Kovulmuş şeytanın şerrinden Allah'a sığınırız, Rahman ve Rahim olan Allah'ın adıyla başlarız.
Hamd Alemlerin Rabbi Allah'a salat ve selam O'nun Resulüne ve Resulün Ehlibeytine, lanetse kıyamete kadar onların düşmanlarına olsun.
Hak her yerdedir. Allah her insanı sorguya çekecektir. Her insanı Hak'tan sorguya çekecektir. Her insanı ayn imani konulardan hesaba çekecektir. Hak kendine ulaşmış ulaşmamış, orasını biz bilmeyiz Rabbimiz bilir. O'nun mustaz'afları bağışlaması umulur. Ancak bu demek değildir ki Allah her insan için farklı Haklar yaratmış her insanı farklı haklardan hesaba çekecek! Hayır hak bir tanedir ve Allah herkesi ondan hesaba çekecek, ancak her insana, bu hakkın ulaştığı kadarından soru sorulacaktır.
Dinle uğraşan herkes, dine kafa yoran her mükellef, dinin Allah'ın istediği biçimine ulaşması imkansız olmadığı gibi hiç de zor ve uzak bir ihtimal değildir. Hak nedir?
Özetle Hak Allah'ın Peygamberleri aracılığıyla gönderdiği bilgilerin tümüdür. Allah bu bilgileri Peygamberleri ve O peygamberlerinin vasileri (vekilleri) tarafından göndermiştir. Son Peygamber Hz Muhammed s.a.a'ten sonra risalet İmamete dönüşerek artık hak kıyamete kadar Allah'ın seçtiği Ehlibeyt İmamlarınca tebliğ edilecek ve korunacaktır. Ve öyle de olmuştur.
Allah herkesi bu Hak'tan sorguya çekecek her insan topluluğunu zamanının Ehlibeyt İmamına inanıp inanmadığından sorguya çekecektir.
Son Peygamberimiz Hz. Muhammed s.a.a.'ten sonra 12 Ehlibeyt İmamının geldiği yeryüzünde muteber, sözü dinlenen, takipçisi bulunan her kitapta mevcuttur yerini almıştır ve bu Hak bu kitaplarda öylece korunmaktadır. Tevrat İncil Kur'an Şia kitapları, Ehlisünnet kitapları, Mutezile kitapları ve diğer takipçisi bulunan ekollerin kitaplarınca bu Hak çağlardan beri yazılmakta korunmakta ve sonraki nesillere ulaştırılmaktadır.
Çünkü Allah her ekoldeki insanları bu Haktan hesaba çekecektir. Bunlara uyup uyulmadığından sorgulayacaktır. Sınav konusu budur, sınav soruları buradan çıkacaktır. Bu nedenle Allah her insana sınav soruların ihtilafsız eksiksiz göndermiştir. Yeter ki insan dönüp de herhangi bir dine baksın, din derdi olsun. Orada Önce Allah kendi vasıflarını eksiksiz olarak sonra Peygamberinin vasıflarını eksiksiz olarak nihayetinde Peygamber s.a.a.'ten sonra kıyamete kadar bu dini (Hakkı) koruyacak 12 Ehlibeyt İmamımızın isim vasıf ve misyonunu, değerini yeterince açıklamıştır.
Yeter ki insan bir dine baksın, hangi dine hangi mezhebe bakarsa baksın orada Peygamberin Ehlibeytini görecektir günümüzde Allah'ın uymasını şart koştuğu merci olarak.
Günümüzde en yaygın ekollerden mezheplerden biri olarak bizim de çevremizi sarmış Ehli sünnet ekolü de bunlardan biridir. Her kim bu ekolün kurulduğu yazılı kaynakları karıştırırsa orada Allah'ın sevmek ve uymak şart diye belirttiği Ehlibeyti ve onun 12 İmamını a.s. görecektir. Kişinin görüşü ne olursa olsun sonuçta ulaşacağı nokta burasıdır.
Kur'an kıyamete kadar insanlığa örnek olacak onları kötülüklerden sakındırıp onlara iyiliği emredecek bir neslin hep olacağından söz eder. Ehlibeyt İmamına uyan şiiler bu guruptur. Çünkü her ekolde bulunan Ehlibeyte uyan tek canlı grup yeryüzünde şiadır. Onun dışında hiç bir grup bu Hakikata teslim olmuş değildir.
Cübbeli Ahmet Hoca katı bir şia düşmanı olmasına rağmen kendi kaynaklarından Ehlibeyt gerçeğini görmüş ve bunları dile getirmiştir. Cübbeliyi sevenler ancak biz Ehlibeyt ve 12 İmamı anlattığımızda bize kafir gözüyle bakanlar, bunları görünce şok oluyor. Ehlibeyt ve 12 imamı ben anlatınca şii oluyorum Cübbeli anlatınca sünni kalıyor bu nasıl oluyor diye sordum birine, kendisi dedi ki:
Ama şia 12 İmama iftira atıyor onlar adına uydurma hadisler uyduruyor, örneğin biz İmam Caferi Sadık a.s.'a çok bağlıyız onu çok severiz ama şia onun adına mezhep bile kurmuş. Şimdi neden şiaya hak diyelim!
Cevap verdim: ben şiaya İmam Sadık a.s'dan hadis getirdiği, inanç ve amellerini ondan aldığı için inanıyorum. Ehli sünnette İmam Sadık a.s. mı Ebu hanifeye uymuş, Ebu Hanife mi İmam Sadık a.s'a uymuş? Ehli sünnet Ehlibeyt İmamlarından örneğin İmam Sadık a.s'dan kaç hadis nakletmi? Madem şia ona iftira atmış o halde Ehli sünnet doğrusunu getirsin! Şia İmam Sadık a.s'dan 100bin hadis naklediyor, Sünniler kaç tane hadis naklediyor?
Cübbelinin müridi bu konuda şaşırdı ama anlamazlıktan gelmiş, ne diyeceğini şaşırmış bir ruh hali içinde sünniler İmam Sadık'tan hadis nakletmemişler, Ebu Hureyreden en çok rivayet var ondan bile 5000 tane. öyle yüz bin hadis yok!
Yani şimdi Peygamberimiz 12 İmama, İmam Sadık a.s.'a uyun demiş ama o İmamlar uyulacak hiç bir şey hiç bir iz bırakmamışlar öyle mi dedim!. Dedim ama tartışma tabi her zamanki gibi herkesle olduğu gibi onunla da sonra devam ederiz denerek kesildi ve gelmeyecek geleceğe! ertelendi.
İşte daha önce bahsettiğim video:
Cübbeli Ahmet Hoca | 20 Ocak 2011 | Mescid Sohbeti
Cübbeli Ahmet hoca bu vaazında, çok inceden batıl inançlarını, yılllardır zaten yetiştirilmiş beyinlere ekmeye devam ederken bizim söylediğimiz ve hakikat olan hadislerden Ehlibeytle ilgili 60 hadisi naklediyor.
Ancak İmam Ali a.s'ın Hariciler için söylediği bir söz bir kez daha Cübbeli tarafından gerçekleştirilerek: "Bu kendisiyle batıl kastedilen hak sözdür"
Hariciler Sıffin savaşında Hüküm Ancak Allah'ındır ayetini slogan yaparak Allah'ın apaçık hükmü olan Ali a.s.'ı devre dışı bırakmak istiyorlar bunun için ayaklanıyorlardı. Ayet hak! Hüküm Ancak Allah'ın. Ama bu hakkı söyleyen hariciler bununla hakkı değil batılık amaçlıyorlardı. gerek bilerek gerek cehaletten. Allah'ın hükmünü onlara açıklayacak ve bu amaçla yine Allah tarafından seçişmiş , insanların da bu seçime uygun olarak hükmetme makamına getirdikleri İmam Ali a.s.ı devre dışı bıraktılar ve böylece batıla sapmış batılın hükmünü hakim kılmış oldular. ne ile, hüküm ancak Allah'ındır ayetiyle!
Cübbelinin azğındaki bu Ehlibeytin hakikati hadisleri de, Ehlibeytle savaşmış ve onun yerine geçmek üzere ihdas edilmiş ayrı bir mezhepler cemaatler tarikatler topluluunu diriltmek ve yaşatmak onları Ehlibeyt hakikati karşısında, ayakta tutabilmek amacıyla yapılmış bir vaaz. Cübbeli bu vaazıyla demek istiyor ki, biz de şia gibi Ehlibeyte inanıyoruz. şiadaki Ehlibeyt sevgisini görüp bizde yokmuş gibi sanmayın bizde de var. hem asıl onlarda yok! diyerek kendisiyle varlığıyla çelişen bir sürü açıklamalar yapmış oluyor.
sizce de öyle değil mi?
Hamd Alemlerin Rabbi Allah'a salat ve selam O'nun Resulüne ve Resulün Ehlibeytine, lanetse kıyamete kadar onların düşmanlarına olsun.
Hak her yerdedir. Allah her insanı sorguya çekecektir. Her insanı Hak'tan sorguya çekecektir. Her insanı ayn imani konulardan hesaba çekecektir. Hak kendine ulaşmış ulaşmamış, orasını biz bilmeyiz Rabbimiz bilir. O'nun mustaz'afları bağışlaması umulur. Ancak bu demek değildir ki Allah her insan için farklı Haklar yaratmış her insanı farklı haklardan hesaba çekecek! Hayır hak bir tanedir ve Allah herkesi ondan hesaba çekecek, ancak her insana, bu hakkın ulaştığı kadarından soru sorulacaktır.
Dinle uğraşan herkes, dine kafa yoran her mükellef, dinin Allah'ın istediği biçimine ulaşması imkansız olmadığı gibi hiç de zor ve uzak bir ihtimal değildir. Hak nedir?
Özetle Hak Allah'ın Peygamberleri aracılığıyla gönderdiği bilgilerin tümüdür. Allah bu bilgileri Peygamberleri ve O peygamberlerinin vasileri (vekilleri) tarafından göndermiştir. Son Peygamber Hz Muhammed s.a.a'ten sonra risalet İmamete dönüşerek artık hak kıyamete kadar Allah'ın seçtiği Ehlibeyt İmamlarınca tebliğ edilecek ve korunacaktır. Ve öyle de olmuştur.
Allah herkesi bu Hak'tan sorguya çekecek her insan topluluğunu zamanının Ehlibeyt İmamına inanıp inanmadığından sorguya çekecektir.
Son Peygamberimiz Hz. Muhammed s.a.a.'ten sonra 12 Ehlibeyt İmamının geldiği yeryüzünde muteber, sözü dinlenen, takipçisi bulunan her kitapta mevcuttur yerini almıştır ve bu Hak bu kitaplarda öylece korunmaktadır. Tevrat İncil Kur'an Şia kitapları, Ehlisünnet kitapları, Mutezile kitapları ve diğer takipçisi bulunan ekollerin kitaplarınca bu Hak çağlardan beri yazılmakta korunmakta ve sonraki nesillere ulaştırılmaktadır.
Çünkü Allah her ekoldeki insanları bu Haktan hesaba çekecektir. Bunlara uyup uyulmadığından sorgulayacaktır. Sınav konusu budur, sınav soruları buradan çıkacaktır. Bu nedenle Allah her insana sınav soruların ihtilafsız eksiksiz göndermiştir. Yeter ki insan dönüp de herhangi bir dine baksın, din derdi olsun. Orada Önce Allah kendi vasıflarını eksiksiz olarak sonra Peygamberinin vasıflarını eksiksiz olarak nihayetinde Peygamber s.a.a.'ten sonra kıyamete kadar bu dini (Hakkı) koruyacak 12 Ehlibeyt İmamımızın isim vasıf ve misyonunu, değerini yeterince açıklamıştır.
Yeter ki insan bir dine baksın, hangi dine hangi mezhebe bakarsa baksın orada Peygamberin Ehlibeytini görecektir günümüzde Allah'ın uymasını şart koştuğu merci olarak.
Günümüzde en yaygın ekollerden mezheplerden biri olarak bizim de çevremizi sarmış Ehli sünnet ekolü de bunlardan biridir. Her kim bu ekolün kurulduğu yazılı kaynakları karıştırırsa orada Allah'ın sevmek ve uymak şart diye belirttiği Ehlibeyti ve onun 12 İmamını a.s. görecektir. Kişinin görüşü ne olursa olsun sonuçta ulaşacağı nokta burasıdır.
Kur'an kıyamete kadar insanlığa örnek olacak onları kötülüklerden sakındırıp onlara iyiliği emredecek bir neslin hep olacağından söz eder. Ehlibeyt İmamına uyan şiiler bu guruptur. Çünkü her ekolde bulunan Ehlibeyte uyan tek canlı grup yeryüzünde şiadır. Onun dışında hiç bir grup bu Hakikata teslim olmuş değildir.
Cübbeli Ahmet Hoca katı bir şia düşmanı olmasına rağmen kendi kaynaklarından Ehlibeyt gerçeğini görmüş ve bunları dile getirmiştir. Cübbeliyi sevenler ancak biz Ehlibeyt ve 12 İmamı anlattığımızda bize kafir gözüyle bakanlar, bunları görünce şok oluyor. Ehlibeyt ve 12 imamı ben anlatınca şii oluyorum Cübbeli anlatınca sünni kalıyor bu nasıl oluyor diye sordum birine, kendisi dedi ki:
Ama şia 12 İmama iftira atıyor onlar adına uydurma hadisler uyduruyor, örneğin biz İmam Caferi Sadık a.s.'a çok bağlıyız onu çok severiz ama şia onun adına mezhep bile kurmuş. Şimdi neden şiaya hak diyelim!
Cevap verdim: ben şiaya İmam Sadık a.s'dan hadis getirdiği, inanç ve amellerini ondan aldığı için inanıyorum. Ehli sünnette İmam Sadık a.s. mı Ebu hanifeye uymuş, Ebu Hanife mi İmam Sadık a.s'a uymuş? Ehli sünnet Ehlibeyt İmamlarından örneğin İmam Sadık a.s'dan kaç hadis nakletmi? Madem şia ona iftira atmış o halde Ehli sünnet doğrusunu getirsin! Şia İmam Sadık a.s'dan 100bin hadis naklediyor, Sünniler kaç tane hadis naklediyor?
Cübbelinin müridi bu konuda şaşırdı ama anlamazlıktan gelmiş, ne diyeceğini şaşırmış bir ruh hali içinde sünniler İmam Sadık'tan hadis nakletmemişler, Ebu Hureyreden en çok rivayet var ondan bile 5000 tane. öyle yüz bin hadis yok!
Yani şimdi Peygamberimiz 12 İmama, İmam Sadık a.s.'a uyun demiş ama o İmamlar uyulacak hiç bir şey hiç bir iz bırakmamışlar öyle mi dedim!. Dedim ama tartışma tabi her zamanki gibi herkesle olduğu gibi onunla da sonra devam ederiz denerek kesildi ve gelmeyecek geleceğe! ertelendi.
İşte daha önce bahsettiğim video:
Cübbeli Ahmet Hoca | 20 Ocak 2011 | Mescid Sohbeti
Cübbeli Ahmet hoca bu vaazında, çok inceden batıl inançlarını, yılllardır zaten yetiştirilmiş beyinlere ekmeye devam ederken bizim söylediğimiz ve hakikat olan hadislerden Ehlibeytle ilgili 60 hadisi naklediyor.
Ancak İmam Ali a.s'ın Hariciler için söylediği bir söz bir kez daha Cübbeli tarafından gerçekleştirilerek: "Bu kendisiyle batıl kastedilen hak sözdür"
Hariciler Sıffin savaşında Hüküm Ancak Allah'ındır ayetini slogan yaparak Allah'ın apaçık hükmü olan Ali a.s.'ı devre dışı bırakmak istiyorlar bunun için ayaklanıyorlardı. Ayet hak! Hüküm Ancak Allah'ın. Ama bu hakkı söyleyen hariciler bununla hakkı değil batılık amaçlıyorlardı. gerek bilerek gerek cehaletten. Allah'ın hükmünü onlara açıklayacak ve bu amaçla yine Allah tarafından seçişmiş , insanların da bu seçime uygun olarak hükmetme makamına getirdikleri İmam Ali a.s.ı devre dışı bıraktılar ve böylece batıla sapmış batılın hükmünü hakim kılmış oldular. ne ile, hüküm ancak Allah'ındır ayetiyle!
Cübbelinin azğındaki bu Ehlibeytin hakikati hadisleri de, Ehlibeytle savaşmış ve onun yerine geçmek üzere ihdas edilmiş ayrı bir mezhepler cemaatler tarikatler topluluunu diriltmek ve yaşatmak onları Ehlibeyt hakikati karşısında, ayakta tutabilmek amacıyla yapılmış bir vaaz. Cübbeli bu vaazıyla demek istiyor ki, biz de şia gibi Ehlibeyte inanıyoruz. şiadaki Ehlibeyt sevgisini görüp bizde yokmuş gibi sanmayın bizde de var. hem asıl onlarda yok! diyerek kendisiyle varlığıyla çelişen bir sürü açıklamalar yapmış oluyor.
sizce de öyle değil mi?