Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

RAFIZİLER İMAMLARINA RAB DİYOR.

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #16
    Ynt: RAFIZİLER İMAMLARINA RAB DİYOR.

    HUVE'L AZİZ

    SELAM OLSUN ALLAH'IN HABİBİNE VE TEMİZ PAK KILDIĞI EHL-İ BEYTE

    Daha önce bir kaç defa gerek Musavi kardeşe gerekse bazı kardeşlere hadis konusunda bir kaç defa uyardım. Bir hadisi okuduğunuzda eğer o rivayet sizin aklınıza mantığınıza ters geliyorsa hemen bu küfür şirktir damgası vurmayın önce araştırın anlamaya çalışın rivayetin şerhine bakın sonra hükmü verin. Bir rivayetin ravisi şia biri okuduğunda velevki Ebu Hureyre olsa bir sunni okuduğunda kendi hadis imamlarına göre asla hadis alınmayacak dedikleri bir şii ravi olsa bile hemen atmayın. Bu kuralı asla unutmayınız kişi yalancı olsa bile doğru söz söyleme ihtimali vardır. Bu ihtimali göz önünde bulundurarak o ravinin naklettiği ya Peygamberin sözü ise diyerek düşünün araştırın öyle hüküm verin.

    Ehl-i Tewhid aynı hataya düşüyor malesef özellikle son yazılarında eğer az buçuk arapça veya arap geleneğini bilmiş olsa idi Rab kelimesinin ne manaya geldiğini günlük hayatta insanlar içinde nasıl kullanıldığını bilirdi. Biz evde çoğu zaman babam için bu kelimeyi kullanırız Batmanda iken yaşadığımız toplum da çoğu zaman kullanırdı. Rab terbiye eden baımını üstlenen anlamına gelir. Havarilerin Hz İsa'ya "YA RABBİ" dediklerini ve sonradan bunu nasıraların İlahlaştırdıklarıda malumdur. İncilde Hz İsa için kullanılan Rab kelimesi genelde terbiye eden baımını üstlenen (inançsal yönden) anlamında kullanılır (Ah Ah İncil-i Şerifi ben şerh etmeliyim ama sakalımız uzun değil ki )
    EY AZİZAN, BİZ KAR-ZARAR HESABI YAPMAKSIZIN SEVGİ'YE TESLİM OLUR SELAMA ERERİZ. KİM NE DERSE SÖYLESİN, SEVDİM ALİ'Yİ. KAR-ZARAR http://www.nuvezan.com/

    Yorum


      #17
      Ynt: RAFIZİLER İMAMLARINA RAB DİYOR.

      Sayin üyemiz
      size defaatle uyari vermemize ragmen, forum kuralini ihlal etmekte israr ediyorsunuz
      daha önce uyarilmis oldugunuz üzere, mesajiniz tarafimca silinmistir
      lutfen büyük harflerle yazmayiniz
      bu durumda 1. no'lu uyariyi almis bulunuyorsunuz!

      gulistan_2
      HASBUNALLAH

      Yorum


        #18
        Ynt: RAFIZİLER İMAMLARINA RAB DİYOR.

        HUVE'L AZİZ

        SELAM OLSUN ALLAH'IN HABİBİNE VE TEMİZ PAK KILDIĞI EHL-İ BEYTE

        Yusuf süresinden örnek vereyim sana. Meallerde genelde efendi olarak tercüme edilmiş sana arapçasını yazayım.

        يَا صَاحِبَيِ السِّجْنِ أَمَّا أَحَدُكُمَا

        فَيَسْقِي رَبَّهُ خَمْراً وَأَمَّا الآخَرُ فَيُصْلَبُ فَتَأْكُلُ الطَّيْرُ

        مِن رَّأْسِهِ قُضِيَ الأَمْرُ الَّذِي فِيهِ تَسْتَفْتِيَانِ

        Yusuf süresi 41. ayet ayette Hz Yusuf zindanda rüyalarını yorumladığı şahıslardan birine sen Rabbine içki sunacaksın diye buyuruyor. Bu şahsın efendisi/Rabbi olan Firavun bu durumda malik olduğu hüküm sürdüğü şahıslar içinde aynı konumdadır. Firavun malik olduğu şahısların Rabbi olabiliyorsa İmamet makamında olan kişi imametin kapsadığı alanın neden Rabbi olduğunda şirk sayılıyor?

        EY AZİZAN, BİZ KAR-ZARAR HESABI YAPMAKSIZIN SEVGİ'YE TESLİM OLUR SELAMA ERERİZ. KİM NE DERSE SÖYLESİN, SEVDİM ALİ'Yİ. KAR-ZARAR http://www.nuvezan.com/

        Yorum


          #19
          Ynt: RAFIZİLER İMAMLARINA RAB DİYOR.

          O ayeti biliyorum dost.yazmıştım ama silimiş. Rab kelimesi o manada kaullanılır. ama bu hadiste yeryuzunun rabbi diyor Alai yeryuzunun rabbi sahibimidir. yani o ayette geçen rable bu ayette geçen rabbin zerre alakası yok. bu ayette geçen rab Allahı işaret eder.

          ve ettehazu ahvarehum ve ruhbanedhum erbaben min dunillah ayetindeki ile aynı anlamda rabdir.
          HASBUNALLAH

          Yorum


            #20
            Ynt: RAFIZİLER İMAMLARINA RAB DİYOR.

            Esmaül Hüsnada Allah Teala ve Tebarekenin bir ismi de ALİ dir. Ehli harici, A caba şii müslümanlar İmam Aliye de ilah diyor olmasın. Hatta Hazreti peygamber de İmam Aliye Ali diyordu, yoksa o da mı İmam Alinin ilahlığına inanıyordu.


            Birde türk kültüründe de vardır. Çocukların dadılarına mürebbi denir. Yoksa o dadılar da çocukların rabbi mi oluyorlar. Bu kadar kırçıllı çirkef kalbe sahip olmak neyin eseridir acaba? İmam Aliye düşman olanlar neseb yönüyle sıkıntılı olanlardı, onu seven ve onu takip edenlere nefret duyanlarında aynı akibete düçar olmayacağından kim emin olabilir ki?


            Keşke bunları değil de, işgal altındaki sünni şii ülkelerimizi kfrün egemenliğinden kurtaracak programlar üzerinde konuşabilseydik.
            Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
            Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

            Yorum


              #21
              Ynt: RAFIZİLER İMAMLARINA RAB DİYOR.

              NESEBIME laf edemezsin.biz h.z alinin düşmanı değiliz onun tarafıyız
              HASBUNALLAH

              Yorum


                #22
                Ynt: RAFIZİLER İMAMLARINA RAB DİYOR.

                [quote author=EHLI-TAWHID link=topic=22507.msg140512#msg140512 date=1326648180]
                NESEBIME laf edemezsin.biz h.z alinin düşmanı değiliz onun tarafıyız

                [/quote]

                Ah liminei taraf. Ne taraf, ne taraf.
                Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
                Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

                Yorum


                  #23
                  Ynt: RAFIZİLER İMAMLARINA RAB DİYOR.

                  [quote author=Mehmet UFUKALP link=topic=22507.msg140511#msg140511 date=1326647169]
                  Esmaül Hüsnada Allah Teala ve Tebarekenin bir ismi de ALİ dir. Ehli harici, A caba şii müslümanlar İmam Aliye de ilah diyor olmasın. Hatta Hazreti peygamber de İmam Aliye Ali diyordu, yoksa o da mı İmam Alinin ilahlığına inanıyordu.


                  Birde türk kültüründe de vardır. Çocukların dadılarına mürebbi denir. Yoksa o dadılar da çocukların rabbi mi oluyorlar. Bu kadar kırçıllı çirkef kalbe sahip olmak neyin eseridir acaba? İmam Aliye düşman olanlar neseb yönüyle sıkıntılı olanlardı, onu seven ve onu takip edenlere nefret duyanlarında aynı akibete düçar olmayacağından kim emin olabilir ki?


                  Keşke bunları değil de, işgal altındaki sünni şii ülkelerimizi kfrün egemenliğinden kurtaracak programlar üzerinde konuşabilseydik.
                  [/quote]


                  Bir Türk olarak benzetme gerçekten olmamış..Yerin rabbi kelimesiyle benzeşmiyor bile..
                  Haktır Allahım Muhammed mahım
                  Ali'dir şahım efendim Allah eyvallah

                  Yorum


                    #24
                    Ynt: RAFIZİLER İMAMLARINA RAB DİYOR.

                    biriside çıkıp hadisde olsa biz bunu kabul etmiyoruz demiyor.
                    HASBUNALLAH

                    Yorum


                      #25
                      Ynt: RAFIZİLER İMAMLARINA RAB DİYOR.

                      [quote author=EHLI-TAWHID link=topic=22507.msg140580#msg140580 date=1326666370]
                      biriside çıkıp hadisde olsa biz bunu kabul etmiyoruz demiyor.
                      [/quote]



                      [quote author=EHLI-TAWHID link=topic=22507.msg140110#msg140110 date=1326548877]
                      ben eski ehli tevhidim.şifrem kayboldu.
                      [/quote]

                      tamam aksam bu iki nickini birleştireceğim eski nickine ait şifreni alabilmen için email adresine link yollaracağım onu kullanırsın aksam bu nickin kitlenir ve bir daha kullanamazsın üstadım haberin olsun. Ayrıca forum kurallarında 2 nick almak yasak ibaresi vardır kuralları gözden geçirmeni tavsiye ederim.

                      Yorum


                        #26
                        Ynt: RAFIZİLER İMAMLARINA RAB DİYOR.

                        EHLI-TAWHID, delil olarak sunduğun kaynakların cilt ve sayfa numaralarını ve online linkini veya sayfaların resimlerinin buraya eklenmesini talep ediyoruz. buyur

                        Yorum


                          #27
                          Ynt: RAFIZİLER İMAMLARINA RAB DİYOR.

                          [quote author=EHLI-TAWHID link=topic=22507.msg140098#msg140098 date=1326545630]
                          Nur us Saqeleyn” isimli tefsirin yazarı Şeyh Abdu Ali bin Cum’et ul Erûsi r.a. “Ve yeryüzü, rabbinin nuru ile aydınlandı.”(2) ayetinin tefsirinde şu rivayeti naklediyor;

                          “Mufazzal bin Ömer diyor ki ;İmam Caferi Sâdık aleyhisselam “Ve yeryüzü rabbinin nuru ile aydınlandı.”ayeti hakkında buyurdu ki; Yeryüzünün rabbi,yani yeryüzünün imamıdır.

                          Dedim ki: Peki eğer O(3)zuhur ederse ne olacak?

                          Buyurdu ki; O zaman halk güneşin ve ayın ışığına ihtiyaç duymayacak ve imamın nuru ile yetinecekler ve o nurdan faydalanacaklar[/quote]

                          hadisin aslı:
                          • [li]حدثنا محمد بن أبى عبدالله قال: حدثنا جعفر بن محمد قال: حدثنى القاسم بن الربيع قال: حدثنى صباح المدائنى قال: حدثنا المفضل بن عمر أنه سمع أبا عبدالله (عليه السلام) يقول: في قوله عزوجل: واشرقت الارض بنور ربها قال: رب الارض يعنى امام الارض،

                            "Tefsiri Nurus Sakaleyn", 4/503
                            [/li]


                          hadisin senedinde işaretlediğim ravi Kasım b. Rebia zayıf ve ğulattır. ibni Ğadairi r.a onun hakkında der ki:
                          • [li]القاسم بن الربيع الصحاف: كوفي، ضعيف في
                            حديثه، غال في مذهبه،
                            Kasım b. Rebia es-Sahafi el-Kufi, hadiste zayıftır, mezhebi ğulattır.

                            القاسم بن الربيع
                            [/li]

                          Yorum


                            #28
                            Ynt: RAFIZİLER İMAMLARINA RAB DİYOR.

                            [quote author=Cihandar link=topic=22507.msg140576#msg140576 date=1326663955]

                            Bir Türk olarak benzetme gerçekten olmamış..Yerin rabbi kelimesiyle benzeşmiyor bile..
                            [/quote]

                            Arapça bilmediğin anlaşılıyor. Mürebbi kelimesi ile Rab kelimesi aynı kökten gelmektedir.
                            Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
                            Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

                            Yorum


                              #29
                              Ynt: RAFIZİLER İMAMLARINA RAB DİYOR.

                              olay arapça olayı...rab kelimesinin dilde anlamı ayrı birde terimsel olarak kullanılanı ayrı

                              allahtan başka rab edinmeyelim deyince orda da yahu rab terbiye edendir benim rabbim annendir mi diyeceksin.

                              yeryuzunun rabbi diyor.burdaki anlam rab kelimesinin terbiye eden manasına uymuyor yeryuzunu terbiye eden hz.ali ve imamlar mı ?
                              HASBUNALLAH

                              Yorum


                                #30
                                Ynt: RAFIZİLER İMAMLARINA RAB DİYOR.

                                [quote author=cundeb link=topic=22507.msg140154#msg140154 date=1326553635]
                                ben sana orasını sormadım. ehli sünnet mi değiller mi?
                                [/quote]

                                kardeşim, eğer Ehli sünnet adı altında ömer ebubekir gibi gözü dünya malına aşık olmuşların öğretilerini devam ettirecekseniz buna Ehli ömer ve ehli ebubekir demelisiniz.
                                Allah aşkına Peygamber s.a.a efendimizin sünnetini bıraktılar mı ki sünnet ehli diyorlar?

                                Hepsini yakmadılar mı?

                                Hatta şöyle demediler mi "Eğer birisi sizden Presulullah s.a.a tan hadis sorarsa ona deyin ki Allahın kitabı aramızdadır."


                                Ebu Bekir, Resulullah'ın (s.a.a.) vefatından sonra halka bir konuşma yaparak şöyle dedi:

                                "Sizler, Resulullah'tan, ihtilaf ettiğiniz hadisler naklediyorsunuz. Sizden sonra ise halk daha fazla ihtilaf edecektir. Öyleyse Resulullah'tan (s.a.a.) hiçbir hadis nakletmeyin. Sizden hadis isteyen olursa; 'Aramızda Allah'ın Kitabı vardır. Onun helalini helal, haramını ise haram bilin; bu bize yeter.' deyin."2


                                2- Zehebi,Tezkiret'ü1-Huffaz, c. 1, s. 3 - 4.


                                Allah'a şükürler olsun ki, Resulullah'ın (s.a.a.) sünnetini arkalarına attıklarını ve onu hiçe saydıklarını kendi dilleriyle itiraf ediyorlar.

                                Şimdi Ebu Bekir ve Ömer'i her zaman savunan ve onları Resulullah'tan sonra en iyi insanlar olarak bilen Ehl-i Sünnet'ten soruyoruz: Sizler, Sahihlerinizde Resulullah'ın; "Ben, sizin aranızda iki şey bırakıyorum; onlarla amel ederseniz, asla sapıtmazsınız: Allah'ın Kitabı ve sünnetim." buyurmuş olduğunu nakletmiyor musunuz?! Peki, -faraza bu hadis doğru ise- nasıl oluyor da Resulullah'tan sonra halkın en faziletlileri olan Ebu Bekir ve Ömer, sünnetin yazılması ve anlatılmasını yasaklıyorlar ve sünnete hiç mi hiç değer vermiyorlar?!


                                İbn-i Mace, Sünen'inde Kurza bin Kâb'dan şöyle nakleder:

                                Ömer bin Hattap bizi Küfe'ye gönderirken "Sirar" denilen bir yere kadar bizimle gelerek orada bize; "Biliyor musunuz niçin buraya kadar sizinle birlikte geldim?" dedi. Biz; "Herhalde Ensar'dan veya Resulullah'ın (s.a.a.) ashabından olduğumuz içindir." dedik. Ömer "Hayır." dedi. "Size söylemek istediğim bir mesele yüzünden geldim. Ve onu asla unutmamanızı istiyorum. Siz öyle bir kavme gönderiliyorsunuz ki, Kur'an onların kalbinde tıpkı suyun tencerede kaynadığı gibi kaynıyor. Onlar sizi görünce hepsinin boynu size doğru uzanacaktır. (Sizin gelmenize sevinecekler) Ve diyecekler ki: "Muhammed'in ashabı geldi." Dikkat edin ve elinizden geldiğince Resulullah'tan az hadis nakledin. Ve bilin ki ben sizin ortağınızım."

                                Kurza bin Kab oraya gittiğinde halk; "Bize Resulullah'tan bahset ve onun hadislerini naklet." deyince Kurza; "Ömer, bizi bu işten menetmiştir." dedi.1

                                1- Zehebi, Tezkiret'ül-Huffaz, c. 1, s. 7; Sünen-i İbn-i Mace, c. 1, s. 12, h. 28; Sünen-i Daremi, c. 1, s. 85.

                                Müslim, Sahih'inin "Adab Kitabı, izin isteme Babı"nda şöyle nakleder: "Ömer; Ebu Musa Eş' ari' yi Resulullah'tan bir hadis naklettiği için dövmekle tehdit etti."2

                                Ebu Said-i Hudri der ki: "Übeyy bin Kab'ın da bulunduğu bir yerde oturmuştuk. Ansızın Ebu Musa Eş'ari sinirli bir halde içeri girerek dedi ki: "Ne olursunuz söyleyin! Sizden biri Resulullah'tan, "İzin almak üç kere olur; eğer izin verilmezse geri dön." diye bir hadis duydu mu?" Übeyy; "Olay nedir?" dedi.

                                Ebu Musa dedi ki: "Dün Ömer bin Hattab'ın yanına girmek için üç kez izin istedim; izin vermeyince ben de geri döndüm. Bugün onun yanına gittiğim de dedim ki: "Dün sana üç kez selam verdim; cevap vermeyince geri döndüm." Ömer; "Selamını duydum, ama biriyle meşguldüm. Neden tekrar izin istemedin?" dedi. Dedim ki: "Ben tıpkı Resulullah'ın (s.a.a.) buyurduğu gibi izin istedim." Bunun üzerine Ömer hemen sinirlenerek şöyle dedi: "Vallahi ya sesin yükselinceye kadar beline ve karnına kamçıyla vuracağım, ya da bu hadisin doğruluğu konusunda sana şahitlik etmesi için birini getirirsin!"

                                Übeyy bin Kab dedi ki: "Vallahi seninle birlikte, içimizde yaşı en küçük olan gelecektir. (Yani hepimiz o hadisi duyduk; hatta yaşı bizden az olanlar dahi bu hadisi duymuşlardır.) Ey Ebu Said! Git ve şahitlik et!" Ebu Said der ki: "Ben de kalkıp Ömer'in yanına giderek; "Vallahi Resulullah'ın (s.a.a.) böyle buyurduğunu ben de duydum." dedim. "

                                Buhari de bu olayı nakletmiş, ama adeti üzere hadisin bir bölümünü keserek Ömer'in Ebu Musa'yı tehdit etmesini anlatmamıştır.1

                                Buhari de bu olayı nakletmiş, ama adeti üzere hadisin bir bölümünü keserek Ömer'in Ebu Musa'yı tehdit etmesini anlatmamıştır.1
                                1- Sahih-i Buhari, c. 8, s. 66.

                                Hatta Müslim, Sahih'inde, Übeyy bin Kab'ın Ömer' e şu sözü söylediğini de eklemiştir: "Ey Hattab'ın oğlu! Resulullah'ın (s.a.a.) ashabına bu kadar azap verme!"

                                Zehebi, Tezkiret 'ül-Huffaz adlı kitabında Ebu Seleme'den şöyle nakleder: "Ebu Hureyre'ye; "Ömer'in zamanında Resulullah'ın hadislerini naklediyor muydun?" diye sorduğumda; "Ömer'in zamanında şu andaki gibi hadis nakletseydim, beni kamçısıyla döverdi." cevabını verdi."



                                İbn-i Abdulbir, Cami-u Beyan 'il-İim ve Fazlih adlı kitabında şöyle yazar: "Ömer bin Hattap, Resulullah'ın sünnetini yazmak istedi. Sonra bu işi yapmaktan vazgeçti ve bütün şehirlere mektup yazarak, Resulullah'ın sünnetinden yazılanları yok etmelerini istedi."3

                                3- Cami-u Beyan'il-İlm, c. 1, s. 65.









                                [center]
                                ..ey ahle aalam agham Eli mazloome... یا ابا عبدالله الحسین
                                [center]
                                Bizleri öldürün! Zira Halkımızın bilinci daha da artacak!
                                Şehid Seyyid Abbas Musavi(Eski Hizbullah Lideri)

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X