Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Çocuğun Kime Nasıl Benzeyeceği Hadisi Bilimle Çelişiyor Mu?

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Çocuğun Kime Nasıl Benzeyeceği Hadisi Bilimle Çelişiyor Mu?

    Ebu Hâşim Davud bin Kasım-ı Caferi�den:

    İmam Muhammed Bâkır aleyhisselam babalarından şöyle nakleder:

    Birgün Emirülmüminin Ali aleyhisselam Hasan bin Ali ve Selman-ı Farsi (r.a) ile geldi. Hz. Ali, Selman�ın elinden tutmuş olarak mescid-ül Haram�a girip oturdu. Vakarlı ve elbisesi düzgün biri gelip selam vererek Emirülmüminin�in karşısına oturdu. Ve şöyel dedi: Ey Emirülmüminin! Sana üç soru sormak istiyorum. Emirülmüminin şöyle buyurdu: İstediğin soruları sor. Adam dedi ki: Bana habar ver, insan uyuduğu zaman rûhu nereye gidiyor? Ve insan nasıl oluyorda hatırlıyor ya da unutuyor, nasıl oluyor da insanın oğlu amcasına veya dayısına benziyor? Emirülmüminin aleyhisselam Hasan (aleyhisselam)�a dönerek buyurdu: Ona cevap ver ey Ebu Muhammed! Hz. Hasan (aleyhisselam) o adama buyurdu ki: �İnsanın uyuduğu zaman ruhunun nereye gittiği sorusunun cevabı şudur; Ruh rüzgara aittir, rüzgar da havaya aittir. İnsan uyanıncaya kadar ruh havada kalır. Eğer Allah bu ruhun bedene dönmesine izin verirse ruh rüzgarı, rüzgar da havayı cezbeder. Sonra sahibinin bedenine yerleşir. Ve Allah o rühun bedene dönmesine izin vermezse havâ rüzgarı, rüzgar da ruhu cezbeder. Böylece kıyamete kadar bedene dönmez.

    O soryduğun hatırlama ve unutmaya gelince: Süphesiz insanın kalbı bir kaptadır ve o kabı örten bir kapak vardır. Eğer o Muhammed�e ve Âl-i Muhammed�e kamil bir selam gönderirse o kapak, tabağın ve kabın üzerinden kalkar. İnsan kalbine ışık gelir ve unuttuğunu hatırlar. Ve eğer o, Muhammed�e ve Âl-i Muhammed�e salat göndermez veya onlara selam eksik göderir veya Ehl-i Beyt�e selam göndermezse o kapak hep o kabın üzerinde kalır ve kalp kararır ve o kimse şaşırır, hatırladığını unutur.

    İnsanın çocuğunun amca veya dayısına benzemesine gelince: Eğer adam sakin kalp ve damarlarla, huzur içinde karısına yaklaşırsa o nütfe (meni) rahime gider ve çocuk ya babasına ya da annesine benzer. Ama eğer sakin kalp ve damarlarla karısına yaklaşmazsa ve bedeni ıztırap içinde olursa nütfe (meni) de ıztırap içinde olur. Eğer amcaların damarlarından birine vaki olursa, çocuk amcalarına benzer. Eğer dayıların damarlarından birine vaki olursa, çocuk dayılarına benzer.�

    Adam şöyle dedi: Şehadet ederim ki Allahtan başka ilah yoktur. Ve her zaman buna şehadet ederim. Ve şehadet ederim ki Muhammed (sallallahu aleyhi ve âlih) Allahın resulüdür. Her zaman bunu söyler ve şehadet ederim. Ve şehadet ederim, sen Resulullah�ın vasîsisin. Ve onun hücceti ile kıyam edersin. Ve her zaman bunu söyler ve şehadet ederim.� Sonra eliyle Emir-ül-müminin�e (aleyhisselam) işaret ederek şöyle dedi: Şehadet ederim; sen onun vasîsinin ve hüccetisin. Ve bunu her zaman söylüyorum. Sonra eliyle Hüseyn aleyhisselam�a işaret edip dedi ki: Şehadet ederim; Hüseyn bin Ali onun vasisi ve ondan sonraki imamdır. Ve her zaman diyorum: Şehadet ederim ki Ali bin Hüseyn, Hüseyn�in emri ile imamdır. Şehadet ederim ki Muhammed bin Ali, Ali (Zeynelabidin�in) emriyle imamdır. Ve şehadet ederim ki Cafer, Muhammed�in emriyle imamdır. Ve şehadet ederim ki Ali, Musa�nın vasisidir. Ve şehadet ederim ki Muhammed, Ali�nin emriyle imamdır. Ve şehadet ederim ki Ali (Naki) Muhammed�in emriyle imamdır. Ve şehadet ederim ki Hasan, Ali�nin emriyle imamdır. Ve şehadet ederim ki Allahın iznine kadar Hüseyn�in evlatlarından ismi ve künyesi söylenmeyen biri yeryüzünü adâlet ve eşitlikle dolduracaktır. Tıpkı zulüm ve sitemle dolduğu gibi. Selam olsun sana ey Emirülmüminin. Allahın rahmet ve bereketi de senin üzerine olsun.� Sonra kalkarak gitti.

    Emirülmüminin, Hasan�a (aleyhisselam) şöyle buyurdu: Ey Ebu Muhammed! Git, bak acaba nereye gidecek? Dedi ki: Onu izlemek için çıktığımda bir anda nereye gittiğini görmedim. Emirülmüminin aleyhisselam�a dönüp durumu ona bildirmek istediğimde şöyle buyurdu: Ey Ebu Muhammed� onu tanıyor musun? Dedi ki: Hayır, Allah, resülü ve Emir-ül-müminin daha iyi bilirler. Buyurdu ki: O, Hızır (aleyhisselam) idi.�
    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

    Biz insanin dayı ve amcaya benzemesinin bu şekilde olmadıgını bilimsel olarak biliyoruz...açıklaması nedir ?

    #2
    Çocuğun Kime Nasıl Benzeyeceği Hadisi Bilimle Çelişiyor Mu?

    HUVE'L AZİZ

    SELAM OLSUN ALLAH'IN HABİBİNE VE TEMİZ PAK KILDIĞI EHL-İ BEYTE

    Hayret sizmi açıklama istiyorsunuz? Ne gerek varki hadisin şerhine hikmetine demi zahiri ne ise alacaksın öyle hükmedeceksin değil mi? Yoksa iş şia hadis mecmualarına gelince şerh ve hikmet peşinden koşup iş sunni hadis mecmualarına gelince ne gerek var şerhe ve hikmete deyip zahirine göre hükmedeceksin değilmi?

    Aslında yazmıyacaktım sırf burdaki alaycı tavrından dolayı yazma gereği hissettim. İnş medresede sana bu işin ehemmiyetini anlatırlar.

    [quote author=Musavi link=topic=12848.msg115249#msg115249 date=1295205793]
    elmeddin iyide hadisin şerhine baktın mı kardeş
    [/quote]
    EY AZİZAN, BİZ KAR-ZARAR HESABI YAPMAKSIZIN SEVGİ'YE TESLİM OLUR SELAMA ERERİZ. KİM NE DERSE SÖYLESİN, SEVDİM ALİ'Yİ. KAR-ZARAR http://www.nuvezan.com/

    Yorum


      #3
      Çocuğun Kime Nasıl Benzeyeceği Hadisi Bilimle Çelişiyor Mu?

      şia hadislerini araştırmadığımı nerden biliyorsun abim hutbetul beyan ve bunun benzeri pek çok hadisi musa hocama sordum hatta onu aylarca meşgul ettim yani şii hadisi diye hemen kabul etmiyorum hiçbirşeyi...musa hocaya sorabilirsin onu ne akdar meşgul ettiğimi.

      elmeddine yazdığım sadece espri idi alay değil.

      Yorum


        #4
        Çocuğun Kime Nasıl Benzeyeceği Hadisi Bilimle Çelişiyor Mu?

        HUVE'L AZİZ

        SELAM OLSUN ALLAH'IN HABİBİNE VE TEMİZ PAK KILDIĞI EHL-İ BEYTE

        İşte bende bunu diyorum iş şia hadis mecmualarına gelince aylarca araştır hikmet şerh peşinde koş. K bravo yapmakta gerek buna itirazımda yok zaten. Ama iş sunni hadislere gelince neden aynı ehemmiyeti göstermiyorsunuz? Benim sorunum burda.
        EY AZİZAN, BİZ KAR-ZARAR HESABI YAPMAKSIZIN SEVGİ'YE TESLİM OLUR SELAMA ERERİZ. KİM NE DERSE SÖYLESİN, SEVDİM ALİ'Yİ. KAR-ZARAR http://www.nuvezan.com/

        Yorum


          #5
          Çocuğun Kime Nasıl Benzeyeceği Hadisi Bilimle Çelişiyor Mu?

          sunni hadislerini de çok araştırdım emin hatta onları da eski bir sunni hocama yolladım o da ban ahakaret dolu bir mail ile geri döndü..

          dunya balığın üzerindedir balık kuyrugunu sallayınca deprem olur baş kısmı buharıden geri kalanı ıbn kesir...bunun neyini araştırayım hudeyfe abi...

          Yorum


            #6
            Çocuğun Kime Nasıl Benzeyeceği Hadisi Bilimle Çelişiyor Mu?

            ibn kuteybe hadis mudafaasını dahi okudum

            Yorum


              #7
              Çocuğun Kime Nasıl Benzeyeceği Hadisi Bilimle Çelişiyor Mu?

              hadislerin hatta ayetlerin tespit edilen bilim ile zıt düşmesi konusunda izlenecek yollar belirtilmiştir. Öncelikle dini metinleri doğru anlamak. doğru anladığımızda hala sorun varsa bu durumda ayete bir şey yapılamaz. bilim yanılmıştır deriz. yok eğer hadisse sıhhatine bakarız. Eğer senet sahih ve hadis için hiç bir uydurma belirtisi yoksa bu durumda ayetteki takındığımız tavrı takınırız yok eğer senedinde sorun varsa bu ki (şahsen senedinde sorun bile olmasa yani sika ravilerce nakledilse bile bunun başka nedenlerle uydurma olması mümkündür) hadisin İmamlara ya da Peygamber s.a.a.'e ait olmadığını düşünürüz.

              ancak hiç bir şekilde sıhhatinde sorun olmayan hadis ya da ayetin bilimsel verilerle zıtlık içinde olması durumunda bilimin yanıldığını kabul ederiz.

              Çünkü bilimsel verilerin hiç bir bilim adamınca kat'ilik/kesin doğruluk gücünün %100 doğru kabul edilmediğini biliyoruz. kanun haline gelmiş bilimsel doğruların bile doğruluğunun bilim adamları yüzde yüz kabul edemezler yüzde 99 kabul ederler..

              bilim bu gün doğru dediğine yarın yanlış diyor ve bu çok. bu gün kesin böyle dediğine yarın başka bir bilim adamı deneylerde ve gözlemlerde yanlış yapmışlar halbuki böyle değilmiş diyebiliyor ve tersini de kanıtlıyor yaptığı daha ciddi deney ve gözlemlerle..

              bu hadisteki konu hakkında bilimsel verileri alalım ona göre konuşalım? nedir açıklaması bilimin?

              bir de tek neden bilimsel sonuçlar mıdır başka nedenler olamaz mı?

              sürecek inş...

              Yorum


                #8
                Çocuğun Kime Nasıl Benzeyeceği Hadisi Bilimle Çelişiyor Mu?

                hayır...bilimin kesin dogru bildiği şeyler vardır dunyanın yuvarlaklığı gibi. yine genler bilimin kesşn bulgularıdır ki bul olyı açıklar bu hadisin senedi ne kadar kuvvetli olursa olsun genlerın dogrulugundan daha kesin olamaz...dunyanın altında balık oldugunu söyleyen hadiste buharide ne yapacagız dunyanın altında balık ve kuyruğunu mu arayacağız...ben dunyanın fotograflarını gordum ama hadisin senedindeki kişileri görmedim en sahih hadis bile uydurma olabilir, bilimdeki herşeyde değişken değil örneğin dunya güneşin etrafında dönüyor gibi.

                Yorum


                  #9
                  Çocuğun Kime Nasıl Benzeyeceği Hadisi Bilimle Çelişiyor Mu?

                  musavi kardeş, ne kadar emin konuşuyorsunuz.. bu gün pozitivizmin mucidi batı bile artık bu görüşten vazgeçmiş ve bilimin yanıldığına dair bir sürü delilleri görmeye başlamıştır.

                  bu kafayla giderseniz dinin bir çok nassını tevil edemediği için dinin kelimeleri semboldür hikayelerinin gerçekliği yoktur tarihseldir diyen modernistler gibi olmaman imkansız gibi durmaktadır.

                  biz bilimsel olarak kayadan devenin nasıl çıktığını açıklayabilir misiniz? biz devenin nasıl meydana geldiğini öğrenmek için bilime bile gerek duymayacak günlük tecrübelerle bilgi sahibiyiz. Şimdi de kayadan devenin çıktığına dair bir bilgi var.. ya da Musa a.s.'ın denizi ikiye bölmesi .. ve diğer mucizeler..

                  buyrun kesin doğru dediğiniz bilimle açıklayın..

                  bilimi yaratan Allah. bunların nedenlerini ve sebepler zincirini de her zaman aynı yapacak diye bir şart yok. determinizm batıda bile mezara gömülmüşken bir müslüman bilim adamının (bu musavi oluyor) tam bir pozitivist düşünmesi bilime yanılmaz demesi bizi şaşırtmaktadır.. biraz açık kapı bırakmalısın..

                  hakiki bilim adamları hiç bir zaman buluşlarına yüzde yüz kesin doğru dememişlerdir. onu öyle diyenler bilimin niteliğinden haberi olmayanlar.. bakın hangi bilim adamlarıdır bilmiyorum ama size bir örnek vermek istiyorum:

                  bir bilim adamı suda hiç bir şey yokken suda bir süre sonra canlıların türediğini görür. bu deneyi defalarca deney ortamında tekrarlar. sonuç aynı. ve basar fetvayı canlılar suda türemektedir öyleyse yaratılışın kaynağı sudur..

                  sonraki bilim adamı bu kesin doğru kabul edilmiş konuya kuşkuyla bakar. çünkü bilimsel ilerlemenin sırrı kabul etmekte değil kuşku duyup reddetmededir. tekrar deney yapar. suyun havayla temasını keserek havadan suya geçebilecek canlı organizmalara fırsat vermez. ve suyun çok uzun süreler kalmasına rağmen deney ortamında, içinde canlıların türediğine dair hiç bir bulgu ve ip ucuna rastlayamaz. böylece bir önceki kesin doğru dedikleri iflas edilmiştir.

                  Yorum


                    #10
                    Çocuğun Kime Nasıl Benzeyeceği Hadisi Bilimle Çelişiyor Mu?

                    pozitivistlikle alakası yok abi farklı konulşara çekmişsin...ilk önce ayet veya hadis farklı ve ikincisi mucizeler farklı...ucuncusu bilimin kanunları ayrı teöremleri aynı...teöremlerin değişmesi ayrı birde kesin gozlenen şeyler var dunyanın yuvarlaklığı gibi. olayın pozitivizmle zerre alakası yok...hele sonra mucizeleri inakr eder demeniz tamamen alakasız.

                    kuranda bilime aykırı birşey yoktur...bilimin kesin bulgularına aykırı hiçbirşey...

                    Yorum


                      #11
                      Çocuğun Kime Nasıl Benzeyeceği Hadisi Bilimle Çelişiyor Mu?

                      beni zerre anlamamışsın abi ...

                      determinizmle zerre alakası yok yazdıklarımın...

                      hadislerden bahsederken konuyu kurana getirmişsin...

                      eger senın dediğin gibi inansan mehdinin gaybetine inanmazdım...

                      AMA BILIMI DEGERSIZLEŞTİRMEYE ÇALIŞANLARADA KARŞIYIM....BU CUBBELI MANTIĞIDIR.

                      Yorum


                        #12
                        Çocuğun Kime Nasıl Benzeyeceği Hadisi Bilimle Çelişiyor Mu?

                        [quote author=Musavi link=topic=19038.msg115295#msg115295 date=1295257932]
                        pozitivistlikle alakası yok abi farklı konulşara çekmişsin...ilk önce ayet veya hadis farklı ve ikincisi mucizeler farklı...ucuncusu bilimin kanunları ayrı teöremleri aynı...teöremlerin değişmesi ayrı birde kesin gozlenen şeyler var dunyanın yuvarlaklığı gibi. olayın pozitivizmle zerre alakası yok...hele sonra mucizeleri inakr eder demeniz tamamen alakasız.

                        kuranda bilime aykırı birşey yoktur...bilimin kesin bulgularına aykırı hiçbirşey...
                        [/quote]

                        yani bilimin kesin ve doğru yolda ilerlediğini iddia ediyorsun.. o zaman neden bilim bu gün doğru dediğine yarın yanlışmış diyor? atomu nasıl tarif ediyorlardı? Maddenin parçalanamaz en küçük yapı taşı diye.. ee şimdi parçalandı ne olacak?

                        maddenin parçalanamaz en küçük yapısına ulaşıldı mı? biz elbette bilimi kapı dışarı etmiyoruz. çünkü bu Allah tarafından yasaklanan bir şeydir. O hiç düşünmez misiniz yerin göğün yaratılışı üzerinde düşünürler diye iyi kullarını överken.. bu boş bir düşünce değil araştırma deney ve gözlemdir..

                        ama biz bilimin yerini ve değerini doğru tespit edelim, boyundan büyük işlere karışmasın diyoruz. hele hele ayet ve hadisle çeliştiğinde ayete hadise yanlış diyecek bilimsel güvenilirlik ve kabadayılığa hayır diyoruz.

                        bunu senin yaptığını söylemedim.. ama sizin düşünce tarzınız insanı buraya taşır bu mantığın kaçınılmaz sonucu burasıdır nitekim böyle bu mantıkla hareket eden nice insanlar oraya taşıdılar kendilerini diyorum..

                        bilimi esas alıp ayet ve hadisleri bunlara göre değerlendirmek çok kaygan bir zemin ve bakış açısı oluşturur..

                        örneğin şu cümlen biraz incelenmeye değer:

                        "kuranda bilime aykırı birşey yoktur...bilimin kesin bulgularına aykırı hiçbirşey..."

                        bu cümle bu haliyle yanlıştır. çünkü bilim gözüyle Kur'an değerlendirilmeye tabi tutulmaktadır. Bilim kesin değil en azından sizin kanun dedikleriniz bile öyle.. Epistemoloji uzmanları bilginin değeri konusunda görüş bildirirlerken bu konuya değinmektedirler. hiç bir bilimsel yargı bu teorem olsun kanun olsun yüzde yüz doğrudur denmez.. çünkü bu bilimin doğasına aykırıdır. hatta işi daha da ileri götürüp evrensel ve herkesin üzerinde birleşebileceği bilimsel doğrular bile yoktur demekteler.. Septisizm denen bu guruba katılmasak da bilginin güvenlirliği konusunda bize savunmaları ve eleştirileri önemli eleştirel düşünce noktaları kazandırmaktadır.

                        Örneğin doğa farklı bir alan. deney llabaratuvar ortamında doğadan soyutlanan bir gözlem alanı. ve hiç bir deney ortamı doğal olmadığı yapay olduğu için ordan çıkacak sonuçların sağlıklı olmaması muhtemel.. diyorlar.. bu boşa atılacak bir şey değil..

                        ha şunu diyebiliriz:

                        bilimde Kur'an ve hadise aykırı hiç bir şey olmaz olamaz.. o zaman sana katılırım. ama kaygan ve değişken olan bilim bakışıyla Kur'an'ı ve hadisleri değerlendirmek çok riskli..

                        bu konuda Kur'an'la hadis farkı olmaz. nitekim sahih olduktan sonra hadislerin ayetlerden ne farkı kalır?..

                        pozitivizm değil diyorsun ama yöntem tamamen öyle..

                        çünkü bu gün geçmişte olduğu gibi maddenin en küçük birimi bulunamıyor ve mikro alem de makro alem gibi sonsuzluğa uzanıyor. başı ve sonu hatta araları sonsuz olan uçlar arasında biz nasıl sağlıklı sonuçlar çıkarıp da tutacağız şaşmaz vahyi böyle değerlendirebileceğiz?..

                        tabi tüm bunlar hadislerin sahih olması ve ayetlerle hadislerin doğru anlaşılması şartıyla..

                        musavi yazdıklarım alakasız diyorsunuz ama ben mucizelere inanan birisinin nasıl doğal bir tek bile yasanın var olabileceğine inanıyor anlamıyorum

                        devam edecek inş...

                        Yorum


                          #13
                          Çocuğun Kime Nasıl Benzeyeceği Hadisi Bilimle Çelişiyor Mu?

                          BILIMIN KESIN BULDUĞU BAZI ŞEYLERDE VARDIR...DUNYANIN YUVARLAKLIĞI GİBİ YERÇEKİMİ GİBİ...VEYA INSANIN BEDENININ BAZI KISIMLARI GİBİ....FOTOGRAFLARLA GOZLENEN ŞEYLER VAR ARTIK O GÖRÜLMÜŞ YANİ...

                          BILIMIN ELBETTE KESIN OLMAYAN ŞEYLERİ VAR VE BUNLAR ÇOĞUNLUK...AMA BILIMDE HİÇBİRŞEY KESİN DEĞİLDİR ANLAMINA GELMEZ...ELEKTROMANYETIK KANUNU DOGRU OLMASA BU INTERNETI KULLANAMAZDIN MESELA...

                          MUCIZE OLAYI O KADAR ALAKASIZ KI ...YAZIMIN ZERRE KADAR ANLASILMADIGINI GOSTERIYOR...BILIMIN BAZI BULDUĞU ŞEYLER İSPATLANMIŞTIR SÖZÜNDEN YOLA ÇIKIP BİR ŞEKİLDE BENI POZITIVIST YAPIYORSUNUZ ONDAN SONRA BIRDE YAA MUCIZELERE NASIL IANANIYORSUN DIYORSUNUZ ??? ...BEN BILIMIN BULGULARI MUTLAKA GERÇEKTİR DEMEDİM Kİ VE LEV KI DESEM BİLE BILIYORUM KI ALLAH O KANUNLAR DIŞINDA ŞEYLERDE YAPABILIR YINE MUCIZEYI INKAR ETMEM...


                          TEKRAR SOYLEYEYIM...BILIMIN HER BULGUSU KESIN OLARAK DOGRU DEĞİLDİR...AMA BAZI BULGULAR VAR Kİ BU İSPATLANMIŞTIR...DEMİNDEN BERİ DUNYANIN KURESEL OLMASINDNA BAHSEDİYORUZ...BAZI VAHHABILER HADIS GOSTERIP DUNYA DUZ DİYOR SEN ONA ÇIKIP BİLİMSEL BULUŞLARDAN BAHSETSEN DEMEK HEMEN YAFTALAMAYA KALKACAKLAR HA SEN POZITIVISTSIN SEN MUCIZELEREDE INANMAZSIN...DUNYANIN YUVARLAK OLDUGU NE BELLİ DEĞİL Mİ YARIN BILIM GELİŞİR DUNYANIN LATINDA KUYRUGUNU SALLAYAN BALIKTA BULUNUR...ILK ONCE TEOREM VE KANUNUN FARKINI ANLAMAK LAZIM ILK ONCE...GORUNEN GERÇEK VE TEOREM ÇOK FARKLIDIR.BUNDA BILIMI KUTSALLAŞTIRMAK MANASIDA YOKTUR...YAFTALAMAKTAN BAŞKA HİÇBİR ŞEY DEĞİL.

                          KURANDA BILIMIN KESIN BULGULARINDAN ((ANLAŞILMAYIP TERSIEN ALAKASIZ ŞEKİLDE YORUMLANDIGINDAN TEKRAR EDEYIM DUNYANIN YUVARLAKLIĞI,ELEKTRIK,SPERM VE YUMURTA GİBİ ARTIK GÖZLEMLENMİŞ ŞEYLER BUNDAN BILIM HER BULGUSU MUTLAKTIR DİYE ÇIKARMAK IMKANSIZ) HİÇBİRŞEYE TERS BİRŞEY YOKTUR...MUCİZE ZATEN DOGAUSTU OLAYDIR VE BILIMIN ALANI DIŞINDADIR..YERÇEKİMİ KANUNDUR VE HER ŞEY YERE DÜŞER AMA ALLAH TEALA İSTERSE DÜŞÜRMEZ BU TAMAMEN AYRI...BUNUNLA YERÇEKİMİ KANUNU İNKAR ETMEK TAMAMEN MANTIKSIZ OLUR.ALLAH DİLERSE ISA AS GIBI BABASIZ MEYDANA GETİRİR NORMALDE KANUN OLARAK BABA GEREKIR AMA VALLAHU ALA KULLİ ŞEYİN KADİR

                          Yorum


                            #14
                            Çocuğun Kime Nasıl Benzeyeceği Hadisi Bilimle Çelişiyor Mu?

                            ben günlük gördüğümüz ve kesin böyle dediğimiz tecrübeler var bunlar için bilimsel yöntemleri kullanmaya bile gerek yok ama yeri geliyor bunların bile işlemediği, algılarımızın yanıldığı oluyor..

                            bilimsel kanunlar ya da teoremler genellemedir. genelleme ise imkansızdır. Örneğin bilim adamı ya da gözlemci tartışmanın çıkmasına neden olan, çocuğun amca ya da dayılarına benzeyebileceği durumları ortaya koymuş diyelim. bunu ortaya koyarken kaç tane deney kaç tane gözlem yapmış ya da kaç tane deney sonucu elde edilen bulguları kullanmış?

                            diyelim bir milyon deney gözlem ve bulgudan yola çıkarak sonuca ulaşmış. peki dünyada birmilyon1. olay bu şartlarla aynı olacak diye bir şart mı vardır?.

                            ya da daha açık şekilde biz çevremizde ölen canlılar görüyoruz. hep ölmüşler bizden öncekiler de ölmüş ondan sonra basıyoruz kanunu: tüm canlılar ölümlüdür..

                            gördük mü tüm canlıları? hayır naptık, tüme giden bir yol izledik..

                            şimdi bu bilginin doğruluğuna siz yüzde yüz diyebilir misiniz? vahiy yok, ve her nefis ölümü tadacaktır ayetini de bilmiyoruz bu durumda siz bilimsel bir yasa olarak tüm canlıların ölümlü olacağı kanununu nasıl ihdas edecek koyacaksınız?.. koyduğunuz bu kanun yüzde yüz doğru mu olacak.. sizden sonra ve önce tüm canlıların ölümlü olduğunu müşahade mi ettiniz?..

                            bunlarla bilimsel yasaları inkar ettiğim anlaşılmamalı, bunların kesinliği yüzde yüz değildir. yüzde 99dur. ama vahyin kesinliği ve doğruluğu yüzde yüzdür.. yüzde 99 kesinliği olan bir bilgiyle yüzde yüz kesinliği olan bir bilgi yalanlanamaz demek istediğimiz budur..

                            dünyanın yuvarlak olduğu da böyledir. yüzde yüz doğru değildir. çünkü algılarda yanılma mümkündür.. dünya düz diyen vahhabilere katılıyor değilim.. burdaki bilgideki kesinliktir. bu bilginin doğruluğu yüzde 99dur.

                            hem siz hala hadise aykırı gördüğünüz bilimsel bilginizi söylemediniz.. onu sordum ama cevap yok.. ben bu alandaki başka bir bilim adamıyla görüştüm.. o da senin iyi bir biyolog olmadığınıız söyledi..

                            şimdi size bir soru daha: bilim makro ve mikro alanda sonsuzluğu kabul ediyor mu? kabul ediyorsa örneğin mikro alanda sonsuzluk varsa bu günü nasıl keşfedip bu gün varlıkları hakkında kesinliğe ulaşabiliyor? varlığın başı sonu bilinmeden tam bir sonuca ulaşmak mümkün müdür?

                            atomun parçalanması olayını o yüzden söylemiştim.

                            şimdi çocuğun anne baba ya da birine benzemelerini bilim şu an genler ve kromozomlarla açıklıyordu.. bundan 100 yıl önce de bilim vardı ve o zaman ne ile açıklıyordu? belki de akrabalık ile açıklıyordu.. genleri buldu kromozomları buldu onlarla açıkladı.

                            şu an diyor ki kromozomlar oluşturuyor ya da genetik şifreler formüller..

                            ilerde bunlar da deşifre edilecek genetik şifreler ve kromozomlar.. şimdi çocuğunu benzemesindeki etkenin genetik şifrede saklı olduğunu genlerin şöyle olursa anneye şöyle olursa amcaya benzeyeceğini söylüyor diyelim.. ileride genlerin de ayrıştığını oysa onların içinde başka küçük varlıkların benzemede etken olduğunu bulduğunda bir çok açıklanamayan şey açıklanacak. ve bu günkü kesin bilgiler suya düşecek. denecek ki o zaman bunlar bilinmediği için biz uzakta bakan misali genlerin böyle etken olduğunu sanıyorduk ama şimdi anladık ki onlar değil onların içinde falanca maddeler etkenmiş. bu maaddeler diğer genlerde de bulunabilirmiş. mesela genetik bilim açısından anneye benzemesi kesin olan çocuğun, genlerin içindeki diyelim x parçacığının orada da bulunabildiğinden dolayı amcaya benzemesi mümkün.. nitekim önceden genetik bilimle bu ihtimali yüzde bin olarak görüyorduk ama bunların içinde bir istisna olarak bir milyonda bir amcaya benzeme ihtimali de var ..

                            demesi çok mu uzak imkansız..

                            böyle nice açıklamalar görmüyor muyuz.

                            hem bir sorum daha var?

                            bilim tüm sebeplere hakim olabiliyor mu? örneğin bilim bir çocuğun kime anneye mi amcaya mı benzeyeceği konusunu oluşturan tüm sebeplere, mikro dünyadan başlayıp makro dünyaya kadar tüm sebeplere ve bu sepeplerin birbirleriyle etkileşimlerine hakim midir? bu mümkün müdür?..

                            Yorum


                              #15
                              Çocuğun Kime Nasıl Benzeyeceği Hadisi Bilimle Çelişiyor Mu?

                              bu arada bir olmuş olay okumuştum. anne baba beyaz sülalede hiç zenci yok ama çocuk zenci.. baba eşini mahkemeye verir eşi haklı çıkar çünkü babalık testinde çocuğun kendilerine ait olduğu görülür. ama gidebildikleri yere kadar ataları arasında bir zenci olmadığını görürler..


                              durumu araştıran bilim adamları, yatak odasında bulunan bir zenci resmine kadar olayı açıklayamazlar..

                              sizce bu mümkün müdür? yani yatak odasındaki bir zenci resmi çocuğun zenci olması için yeterli etken midir?

                              bilmiyoruz belki de etken değildir. Ama bilim yetersiz kaldığı yerde atar.. aciz kaldığı yerde uydurur. olayı faili meçhul gibi örtmek biriinin başına yıkmak zorundadır.. yoksa o kibir ne olacak ...

                              çünkü bilim tüm sebeplere hakim değildir...

                              Yorum

                              YUKARI ÇIK
                              Çalışıyor...
                              X