BİSMİHİ TEALA
HAMD ALEMLERİN RABBİ ALLAH'A SALAT VE SELAMI HZ. MUHAMMED (S.A.A) VE PAK EHL-İ BEYT (A.S) OLSUN
RABB'İMDEN HAK İLE BATILI AYIRIP DOĞRULARLA OLMAYI MUAVVAK KILMASINI DUA EDERİM
Selamun Aleykum Azizi ve Değerli kardeşimlerim;
Nefsin Oluşturduğu Dini Allah Kabul Etmez!
Cimrilik diğer kötü hasletlerin de kaynağıdır; hırs ve tamah bu kötü huydan beslenir.
[img alt=642380612_largethum.jpg]http://admin.ehlibeytalimleri.com/Folders/Haber_Ic_Foto/642380612_largethum.jpg[/img]
Ayetullah Nasır Mekarim Şirazi, İmam Hadi'den (a.s) naklettiği bir hadiste insan saadeti için gerekli olan öğretilerin tümünün yer aldığını söyledi ve ekledi: Dini, kaynağından yani Peygamberden (s.a.a) ve onun Ehlibeytinden almak gerekir.
Ayetullah Nasır Mekarim Şirazi Kum kentindeki Mescid-i Azam camiinde verdiği yüksek düzey fıkıh dersi öncesi İmam Hadi'den (a.s) şu hadisi nakletti: "Haset iyilikleri yok eder, kendini beğenmek insanların öfkesini çeker, bencillik ve kibir insanı ilimden alıkoyarak onu alçaklık ve cehalete davet eder. Cimrilik huyların en kötüsüdür ve tamah kötü bir karakterdir."
Ayetullah Mekarim Şirazi, bu hadiste çok yüce manaların gizli olduğuna dikkat çekti ve sözlerini şöyle sürdürdü: Cimrilik diğer kötü hasletlerin de kaynağıdır; hırs ve tamah bu kötü huydan beslenir.
Bu rivayette İmam Hadi (a.s) özet şekilde bir ahlâk eğitimi dersi vermiştir. Dolayısıyla bu hadisin anlamını dikkatli şekilde kavrayan kimse saadete erişir. Bu kötü özelliklerden kendisini kurtaran kişi örnek bir insan olur. Ancak bu hadise amel etmek oldukça güçtür.
Şöyle ki kendisini beğenen, kibirli, bencil, cimri, tamahkâr ve cahil birinin bu hasletlerden uzaklaşabilmesi için öncelikle bunları kendi nefsinde görmesi ve birer eksiklik olarak addetmesi gerekir. Dolayısıyla ciddi anlamda bir nefisle mücadele gerektirir.
Ancak şunu unutmamalıyız ki din, teslimiyet demektir. Bizler Ancak Allah Resulünün ve Ehlibeytin istediği gibi yaşarsak adam olabiliriz, Allah'a kul olabiliriz ve Müslüman olabiliriz. Aksi halde nefsimizin ve şeytanın kulu-kölesi oluruz. Nefsi arzumuzla kendimize bir din oluştururuz ki Allah böyle bir dini kabul etmez.
Shafaqna
Ehlader
HAMD ALEMLERİN RABBİ ALLAH'A SALAT VE SELAMI HZ. MUHAMMED (S.A.A) VE PAK EHL-İ BEYT (A.S) OLSUN
RABB'İMDEN HAK İLE BATILI AYIRIP DOĞRULARLA OLMAYI MUAVVAK KILMASINI DUA EDERİM
Selamun Aleykum Azizi ve Değerli kardeşimlerim;
Nefsin Oluşturduğu Dini Allah Kabul Etmez!
Cimrilik diğer kötü hasletlerin de kaynağıdır; hırs ve tamah bu kötü huydan beslenir.
[img alt=642380612_largethum.jpg]http://admin.ehlibeytalimleri.com/Folders/Haber_Ic_Foto/642380612_largethum.jpg[/img]
Ayetullah Nasır Mekarim Şirazi, İmam Hadi'den (a.s) naklettiği bir hadiste insan saadeti için gerekli olan öğretilerin tümünün yer aldığını söyledi ve ekledi: Dini, kaynağından yani Peygamberden (s.a.a) ve onun Ehlibeytinden almak gerekir.
Ayetullah Nasır Mekarim Şirazi Kum kentindeki Mescid-i Azam camiinde verdiği yüksek düzey fıkıh dersi öncesi İmam Hadi'den (a.s) şu hadisi nakletti: "Haset iyilikleri yok eder, kendini beğenmek insanların öfkesini çeker, bencillik ve kibir insanı ilimden alıkoyarak onu alçaklık ve cehalete davet eder. Cimrilik huyların en kötüsüdür ve tamah kötü bir karakterdir."
Ayetullah Mekarim Şirazi, bu hadiste çok yüce manaların gizli olduğuna dikkat çekti ve sözlerini şöyle sürdürdü: Cimrilik diğer kötü hasletlerin de kaynağıdır; hırs ve tamah bu kötü huydan beslenir.
Bu rivayette İmam Hadi (a.s) özet şekilde bir ahlâk eğitimi dersi vermiştir. Dolayısıyla bu hadisin anlamını dikkatli şekilde kavrayan kimse saadete erişir. Bu kötü özelliklerden kendisini kurtaran kişi örnek bir insan olur. Ancak bu hadise amel etmek oldukça güçtür.
Şöyle ki kendisini beğenen, kibirli, bencil, cimri, tamahkâr ve cahil birinin bu hasletlerden uzaklaşabilmesi için öncelikle bunları kendi nefsinde görmesi ve birer eksiklik olarak addetmesi gerekir. Dolayısıyla ciddi anlamda bir nefisle mücadele gerektirir.
Ancak şunu unutmamalıyız ki din, teslimiyet demektir. Bizler Ancak Allah Resulünün ve Ehlibeytin istediği gibi yaşarsak adam olabiliriz, Allah'a kul olabiliriz ve Müslüman olabiliriz. Aksi halde nefsimizin ve şeytanın kulu-kölesi oluruz. Nefsi arzumuzla kendimize bir din oluştururuz ki Allah böyle bir dini kabul etmez.
Shafaqna
Ehlader
Yorum