Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

    [quote author=Elmeddin date=1383747321 link=topic=24864.msg171291#msg171291]ama benim ingilizcem yok, o yüzden çeviri istemek zorundayım.[/quote]

    Tembel olmayip, artik kendin arastirirsin

    Yorum


      Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

      [quote author=Elmeddin date=1383747321 link=topic=24864.msg171291#msg171291] iddayı yapan sensin ve benden delil istiyorsun öyle mi? "yemeni'nin kıraati ile Ehli Beyt'in kıraati aynıdır" diyen sen değil misin? çok güzel bak bende diyorum ki: "Ehli Beyt a.s'ın kıraati" diyorsun ya, hani Kur'an'ı okuma şekli. o nerede? bize onu getir, tüm Kur'an'ın baştan sona kıraat şeklini Ehli Beyt a.s'dan bize aktar. ve bizde bu kıraat toplusuna göre Ahmed el-Hasan'ın kıraatinin doğru olup olmadığını görelim. [/quote]

      Iddiayi yapan benmiyim? Sorulardan kacmayi mi caliscaksiniz, asla! Sizlerden aradigim cevaplari dogru duzgun akillica delil goremedim. Size ben Seyh Tusi(ra) den ve oda Ehlibeyt(as) den okuma seklinin Seyyid Yamani(as) ayni okudugunu ve uyumlu oldugunu gosterdim, ama siz Yamani(as) in 2 defa hata yaptigini Ehlibeyt(as) dan ispatlayamiyorsunuz? Neden? Tekrar soruyorum bana simdi siz cevabi verin:

      - Seyyid Ahmed Hasan Yamani(as) in, Ehlibeyt(as) hadisleriyle, Seyyid' in iki defa Kurani yalnis kiraat ettigini, bunu ispatlamani istiyorum

      Yorum


        Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

        [quote author=Elmeddin date=1382889604 link=topic=24864.msg171203#msg171203] imam a.s dil bilimi kurallarından söz ediyor, fasih olduklarını beyan ediyor. Ahmed el-Hasan l.a ise henüz bir sözün çoğulu nasıl onu bilmiyor. bu mu masum? [/quote]

        Size soyle sorular sormak istiyorum;

        - Ehlibeyt(as) a gore Fus'ha ne anlama geliyor?

        - Ehlibeyt(as) a gore Belagat ne anlama geliyor?

        - Ehlibeyt(as) Nahv hakkinda ne demistir?

        Yorum


          Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

          bkz: Seyyid Ahmed Hasan Yamani as'ın Kıraatı Doğrudur

          Yorum


            Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

            [quote author=Evrim date=1383698506 link=topic=24864.msg171283#msg171283]
            örnek verelim: Ahmed el-Hasan l.a hutbesinde "leyset hicce" diyor (11:54'den 12:04'e kadar): http://www.youtube.com/watch?v=hzigJX94R3w bu bu cahilin sözüne göre "hicce" hucce sözünün çoğulu oluyormuş. oysa hucce sözünün çoğulu "hicec" şeklindedir, "hicce" değil. bu cahilin yaptığı yanlışlıklar
            Allah seni ve sizleri bu iftiralarinizla islah etsin, hic mi vicdaniniz sizlamiyor be adam? Aslinda suc sizlerde degil, sizlere suphelere ceken o pis seytani(la) alimlerdir[/quote]

            bana masal okuma sorduğum soruya cevap ver. senin zındık Ahmed el-Hasan arapçada "leyset hicce" şeklinde bir söz olmadığını bilmiyor mu?

            Müminlerin Emiri Hz.Ali'nin (as) Ahir Zaman hakkındaki uzun bir konuşmasından: " Ve Alimler yalana ve şüpheye meyleder” - “ Ilzam el Nasip (Nasibin Gereği) 2.cild 195.sayfa

            İmam Sadık (a.s) buyurdu: "Kaim, beraberindeki insanlarla Kerbala'dan çıktığında; Kerbela ve Necef arasında on altı bin alim ve ulemayı öldürecek ve yanında gelenler arasında da bir takım münafıklar şöyle diyecek: O Fatima'nın evlatlarından değil. Eğer öyle olsaydı; O, alimlere merhamet gösterirdi, diyecekler. Ve sonra Necef'e girecek, orada bir gece kalacak. Sonra, Hud ve Salih Peygamber'in mezarlarının karşısında olan, Babul Nahile'den çıkacak. Ve orada, Kufe halkından olan yetmiş bin kişiyle karşılaşacak. Sonra onu öldürmek isteyecekler fakat O, hepsini öldürecek ve hiçbiri kurtulamayacak."
            Kitabul Nurol Envar cilt 3 Sayfa 345

            İmam Bakır (a.s) buyurdu: "Kaim ayaklandığında, din alimleri kadar aşikar düşmanı olamayacak ve eğer elinde kılıcı taşımazsa, onun ölüm fetvasını verecekler."
            Beyanol aemme (a.s) Cild 3 Sayfa 99

            İmam Sadık (a.s) buyurdu: "Bizim Kaimimiz zuhur ettiği zaman, Peygamber Efendimizin saas dönemine nazaran daha fazla cahillerle karşılaşacak. Resulullah salallahu aleyhi ve alhi ve sellem geldiğinde, taşı, ağacı put yapmış ve tapmakta olan insanlara karşı gelmişti. Ancak Kaimin zuhuru, ona karşı kuran tefsiri yapan insanlar döneminde olacak. Allah'a yemin ederim ki Mehdi aleyhİ selam’ın daveti, duvarların çatlaklarından soğuk ve sıcağın girdiği şekilde evlerine girecek."
            Biharul Envar cilt 52 sayfa 362.Gaybeti Numani sayfa 297 işbatul huda cilt 5 sayfa 367

            Resulullah (s.a.a.s) buyurdu: "Ahir zamanda ümmetime korku ve panik saracak olan alim ve ulemalar, maymun ve domuz oldukları halde, ümmetim bu korku yüzünden onlara gidecekler. Kesin bilsinler ki, bu yaptıklarının bedelini ödeyecekler. Çünkü onlar hak yolunu değiştirmiş ve sözleri tahrif etmişlerdir. Nasıl onlar hakkı batıla çevirmişlerse, Allah da onların yaratılışını değiştirip, yüzlerini canavara çevirsin inşallah"
            Bişaretul islam sayfa 176 ..yomol helas sayfa 405
            bu hadisleri getirip neyi anlatmaya çalışıyorsun? Ahmed el-Hasan l.a alimler tarafından yalanlandığı ve tekfir edildiği için alimlerin hadislerde işaret edilen ahir zaman alimleri olduğunu mu idda ediyorsun? sana aynı şeyi daha kaç defa söylemem gerek ki, sen kıt aklın bunu alsın? hadislerde ahir zaman alimlerinden söz edildiği gibi ahir zaman yalancı mehdilerinden de söz edilmektedir. senin mantığına göre senin nezdinde Ahmed el-hasan da bu ahir zaman deccallerinden olmalı.

            linki birakiyorum ve lutfen kulaklarini ac ve iyi dinle:

            https://www.dropbox.com/s/tkp9esrcvs...laysat7oja.mp3
            link verdiğin dosya her neyse önce youtube'a yükle sonra link ver. çünkü daha önce zındık bir nasibi tarafından hacklenmiştim, şimdi de zındık bir yemenci tarafından hacklenmek istemiyorum.

            Tam acik bir sekilde suradan soyleye biliriz ki sizin kulaginizda bence sorun var, cunku biliyor musun niye boyle sorun yaptiginizi? Cunku hijja bir yil demektir ve hujja ise delil demektir. Ve Seyyid Yamani(as) aslinda hujja demistir fakat maalesef dinleyenler aydin duymadilar.
            bu arapça bilmeyen seni gibi bir gerizekalının fikri ve gerizekalıların sözü ancak kendileri gibi gerizekalılar nezdinde bir öneme sahip ola bilir. ama bu başlığa bakan her kes senin türkçe bile bilmediğini, kurduğu cümlenin başı ile sonunu uygun getiremediğini, bir şeyi anlaman için defalarca tekrar edilmesinin gerekli olduğunu görecektir. mesela şu yukarıdaki sözlerinde olduğu gibi. türkçe bile doğru düzgün yazıp okuyamayan sen arapça olan bir şey hakkında nasıl söz söylüyorsun?

            senin "hujja" diye yazdığın söz bizim türkçede de kullandığımız "hüccet" sözüdür, anlamı da delil, kanıt ve s.'dir. senin Ahmed el-Hasan l.a çoğul bir cümle kuruyor, "rivayetler" ve s. diyor burada senin zıdık yemeni çoğul cümleye uygu olarak "hüccet" sözünü de çoğul şeklide kullanmaya çalışıyor ama kalkıp "hicce" diyor. "delil" sözü ile "yıl" sözünü çoğuluu ayırt edemiyor mu bu adam?


            lütfen gerizekalı olma, ve bana Şeyh Tusi r.a'ın "vasiyet hadisi" dediğin uydurma için nerede "sahih" dediğini göster. göstermezsen Şeyh Tusi r.a'a yalan ispet vermiş olacaksın. çok ilginç doğrusu, burada idda eden sensin ama kalkıp benden ıspat istiyorsun.


            Seyh Tusi ra bir zincir ile bu rivayetin Imam Cafer-i Sadik(as) ‘dan Sahih oldugunu bildirmistir.

            "Najm Al Thaaq fi ithbaat Imam Al Ga'eb", s.71
            yalan söylüyorsun pis yemenici! orada "Seyh Tusi ra bir zincir ile bu rivayetin Imam Cafer-i Sadik(as) ‘dan Sahih oldugunu bildirmistir." sözü yoktur. orada şu söz vardır. "ruviye eş-Şeyh et-Tusi bi-isnadin muteber an el-imam es-sadık a.s" bunun anlamı ise şudur: "Şeyh Tusi muteber isnad ile imam Sadık a.s'dan rivayet etmiştir."

            görüldüğü gibi burada hem Şeyh Nuri et-Tabersi ve hemde Şeyh Tusi r.a'a yalan ispet etmişsin. Şeyh Tabersi'ye "Seyh Tusi ra bir zincir ile bu rivayetin Imam Cafer-i Sadik(as) ‘dan Sahih oldugunu bildirmistir." sözünü nispet ederek yalan ispet ettin. zira Şeyh Tabersi'nin böyle bir sözü yoktur. Şeyh Tusi r.a'a ise "rivayete sahih demiştir" diye yalan ispet ettin. oysa:

            1. yukarıda da gösterdiğim gibi Tabersi "Tusi muteber sened ile rivayet etmiştir" diyor "Tusi bir zincir ile bu rivayetin imam Sadık a.s'dan sahih olduğunu bildirmiştir" değil.

            2. yukarıdaki çeviriden de alaışldığı gibi "muteber sened ile" sözü Şeyh Tabersi r.a'ın sözüdür, Tusi'nin değil.


            Tekrar soruyorum, Seyh Tusi(ra) in Vasiyet hadisinde sahih kabul etmesine (deliller mevcut iken) hukmunde hata yaptigini ispatlamani istiyorum! ( lutfen cocukca örnekler vermeden, isine gelmeyerek ve baska konulara cekmeden)
            söyler misin "delil" diye getirip Tusi'ye isnad ettiğin sözün Tabersi'nin sözü olduğunu bilmeyecek kadar gerizekalı mısın yoksa böylesi hiylelere baş vuracak kadar kurnaz mı?

            pis yemenici! bin defa dedim, kaynak verirken doğru düzgün yaz şunu. göster bakalım sayfa 44'den dediğin rivayeti: http://www.yasoob.com/books/htm1/m013/11/no1187.html


            غيبةالطوسي/273، عن محمد بن مسلم قال: سمعت أبا عبدالله عليه السلام يقول: إن السفياني يملك بعد ظهوره على الكور الخمس حمل امرأة ، ثم قال: أستغفر الله حمل جمل ، وهو من الأمر المحتوم الذي لابد منه ) . وعنه إثبات الهداة:3/729 ، والبحار:52/215.
            Muhammed ibn Muslim'den naklediliyor: "Ebu Abdullah'ı a.s şöyle söylerken duydum: Sufyani 5 (Şam, Homs, Filistin, Ürdün, Kunsurin) yerde zuhur ettikten sonra, kadının hamileliği süreci kadar egemenlik edecektir. Sonra o dedi: “Estagfirullah! Bir devenin hamileliği süreci kadar ve bu vaad olunmuş bir meseledir ve VUKU BULACAKTIR MUHAKKAK” (Devenin hamileliliği süreci 12 aydır.) Gaybet El Tusi s.44
            zındık yemenici! sen bana kaynak olarak "Gaybeti Tusi", sayfa 44'ü gösterdin. bende senden "Gaybeti Tusi" kitabından rivayeti aslını istiyorum. sen ise kalkıp Tusi'den rivayet etmiş başka bir kaynak üzerinden Tusi'yi referas gösteriyorsun.

            gerizekalılar için sadeleştirilmiş şekli ile: ben "Gaybeti Tusi" sayfa 44'de dediğin rivayeti bulamıyorum. ve senden direk "Gaybeti Tusi" kitabından bu rivayeti istiyorum, Tusi'den rivayet etmiş ikinci bir kitaptan değil.


            Yorum


              Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

              [quote author=Evrim date=1383775062 link=topic=24864.msg171293#msg171293]Lutfen bana hep ayni seyleri gostermeyin, neden anlamiyorsunuz? Bize hadislerle (Yamani(as) in ayetleri 2 defa yalnis okudgunu) ıspatlayın[/quote]

              gerizekalı mısın sen? niye aynı şeyi bana defalarca tekrarlatıyorsun? bu zındık oğlu zındık Ahmed el-Zındık bir ayet okuyor. önce farklı bir şekilde okuyor, sonra okuduğunu düzeltmeye çalışıyor. işte bu da delili (09:56'dan 10:07'ye kadar): http://www.youtube.com/watch?v=hzigJX94R3w

              önceki okuyuşu mu doğru yoksa sonraki mi?


              Video linklerini tekrar veriyorum: http://www.youtube.com/watch?v=JZNyqk2gJ_M
              videonun linkini tekrar vereceğine ne dediğimi okusaydın ya:

              ama benim ingilizcem yok, o yüzden çeviri istemek zorundayım.
              sende buna karşılık "Tembel olmayip, artik kendin arastirirsin" demişsin. yav gerizekalı ben ne araştıracağım? sen bana delil getiriyorsun ben değil. o yüzden getirdiğin delil nedir ne değildir onu sen beyan etmelisin.

              Cabir'den naklediliyor, Ebu Cafer a.s şöyle buyurdu: “Aileden olan Kaim'imiz a.s kıyam edince, o Kuranı Kerim'i Allah Sübhan ve Teala'nın indirdiği şekilde okuyacak ve Kuranı Kerim'i öğreten başkalarının çadırlarını yerden yere vuracaktır. Ve o gün, Kuran-ı Kerim'i hafızalarında tutan ve ezberleyenler için çok zor olacaktır. Çünkü onların sahip olduklarından tamamen farklı olacaktır.” Şeyh Müfid İrşad cilt 2/ Müsanefat Şeyh Müfid cilt 11 sah 386/ Bihar El Anvar cilt 52 sah 339
              1. hadis mürsel (senedsiz)'dir.

              2. hadisin zındık Ahmed el-Hasan ile ilgisi yoktur. çünkü hadis imam Mehdi a.s hakkındadır, " إذا قام القائم/Kaim kalktığında (kıyam ettiğinde)" diyor. Kaim Ahmed el-Hasan mı ki?


              yukarıdaki alıntıda "boşa vaktimi alma", "delil getirmezsen" diyordun burada ise Ahmed el-Kezzab l.a'ın hata düzeltme girişiminden haberdar olduğunu ortaya koyuyorsun. şimdi kendinin ne kadar ahmak olduğunu göre biliyor musun?
              Ne alaka? Bana Seyyid Yamani(as) düzeltme girişiminden haberdar oldugumu derhal ispatlamani istiyorum, ben ne zaman oyle birsey dedim? Tam tersine hata yapmadigina dair, okudugunun yalnis olmadigina dair video verdim, artik arastirip arastirmamak size kalmis, ancak kendinizi kandiriyorsunuz, lutfen yapmayin.
              Allahu Ekber... yahu sen benim "Ahmed el-Hasan önce okuyor sonra düzeltiyor" iddama delil istiyordun. ben de şunu getiriyorum (09:56'dan 10:07'ye kadar): http://www.youtube.com/watch?v=hzigJX94R3w

              sen önce "yok öyle bir şey" diyordun, şimdi de Ahmed el-Hasan l.a'ın önce okuyup sonra düzeltmesinin doğru olduğunu ıspat için video getirmişsin.

              Yorum


                Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                [quote author=Elmeddin date=1383806127 link=topic=24864.msg171300#msg171300] yalan söylüyorsun pis yemenici! orada "Seyh Tusi ra bir zincir ile bu rivayetin Imam Cafer-i Sadik(as) ‘dan Sahih oldugunu bildirmistir." sözü yoktur. orada şu söz vardır. "ruviye eş-Şeyh et-Tusi bi-isnadin muteber an el-imam es-sadık a.s" bunun anlamı ise şudur: "Şeyh Tusi muteber isnad ile imam Sadık a.s'dan rivayet etmiştir." görüldüğü gibi burada hem Şeyh Nuri et-Tabersi ve hemde Şeyh Tusi r.a'a yalan ispet etmişsin. Şeyh Tabersi'ye "Seyh Tusi ra bir zincir ile bu rivayetin Imam Cafer-i Sadik(as) ‘dan Sahih oldugunu bildirmistir." sözünü nispet ederek yalan ispet ettin. zira Şeyh Tabersi'nin böyle bir sözü yoktur. Şeyh Tusi r.a'a ise "rivayete sahih demiştir" diye yalan ispet ettin. oysa: 1. yukarıda da gösterdiğim gibi Tabersi "Tusi muteber sened ile rivayet etmiştir" diyor "Tusi bir zincir ile bu rivayetin imam Sadık a.s'dan sahih olduğunu bildirmiştir" değil. 2. yukarıdaki çeviriden de alaışldığı gibi "muteber sened ile" sözü Şeyh Tabersi r.a'ın sözüdür, Tusi'nin değil. söyler misin "delil" diye getirip Tusi'ye isnad ettiğin sözün Tabersi'nin sözü olduğunu bilmeyecek kadar gerizekalı mısın yoksa böylesi hiylelere baş vuracak kadar kurnaz mı? [/quote]

                - Seyh Tabersi(ra) in kitabi olmadigina dair herhangi bir iddiada bulunmussam hemen ispatla
                - Seyh Tabersi(ra) in kitabinda, Seyh Tusi(ra) vasiyet hadisini muteber (sahih) oldugu bildirirken, Seyh Tabersi(ra) in kitabinida alinti yapip Seyh Tabersi(ra) kendisi vasiyet hadisinin muteber (sahih) kabul ettigini gostermistim

                Gercekten cok gulunc duruma dustugune farkinda misin? Bu sozunu unuttun mu?


                evet, Şeyh Nuri Tabersi r.a bu hadisin muteber (sahih, hasen veya muvassak) olduğunu söylemiştir fakat bu hatalı bir hükümdür. zira rical kitaplarından ortaya koyduğumuz üzere bu rivayetin tam 4 ravisi meçhul, gulat ve zayıftır. muhaddislerin ise bazen hadislere sıhhat hükmü verirken hata yaptıkları bilinen bir şeydir.

                Simdi ispatla bakalim, Seyh Tusi(ra) ve hatta Seyh Tabersi(ra) vasiyet hadisinde hata yaptiklarini ispatla bakalim, ispatlayamassan Seyh Tusi(ra) ve Seyh Tabersi(ra) ya iftira eden ta kendisi olan sensin.

                Sanki kendisi alimlerden daha iyi bilir gibi
                " 4 ravisi meçhul, gulat ve zayıftır"
                Ravilerin sihhati guvenilirdir merak etme Elmeddin
                bunu ben degil hakiki alimler de demektedir. Hakikatten kacamassin.

                Sheikh Mirza Tabersi(ra) dedi ki:"Vasiyet hadisinin muteberi sahihtir" Najm Al Thaqeb p.71 v.2

                Şeyh Tebresiye göre, vasiyet muteber (sahih)tir. ve Tusi bunu muteber olan sened ile aktarmıştır
                şeyh el tebrisi'ye göre vasiyet sahihtir. "Şeyh Tusi muteber bir sened ile aktarmıştır" ve s.72 c.2'de bu şekilde şeyh tusi'nin aktardığı vasiyetten bahsetmiştir.

                Yorum


                  Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                  [quote author=Elmeddin date=1383806127 link=topic=24864.msg171300#msg171300] söyler misin "delil" diye getirip Tusi'ye isnad ettiğin sözün Tabersi'nin sözü olduğunu bilmeyecek kadar gerizekalı mısın yoksa böylesi hiylelere baş vuracak kadar kurnaz mı?[/quote]

                  Biz hilelere basvurmayiz Elmeddin. Zira Ehlibeyt(as) bizlere bunu men etmistir.
                  şeyh tusi her hadisi sahih, zayıf vs olarak ayırmaz çünkü mütevatir olanı aktarmaktadır. Tusi der ki, ahbar olarak bahsettiği, tevatur yolundadır. yani akide için kullanılabilinir. tevatür demek zaten kesinlikle zayıf olmadıklarını gösterir. yani böylelikle bu vasiyet tevatür yolunda olduğu için hiçbir ravisi zayıf değildir. Yani Şeyh Tusi bu vasiyeti kitabına koymuş ise zayıf olma imkanı yoktur.



                  ve hatta der ki: bu hadislerin doğruluğu, Şia İmamet'in bunu tevatür olarak çokça raviler ile aktardıklarından dolayıdır. bu sebepten Müminleri Emiri a.s'ın İmamet'inin kanıtları olarak, İmamet kitaplarında yerini almıştır.

                  Yorum


                    Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                    [quote author=Elmeddin date=1383806127 link=topic=24864.msg171300#msg171300] gerizekalılar için sadeleştirilmiş şekli ile: ben "Gaybeti Tusi" sayfa 44'de dediğin rivayeti bulamıyorum. ve senden direk "Gaybeti Tusi" kitabından bu rivayeti istiyorum, Tusi'den rivayet etmiş ikinci bir kitaptan değil. [/quote]

                    Hmm bulamiyormusun? Tamam sakincasi yok



                    http://www.4shared.com/office/h3aLdpi7/__online.html


                    Yorum


                      Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                      [quote author=Elmeddin date=1383808280 link=topic=24864.msg171301#msg171301] gerizekalı mısın sen? niye aynı şeyi bana defalarca tekrarlatıyorsun? bu zındık oğlu zındık Ahmed el-Zındık bir ayet okuyor. önce farklı bir şekilde okuyor, sonra okuduğunu düzeltmeye çalışıyor. işte bu da delili (09:56'dan 10:07'ye kadar): http://www.youtube.com/watch?v=hzigJX94R3w önceki okuyuşu mu doğru yoksa sonraki mi?[/quote]

                      Sana nasihat etmekten biktim artik adam, sana kac sefer diyecegim ki? Kac sefer sormam lazim sana?

                      Lutfen ingilizce bilen arkadaslariniz varsa onlardan sorun:



                      Lutfen bakmadan iddiada bulunmayin, kendiniz komik duruma dusersiniz

                      Ve

                      1- Seyyid Ahmed Hasan Yamani(as) ' in kiraatiyla ve Ehlibeyt(as) referansiyla 2 defa hata yaptigina dair ispatlamani istiyorum..

                      Yorum


                        Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                        [quote author=Elmeddin date=1383808280 link=topic=24864.msg171301#msg171301] 1. hadis mürsel (senedsiz)'dir[/quote]

                        - Senin bu delilsiz sozlerinden biktim, hic bir alim bu guzel hadisi zayif olarak hukmunu aciklamamistir

                        - Hatta mursel olarak yazmiyor; Bkz: http://www.aqaed.com/faq/5128/

                        - Cabir bin Abdullah, Ehlibeyt(as) in yarenlerindendi, zira o guvenilirdir

                        Yorum


                          Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                          [quote author=Elmeddin date=1383806127 link=topic=24864.msg171300#msg171300] bana masal okuma sorduğum soruya cevap ver. senin zındık Ahmed el-Hasan arapçada "leyset hicce" şeklinde bir söz olmadığını bilmiyor mu?[/quote]

                          burada senin zıdık yemeni çoğul cümleye uygu olarak "hüccet" sözünü de çoğul şeklide kullanmaya çalışıyor ama kalkıp "hicce" diyor. "delil" sözü ile "yıl" sözünü çoğuluu ayırt edemiyor mu bu adam?

                          linki birakiyorum ve lutfen kulaklarini ac ve iyi dinle ve birdaha kotu zana kapilma:



                          Tam acik bir sekilde suradan soyleye biliriz ki senin kulaginda bence sorun var, cunku biliyor musun niye boyle sorun yaptiginizi? Cunku hijja bir yil demektir ve hujja ise delil demektir. Ve Seyyid Yamani(as) aslinda hujja demistir fakat maalesef dinleyenler aydin duymadilar.

                          Yorum


                            Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                            [quote author=Evrim date=1383855424 link=topic=24864.msg171308#msg171308]Sheikh Mirza Tabersi(ra) dedi ki:"Vasiyet hadisinin muteberi sahihtir" Najm Al Thaqeb p.71 v.2

                            Şeyh Tebresiye göre, vasiyet muteber (sahih)tir. ve Tusi bunu muteber olan sened ile aktarmıştır
                            şeyh el tebrisi'ye göre vasiyet sahihtir. "Şeyh Tusi muteber bir sened ile aktarmıştır" ve s.72 c.2'de bu şekilde şeyh tusi'nin aktardığı vasiyetten bahsetmiştir.[/quote]

                            [quote author=Evrim date=1383855424 link=topic=24864.msg171308#msg171308]
                            - Seyh Tabersi(ra) in kitabi olmadigina dair herhangi bir iddiada bulunmussam hemen ispatla
                            - Seyh Tabersi(ra) in kitabinda, Seyh Tusi(ra) vasiyet hadisini muteber (sahih) oldugu bildirirken, Seyh Tabersi(ra) in kitabinida alinti yapip Seyh Tabersi(ra) kendisi vasiyet hadisinin muteber (sahih) kabul ettigini gostermistim

                            Gercekten cok gulunc duruma dustugune farkinda misin? Bu sozunu unuttun mu?

                            evet, Şeyh Nuri Tabersi r.a bu hadisin muteber (sahih, hasen veya muvassak) olduğunu söylemiştir fakat bu hatalı bir hükümdür. zira rical kitaplarından ortaya koyduğumuz üzere bu rivayetin tam 4 ravisi meçhul, gulat ve zayıftır. muhaddislerin ise bazen hadislere sıhhat hükmü verirken hata yaptıkları bilinen bir şeydir.
                            Simdi ispatla bakalim, Seyh Tusi(ra) ve hatta Seyh Tabersi(ra) vasiyet hadisinde hata yaptiklarini ispatla bakalim, ispatlayamassan Seyh Tusi(ra) ve Seyh Tabersi(ra) ya iftira eden ta kendisi olan sensin.[/quote]

                            ey gerizekalı zındık! ey habis yemenici! ey ahmak! sen dedin ki:

                            Seyh Tusi(ra) in Vasiyet hadisinde sahih kabul etmesine (deliller mevcut iken) hukmunde hata yaptigini ispatlamani istiyorum! ( lutfen cocukca örnekler vermeden, isine gelmeyerek ve baska konulara cekmeden)
                            yani Şeyh Tusi r.a'ın bu hadise sahih dediği iddasında bulundun. bende dedim ki:

                            bana Şeyh Tusi r.a'ın "vasiyet hadisi" dediğin uydurma için nerede "sahih" dediğini göster. göstermezsen Şeyh Tusi r.a'a yalan ispet vermiş olacaksın.
                            sende kalkıp bana Şeyh Tabersi r.a'ın "muteber isnad ile" sözünü getiriyorsun. sonra da benim "evet, Şeyh Nuri Tabersi r.a bu hadisin muteber (sahih, hasen veya muvassak) olduğunu söylemiştir...." sözümü getiriyorsun. ey zındık! kaç defa tekrar edeyim, hadise sahih diyen Tabersi'dir Tusi değil. ahmak olduğunu göz önünde bulundurarak daha sade bir anlatım şekli: sen Şeyh Tusi r.a'ın vasiyet hadisi dediğin rivayete "sahih" dediğini idda ettin. ama senin bu iddanın ıspatına dair delil getirdiğin "Necmus Sabık" kitabı Tabersi'nin kitabıdır, Tusi'nin değil. Tabersi kendi yazdığı "Necmus Sabık" kitabında bu hadisi Tusi'nin kitabında getiriyor ve buna muteber diyor. yani bu Tabersi'nin sözü ve bende bunu biliyorum. ama sen hadise Tusi'nin sahih dediğini idda ettin. Tusi nerede bu hadise sahih demiş ey zındık? ey yalancı?

                            kısacası öküz gibi Tabersi'nin bir sözünü 10 defa kopya yapıştır yapma. çünkü bu Tabersi'nin sözü, sen ise "Tusi sahih dedi" demiştin. bunun ıspatını istiyorum senden Tabersi'nin sözünün değil.


                            Sanki kendisi alimlerden daha iyi bilir gibi " 4 ravisi meçhul, gulat ve zayıftır" Ravilerin sihhati guvenilirdir merak etme Elmeddin bunu ben degil hakiki alimler de demektedir. Hakikatten kacamassin.
                            "hakikatten kaçamassın" hiç olmazsa sözü ey zındık! senin "hakiki alimler de demektedir" sözü ile ksat ettiği o hakiki alimler getirdiğin raviler için "zikredilmemiştir" diyor ve "zikredilmemiştir" sözünün anlamı da onların hiç bir rical kitabında güvenilirlik durumunu geç adlarının bile mevcut olmadığıı göstermektedir.

                            söyler misin "delil" diye getirip Tusi'ye isnad ettiğin sözün Tabersi'nin sözü olduğunu bilmeyecek kadar gerizekalı mısın yoksa böylesi hiylelere baş vuracak kadar kurnaz mı?
                            Biz hilelere basvurmayiz Elmeddin. Zira Ehlibeyt(as) bizlere bunu men etmistir.
                            o zaman sen kesin bir şekilde gerizekalısın. çünkü "Tusi hadisi sahih saymıştır" sözüne delil istediğimde kalkıp Tabersi'nin sözünü getirdin.

                            şeyh tusi her hadisi sahih, zayıf vs olarak ayırmaz çünkü mütevatir olanı aktarmaktadır.
                            yav bırakın bu gerizekalıca sözleri. Tusi'nin kendi rical ve fihrist kitabına bakın ve bizzat kendi kitapları olan "Tehzib", "İstisbar", "Gaybet", "Emali" ve diğerlerinin içerisinde bulunan ravilere nasıl "zayıf", "gulat", "yalancı" ve benzeri hükümleri verdiğine bakın.

                            Tusi'nin "Tehzib" ve "İstisbar" kitaplarına bakın, "el-Kafi" ve "Fakih" kitaplarıdaki rivayetleri getirip sonra nasıl "zayıf", "meçhul", "mürsel" ve s. dediğine bakın.

                            Allame Meclisi r.a'ın Tusi'nin "Tehzib" kitabına yazdığı şerh olan "Melezul Ahyar" kitabına bakın ve kaç hadisi zayıfladığını görün. Seyyid Hoi r.a'ın "Mucem" kitabına bakın ve Tusi'in değişik ravilere ola tariklerinin zayıflığını nasıl ortaya koyduğunu görün.

                            Tusi'nin "İddetul usul" kitabına bakın ve hadislerin taksimini, hadis usulünü oradan öğrenin. yav gidin gerizekalılığınızı, ahmaklığınızı, zındıklığıızı geride bırakın. gidin ve bilmediğiniz şeyler hakkında konuşup gerizekalı ve ahmak olduğunu insanlara göstermeyin.


                            Tusi der ki, ahbar olarak bahsettiği, tevatur yolundadır. yani akide için kullanılabilinir. tevatür demek zaten kesinlikle zayıf olmadıklarını gösterir. yani böylelikle bu vasiyet tevatür yolunda olduğu için hiçbir ravisi zayıf değildir. Yani Şeyh Tusi bu vasiyeti kitabına koymuş ise zayıf olma imkanı yoktur.



                            ve hatta der ki: bu hadislerin doğruluğu, Şia İmamet'in bunu tevatür olarak çokça raviler ile aktardıklarından dolayıdır. bu sebepten Müminleri Emiri a.s'ın İmamet'inin kanıtları olarak, İmamet kitaplarında yerini almıştır.
                            vallahi sen ahmaksın. yav burada Tusi "kitabıma aldığım tüm hadisler mütevatirdir" mi diyor ki gerizekalı? Vallahi bunu cahil, gerizekalı, ahmak ve sersemde başka kimse söyleyemez ve bu güne kadar ne Tusi kendisi ve ne de Şia'dan kimse böyle bir idda da bulunmamıştır. burada Şeyh Tusi r.a imam Ali a.s'ın imameti konusunu ele alıyor, bu konuda olan haberleri şia tarafından tevatüren rivayet edildiğini bildiriyor.

                            az yukarıda "hile bilmeyiz" demiştin ama ahmak olduğun için hilekarların elinde oyuncak olduğunu bile göremiyorsun.

                            DEAVAMI VAR...

                            Yorum


                              Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                              Silmeyin demişsiniz ama bize genel olarak hakaret içeren mesajınız için sizi kınıyorum. Asıl körü körüne giden sizsiniz. Açık delilleri gördüğünüz halde inat hakaret ve saplantı içindesiniz.

                              Asıl biz sizin için korkmaktayız. Dünyaya baktığınızda Şia onurlu dik duruşundan hakkaniyetinden hiç bir zaman bir eksilme yaşamamıştır. Rabbimize hamd olsun ki sizin gibiler tarihte çok çıkmış ama bir saman alevi gibi yanıp geçmiştir. Siz de onların akıbetine uğrayacaksınız.

                              Bekleyin bakalım biz de bekleyenlerdeniz. Yakında göreceksiniz hak kimmiş!

                              Yorum


                                Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                                Arkadaşlar, birbirinize hakaret etmeden Yazışalım... İslam ve Forum Kurallarını İhlal etmeyelim...

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X