Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

RESULULLAH (S.AV) HAKKINDA 13 KUR’ANÎ NÜKTE

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    RESULULLAH (S.AV) HAKKINDA 13 KUR’ANÎ NÜKTE

    Bismillahirrahmanirrahim

    1- Bütün alemlere rahmet:

    Âlemleri yaradan ALLAH-u Teala kendisini tanıtırken rahmetinin bütün alemi kapladığını; canlı, cansız bütün varlıkları, mümin, kafir bütün insanları genel rahmetine mazhar kıldığını belirtiyor; “asiet rahmeti kulle şey” (Rahmetim her şeyi kapsamıştır). Diğer taraftan özel bir rahmeti olduğunu ve bunu da yalnızca muttaki ve müminlere ait olduğunu beyan ediyor; “seektubuha lillezine yetteku” (Rahmetimi ancak takva ehline yazarım). Kur’an’da Resulullah’ı tanıtırken Onun aynı sıfata sahip olduğunu; hem genel rahmet hem de özel rahmete sahip olduğunu beyan buyuruyor.

    a) “Biz seni, ancak âlemlere rahmet olarak gönderdik.” (Enbiya, 107)

    Resulullah bütün âlemlere rahmettir, hidayet yolunu göstermede insanlar arasında hiç bir fark gözetmez, ilahi mesajı tebliğ edip insanları hak yola davet etmede ayrıcalık yapmaz, kulların ALLAH’a dönmelerinde o kadar çaba harcamıştır ki, ALLAH-u Teala kendisine şöyle buyuruyor: "(Resulüm!) Onlar iman etmiyorlar diye adeta kendine kıyacaksın!" (Şuara, 3)

    Resulullah, genel rahmeti gereği bütün insanları düşünmek ve onların hidayetlerini istemek zorundadır. Ama birçok insanlar alemlere rahmet, ilahi feyz kaynağı bu peygamberin kadrini bilemediler ve bilememektedirler.

    b) “Andolsun, size içinizden öyle bir Peygamber gelmiştir ki, bir sıkıntıya düşmeniz pek ağır gelir ona, pek düşkündür size, müminlere esirger ve rahimdir.” (Tevbe, 128)

    Ayet-i Kerime’de belirtilen “rahimdir” kelimesi, Resulullah’ın müminlere özel inayeti ve rahmeti olduğuna işaret etmektedir. Hidayet yolunu bulmuş, tekâmül yolunda ilerlemek isteyen, Rabbulalemin'e ulaşmak arzusunda olan müminlere özel ilgi ve alakası olduğunu belirtiyor.

    Ayrıca, o hayatında rahmet vesilesi olduğu gibi, mematından sonra da rahmet vesilesidir.

    2- ALLAH-u Teala her Peygambere ismiyle hitap etmiştir, ama İslam Peygamberine lakabıyla:

    Ya Eyyuher-resul, Ya Eyyuhen-Nebi gibi

    3- Diğer ümmetlere Resullerini isimle çağırmak caiz idi. Ama Resulullah'ı ismiyle çağırmak yasak kılınmıştır.

    “(Ey müminler!) Peygamber'i, kendi aranızda birbirinizi çağırır gibi çağırmayın.” (Nur, 63)

    4- ALLAH Onun bulunduğu şehire bile yemin etmiştir: (Beled, 1)
    La uqsimı bi-hazel-beled * ve ente hillun bi-hazel-beled. (Sen bu beldede (Mekke’de) olduğun halde-olduğun için, bu beldeye yemin ederim!)

    5- ALLAH-u Teala sadece onun ömrüne-canına yemin etmiştir:
    “Senin canına yemin olsun ki onlar sarhoşlukları içinde bocalıyorlardı.” (Hicr, 72)

    6- O şahitlerin şahididir:
    "Her ümmetten bir şahit getirdiğimiz ve seni de onların üzerine bir şahit yaptığımız zaman bakalım kâfirlerin hali ne olacak!.." (Nisa, 41)

    “Küfür yoluna sapıp peygamberi dinlemeyenler o gün yerin dibine batırılmayı temenni ederler ve ALLAH'tan hiçbir haberi gizleyemezler.” (Nisa, 42)

    7- ALLAH ona, kendi razı oluncaya kadar verecek-lütufta bulunacak:
    “Rabbin sana sen razı oluncaya kadar verecek!” (Duha, 5)

    Hiçbir Peygamber hakkında böyle bir tabir yoktur. Hadislerde bu makamın şefaat makamı olduğu nakledilmiştir.

    8- Bütün peygamberlerden onun nübüvvetine misak ve ahit alınmıştır:

    "ALLAH peygamberlerden şöyle söz almıştı: "Andolsun ki size kitab ve hikmet verdim, sonra yanınızda bulunan (kitaplar)ı doğrulayıcı bir peygamber geldiğinde ona muhakkak inanacak ve ona yardım edeceksiniz! Bunu kabul ettiniz mi? Ve bu hususta ağır ahdimi üzerinize aldınız mı?" demişti. Onlar: "Kabul ettik" dediler. (ALLAH da) dedi ki: "Öyleyse şahit olun, ben de sizinle beraber şahit olanlardanım."(Al-i İmran, 81)

    9- ALLAH-u Teala onun azametli (muhteşem) bir ahlak üzere olduğunu söylemiştir:

    Bu tabir de hiçbir Peygamber hakkında kullanılmamıştır. İnneke le-ala hulukin azim… (Kalem, 4)

    Hz. Ali’ye birisi gelere şöyle dedi: “Kur’an Resulullah hakkında ‘Sem azametli bir ahlak üzeresin’ buyuruyor. Ben bunu anlayamıyorum. Bunu bana açar mısınız? Nasıl azametli ahlak üzeredir ALLAH Resulü?! Hz. Ali, onun cevabında şöyle buyurdu: “ALLAH-u Teala Kur’an’da dünya nimetlerinden bahsederken “Metaun qalil” (az bir metadır) buyuruyor. Öbür taraftan bu az diye nitelendirdiği nimetler hakkında yine şöyle buyuruyor: “Ve in teuddu nimetALLAHi la tuhsuha.” (ALLAH’ın nimetlerini saymaya kalkarsanız, sayıp bitiremezsiniz.) Eğer az diye tanıttığı şeyi sayıp bitirmeye gücümüz yetmeyecekse, azametli diye tarif ettiği şeyi ben sana nasıl anlatayım?! Nasıl tarif edeyim?

    10- ALLAH-u Teala onu bize en güzel, en kamil örnek olarak tanıtıyor:

    “Muhakkak ki sizin için ALLAH Resulünde güzel örnek vardır.” (Ahzap, 21)

    Ona has olan makamlar, ya da ona has hükümler elbette vardır. Bizim onun gibi olmamız, ya da onun makamına ulaşmamız asla mümkün değildir. Ama bir nebze olsun, ona benzememiz gerekir. Nasıl ki bize “tahallaqu bi-ahlaqillah” (ALLAH’ın ahlakıyla ahlaklanın) buyrulmuştur. Gayet tabii ki bizim haşa ALLAH gibi olmamız istenmemiştir. Bu makul olmaz. Ama bir takım sıfatlarda ona benzememiz gerektiği kastedilmiştir. Örneğin, O celle celaluhu adildir,i bizden de adil olmamız istenmiştir. O bağışlayıcıdır, o ayıpları örtendir. O kötülüğe karşı iyilik edendir… vs. Bunlar, Rahman’ın kullarından da istenmiştir.

    11- Yüce Rabbimiz, birçok yerde Habib’ini kendi isminin yanında zikretmiştir. İşte bunlardan bazı örnekler:

    1- ALLAH’a iman, Resulüne iman: (Hucurat 15, Hadid 7, Nur 62, Mücadele 4 vs.)

    2- ALLAH’a itaat, Resulüne itaat: (Al-i İmran 132, Nisa 13-59-69, Fetih 17, Nur 52, Enfal 20 vs.)

    3- ALLAH’ın davetine icabet, Resülünün davetine icabet etmek: (Al-i İmran 172, Enfal 24)

    4- ALLAH’a teslim olmak, Resulüne teslim olmak: (Ahzap, 31)

    5- ALLAH’ı inkar etmek, Reulünü inkar etmek: (Tevbe 54-80-84, Fetih 13 )

    6- ALLAH’ı sevmek, Resulünü sevmek: (Tevbe, 24)

    7-ALLAH’a yardım etmek, Resulüne yardım etmek: (Haşr

    8- ALLAH’ın velayeti, Resulünün velayeti: (Maide 55-56 )

    9- ALLAH’ın hükmü, Resulünün hükmü: (Nur, 48-51, Ahzap 36)

    10- ALLAH’ın vaadi, Reslünün vaadi: (Ahzap 22)

    11- ALLAH’ın verdiğine razı olmak, Resulünün verdiğine razı olmak: (Tevbe 59)

    12- ALLAH’a hicret etmek, Resulüne hicret etmek: (Nisa 100)

    13- ALLAH’ın müstağni kılması, Reslünün müstağni kılması: (Tevbe, 74)

    14- ALLAH’ın rızası, Resulünün rızası: (Tevbe 62)

    15- ALLAH’ı istemek, Resulünü istemek: Ahzap 29)

    16- ALLAH’ın tahrimi, Resulünün tahrimi (haram kılışı): (Tevbe 29, A’raf 157)

    17- ALLAH’a karşı gelmek, Resulüne karşı gelmek: (Nisa 14, Enfal 13, Ahzap 36, Cin 23)

    18- ALLAH’a hıyanet etmek, Resulüne hıyanet etmek: (Enfal 27)

    19- ALLAH’a düşman olmak, Resulüne düşman olmak: (Tevbe, 63, Mücadele 5-20, Haşr 4)

    20- ALLAH’a düşmanıyla dost olmanın hükmü, Resulünün düşmanıyla dost olmanın hükmü: (Mücadele 22)

    21- ALLAH’la alay etmek, Resulüyle alay etmek: (Tevbe 65)

    22- ALLAH’a karşı savaşmak, Resulüne karşı savaşmak: (Bakara 279, Maide, 33, Tevbe, 107)

    23- ALLAH’a eziyet etmek, Resülüne eziyet etmek: (Ahzap 57, Tevbe 61)

    24- ALLAH’tan öne geçmek, Resulünden öne geçmek: (Hucurat 1)

    25- ALLAH’a karşı yalan söylemek, Resulüne karşı yalan söylemek: (Tevbe 90)

    12- ALLAH-u Teala Kur’an’da “Evvelul-Müslimin” (teslim olanların ilki) sıfatını sadece ALLAH Resulü (s.a.a) hakkında kullanmıştır: İki yerde: Birisi En’am suresinin 163. ayetinde, diğeri ise, Zümer suresinin, 12. ayetinde. Hiçbir Peygamber hakkında bu tabir yoktur. Evet bazı peygamberler hakkında ve ene minel-müslimin tabiri vardır, ama ve ene evveul-muslimin yoktur. O misak aleminde bütün varlıklardan evvel İlahi davete icabet etmiş ve Rabbine teslim olmuştur!

    13- Resulullah’ın (s.a.a) Miracı:

    Kur’an-ı Kerim Resulullah’ın miracından bahseder (İsra ve Necm Surelerinde). Bu olay sadece Hatemü’l-Enbiya olan, Seyyid-i Kainat Efendimiz’e has bir olaydır, ona özel bir makamdır. Hiçbir Peygamberin miracından ne Kur’an’da ne de hadislerde, ya da Semavi kitaplarda bahsedilmez!

    Kur’an açısından Resulullah’ın (s.a.a) yüce şahsiyetini özetlemek istersek şöyle demeliyiz:

    1- O bütün kainatın efdali ve efendisidir.

    2- Fazilet denen her şeyde her kesin önündedir.

    3- O kulluğunun, vahye ittibasının, takvasının, teslimiyet ve tevekkülünün neticesinde o makama ulaşmıştır.

    4- Bir insanın ulaşabileceği bütün kemallere ulaştığı için, bütün insanların üzerinde mutlak velayet ve tasarruf hakkına sahiptir.

    5- Her açıdan onların örneğidir.

    6- İtaati kayıtsız ve şartsız her kese farzdır.

    7- Hem sözleri vahye dayanır, hem hükümleri hem de ameli. Bundan dolayı masumdur. Ne günahı vardır, ne de insanlara direktif mahiyetinde söylediği her hangi bir sözde, vereceği herhangi bir hükümde hata yapar, aksi takdirde mutlak itaati, örnekliği anlamsız olurdu. Sünnetinin hücciyetinin hiçbir anlamı ve mantığı kalmazdı.

    #2
    Ynt: RESULULLAH (S.AV) HAKKINDA 13 KUR’ANÎ NÜKTE

    Allah razı olsun, Resulü kurandan tanımak için çok güzel nüklteler. her bir madde ciltlerce siyer olabilecek nitelikte...

    sadece bir tek noktaya katılmıyorum. peygamberleri yarıştırırcasına "başka hiçbir peygambere bu yapılması söylenmedi" tarzı ifadeler hoş değil. (2. ve 5. maddeler gibi)

    bunu kimse bilemez. kuranı kerim önceki peygamberlerin çok azı hakında çok sınırlı miktarda bilgi verir. resulullahı yüceltelim derken diğer peygamberlerin alçaltılması gibi şık olmayan bi sonuç çıkıyo ortaya.

    Yorum


      #3
      Ynt: RESULULLAH (S.AV) HAKKINDA 13 KUR’ANÎ NÜKTE

      Bismillahirrahmanirrahim

      "İşte resuller! Biz onların bazısını bazısına üstün kılmışızdır. Allah, onlardan bazısıyla konuşmuştur. Bazılarını da derecelerle yüceltmiştir..." (Bakara, 253)

      Yoksa Allah da mı (haşa) yarıştırıyor Peygamberleri...? Ne dersiniz?
      Yukarıda söylenen her nükte Kur'ani delillere dayanmaktadır. Örneğin diğer peygamberin bir çoğuna kendi ismiyle hitap ediyor Rabbimiz. Ama hiç bir yerde Resullah'a ismiyle hitap etmemiştir. Bunu ortaya koyup da Resulullah'ın faziletini anlatmak yanlış mı oluyor, yarıştırmak mı oluyor? Mantığınızı bir türlü anlamadım...

      Yorum


        #4
        Ynt: RESULULLAH (S.AV) HAKKINDA 13 KUR’ANÎ NÜKTE

        Üstadım bu muhteşem ilim ziyafeti için Allah razı olsun ve ilminizi yolumuzu aydınlatmaktan mahrum etmesin..

        benim çok istifade ettiğim bir bilgi olan şu madde ilginç ve şianın ne kadar güçlü delillere sahip olduğunun da bir belgesi aynı zamanda,:

        12- ALLAH-u Teala Kur’an’da “Evvelul-Müslimin” (teslim olanların ilki) sıfatını sadece ALLAH Resulü (s.a.a) hakkında kullanmıştır: İki yerde: Birisi En’am suresinin 163. ayetinde, diğeri ise, Zümer suresinin, 12. ayetinde. Hiçbir Peygamber hakkında bu tabir yoktur. Evet bazı peygamberler hakkında ve ene minel-müslimin tabiri vardır, ama ve ene evveul-muslimin yoktur. O misak aleminde bütün varlıklardan evvel İlahi davete icabet etmiş ve Rabbine teslim olmuştur!

        tüm itiraz edilecek noktaları vahiy ile öylesine ispatlıyor ki şia Elhamdülillah buna diyorsunuz sadece İmamlar a.s. aracılığıyla gelen ilimle vahyî ilimle ulaşılabilir. Şu ayetlerdeki (En'am 163, Zümer 12) ilk ifadelerden, ilk yaratılanın Peygamberimizin s.a.a. nuru olduğunu, hatta Adem a.s.'dan bile önce yaratıldığını benim gibi defalarca meal okuyan biri nerden nasıl çıkarsın..

        İzninizle ben de bir katkı yapmak istiyorum, konuyla direkt bağlantlı değil ama... Ehlibeytin tertemiz imamlarından gelen hadislerde de bu konu geçiyordu. Onlara göre ilk yaratılanın Muhammed s.a.a. ile bitişik halde olan Ali a.s.'ın nuru idi. Bu nur bitişik halde Ademin a.s. sulbüne (genlerine) yerleştirildi, ve tertemiz genler yoluyla Abdülmuttalibe kadar aktarıldı orda biri Hz. Abdullah diğeri Hz. Ebutalibe gitmek üzere ikiye ayrıldı...

        Bu güzel bilgilerden dolayı Rabbim razı olsun...

        Yorum


          #5
          Ynt: RESULULLAH (S.AV) HAKKINDA 13 KUR’ANÎ NÜKTE

          sayın Mürsel Aydın anlayamadığınız mantığım şunu diyor;

          nüktelerin bazılarında ifade ettiğiniz hususlar kurani delil değil sizin yorumlarınızdır ve kesinlik arz etmeyen konulardır

          örneğin; 2. maddede sadece Hz muhammede ismiyle hitap etmiştir yorumunuz gaybtır. rivayetler farklılık arz etsede çoğunluk görüşe göre 124.000 peygamberin geldiği söylenir. herbisine Allahın nasıl hitap ettiğini bilmemiz mümkün değil. Kuranı Kerim yukarıda da ifade ettiğim gibi hem sınırlı sayıda peygamberden örnek verir hem de sınırlı ölçüde bilgi verir.incilin ve tevratın aslı elimizde değildir, mümkündür ki Allah orjinal tevrat ya da incilde isa ya da musa peygambere ismiyle değilde lakabıyla hitab etsin. bunu bilmemiz mümkün müdür?

          yine bu madde için konuşacak olursa bunun tam anlamıyla kurani bi dayanağı olması için şöyle bir ayet olması gerekirdi" Biz tüm peygamberlere ismiyle hitap ettik sadece muhammede lakabıyla hitab ederiz" böyle bir ayet yoktur...

          diğer maddelerde de aynı durum söz konusu; ayetlerin peşinden yaptığınız yorumlar sadece kuranı kerimdeki ayetlere bakarak yapılan yorumlardır diğer nebilere gönderilen kitapların orjinalleri elimizde olmadığı için nüktelerin sadece hz muhammedle ilgili olduğu diğer peygamberlere bu özelliklerin ya da derecelerin verilmediği yorumları kesinlik arz etmez.

          Yorum


            #6
            Ynt: RESULULLAH (S.AV) HAKKINDA 13 KUR’ANÎ NÜKTE


            Bismillahirrahmanirrahim

            Muhterem kardeşim, evvela bahsettiğin 124 bin peygamberin en büyükleri, özellikle Kur'an'ın Ulul-azm diye tanıttığı ve Peygaberlerin en üstünleri olan Peygamberler Kur'an'da zikredilmiş ve haklarında bilgi verilmiştir. Dolayısıyla biz bu kıyası birinci derecede Kur'an'da zikri geçen en büyük peygamberlerle ilgili bilgilere, saniyen de Ehlibeyt'ten nakledilen hadislerden esinlenerek yapmışızdır. Kur'an Resulullah'a inen bir kitaptır. Doğal olarak en çok onunla ilgili hitaplar yer almıştır. Ama buna rağmen hiç bir yerde Rabbimiz Habibine ismiyle hitap etmemiştir. Ama diğer Ulul-azm Peygamberlere bile isimleriyle hitap etmiştir. Biz karnımızdan çıkarmış değiliz ki. Sizin ifade ettiğiniz gibi gaybdan falan da haber vermiyoruz. Kur'an'da var olan şeyi söylüyoruz.
            Siz sanki bunu biz söylerken diğer peygamberlere haşa bir saygısızlık niyetiyle söylüyormuşuz gibi algılıyorsunuz galiba. Halbuki bu yanlış bir algıdır. Biz Kur'an'ın da değindiği Peygamberler arasındaki derece farkına ve Allah Resululü'nün bütün peygamberlerden üstün olduğuna ve bunun bazı göstergelerine değinmek istemişiz.
            Bu sözü söyleyebilmek için illa ayrı bir ayet olması gerekiyordu diyorsunuz! Yani bir ayet inip de "Ey millet, biz bu Kur'an'da diğer Peygamberlere ismiyle, ama Hatemül-Enbiya'ya lakabıyla hitap etmişiz" ilanında mı bulunması gerekirdir?
            Kur'an'ı okuyan ve gözü olan her kes zaten bunu görür. Malumu ilanın anlamı var mı?

            Yorum


              #7
              Ynt: RESULULLAH (S.AV) HAKKINDA 13 KUR’ANÎ NÜKTE

              resulullahın faziletleri ve üstünlüğü zaten malumdur benim sadece karşı çıktığım nokta diğer nebilerle kıyas edilerek resulullahın üstünlüğüne vurgu yaparken sanki diğerleri faziletsizmiş gibi ya da daha ehemmiyetsizmiş gibi algılanmasına karşı duyulan bi tepkidir.

              böyle bi niyetiniz olmadığından eminim ve zaten zikrettinizde ama yine de malumu ilan edilmeyen konularda sessiz kalmak ve yanlış anlamalara mahal vermemek daha efdaldir

              Yorum


                #8
                Ynt: RESULULLAH (S.AV) HAKKINDA 13 KUR’ANÎ NÜKTE

                Neyse...

                Yorum


                  #9
                  Ynt: RESULULLAH (S.AV) HAKKINDA 13 KUR’ANÎ NÜKTE

                  musa hocayla tanıstık cok guzel sohbet ettik

                  Yorum


                    #10
                    Ynt: RESULULLAH (S.AV) HAKKINDA 13 KUR’ANÎ NÜKTE

                    ne güzel, Rabbim onun ilmini başımızdan eksik etmesin.. değerini bilin ve dediklerini yaşayın.. Musa ağamız gibilerinin sayısını artırsın Rabbim. Şia alimleri değerlidir ama Türkiyede Musa Ağamız bizim için bulunmaz bir fırsat bir değerdir..

                    Yorum


                      #11
                      Ynt: RESULULLAH (S.AV) HAKKINDA 13 KUR’ANÎ NÜKTE

                      Allah razı olsun hocam.

                      Yorum


                        #12
                        Ynt: RESULULLAH (S.AV) HAKKINDA 13 KUR’ANÎ NÜKTE

                        sorular sordum cevapladı hatta cok zor sorular soruyorsun dedı.sonra namazı kıldırdı ve ayrıldık

                        Yorum


                          #13
                          Ynt: RESULULLAH (S.AV) HAKKINDA 13 KUR’ANÎ NÜKTE

                          [quote author=ehlibeytin_izinde link=topic=13906.msg85761#msg85761 date=1275247497]
                          ne güzel, Rabbim onun ilmini başımızdan eksik etmesin.. değerini bilin ve dediklerini yaşayın.. Musa ağamız gibilerinin sayısını artırsın Rabbim. Şia alimleri değerlidir ama Türkiyede Musa Ağamız bizim için bulunmaz bir fırsat bir değerdir..
                          [/quote]

                          Yorum

                          YUKARI ÇIK
                          Çalışıyor...
                          X