Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

"rafizilere göre Allah c.c'ın peygamberleri a.s nasibidir" idaasına cevap

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    "rafizilere göre Allah c.c'ın peygamberleri a.s nasibidir" idaasına cevap

    BİSMİLLAHİR RAHMANİR RAHİM
    HAMD OLSUN ALEMLERİN RABBİNE
    VE SELAM OLSUN MEVLAMIZ MUHAMMEDE VE TERTEMİZ EHLİ BEYTİNE

    bundan sonra... malum şahıs kendi blogunda hezeyanlarına devam etmekte, şia kaynaklarından bir kaç zayıf hadis aktararak Şiiler nezdinde bazı nebi ve rasullerin a.s -haşa- nasibi olduklarını idda etmektedir.

    nasibi diyor ki:


    RAFİZİRE GÖRE ALLAHİN PEYGAMBERLERİ(A.S) NASİBİDİR…!

    ابن معروف ، عن سعدان ، عن صباح المزني ، عن الحارث بن حصيرة ، عن حبة العرني قال : قال أمير المؤمنين عليه السلام : إن الله عرض ولايتي على أهل السماوات وعلى أهل الارض أقر بها من أقر ، وأنكرها من أنكر ، أنكرها يونس فحبسه الله في بطن الحوت حتى أقر بها
    ibni Maruf Sadandan,O Sabbah El Mazeniden,O Haraza bin Hasirattan,O Habbet el Arniden dedi ki:”Emirul Müminin(a.s) dedi:”Şüphesiz ki,Allah göklerde ve yerde olanlara bizim Velayetimizi teklif etdi.Bunu Kabuledenler ve reddedenler oldu.Ve Yunus(a.s) bunu reddetdi ve Allah, o kabuledinceye kadar onu balinanin karninda hapsetti

    "Biharul Envar” cilt 14/ sayfa 391
    cevap: bu hadisi Şeyh Saffar r.a "Besair ed-Derecat" kitabında ve ondan naklen II Meclisi r.a "Bihar el-Envar", 26/282'de rivayet etmiştir, hadisin "Besair ed-Derecat" kitabından aslı:
    • [li]ابن معروف عن سعدان عن صباح المزني عن الحارث بن حصيرة عن حبة العرني قال: قال أمير المؤمنين (عليه السلام): إن الله عرض ولايتي على أهل السماوات وعلى أهل الأرض أقر بها من أقر وأنكرها من أنكر، أنكرها يونس فحبسه الله في بطن الحوت حتى أقر بها
      ibni Maruf Sadan (b. Müslim)'den, o Sabbah el-Mazini'den, o Haris el-Hasire'den, o Habba el-Urani'den şöyle rivayet etti: Emirelmüminin (imam Ali a.s) dedi ki:

      II Meclisi r.a, "Bihar el-Envar", 26/282, hadis 34
      [/li]


    hadis sahih değildir, hadisin senedinde işaretlediğim 4 ravi Habba el-Urani (bkz: "Mucem ricalil hadis", 2553-cü ravi), Haris b. Hasire (bkz: "Mucem ricalil hadis", 2469-cu ravi), Sabbah el-Mazini (bkz: "Mucem ricalil hadis", 5900-cu ravi) ve Sadan b. Müslim (bkz: "Mucem ricalil hadis", 5096-cı ravi) meçhuldürler, dolayısı ile hadis cidden (çok) zayıftır.

    nasibi devam ediyor:


    فنظر-آدم عليه السلام- إليهم بعين الحسد وتمني منزلتهم، فتسلط الشيطان عليه حتى أكل من الشجرة التي نهي عنها، وتسلط على حواء لنظرها إلى فاطمة بعين الحسد حتى أكلت من الشجرة كما أكل آدم؛ فأخرجهما الله عز وجل عن جنته وأهبطهما إلى جوار الأرض
    Ve Adem(a.s) Onlara(Ehlibeyte) kıskançlik dolu bakışlarla bakti ve onlarin makaminda olmayi arzuladi.Bu nedenle Şeytan onu kontrol etmeye ve yasak olan ağaçtan yemeğe yöneltti.O ,Hevvanida kontrol etti veO(Hevva) Ademin yediği ağaçtan yedi çünki O(Hevva) Fatimaya kıskanclik dolu gözlerle bakmışti.Bu Sebeden Allah onlari Cennetten çikardi ve Yeryüzüne yerleştirdi

    “Biharul Envar” 26/273;, “Uyun Ekberul riza” 170; ve “Enverul Vilayet”
    cevap: bu hadisi Şeyh Saduk r.a "Uyunu ahbar er-Rıza a.s" kitabında ve ondan naklen II Meclisi r.a "Bihar el-Envar", 11/164‘de rivayet etmiştir. hadisin "Uyunu ahbar er-Rıza a.s" kitabından aslı:
    • [li]حدثنا عبد الواحد بن محمد بن عبدوس النيسابوري العطار رضي الله عنه قال: حدثنا علي بن محمد بن قتيبة عن حمدان بن سليمان عن عبد السلام بن صالح الهروي قال: قلت للرضا عليه السلام: يا بن رسول الله اخبرني عن الشجرة التي اكل منها آدم وحواء ما كانت؟ فقد اختلف الناس فيها فمنهم من يروى انها الحنطة ومنهم من يروى انها العنب ومنهم من يروى انها شجره الحسد فقال عليه السلام: كل ذلك حق قلت: فما معنى هذه الوجوه على اختلافها؟ فقال: يا أبا الصلت ان شجرة الجنة تحمل أنواعا فكانت شجرة الحنطة وفيها عنب وليست كشجره الدنيا وان آدم عليه السلام لما أكرمه الله تعالى ذكره باسجاد ملائكته وبادخاله الجنة قال في نفسه: هل خلق الله بشرا أفضل منى؟ فعلم الله عز وجل ما وقع في نفسه فناداه ارفع رأسك يا آدم وانظر إلى ساق العرش فرفع آدم رأسه فنظر إلى ساق العرش فوجد عليه مكتوبا: لا اله إلا الله محمد رسول (ص) وعلي بن أبي طالب عليه السلام أمير المؤمنين وزوجته فاطمة سيده نساء العالمين والحسن والحسين سيدا شباب أهل الجنة فقال آدم عليه السلام: يا رب من هؤلاء؟ فقال عز وجل: هؤلاء من ذريتك وهم خير منك ومن جميع خلقي ولولاهم ما خلقتك ولا خلقت الجنة والنار ولا السماء والأرض فإياك ان تنظر إليهم بعين الحسد فأخرجك عن جواري فنظر إليهم بعين الحسد وتمنى منزلتهم فتسلط عليه الشيطان حتى اكل من الشجرة التي نهى عنها وتسلط على حواء لنظرها إلى فاطمة عليها السلام بعين الحسد حتى اكلت من الشجرة كما اكل آدم عليه السلام
      فأخرجهما الله عز وجل عن جنته فأهبطهما عن جواره إلى الأرض
      bana Abdulvahid b. Muhammed b. Abdus en-Nişaburi el-Attari r.a anlattı ve dedi ki: bana Ali b. Muhammed b. Kuteybe Hamdan b. Süleyman’dan, o da Abdusselam b. Salih el-Herevi’den anlattı ve dedi ki:

      Şeyh Saduk r.a, "Uyunu Ahbar er-Rıza a.s", 2/275
      [/li]


    hadis sahih değildir, senedinde kırmızı ile işaretlediğim iki ravi Abdulvahid b. Muhammed b. Abdus en-Nişaburi (bkz: "Mucem ricalil hadis", 7/262, 4011-ci ravi) ve Hamdan b. Süleyman (bkz: "Mucem ricalil hadis", 12/40, 7365-ci ravi) meçhuldürler.

    daha sonra nasibi bir bilgi daha aktarmıştır ama her halde kopya çektiği siteden bilginin kaynağını kopyalamayı unuttuğu için kaynağı göstermemiştir. eğer kaynağı eklerse yine cevaplarız.

    bu cevaptan sonra nasibilerin kendi kaynaklarından alimlerinin ve sahih hadislerinin nebi ve rasuller a.s hakkında söylediklerini ortaya koyuyoruz: nasibiler ve nübüvvet

    #2
    Ynt: "rafizilere göre Allah c.c'ın peygamberleri a.s nasibidir" idaasına cevap

    Allah emeklerini zayi etmesin Kardeş...

    Yorum


      #3
      Ynt: "rafizilere göre Allah c.c'ın peygamberleri a.s nasibidir" idaasına cevap

      arkadaşlar, lütfen başlığın adına bakın, açıldığı bölüme bakın ve sonra bir şeyler yazın. Şia leyhindeki iddalara, şia ile ortaya atılmış şüphelere cevap verilen bir başlığı kalkıp tartışma meydanına çevirmişsiniz.

      Yorum

      YUKARI ÇIK
      Çalışıyor...
      X