BİSMİLLAHİR RAHMANİR RAHİM
HAMD OLSUN ALEMLERİN RABBİNE
VE SELAM OLSUN MEVLAMIZ MUHAMMEDE VE TERTEMİZ EHLİ BEYTİNE
HAMD OLSUN ALEMLERİN RABBİNE
VE SELAM OLSUN MEVLAMIZ MUHAMMEDE VE TERTEMİZ EHLİ BEYTİNE
bundan sonra... İslam (Şia) ve müslümanların düşmanları olan nasibiler her gün müslümanlar aleyhinde yeni iftiralar ortaya atmaktadırlar. Bu iftiralardan birisi de müslümanların Rasulullah s.a.a’in zevcesi Aişe binti Ebu Bekir’in zina ettiğine inandıkları iddasıdır. Sanal alemde ellerine geçen her yazıyı araştırıp incelemeden, kendilerini kahraman sanarak ve yaptıklarının kendi dinlerine (nasibiliğe) hizmet olduğunu düşünerek kopyalayarak ortaya atan bu şahıslar mezkur iddalarına delil olarak hafız Receb el-Bersi adlı Şia aliminin "Meşariku Envar el-Yakin" adlı kitabından bir hadis sunmaktadırlar ki, hadisi hafız Receb el-Bersi şu şekilde rivayet etmektedir:
- [li]أنه لما قدم من الكوفة جاءت النسوة يعزينه في أمير المؤمنين عليه السلام، ودخلت عليه أزواج النبي صلى الله عليه وآله، فقالت عائشة: يا أبا محمد ما مثل فقد جدك إلا يوم فقد أبوك، فقال لها الحسن: نسيت نبشك في بيتك ليلا بغير قبس بحديدة، حتى ضربت الحديدة كفك فصارت جرحا إلى الآن فأخرجت جردا أخضر فيه ما جمعته من خيانة حتى أخذت منه أربعين دينارا عددا لا تعلمين لها وزنا ففرقتيها في مبغضي علي صلوات الله عليه من تيم وعدي، وقد تشفيت بقتله، فقالت: قد كان ذلك
Hasan b. Ali (imam Mucteba a.s) Kufe’den Medine’ye geldiği zaman, halk gelip babasının şahadetinden dolayı baş sağlığı diliyorlardı, Nebi s.a.a’in zevceleri de geldiler. Aişe dedi ki: "Ey Ebu Muhammed! Baban dünyadan gidinceye kadar ceddin dünyadan gitmemişti (yani, baban Ali yaşadığı müddetçe, sanki Nebi s.a.a yaşıyordu)". Hasan a.s dedi ki: "Acaba gece karanlığında elini yaralayan ve hala izi elinin üzerinde olan demiri unuttun mu? Gecenin karanlığında onunla evin içini kazdın ve hıyanetle toplayarak içerisinde sakladığın yeşil bir parçayı dışarı çıkardın ve miktarını bilmediğin kırk dinarı ondan götürdün ve bu parayı Ali s.a’ın düşmanları olan "Beni Temim" ve "Adiy" kabileleri arasında taksim ettin ve O’nun katledilmesiyle de gönlün rahatlamadı!" Aişe; "Evet, öyle idi!" dedi.
Hafız Receb el-Bersi, "Meşariku Envar el-Yakin", sayfa 129[/li]
şüphenin cevabı: bu hadisi hafız Receb el-Bersi, Hüseyin b. Hamdan el-Huseybi’nin "Hidayetul Kubra" adlı kitabından rivayet etmiştir ki, hadisin "Hidayetul Kubra" kitabındaki senedi şu şekildedir:
- [li]وعنه عن الحسن بن علي المقري الكوفي عن محمد بن جبلة التمار عن المخول بن إبراهيم عن زيد بن كثير الجمحي عن يونس بن ظبيان عن المفضل بن عمر الجعفي عن المولى الصادق جعفر بن محمد (عليهما السلام) قال
Hasan b. Ali el-Mukri el-Kufi’den, o Muhammed b. Cibale et-Temmar’dan, o Mahvul b. İbrahim’den, o Ziyad b. Kesir el-Cemahi’den, o Yunus b. Zabyan’dan, o Mufaddal b. Ömer’den, o da mevla Sadık Cafer b. Muhammed a.s’dan şöyle rivayet etmiştir:
Huseybi, "Hidayetul Kubra", sayfa 196[/li]
öncelikle, bu hadisin "Hidayetul Kubra" kitabından rivayet edilmiş olması onun reddi için yeterlidir, zira kitabın müellifi olan Huseybi zayıf bir ravi ve bozuk akideli bir şahıstır, yani kitabın müellifi itibar edilecek birisi değildir. Seyyid Ebul Kasım el-Hoi r.a onun biografisinde diyor ki:
- [li]الحسين بن حمدان
Hüseyin b. Hamdan
قال النجاشي: الحسين بن حمدان الخصيبي (الحصينى) الجنبلائى، أبو عبد اللّه، كان فاسد المذهب
وقال ابن الغضائرى: كذّاب فاسد المذهب، صاحب مقالة ملعونة لايلتفت اليه
وقال ابن داود في القسم الثاني (136): مات في شهر ربيع الاول سنة 358
Necaşi dedi ki: "Hüseyin b. Hamdan el-Huseybi (el-Huseyti), Ebu Abdullah, mezhebi fasid (bozuk)’tur"
ibni Ğadairi dedi ki: "yalancıdır, mezhebi fasid (bozuk)’tur, ona dikkat edilmez"
ibni Davud ("Rical" kitabının) ikinci (zayıflar) bölümünde dedi ki: "358 yılında Rebulevvel ayında ölmüştür"
Seyyid Ebul Kasım el-Hoi r.a, "Mucem ricalil hadis", 6/244, 3381-ci ravi[/li]
saniyen, "Hidayetul Kubra" kitabında zikredilmiş olan senedde kırmızı ile işaretlediğim ravi Ziyad b. Kesir meçhuldür. Şeyh Şahrudi r.a onun hakkında diyor ki:
- [li]زيد بن كثير الجمحي: لم يذكروه
Ziyad b. Kesir el-Cemahi: zikredilmemiştir.
Şeyh Şahrudi r.a, "Müstedrekat ilmur ricalil hadis", 3/483, 5970-ci ravi[/li]
Yorum