Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #91
    Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

    [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg168234#msg168234 date=1371999902]


    ona gerçekten hayran kaldım, 1 ayette 2 hata yapması ve bir hadisi müslümanlara sansürleyerek sunması ile.

    [/quote]

    bana hep ayni sozlerinizi tekrarlamayin, rahatsız edici olmaya basliyorsunuz:
    Isterseniz buna dair (tabiki sadece bu video delil degil) videonun linkini siteye koyuyorum, bozuk bir plak gibi sürekli aynı sözleri tekrarlamayin.. Seyh Muhammed Zekeriyya' nin (la) videolarina yakin zamanda genis sekilde cevap verilecektir Inshallah
    .

    pt.88 Recitation of Imam Ahmad AlHassan(a.s)is correct(PROOF)

    Yorum


      #92
      Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

      [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg168234#msg168234 date=1371999902]


      Erdebili onun hatasız olduğunu mu söylüyor? yav ne yazdığını önce oku, sonra ahkam kesmeye çalış. Şeyh Tabersi r.a Muhammed b. Fudeyl için "o, hayırlı ve faziletli araştırmacı el-Erdebili'nin "Camir er-Ruvat" kitabında dediği gibi Muhammed b. Kasım b. Fudayldır."

      el-Erdebili nerede onun hatasız olduğunu söylemiş? veya Şeyh Tabersi r.a nerede el-Erdebili'ye böyle bir şey nispet etmiş? Şeyh tabersi r.a'ın "hayırlı ve faziletli" sözü el-Erdebili içindir yani "hayırlı ve faziletli olan Erdebili...." demektedir Şeyh. hayırlı ve faziletli el-Erdebili'nin söylediği ise "Muhammed b. Fudayl" adlı ravinin "Muhammed b. Kasım b. Fudayl" adlı kişi olduğudur.

      [/quote]

      Erdebili(ra) senediyle ilgili demistir ki: " Muhammad bin Qasim b Fudayl ve Muhammad b Fudayl raviler sahihdirler" Khatimat AlMustadrak v.5 p.423

      Asil siz ahkam kesmeyin, baska baska konulara dalmayin


      Yorum


        #93
        Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

        [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg168181#msg168181 date=1371665190]
        • [li]محمد بن عبد الله بن جعفر الحميري، عن أبيه، عن محمد بن عبد الحميد ومحمد بن عيسى، عن محمد بن الفضيل، عن أبي حمزة، عن أبي عبد الله عليه السلام في حديث طويل أنه قال: يا أبا حمزة إن منا بعد القائم أحد عشر مهديا من ولد الحسين عليه السلام
          Muhammed b. Abdullah b. Cafer el-Himyeri bana babasından, o Muhammed b. Abdulhumeyd ve Muhammed b. İsa'dan, onlar Muhammed b. Fudayl'dan, o Ebu Hamza'dan, o da Ebu Abdullah (imam Cafer es-Sadık a.s)'dan anlattı, dedi ki: "ey Ebu Hamza! bizim Kaim'imizden sonra Hüseyin a.s'ın soyundan 11 mehdi gelecektir"

          Şeyh Tusi r.a, "Gaybet", sayfa 478, hadis 504
          [/li]
        hadisin senedinde işaretlediğim ravi Muhammed b. Fudayl zayıf ve gulattır. Seyyid Ebul Kasım el-Hoi r.a onun biografisinde diyor ki:
        • [li]محمد بن الفضيل الازدى
          Muhammed b. Fudayl el-Ezdi

          صيرفى، يرمي بالغلوّ، له كتاب، من أصحاب الرضا عليه السلام، رجال الشيخ (35
          وعدّه أيضاً (تارة) من أصحاب الصادق عليه السلام (283)، قائلاً: محمد ابن الفضيل بن كثير الازدي الكوفي الصيرفى
          وأخرى من أصحاب الكاظم عليه السلام (25)، قائلاً: محمد بن الفضيل الكوفي الازدى، ضعيف
          Şeyh Tusi'nin "Rical" kitabında imam Rıza a.s'ın ashabından olan bir gulattır ve bir kitabı vardır. yine Şeyh onu imam Sadık a.s'ın ashabı içerisinde zikrederek diyor ki: "Muhammed b. Fudayl b. Kesir el-Ezdi el-Kufi es-Seyrafi" ve yine Şeyh onu imam Kazım a.s'ın ashabı içerisinde zikrederek diyor ki: "Muhammed b. Fudayl el-Kufi el-Ezdi, zayıftır"

          Seyyid Ebul Kasım el-Hoi r.a, "Mucem ricalil hadis", 18/151, 11591-ci ravi
          [/li]
        rivayetin metnine gelince, sizin ilk başta aktardığınz meşhur deliliniz olan "vasiyet hadisi"ne muhaliftir. çünkü burada "11 mehdi" diyor oysa vasiyet hadisinde "12 mehdi" diyordu. dolayısı ile, birinin batıllığını zaten kabullenmelisin.
        [/quote]

        Ha bu arada yok isinize gelmedi “ yok ya Muhammed b Fudayl veya Muhammed b Kasim b Fudayl” degildirler “ veya oyle birsey dememistir” gibi vs yine inkar ederseniz, sizlere kendi verdiginiz argumanla curutmeye calisicagim Inshallah




        Şeyh El Namazi El Şahrudi, Müstedrek İlmi Rical Hadis c.7, s.287-288, hadis no:14299'da demiştir ki: (Muhammed b. Fudayl b. Kesir el-Ezdi el-Kufi es-Seyrafi: El Sadık, El Kazım ve El Rıza a.s'ın yoldaşlarından sayılmıştır. Onlar onu aşağı rütbede yapmışlardır ve onu Gulat sahibi olmakla suçlamışlardır fakat onun iyiliği ve hatasız oluşu yarar sağlar ve bu suçlamalar, Ebi Cafer El Cevad a.s'a yazdığı yazılar neticesi ile defedilmiştir... El Fuzeyl oğlu Muhammed, o da El Rıza a.s'dan önemli ve cömert bir rivayet.)


        Hadi bunada bahane bulsaniza, hadi….

        Yorum


          #94
          Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

          [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg168211#msg168211 date=1371890182]
          öncelikle, bu yeterli gelmedi ve eğer senin de bu konuda bilgin olsaydı sende yeterli olmayacağını bilirdin. müzelerde imamlar a.s'a nispet edilen ama aslında sufilere ait olan kaç tane kitap, el yazma ve s. var biliyor musun? bir kitabın, yazının ve s.'nin masumlara a.s, onların ashabına veya bir alime ait olduğunu ıspat etmenin yolu kitabın Tahammül-ül Hadis kurallarına uygun şekilde elimize ulaşmış olmasıdır.

          [/quote]

          Hadi ispatlasaniza, hadi Imam(as) a ait olmadigini ispatlayin, size hodri meydan!! Iran' daki ofislere mail gonderin hadi, bakalim ne diyecekler..

          Yorum


            #95
            Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

            Mufaddal dedi ki:"Efendim, Mehdi'ye nasıl tabi olunacak? Imam as dedi ki: "Ey Mufaddal, O daha açık olmak için, şüphe ile çıkacak ve böylece hatırlanması sağlanacak. Ve onun meselesi, apaçık bir şekilde, onun lakabı, ismi ve atasının ismiyle ispat olacak. Doğru yolda olanlar veya olmayanlar veya ona karşı olanlar veya ona karşı olmayanlar, herkes ondan çok kere bahsedecek. Ve böylelikle kanıt, onu bilmekle gerçekleşecek. Çünkü biz ondan bahsettik ve onunla ilgili ipuçlarını verdik. Soyunu, ismini ve lakabını söyledik.".Bihar'ül Envar c.53 s.3


            Bu hadisten de görüyoruz ki, Mehdi şüpheyle ortaya çıkacak. O zaman nasıl olur da insanlar Mehdi çıktığında herkes onu bilecek diyebilir ki? Hayır herkes tarafından aşikar bir biçimde bilinmeyecek çünkü bu kişinin soyu kesik olacak tıpkı İmam Ahmet el Hasan as'ın Mehdi'nin direct oğlu olmadığı gibi ama oğullarının oğlundan olduğu gibi… O yüzden onun soyu şüpheli yani kesik olacak. Ve zuhuru bir çok insana belirsiz olacak. Hatta Şia'lar bile onu reddecek. Neden? Çünkü herkes bir Imam el Mehdi bekliyor ve onun babası da Hasan el Askari as değil mi? Ve bundan ötürü Yamani çıktığında yani Mehdi as'ın Vasisi ve Elçisi çıktığında, bu da kim diyecekler ve herkes şüpheyle yaklaşacak. Sadece aklını kullanan, çok okuyan ve gayba inanan ve alçakgönüllü olan bilecek. Cahil olan, veya COK BILIP DE; kibirli olan Yamani Hikmetinden mahrum olacak ve böylelikle de Mehdi as'dan mahrum olacak ve ateş ehlinden olacak. SubhanAllah! Ne büyük bir sınav! Allahu Teala bizleri cennete alacak da bu kolay mı olacak sanıyoruz acaba? Hayır kolay olmayacak! İşte size test, işte sınav! Bakalım sınavı verebilecek miyiz abilerim, ablalarim?

            Yorum


              #96
              Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

              [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg168175#msg168175 date=1371655075]
              yalvarsan da, bilmem ne yapsanda vazgeçecek değiliz aksine Ahmed el-Hasan adlı o yalancı elimize geçse onu öldüreceğiz.
              [/quote]

              Ve Ebu Abdullah a.s demistir ki: "Eger bu mesele sahibinin haricinde biri tarafindan iddia edilirse; Allah onun sonunu getirir"

              Kafi v.1 p.373

              Bu hadiste de goruyoruz ki, kimse Imamlik iddiasinda bulunup da 13 sene boyunca yasimina eger gercek Imam degilse devam edemez. Allah onun yasamina son verir cunku bu kutsal bir gorevdir. Dolayisi ile kimse cikip Yemani olmadigi halde ben Yemaniyim, Mehdi'nin Vasisiyim deyip de, bu kadar sene yasayamaz. Ve dunyanin 4 bir yanindan farkli dil, millet ve uluslardan olan kimseyi bir araya getiremez. Bunlar Allah'in istegi ve yine Allah'in iradesidir…
              Ve Ahmed el Hasan as Peygamberimizin kutsal vasiyeti ile gelmistir. Ve 2002 yilindan beri tum alimleri kendisi ile tartismaya cagirmistir ve tabi ki kimse bu cagriya gelme cesaretini gosterememistir.


              Ahmed el Hasan as, bizleri kendisine değil, Allah'a çağırmaktadır. Kendisi o kadar ki ne dünya malında ne de başka birşey de gözü vardır. Çok sade yaşar ve yakın yardimcilarindan duyduklarımıza göre biliriz ki, tıpkı dedesi Rasullullah saas gibi ahlakla herkese davranır. Kimseye elini öptürmez. Her zaman yüzü kıbleye dönük oturur. Ve dul kadınlara, yetimlere, Ansar olmasalar bile yardım eder. Ve bizlere, huruc zamanına kadar egolarımızla en büyük şekilde savaşıp, egolarımızı öldürmeyi öğütler. Sanmıyorum ki, bunlar bir yalancının (haşa) tavırları olsun...

              Yorum


                #97
                Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                [quote author=Evrim link=topic=24864.msg168315#msg168315 date=1372073669]
                Tabi silinir, isinize gelmez ki, bahaneler bulur, yine silersiniz, zira koydugum deliller soylediginiz " bir tek hadisi muslumanlara delil olarak gosteren" argumaniniza curutmektedir[/quote]

                öyle ise neden daha ilk baştan bunu yapmıyordum ki? aksine, durum senin ve bağlı olduğun taifenin delilden yoksun, zır cahil toplumu olduğunuzun belgesidir.

                Yazik size.. Bide Allah' in ismini sahit olarak gostererek " yalanci " damgasini vuruyor, bunlarin hepsini hesabini sorulucaksiniz
                yav sana ne var? cezayı alacak olan ben değil miyim? gel mübahele edelim o zaman.

                şimdi de ne dediğini bilmeden yine bir şeylere girişmişsin. Seyyid Hoi'yi redd etmediğini, hatalı saymadığını söylüyorsun, ne güzel o zaman demek ki, Seyyid r.a'ın "bu şahsın sika (güvenilir)'liği tesbit edilmemiştir ve rivayetlerine itimad edilmez." sözünü kabul ediyorsun öyle mi?
                Bana hemen bu iddianizi ispatlayin, hemen.. yoksa yalanci, hatta iftiraci durumuna duseceksiniz... Ilk once oku be adam ne yazdigimi sonra gel ne diyorsaniz diyin, ben ne zaman Seyyin(ra) in " rivayetlerine itimad edilmez" demisim!! Demek istedigim Seyyid' in (ra) kendi fikrini delil olarak gostermistir.. Ne kadar kurnaz, yalanci, yobaz, kana susayan kisilermisiniz, sizleri boyle bilmiyordum ya..
                ne dediğimi iyice, tekrar tekrar oku hemen... yoksa ahmak ve hatta sefih durumuna düşmüş olacaksın. ne kadar sapık, cahil ve sefilsiniz.

                Meselenin sahibi Imam Mehdi (af)' dir, Meselenin rehberi Seyyid Ahmed Hasani Yamani(as) dir

                Imam Cafer a.s demiştir ki: "Meselenin rehberi Basra'dandır." Haft El Şerif s.175

                Bu hadisten de anlaşılacağı üzere meselenin yardımcısı, rehberi, Basra'dandır denmiştir. Yine bu hadis bize Ahmed as'I işaret etmektedir.
                cahil misin yoksa kurnaz mı alamıyorum. ama sen "mesele sahibi" ile "mesele rehberi" sözlerinin aynı anlama geldiğini görmeyecek kadar mı nasibisin? "haft el şerif" diye gösterdiğin kaynağı ise daha önce duymuş değilim, arapçasını yaz bari. harikulade çevirilerin karşısında aciz kaldım.

                Yorum


                  #98
                  Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                  [quote author=Evrim link=topic=24864.msg168332#msg168332 date=1372092035]
                  Ve Ebu Abdullah a.s demistir ki: "Eger bu mesele sahibinin haricinde biri tarafindan iddia edilirse; Allah onun sonunu getirir"

                  Kafi v.1 p.373

                  Bu hadiste de goruyoruz ki, kimse Imamlik iddiasinda bulunup da 13 sene boyunca yasimina eger gercek Imam degilse devam edemez. Allah onun yasamina son verir cunku bu kutsal bir gorevdir. Dolayisi ile kimse cikip Yemani olmadigi halde ben Yemaniyim, Mehdi'nin Vasisiyim deyip de, bu kadar sene yasayamaz. Ve dunyanin 4 bir yanindan farkli dil, millet ve uluslardan olan kimseyi bir araya getiremez. Bunlar Allah'in istegi ve yine Allah'in iradesidir…
                  Ve Ahmed el Hasan as Peygamberimizin kutsal vasiyeti ile gelmistir. Ve 2002 yilindan beri tum alimleri kendisi ile tartismaya cagirmistir ve tabi ki kimse bu cagriya gelme cesaretini gosterememistir.


                  Ahmed el Hasan as, bizleri kendisine değil, Allah'a çağırmaktadır. Kendisi o kadar ki ne dünya malında ne de başka birşey de gözü vardır. Çok sade yaşar ve yakın yardimcilarindan duyduklarımıza göre biliriz ki, tıpkı dedesi Rasullullah saas gibi ahlakla herkese davranır. Kimseye elini öptürmez. Her zaman yüzü kıbleye dönük oturur. Ve dul kadınlara, yetimlere, Ansar olmasalar bile yardım eder. Ve bizlere, huruc zamanına kadar egolarımızla en büyük şekilde savaşıp, egolarımızı öldürmeyi öğütler. Sanmıyorum ki, bunlar bir yalancının (haşa) tavırları olsun...
                  [/quote]

                  sözünü ettiğin hadis bu:
                  • [li]محمد بن يحيى، عن أحمد بن محمد، عن ابن سنان، عن يحيى أخي اديم، عن الوليد بن صبيح قال: سمعت أبا عبدالله يقول إن هذا الامر لا يدعيه غير صاحبه إلا تبر الله عمره
                    Muhammed b. Yahya bana Ahmed b. Muhammed'den, o ibni Sinan'da, o Adem'in kardeşi Yahya'dan, o da Velid b. Subeyh'den anlattı, dedi ki: Ebu Abdullah (imam Cafer es-Sadık a.s)'ın şöyle dediğini duydum:

                    Kuleyni r.a, "el-Kafi", 1/373, hadis 5
                    [/li]


                  hem sened ve hemde metin açısından batıldır. senedinde gelince, ibni Sinan'ın bu senedde yer almış olması onun zayıflığı için yeterlidir. senedde yer alan diğer ravi Adem'in kardeşi Yahya ise meçhuldür.

                  metnine gelince, bilindiği gibi tarihte imamlık makamını gasp eden, imam olduğunu idda eden, mehdi olduğunu idda eden onlarca kişi gelip geçmiştir. hiç birisi de dünya hayatı açısında ne kötü bir hayat yaşamamıştır ve ne de ömrü kısa olmamıştır. mesela mehdi olduğunu idda eden ibni Tumart etrafına adamlarını toplamış ve hatta "muvahhidler" adlı devletini bile kurmuştur. bunun gibi örnekler oldukca çoktur. ama eğer sen bu rivayeti kabul ediyorsan o zaman tüm mehdilik iddacılarını doğru saymalısın ve buna göre Adnan Oktar, bizim Azerbeycanlı mehdi ve s.leri sana göre hakiki mehdidirler ve hatta bizim Azerbeycanda peygamberlik idda eden Alesker var, o da sana göre hakiki peygamber olmalıdır. çünkü hiç birisi kötü yaşamıyor, hayatlarının da kısa olduğu söylenemez.

                  Yorum


                    #99
                    Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                    [quote author=Evrim link=topic=24864.msg168325#msg168325 date=1372083060]
                    öncelikle, bu yeterli gelmedi ve eğer senin de bu konuda bilgin olsaydı sende yeterli olmayacağını bilirdin. müzelerde imamlar a.s'a nispet edilen ama aslında sufilere ait olan kaç tane kitap, el yazma ve s. var biliyor musun? bir kitabın, yazının ve s.'nin masumlara a.s, onların ashabına veya bir alime ait olduğunu ıspat etmenin yolu kitabın Tahammül-ül Hadis kurallarına uygun şekilde elimize ulaşmış olmasıdır.
                    Hadi ispatlasaniza, hadi Imam(as) a ait olmadigini ispatlayin, size hodri meydan!! Iran' daki ofislere mail gonderin hadi, bakalim ne diyecekler.. [/quote]

                    Evrimcim gittikce nasibileştiğinin farkında mısın? burada idda eden sen olduğunda ıspat sana düşmektedir bana değil. sen Tahammül-ül Hadis kurallarını bilmiyorsan ben ne yapayım?

                    ha birde bu konuda diğer söylediklerim karşısında susmuş görünüyorsun, işine mi gelmedi yoksa? ben tekrar edeyim de:

                    2. farzedelim ki, yazı imam Ali a.s'a ait ama bu yine sizin yalancıyı kurtarmaz. çünkü biz ilk dönemlerde kesre, fatha ve diğer işaretlerin olmadığını ve Kur'an'ın da işaretsiz olarak yazıldığını biliyoruz. fakat Rasulullah s.a.a'in ve imam Ali a.s'ın işaret olmadan yazıp okuması onların da Ahmed el-Hasan gibi 1 ayette 2 defa hata yaptığı anlamına mı geliyor? yani işaretsiz yazıp okuma, hatalı yazıp okuma mı oluyor? yav sizin bu Ahmed işaretli olduğu halde 1 ayette 2 hata yapıyorsa işaretsiz Kur'an'da ne kadar hata yapacağını düşünün

                    Yorum


                      Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                      [quote author=Evrim link=topic=24864.msg168331#msg168331 date=1372091608]
                      Mufaddal dedi ki:"Efendim, Mehdi'ye nasıl tabi olunacak? Imam as dedi ki: "Ey Mufaddal, O daha açık olmak için, şüphe ile çıkacak ve böylece hatırlanması sağlanacak. Ve onun meselesi, apaçık bir şekilde, onun lakabı, ismi ve atasının ismiyle ispat olacak. Doğru yolda olanlar veya olmayanlar veya ona karşı olanlar veya ona karşı olmayanlar, herkes ondan çok kere bahsedecek. Ve böylelikle kanıt, onu bilmekle gerçekleşecek. Çünkü biz ondan bahsettik ve onunla ilgili ipuçlarını verdik. Soyunu, ismini ve lakabını söyledik.".Bihar'ül Envar c.53 s.3


                      Bu hadisten de görüyoruz ki, Mehdi şüpheyle ortaya çıkacak. O zaman nasıl olur da insanlar Mehdi çıktığında herkes onu bilecek diyebilir ki? Hayır herkes tarafından aşikar bir biçimde bilinmeyecek çünkü bu kişinin soyu kesik olacak tıpkı İmam Ahmet el Hasan as'ın Mehdi'nin direct oğlu olmadığı gibi ama oğullarının oğlundan olduğu gibi… O yüzden onun soyu şüpheli yani kesik olacak. Ve zuhuru bir çok insana belirsiz olacak. Hatta Şia'lar bile onu reddecek. Neden? Çünkü herkes bir Imam el Mehdi bekliyor ve onun babası da Hasan el Askari as değil mi? Ve bundan ötürü Yamani çıktığında yani Mehdi as'ın Vasisi ve Elçisi çıktığında, bu da kim diyecekler ve herkes şüpheyle yaklaşacak. Sadece aklını kullanan, çok okuyan ve gayba inanan ve alçakgönüllü olan bilecek. Cahil olan, veya COK BILIP DE; kibirli olan Yamani Hikmetinden mahrum olacak ve böylelikle de Mehdi as'dan mahrum olacak ve ateş ehlinden olacak. SubhanAllah! Ne büyük bir sınav! Allahu Teala bizleri cennete alacak da bu kolay mı olacak sanıyoruz acaba? Hayır kolay olmayacak! İşte size test, işte sınav! Bakalım sınavı verebilecek miyiz abilerim, ablalarim?
                      [/quote]

                      bu saçmalıklarla ne alatmaya çalıştığını bilmiyorum ama seni biraz sevindireyim. sözünü ettiğin rivayetin "bihar el-Envar" kitabından senedi:
                      • [li]أقول : روي في بعض مؤلفات أصحابنا ، عن الحسين بن حمدان ، عن محمد ابن إسماعيل وعلي بن عبدالله الحسني ، عن ابي شعيب [ و ] محمد بن نصير ، عن عمر بن الفرات ، عن محمد بن المفضل ، عن المفضل بن عمر قال
                        ben (II Meclisi r.a) derim ki: ashabımızdan bazılarının kitaplarında Hüseyin b. Hamdan'dan, o Muhammed b. İsmail ve Ali b. Abdullah el-Haseni'den, onlar Ebu Şuayb ve Muhammed b. Nesir'den, onlar Ömer b. Furat'dan, o Muhammed b. Mufaddal'dan, o da Mufaddal b. Ömer'den şöyle rivayet etmiştir:

                        II Meclisi r.a, "Bihar el-Envar", 53/3, 28-ci bab
                        [/li]


                      öncelikle "ashabımızdan bazılarının kitapları" ifadesi ile hangi kitap kastediliyor burası meçhul. diğer yandan ravilerden Hüseyin b. Hamdan bozuk akideli ve zayıf birisi. daha önce hakkında bilgi vermiştim, bkz: https://velayet.wordpress.com/2012/1...ni-mi-soyledi/

                      senedde geçen diğer ravi Mufaddal b. Ömer'in oğlu Muhammed ise meçhuldür, bkz: Şeyh Cevheri, "Müfid min mucem ricalil hadis". sayfa 580, 11846-cı ravi

                      Yorum


                        Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                        [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg168334#msg168334 date=1372094946]
                        öyle ise neden daha ilk baştan bunu yapmıyordum ki? aksine, durum senin ve bağlı olduğun taifenin delilden yoksun, zır cahil toplumu olduğunuzun belgesidir.

                        [/quote]

                        bu artik sizin gorusunuz, nasil istiyorsaniz oyle dusunursunuz..

                        Yorum


                          Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                          [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg168334#msg168334 date=1372094946]

                          yav sana ne var? cezayı alacak olan ben değil miyim? gel mübahele edelim o zaman.

                          [/quote]

                          Tamam edelim fakat benimle olmayacak bu mubahele Imam(af) in yardimcisiyla mubahele etmeniz gerekir, cesaretiniz varsa mubahele edersiniz, beraberinde taifenizide getirirsiniz. Korkumuz yok Inshallah, Allah(cc) bizimledir

                          Yorum


                            Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                            [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg168334#msg168334 date=1372094946]

                            cahil misin yoksa kurnaz mı alamıyorum. ama sen "mesele sahibi" ile "mesele rehberi" sözlerinin aynı anlama geldiğini görmeyecek kadar mı nasibisin?
                            [/quote]

                            :d siz dalga mi geciyorsunuz?? birincisi- Imam Sadik(as) diyor ki " Meselenin REHBERI BASRA' DANDIR" Meselenin sahibi Imam Mehdi ibn Hasan Askeri(as) ise neden Imam(af) daha meselenin rehberi olsun ve basra' dan gelsin Ve Ahmed el Hasan a.s, onun vasisi ve Elçisidir. Meselenin sahibi'nin sağ elidir. Anlamak bu kadar zor ise turkce sozlugumuzu alalim:

                            rehber kelimesinin anlamı nedir:

                            Kılavuz.


                            Birinin doğruyu bulmasına yardımcı olan, yol gösteren kimse veya şey, delil


                            sahibi - sahip kelimesinin anlamı nedir:
                            Herhangi bir şey üstünde mülkiyeti olan, onu yasaya uygun bir biçimde dilediği gibi kullanabilen kimse, iye, malik


                            İmam el Mehdi a.s'ın ağzından çıkan söz: bunu Ahmed el Hasan a.s için demiştir: Yani bilin, Ey İnsanlar, Bana benim sağ elim gibi olan kişiden başka Yemani yoktur ve o benim meseleme çağırandır ve Allah'ın yoluna rehberlik edendir.

                            buradan da gördüğümüz üzere, İmam el Mehdi a.s, Ahmed a.s'ı rehber olarak çağırmıştır.

                            Yorum


                              Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                              [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg168340#msg168340 date=1372098266]
                              bu saçmalıklarla ne alatmaya çalıştığını bilmiyorum ama seni biraz sevindireyim. sözünü ettiğin rivayetin "bihar el-Envar" kitabından senedi:

                              senedde geçen diğer ravi Mufaddal b. Ömer'in oğlu Muhammed ise meçhuldür, bkz: Şeyh Cevheri, "Müfid min mucem ricalil hadis". sayfa 580, 11846-cı ravi
                              [/quote]


                              Sevindirdiginiz için tesekkur ederim, ama hiç geregi yoktu, zahmet ettiniz


                              Neyse gelelim konumuza birincisi-
                              Muhammed b. Ömer'in "meçhul" olduguna dair Seyyid Milani(ra) ve Seyyid Hoi(ra)'nin sitelerine bakmistim, fakat "meçhul" olduguna dair bir delille karsilasmadim, hatta tam tersine, Muhammed b. Ömer'in , Imam Musa Kazim(as) in ashabindan oldugu geçmektedir. Paylasmada yarar olucagini düsünmekteyim:
                              [img width=653 height=600]http://img819.imageshack.us/img819/4946/k8gj.jpg[/img]

                              bkz: http://al-khoei.us/books/index.php?id=7920



                              bkz: http://www.almilani.org/%D8%B9%D8%B1...A7%D9%84/11846


                              ikincisi- Diyelim hadis sahih degildir, öyleyse öyledir, alimlerimiz öyle demisse elbette öyledir, bunda sorun yok.. Fakat su bir gerçek ki bu konuyla ilgili Imam Sadik(as) dan gösterdigim hadisi, Yamani(as)'in davasini hasa- çürütmemektedir. Bu hadis sahih degilse, buna benzer bir sürü hadisler vardir. Imam Mehdi(af) zuhur ettiginde genç simali olarak zuhur edecek, ve insanlar onu süpheyle karsilayacaklardir (ayni günümüzde Imam(af)'in habercesine yapilan muamele gibi) Bahsettigim Hadisleri paylasmayi önemli oldugunu dusunmekteyim:


                              İmam sadık (as)dan hz mehdi hakkında soru soruldu ve şöyle cevap verdiler: "şuphe ile zahir olur taki ispatlansın" Muhtasar-ul besair-ul Derecat s179

                              İmam Rıza (a.s) Buyurdu: "Allaha Yemin ederim ki beklediğiniz şeyi görmezsiniz taki hepiniz süzgeçten geçib sınanıp ve özel ve az bir sayınız kalıncaya dek"
                              Gaybet Numani s208


                              imam sadık (a.s): "
                              Eğer kaim ayaklanırsa insanlar onu inkar edecekler zira o haysiyetli ve genç bir suretle size dönecektir" Gaybet-i Numani s219

                              İmam bakır (a.s) Buyurdu: "kaim Şiileri üç defa davet eder ancak kimse cevabını vermez ve umudunu kestikten sonra hak için ayaklanacak" Delail-ul imame s 455


                              imam sadık (a.s) Buyurdu: "Bizim ehli beytimizden ayaklanan ilk kaimimiz ayakladığında sizinle öyle bir hadislerle konuşacak ki siz onu tahamul etmeyip onun aleyhine ayaklanacaksınız"
                              Bihar-ul Envar c 52 s 175


                              bu hadislerin hepsi şiilerin inkara gideceklerin sebebleri anlatır ve sebeblerden birisi genc olması ağır hadislere konuşması ve insanların şuphe duya biliyor olması dır- Üçüncüsü Eger hiç bir metinleri kabul etmeyip inkarlariniza devam edip" bu Yamani(as) olduguna dair delil degildir" vs bahaneler bulursaniz, sizlere Imam Riza(as)'nin Casilik'a izah ettigi sözü paylasmak istiyorum:Casilik, Imam Riza ile tartisirken Muhammed'in adini Kur'an'da bulamadigini soylemisti. Imam Riza as da soyle cevap vermisti: "Sen supheyle aradin, Adem'den bu yana kadar Allah, Muhammed adinda birini gonderdi mi diye.. Ve onlar da bunun cevabini vermedi sana

                              Evet bizler de umarim supheyle aramiyoruzdur cevabimizi cunku gordugunuz gibi hadislerde Ahmed ismi ile bizlere Mehdi as'In elcisinden bahsedilmekte ve eger acikfikirlilikle ararsak kendi gozlerimizle bir suru kanita rastlayacagiz insAllah…



                              Yorum


                                Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                                [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg168338#msg168338 date=1372097299]

                                2. farzedelim ki, yazı imam Ali a.s'a ait ama bu yine sizin yalancıyı kurtarmaz. çünkü biz ilk dönemlerde kesre, fatha ve diğer işaretlerin olmadığını ve Kur'an'ın da işaretsiz olarak yazıldığını biliyoruz. fakat Rasulullah s.a.a'in ve imam Ali a.s'ın işaret olmadan yazıp okuması onların da Ahmed el-Hasan gibi 1 ayette 2 defa hata yaptığı anlamına mı geliyor? yani işaretsiz yazıp okuma, hatalı yazıp okuma mı oluyor? yav sizin bu Ahmed işaretli olduğu halde 1 ayette 2 hata yapıyorsa işaretsiz Kur'an'da ne kadar hata yapacağını düşünün

                                [/quote]


                                :d


                                [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg168175#msg168175 date=1371655075]
                                öncelikle "farzedelim" sözü mugalatadır
                                [/quote]

                                He, neyse herseyin zamani var demi abicim , acele etmeyin, cevaplar yavas yavas sabirla verilir.. suanda kuranın 5 veya 4 farkllı siveleri var, bu kadar bu konuyu cok kafayi taktiginiz icin bilirsiniz..
                                ve abdul basit bu farklı siveli ayetlere geldiginde her ayeti tekrar bastan okur yani 4 siveyi okur ki hangisi dogru ise yanlıslık olmus olmasın
                                bu ehli sunnetin bildikleri ayetler bir çok ayeti diye şii alimleri ehli sunnet hadislerinden bulmuslar ve beyan etmisler
                                bu ayetlerde hz alinin ismi geçmistir
                                ve ehli sunnet alimleri yani eski alimlerinin kitablarında biz bunu okurken ali derdik demistir
                                ancak bugun ki kitabların hiçbirinde oyle degil
                                bu normal olan bir şii ve sunni alimin buldukları sive farkli ve hareke farkli ayetlerdir acaba Imam(af)'in gönderimiş olduğu bir sahıs sizin
                                bilmediginiz diger ayetleri dogrusnu söylüyor olmasın
                                acaba siz hatanın içinde oluyor olmiyasınız hiç kendinize sordunuz mu? halbu ki
                                yamani a.s allahın hucceti degil allahın hucceti hz mehdi dir ve yamani a.s hz mehdinin hucceti dir nasıl ki bilal hebesi
                                yanlış telafuz ettiklerinde Peygambere sikayet
                                etmislerse ve hz muhammed o nun talafuzu yanlıstır ama soyledikleri ilim bizden dir ve ne soyliyorsa dogru dur demistir yamani a.s ı belal habesi kadar sayacak olursanız soylediklerini kulak asmalısınız
                                eger hz mehdinin elçisi sayarsanız söyledigi hersey dogru oldugu kabul etmek zorundasınız yani bizim için onun
                                hak oldupu ispatlandıktan sonra en dogru siveyi de onun sivesi sayarız






                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X