Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

şia kaynaklarında "Allah c.c'ın nüzulu" şüphesine cevap

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    şia kaynaklarında "Allah c.c'ın nüzulu" şüphesine cevap

    BİSMİLLAHİR RAHMANİR RAHİM
    HAMD OLSUN ALEMLERİN RABBİNE
    VE SELAM OLSUN MEVLAMIZ MUHAMMEDE VE TERTEMİZ EHLİ BEYTİNE

    bundan sonra... bilindiği gibi nasibilerin ızdırab çektiği konulardan birisi onların Tevhid akideleridir. zira nasibiler kendi mabudlarının elleri, ayakları, yüzü, baldırı, mekanı olduğunu, onun geceler yere inip gündüzler göğe çıktığını, koştuğunu, uykulara girdiğini, yüzü tüysüz, kıvrım saçlı bir cism olduğuna iman etmektedirler. bu konuda ızdırab yaşayan nasibiler rezil akidelerini savunmak ve muhaliflerinin bu konuda konuşmalarını engellemek için Şia kaynaklı bazı zayıf hadisleri delil olarak sunmaktadırlar. malum Azerbeycanlı Ebu Ali Efendi en-nasibi el-kezzab bu konuda kendi blogunda diyor ki:

    ALLAH GÖZÜKTÜ VE ELİNİ HÜSEYNİN(A.S) BAŞİNA KOYDU…!

    Hamd Allaha,Salat ve Selam onun Resulune(s.a.s),Ehli Beytine(a.s) ve şerefli sahabilerine(r.a) olsun..

    Sevgili kardeşlerimiz,Şiilerin inanc esaslarini belgelemeye devam ediyoruz.Gördüğünüz resim Şii Şeyh İbni Kavlaveyhin “Kamil ez Ziyaret” isimli kitabinin 142-ci sayfasidir ve bu sayfada şu sözler geçmekte:

    bir gün, hz Fatimanin (a.s) evinde, Allahın Rasulü (s.a.s), İmam Huseyni (a.s) kendi kucağina götürdü. Aniden, ağlayıp, secde etdi. Bir az vakit kecdikde, o dedi: “Ey Fatima! Ey Muhemmedin kizi! Yücelerin Yücesi Bu Saatde , Bu Evde, kendini en iyi şekille, ve en iyi yol ile , Bana Gösterdi. Ve dedi: Ey Muhammed! Huseyni seviyormusun?” Ben dedim: ” O benim gözümün nurudur. benim güzel kokulu fidanimdir, benim ruhumun meyvesidir, ve iki gözümün arasında olan deri parcasıdır”.

    Sonra O (ALLAH) Kendi elini İmam Hüseynin Mübarek Başina Koydu, Ve Dedi: Ey Muhammed! Bu yeni doğmuş çocuk, onun üzerine benim bereketim, salavatım, rahmetim, raziliğim olsun, Mubarekdir. benim gazabim , lanetim, azabim, alçaltmağim, ve ayipim, onun katilinin üzerine olsun, ve ona nefret edenin üzerine, ve ona karşi gelenin üzerine olsun. Bil ki, o şehitlerin birincilerin ve sonuncularin öncüsüdür, bu dünyada ve ahiretde, ve cennetde gençlerin efendisidir”.
    cevap: hadisin "Kamil ez-Ziyarat" kitabından aslı ve çevirisi:
    • [li]حدثني أبي رحمه الله، عن سعد بن عبد الله، عن محمد بن عيسى بن عبيد اليقطيني، عن محمد بن سنان، عن أبي سعيد القماط، عن ابن أبي يعفور، عن أبي عبد الله (عليه السلام)، قال: بينما رسول الله (صلى الله عليه وآله) في منزل فاطمة (عليها السلام) والحسين في حجره إذ بكى وخر ساجدا ثم قال: يا فاطمة يا بنت محمد ان العلي الاعلى (١) تراءى لي في بيتك هذا في ساعتي هذه في أحسن صورة وأهيا هيئة، وقال لي: يا محمد أتحب الحسين (عليه السلام)، فقلت: نعم قرة عيني وريحانتي وثمرة فؤادي وجلدة ما بين عيني، فقال لي: يا محمد - ووضع يده على رأس الحسين (عليه السلام) - بورك من مولود عليه بركاتي وصلواتي ورحمتي ورضواني، ولعنتي وسخطي وعذابي وخزيي ونكالي على من قتله وناصبه وناواه ونازعه، اما انه سيد الشهداء من الأولين والآخرين في الدنيا والآخرة
      ...ibni Ebu Yafur Ebu Abdullah (imam Cafer es-Sadık a.s)'dan şöyle rivayet etti: bir defasında Rasulullah s.a.a Fatıma s.a'ın evinde Hüseyin'i kucağına almıştı, aniden ağladı ve secde etti, sonra dedi ki: ey Fatıma! ey Muhammed'in kızı! Yüceler yücesi şuan bu evde bana en güzel şekilde gözükdü ve dedi ki: "ya Muhammed! Hüseyini seviyor musun?" dedim ki: "evet! o benim gözümün nuru, reyhanım, kalbimin meyvesi'dir" (Yüceler yücesi) dedi ki: "ey Muhammed! üzerine bereket ve selamlarım, rahmet ve razılığım olan yeni doğan bu çocuk mübarek olsun. bilesin ki, benim gazabım, lanet ve azabım onu öldüren, ona karşı kin besleyen, onunla savaşa tutuşan şahsa olacaktır ve o (Hüseyin a.s) dünya ve ahirette ilk ve son şehidlerin efendisi, yaratılmışlar içerisinde cennet gençlerinin efendisidir."

      "Kamil ez-Ziyarat", sayfa 141-142, hadis 1
      [/li]


    hadisin senedinde kırmızı ile işaretlediğim ravi Muhammed b. Sinan zayıf ve gulattır. Necaşi r.a Meyyah el-Medaini'nin tercümesinde Muhammed b. Sinan hakkında der ki:


    ve yine Seyyid Tefşiri r.a onun biografisinde şu bilgileri vermektedir.
    • [li]محمّد بن سنان أبو جعفر الزاهري
      Muhammed b. Sinan Ebu Cafer ez-Zahiri

      وقال أبو العبّاس أحمد بن محمّد بن سعيد : إنّه روى عن الرضا ( عليه السّلام ) ، قال : وله مسائل ( عنه ) (1) معروفة ، وهو رجل ضعيف جدّاً لا يعول عليه ولا يلتفت إلى ما تفرد به
      ve Ebul Abbas Ahmed b. Muhammed b. Said dedi ki: "bu şahıs cidden (çok) zayıftır, onunla amel edilmez ve özellikle infirad edilen bir konuda ona uyulmaz"

      وقد ذكر أبو عمرو في رجاله قال : أبو الحسن علي بن محمّد بن قتيبة النيشابوري قال : قال أبو محمّد الفضل بن شاذان : لا ُاُحلّ لكم أنّ ترووا أحاديث محمّد بن سنان
      ve Ebu Ömer (Keşşi r.a) "Rical"inde dedi ki: Ebul Hasan Ali b. Muhammed b. Kuteybe dedi ki: Ebu Muhammed Fazl b. Şazan dedi ki: "Muhammed b. Sinan'dan rivayet etmek helal değildir"

      محمّد بن سنان ، أبو جعفر الهمداني مولاهم هذا أصحّ ما نسب إليه ، ضعيف ، غال ، رجال ابن الغضائري
      ibni Ğadairi "Rical"inde: Muhammed b. Sinan, Ebu Cafer el-Hemedani, zayıf ve gulat'tır.

      Seyyid Tefşiri r.a, "Nakd er-Rical", 4/225-226, 4756-cı ravi
      [/li]


    Şeyh Müfid r.a kendisine Muhammed b. Sinan senedi ile ulaşan bir hadis hakkında diyor ki:
    • [li]وهذا الحديث شاذ، نادر، غير معتمد عليه، طريقه محمد بن سنان، وهو مطعون فيه، لا تختلف العصابة في تهمته وضعفه
      ve bu hadis şazz, nadirdir, ona itimad edilmez, tarikinde Muhammed b. Sinan vardır ve o tan edilmiştir, ashabımız içerisinde onun zayıflığı ve itham edilmesi konusunda ihtilaf yoktur.

      Şeyh Müfid r.a, "Cevabat ehlil Mevsil", sayfa 20
      [/li]


    aynı şekilde Şeyh Tusi r.a da kendisine Muhammed b. Sinan senedi ile ulaşan bir hadis hakkında diyor ki:
    • [li]هذا الخبر انه لم يروه غير محمد بن سنان عن المفضل بن عمر، ومحمد بن سنان مطعون عليه ضعيف جدا
      bu hadisi Mufaddal b. Ömer'den Muhammed b. Sinan dışında kimse rivayet etmemiştir ve Muhammed b. Sinan tan edilmiş, cidden (çok) zayıf olan birisidir.

      Şeyh Tusi r.a, "Tehzib el-Ahkam", 7/361, 1464-cü hadisin zeylinde
      [/li]

    #2
    Ynt: şia kaynaklarında "Allah c.c'ın nüzulu" şüphesine cevap

    teşekkür ederim ALLAH razı olsun.
    Hüseyin'in şehadeti üzre müminlerin kalbinde bir aşk vardır, o aşk asla soğumaz.
    Hz.Peygamber (saa)

    Yorum


      #3
      Ynt: şia kaynaklarında "Allah c.c'ın nüzulu" şüphesine cevap

      Elmeddin Allah razı olsun...

      Yorum

      YUKARI ÇIK
      Çalışıyor...
      X