Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Sahih Hadisi Kabul Etmeyenin Hükmü (Ehl-i Sünnet'e Göre)

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Sahih Hadisi Kabul Etmeyenin Hükmü (Ehl-i Sünnet'e Göre)

    HUVE'L AZİZ

    SELAM OLSUN ALLAH'IN HABİBİNE VE TEMİZ PAK KILDIĞI EHL-İ BEYTE

    [quote author=Ebu_Muaz link=topic=4493.msg106454#msg106454 date=1286125351]
    biz ehli sünnet muhaddislerin sahih dediği bir hadise inanmayana müslüman gözüyle bakmayız. sizin mezhep o kadar genişse bilemem.

    [/quote]

    Bu iddianızı ıspatlıyacak deliller?

    Hangi muhaddislerin böyle görüşleri vardır?

    Bir muhaddisin kendi kriterlerine göre sahih kabul ettiği bir rivayeti bir başka muhaddis mevzu olarak kabul etse bu muhaddis dinden çıkarmı? Yani artık ona müslüman gözü ile bakılmaz mı?

    Siz sorularıma cevap veriniz bende size ehl-i sünnetin muhaddislerinin bu konudaki görüşlerini ve aralarında sıhhatlik dereceleri bakımında ihtilaflarını yazayım.
    EY AZİZAN, BİZ KAR-ZARAR HESABI YAPMAKSIZIN SEVGİ'YE TESLİM OLUR SELAMA ERERİZ. KİM NE DERSE SÖYLESİN, SEVDİM ALİ'Yİ. KAR-ZARAR http://www.nuvezan.com/

    #2
    Ynt: Sahih Hadisi Kabul Etmeyenin Hükmü (Ehl-i Sünnet'e Göre)



    Bu iddianızı ıspatlıyacak deliller?
    Hangi muhaddislerin böyle görüşleri vardır?

    Bir muhaddisin kendi kriterlerine göre sahih kabul ettiği bir rivayeti bir başka muhaddis mevzu olarak kabul etse bu muhaddis dinden çıkarmı? Yani artık ona müslüman gözü ile bakılmaz mı?
    Allah'ın Selamı, Rahmeti ve Bereketi Hidayete Tabi Olan Kullarının Üzerine Olsun...
    Bismillahirrahmanirrahim
    muhaddislerin hadisin sıhhati için üzerinde ittifak ettikleri şartlar vardır. yani muhaddisin kendi kriterleri yoktur, müslümanların ittifak ettikleri kriterler vardır. bu şartları taşıyan bir hadise iman etmeyen peygambere iman etmemiş olur. bir muhaddisin sahih dediğine diğer bir muhaddisin sahih olmadığına dair itiraz ya da muhalafeti, bu şartlardan birinde veya bir kaçında bu iki muhaddisten birinin hata etmesi sözkonusudur. bu sebeple bunun tespiti gerekir. muhaddislerin sıhhat şartını tespit ve tekid ederek sıhhatini açıkladıkları bir hadise akla uymadığı ya da kur'an'a aykırı olduğu gibi batıl gerekçeler öne sürenler rasule iman etmemiş olurlar. zira o rasul asla hevasından konuşmaz, konuştukları vahiy iledir. fiilleri Allah azze ve cellenin kontrolündedir. indirilen zikri başkaları değil, sadece rasul aleyhisselatu vesselam beyan etmekle görevlendirilmiştir. "Sana da zikri indirdik ki insanlara, kendilerine ne indirildiğini beyan edesin, açıklayasın" (Nahl 44)
    Allah'ın kelamını anlamak için rasulün beyanına müracaat etmeyen de, rasulden başkasının beyanına başvuran da sapıklık içindedir.


    Yorum


      #3
      Ynt: Sahih Hadisi Kabul Etmeyenin Hükmü (Ehl-i Sünnet'e Göre)

      HUVE'L AZİZ

      SELAM OLSUN ALLAH'IN HABİBİNE VE TEMİZ PAK KILDIĞI EHL-İ BEYTE

      muhaddislerin hadisin sıhhati için üzerinde ittifak ettikleri şartlar vardır. yani muhaddisin kendi kriterleri yoktur, müslümanların ittifak ettikleri kriterler vardır.
      Eminmisiniz?

      Bu konuda hadis ilimleri ve ıstılahları hadis usulu hakkında kitapları okumanızı öneririm.

      Sizin dediğiniz eğer doğru ise o zaman muhaddisler arasında hadislerin sıhhati bakımında hiç bir ihtilaf olmaması gerekirdi. Çünkü ortada zaten ittifak edilen bir pusula var her muhaddis ümmetin ittifak ettiği o pusulaya göre hadisin sıhhatini belirlerdi. Ama bu yok bu gün muhaddisler arasında bu konuda bir sürü ihtilaf vardır. Biri bir rivayete sahih derken bir başkası mevzu diyebiliyor.

      Ha bahsettiğiniz ittifak yok mu? Tabiki var ama sizin dediğiniz muhaddislerin kendi kriterleri yok sadece ümmetin ittifakıyla tek bir formul yoktur. Bu sizin dediğiniz şeyheynin kriterleri için ise o ayrı mevzu. Malum genelde şeyheynin kriterlerinde ittifak var ve hadisleri şeyheynin kriterlerine göre değerlendiriliyor ehl-i sünnet.

      bu şartları taşıyan bir hadise iman etmeyen peygambere iman etmemiş olur. bir muhaddisin sahih dediğine diğer bir muhaddisin sahih olmadığına dair itiraz ya da muhalafeti, bu şartlardan birinde veya bir kaçında bu iki muhaddisten birinin hata etmesi sözkonusudur. bu sebeple bunun tespiti gerekir.
      Hangi kritere göre tespit edebilirsiniz? Misal vereyim Buhari der ki şu rivayette adı geçen şu şu şu raviler bana göre sağlamdır onlardan hadis alınabilir. Diğer yandan Hakim de derki hayır Buharinin isimlerini zikrettiği şu şu şu ravilere ben güvenmiyorum ben hadis almam o ravilerden alınan hadisler benim nazarımda zayıftır. Bu durumda kimi imansızlıkla suçlayabilirsin? Hakimi mi Buhariyi mi?

      Veya metin tahlili konusunda ehl-i rey ile ehl-i rical arasındaki ihtilafları anlatmama gerek yok sanırım. Sen ehl-i rey'yi mi imansızlıkla suçlayabilirsin yoksa ehl-i rical'i mi?


      muhaddislerin sıhhat şartını tespit ve tekid ederek sıhhatini açıkladıkları bir hadise akla uymadığı ya da kur'an'a aykırı olduğu gibi batıl gerekçeler öne sürenler rasule iman etmemiş olurlar
      Sözün durarak ben sana bir kaç örnek vereyim sonra sen örnek verdiğim şahısları imansızlıkla hatta bi önceki iddianda da beyan ettiğin üzre müslüman olmadıkları diyebilecek yürek var mı sende?

      Îbnu'l-Cevzî, bâzı sahîh ve hasen hadîslere mevzu damgasını vurmuştur. Hatta Sahîh-i Müslim'de bulunan bir hadîsi de mevzu saymıştır. Bu, Ebu Hureyre'nin merfû olarak rivayet ettiği şu hadîstir:

      Eğer uzun müddet daha yaşayacak olursan, Allah'ın gazabına uğrayan ve lâ'netine yakalanan bir kavim göreceksin. Onların ellerinde sığır kuyruğuna benzer birşeyler vardır. Bu hadîsi tetkîk eden îbnu Hacer 'Askalânî şöyle der:

      "Îbnu'l-Cevzî'nia Kitâbu'l-Mevzû'ât'ında bu hadîs müstes­na, Sahîheyn'deki bir başka hadîs için mevzu dediğini görme­dim. Bu hadîsi mevzu sayışı da onun büyük bir gafletidir".
      (îbnu Hacer 'Askalânî, el-Kavlu'I-müsessed fi'z-zebbi 'ani'l-Müsned, s. 31.) (Prof Dr. Suphi es-Salih, Hadis İlimleri ve Istılahları çeviri: Prof Dr M Yaşar Kandemir Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakultesi Vakfı Yayınları8. Baskı sayfa 219)

      Îbni-Cevzî'nin Kitâbul-Mevzü'at'ını tetkik eden îbnu Hacer, el-Müsned'de bulunan yirmidört hadîsin, bu eserde mevzu kabul edildiğini görmüş, el-Kavlu'l-müsedded fi'z-zebbi 'ani'l-Müsnedı Ahmed, adiyle yazdığı bir kitapta, İbnu'l-Cevzî'nin bu hükmünü reddederek, Ahmet b. Hanbeli müdâfaa etmiştir. Bu kitaba bir zeyl yazan Suyûti, İbnu'l-Cevzî'nin Kitâbu'l-Mevzû'ât'ında bu yirmi dört hadîsten başka, Müsned'deki ondört hadisin daha mevzu sayıl­dığını söylemiş ve bunlara mevzu denemeyeceğine işaret etmiştir. Suyûti el-Kavlul-müsedded ve zeyluhû aleyh adlı kitaplara bir zeyl yazmış ve el-Kavlu'l-hasen fi'z-zebbi 'ani's-sünen adını ver­miştir. Bu kitapta, Tirmizî, Ebû Dâvûd, Nese'î ve Îbnu Mâce'nin Sünenlerindeki hadîslerden yüzyirmidört kadarının Îbnu'l-Cevzî'nin eserinde mevzu sayıldığını göstermiş ve İbnu'l-Cevzî'nin bunlara mevzu damgasını vurmakta haklı olmadığına işaret etmiştir.

      Daha sonraları Suyûtî, İbnu'l-Cevzî'nin kitabını telhîs etme ve bu kitaptaki. bâzı hadîsleri tenkîd eden hafızların sözlerini araştırma lüzu­munu duymuş, bu suretle meydana getirdiği kitaba el-Le'âli'1 masnûa. sâdece tenkîd edilen hadîsler için yazdığı kitaba da Zeylu'l-Le'âli'l-masnû'a adını vermiştir.
      (el-Bâ'isu'l-hasîs, s. 87 (Prof Dr. Suphi es-Salih, Hadis İlimleri ve Istılahları çeviri: Prof Dr M Yaşar Kandemir Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakultesi Vakfı Yayınları8. Baskı sayfa 220)

      İbnu Hacer'in de söylediği gibi, "bu kitabın zararı, mevzu olmayan hadîsi, mevzu diye göstermesidir. Hâkim'in Müstedrekindeki hadîs­lerin zararı da bunun aksinedir; o da, sahîh olmayan hadîs­leri sahih diye göstermiştir.
      (Tedrîbu'r-râvî, s. 1oo.) (Prof Dr. Suphi es-Salih, Hadis İlimleri ve Istılahları çeviri: Prof Dr M Yaşar Kandemir Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakultesi Vakfı Yayınları8. Baskı sayfa 220)

      Bu durumda İbn-i Cevzi ile Hakimin durumu nedir?

      Ortada eğer ümmetin ittifak ettiği bir kriter var ise bu kritere uymadıklarından dolayı bu iki muhaddisin durumu nedir?
      EY AZİZAN, BİZ KAR-ZARAR HESABI YAPMAKSIZIN SEVGİ'YE TESLİM OLUR SELAMA ERERİZ. KİM NE DERSE SÖYLESİN, SEVDİM ALİ'Yİ. KAR-ZARAR http://www.nuvezan.com/

      Yorum


        #4
        Ynt: Sahih Hadisi Kabul Etmeyenin Hükmü (Ehl-i Sünnet'e Göre)

        HUVE'L AZİZ

        SELAM OLSUN ALLAH'IN HABİBİNE VE TEMİZ PAK KILDIĞI EHL-İ BEYTE

        Size bi şey sormak istiyorum.

        Sakın yanlış anlamayın belkide bu beni hüsn-ü kuruntumdur. Siz ehl-i sünnet vel cemaat dairesi içinde misiniz? Yoksa başka bir ekole mi bağlısınız?
        EY AZİZAN, BİZ KAR-ZARAR HESABI YAPMAKSIZIN SEVGİ'YE TESLİM OLUR SELAMA ERERİZ. KİM NE DERSE SÖYLESİN, SEVDİM ALİ'Yİ. KAR-ZARAR http://www.nuvezan.com/

        Yorum


          #5
          Ynt: Sahih Hadisi Kabul Etmeyenin Hükmü (Ehl-i Sünnet'e Göre)

          Ebu muaz artık geldiğinize göre cevap verebilirsiniz sanırım sorulara 2 yıl sonra
          Gönülleriniz bir olmadıktan sonra sayıca çok olmanızın bir anlamı yoktur
          İmam Ali (a.s)

          Yorum


            #6
            Ynt: Sahih Hadisi Kabul Etmeyenin Hükmü (Ehl-i Sünnet'e Göre)

            Ehli sünnette ve şiada hadis konusunda sorunlar vardır amma ve lakin şiadaki sorun çok daha büyüktür.
            HASBUNALLAH

            Yorum


              #7
              Ynt: Sahih Hadisi Kabul Etmeyenin Hükmü (Ehl-i Sünnet'e Göre)

              siz ebu muaz mısınız?
              Gönülleriniz bir olmadıktan sonra sayıca çok olmanızın bir anlamı yoktur
              İmam Ali (a.s)

              Yorum


                #8
                Ynt: Sahih Hadisi Kabul Etmeyenin Hükmü (Ehl-i Sünnet'e Göre)

                şiadaki sorun büyük değil sadece sünniler yalan hadisleri reddetmiyolar yani sorun olmadığına inandıkları ve gerçeklerle yüzyüze gelmedikleri için sünniler hadislerinde sorun yok ZANNEDİYORLAR

                Yorum


                  #9
                  Ynt: Sahih Hadisi Kabul Etmeyenin Hükmü (Ehl-i Sünnet'e Göre)

                  [quote author=EHLI-TEVHID link=topic=17571.msg138750#msg138750 date=1325527683]
                  Ehli sünnette ve şiada hadis konusunda sorunlar vardır amma ve lakin şiadaki sorun çok daha büyüktür.
                  [/quote]

                  HUVE'L AZİZ

                  SELAM OLSUN ALLAH'IN HABİBİNE VE TEMİZ PAK KILDIĞI EHL-İ BEYTE

                  Örnek verebilirmisiniz?

                  Şia muhadislerinin hadis konusundaki kendi aralarındaki sorunları nelerdir? Ben yok demiyorum eminim vardır olması da gerek zaten ama o sorunları bide sizden okumak isterim.
                  EY AZİZAN, BİZ KAR-ZARAR HESABI YAPMAKSIZIN SEVGİ'YE TESLİM OLUR SELAMA ERERİZ. KİM NE DERSE SÖYLESİN, SEVDİM ALİ'Yİ. KAR-ZARAR http://www.nuvezan.com/

                  Yorum


                    #10
                    Ynt: Sahih Hadisi Kabul Etmeyenin Hükmü (Ehl-i Sünnet'e Göre)

                    bir kere şia hadislerinin çoğu peygambere varmaz bu bakımdan hadis olarak kabul edilebilecek çok az hadis vardıre şiada.bu ma'sum imam dedikleriniz, hadisi Rasûlullah (sallallahu aleyhi ve sellem)'den âlimler vasıtasıyla öğrenmişlerdir. Bu da tevatüren sabittir. Meselâ Hüseyn'in (r.a.) oğlu Ali, hadisi Esan b. Osman'dan, Usame b. Zeyd'den; Muhammed b. Ali ise Câbir ve başkasından rivayet ediyorlar.
                    HASBUNALLAH

                    Yorum


                      #11
                      Ynt: Sahih Hadisi Kabul Etmeyenin Hükmü (Ehl-i Sünnet'e Göre)

                      Ehlibeyt İmamları (Allah'ın selamı üzerilerine olsun) sözlerini babalarından, babaları da babalarından, nihayet Resulullah'tan naklediyorlardı, bunu sözlerinde açıkça vurgulamışlar. Bir de Hz. Ali'nin Hz. Peygamberin imlasıyla yazmış olduğu kitaplar onların yanındaydı, sözlerini o kitaplardan da naklediyorlardı. Biri soru sorduğunda bazen kitabı açıp ondan cevap veriyorlardı, buyüzden İmam Cafer Sadık'a suhufî derlerdi.
                      Ehlibeyt İmamları hiçkimsenin yanında ders okumamıştır ama diğer mezhep İmamları onların yanında öğrencilik yapmıştır.. Ehlibeyt İmamları, Resullah'ın hadislerini diğer insanların vasıtasıyla öğrenmişlerdir demek büyük bir iftira ve cehalettir..
                      Çok yazık..
                      عاشق اگر رنگی از معشوق نگیرد در عشق خودش صادق نیست

                      Yorum


                        #12
                        Ynt: Sahih Hadisi Kabul Etmeyenin Hükmü (Ehl-i Sünnet'e Göre)

                        Şia ve Ehlisünnet hadis kaynakları üzerine bir araştırma:
                        http://www.velayet.com/index.php?topic=7909.0

                        Bunları bir oku ondan sonra hangi ekolün kaynak kitaplarının daha sahih ve daha doğru olduğunu görürsün.
                        عاشق اگر رنگی از معشوق نگیرد در عشق خودش صادق نیست

                        Yorum


                          #13
                          Ynt: Sahih Hadisi Kabul Etmeyenin Hükmü (Ehl-i Sünnet'e Göre)

                          [quote author=Velayet_Nuru link=topic=17571.msg138995#msg138995 date=1325701091]
                          Ehlibeyt İmamları (Allah'ın selamı üzerilerine olsun) sözlerini babalarından, babaları da babalarından, nihayet Resulullah'tan naklediyorlardı, bunu sözlerinde açıkça vurgulamışlar. Bir de Hz. Ali'nin Hz. Peygamberin imlasıyla yazmış olduğu kitaplar onların yanındaydı, sözlerini o kitaplardan da naklediyorlardı. Biri soru sorduğunda bazen kitabı açıp ondan cevap veriyorlardı, buyüzden İmam Cafer Sadık'a suhufî derlerdi.
                          Ehlibeyt İmamları hiçkimsenin yanında ders okumamıştır ama diğer mezhep İmamları onların yanında öğrencilik yapmıştır.. Ehlibeyt İmamları, Resullah'ın hadislerini diğer insanların vasıtasıyla öğrenmişlerdir demek büyük bir iftira ve cehalettir..
                          Çok yazık..
                          [/quote]
                          Allah razı olsun.

                          Yorum


                            #14
                            Ynt: Sahih Hadisi Kabul Etmeyenin Hükmü (Ehl-i Sünnet'e Göre)

                            amin cümlemizden..
                            عاشق اگر رنگی از معشوق نگیرد در عشق خودش صادق نیست

                            Yorum


                              #15
                              Ynt: Sahih Hadisi Kabul Etmeyenin Hükmü (Ehl-i Sünnet'e Göre)

                              [quote author=EHLI-TEVHID link=topic=17571.msg138979#msg138979 date=1325676759]
                              bir kere şia hadislerinin çoğu peygambere varmaz bu bakımdan hadis olarak kabul edilebilecek çok az hadis vardıre şiada.bu ma'sum imam dedikleriniz, hadisi Rasûlullah (sallallahu aleyhi ve sellem)'den âlimler vasıtasıyla öğrenmişlerdir. Bu da tevatüren sabittir. Meselâ Hüseyn'in (r.a.) oğlu Ali, hadisi Esan b. Osman'dan, Usame b. Zeyd'den; Muhammed b. Ali ise Câbir ve başkasından rivayet ediyorlar.
                              [/quote]

                              HUVE'L AZİZ

                              SELAM OLSUN ALLAH'IN HABİBİNE VE TEMİZ PAK KILDIĞI EHL-İ BEYTE

                              Yukardaki iddialarınız ıspatlayacak deliller sunabilirmisiniz? Tevatüren sabittir dediğiniz iddianız özellikle.

                              İmamların alimlerden ders aldığına dair deliller? Şia kaynaklarından özellikle olması gerek eğer bana ehl-i sünnet kaynaklarından delil getirirsen bu kabul edilemez. Çünkü ben o kaynağı kabul etmiyorum sen bana benim kabul ettiğim kaynaktan delil getirmek zorundasın ki bende sana senin kabul ettiğin kaynaklardan delil getirmemle menkulü makbul hale getirebilelim.

                              Ben sana senin kaynaklarından sadece iki kaynak verecem.

                              1 Hasan el- Basri kendisi Peygamberi görmediği halde rivayet ettiği hadislerin çoğundan Peygamberden işittim tabirini kullanır. Hadis ıstılahlarına göre mürsel olması gerekirken neden Hasan el- Basri den nakledilen rivayetlere neden mürsel denilemiyor?

                              2 Abdullah bin Abbas kendisinden nakledilen hadis sayısı 1660 tır. Süphi es- Salih'in Hadis İlimleri ve Istılahları adlı (okunmaya değer herkese tavsiye ederim) eserinde şunu beyan ediyor. "Hatta îbnu Abbâs (r.a.), Rasûlulîah (s.a.v.)'den çok az hadîs duymuştur. (Bâzıları bunun dört tane olduğunu söyler) verdiği kaynak ise (Tavzîhu'l-efkâı, c. I, s. 347) Bu durumda İbn-i Abbas'tan nakledilen hadislerin sadece 4 tanesi sahih geri kalan 1656 ise mürsel olması gerek ama ne hikmetse hiç bir muhaddis rical alimi bunu diyemiyor.

                              Buna açıklama getiren muhaddisler elbette vardır kendilerince de haklı olabilirler ki benim bunda bir sorunumda yoktur zaten gerek Hasan Basri gerekte İbn-i Abbas'ın neden Peygamberden duymadıkları halde Peygamberden duydukları ifade edip hadis naklettiklerini bir yere kadar anlarım ve bunda da kendimce bir sorunda görmem. Sen yukarda araştırma yapmadan sitelerde var olan hazır araştırmadan yoksun dosyalardan yazdığın için vede muhaddisler arasında sorun olmayan bir sorundan bahsettiğin için yazdım. Allah rızası için arapçanız yoksa bile bu gün el-kafinin usul bölümü türkçeye çevrildi alacak maddi durumunuz yoksa bile net üzerinden indirip okuyun bakın orda sizin iddia ettikleriniz gerçekten varmı?
                              EY AZİZAN, BİZ KAR-ZARAR HESABI YAPMAKSIZIN SEVGİ'YE TESLİM OLUR SELAMA ERERİZ. KİM NE DERSE SÖYLESİN, SEVDİM ALİ'Yİ. KAR-ZARAR http://www.nuvezan.com/

                              Yorum

                              YUKARI ÇIK
                              Çalışıyor...
                              X