img]
resimde gördüğünüz Şii ve Sünnilerin güvenilirliği hususunda ittifak ettikleri Sikatul İslam (İslam’ın güvenci) Şeyh Kuleyni r.a’ın "el-Kafi" kitabıdır, işaretlediğim yerde şu ifadeler var:
- [li]علي بن إبراهيم، عن أبيه، عن ابن أبي عمير، عن علي بن يقطين قال: سمعت أبا الحسن (عليه السلام) يقول: لا تنزل في القبر وعليك العمامة والقلنسوة ولا الحذاء ولا الطيلسان وحل إزرارك وبذلك سنة رسول الله (صلى الله عليه وآله) جرت وليتعوذ بالله من الشيطان الرجيم وليقرأ فاتحة الكتاب والمعوذتين وقل هو الله أحد وآية الكرسي وإن قدر أن يحسر عن خده ويلصقه بالارض فليفعل وليشهد وليذكر ما يعلم حتى ينتهي إلى صاحبه
Ali b. İbrahim bana babasından, o ibni Ebi Umeyr’den, o da Ali b. Yaktin’den anlattı, dedi ki: Ebul Hasan (imam Ali er-Rıza a.s)’ın şöyle dediğini duydum: "Üzerinde imame, külah bulunduğu halde kabre in, şal ve ayakkabıyla değil ve izarını çöz. Rasulullah s.a.a’in sünneti bu şekilde cereyan etmiştir. Kovulmuş Şeytandan Allah-u Teala’ya sığın, Fatiha’yı ve Muavvizeteyn ve İhlas surelerini, Ayetü’l-Kürsiyi oku. Alnını açıp da yere yapıştırma olanağı gerçekleşirse bu yapılsın, şehadet getirilsin. Sahibinde sonlandığı bilininceye kadar anılsın."
Kuleyni r.a, "el-Kafi", 3/109, Cenazeler kitabı, 62-ci bab, hadis 2 (4543)
محمد بن يحيى، عن محمد بن الحسين، عن ابن أبي نجران، عن صفوان الجمال قال : صلى بنا أبو عبد الله (عليه السلام) المغرب فقرأ بالمعوذتين في الركعتين
Muhammed b. Yahya bana Muhammed b. Hüseyin’den, o ibni Ebi Necran’dan, o da Safvan el-Cemmal’dan anlattı, dedi ki: Ebu Abdullah (imam Cafer es-Sadık a.s) ile Mağrib namazını kıldım, ilk 2 rekatta muavvazateyni okudu.
محمد بن يحيى، عن أحمد بن محمد، عن علي بن الحكم، عن سيف بن عميرة، عن داود بن فرقد، عن صابر مولى بسام قال: أمنا أبو عبدالله (عليه السلام) في صلاة المغرب فقرأ المعوذتين ثم قال: هما من القرآن
Muhammed b. Yahya bana Ahmed b. Muhammed’den, o Ali b. Hakem’den, o Seyf b. Umeyre’den, o Davud b. Ferkad’dan, o da Basim’in kölesi Sabir’den anlattı, dedi ki: Ebu Abdullah (imam Cafer es-Sadık a.s) akşam namazında bize imamlık yaptı. Muavvizeteyn surelerini okudu, namaz bittikten sonra dedi ki: "Şu iki sure Kur’an’dandır."
Kuleyni r.a, "el-Kafi", 3/176-178, Namaz kitabı, 21-ci bab, hadis 8 (5006) ve 26 (5025)[/li]
burada aktardığımız hadislerin ravileri sika (güvenilir) ve isnadları muttasıldır. nitekim Şeyhul İslam da "el-Kafi" şerhide hadislerin muteber (hasen ve sahih) olduğunu söylemiştir: II Meclisi r.a, "Miratul Ukul", 14/85 ve 15/108
Ehli Beyt imamlarından a.s bu konuda daha bir çok sahih hadis rivayet edilmiştir. nitekim Allame Seyyid Tabatabi r.a bu konuda diyor ki:
[img height=350 width=224]http://velayet.files.wordpress.com/2013/08/muavvazateyn-tabtabai.jpg[/img][img height=350 width=224]http://velayet.files.wordpress.com/2013/08/muavvazateyn-tabtabai1.jpg[/img]
resimde gördüğünüz Allame Seyyid Tabatabi r.a’ın "el-Mizan" tefsiridir, işaretlediğim yerde şu ifadeler var:
- [li]وتواترت النصوص من ائمه اهل البيت عليهم السلام على انهما سورتان من القران
onların (Felak ve Nas surelerinin) Kur’an’dan olması konusu Ehli Beyt imamlarından a.s tevatüren sabittir.
Allame Seyyid Tabatabi r.a, "Tefsirul Mizan", 12/124[/li]
velhamdulillahi Rabbil alemin.
Yorum