Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Maide 6 da ayaklarınızı mesh-edin mi deniliyor?

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #16
    Ynt: Maide 6 da ayaklarınızı mesh-edin mi deniliyor?

    bir not daha, faramirofgondor ya da burdaki başkasının, şahsım dahil, tartışma teklifleri bireysel olup Şia mektebini bağlamaz. kazanılması ya da kaybedilmesi durumunda sorumlu şia değildir. Eğer şia sorumlu tutulmak isteniyorsa bu durumda denilin kişilerle tartışmak üzere çok değerli Ehlibeyt alimlerimiz muhatap alınmalıdır. bu bir tekliftir. eğer şahsi değil mektebi anlamda bir tartışma isteniyorsa bizim gibi acizler değil alimlerimiz davet edilmelidir. türkiye ya da dünyanın her yerinde tüm kimselerle Ehlibeyt alimlerimizi tartışmaya ben hazırım. eğer şia ile münazara isteyen biri varsa ben ona Ehlibeyt alimimizden randevu almaya hazırım. Allah'ın izni ile bu mümkün.

    yanlış anlaşılmasın bu münazaradan kaçtığımız anlamında değildir. ben bu cahil halimle bile tüm sünni bilginlerle tartışmaya ve onları bi iznillah mağlup etmeye hazırım. ancak dediğim gibi alim değilim. şia itikatlarına geleneğine göre mektebi temsil hakkı yetkili kimselerde yani alim ve müctehidlerdedir. bunu belirtmek istedim... biz şiadan alimlerden öğrendiklerimizle de tüm sünnilere galip geleceğimizden bi iznillah eminiz...

    Elhamdulillah...

    Yorum


      #17
      Ynt: Maide 6 da ayaklarınızı mesh-edin mi deniliyor?

      gelecek yıl için menzil şeyhinin bir müridi iki gün önce bana söz verdi, gelecek yıl menzile gideceğiz ve seydayla tartışacağız. ben soracağım o yanıtlayacak. müridi bunu sağlayacağından çok emin konuştu. bakalım inşaAllah gerçekleşir de burada da sonucu yayınlarız.
      bu münazarayı merakla bekliyorum. çünkü seydayı ve tarikatını yakinen bilirim. İnşaAllah gerçekleştirebilirsiniz. cübbeliyle tartışmak daha doğrusu münazara yapmak ne mümkün! ekrandan gördüğüm kadarıyla o adamla münazara falan yapılamaz. ilmi eksik, hatipliği aşırı. yani birşey bilmese, ilmi delil getiremese yani "tıkanıp kalsa" öyle bir laf yapar, evirir çevirir, şaşar kalırsınız. ne münazara teklifinizi kabul ederler, kabul etseler dahi hiç bişey elde edilemez.

      bende sünni bir ailede büyüdüm, haliyle internette takip ettiğim sitelerde sünni siteleriydi. oralarda gördüğüm kadarıyla hepsi, bir münazara yapılıyorsa, tıkandıklarında başlarlar şiaya iftira atmaya. sünni mezheplerinde içtihat kapısı kapalı olduğundan rahatlıkla sıkışabiliyorlar. halen internette o kadar sapkın şeyler söyleniyorki şiayla ilgili, işin içini bilmeyen birisi onlara inanıp kolaylıkla şiayı tekfir edebiliyor.

      meshetme konusunda örneğin -sünni olarak- süleymaniye vakfı, eski diyanet başkanı süleyman ateş, yaşar nuri öztürk ve isimlerini hatırlamadığım hepsi meshedin diyor. yani deyim yerindeyse yavaş yavaş sünni çevre çökmeye başlıyor..

      بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحٖيمِ

      Kim Allah’ı, O‘nun peygamberini ve inananları dost edinirse, bilsin ki şüphesiz Hizbullah galiplerin ta kendileridir.

      Selam Olsun Korkmadan Ben De Varım Diyebilenlere!!

      Yorum


        #18
        Ynt: Maide 6 da ayaklarınızı mesh-edin mi deniliyor?

        Süleymaniye vakfının bu mesh konusunu tartıştıkları(!) müzakerenin videosu. çok iğrenç bulduğum bir oturum yapılmıştı. bi hanefi, şafii, hanbeli, maliki mukallid çıkmış, o mezheplerin fikirlerini söylemek için. birde şia adına çıkmış bi dallama "bende şianın görüşünü söyleyecem ama yanlış anlaşılmasın ben şii değilim" dedi, diğerleride çok hoşlarına gitmiş olacakki iğrenç bir şekilde gülüyorlar. video iki saatlik, vakti olan varsa :

        Abdest Alırken Ayakların Meshi Meselesi - MFM (17.11.2012)

        بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحٖيمِ

        Kim Allah’ı, O‘nun peygamberini ve inananları dost edinirse, bilsin ki şüphesiz Hizbullah galiplerin ta kendileridir.

        Selam Olsun Korkmadan Ben De Varım Diyebilenlere!!

        Yorum


          #19
          Ynt: Maide 6 da ayaklarınızı mesh-edin mi deniliyor?

          [quote author=_Ehli Beyt_ link=topic=25101.msg170077#msg170077 date=1376083698]
          Siz şimdi bu soruyu şialara sorarsanız mesh olduğuna dair kanıtlar getirir
          Sünnilere sorarsan yıkamaya dair kanıtları getirir
          [/quote]

          Bu bir "ilim" meselesi değildir, zaten soruyu soran arkadaş da ilmi olarak bu konu nasıldır diye sormamış, ayetin Arapça orijinalinde ne diyor diye sorulmuştur. Burada Mısır Hiyerogliflerini çözmeye çalışmıyoruz, Allah'ın göndermiş olduğu, gayet normal olan bir cümlenin Arapça'dan Türkçe'ye tercümesini konuşuyoruz sadece.

          Yani hele ayetin tercümesi bir yapalım, ilmi tartışmayı ondan sonra yaparız. Ayetin Arapça metni çok açıktır, Arapça bilen herhangi birine de sorsanız, dil alimine de sorsanız, din alimine de sorsanız, bu Arapça cümleyi, "başlarınızı ve ayaklarınızı mesh edin" şeklinde tercüme eder. Zaten siz de birazcık bile Arapça biliyor olsaydınız, gerçekten sizi komik duruma düşüren bu yorumu yapmazdınız.

          Allah "başlarınızı ve ayaklarınızı mesh edin" diyor, şimdi "mesh mi edelim yıkayalım mı" konusunu konuşabilirsiniz; fakat yapacağız şey Allah'ın ayetinin aksini ispatlamaya çalışmak olacak.

          Gerçekten de ben müslüman kardeşlerim arasında bunu anlayamıyorum; senin ayaklarını yıkaman bana bir zarar vermez veyahut mesh etmen beni ihya etmez, senin dinini ihya eder; çünkü senin yıkamanda veya meshetmende benim bir çıkarım veya zararım yoktur. Sonuçta hepimiz müslüman olarak Allah'ın emirlerine itaat etmenin peşindeysek, neden meshetmeye veya yıkamaya güceniyoruz? Allah bize yıkayın deseydi yıkardık, bu şahsi bir mesele değil ki?

          Yorum


            #20
            Ynt: Maide 6 da ayaklarınızı mesh-edin mi deniliyor?

            garipturab kardeşim, şuan 6 iletiniz varmış, iletilerinizi ilgiyle takip ediyorum. deyim yerindeyse nokta atışı cevaplar veriyorsunuz. Allah daim eylesin inşaAllah..

            بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحٖيمِ

            Kim Allah’ı, O‘nun peygamberini ve inananları dost edinirse, bilsin ki şüphesiz Hizbullah galiplerin ta kendileridir.

            Selam Olsun Korkmadan Ben De Varım Diyebilenlere!!

            Yorum


              #21
              Ynt: Maide 6 da ayaklarınızı mesh-edin mi deniliyor?

              Selmancan : Diğer dediklerimede cevap alaydım ? siz sadece münazara konusuna odaklanmışsınız ama ben başka şeylerde sordum dedim

              garipturap :Peki ehlisünnet alimlerinin ARAPÇASI yokmuydu ? heleki bunlar fıkıh hadis alimleri ve müçtehidler .onlar arapçadan anlamıyorlarmıydı ? bu nasıl bir hakaretttir siz resmen alimlerimize hakaret ediyorsunuz.bari bunu açıkca yapmayın !

              çıplak ayağa mesh olsaydı ayakları yıkamada "topuklara kadar" ibaresi yer almazdı

              Mâide, sûresinin altıncı âyetindeki "ercül" kelimesini mecrûr olarak okuyan kırâet alimlerinin okuyuşundan hareketle, kendilerince hüküm çıkarmakta nedir ? Boyle okunması halinde, "vemsehû biruûsiküm" cümlesi üzerine atıf olmakta "Başınızı mesh ediniz"
              cümlesi üzerine atfedilen kelimeye de onun hükmünü vermektesiniz

              “Ey iman edenler! Namaza kalkmayı murad ettiğiniz zaman (abdestiniz yoksa), yüzlerinizi ve ellerinizi dirseklerle birlikte yıkayın, başınıza mesh edin, ayaklarınızı da ka’blarına (yan topuklara) kadar yıkayın…”

              Yorum


                #22
                Ynt: Maide 6 da ayaklarınızı mesh-edin mi deniliyor?

                Selamlar.

                [quote author=_Ehli Beyt_ link=topic=25101.msg170128#msg170128 date=1376246318]
                garipturap :Peki ehlisünnet alimlerinin ARAPÇASI yokmuydu ? heleki bunlar fıkıh hadis alimleri ve müçtehidler .onlar arapçadan anlamıyorlarmıydı ? bu nasıl bir hakaretttir siz resmen alimlerimize hakaret ediyorsunuz.bari bunu açıkca yapmayın !
                [/quote]

                Öncelikle tekrar ediyorum, bu bir tercüme meselesidir, alimlerin görüşünden ziyade. İkinci olarak, estağfirullah, Ehl-i Sünnet alimlerine böyle bir yakıştırma yapmıyorum, kendi alimlerinizden haberiniz olmadığı için üzülüyorum sadece. Ehl-i Sünnet alimlerinin çoğu zaten Arap olduğu için, sizin şu anda benimle girdiğiniz tartışmaya hiç girmezler. Kendi alimlerinizden haberiniz yok diyorum, çünkü onların da bu ayeti mesh olarak anladığını bilmiyorsunuz. Yani Ehl-i Sünnet alimleri "ayet yıkayın mı diyor yoksa meshedin mi diyor" şeklinde bir tartışmaya hiç girmiyorlar ki; "yıkamalı mıyız yoksa meshetmeli miyiz" şeklinde tartışıyorlar. Ehl-i Sünnet alimlerinin kahir çoğunluğu, bu ayeti "meshedin" olarak okurlar, çünkü zaten ayet "vemsehu" demektedir, yani yoruma açık değildir. Çeviriyi bu şekilde yaparlar, ondan sonrası yorumdur. Yani Arapça biliyorlar, ayeti de doğru okuyor ve doğru anlıyorlar, fakat uygulamaya gelince "ama böyle uygulamamız gerekir" diyorlar. Bu konuda Ehl-i Sünnet alimlerinin görüşü genelde şu şekillerden biridir:

                1- Ayet meshedin diyor fakat Resulullah yıkamıştır o yüzden biz de yıkarız.
                2- Ayet meshedin diyor ama aslında önceki cümlede geçen yıkayın kelimesine atıfta bulunuyor.
                3- Ayet meshedin diyor ama yıkarsak daha temiz olur.

                Bu üçünün dışında pek az görüş vardır ve gördüğün gibi hepsi de ayetin meshedin dediğini kabul eder, yani tercümede hata yapmazlar, fakat alenen meshedin denilen ayeti tersine çevirmekte ısrar ediyorlar. Zira bu üç görüşün üçü de sakıncalıdır. Birincisi, Resulullah'ın haşa ayete ters amel ettiğini iddia ediyor. İkincisi, edebiyat kurallarına aykırı. Üçüncüsü ise Allah'ın nassına rağmen kendi fikrine göre ekleme yapmaktır, yani bid'attır.

                [quote author=_Ehli Beyt_ link=topic=25101.msg170128#msg170128 date=1376246318]
                çıplak ayağa mesh olsaydı ayakları yıkamada "topuklara kadar" ibaresi yer almazdı
                [/quote]

                Bu cümleniz de yine maalesef kendi kendinize Türkçe yorumda bulunmanızdan kaynaklanıyor. Zira ayette "topuk" diye bir sözcük geçmiyor. Ayette ayağın yanlarındaki kemiği kasteden, "kabeyn" sözcüğü geçiyor. Yani "topuklara kadar yıkayın" şeklinde bir cümle geçmiyor, hatta zaten geçseydi de saçma olurdu, Allah aşkına hiç düşünmüyor musunuz; ayak zaten bir bütündür, eğer ayaklarınızı yıkayın deseydi, bileklere kadar demesi gerekirdi. Yani ayağın bölümlerini ayırmaması gerekirdi, çünkü ayetin birinci kısmı elin bölümlerini ayırmamış; dememiş ki "ellerinizi beşinci parmağa kadar yıkayın", elin dışında bir ölçü belirtmiş, "dirseklere" kadar demiş. Ayetin ikinci kısmında da aynı şey geçerli, eğer yıkayın deseydi eli kapsayan bir ölçü verdiği gibi ayakta da ayağı kapsayan bir ölçü verirdi, ayağın içinde olan bir ölçü değil.

                Zaten de bu ayete bakarak "ayağa mesh olmaz", diyorsanız, yani Allah'ın çıplak ayak ölçülerine göre tarifine bile mesh olmaz diyorsanız, ayağın dışındaki elbiseye nasıl mesh olur diyorsunuz ona ayrıca şaşırıyorum. Zira Allah'ın tayin ettiği ayağa bile mesh olmuyorsa giydiğiniz çorabın üstüne hiç olmaz demektir bu.

                [quote author=_Ehli Beyt_ link=topic=25101.msg170128#msg170128 date=1376246318]
                Mâide, sûresinin altıncı âyetindeki "ercül" kelimesini mecrûr olarak okuyan kırâet alimlerinin okuyuşundan hareketle, kendilerince hüküm çıkarmakta nedir ? Boyle okunması halinde, "vemsehû biruûsiküm" cümlesi üzerine atıf olmakta "Başınızı mesh ediniz"
                cümlesi üzerine atfedilen kelimeye de onun hükmünü vermektesiniz

                “Ey iman edenler! Namaza kalkmayı murad ettiğiniz zaman (abdestiniz yoksa), yüzlerinizi ve ellerinizi dirseklerle birlikte yıkayın, başınıza mesh edin, ayaklarınızı da ka’blarına (yan topuklara) kadar yıkayın…”
                [/quote]

                Ayeti resmen bölüyorsunuz ve bir parçasını alıp öteki parçasının üzerine monte ediyorsunuz. Bu hata yüzünden tercümede iki defa "yıkayın" kelimesi kullanıyorsunuz halbuki ayette yıkayın kelimesi sadece bir defa geçmektedir. Ve yine halbuki Allah'ın ayeti oldukça açıktır;

                - Fagsilu vucûhekum ve eydiyekum ilel merafiki (yıkayın yüzlerinizi ve dirseklere kadar ellerinizi) [burada cümle bitiyor ve şöyle devam ediyor:]
                - Vemsehu bi ruusekum ve erculekum ilel ka'beyn (meshedin başlarınıza ve ayaklarınıza kemiklere kadar)

                Siz bu cümleyi durduk yerde bölüyorsunuz, birinin yüklemini ötekinin öznesine yapıştırıyorsunuz. Subhanallah, sonra da diyorsunuz ki bir çeşit çorap giyilen ayağa meshedilir. Velev ki sizin dediğiniz gibi olsun, peygamberin sünnetinin aksine ayaklar yıkanacak olsun, bu çoraba mesh nereden çıktı öyleyse?

                Gerçekten de kolay olanı kendinize zorlaştırıyorsunuz, tekrar söylüyorum, bu meselede taassub etmenin hiçbir gereği yoktur, Allah bana yıka derse yıkarım, sil derse silerim, kes derse keserim; bu Allah'ın işidir, kendi kendimize bunu zorlaştırmanın hiçbir gereği yoktur.

                Yorum


                  #23
                  Ynt: Maide 6 da ayaklarınızı mesh-edin mi deniliyor?

                  ihtilaf–erculekum- lafzının okunuşu hakkındadır. Lam harfinin fethası ile veya kesresi ile okunmuştur.


                  Erculeküm lafzı, vucuheküm üzerine atfedilerek nasb okundu. Bunu yaygın sünnet, ashabın ameli, imamların ekserisinin sözü ve tahditlenmesi kuvvetlendiriyor. Zira mesh, mahdut –sınırlanmış- olarak bilinmedi. Cerr okunması cerri civar kabilindendir ki Kur’anda bunun benzeri çoktur.


                  Elîm lafzı, azabın sıfatıdır ve onun gibi nasb okunması gerekir fakat bu kıraatta evvelindeki yevm lafzına yakınlık sebebiyle cer okunmuştur. Yani elim –acıklı- azab demektir.

                  “Ayakları topuklarıyla birlikte yıkayın” kavlinde, Nafi’ ibni Amir, Kesai, Ya’kub ve Hafs –nasb- ile okudular. Diğer kurra –cer- ile okudu. Nasb ile okuyanlar, -eydiyeküm- lafzına atfederler, mana: Ayaklarınızı da yıkayın şeklinde olur. Yaygın sünnet, ashabın tatbikatı ve imamların ekserisinin sözü bunu kuvvetlendiriyor. Ayrıca sınır getirilmesi de, zira mesh etmekte sınır olmaz.

                  Ehl-i Beyt’in ilk kuşağına göre abdestte a­yakları yıkamak ge­re­kir. Nitekim Taberî sened eşli­ğin­de, Hz Hasan ve Hz.Hüseyin nın, ilgili â­yette geçen “Ercü­le­küm” keli­me­sini mansub o­kuduklarını ve İmam Ali (as)ın, a­yaklarla ilgili vazîfenin yıkamak olduğu yö­nün­de insanlara hükmettiğini (fetva verdiğini) nak­le­der.(Taberî, Câmi‘u’l-beyân:4/173)
                  Bunun yanında Ali (as)ın: “A­yakları topuklara kadar yıka­yın” diye emrettiği de bilinmektedir. (Taberî, Câmi‘u’l-beyân:4/172

                  Cumhuru ehl-i sünnet, bütün müfessirler ve kâffe-i ulema çıplak ayakların yıkanması konusunda hem fikirdir.


                  meshedilecek organlar zikredilirken kesinlikle sınır belirtilmemiştir. Yıkama emri söz konusu olunca, sınır belirtilmiştir. Burada “aşık kemiklerine kadar” ifadesi ayakların yıkanması gerektiğinin, dolayısıyla başındaki atıf vavının yüze (vücuha) atfedildiğinin delilidir. Şayet burada ayakların meshedilmesi murad edilmiş olsa, “başlarınız..” da olduğu gibi, “ayaklarınızı...” demek yeterli olurdu. “Aşık kemiklerine, ayak bileklerine kadar” ifadesine hiç lüzum kalmazdı.

                  İnsanın en çok ve en çabuk kirlenen, uzun süre yıkanmadığı takdirde kokabilen yerlerinden birisi ayaklarıdır. Çıplak ayaklara meshin caiz olduğunu söylemek 5/6 ayetinin sonundaki “Allah sizi temizlemek, arındırmak istiyor...” diye beyan olunan hikmet-i taharete aykırı olduğu gibi, yıkanmamış kirli ayaklarla camilere girmenin, insanın evinde dolaşmasının, taharet şöyle dursun, alelâde temizlikle kabili te’lif olmadığı aşikardır.(Hak Dini Kur’an Dili 5/6 Ayetinin Tefsiri)

                  Hadislerde bu yöndedir..Ehlisünnetten kimler demiş mesh olunmalı diye ?? Ehlisünnetin görüşü bellidir YIKAMAK

                  çoraba mesh nerden çıktı şimdi ??

                  Yorum


                    #24
                    Ynt: Maide 6 da ayaklarınızı mesh-edin mi deniliyor?

                    Çok ilginçtir, ısrarla zorlaştırmakta devam ediyor ve bunun gibi basit bir meseleyi karmaşıklaştırmak için kendinizin dahi anlamadığı konuyla alakasız yazıları buraya kopyala/yapıştır yapıyorsunuz.

                    Acaba ayağa giyilen ve "mest" denilen çorabı ve bu konu hakkındaki Ehl-i Sünnet'in görüşünü ve uygulamasını bilmiyor musunuz? Kendiniz buraya kopyalamış olduğunuz yazıdan bile habersizsiniz; buraya alıntıladığınız bu yazılarda ısrarla "çıplak ayağa meshedilmez" deniliyor, yani çıplak olan ayakla çıplak olmayan (üzerine mest giyilmiş olan) ayağın farkını kendi yazdığınız yazı bile ifade ediyor, yoksa neden sınırlasın da ısrarla "çıplak ayak" tabirini kullansın. Diğer hiçbir uzuvda bu sınırlandırmayı yapıyor mu Ehl-i Sünnet alimleri? Çıplak el, çıplak yüz, çıplak baş diyorlar mı? Rica ediyorum, başka görüşlerden önce kendiniz inanmakta olduğunuz görüşü bir araştırınız. Mest çorabının satışını bile yapıyor adamlar: http://www.eshelmest.com

                    İkinci olarak, yukarıda da ifade ettim, buraya kopyaladığınız gibi kendiniz dahil çoğu kimsenin anlamayacağı şeylerden bir yazı kopyalayıp oradan bir çeşit hüküm çıkarmak, müslümana yakışmaz. Nitekim ayet cümle cümle çok basittir. Ayetin ikinci kısmındaki vav harfinin ilk kısmına atıfta bulunduğunu iddia etmek gerçekten de çok ilginçtir, zira ayetin birinci bölümünde de aynı cümle yapısı ve aynı vav harfi var; yani Allah aynı cümleyi iki defa kurmuş, sadece fiiller değişiyor, birinde yıkama diğerinde meshetme geçiyor. Öyleyse bire bir aynı edebi usulle kurulmuş iki cümleden birini değişik ötekini değişik yorumlamakta ısrar etmek kendi içinde çelişkiye düşüyor. Zira;

                    1- Ayetin birinci kısmında "yıkayın yüzlerinizi ve dirseklere kadar ellerinizi" buyuruluyor.
                    2- Ayetin ikinci kısmında "meshedin başlarınıza ve kemiklere kadar ayaklarınıza" şeklindeki ibarenin içinden tamamen alakasız bir şekilde kalınlaştırdığım vav harfi alınıyor ve ilk cümleye isnat ediliyor, gerçekten de ne alaka? Öyleyse aynı cümle yapısı, aynı gramerle kurulmuş olan birinci cümledeki vav harfinin de kendinden önceki başka bir şeye isnat edilmesi gerekir ve ellerin de yıkanmaması gerekirdi.

                    Ayrıca ısrar ediyorum ki, eğer yıkamak söz konusu olsaydı "kemiklere kadar" ifadesi mantıken geçersiz olurdu, bileklere veya en azından topuklara kadar demesi gerekirdi, çünkü kemikler ayağı kapsamıyor, fakat bilekler kapsıyor, aynı elde olduğu gibi.

                    Son olarak çok defa tartışıldığı halde, abdesti "üzerindeki pisliği temizlemek" olarak basite indirgemek gerçekten Allah'ın hikmetini basite indirgemektir. Çok defa söylenen bir şeyi tekrar etmek zorunda kalacağız; eğer abdesti sırf kirden pastan arınmak için alıyorsak, bilmukabele başımızı da yıkamamız gerekirdi, tabiri caizse kocaman kafamızın sadece üçte birini elimizle bir defa silip bırakıyoruz, bu şekilde temizlenmiş mi oluyor gerçekten? Yahut da gusul almamızın gerekçesi de temizlik midir? Öyleyse gusülde sadece kirlenen yerlerimizi yıkayalım? Ama maalesef Ehl-i Sünnet öyle demiyor, hatta İmam Şafii daha da abartarak gusul alırken ağzının içindeki dişlerin arasına bile su girmesini şart koşuyor, cünup olan bir kimsenin yoksa ağzının içindeki dişlerinin arasındaki boşluklar bile kirleniyor mu? Yahut da guslü neden bir tertip üzere yapıyoruz? Her yerimizi sabunlayıp yıkayıp çıkalım, neden belli kurallar çerçevesinde yapıyoruz? Ya da abdest alacağımız zaman topyekun banyoya girip yıkanalım, böylece tertemiz oluruz; fakat gerçekten abdest almış olur muyuz? Eğer sizin iddianız gibi kasıt kirden pastan temizlenmek ise, banyoda yıkanmakla abdest almış sayılmamız gerekir, hatta en güzel abdest böyle olur.

                    Dip not olarak şunu da belirteyim, bir yerde "ayaklarınızı topuklarıyla beraber yıkayın" şeklinde ayeti iyice ters yüz etmişsiniz, "ile birlikte" şeklinde bir ifade yok ayette, "-e kadar" ifadesi var. Topuk da yok kemik var. Yani ayette topu topu üç tane kelime var, ikisini değiştiriyorsunuz.

                    Subhanallah, Yahudilerin ineğin rengi ne olsun konusunu tartıştıkları gibi bir meshetme konusunu tartışıyor olmamız bizim için, yani müslümanlar için utanç vericidir gerçekten.

                    Yorum


                      #25
                      Ynt: Maide 6 da ayaklarınızı mesh-edin mi deniliyor?

                      Allah razı olsun garipturab.


                      Meselenin sonucu Ehl-i Sünnet'ten bu tür mealler yapan hepsi Kuran'ı tahrif etmiştir. Sünniliğin batıl mezhep olduğu açığa çıkmıştır.

                      Yorum


                        #26
                        Ynt: Maide 6 da ayaklarınızı mesh-edin mi deniliyor?

                        şunu söyleyeyim bu konularda bilgim ilmim iyi değildir...ve sizde her yorumunuzda beni bu durumdan dolayı küçük düşürmeye çalışıyorsunuz yok komik oluyorsunuz filan diye söyleniyorsunuz gülüyorsunuz filan.böyle yapcaksanız hiç konuşmayalım daha iyi..benim burda bazı şeyleri cevaplayamam Ehlisünneti bağdaştırmaz.bul bitane ilim ehlini gir münazaraya.bu arada son yazdığınızın çoğunu okumadım ilk paragrafı okuduktan sonra....çoraba mesh olmaz böyle gidip birilerinin görüşleriyle ehlisünneti bağdaştırmayın bu arada.

                        Ehlisünnet ulemasının görüşü bellidir YIKAMAKTIR.HADİSLERİMİZDE BU YÖNDEDİR.sizin şianın görüşleride beni bizi alakadar etmez.Ehlisünnetten kimler mesh edilir demişki ? bazıları Taberi diyorlar ama CUMHURU ULEMAnın görüşü bellidir.EBU HANİFE İMAM ŞAFİ AHMED İBNİ HANBEL İMAM MALİK SİZDEN KAT VE KAT ARAPÇASI iyidir.hadis fıkıh alimleridir.

                        dediğim gibi benim bunlara cevap veremem yeterli ilmim olmadığındandır ve ehlisünneti bağdaştırmaz.aynı selmancanın dediği gibi

                        Yorum


                          #27
                          Ynt: Maide 6 da ayaklarınızı mesh-edin mi deniliyor?

                          Estağfirullah, sizinle dalga geçmek için değil, sizi teşvik etmek için söylüyorum, çünkü bilmediğiniz konulara inandığınızı itiraf etmiş oldunuz. Bilmediğiniz halde ve bilmediğinizi de kendiniz söylediğiniz halde ısrarla "ben bilmiyorum ama yine de bu doğru" demeniz komik duruma düşürmüyor mu gerçekten? Bunun yerine keşke "inşaAllah bu meseleyi araştıracağım" deseniz çok memnun olurduk. Yoksa bizler de alim değiliz, bize şart koşulmuş olan kadar ilim öğrenme peşindeyiz sadece, o yüzden ben şahsen bilmediğim bir konuda eğer amelimi etkiliyorsa mutlaka araştırıyorum. Çünkü müslümanın özelliklerinden biri de veradır.

                          Gelelim isimlerini zikrettiğiniz Ehl-i Sünnet mezhep imamlarının bu konudaki görüşlerine; çünkü onların Arapçasına atıfta bulunmuşsunuz; bilmediğiniz halde illa ki de ısrarla "Ehl-i Sünnet'in görüşü yıkamaktır" demenize karşılık, buyurun bütün saydığınız imamların sizin iddia ettiğiniz aksine olan görüşleri:

                          Tamamen katı bir Ehl-i Sünnet sitesi olan islam-tr 'nin konuyla ilgili detaylı mesajı (Çorap üzerine meshedilir mi):
                          http://www.islam-tr.net/soru-cevap-b...tml#post139132

                          Gördüğün gibi saydığın bütün alimler, Ebu Hanife, Ahmed b. Hanbel, İmam Malik, İmam Şafii (yani "dört hak mezheb"in imamlarının dördü birden) ve sair diğer Ehl-i Sünnet alimleri çorabın üzerine meshedilir diyorlar. Acaba hala ısrarcı olacak mısın?

                          Yani sevgili kardeşim, önemli olan bilmiyor olmak değil, ben de çok şeyi bilmiyorum, fakat ahirette Allah'ın galip sorusuna şamil olmamak için bazı şeyleri öğrenmek zorundayız.

                          İlim ehlinin tartışmasına da gelince; dediğim gibi, ilim ehli "ayet yıkayın mı diyor meshedin mi diyor" şeklinde tartışmaya ihtiyaç duymuyor, çünkü herkes ayetin "meshedin" dediğinde hemfikir, ayrışma ayetin uygulamasında, yani "yıkayalım mı yoksa mesh mi edelim" diye tartışıyorlar.

                          Yorum


                            #28
                            Ynt: Maide 6 da ayaklarınızı mesh-edin mi deniliyor?

                            bu konuyu belagat alimlerine bırakmak lazım.

                            Yorum


                              #29
                              Ynt: Maide 6 da ayaklarınızı mesh-edin mi deniliyor?

                              [quote author=faramirofgondor link=topic=25101.msg170044#msg170044 date=1375884996]
                              Selamun Aleykum,
                              Benim arapçam yok yalnız, şu sitede http://www.kuranmeali.org/5/maide_su..._mealleri.aspx kelime kelime kuran meali var. Arapça kelimeler tek tek açıklanmış. Ben ayaklar meshedin şeklinde anlıyorum. Ama 26 farklı mealden sadece Süleyman Ateş meshedin diye çevirmiş, Yaşar Nuri Öztürk ise yıkayın yahut meshedin gibi çevirmiş(burası saçmalık ya yıkayın demiştir ya da meshedin) diğerleri ise yıkayın diye çevirmiş. Arapçası olan ya da konuyu bilen bir kardeşimiz yardımcı olabilir mi?
                              [/quote]


                              kardeş bu siteye girme mealler içinde şarlatan iskender evrenesoğlunun kendince mealide var, bu adam kendisine vahiy geldiğini söyleyen cahildir.
                              http://www.sorularlaislamiyet.com/ar...r-misiniz.html

                              Yorum


                                #30
                                Ynt: Maide 6 da ayaklarınızı mesh-edin mi deniliyor?

                                bu mesaj _Ehlibeyt_ adlı üyenin şia usulü dininden olan İmamet inancı karşıtı eleştiri paylaşımına cevap olarak yazıldı. cevap gecikti ancak fırsat bulabildim. onun için okurlardan özür diliyorum. mesajı forumda zor olduğu için wordde yazdım. kırmızı yazılar _Ehlibeyt_ adlı üyenin paylaşımı siyahlar benim cevaplarımdır. cevap uzun olduğu için bir kaç bölümden oluşacaktır. tüm okurlara saygılarımı sunarım..

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X