Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Resulullah veda hutbesinde emanet olarak ne bıraktı ???

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Resulullah veda hutbesinde emanet olarak ne bıraktı ???

    1. Versiyon:

    "Ben sizin aranızda iki değerli emanet bırakıyorum; onlara sarıldığınız sürece benden sonra asla sapıklığa düşmezsiniz. Onlar Allah'ın Kitab'ı ve benim itretim Ehl-i Beyt'imdir. Bu ikisi, kevser Havuzu üzerinde bana tekrar dönünceye kadar asla birbirlerinden ayrılmazlar. Bakın görün benden sonra onlara nasıl davranacaksınız?

    Kaynak:

    1- Sahih-i Müslim, Kitab-u Fezail-i Ali ibn-i Ebi Talib, c.7, s.122.
    2- Sahih-i Tirmizi, c.5, s.328.
    3- İmam Nesai'nin yazdığı "EI Hasais", s.21.
    4- Müsned-i imam Ahmed ibn-i Hanbel, c.3, s.17.
    5- Müstedrek-i Hakim, c.3, s.109.
    6- Kenz'ül Ümmal, c.1, s.154.
    7- İbn-i Sa'din yazdığı "Et Tabakat'uI Kubra", c.2, s.194.
    8- İbn-i Esir'in yazdığı "Camiu'l Usul" c.1, s.187.
    9- Suyuti'nin yazdığı "Camiu's Sağir" c.l, s.353.
    10- Haysemi'nin yazdığı "Mecmau'z Zevaid", c.9, s.163.
    11- Nebehani'nin yazdığı "Feth'ul Kebir", c.1, s.451.
    12- İbn-i Esir'in yazdığı "Üsd'ul Gabe Fi Ma'rifet's Sahabe, c.2, s.12
    13- Tarih-i ibn-i Asakir, e.5, s.436.
    14- Tefsir-i ibn-i Kesir, c.4, s.113.
    15- Sünen-i Darimi 23/1 Nu, 3319


    2. Versiyon:

    "Size izleyeceğiniz iki şey bırakıyorum: Kuran ve benim Sünnetim."

    Kaynak:

    1- Muvatta 46/3


    3. Versiyon:

    "Müminler! Size bir emanet bırakıyorum ki ona sıkı sarıldıkça yolunuzu hiç şaşırmayacaksınız. O emanet Allah'ın kitabı Kur'an'dır.”

    Kaynak:

    1- Sahih-i Buhari, Kitabu'l -Vesâyâ 3 cilt 6 sayfa 2583, ötüken 1987
    2- Sahih-i Müslim 15/19 Nu, 1218
    3- İbn Mace 25/84 Nu, 3074
    4- Ebu Davud 11/56, Nu 1905


    #2
    Ynt: Resulullah veda hutbesinde emanet olarak ne bıraktı ???

    bu konuda kardeslerimden derledigim bir calisma var elimde:
    ....................
    Hadisin metni;
    -----------------------------------------
    "Ben sizin aranızdaiki değerli emanet bırakıyorum; onlara sarıldığınız sürece benden sonra asla sapıklığa düşmezsiniz. Onlar ALLAH'ın Kitab'ı ve benim itretim Ehl-i Beyt'imdir. Bu ikisi, kevser Havuzu üzerinde bana tekrar dönünceye kadar asla birbirlerinden ayrılmazlar. Bakın görün benden sonra onlara nasıl davranacaksınız?

    Bu hadisi nakleden kaynaklar:
    ---------------------------------------
    1- Sahih-i Müslim, Kitab-u Fezail-i Ali ibn-i Ebi Talib, c.7, s.122.
    2- Sahih-i Tirmizi, c.5, s.328.
    3- İmam Nesai'nin yazdığı "EI Hasais", s.21.
    4- Müsned-i imam Ahmed ibn-i Hanbel, c.3, s.17.
    5- Müstedrek-i Hakim, c.3, s.109.
    6- Kenz'ül Ümmal, c.1, s.154.
    7- Dârimî, Fedâilul-Kur'ân, I
    8- Taberani- Mucmeus Sağir (Cilt-1) 252 nolu hadis
    9- İbn-i Sa'din yazdığı "Et Tabakat'uI Kubra", c.2, s.194.
    10-İbn-i Esir'in yazdığı "Camiu'l Usul" c.1, s.187.
    11-Suyuti'nin yazdığı "Camiu's Sağir" c.l, s.353.
    12-Haysemi'nin yazdığı "Mecmau'z Zevaid", c.9, s.163.
    13-Nebehani'nin yazdığı "Feth'ul Kebir", c.1, s.451.
    14-İbn-i Esir'in yazdığı "Üsd'ul Gabe Fi Ma'rifet's Sahabe, c.2, s.12
    15-Tarih-i ibn-i Asakir, e.5, s.436.
    16-Tefsir-i ibn-i Kesir, c.4, s.113.


    Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

    Yorum


      #3
      Ynt: Resulullah veda hutbesinde emanet olarak ne bıraktı ???

      Bu iki emanetin KURAN ve SÜNNET olduğunu söyleyen hadisler ve kaynakları şunlardır

      Hadisin metni;
      ---------------------------------
      Ey Mü'minler! Size iki emanet bırakıyorum, onlara sarılıp uydukça yolunuzu hiç şaşırmazsınız. O emanetler, ALLAH'ın kitabı Kur'ân-ı Kerim ve Peygamber’in sünnetidir


      Bu hadisi nakleden kaynaklar:
      ------------------------------------
      İmam Malik-Muvatta:1395 nolu hadis
      Hakim-Müstedraki sahiheyn Cilt1-sayfa 93


      Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

      Yorum


        #4
        Ynt: Resulullah veda hutbesinde emanet olarak ne bıraktı ???

        1.versiyonun senetleri hakkinda:
        hadis bu şekli ile ehli sünnet kaynaklarında tam 32 farklı senetle nakledilmiştir,Şia kaynaklarında aynı hadis 83 farklı senetle nakledilmiştir.
        Tüm senetleri buraya yazarsak word belgesi ile yaklaşık 20 sayfa falan tutacağından sadece en meşhur iki senedi nakletmekle yetiniyoruz.


        1- Müslim kendi Sahih'inde Zeyd b. Erkam'dan şöyle nakleder:
        ALLAH Resulü (s.a.a) bir gün Mekke ve Medine arasındaki Hum göletinin yanında bir hutbe okudu ve bu hutbede ALLAH'a hamd u senada bulunduktan ve insanlara nasihat ettikten sonra şöyle buyurdu:
        "Bilin ki ey insanlar! Şüphesiz ben de bir insanım. Yakında Rabbimin elçisi bana gelecek ve ben de onun davetine icabet edeceğim. Ben sizin aranızda iki değerli şey bırakıyorum. Onların birincisi, içinde hidayet ve nur bulunan ALLAH'ın kitabıdır. O hâlde ALLAH'ın kitabını tutun ve ona sarılın."
        Hz. Peygamber, insanları ALLAH'ın kitabına sarılmaya terğib ve teşvik ettikten sonra şöyle buyurdu:
        "(Ve ikincisi ise) Ehlibeyt'imdir. Sizlere Ehlibeyt'im hakkında ALLAH'ı hatırlatırım. Sizlere Ehlibeyt'im hakkında ALLAH'ı hatırlatırım. Sizlere Ehlibeyt'im hakkında ALLAH'ı hatırlatırım."
        Bu metni aynı senetle Daremî de kendi Sünen'inde nakletmiştir
        - Sahih-i Müslim, c.4, s.1803, h. 2408. .
        - Daremî Sünen, c.2, s.431-432.




        2- Tirmizî, bu metni "itretim ve Ehlibeyt'im" lafzıyla nakletmiştir. Hadisin metni şöyledir:
        "Ben sizin aranızda, sarıldığınız müddetçe ben-den sonra asla sapmayacağınız iki şey bırakıyorum. Biri diğerinden daha büyüktür. (Bu iki şey) gök ile yer arasında sarkıtılmış bir ip olan ALLAH'ın kitabı ve itretim Ehlibeyt'imdir. Bu ikisi havuzda yanıma gelinceye kadar asla birbirinden ayrılmazlar. O hâlde o ikisine karşı nasıl davrandığınıza iyi bakınSünen-i Tirmizî, c.5, s.663, hadis: 37788


        Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

        Yorum


          #5
          Ynt: Resulullah veda hutbesinde emanet olarak ne bıraktı ???

          2.versiyon senetleri:

          KURAN ve SÜNNET olsuğunu nakleden sadece iki kaynaktır,Bunlar hakim ve İmam Maliktir.

          Şimdi Hakim'in ve İmam Malik'in naklettiği bu hadisin senetlerine bakalım


          1- Hâkim Nişaburî el-Mûstedrek adlı kitabında aşağıdaki senetle mezkur metni nakletmiştir:

          İsmail b. Ebî Üveys,
          Ebî Ûveys'ten, o
          Sevr b. Zeyd ed-Deylemî den, o
          İkrime'den, o da
          İbn-i Abbas'tan nakleder;

          Hz. Peygamber (s.a.a) şöyle buyurdu:
          "Ey insanlar! Şüphesiz ben sizin aranızda iki değerli şey bırakmış bulunuyorum. Onlara sarıldığınız müddetçe asla sapmazsınız: ALLAH'ın kitabı ve Peygamberi'nin sünneti."


          Bu metnin senedinin afeti, senedin başında yer alan baba ve oğuldur. Bu iki kişi, İsmail b. Ebî Üveys ile Ebu Üveys'dir. Bu baba ve oğlun güvenilir oldukları söylenmediği gibi yalan söylemek ve hadis uydurmakla da suçlanmışlardır.

          Bu İkisi Hakkında Rical Âlimlerinin Söyledikleri

          Hafız Mezzî, Tehzib'ul Kemal adlı kitabında İsmail ve babası hakkında rical ilminin araştırmacılarından şöyle nakletmektedir: "Yahya b. Muin (ki rical ilminin büyük âlimlerindendir) şöyle diyor: 'Ebu Üveys ve oğlu zayıftırlar.' Yine Yahya b. Muin'den şöyle dediği nakledilmiştir: 'Bu iki kişi, hadis çalarlar.' Yine İbn-i Muin, Ebu Üveys'in oğlu hakkında, 'Ona güvenilmez.' demiştir."


          "Nesaî, oğul hakkında, 'O zayıftır ve güvenilir değildir.' demiştir. Ebu'l-Kasım Lalekaî şöyle demiştir: Nesaî onun aleyhinde çok şey söylemiştir ve hadisinin terk edilmesi gerektiğini ifade etmiştir."


          "Rical âlimlerinden olan İbn-i Adiy şöyle demiştir: İbn-i Ebî Üveys, dayısı Malik'ten hiç kimsenin kabul etmediği ilginç hadisler rivayet etmiştir."


          İbn-i Hacer, Feth'ul-Barî adlı eserinin önsözünde şöyle demiştir: "Nesaî'nin kendisi hakkındaki cerhinden dolayı İbn-i Ebî Üveys'in hadisine asla itibar edilmez."

          Hafız Seyyid Ahmed b. Sıddık, "Feth'ul-Melik'il-A-liyy" adlı kitabında, Seleme b. Şeyb'den şöyle nakletmektedir: "İsmail b. Ebî Üveys'ten şöyle dediğini işittim: Medine ehli bir konuda iki gruba ayrılınca, ben hadis uyduruyorum."


          Buna göre oğul (İsmail b. Ebî Üveys) hadis uydurmakla suçlanmıştır. Nitekim İbn-i Muin, onun yalancı olduğunu söylemişti. Bundan da öte, onun naklettiği hadisler Sahih-i Müslim, Tirmizî ve diğer sahih kitapların hiçbirinde nakledilmemiştir.


          Baba (Ebu Üveys) hakkında ise Ebu Hatem Râzî'nin el-Cerhu ve't-Ta'dil adlı kitabında söylemiş olduğu şu söz yeterlidir: "Onun naklettiği hadis yazılır, ama delil ve hüccet olarak kabul edilmez. Hadisi sağlam ve güçlü değildir."

          Yine Ebu Hatem, İbn-i Muin'den, Ebu Üveys'in güvenilir olmadığını nakletmiştir.
          Dolayısıyla, senedinde bu iki kişinin bulunduğu rivayet ("ve sünnetim" hadisi) sahih değildir. Kaldı ki bu rivayet, sahih ve sabit olan öteki hadisle muhalefet içindedir.
          Dikkat edilmesi gereken bir konu da, bu hadisi nakleden Hâkim Nişaburî'nin, hadisin zayıflığını itiraf etmiş olmasıdır. Bu yüzden hadisin senedini düzeltmeye kalkışmamıştır. Sadece içeriğinin sıhhati hususunda bir şahit zikretmiştir ki, o şahit de senet açısından zayıftır ve itibar edilecek gibi değildir. Bu açıdan hadisi güçlendire-ceği yerde onu daha da zayıf kılmaktadır.



          Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

          Yorum


            #6
            Ynt: Resulullah veda hutbesinde emanet olarak ne bıraktı ???

            2.senet:

            Ve Sünnetim" Hadisinin İkinci Senedi

            Hâkim Nişaburî, aşağıda zikredilecek olan senetle, merfu' olarak Ebu Hureyre'den şöyle nakletmektedir:

            "Şüphesiz ben sizin aranızda öyle iki şey bırakmışım ki, onlardan sonra asla sapmazsınız: ALLAH'ın kitabını ve sünnetimi. Bu ikisi, havuzda yanıma gelinceye kadar asla birbirinden ayrılmazlar."

            Bu metni Hâkim şu senetle nakletmiştir:
            Zabbî (Dabbî),
            Salih b. Musa et-Talhî'den, o
            Abdulaziz b. Refî'den, o
            Ebu Salih'ten,o da
            Ebu Hûreyre'den.


            Bu hadis de, önceki hadis gibi uydurma bir hadistir. Hadisin senedinde Salih b. Musa et-Talhî yer almış ki, rical âlimlerinin büyükleri onun hakkında hiç de iyi şeyler söylememişler.


            Yahya b. Muin onun hakkında şöyle diyor: "Salih b. Musa, güvenilir birisi değildir."
            Ebu Hatem Râzî şöyle diyor: "Onun hadisi zayıf ve münkerdir. O birçok münker (yadsınan) hadisi güvenilir kimselerden nakleder."


            Nesaî şöyle diyor: "Onun hadisi yazılmaz." Başka bir yerde ise şöyle diyor: "Onun hadisi terk edilmiştir."



            İbn-i Hacer, Tehzib'ut-Tehzib adlı kitabında şöyle yazıyor: "İbn-i Hibban der ki: 'Salih b. Musa, güvenilir kimselere öyle sözler isnat eder ki, asla onların sözlerine benzemez.' Sonunda da şöyle der: 'Onun hadisi hüccet değildir.' Ebu Nuaym de, 'Onun hadisi terk edilmiştir. Sürekli münker hadis nakleder.' der."



            Yine İbn-i Hacer, et-Takrib adlı kitabında şöyle di-yor: "Onun hadisi terk edilmiştir."


            Zehebî el-Kaşif adlı kitabında şöyle diyor: "Onun hadisi zayıftır (sağlam değildir)."


            Yine Zehebî, Mizan'ul-İtidal adlı eserinde söz konusu hadisi ondan nakletmiş ve şöyle demiştir: "Bu hadis, onun münker (yadsınan) hadislerindendir."


            Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

            Yorum


              #7
              Ynt: Resulullah veda hutbesinde emanet olarak ne bıraktı ???

              görüldügü gibi, kurandan asla ayrilmayacak ve uyani delalete düsürmeyecek olan iki emanetten biri ehlibeyttir...resulullahin gercek sünnetini korumakta kuranin anlamini korumakta ancak ehlibeyt ile mümkündür...

              ehlibeyti degilde, diger konuda isledigimiz gibi, bir uydurma hadis üzerine, bütün ashabin pesine takilmakta hidayet oldugunu düsünenler malesef hem kuranin hemde sünnetin asil anlamindan sapmaktan kurtulamamislardir.


              Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

              Yorum


                #8
                Ynt: Resulullah veda hutbesinde emanet olarak ne bıraktı ???

                [quote author=zeydiyye link=topic=5994.msg37879#msg37879 date=1245513298]
                1. Versiyon:

                "Ben sizin aranızda iki değerli emanet bırakıyorum; onlara sarıldığınız sürece benden sonra asla sapıklığa düşmezsiniz. Onlar Allah'ın Kitab'ı ve benim itretim Ehl-i Beyt'imdir. Bu ikisi, kevser Havuzu üzerinde bana tekrar dönünceye kadar asla birbirlerinden ayrılmazlar. Bakın görün benden sonra onlara nasıl davranacaksınız?

                Kaynak:

                1- Sahih-i Müslim, Kitab-u Fezail-i Ali ibn-i Ebi Talib, c.7, s.122.
                2- Sahih-i Tirmizi, c.5, s.328.
                3- İmam Nesai'nin yazdığı "EI Hasais", s.21.
                4- Müsned-i imam Ahmed ibn-i Hanbel, c.3, s.17.
                5- Müstedrek-i Hakim, c.3, s.109.
                6- Kenz'ül Ümmal, c.1, s.154.
                7- İbn-i Sa'din yazdığı "Et Tabakat'uI Kubra", c.2, s.194.
                8- İbn-i Esir'in yazdığı "Camiu'l Usul" c.1, s.187.
                9- Suyuti'nin yazdığı "Camiu's Sağir" c.l, s.353.
                10- Haysemi'nin yazdığı "Mecmau'z Zevaid", c.9, s.163.
                11- Nebehani'nin yazdığı "Feth'ul Kebir", c.1, s.451.
                12- İbn-i Esir'in yazdığı "Üsd'ul Gabe Fi Ma'rifet's Sahabe, c.2, s.12
                13- Tarih-i ibn-i Asakir, e.5, s.436.
                14- Tefsir-i ibn-i Kesir, c.4, s.113.
                15- Sünen-i Darimi 23/1 Nu, 3319[/quote]

                sahih ve hatta mütevatir olanı budur. zira bu rivayet hakkında kimse şüphe etmemiş, Şia ve sünni kaynaklar ittifak ile ve sahih senedler ile bunu rivayet etmiştirler. sünni alimlerden ibni Hacer ve Semhudi bu hadisin sünni kaynaklarda 20 sahabeden rivayet edildiğini söylemektedir birde şii kaynaklarda geçen sahabe ve imamlar a.s'ın hadislerinin buraya ekledindiğinde kaç olacağını düşün. hadisin eçtiği bazı kaynaklar için bkz: http://velayet.wordpress.com/tag/sakaleyn-hadisi/

                2. Versiyon:

                "Size izleyeceğiniz iki şey bırakıyorum: Kuran ve benim Sünnetim."

                Kaynak:

                1- Muvatta 46/3
                1. bize göre böyle bir rivayet mevcut değildir, bizim nezdimizde bilinmemektedir ve muhaliflerin nakilleri muhalifleri olan bizler için hüccet olamaz. sünni alimlerden ibni Hazm bu kouda diyor ki:
                • [li]لا معنى لاحتجاجنا عليهم برواياتنا ، فهم لا يصدّقونها ، ولا معنى لاحتجاجهم علينا برواياتهم فنحن لا نصدّقها ، وإنّما يجب أن يحتجّ الخصوم بعضهم على بعض بما يصدقّه الذي تقام عليه الحجّة به
                  Şiilere karşı kendi hadislerimizden delil getirmenin anlamı yoktur. çünki Şiiler bu hadisleri kabullenmiyorlar. Şiilerinde bize karşı kendi hadislerini delil getirmelerinin anlamı yoktur. çünki bizde o hadisleri kabullenmiyoruz. bu sebepten dolayı muhaliflerle munazara ederken muhalifin kabullendiği ve muhalif için hüccet sayılan kaynaklardan delil getirmemiz gerekir.

                  ibni Hazm, "el-Faslu fi’l-Milel ve’l-Ehvâi ve’n-Nihal", 4/159
                  [/li]


                ve bizim muhaddislerimizden Şeyh Hüseyin el-Amuli r.a diyor ki:


                2. hatta sünni hadis usulüne göre bile uydurmadır. bu rivayetin tahlili için bakz: http://velayet.wordpress.com/2012/10...n-incelenmesi/

                3. Versiyon:

                "Müminler! Size bir emanet bırakıyorum ki ona sıkı sarıldıkça yolunuzu hiç şaşırmayacaksınız. O emanet Allah'ın kitabı Kur'an'dır.”

                Kaynak:

                1- Sahih-i Buhari, Kitabu'l -Vesâyâ 3 cilt 6 sayfa 2583, ötüken 1987
                2- Sahih-i Müslim 15/19 Nu, 1218
                3- İbn Mace 25/84 Nu, 3074
                4- Ebu Davud 11/56, Nu 1905
                1. yukarıda da beyan ettiğimiz üzere muhaliflerin nakilleri aleyhimizde hüccet değildir.

                2. hatta sünni hadis usulüne göre sahih olduğunu kabul etsek bile delil olarak kullanılmaz. zira hadis usulünün ortaya koyduğu kurallardan birisi de şazz hadis kuralıdır. şazz hadis hakkında bilgi edinmek için bkz: http://hadis.ihya.org/hadis-sozlugu/saz.html

                Yorum

                YUKARI ÇIK
                Çalışıyor...
                X