HUVE'L AZİZ
SELAM OLSUN ALLAH'IN HABİBİNE VE TEMİZ PAK KILDIĞI EHL-İ BEYTE
İmam Ali (a.s) ve genel olarak ehl-i beytin faziletlerinin başka kişiler içinde kullanılması hepimiz için aşikar olan bir durumdur. Geçen Suyuti'nin Tarih'ul Hulefa adlı eserini okurken ancak bu kadar olur dedirtecek İmam Ali'ye ve ehl-i beyt hakkındaki faziletlerin nasıl ters yüz edildiği değiştirildiğini aşikar ediyordu. Rahman izin verirde bir aksilik çıkmazsa inş bu konuda özellikle Suyuti'nin Tarih'ul Hulefasında geçenleri buraya aktarmaya çalışacam.
1) وأخرج ابن أبي داود في كتاب المصاحف عن جعفر قال: كان أبو بكر يسمع مناجاة جبريل للنبي صلى الله عليه وسلم ولا يراه.
Mealen; İbn-i Ebi Davud "El-Mesahif" kitabında Caferden şöyle tahriç etmiştir; dedi ki: "Ebu Bekir, Cebrail'in Nebi (s.a.a) ile konuşmalarını duyar, ama onu görmezdi!"
(Celalettin Suyuti Tarih'ul Hulefa Sayfa 58 Beyrut Baskısı h. 1430 m. 2009)
SELAM OLSUN ALLAH'IN HABİBİNE VE TEMİZ PAK KILDIĞI EHL-İ BEYTE
İmam Ali (a.s) ve genel olarak ehl-i beytin faziletlerinin başka kişiler içinde kullanılması hepimiz için aşikar olan bir durumdur. Geçen Suyuti'nin Tarih'ul Hulefa adlı eserini okurken ancak bu kadar olur dedirtecek İmam Ali'ye ve ehl-i beyt hakkındaki faziletlerin nasıl ters yüz edildiği değiştirildiğini aşikar ediyordu. Rahman izin verirde bir aksilik çıkmazsa inş bu konuda özellikle Suyuti'nin Tarih'ul Hulefasında geçenleri buraya aktarmaya çalışacam.
1) وأخرج ابن أبي داود في كتاب المصاحف عن جعفر قال: كان أبو بكر يسمع مناجاة جبريل للنبي صلى الله عليه وسلم ولا يراه.
Mealen; İbn-i Ebi Davud "El-Mesahif" kitabında Caferden şöyle tahriç etmiştir; dedi ki: "Ebu Bekir, Cebrail'in Nebi (s.a.a) ile konuşmalarını duyar, ama onu görmezdi!"
(Celalettin Suyuti Tarih'ul Hulefa Sayfa 58 Beyrut Baskısı h. 1430 m. 2009)
Yorum