Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

imam Hasan a.s Aişe’nin zina ettiğini mi söyledi?

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    imam Hasan a.s Aişe’nin zina ettiğini mi söyledi?

    BİSMİLLAHİR RAHMANİR RAHİM
    HAMD OLSUN ALEMLERİN RABBİNE
    VE SELAM OLSUN MEVLAMIZ MUHAMMEDE VE TERTEMİZ EHLİ BEYTİNE

    bundan sonra... İslam (Şia) ve müslümanların düşmanları olan nasibiler her gün müslümanlar aleyhinde yeni iftiralar ortaya atmaktadırlar. Bu iftiralardan birisi de müslümanların Rasulullah s.a.a’in zevcesi Aişe binti Ebu Bekir’in zina ettiğine inandıkları iddasıdır. Sanal alemde ellerine geçen her yazıyı araştırıp incelemeden, kendilerini kahraman sanarak ve yaptıklarının kendi dinlerine (nasibiliğe) hizmet olduğunu düşünerek kopyalayarak ortaya atan bu şahıslar mezkur iddalarına delil olarak hafız Receb el-Bersi adlı Şia aliminin "Meşariku Envar el-Yakin" adlı kitabından bir hadis sunmaktadırlar ki, hadisi hafız Receb el-Bersi şu şekilde rivayet etmektedir:
    • [li]أنه لما قدم من الكوفة جاءت النسوة يعزينه في أمير المؤمنين عليه السلام، ودخلت عليه أزواج النبي صلى الله عليه وآله، فقالت عائشة: يا أبا محمد ما مثل فقد جدك إلا يوم فقد أبوك، فقال لها الحسن: نسيت نبشك في بيتك ليلا بغير قبس بحديدة، حتى ضربت الحديدة كفك فصارت جرحا إلى الآن فأخرجت جردا أخضر فيه ما جمعته من خيانة حتى أخذت منه أربعين دينارا عددا لا تعلمين لها وزنا ففرقتيها في مبغضي علي صلوات الله عليه من تيم وعدي، وقد تشفيت بقتله، فقالت: قد كان ذلك
      Hasan b. Ali (imam Mucteba a.s) Kufe’den Medine’ye geldiği zaman, halk gelip babasının şahadetinden dolayı baş sağlığı diliyorlardı, Nebi s.a.a’in zevceleri de geldiler. Aişe dedi ki: "Ey Ebu Muhammed! Baban dünyadan gidinceye kadar ceddin dünyadan gitmemişti (yani, baban Ali yaşadığı müddetçe, sanki Nebi s.a.a yaşıyordu)". Hasan a.s dedi ki: "Acaba gece karanlığında elini yaralayan ve hala izi elinin üzerinde olan demiri unuttun mu? Gecenin karanlığında onunla evin içini kazdın ve hıyanetle toplayarak içerisinde sakladığın yeşil bir parçayı dışarı çıkardın ve miktarını bilmediğin kırk dinarı ondan götürdün ve bu parayı Ali s.a’ın düşmanları olan "Beni Temim" ve "Adiy" kabileleri arasında taksim ettin ve O’nun katledilmesiyle de gönlün rahatlamadı!" Aişe; "Evet, öyle idi!" dedi.

      Hafız Receb el-Bersi, "Meşariku Envar el-Yakin", sayfa 129
      [/li]


    şüphenin cevabı: bu hadisi hafız Receb el-Bersi, Hüseyin b. Hamdan el-Huseybi’nin "Hidayetul Kubra" adlı kitabından rivayet etmiştir ki, hadisin "Hidayetul Kubra" kitabındaki senedi şu şekildedir:
    • [li]وعنه عن الحسن بن علي المقري الكوفي عن محمد بن جبلة التمار عن المخول بن إبراهيم عن زيد بن كثير الجمحي عن يونس بن ظبيان عن المفضل بن عمر الجعفي عن المولى الصادق جعفر بن محمد (عليهما السلام) قال
      Hasan b. Ali el-Mukri el-Kufi’den, o Muhammed b. Cibale et-Temmar’dan, o Mahvul b. İbrahim’den, o Ziyad b. Kesir el-Cemahi’den, o Yunus b. Zabyan’dan, o Mufaddal b. Ömer’den, o da mevla Sadık Cafer b. Muhammed a.s’dan şöyle rivayet etmiştir:

      Huseybi, "Hidayetul Kubra", sayfa 196
      [/li]


    öncelikle, bu hadisin "Hidayetul Kubra" kitabından rivayet edilmiş olması onun reddi için yeterlidir, zira kitabın müellifi olan Huseybi zayıf bir ravi ve bozuk akideli bir şahıstır, yani kitabın müellifi itibar edilecek birisi değildir. Seyyid Ebul Kasım el-Hoi r.a onun biografisinde diyor ki:
    • [li]الحسين بن حمدان
      Hüseyin b. Hamdan

      قال النجاشي: الحسين بن حمدان الخصيبي (الحصينى) الجنبلائى، أبو عبد اللّه، كان فاسد المذهب
      وقال ابن الغضائرى: كذّاب فاسد المذهب، صاحب مقالة ملعونة لايلتفت اليه
      وقال ابن داود في القسم الثاني (136): مات في شهر ربيع الاول سنة 358
      Necaşi dedi ki: "Hüseyin b. Hamdan el-Huseybi (el-Huseyti), Ebu Abdullah, mezhebi fasid (bozuk)’tur"
      ibni Ğadairi dedi ki: "yalancıdır, mezhebi fasid (bozuk)’tur, ona dikkat edilmez"
      ibni Davud ("Rical" kitabının) ikinci (zayıflar) bölümünde dedi ki: "358 yılında Rebulevvel ayında ölmüştür"

      Seyyid Ebul Kasım el-Hoi r.a, "Mucem ricalil hadis", 6/244, 3381-ci ravi
      [/li]


    saniyen, "Hidayetul Kubra" kitabında zikredilmiş olan senedde kırmızı ile işaretlediğim ravi Ziyad b. Kesir meçhuldür. Şeyh Şahrudi r.a onun hakkında diyor ki:

    #2
    Ynt: imam Hasan a.s Aişe’nin zina ettiğini mi söyledi?

    Sana Maşaallah kardeş. Maşaallah Sana.

    Yorum


      #3
      Ynt: imam Hasan a.s Aişe’nin zina ettiğini mi söyledi?

      [quote author=Elmeddin link=topic=24216.msg163430#msg163430 date=1351435849]
      BİSMİLLAHİR RAHMANİR RAHİM
      HAMD OLSUN ALEMLERİN RABBİNE
      VE SELAM OLSUN MEVLAMIZ MUHAMMEDE VE TERTEMİZ EHLİ BEYTİNE

      bundan sonra... İslam (Şia) ve müslümanların düşmanları olan nasibiler her gün müslümanlar aleyhinde yeni iftiralar ortaya atmaktadırlar. Bu iftiralardan birisi de müslümanların Rasulullah s.a.a’in zevcesi Aişe binti Ebu Bekir’in zina ettiğine inandıkları iddasıdır. Sanal alemde ellerine geçen her yazıyı araştırıp incelemeden, kendilerini kahraman sanarak ve yaptıklarının kendi dinlerine (nasibiliğe) hizmet olduğunu düşünerek kopyalayarak ortaya atan bu şahıslar mezkur iddalarına delil olarak hafız Receb el-Bersi adlı Şia aliminin "Meşariku Envar el-Yakin" adlı kitabından bir hadis sunmaktadırlar ki, hadisi hafız Receb el-Bersi şu şekilde rivayet etmektedir:
      • [li]أنه لما قدم من الكوفة جاءت النسوة يعزينه في أمير المؤمنين عليه السلام، ودخلت عليه أزواج النبي صلى الله عليه وآله، فقالت عائشة: يا أبا محمد ما مثل فقد جدك إلا يوم فقد أبوك، فقال لها الحسن: نسيت نبشك في بيتك ليلا بغير قبس بحديدة، حتى ضربت الحديدة كفك فصارت جرحا إلى الآن فأخرجت جردا أخضر فيه ما جمعته من خيانة حتى أخذت منه أربعين دينارا عددا لا تعلمين لها وزنا ففرقتيها في مبغضي علي صلوات الله عليه من تيم وعدي، وقد تشفيت بقتله، فقالت: قد كان ذلك
        Hasan b. Ali (imam Mucteba a.s) Kufe’den Medine’ye geldiği zaman, halk gelip babasının şahadetinden dolayı baş sağlığı diliyorlardı, Nebi s.a.a’in zevceleri de geldiler. Aişe dedi ki: "Ey Ebu Muhammed! Baban dünyadan gidinceye kadar ceddin dünyadan gitmemişti (yani, baban Ali yaşadığı müddetçe, sanki Nebi s.a.a yaşıyordu)". Hasan a.s dedi ki: "Acaba gece karanlığında elini yaralayan ve hala izi elinin üzerinde olan demiri unuttun mu? Gecenin karanlığında onunla evin içini kazdın ve hıyanetle toplayarak içerisinde sakladığın yeşil bir parçayı dışarı çıkardın ve miktarını bilmediğin kırk dinarı ondan götürdün ve bu parayı Ali s.a’ın düşmanları olan "Beni Temim" ve "Adiy" kabileleri arasında taksim ettin ve O’nun katledilmesiyle de gönlün rahatlamadı!" Aişe; "Evet, öyle idi!" dedi.

        Hafız Receb el-Bersi, "Meşariku Envar el-Yakin", sayfa 129
        [/li]
      [/quote]


      Bu hadiste zina alakalı delili ben mi göremedim, yoksa yok mu?

      Yorum


        #4
        Ynt: imam Hasan a.s Aişe’nin zina ettiğini mi söyledi?

        Elmeddin kardeşim, bu rivayetteki zina iftirası nerede, ben göremiyorum da yardımcı olurmusun?

        Yorum


          #5
          Ynt: imam Hasan a.s Aişe’nin zina ettiğini mi söyledi?

          [quote author=cundep link=topic=24216.msg163461#msg163461 date=1351620735]
          Elmeddin kardeşim, bu rivayetteki zina iftirası nerede, ben göremiyorum da yardımcı olurmusun?[/quote]

          rivayette "ihanet" sözü geçmektedir ve muhaliflerde bunu alıp delil diye ortaya koymaktadırlar. bazı kardeşlerimizin "ihanet" sözünü alıp bunun üzerine yoğunlaştıklarıı ve zina anlamına gelmediğini söylediklerini gördüm ama merak ediyorum acaba bu arkadaşlar "hıyanetle toplayarak içerisinde sakladığın yeşil bir parçayı dışarı çıkardın ve miktarını bilmediğin kırk dinarı ondan götürdün" ifadesini nasıl açıklıyorlar? hadiste imam a.s'ın Aişe'ye ihanetle bir torba topladığı, sonra ise içerisinden kırk dinar aldığı söylediği geçmektedir. ihanet ile torba toplamak -ki, bunun da içerisinde para oluyor- ne demek oluyor?

          Yorum


            #6
            Ynt: imam Hasan a.s Aişe’nin zina ettiğini mi söyledi?

            Elmeddin kardeş, buradaki ihanet" kelimesinin finansal bir ihanet olduğu ayan beyan ortada, rivayetteki ifadeler buna delalet ediyor.


            Keşke hasibi gibi bir alimi karalayarak bu rivayeti geçersiz göstermeye çalışacak yerde, buradaki asli manayı bulmaya çalışsak. belki mektebe daha fazla hizmetimiz olurdu.

            Yorum


              #7
              Ynt: imam Hasan a.s Aişe’nin zina ettiğini mi söyledi?

              kardeşim, öncelikle şunu bilmen gerekir ki, ben Huseybi'yi veya bir başkasını karalamış değilim. yaptığım şey onun hakkında rical alimlerinin sözlerini aktarmaktı ve Şia hadis ilmine görede her hangi bir hadisin kabul veya red şartlarından birisi rical kaynaklarına başvurmaktır ve bu Şia'nın kaidesidir, birilerinin kabullenip kabullenmemesi durumu değiştirmez. ve bu tavır da keyfi isteklere göre değişmez, mesela eğer Huseybi Tevhid, nübüvvet veya imamet hakkında bir hadis aktarmış olsa bile ben bunu kabullenemem, kabullenmem için illa ki, bu hadisin sahih bir senedi olacaktır.

              saniyen, hatta Huseybi konusuna girmesek bile rivayet reddeilmiştir, zira ravisi meçhuldür.

              ve son olarak, eğer siz bana "ihanet" sözünün başka bir anlamda olduğunu kanıtlaya bilirseniz ben bu sözünüzü çalışmama ekler ve "hadisin metinin incelemesi" şeklinde aktarırım. ama bu sözün zinaya dalalet ettiği açıktır, genel olarak ihanetin sadece zina anlamında olmadığını biliyorum ama sırf bu cümlede sözün akışı bunun zina olduğunu göstermektedir. eğer aksini idda ediyorsanız lütfen bana "ihanet ile para dolu torba toplama"nın ne anlama geldiğini izah edin.

              Yorum


                #8
                Ynt: imam Hasan a.s Aişe’nin zina ettiğini mi söyledi?

                [quote author=Elmeddin link=topic=24216.msg163476#msg163476 date=1351676547]
                kardeşim, öncelikle şunu bilmen gerekir ki, ben Huseybi'yi veya bir başkasını karalamış değilim. yaptığım şey onun hakkında rical alimlerinin sözlerini aktarmaktı ve Şia hadis ilmine görede her hangi bir hadisin kabul veya red şartlarından birisi rical kaynaklarına başvurmaktır ve bu Şia'nın kaidesidir, birilerinin kabullenip kabullenmemesi durumu değiştirmez. ve bu tavır da keyfi isteklere göre değişmez, mesela eğer Huseybi Tevhid, nübüvvet veya imamet hakkında bir hadis aktarmış olsa bile ben bunu kabullenemem, kabullenmem için illa ki, bu hadisin sahih bir senedi olacaktır.

                saniyen, hatta Huseybi konusuna girmesek bile rivayet reddeilmiştir, zira ravisi meçhuldür.

                ve son olarak, eğer siz bana "ihanet" sözünün başka bir anlamda olduğunu kanıtlaya bilirseniz ben bu sözünüzü çalışmama ekler ve "hadisin metinin incelemesi" şeklinde aktarırım. ama bu sözün zinaya dalalet ettiği açıktır, genel olarak ihanetin sadece zina anlamında olmadığını biliyorum ama sırf bu cümlede sözün akışı bunun zina olduğunu göstermektedir. eğer aksini idda ediyorsanız lütfen bana "ihanet ile para dolu torba toplama"nın ne anlama geldiğini izah edin.

                [/quote]




                siz bana ihanetle para toplamanın nasıl olduğunu açıklayabilirmisiniz? ben o rivayette zinaya ilişkin en ufak bir delil göremedim bu yüzden itiraz ettim. buradaki ihaneti zina ile açıklamak için dayandığın ve "ama sırf bu cümlede sözün akışı bunun zina olduğunu göstermektedir." ifadesini kullanmana sebep olan şey nedir? Beytulmala veya başka bir şeye ihanet emiş olamaz mı? Siz ihanet lafının zinaya delalet ettiğini kanıtlamadınızki benden aksini talep ediyorsunuz. Hasibi'nin buna dair şerhini delil sunmadan kanıtlamış olmazsınız.



                Hem bir hadise bakarak koskoca bir alimi yok saymak ne kadar adil? aynı tavrı diğer şia alimleri konusunda takınıyormusunuz?


                Ennecaşi ve ibnil ğadairi hasibiyi reddederken, al-emini'nin "ayanul şia" adlı eserinde ve telakberi'nin (eser adını öğrenemedim) aynı hasibi'yi güvenilir ve çok önemli diye değerlendirdiklerine dair iddialar var bu iddiaları araştırdınız mı?


                amacım tartışmak değil sadece yanlış kabul ettiğim yaklaşımlarınızı sizin cevaplarınızla netleştirmek.

                Yorum


                  #9
                  Ynt: imam Hasan a.s Aişe’nin zina ettiğini mi söyledi?

                  bu başlıktan Peygamberin s.a.a incindiğini düşünüyorum... zina ile annemiz Aişe'nin isimlerinin yanyana gelmesi sakıncalı... Şayet Aişe'nin Peygamberin s.a.a. annesi olduğuna inanıyorsak!

                  Şiaya Peygamber eşlerini, Peygamberlere dokunacak lekelerden temizlemek vaciptir diye biliyorum. bunu çağrıştıran şeyler de yasaktır diye düşünüyorum...

                  ayrıca o rivayette ihanetle para toplama tabirinin zinayla alakasını ben de kuramadım. şayet bu, zina anlamına gelen bir deyimse o zaman bu anlamda kullanılmış arap şiirlerinden ya da sözlüklerden örnek verilmelidir...

                  cundebe inanmadığı bir şeyin ispatı teklif edilmez. ispat iddia sahibine aittir. o zaman bu deyimin zina anlamına geldiğini önce elmeddin ispat etmelidir...

                  Yorum


                    #10
                    Ynt: imam Hasan a.s Aişe’nin zina ettiğini mi söyledi?

                    [quote author=cundep link=topic=24216.msg163487#msg163487 date=1351786654]
                    siz bana ihanetle para toplamanın nasıl olduğunu açıklayabilirmisiniz?[/quote]

                    ihanet ile para toplamanın nasıl olduğunu mu? yani bu bilinmeyen bir şey mi?

                    ben o rivayette zinaya ilişkin en ufak bir delil göremedim bu yüzden itiraz ettim. buradaki ihaneti zina ile açıklamak için dayandığın ve "ama sırf bu cümlede sözün akışı bunun zina olduğunu göstermektedir."[font=verdana][size=11px] ifadesini kullanmana sebep olan şey nedir? [b]Beytulmala veya başka bir şeye ihanet emiş olamaz mı?
                    Beytulmale ihanet etmek mi? yani Beytulmalden çaldı mı? o zaman imam a.s bu ifadeyi kullandığı için oun nezdinde Aişe'nin hırsızlığı sabit oluyor peki hırsız birisine Ali a.s ve odan sonrada Hasan a.s neden had uygulamıyor? gerçekten ilginç tevillere giriyorsunuz, siz ihanet ile para dolu bir torba toplamanın anlamını bilmiyor musunuz? ve eğer burada kastedilen para çalmak ise had cezasına ek olarak birde imam a.s'ın açıkca "beytulmalden şunu çaldın" demesi gerekmezmiydi?

                    Hasibi'nin buna dair şerhini delil sunmadan kanıtlamış olmazsınız.

                    Hem bir hadise bakarak koskoca bir alimi yok saymak ne kadar adil? aynı tavrı diğer şia alimleri konusunda takınıyormusunuz?
                    kim size benim bu hadise dayanarak onu yoksaydığımı dedi ki? benim için Huseybi veya bir başkası, hiç bir zaman kural değişmezdir. ben keyfi isteklere göre bir hadisi red veya kabul edecek değilim ki, bu yüzden de sevmediğimde birilerini yok sayayım. ben bunu açıklamak için önceden de söyledim ki, hatta bu adam tevhid, nübüvvet, imamet veya başka bir konuda bile bir hadis rivayet etseydi inanmaz, reddederdim ancak onun rivayet ettiği haber başka sahih bir sened ile gelse müstesna.

                    Ennecaşi ve ibnil ğadairi hasibiyi reddederken, al-emini'nin "ayanul şia" adlı eserinde ve telakberi'nin (eser adını öğrenemedim) aynı hasibi'yi güvenilir ve çok önemli diye değerlendirdiklerine dair iddialar var bu iddiaları araştırdınız mı?
                    onu cerh eden sadece Necaşi ve ibni Ğadairi değildir, ibni Davud ve Allame Hilli de onu cerhetmiştirler. Seyyid Muhsin el-Emin r.a'a gelince, o Telekburi r.a'ın ondan rivayet ettiğini söylemektedir güvenilir gördüğünü değil. bir şahsın diğerinden rivayeti ise onun doğruluğuna dalalet etmez.

                    dahası ben burada Huseybi hakkında cerh ve tadil çalışması yapmıyorum, gördüğün gibi rivayetin sened açısından tek problemi de Huseybi değildir. zaten hadisin senedi de meçhuldür.


                    amacım tartışmak değil
                    inan ki, benimde.

                    Yorum


                      #11
                      Ynt: imam Hasan a.s Aişe’nin zina ettiğini mi söyledi?

                      [quote author=Qom u aşk link=topic=24216.msg163501#msg163501 date=1351806060]
                      bu başlıktan Peygamberin s.a.a incindiğini düşünüyorum... zina ile annemiz Aişe'nin isimlerinin yanyana gelmesi sakıncalı... Şayet Aişe'nin Peygamberin s.a.a. annesi olduğuna inanıyorsak!

                      Şiaya Peygamber eşlerini, Peygamberlere dokunacak lekelerden temizlemek vaciptir diye biliyorum. bunu çağrıştıran şeyler de yasaktır diye düşünüyorum...

                      ayrıca o rivayette ihanetle para toplama tabirinin zinayla alakasını ben de kuramadım. şayet bu, zina anlamına gelen bir deyimse o zaman bu anlamda kullanılmış arap şiirlerinden ya da sözlüklerden örnek verilmelidir...

                      cundebe inanmadığı bir şeyin ispatı teklif edilmez. ispat iddia sahibine aittir. o zaman bu deyimin zina anlamına geldiğini önce elmeddin ispat etmelidir...
                      [/quote]
                      peygamberin eşi demek istemişsin heralde. ki aklıbaşında hiçbir şia böyle birşeyin olmadğını bilir.
                      velevki böyle bir şey var.hz. nuh ve bir çok peygamberin eşi ve çocuğu kafir olarak ölmedimi. bundaki acayiplik nedir anlamadım doğrusu
                      "Allah'ım, sen, (Resul ve Ehl-i Beyt'ine) ilk zulmedeni benim özel lanetime mazhar eyle.

                      علی ♥علی ♥علی MEN ALİYYEL MURTAZA' NIN NÖKERİYEM علی ♥علی ♥علی

                      Yorum


                        #12
                        Ynt: imam Hasan a.s Aişe’nin zina ettiğini mi söyledi?

                        Değerli elmeddin kardeş.


                        İmam Hasan a.s.'ın Aişe'ye hırsızlık suçundan had cezası vermemiş olması Aişe'yi bu fiilden kurtarmış olmaz.


                        Rivayette Aişe'nin kendi fiili olmasına rağmen paranın miktarı hakkında bilgi sahibi olmadığı bir maldan bahsediyor. Bu gayb ilmine işaret ediyor olabilir ki Hasibi hazretleri Ehlibeyt İmamlarının gayb ilmine sahip olduklarına mutlak biçimde inanan bir alimdir.


                        yani sadece İmam'ın bildiği ve haberdar olduğu bir suç.


                        Şimdi İmam hazretleri Aişe'ye neden had cezası uygulamamış olabilir?


                        1- O fiili İmam hz.leri gayb ilmi sayesinde bilmiştir, gayb ilmine dayanarak birine ceza vermek şeriate uygun değildir.


                        2- Aişe bu suçu işlediğinde imam hazretleri Aişe'ye veya bir başkasına ceza verebilecek bir makam ve yetkiye sahip değildi.


                        3- Aralarındaki düşmanlık yüzünden ehlibeyte avam ve muhalifler tarafından karalama ve saldırı malzemesi olarak kullanılmaması için. hani "Maslahat" dediğimiz olay, tıpkı İmam Ali a.s. maslahat gereği hilafet gaspçılarına karşı fiili eylemde bulunmadığı gibi.




                        Sonuçta, Bu rivayeti geçersiz kılmak için hadisin içeriğini sebep göstermiş olman bana tatmin edici gelmedi. Başkalarına da gelmez.


                        Hasibi'nin Rical'e yaklaşımı da keza senin ölçülerinle uyuşmamış olması doğaldır, çünkü Hasibi hazretlerinin Hadis alırken belirlediği ölçüler senin ölçülerinden farklıdır, Hasibi genelde Muhammed bin Nusayr'ın babiyetine ve Ehlibeytin Nuraniyetine iman eden kişilerden hadis almaya özen göstermiştir. Ama senin Hadis ölçülerine göre bu tip insanlar Gulattırlar, kafirdirler velevki İmam hazretlerinin en yakın ashabları dahi olsalar.


                        Kendisinin de belirttiği üzere Hadis alırken İmam Hasan Askeri a.s.ın zamanında yaşamış O'ndan ilim tahsil etmiş zatlara öncelik vermiştir.


                        Bu durumda sen veya başka bir şii bu tür bir rivayeti değerlendirirken kendini ehlibeyt ekolunun merkezine koyup bir bu rivayet batıldır veya bu alim yalancıdır demek yerine, Bu rivayet "biz şiilerin kriterlerine göre geçersizdir" dese daha mutedil olur ki bu rivayeti dayanak gösterip alevilere ve şiilere saldıranlar hz. Hasibi'nin kim olduğunu gayet iyi bilmektedirler.


                        Rivayete kabaca geri döneceksek, şimdiye kadar rivayetteki "ihanet" lafının zinaya tekabul ettiğine dair mantıklı ve sağlıklı bir delil gösteremedin. tek delilin " ama bu sözün zinaya dalalet ettiği açıktır," olmuş.

                        Qom-u aşk kardeşin de dediği gibi, bir çok manaya gelen bu lafın zina manasına geldiğini kanıtlamak bu iddiada bulunanların yükümlülüğüdür. tıpkı gene bir çok manaya gelen "mewla" kelimesinin muarızlar karşısında "hilafet" manasına geldiğini kanıtlamak bizim yükümlülüğümüz olduğu gibi.

                        Ben Hasibi'yi Peygamberin eşine zina suçunu atmaktan tenzih ederim, Hasibi alimlerine bu meseleyi sordum, Hasibi'nin ne kelam ne de hadis eserlerinde buna delalet edecek hiç bir ima dahi bulunmadığını söylediler.


                        Peki bunu ima bile etmeyen Hasibi bu manaya gelebilecek bir rivayeti neden nakletsin?

                        Yorum


                          #13
                          Ynt: imam Hasan a.s Aişe’nin zina ettiğini mi söyledi?

                          [quote author=kerrar14 link=topic=24216.msg163506#msg163506 date=1351839167]
                          peygamberin eşi demek istemişsin heralde. ki aklıbaşında hiçbir şia böyle birşeyin olmadğını bilir.
                          velevki böyle bir şey var.hz. nuh ve bir çok peygamberin eşi ve çocuğu kafir olarak ölmedimi. bundaki acayiplik nedir anlamadım doğrusu
                          [/quote]


                          Kerrar kardeş kafir olmak ayrı bir şey, iffetsiz olmak apayrı bir şey. buradaki ayırıma dikkat edelim. Peygamberin kafir bir hanımı olabilir, ama iffetsiz hanımı olmaz.

                          Yorum


                            #14
                            Ynt: imam Hasan a.s Aişe’nin zina ettiğini mi söyledi?

                            cündep kardeşim, başta da söylediğim gibi "ihanet" sözünün başka bir anlamda olduğunu kanıtlaya bilirseniz ben bu sözünüzü çalışmama ekler ve "hadisin metinin incelemesi" şeklinde aktarırım ama bu rical kitaplarından aktardığım bilgiyi sileceğim anlamına gelmez. aksine rivayete 2 yönden cevap verilmiş olur, metin ve sened açısından.

                            Hasibi'nin Rical'e yaklaşımı da keza senin ölçülerinle uyuşmamış olması doğaldır, çünkü Hasibi hazretlerinin Hadis alırken belirlediği ölçüler senin ölçülerinden farklıdır, Hasibi genelde Muhammed bin Nusayr'ın babiyetine ve Ehlibeytin Nuraniyetine iman eden kişilerden hadis almaya özen göstermiştir. Ama senin Hadis ölçülerine göre bu tip insanlar Gulattırlar, kafirdirler velevki İmam hazretlerinin en yakın ashabları dahi olsalar.
                            kardeşim, kesinlikle burada rical kaidelerini, cerh ve tadil ilmini konuşmak istemiyorum, çünkü başlığın amacı bu değildir. o yüzden bunun üzerinden geçiyorum ve sizden metin konusundaki açıklamanızı aktarmanızı bekliyorum. karşı taraf bunu "Aişe'ye zina iftirası" diye sunmaktadır ve bizde cevap makamındayız. buyrun, "ihanet" sözünü açıklayın.

                            Yorum


                              #15
                              Ynt: imam Hasan a.s Aişe’nin zina ettiğini mi söyledi?

                              [quote author=Elmeddin link=topic=24216.msg163521#msg163521 date=1351882923]
                              cündep kardeşim, başta da söylediğim gibi "ihanet" sözünün başka bir anlamda olduğunu kanıtlaya bilirseniz ben bu sözünüzü çalışmama ekler ve "hadisin metinin incelemesi" şeklinde aktarırım ama bu rical kitaplarından aktardığım bilgiyi sileceğim anlamına gelmez. aksine rivayete 2 yönden cevap verilmiş olur, metin ve sened açısından.

                              kardeşim, kesinlikle burada rical kaidelerini, cerh ve tadil ilmini konuşmak istemiyorum, çünkü başlığın amacı bu değildir. o yüzden bunun üzerinden geçiyorum ve sizden metin konusundaki açıklamanızı aktarmanızı bekliyorum. karşı taraf bunu "Aişe'ye zina iftirası" diye sunmaktadır ve bizde cevap makamındayız. buyrun, "ihanet" sözünü açıklayın.
                              [/quote]


                              Kardeşim, iddianın sahipleri ihanet kelimesinin zina manasına geldiğini kanıtlayabildiler mi? ortada bir kanıt yokki karşıtını sunabilelim.

                              Yorum

                              YUKARI ÇIK
                              Çalışıyor...
                              X