Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

"Kur’an 17000 ayettir" hadisinin incelenmesi

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    "Kur’an 17000 ayettir" hadisinin incelenmesi

    BİSMİLLAHİR RAHMANİR RAHİM
    HAMD OLSUN ALEMLERİN RABBİNE
    VE SELAM OLSUN MEVLAMIZ MUHAMMEDE VE TERTEMİZ EHLİ BEYTİNE

    bundan sonra… İslam düşmanlarının Kur’an-ı Kerim hakkındaki tahrif iddalarını dayandırdıkları zayıf hadislerden birisi de "Kur’an 17000 ayettir" hadisidir. bu hadisi Şeyh Kuleyni r.a "el-Kafi" kitabında rivayet etmiş, Allame II Meclisi r.a ise "el-Kafi" şerhi olan "Miratul Ukul" kitabında hadisin muvassak olduğuna hükmetmiştir. işte bu yüzden İslam düşmanları bu hadis üzerinde sıkca durmaktadırlar. inşaAllah şimdi hadisin aslını "el-Kafi"den aktaracak, daha sonra ise onun durumu hakkında konuşacağız.

    Şeyh Kuleyni r.a "el-Kafi"de şöyle rivayet etmektedir:

    • [li]محمد بن يحيى، عن أحمد بن محمد، عن علي بن الحكم، عن هشام بن سالم، عن أبي عبدالله (عليه السلام) قال: إن القرآن الذي جاء به جبرئيل (عليه السلام) إلى محمد (صلى الله عليه وآله) سبعة عشر ألف آية
      Muhammed b. Yahya Ahmed b. Muhammed’den, o Ali b. el-Hakem’den, o Hişam b. Salim’den, o da Ebu Abdullah (imam Cafer es-Sadık a.s)‘dan şöyle rivayet etti: "Cebrail a.s’ın a.s Muhammed s.a.a’e indirdiği Kuran 17000 ayettir"

      Kuleyni r.a, "el-Kafi", 2/634, hadis 28
      [/li]


    II Meclisi r.a "el-Kafi" şerhi olan "Miratul Ukul" kitabında bu hadisin muvassak olduğuna hükmetmiştir ancak bu bir yanılgıdır. zira hadisin senedinde kırmızı ile işaretlediğim ravi Ahmed b. Muhammed vardır ki, o es-Seyyari’dir. II Meclisi r.a’ın hadis hakkında hüküm verirken yanılgıya düşmesinin sebebi ravi Ahmed b. Muhammed es-Seyyari’yi Ahmed b. Muhammed el-Berki veya Ahmed b. Muhammed b. İsa -Allah ikisinden de razı olsun- karıştırmış olmasıdır. fakat doğru olan bu şahsın Ahmed b. Muhammed es-Seyyari olduğudur ki, bunun delili de bu hadisin bizzat Ahmed b. Muhammed es-Seyyari’nin kendisinin telif etmiş olduğu "Kıraatler" kitabında mevcut olmasıdır. o yüzden bu kişinin es-Seyyari olduğu kesindir, es-Seyyari ise hadiste zayıf ve mezhebi bozuk (gulat) olan bir kişidir. Seyyid Ebul Kasım el-Hoi r.a onun biografisinde şu bilgileri vermektedir:
    • [li]أحمد بن محمد بن سيّار
      Ahmed b. Muhammed b. Seyyar

      قال النجاشي: أحمد بن محمد بن سيّار أبو عبد اللّه الكاتب بصري: كان من كتّاب آل طاهر، في زمن أبي محمد عليه السلام، ويعرف بالسيّاري، ضعيف الحديث، فاسد المذهب
      Necaşi r.a dedi ki: Ahmed b. Muhammed es-Seyyar, Ebu Abdullah el-Katib Basri. Ebu Muhammed (imam Hasan Askeri a.s) zamanında Al-i Tahir’in katibi olmuştur, es-Seyyari diye tanınır, hadiste zayıf ve mezhebi fasiddir.

      وقال الشيخ: أحمد بن محمد بن سيّار أبو عبد اللّه الكاتب، بصري، كان من كتّاب آل طاهر، في زمن أبي محمد عليه السلام ويعرف بالسيّاري، ضعيف الحديث، فاسد المذهب، مجفو الرواية، كثير المراسيل
      ve Şeyh (Tusi r.a) dedi ki: Ahmed b. Muhammed es-Seyyar, Ebu Abdullah el-Katib Basri. Ebu Muhammed (imam Hasan Askeri a.s) zamanında Al-i Tahir’in katibi olmuştur, es-Seyyari diye tanınır, hadiste zayıf ve mezhebi fasiddir, rivayetleri terk edilmiştir, mürsel hadisleri fazladır.

      وقال ابن الغضائري: أحمد بن محمد بن سيّار، يكنّى أبا عبد اللّه القمّي المعروف بالسيّاري، ضعيف متهالك، غال، محرّف، إستثنى شيوخ القميّين
      ve ibni Ğadairi r.a dedi ki: Ahmed b. Muhammed es-Seyyar, künyesi Ebu Abdullah, el-Kummi, Seyyari olarak bilinir, zayıf, gulat ve terkedilmiştir, Kumluların şeyhleri onu istisna etmiştirler.

      وضعفّه: محمد بن الحسن بن الوليد، وتبعه على ذلك: أبو جعفر بن بابويه [الصدوق‏] وأبو العباس ابن نوح. ذكره النجاشي في ترجمة محمد بن أحمد بن يحيى
      Muhammed b. Hasan el-Velid r.a onu zayıf saymış ve Şeyh Saduk ve Ebul Abbas b. Nuh bu konuda ona tabi olmuşlardır ki, bunu Necaşi Muhammed b. Ahmed b. Yahya’nın tercümesinde şöylemiştir.

      وقال الشيخ في الاستبصار: الجزء 1، باب المتصيّد يجب عليه التمام أم التقصير، الحديث 846: وقال أبو جعفر ابن بابويه : رحمه اللّه : في فهرسته، حين ذكر كتاب النوادر: أستثني منه ما رواه السيّاري، وقال: لا أعمل به ولا أفتي به لضعفه
      ve Şeyh (Tusi r.a) "el-İstisbar" kitabının 1-ci cildinde 846-cı hadiste dedi ki: Ebu Cafer b. Babaveyh (Şeyh Saduk r.a) dedi ki: "Seyyari’den rivayet edilenler istisna edilmiştir" ve yine dedi ki: "onunla amel edilmez"

      Seyyid Ebul Kasım el-Hoi r.a, "Mucem ricalil hadis", 3/81, 874-cü ravi
      [/li]

    #2
    Ynt: "Kur’an 17000 ayettir" hadisinin incelenmesi

    Şu An Karadenizdeyim. Akşam kahvade bir selefi Şii olduğumu bilmeden masada diğer insanlarda dahil olmak üzere suriye meselesi üzerinden Şiilere öyle ağır saldırıyorlar ki konu dün 17000 Ayet muhabbeti idi... Allah Islah etsin...

    Yorum

    YUKARI ÇIK
    Çalışıyor...
    X