Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Hz. Nuh a.s hakkında bir şüphe ve cevabı

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Hz. Nuh a.s hakkında bir şüphe ve cevabı

    BİSMİLLAHİR RAHMANİR RAHİM
    HAMD OLSUN ALEMLERİN RABBİNE
    VE SELAM OLSUN MEVLAMIZ MUHAMMEDE VE TERTEMİZ EHLİ BEYTİNE

    bundan sonra... defalarca yalan, tahrif ve iftira ehli, hayasız ve utanmaz karşımı birisi (= Muaviye) olduğuu belgeli bir şekilde ortaya koyduğumuz malum Azerbeycanlı Araz Hesenzade adlı nasibi İslam ve müslümanlar aleyhinde yeni şüpheler ortaya atmakta devam etmektedir. bu iftira ve yalanlarını ise kendisi gibi yalan ve iftira ehli olan din kardeşi Ebu Ali Efendi en-nasibi'den kopya çekerek gerçekleştirmektedir. cevap vereceğimiz bu şüpheyi öncelikle Ebu Ali Efendi en-nasibi şia aleyhinde kurduğu blogunda ortaya atmış, ondan ise bir nasibi kopyalayarak azerice şia forumu olan 313'e akarmış ve bizde cevabını orada vermiştik. işte 26/09/2011 tarihinde 313'e aktarılan kopya ve bizim cevabımız: 313news.net/forum/index.php?/topic/4978/

    işte bu tarihte cevabı vermemize rağmen ve Araz Hesenzade adlı nasibi de bundan haberdar olduğu halde utanmadan bunu Şiilere karşı delil diye sunmaktadır. biz burada daha önce 313 formunda verdiğimiz cevabın çevirisini aktarmak ile yetineceğiz:

    bu hadisi Şeyh Saduk r.a "İleluş Şerai" adlı kitabında şu isnad ile rivayet etmiştir:

    • [li]حَدَّثَنَا عَلِيُّ- بْنُ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ الْكُوفِيُّ قَالَ حَدَّثَنَا سَهْلُ بْنُ زِيَادٍ الْآدَمِيُّ قَالَ حَدَّثَنَا عَبْدُ الْعَظِيمِ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ الْحَسَنِيُّ قَالَ سَمِعْتُ عَلِيَّ بْنَ مُحَمَّدٍ الْعَسْكَرِيَّ ع يَقُولُ
      bana Ali b. Ahmed b. Muhammed el-Kufi anlattı, dedi ki: bana Muhammed b. Ebu Abdullah el-Kufi anlattı, dedi ki: bana Sehl b. Ziyad el-Ademi anlattı, dedi ki: bana Abdulazim b. Ubeydullah el-Hüseyni anlattı, dedi ki: Ali b. Muhammed el-Askeri (imam en-Naki a.s)'ın şöyle dediğini duydum:

      Şeyh Saduk r.a, "İleluş Şerai", 1/31-32, 28-ci bab, hadis 1
      [/li]

    hadisin senedinde kırmızı ile işaretlediğim ravi Sehl b. Ziyad el-Ademi'dir, Seyyid Ebul Kasım el-Hoi r.a onun biografisinde diyor ki:
    • [li]5639 سهل بن زياد
      5639-cu ravi: Sehl b. Ziyad:

      قال النجاشي : سهل بن زياد أبو سعيد الآدمي الرازي كان ضعيفا في الحديث
      Necaşi r.a dedi ki: Sehl b. Ziyad Ebu Said el-Ademi er-Razi hadiste zayıftır.

      و قال الشيخ سهل بن زياد الآدمي الرازي يكنى أبا سعيد ، ضعيف
      ve Şeyh (Tusi r.a) şöyle dedi: Sehl b. Ziyad el-Ademi er-Razi, künyesi Ebu Said, zayıftır.

      و قال الكشي في ترجمة صالح بن أبي حماد الرازي ( 543 ) قال علي بن محمد القتيبي : كان أبو محمد الفضل ( بن شاذان ) يرتضيه و يمدحه و لا يرتضى أبا سعيد الآدمي و يقول : هو الاحمق
      ve Keşşi r.a Salih b. Hammad er-Razi’nin biografisinde dedi ki: Ebu Muhammed Fazl b. Şazan Ebu Said el-Ademi (yani hakkında konuştuğumuz ravi) hakkında dedi ki: "o bir ahmaktır"

      و قال ابن الغضائري سهل بن زياد أبو سعيد الآدمي الرازي : كان ضعيفا جدا فاسد الرواية و المذهب
      ve ibni Ğadairi r.a şöyle dedi: Sehl b. Ziyad Ebu Said el-Ademi er-Razi, çok zayıftır, mezhebi ve rivayetleri fasid (bozuk)‘tur.

      Seyyid Ebul Kasım el-Hoi r.a, "Mucem ricalil hadis", 5639-cu ravi
      [/li]

    #2
    Ynt: Hz. Nuh a.s hakkında bir şüphe ve cevabı

    Sağolasın abi...Bu adamın ilimden nasibi yok kendisi sırf muhalefet olsun diye paylaşıyor.
    Haktır Allahım Muhammed mahım
    Ali'dir şahım efendim Allah eyvallah

    Yorum


      #3
      Ynt: Hz. Nuh a.s hakkında bir şüphe ve cevabı

      elmeddin,özellikle azerbaycanlı demenin bir sebebi varmı?
      bende azerbaycanlıyım,ve azerbaycanda bir çok ehlibeyt(as) düşmanı var..sen nerelisin? senin yaptığın ırkçılık haberin olsun.
      adamın ismini söyle,nereli olduğunu değil.

      Yorum


        #4
        Ynt: Hz. Nuh a.s hakkında bir şüphe ve cevabı

        [quote author=alias link=topic=24162.msg162976#msg162976 date=1350147963]
        elmeddin,özellikle azerbaycanlı demenin bir sebebi varmı?
        bende azerbaycanlıyım,ve azerbaycanda bir çok ehlibeyt(as) düşmanı var..sen nerelisin? senin yaptığın ırkçılık haberin olsun.
        adamın ismini söyle,nereli olduğunu değil.[/quote]

        "azərbaycanlı" sözü ilə milliyəti nəzərdə tutmuram onun hansı bölgəyə məxsus olduğunu nəzərdə tuturam. məsələn deyirlər ki, gürcüstanlı, amerikalı və s. bunlar heç biri milliyəti bildirmək üçün işlədilmir, əksinə şəxsin hansı ölkəyə (əraziyə) mənsub olduğunu bildirmək üçün işlədilir. və "azərbaycanlı" deyilən bir millət də yoxdur, biz türkük və Azərbaycanda yaşayan türklərdə, kürdlərdə, və digər millətlərdə Azərbaycanlıdır.

        Yorum


          #5
          Ynt: Hz. Nuh a.s hakkında bir şüphe ve cevabı

          yediği tokatlardan çılgına dönmüş nasibi güya bana cevap yazmış, diyor ki:

          Ben cevaben,Nasibi El Hoi ve onun papağani olan hayasiz rafiziye derim ki,siz gerçektende çok hilekarsiniz.Şii Şeyh Tusi kendi rical kitabinin ( sayfa 387,ravi n 5699)-da Sehl bin Ziyadi Sika(Güvenilir) olduğunu söylemektedir:

          [img width=960 height=600]http://arazhesenzade85.files.wordpress.com/2012/10/araz2.jpg[/img]
          • [li][ 5699 ] 4 – سهل بن زياد الادمي، يكنى أبا سعيد، ثقة، رازي
            (5699) 4-Sehl Bin Ziyad el Ademi er Razi,Ebu Said olarakta bilinir,Sikadir(güvenilir).[/li]


          Nitekim al-islam.org isimli rafizi siteside Sehl Bin Ziyad hakkinda şunlari söyler:
          • [li]Ebu Said Sehl bin Ziyad:

            Sheikh at-Tusi mentioned him as one of Imam al-Hadi’s companions and said he was reliable-Şeyh et-Tusi ondan İmam El Hadinin ashabindan biri olarak bahsetdi ve onun güvenilir olduğunu söyledi.[/li]


          Aşağida gördüğünüz resim ise wilayat.net isimli ingilzce paylaşimlar yapan hayasiz bir rafizi sitesinden alintidir.

          [img width=960 height=600]http://arazhesenzade85.files.wordpress.com/2012/10/araz4.jpg[/img]

          Resimde gördüleceği üzere rafizi sitesi Wilayat.net ”Ulul emr ve Eba ehli kimdir?Sahih Şia isnadi(ravi zinciri)” isimli Başlik açmiş ve hemen ardinda da Başliğin altinda Sehl Bin Ziyad yoluyla gelen hadisi zikretmişdir.Yani,Sehl bin Ziyad yoluyla gelen hadisi sahih saymiştir.

          Şii Şeyh Küleyni El kafide Sehl bin ziyad yoluyla aşağidaki hadisi zikretmiş:
          • [li]عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ سَهْلِ بْنِ زِيَادٍ وَ عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ جَمِيعاً عَنِ ابْنِ أَبِي نَجْرَانَ عَنْ عَاصِمِ بْنِ حُمَيْدٍ عَنْ أَبِي بَصِيرٍ قَالَ سَأَلْتُ أَبَا جَعْفَرٍ ( عليه السلام ) عَنِ الْمُتْعَةِ فَقَالَ نَزَلَتْ فِي الْقُرْآنِ فَمَا اسْتَمْتَعْتُمْ بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِيضَةً وَ لا جُناحَ عَلَيْكُمْ فِيما تَراضَيْتُمْ بِهِ مِنْ بَعْدِ الْفَرِيضَةِ .

            (El-Kafi: cilt .5 sayfa .448)[/li]


          Meclisi ise bu hadisi Miratul Ukul cilt 20 sayfa 225-te Sahih gibi Hasen olarak tanimlamiştir.
          cevap: görüldüğü üzere bu cevabında nasibi 2 esasa dayanmıştır: Şeyh Tusi r.a'ın Sehl b. Ziyad hakkında sika (güveilir) dediğine ve "el-Kafi"de Sehl b. Ziyad senedi ile gelen bir hadise II Meclisi r.a'ın sahih hükmü vermesine. inşaAllah şimdi her bir iddayı ele alıp inceleyeceğiz.

          1. Şeyh Tusi r.a ve Sehl b. Ziyad hakkındaki görüşü: Şeyh Tusi r.a'ın bu ravi hakkındaki görüşü onun zayıf olduğudur, zira rical kitaplarında onun zayıf olduğunu bildirmiş ve ek olarak da "İstisbar" kitabında senedinde bu ravinin bulunduğu hadisleri zayıf saymıştır. örnek olarak "İstisbar"dan bir hadis hakkında Şeyh r.a'ın söylediklerini aktaracağım:

          • [li]وأما الخبر الاول فراويه أبوسعيد الآدمي وهو ضعيف جدا عند نقاد الاخبار وقد استثناه أبوجعفر بن بابويه في رجال نوادر الحكمة
            ilk hadise gelince, Ebu Said el-Ademi'den rivayet edilmiştir ve o hadis ehli nezdinde çok zayıftır. ve Ebu Cafer b. Babaveyh "Nevadir el-Hikme" ricalinde onu istisna etmiştir.

            Şeyh Tusi r.a, "İstisbar", 3/261, hadis 935
            [/li]


          ve yine Şeyh r.a "Fihrist" kitabında bu ravi hakkında diyor ki:


          nasibinin Şeyh Tusi r.a'ın "Rical" kitabından Sehl b. Ziyad için aktardığı "sika (güvenilir)" hükmüne gelince, buna cevap çok uzakta değil benim yukarıda link bıraktığım "Mucem Ricalil hadis" kitabındadır. Seyyid Ebul Kasım el-Hoi r.a bu konuda yeterli cevabı zaten vermiştir, bkz: Seyyid Ebul Kasım el-Hoi r.a, "Mucem ricalil hadis", 5639-cu ravi

          2. II Meclisi r.a'ın "el-Kafi"de Sehl b. Ziyad senedi ile gelen hadis için sahih hükmü verdiği iddası: nasibi bu konuda şu hadisi sunmaktadır:
          • [li]عدة من أصحابنا، عن سهل بن زياد، وعلي بن إبراهيم، عن أبيه جميعا، عن ابن أبي نجران، عن عاصم بن حميد، عن أبي بصير قال: سألت أبا جعفر (ع) عن المتعة، فقال: نزلت في القرآن " فما استمتعتم به منهن فآتوهن اجورهن فريضة فلا جناح عليكم فيما تراضيتم به من بعد الفريضة
            ashabımızdan bir gurubu Sehl b. Ziyad'da ve Ali b. İbrahim babasından bunların hepsi ibni Ebi Necran'dan, o Asım b. Humeyd'den, o da Ebu Basir'den şöyle rivayet ettiler: Ebu Cafer (imam Bakır a.s)'dan muta nikahı hakkında sordum, imam a.s dedi ki: "Kur'an'da şu ayet nazil olmuştur «onlardan faydalanmanıza karşılık kararlaştırılmış olan ücretlerini verin. Kararlaştırdıktan sonra, karşılıklı hoşnut olduğunuz bir şey konusunda üstünüze bir sorumluluk yoktur.»"

            Kuleyni r.a, "el-Kafi", 5/448, hadis 1
            [/li]


          Şeyhul İslam II Meclisi r.a bu hadisin sıhhatini onaylamıştır ve bizde hadisin sahih olduğunu biliyoruz ancak bu Sehl b. Ziyad'ın sika (güvenilir) olduğundan dolayı değildir. zira dikkat edilirse hadisin senedinde Kuleyni r.a diyor ki: "ashabımızdan bir gurubu Sehl b. Ziyad'da ve Ali b. İbrahim babasından bunların hepsi"

          yani "ashabımızdan bir gurubu --> Sehl b. Ziyad" bu hadisin bir senedi, "Ali b. İbrahim --> babasından" da da hadisin bir senedidir. bu yüzden Kuleyni r.a bu iki ayrı senedi zikrettikten sonra diyor ki: "bunların hepsi..."

          yani hadisin sahih olmasının sebebi Sehl b. Ziyad değil, hadisin sahih olmasının sebebi bunun iki senedinin olması, bir senedin zayıf, diğerinin ise sahih olmasıdır. "wilayat.net" sitesinden sunduğu alıntıda da durum aynıdır. ingilizce okuya bilen kardeşler bizzat nasibi aktardığı resimden şu sözleri göre bilirler: "Ali ibn Ibrahim has narrated from Muhammad ibn ‘Isa from Yunus and Ali ibn Muhammad from Sahl ibn Ziyad, abu Sa‘id from Muhammad ibn ‘Isa from Yunus from ibn Muskan from abu Basir who has said that"

          yani burada da hadisin senedi ravi Yunus b. Abdurrahman r.a'a kadar iki yolla gelmiştir. ilk yol "Ali b. İbrahim --> Muhammed b. İsa --> Yunus" şeklinde, ikinci yol ise "Ali b. Muhammed --> Sehl b. Ziyad --> Yunus" şeklindedir. zaten bizde daha önceki yazılarımızda Sehl b. Ziyad'ın senedinde yer aldığı 2 senedli hadisleri delil olarak sunmştuk, bkz: imam Hasan a.s: "Ali öyle birisidir ki, öncekiler arasında onu geçen olmadı ve sonrakiler arasında ona yetişecek biri olmayacaktır"

          • [li]وَمِنَ النَّاسِ مَن يُجَادِلُ فِي اللَّهِ بِغَيْرِ عِلْمٍ وَلَا هُدًى وَلَا كِتَابٍ مُّنِيرٍ
            İnsanlardan öyleleri vardır ki, hiçbir ilme dayanmadan, bir yol gösterici ve aydınlatıcı bir kitap da olmadan Allah hakkında mücadele edip durmaktalar.

            Lokman suresi 20-ci ayet
            [/li]

          Yorum


            #6
            Ynt: Hz. Nuh a.s hakkında bir şüphe ve cevabı

            ELMEDDİN KARDEŞ ALLAH SENDEN RAZI OLSUN.

            Yorum


              #7
              Ynt: Hz. Nuh a.s hakkında bir şüphe ve cevabı

              [quote author=Murtazaali link=topic=24162.msg163296#msg163296 date=1350921481]
              ELMEDDİN KARDEŞ ALLAH SENDEN RAZI OLSUN.[/quote]

              amin ecmain abi. yanlız şu kadarını söylemek isterim ki, ben uzunculuk olmasın diye hadisin diğer illetlerii yazmadım, yoksa ravilerden Ali b. Muhammed b. Ahmed de meçhuldür, bkz: Cevheri, "Müfid min mucem ricalil hadis", sayfa 384, 7911-ci ravi

              Yorum

              YUKARI ÇIK
              Çalışıyor...
              X