Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Veliy-i Fakih'e muhalefet, İmamlara as muhalefet ve Allah’a cc şirk haddindedir!

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #31
    Ynt: Veliy-i Fakih'e muhalefet, İmamlara as muhalefet ve Allah’a cc şirk haddindedir!

    [quote author=hatt-ı imam link=topic=20445.msg125015#msg125015 date=1305197634]
    elmeddin kardeş velayeti fakih, İmam Humeyni r.a.'in İslam 'da devlet kitabında delilleri ile açıkladığı gibi ilahi bir zorunluluktur. öyleki diğer ibadetlerin hakkıyla yerine getirlimesi bu makamın oluşturulmasına bağlıdır. İslam müslümanların birliğini emrede ve buna görede askeri,siyasi, ictimai kurallar koyar. bu kuralları uygulayacak bir makamı öngörür. bu yüzden velayeti fakih İmam r.a. bahsettiği gibi zarurettir. ve her müslümanın üzerinde yönetme ile ilgili hakkı vardır. onun emirlerine uymayacak olan İslam cemaatinin dışına çıkma tehlikesi ile karşı karşıya kalacaktır.[/quote]

    abi, benim sorum açık ve net. ben veliyi fakih nedir, ne iş yapar bilmiyor değilim, Seyyid Humeynin r.a "Velayeti Fakih" kitabına bile -az da olsa- konu hakkında bilgi için bakmış birisiyim, kendimde Veliyyi fakihi inkar ediyor değilim aksine yoluna canımı veririm. ama din her kesin kendi isteğine, kafasına göre ortaya koya bileceği bir şey değil. din kanundur, sınırları çizilmiş, belli-başlı bir kanun! Veliyyi fakih Seyyid Humeyniye r.a "seni kabul etmeyeni tutuklayalımmı ve s.?" diye sorulduğunda cevabı "niye? ben Usuliddindemiyim ki?" şeklinde olmuştu. sorumu tekrar ediyorum eğer cevap vermek isterseniz buyrun:

    1. Veliyyi fakih Allah tarafındamı atanıyor?


    veliyyi fakih sizin sorularınızda ima ettiğiniz şekilde değil bizim durumumuza göre masumdur. yani imamların masumiyetinden bahsetmiyoruz. ilmin sağladığı yakin ölçüsündeki masumiyetten bahsediyoruz ki bu masumiyet her insanın kendi ilmiyle sınırlıdır. bizler içkinin, kumarın sonuçlarını bildiğimiz için o günahlardan masumuz işlemiyoruz ama veliyyi fakihin ilmi bizden kat be kat üstün olduğu için bizim sonuçlarını tam olarak idrak edemediğimiz birçok yanlıştan da masumdur.

    diğer türlü sorarsanız da evet ben gaybi yardıma ve desteğe sahip olduğuna da inanıyorum.
    nebi, rasul ve vasilerden a.s başka kimse masum değildir ve olamaz! masumiyet de amel edilerek kazanılan bir bağış değil. masumiyetin ne olduğunu hakkında bilgi için isterseniz Ahzab suresi 33-cü ayetin tefsirine bakınız.

    diğer yandan yukarıda da vurguladığım gibi eğer "veliyyi fakih masumdur" şeklinde bir inancınız varsa bu inancınızın gereği olarak diğer müçtehidler sizin görüşünüze göre en azından sapkın olmalıdırlar.

    Yorum


      #32
      Ynt: Veliy-i Fakih'e muhalefet, İmamlara as muhalefet ve Allah’a cc şirk haddindedir!

      Elmeddin kardeş, bizim içimizde doğan hislerin nas olacak bir yanı yok. Biraz esprimsi cevapladık, bağışlayın.
      Yalnız şunu söyleyebiliriz.

      İmam Ali Hamanei in İstiftaat risalesinde Veliyyi Fakihle ilgili hükümler her şeyi açıklamaktadır. biz de o hükümlere tabiyiz. Bu konu size mechul de değildir.

      Özetle diyebiliriz ki, Veliyi Fakih İmam Ali Hamanei, taklit mercileri dahil bütün ulemanın emrine itaatinin farz olduğu makamdadır.

      Taklit mercilerinin velayeti fakihten farklı fıkhi hükümler irad etmesinin Velayyi Fakihe itaatsizlikle alakası yoktur. Nitekim bu konularda kendilerine verilen izinle ictihat etmektedirler. Farklılık başka, itaatsizlik başka bir şeydir.

      Taklit mercilerinin İmam Ali Hamanei ile fıkhi konularda farklı hüküm ictihad etmeleri ayrı bir şey, ona itaatsizlik etmeleri ayrı bir şeydir.

      Hiç bir taklit merciiini ve alimin İmam Ali Hamanein verdiği emre itaatsizlik yapma şansı yoktur. İtaatsizlik ettiği an cezai müeyyide ile karşılaşır.

      Hal böyle iken, imam naiblerinin sapmaları örnek gösterilerek peygamberler ve imamlar gibi masum olmadığına inanılan Veliyyi Fakihin yanılabileceğinden hareketle, onun emirlerine aykırı bir yol tutulamaz. Tutulursa bu yol sadece sapıklık yolu olur.
      Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
      Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

      Yorum


        #33
        Ynt: Veliy-i Fakih'e muhalefet, İmamlara as muhalefet ve Allah’a cc şirk haddindedir!

        Elmeddin kardeş, masumiyet konusunu Şehid Üstad Ayetullah Murtaza Mutahhariden hiç baktınız mı? Biz bu konuda Mutahhariye itaat ediyoruz.
        Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
        Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

        Yorum


          #34
          Ynt: Veliy-i Fakih'e muhalefet, İmamlara as muhalefet ve Allah’a cc şirk haddindedir!

          elmeddin kardeş önce sakinleşelim, okurken bile kızgınlık kokan cümleler kurmaktan vazgeçelim netice de biz burada fikir alışverişi yapıyoruz. sonra hiç istemediğimiz noktalara gelmek istemiyorum.

          veliyyi fakihi elbette ki alimler seçiyor. zaten yukarıda yazdığım diğer mesajlarımı okursanız "O'nu oraya getirenler" diye bir cümle göreceksiniz. ama insanların seçmiş olması demek o makamın böyle her önüne gelenin inkar edebileceği, yanlışını bulabileceği bir makam olduğunu ve o makamın sahibinin de senin benim gibi olduğunu düşünmemizi gerektirmez. netice de yeryüzünde her iş insanların eliyle olmakta ama gaybi yardımlar layık olanların her daim yanında bulunmaktadır.

          makamın kendisinin tüm müslümanlar üzerinde bir yaptırım gücü vardır. o makama itaat etmeyenler daha önce de söylediğim gibi İslamın zorunlu olarak varolmasını istediği bir makama ters düşmüşlerdir. gerisini kendileri düşünsünler. bizlerin o alimlerle işi yoktur ve o alimlerin bizlerin üzerinde hiçbir tasarrufta bulunma ihtimalleri de yoktur.

          masumiyet denildiğinde sen hala bizim nebilerin,imamların masumiyetinden bahsettiğimizi sanıyorsun. yukarıda verdiğim örneğe bir daha bakarsan kastettiğimin ne olduğunu anlarsın. ayetin tefsirini de okumuş durumdayım. ama kusura bakma sen biraz dar bir çerçeveden bakıyorsun. söylemek istediğimizi anlamıyorsun.
          KIYAMI UNUTTUK YA RAB! NAMAZI BATIL EYLEDİK.

          Yorum


            #35
            Ynt: Veliy-i Fakih'e muhalefet, İmamlara as muhalefet ve Allah’a cc şirk haddindedir!

            bu sözleri yazıp yazmamayı çok düşündüm. doğrumu ediyorum yoksa yanlışmı diye ve s. yazdığım takdire ne olur, sevdiğim hurmet ettiğim, kendi abim, kardeşim bildiğim kimselerle karşı-karşıya kalırımmı ve s. diyede düşündüm. o abilerim ki, kendi sırrrımı bile ondan gizlemiyorum, türlü-türlü konularda yardımını görmüşüm ama bu başlık ve burada konuşulanlardan sonra yazmayı kendime borç, şer-i vazife olarak gördüm. olacaklarda dinim için katlanacağım.

            yukarıda da dediğim gibi Allah tarafından tayin edilenler sadece nebi, rasul ve vasilerdir. masum olanlarda yine sadece nebi, rasul ve vasilerdir a.s İslam İnkilabı, imam Humeyni ve imam Hamanei sevdalısı bazı kardeşlerimiz, abilerimiz ise durumu gerçekten zor bir hale getiriyorlar. bir yandan geçmişlerini, mukaddesatlarını savunuyorlar -ki, buna hakları var- sanki Ehli Beyt a.s ile Ebu hanife ve diğer mukaddesatları dostmuş gibi bir görünüm vermeğe çalışıyorlar ve bununlada tüm bir tarihi, hakikati tahrif ediyorlar. ehli sünnet mukaddesatı için tarihi, hakikatleri tahrif etmeği göze alan bu kardeşlerimiz diğer yandan da gerçekten açık bir şekilde Gulat ola biliyorlar. öyle ki, 2 dakika içinde insanı munafık, Velayeti fakih düşmanı ve s. bile ilan ede biliyorlar. gerçekten sevgi insanın gözünü kör edermiş. ya abilerim, kardeşlerim nasıl oluyorda sizler -Allah tarafından veli tayin edilmiş- Ehli Beyti a.s göre-göre onlar karşısında direnen, zorla Onlardan biat almaya çalışan kimseleri tekfir edemiyorsunuzda alimler tarafından seçilmiş Veliyi fakihi kabullenmeyenleri munafık ilan ediyorsunuz? bu hnagi mantık? ne yapıyorsunuz siz? din oyun oyuncakmı isteyen istediği kaideyi eklesin. din Allahın dinidir ve Rasul s.a.a-dan sonra masum imamlar a.s bile bu dine bir ekleme, çıkarma yapamazlar. bu devrimin önderi Veliyyi fakih "ben usuliddinden değilim" dediği halde ne yapıyorsunuz siz? farkındamısınız bilmiyorum ama biraz çekimeseniz "imam Humeyni a.s" diyeceksiniz, biraz daha ireli gidip "Humeyniyi Allah tayin etti" diyeceksiniz, biraz daha "Humeyni masumdur" ve biraz daha "tüm ümmet kafirdir"

            ne yapıyorsunuz siz? Allah aşkına iyice düşünün, Allah c.c ehli kitaba hitaben "Ey kitap ehli, dininizde aşırı gitmeyin ve Allah hakkında gerçek olanı söyleyin." buyuruyor. ama bu hitap sadece onlarımı kapsıyor? bize dinimizde aşırı kaçmak caizmi? lütfen bir şeyler yazdığınızda düşünün, din oyun değildir.

            Yorum


              #36
              Ynt: Veliy-i Fakih'e muhalefet, İmamlara as muhalefet ve Allah’a cc şirk haddindedir!

              [quote author=Mehmet UFUKALP link=topic=20445.msg125018#msg125018 date=1305198332]
              Elmeddin kardeş, bizim içimizde doğan hislerin nas olacak bir yanı yok. Biraz esprimsi cevapladık, bağışlayın.[/quote]

              estağfirllah abi.

              İmam Ali Hamanei in İstiftaat risalesinde Veliyyi Fakihle ilgili hükümler her şeyi açıklamaktadır. biz de o hükümlere tabiyiz. Bu konu size mechul de değildir.
              elbette, "İstiftaat" bende de var. hatta "Vealyeti Fakih" kitabıda bende var.

              Özetle diyebiliriz ki, Veliyi Fakih İmam Ali Hamanei, taklit mercileri dahil bütün ulemanın emrine itaatinin farz olduğu makamdadır.
              amenna

              Taklit mercilerinin velayeti fakihten farklı fıkhi hükümler irad etmesinin Velayyi Fakihe itaatsizlikle alakası yoktur. Nitekim bu konularda kendilerine verilen izinle ictihat etmektedirler. Farklılık başka, itaatsizlik başka bir şeydir.
              bu izni Veliyyi fakihmi veriyor yoksa?

              Taklit mercilerinin İmam Ali Hamanei ile fıkhi konularda farklı hüküm ictihad etmeleri ayrı bir şey, ona itaatsizlik etmeleri ayrı bir şeydir.
              masum olan kimse bir görüş ortaya koyduğunda masum olmayanın kayıtsız şartsız itaati farzdır. ve eğer masum kimseye muhalif ve ya ondan farklı bir görüş ortaya koyarsa bu sapkınlık olur.

              Yorum


                #37
                Ynt: Veliy-i Fakih'e muhalefet, İmamlara as muhalefet ve Allah’a cc şirk haddindedir!

                hah! işte tam da korktuğum buydu. yine anlamadan dinlemeden başını öne eğerek bize verip veriştirmişsin.

                bizim kime nasıl yaklaştığımızı kimi ne için öne sürdüğümüzü defaatle bu sitede tartıştık. küfre giren girmiştir çok ta umurumuzda değil. kimseyi temize çıkarmaya çalışmıyoruz. sadece İslam İnkılabının ve mektebin sevgisini bu mektebi tanımayanlara sevdirerek anlatmaya ve kabul ettirmeye çalışıyoruz. eğer derdimiz başka olsaydı velayete de bu denli bağlı olmaz, ister şii ister sünni olsun velayeti kabullenmeyenlerin yanımızda değeri yoktur demezdik.

                dediklerimizi anlamadan dinde aşırı gitmeyin ayetini bize karşı kullanacağına elmeddin kardeş birçok alimin hilafına önüne geleni "müslüman değiller" diye yaftalayanlara karşı kullan.

                Allah aşkına biz ne demişiz ki neredeyse gulatla aynı kefeye koydun? masumiyeti mi inkar ettik, günahkarlara uyun mu dedik, birilerini ilah mı ilan ettik? bu nasıl bir saptırmadır. yazdıklarımız yukarıda dileyen okur. bazılarınca küçümsenen bir makamın ve o makamın sahibini değerinden bahsetmek mi gulatlık oldu?

                kaldı ki bu kadar tartıştığımız yazıyı bir başka alimimiz yazmıştır. şimdi o da mı gulat oldu?
                KIYAMI UNUTTUK YA RAB! NAMAZI BATIL EYLEDİK.

                Yorum


                  #38
                  Ynt: Veliy-i Fakih'e muhalefet, İmamlara as muhalefet ve Allah’a cc şirk haddindedir!

                  Hiç bir taklit merciiini ve alimin İmam Ali Hamanein verdiği emre itaatsizlik yapma şansı yoktur. İtaatsizlik ettiği an cezai müeyyide ile karşılaşır.
                  bu nasıl bir ceza şekli oluyor? Şeyh Muntaziri hakkında niye uygulanmadı? şuan Seyyid Kazım Burucerdi hakkında niye uygulanmıyor?

                  Hal böyle iken, imam naiblerinin sapmaları örnek gösterilerek peygamberler ve imamlar gibi masum olmadığına inanılan Veliyyi Fakihin yanılabileceğinden hareketle, onun emirlerine aykırı bir yol tutulamaz. Tutulursa bu yol sadece sapıklık yolu olur.
                  konu şuan itibari ile bu değil. ben Ali b. Ebu Hamzanın l.a imam Musa el-Kazımın a.s nasibi olduğunu bile şimdi duyuyorum.

                  Yorum


                    #39
                    Ynt: Veliy-i Fakih'e muhalefet, İmamlara as muhalefet ve Allah’a cc şirk haddindedir!

                    [quote author=Mehmet UFUKALP link=topic=20445.msg125019#msg125019 date=1305198453]
                    Elmeddin kardeş, masumiyet konusunu Şehid Üstad Ayetullah Murtaza Mutahhariden hiç baktınız mı? Biz bu konuda Mutahhariye itaat ediyoruz.
                    [/quote]

                    rica ediyorum abi, Şeyh Mutaharri r.a ne diyorsa buraya aktarın onu.

                    Yorum


                      #40
                      Ynt: Veliy-i Fakih'e muhalefet, İmamlara as muhalefet ve Allah’a cc şirk haddindedir!

                      kendi hallerine bırakılmaları, değerlerinin halkın gözünde yitirilmesi yeterli değil mi?
                      KIYAMI UNUTTUK YA RAB! NAMAZI BATIL EYLEDİK.

                      Yorum


                        #41
                        Ynt: Veliy-i Fakih'e muhalefet, İmamlara as muhalefet ve Allah’a cc şirk haddindedir!

                        [quote author=hatt-ı imam link=topic=20445.msg125020#msg125020 date=1305199054]
                        elmeddin kardeş önce sakinleşelim, okurken bile kızgınlık kokan cümleler kurmaktan vazgeçelim netice de biz burada fikir alışverişi yapıyoruz. sonra hiç istemediğimiz noktalara gelmek istemiyorum.[/quote]

                        inan abi bende.

                        veliyyi fakihi elbette ki alimler seçiyor. zaten yukarıda yazdığım diğer mesajlarımı okursanız "O'nu oraya getirenler" diye bir cümle göreceksiniz. ama insanların seçmiş olması demek o makamın böyle her önüne gelenin inkar edebileceği, yanlışını bulabileceği bir makam olduğunu ve o makamın sahibinin de senin benim gibi olduğunu düşünmemizi gerektirmez. netice de yeryüzünde her iş insanların eliyle olmakta ama gaybi yardımlar layık olanların her daim yanında bulunmaktadır.
                        konu şuan itibari ile bu değil. Veliyyi fakih kimdir? necidir? ne iş yapar? bunlar hiç brisi değil. konu Veliyyi fakihi Allahın tayin edip etmediği.

                        masumiyet denildiğinde sen hala bizim nebilerin,imamların masumiyetinden bahsettiğimizi sanıyorsun. yukarıda verdiğim örneğe bir daha bakarsan kastettiğimin ne olduğunu anlarsın. ayetin tefsirini de okumuş durumdayım. ama kusura bakma sen biraz dar bir çerçeveden bakıyorsun. söylemek istediğimizi anlamıyorsun.
                        bu sözler bana biliyormusunuz neyi hatırlatıyor? Harun Yahyaya "siz Mehdimisiniz?" sorusu sorulduğunda adamın verdiği cevabı. masumiyyet bilinen bir şeydir. eğer nebi, rasul ve vasilerde a.s olan masumiyeti olumsuzluyorsanız şu halde deyin ki, masum değil. çünkü zaten sizin illaki masumiyyet adını tamak istediğiniz şey masumiyyet değil.

                        Yorum


                          #42
                          Ynt: Veliy-i Fakih'e muhalefet, İmamlara as muhalefet ve Allah’a cc şirk haddindedir!

                          [quote author=hatt-ı imam link=topic=20445.msg125030#msg125030 date=1305199872]
                          kendi hallerine bırakılmaları, değerlerinin halkın gözünde yitirilmesi yeterli değil mi?[/quote]

                          Allah aşkına siz ne diyorunuz? sizin Şeyh Muntazirinin ölümüne kadar medresede ders verdiğinden haberiniz varmı? yada Şuanda Seyyid Kazım Burucerdinin ders verdiğinden?

                          Yorum


                            #43
                            Ynt: Veliy-i Fakih'e muhalefet, İmamlara as muhalefet ve Allah’a cc şirk haddindedir!

                            [quote author=hatt-ı imam link=topic=20445.msg125027#msg125027 date=1305199692]
                            hah! işte tam da korktuğum buydu. yine anlamadan dinlemeden başını öne eğerek bize verip veriştirmişsin.[/quote]

                            neyi anlamıyorum? soru sordum açıkca arkadan dönerek cevap vermeğe çalışıyorsunuz. direk "Humeyniyi Allah tayin etmiştir" diyemiyor ama "yaprağın biel Allahın izni ile düştüğünü" örnek vererek Humeynide Allahın ataması iel geldimi demeye çalışıyorsunuz?

                            bizim kime nasıl yaklaştığımızı kimi ne için öne sürdüğümüzü defaatle bu sitede tartıştık.
                            mesele biliyormusunuz nedir abim? bu dinde her keyfi isteyenin keyfi istediği şekilde birilerini masum, Allah tarafından atanmış ve s. olarak görmeğe yetkisi yoktur, izini yoktur. bu dinin belirlediği sınırlar dışına çıkanlar sapıklardır.

                            küfre giren girmiştir çok ta umurumuzda değil. kimseyi temize çıkarmaya çalışmıyoruz.
                            bu sitede Ebu hanifenin aslında imam Cafer es-Sadıkın a.s öğretilerini halka anlattığı bile söylendi. yetmedi gaspçı halifelerin bile işledikleri cinayeti küçük bir hata şeklinde anlatmaya çalışanlarda oldu.

                            sadece İslam İnkılabının ve mektebin sevgisini bu mektebi tanımayanlara sevdirerek anlatmaya ve kabul ettirmeye çalışıyoruz. eğer derdimiz başka olsaydı velayete de bu denli bağlı olmaz, ister şii ister sünni olsun velayeti kabullenmeyenlerin yanımızda değeri yoktur demezdik.
                            ne Şia, ne Ehli beyt, ne İslam, ne Rasulullah s.a.a kimsenin tekelinde değildir! bizim kimseyede "sen Humeyniden, İnkilaptan söz etme" demeye de hakkımız yoktur. ama bu dinin belirlediği snınırları gözetmeye her kesin hakkı vardır. biliyormusunuz imam Alinin a.s ilah olduğunu öne sürenler bile bunu sevgilerinden yaptıklarını söylüyorlardı. ama imamlarımız a.s ne dedi?

                            2-Muhammed bin Mûsa bin Mutevekkil r.a, Hüseyin bin Halid-i Sayrefî’den İmam Rıza a.s’ın şöyle buyurduğunu naklediyor: "Tenasühe inanan kâfirdir. Allah Gulat'a1 lanet etsin ve onları rahmetinden uzaklaştırsın. Keşke Yahudî olsaydılar, keşke Mecusi olsaydılar, Hıristiyan olsaydılar, Kaderiyye olsaydılar, Murcia olsaydılar, Hururiye2 olsaydılar! Onlarla oturup kalkmayın, dostluk kurmayın, onlardan uzaklaşın; zira Allah, onlardan uzaktır."

                            __________
                            1-imamlara a.s ilahlık atfeden kafirler
                            2-harici


                            Şeyh Saduk r.a, "Uyunu Ahbariri Riza a.s"

                            haricilerin akidelerini anlatmaya gerek varmı?


                            dediklerimizi anlamadan dinde aşırı gitmeyin ayetini bize karşı kullanacağına elmeddin kardeş birçok alimin hilafına önüne geleni "müslüman değiller" diye yaftalayanlara karşı kullan.

                            Allah aşkına biz ne demişiz ki neredeyse gulatla aynı kefeye koydun? masumiyeti mi inkar ettik, günahkarlara uyun mu dedik, birilerini ilah mı ilan ettik? bu nasıl bir saptırmadır. yazdıklarımız yukarıda dileyen okur. bazılarınca küçümsenen bir makamın ve o makamın sahibini değerinden bahsetmek mi gulatlık oldu?
                            dinde aşırı gitmek sadece birilerine ilahmı demek oluyor yoksa?

                            kaldı ki bu kadar tartıştığımız yazıyı bir başka alimimiz yazmıştır. şimdi o da mı gulat oldu?
                            inşaAllah yakında İran yolcusuyum. o zaman alim ile bizzat görüşeceğim, ne dediğini, açıklamasını da bizzat kendisinden öğreneceğim.

                            Yorum


                              #44
                              Ynt: Veliy-i Fakih'e muhalefet, İmamlara as muhalefet ve Allah’a cc şirk haddindedir!

                              elmeddin kardeş konuyu farklı boyutlara çekmene gerek yok. o konuları zamanında çok konuştuk. gerekirse yine konuşuruz ama kimsenin kimseyi dinlemediği konulara girmeye gerek yok.

                              kusura bakma ama sen normal şekilde tartışmayı beceremiyorsun. hemen saldırıya geçip ortamı geriyorsun. yukarıda yazdım sakinleş diye. fikir alışverişi yapalım diye sen bizi gulat ettin.

                              biz kendi keyfimize gelen şeyi din diye sizlere anlatmıyoruz. bu büyük bir iftira. daha önce de yazdım bazılarınca küçümsenen bir makamın ve o makamın sahibinin değerini anlatmaya çalışıyoruz.

                              Allah aşkına şu yazdığım mesajlardan birinde gulatlığa veya dine birşeyler katmaya bir örnek ver. imamların sayısınımı 13 e çıkarmışız, imamlardan daha mı üstün tutmuşuz? ne yapmışız? bir alimin yazdığı makale üzerinden yorum yapmışız. sen olaya böyle saldırganca girmeseydin fikir alışverişi yapmaya devam edecektik. yanlışsak yanlış olduğumuzu anlardık. ama sen bütün anlayış kanallarını kapatıp direkt bir savunma sahiplenme psikolojisiyle(ki senin savunduklarına düşman olan kimse yok karşında) saldırmaya başladın. ne dediğimi bir kez daha oku Allah aşkına.

                              muntazari meselesine gelince. ölümüne kadar ders vermiş olsa da İmam Humeyni dönemindeki yanlışlarından dolayı bir nevi mahrum bırakıldığı makamı sen de iyi bilirsin. kimlerin oyununa geldiğini de. diğer şahsı tanımıyorum. ve açık söyleyeyim velayete karşı ise umrumda değil. niye kızıyorsun ki? yine söylüyorum benim için velayeti kabullenen alimlerin sözleri değer taşır o kadar.
                              KIYAMI UNUTTUK YA RAB! NAMAZI BATIL EYLEDİK.

                              Yorum


                                #45
                                Ynt: Veliy-i Fakih'e muhalefet, İmamlara as muhalefet ve Allah’a cc şirk haddindedir!

                                elmeddin kardeş konuyu farklı boyutlara çekmene gerek yok. o konuları zamanında çok konuştuk. gerekirse yine konuşuruz ama kimsenin kimseyi dinlemediği konulara girmeye gerek yok.
                                abi ben konuyu farklı yerlere çekiyor değilim. sorduğum sorular ortada ve onlara cevap istedim. mümkün kadar da konunun dağılmasını önlemeye çalışıyorum.

                                kusura bakma ama sen normal şekilde tartışmayı beceremiyorsun. hemen saldırıya geçip ortamı geriyorsun. yukarıda yazdım sakinleş diye. fikir alışverişi yapalım diye sen bizi gulat ettin.
                                ben en katı sünnilere ait forumlarda bile yazıştım abi. Amr b. Asın soyunması gerçeği bir katı bir sünniye nasıl tesir eder her halde biliyorsun. ama sünni forumda onu bile sakin-sakin delillerle ortaya koydum yinede bana sen "şöyle konuşuyorsun" diyen olmadı.

                                ek olarak sizi gulat ilan etmiş değilim aksine ayeti yazmamda maksat ilan etme değil uyarı idi.


                                biz kendi keyfimize gelen şeyi din diye sizlere anlatmıyoruz. bu büyük bir iftira. daha önce de yazdım bazılarınca küçümsenen bir makamın ve o makamın sahibinin değerini anlatmaya çalışıyoruz.
                                siz bu makamın sahibinden bile daha çok velayetçilik yapıyorsunuz. Onların r.a söylemediklerini bile söylüyorsunuz. bir tek açık-açık "evet Humeyniyi Allah tayin etti, masumdur, kabullenmeyende kafirdir" demeniz kaldı.

                                Allah aşkına şu yazdığım mesajlardan birinde gulatlığa veya dine birşeyler katmaya bir örnek ver. imamların sayısınımı 13 e çıkarmışız, imamlardan daha mı üstün tutmuşuz? ne yapmışız?
                                abi ben sizi ne gulatlarla kıyasladım ve nede başka bir şey. dediğim dinde aşırılık, aşırılık ise her türlü ola bilir. her şey kendi yerinde güzel duruyor. belkide siz bu meseleye bu kadar müdahil olmamın nedeni olarak "Veliyi fakihleri imamlardan a.s üstün gördüğünüzü düşündüğüm" sanıyorsunuz ama asla. ben brisinin çıkıp "imam Ali a.s -haşa- Allahdır" dediğinde nasıl tepki koyarsam aynısını burada koydum.

                                muntazari meselesine gelince. ölümüne kadar ders vermiş olsa da İmam Humeyni dönemindeki yanlışlarından dolayı bir nevi mahrum bırakıldığı makamı sen de iyi bilirsin. kimlerin oyununa geldiğini de. diğer şahsı tanımıyorum. ve açık söyleyeyim velayete karşı ise umrumda değil. niye kızıyorsun ki? yine söylüyorum benim için velayeti kabullenen alimlerin sözleri değer taşır o kadar.
                                bana tavsiye edeceğini lütfen siz dikkatli okuyun. sizinle ne zaman Velayeti fakih konusunu konuşuyorsam şüphle tavırlarla bana yaklaşıyorsunuz. bin defa "Velayeti fakihin düşmanı babam olsa affetmem" dedim yine de diyorum. sizde kalkmış beni sizin o şahısları eleştirdiğiniz için kızmamla suçluyorsunuz. SubhanAllah. ben burada kimseyi savunuyor değilim, imam Alinin a.s ilah değil kul olduğunu söylemek nasıl bir şey ise bu konuda da söylediklerim aynısıdır. benim anlamadığım siz nasıl oluyorda imam Ali a.s iel savaşanları tekfir etmiyorsunuzda Veliyi fakih ile karşı-karşıya gelenleri munafık, kafir ve s. adlandırıyorsunuz? oysa imam Ali a.s Allahın tayin ettiği bir Vasi, Seyyid Ali Hamenei ise ümmetin alimlerinin seçtiği bir önder. nasıl oluyorda Allahın atadığı vasinin düşmanları kafir olmuyorda ama ümmetin alimlerinin seçtiği birine -tamam düzelteyim ki, hemen Velayet karşıtı ilan edilmeyeyim- imam Seyyid Ali hameneiye muhalif olanlar kafir oluyor?

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X