Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

İmam Muhammed Bakır'ın (a.s) Hayatı, Fazileti, Siresi ve Sözleri

Daraltma
Bu sabit bir konudur.
X
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #61
    Ynt: İmam Muhammed Bakır'ın (a.s) Hayatı, Fazileti, Siresi ve Sözleri

    32- İmam Baqır (a.s) VE Rahibin Düşündükleri

    Günün birinde İmam Bakır oğlu imam Sadık (a.s) ile birlikte sürgün mahalli olan Şam'da evden çıkarak çarşıya vardılar. Çarşıda büyük bir kalabalığın olduğunu gören İmam Bakır (a.s) orada duran birine, "Ne olmuş, bu insanlar neden burada toplanmışlar?" diye sordu. O şahıs şöyle dedi:

    "Bunlar Hristiyanların abid ve keşişleridir. Bunların yılda bir defa merasimleri vardır. Bunların büyük bir abid ve alim rahibleri vardır. Şu dağın tepesinde bir tapınakta yaşıyor. Her yıl böyle bir günde bir araya gelip bu büyük rahiplerini ziyaret ediyorlar. Hem onu ziyaret ediyorlar ve de bir yıl boyunca karşılaştıkları soruları ona soruyorlar. Bunlar bu büyük rahibin Hz.Mesih'in öğrencilerinin zamanını da derkettiğine inanıyorlar."

    İmam Bakır, "Eğer bize engel olmazlarsa biz de bu cemiyet ile birlikte o büyük rahibi görmeye gideriz." dedi Hiç kimse onlara engel olmayınca İmam Bakır tanınmamak için başını bir parçayla sardı ve o cemiyetle birlikte büyük rahibi görmeye gitti. Keşişler tapınağın dışına bir sergi serdiler. O büyük rahibi tapınağın içinden çıkararak o sergini üzerine oturttular. Bu büyük rahib o kadar yaşlanmıştı ki artık yürüyecek kudreti kalmamıştı. Gözleri, beyaz ve uzun kaşları altından orda olanlara bakıyordu. Keşişler onun etrafını sarmışlardı.

    Casuslar zamanın halifesi olan Hişam b. Abdulmelik'e İmam Bakır'ın büyük rahibi ziyaret etmeye gittiğini haber verdiler. Hişam da gizliden birini oraya göndererek orda olanları kendisine haber vermesini istedi. İmam Bakır'ın güzel ve nurani çehresi Büyük rahibin dikkatini çekmişti. Rahib onca insan arasında İmam Bakır'a dönerek şöyle dedi: "Sen mesihi misin (Hrıstiyan), yoksa İslam ümmetinden misin?"

    Hazret, "Ben islam ümmetindenim." dedi. Rahib, "Bu ümmetin cahillerinden misin, yoksa alimlerinden misin?" diye sordu.

    İmam, "Cahil değilim." diye cevab verdi. İmam'ın zahiri azametini derkeden rahib manevi azametini de derketmek için Hazrete "Senden bir takım şeyler sormak istiyorum. Yoksa sen mi sormak istersin?" diye söyledi. İmam, "Sen sor, her ne istersen sor, ben sana cevap veririm." dedi.

    Rahib şaşkınlık içinde cemiyete dönerek, "Muhammed'in ümmetinden birinin böyle cesur olması ve istediğin soruyu sor, ben cevap vereyim demesi gerçekten de ilginç bir şey! O halde bundan bir takım sorular soralım."

    Rahib ilk soruyu sordu: "Ey Allah'ın kulu, ne geceden ve ne de gündüzden sayılmayan saat hangi saattir?"
    İmam,"Sabah ezanından güneş doğuncaya kadar olan saatlerdir." diye cevap verdi.
    Rahib, "Bu saat ne gecedendir ve ne de gündüzden, o halde bu saat hangi saatlerdendir?" diye sordu.

    İmam Bakır (as) şöyle cevab verdi: "Bu saatler cennet saatlerindendir. Bu saatlerde hastalar şifa bulmaktadır. Allah-u Teala bu saatleri kıyamet, ilahi nesab ve kitab endişesi olanlar için çok tatlı ve şirin anlar olarak karar kılmıştır. Şaki ve kör kalpli olanlar ise bu saatlerden mahrumdurlar. (Gaflet uykusundadırlar)"

    Rahib, "Dediklerin doğrudur." diye cevab verdi. Rahib daha sonra da su soruyu sordu: "De bakayım siz "cennet ehli cennete gidince orada çeşit çeşit yiyecekler yemekte ama medfu ve idrar etmemektedirler." diyorsunuz. Bunun bu dünyada da bir benzeri vaki olmuş mudur?"

    İmam (a.s) şöyle buyurdu: "Evet, bunun bu dünyada da bir benzeri vardır. Bunun misali anne rahmindeki cenindir. Orada cenin ne yerse bedeninin bir parçası olmakta, asla def etmemektedir.”

    Rahib, "Dediklerin doğrudur. Şimdi de de bakayım, siz cennette Tuba ağacı adında bir ağacın olduğunu söylüyorsunuz. Bu ağacın bir çok meyvası varmış." Cennet ehli her ne kadar o meyvalardan yese ondan asla bir şey eksilmez" diyorsunuz. Bunun da bu dünyada bir benzeri var mıdır?" diye söyledi.

    İmam Bakır (a.s) şöyle cevap verdi; "Bunun da dünyadaki misali, dünyadaki çırağdır. Siz sayısız çırağları bu çırağdan yandırsanız asla bu çırağın aydınlık ve nuru eksilmez."

    Rahib imamın cevabı karşısında şaşırıp kaldı. Sonunda cemaate dönerek şöyle dedi: "Şimdi bundan o kadar zor bir soru soracağım ki asla cevab veremeyecek."
    Sonra da hazrete şöyle dedi: "İki kişi aynı anda annesinden doğmuş (Yani ikizdirler) ve aynı anda da ölmüşlerdi. Ama öldüklerinde biri elli yaşında diğeri ise yûzelli yaşında idi. Bu iki kişi kimdir ve hikayeleri nasıldır?"

    İmam(a.s) şöyle cevap verdi: "Bu iki kişi Uzre ve Uzeyr adında iki kardeş idiler. Annelerinden ikiz olarak dünyaya geldiler. Tam otuz yıl birlikte yaşadılar. Birgün Uzeyr evleri viran olmuş ve ahalisi ölmüş bir köyden geçti. İnsanların çürümüş kemiklerini görünce aklına Allah'ın bu çürümüş kemikleri yeniden nasıl dirilteceği sorusu takıldı. Allah-u Teala da bir peygamber olan bu kuluna ölülere diriltmenin Allah için çok kolay bir iş olduğunu göstermek istedi. Allah-u Teala onun ruhunu aldı. Tam yüz yıl onu öylece bıraktı. Öyle ki tüm kemikleri çürümüş, un ufak olmuştu. Sonra Allah onu diriltti. Bir melek, "Ne kadar yattın?" diye sordu.
    O,"Bir gün veya bir kaç saat" diye cevap verdi.
    Melek ona şöyle dedi: "Sen yanılıyorsun. Sen tam yüz yıldır burada yatıyorsun."
    O da böylece dünyaya geri döndü ve kıyametin hak olduğuna yakin etti (mütmain oldu). Sonra yirmi yıl daha kardeşiyle yaşadı ve bilahare bir günde her ikisi de birlikte vefat ettiler. Böylece Uzeyr elli yıl, Uzre ise yüzelli yıl yaşadı."

    Rahib son sorusunu şöyle sordu: "Bir baba ile oğlu hayatta iken oğlu tam yetmiş yıl babasından büyük idi. Bu nasıl olur?"

    İmam Bakır (a.s) şöyle dedi: "Bu da Uzeyr peygamberdir. Uzeyr, Allah'ın emriyle can verince hanımı hamile idi. Uzeyr yüz yıl sonra dünyaya geri gelince (Ki otuz yaşın da idi) oğlu tam yüz yıl yaşamış idi.

    Rahib imamın ilmi karşısında kendinden geçti. Bir müddet sonra kendine gelince de Hazrete kim olduğunu sordu. Hazret de peygamberin evlatlarından olduğunu söyledi. Rahib ordakiler dönerek şöyle dedi: "Bu zat Şam'da olduğu müddetçe tüm sorularınızı ondan sorun. Artık benim yanıma gelmeyin. Beni tapınağıma geri götürün."

    Bazıları ise şöyle nakletmışlerdir: "Bu büyük rahib İslam'ı kabul etti. Oradaki keşiş ve abidler de ona uyarak müslüman oldular.”

    Bu olayı duyan Hişam imam'ın halk arasında git gide çoğalan azamet ve değerini görünce korkuya kapılarak Hazreti hapsettirdi. Bu vesileyle Allah'ın nurunu söndürebileceğini sanmıştı. Hişam'ın uşakları hazreti yakalayarak zindana attılar. Ama bir müddet sonra zindandakilerin de İmam'a meylettiklerini ve hazretin etrafına toplandıklarını haber alınca İmam Bakır'ı ve oğlu İmam sadık'ı (a.s) Medine'ye geri dönderdi. Ama İmam Bakır'ın bir sihirbaz olduğunu ve bu sebeble hiç kimsenin ona yaklaşmaması gerektiğini etrafa yaydılar. Daha sonra da Hişam'ın emri üzere Medine valisi imam'ı zehirleterek şehit etti.

    _____________
    Kaynak:
    İbretli Öyküler S. 130-135 / Hikayeler ve ibretler C.9 S.131 -141 / Es-Seyyid Haşim el-Behrani “Medinet’ül Meaciz”
    "Haksızlık edenler, hangi dönüşe (hangi akibete) döndürüleceklerini yakında bileceklerdir." (Şuara 227)

    Yorum


      #62
      Ynt: İmam Muhammed Bakır'ın (a.s) Hayatı, Fazileti, Siresi ve Sözleri

      [quote author=f_altan link=topic=3543.msg27896#msg27896 date=1242503985]
      Filan akideye sahip Zeydiye’ye(4) mi? Bunların inançları da hem bozuk ve hem de tezatlarla doludur.
      [/quote]

      zeydiyye mezhebinin itikadı filan değil, Kur'an dır.bu itikadda bozutluk ve tezatlık görüpte bunu dile getirmeyen ise müfteridir.

      Yorum


        #63
        Ynt: İmam Muhammed Bakır'ın (a.s) Hayatı, Fazileti, Siresi ve Sözleri

        [quote author=zeydiyye link=topic=3543.msg34130#msg34130 date=1244295569]
        [quote author=f_altan link=topic=3543.msg27896#msg27896 date=1242503985]
        Filan akideye sahip Zeydiye’ye(4) mi? Bunların inançları da hem bozuk ve hem de tezatlarla doludur.
        [/quote]

        zeydiyye mezhebinin itikadı filan değil, Kur'an dır.bu itikadda bozutluk ve tezatlık görüpte bunu dile getirmeyen ise müfteridir.
        [/quote]

        Ne demek istediğinizi biraz açar mısınız, tam anlayamadım.
        "Haksızlık edenler, hangi dönüşe (hangi akibete) döndürüleceklerini yakında bileceklerdir." (Şuara 227)

        Yorum


          #64
          Ynt: İmam Muhammed Bakır'ın (a.s) Hayatı, Fazileti, Siresi ve Sözleri

          [quote author=f_altan link=topic=3543.msg27896#msg27896 date=1242503985]
          26- Hamza Tayyar’ın Niyetinden Haber Vermesi

          [color=purple][b]Hamza Tayyar diyor:

          İmam Bakır (a.s)’ın hizmetine varmak için izin istedim, başkalarına izin verdiler ama bana vermediler. Kederli bir halde evime döndüm ve kendimi evdeki tahtın üzerine attım. Artık uykum kaçtı. Kendi kendime: “Hangi gruba katılayım?” diye düşünmeğe başladım. Falan akideye sahip olan Mürcie(1) fırkasına mı? Filan itikada sahip olan Kaderiye’ye(2) mi? Filan inanca sahip olan Harevriye(3) fırkasına mı? Filan akideye sahip Zeydiye’ye(4) mi? Bunların inançları da hem bozuk ve hem de tezatlarla doludur.

          Bunları düşünürken müezzinin ezan sesi yükseldi. Bu esnada kapının çalındığını gördüm. “Kimdir?” diye seslenince, “İmam Bakır’ın hizmetçisiyim” dedi. Dışarı çıkınca; “Mevlana icabet et!” dedi.

          Bunun üzerine elbisemi giyip gittim. Hazretin huzuruna vardığımda şöyle buyurdular: “Ey İbn-i Muhammed! Ne Mürcie’ye katıl, ne Zeydiye’ye, ne Kaderiye‘ye ve ne de Harevriye’ye; bize doğru gel. Sana giriş izni vermem bunlardan dolayı idi.”

          Sonra İmam’ın sözünü kabul ederek O’nun imametine itikat ettim.(5)
          ___________________
          [b]1 - Onların inançları hakkında farklı görüşler vardır. Bazıları Cebriye olduklarını, bazıları Eş’arilere mensup olduklarını, bazıları da onların, imanı dil ile ikrardan ibaret bildiklerini ve amelin tesirini reddettiklerini söylüyorlar.
          2 - Bazıları onların inançlarının şöyle olduğunu diyorlar: “Kul kendi amellerinin yaratıcısıdır; küfür ve iman, ilahi takdir ve meşiyyetle değildir.” Bazıları da onların Mutezile inancına sahip olduklarını söylüyorlar.
          3 - Bunlar, Haricilerden bir grup olup, Kufe yakınlarında Harevra denilen bölgede yaşadıkları için bu adı almışlardır.
          4 - Bunlar, Zeyd b. Ali b. Hüseyin (a.s)’ın İmam olduğuna inanıyorlar.
          5 - Keşf’ul-Ğumme, c. 2, s. 139

          [/quote]

          açayım inş.. eklediğiniz yazıda zeydiyye mezhebinin itikadından "filan" diye bahsedilmiş.bozuk ve tezatlarla dolu ithamı yapılmış..

          ben de diyorumki zeydiyye mezhebinin itikadı kuranı kerimdir. aksini iddia eden varsa zeydiyye mezhebinin itikadının bozuk ve tezatlarla dolu olduğunu ispatlamakla mükelleftir. eğer bunu yapamıyorsa müfteridir.

          Yorum


            #65
            Ynt: İmam Muhammed Bakır'ın (a.s) Hayatı, Fazileti, Siresi ve Sözleri

            Zeydiye mezhebinin itikadı nasıl kuran-ı kerimdir? mesela Zeyd'in İmam olduğunu Kurandan ispatlayabiliyor musunuz? kaç İmama inanıyorsunuz, inandığınız İmamları kurandan ispatlayabiliyor musunuz?
            Bir de Zeydiyye mezhebinin üç halife hakkında görüşleri nedir? Zeydiyye mezhebi Şiaya mı daha yakın yoksa Sünnilere mi?
            Zeydiyyecilerin Kuran ve Nehculbelağa hakkında görüşleri nelerdir? Açıklarsanız memnun olurum.
            "Haksızlık edenler, hangi dönüşe (hangi akibete) döndürüleceklerini yakında bileceklerdir." (Şuara 227)

            Yorum


              #66
              Ynt: İmam Muhammed Bakır'ın (a.s) Hayatı, Fazileti, Siresi ve Sözleri

              vereyim inşaallah sorularınızın cevabını sırayla;

              zeyd bin zeynelabidinin (ra) imam olduğunu kurandan tabiki ispatlayamam çünkü bu itikadi bir konu değil.

              ilk üç halifenin imam aliye haksızlık ettiklerini düşünüp, nasılki imam ali ümmetin tefrikaya düşmemesi için bu konuda susmuş sinesine çekmiş ise bizde imam alinin sünnetini uygular ve bu konularda konuşmayız.

              zeydiyye mezhebi muhammed (saa) sünnisidir , ali (ra) şiasıdır.. ikisini birbirinden ayırt etmez. sünni ile şiayı zıt kutuplar gibi göstererek birbirine düşürmez. her mümin hem sünni hem de şia olmakla mükelleftir.

              kuran ve nehcülbelaga hakkındaki görüşlerimizi sormuşsunuz... kıyamete kadar değiştirilmesi, içerisine ilave yapılması, içerisinden bir harf dahi çıkarılması mümkün olmayan tek kitab vardır o da kuranı kerimdir. diğer kitapların hepsine şüpheyle baklır ve kurana arz edilir. kuran ile uyuşursa alınır, uyuşmazsa atılır.

              Yorum


                #67
                Ynt: İmam Muhammed Bakır'ın (a.s) Hayatı, Fazileti, Siresi ve Sözleri

                [quote author=zeydiyye link=topic=3543.msg34325#msg34325 date=1244323927]

                her mümin hem sünni hem de şia olmakla mükelleftir.

                [/quote]

                Her müminin Ali(a.s.) şia sı sünnet ehli olması gerektiği sözünüzü düzelterek onaylıyorum kardeş. Zira sünnetin en birinci ve halis uygulayıcısı , Kur'an ın Hz Peygamberden(s.a.a) sonra en üstün alimi , zahitlerin en zahidi, fakihlerin en fakihi İlim şehsinin kapısı Ali(a.s.) dan başkası değildir
                Allah, geçimsiz efendileri olan bir adamla, yalnız bir kişiye bağlı olan bir adamı misal olarak verir. Bu ikisi eşit midir? Övülmek Allah içindir, fakat çoğu bilmezler. (Zümer 27)

                Yorum


                  #68
                  Ynt: İmam Muhammed Bakır'ın (a.s) Hayatı, Fazileti, Siresi ve Sözleri

                  ben de farklı bişi sölemedim zaten o konuda hemfikiriz ama beni asıl üzen şey, hem vahdetten bahsedip, hem müminleri tekfir etmemekten bahsedip, hem sünnilere bile kafir gözüyle bakmamaktan bahsedip,

                  hem de bırakın sünnileri şianın bir fırkası olan zeydiyye mektebine dahi çok rahat ve kolay şekilde "itikadı bozuk" "itikadının kuranı kerim dışı olduğu" ithamı yapılabilmesidir.kuranı kerim kişilerin tekeline alınınca ortaya ister istemez bu tip tekfirler çıkıyo.

                  bu tarz yaklaşımları görünce malesef vahdet çabalarının boşuna olduğunu ve içlerinde bazılarının samimi olmadıklarını düşünüyor insan.

                  Yorum


                    #69
                    Ynt: İmam Muhammed Bakır'ın (a.s) Hayatı, Fazileti, Siresi ve Sözleri

                    sayın f_altan açıklamalardan tatmin oldunuz mu yoksa hala zeydiyye fırkasının kuran dışı itikada sahip olduğunu, itikadının bozuk ve tezatlarla dolu olduğunu iddia edip tekfir ediyomusunuz?

                    Yorum


                      #70
                      Ynt: İmam Muhammed Bakır'ın (a.s) Hayatı, Fazileti, Siresi ve Sözleri

                      [quote author=zeydiyye link=topic=3543.msg34570#msg34570 date=1244391833]

                      hem de bırakın sünnileri şianın bir fırkası olan zeydiyye mektebine dahi çok rahat ve kolay şekilde "itikadı bozuk" "itikadının kuranı kerim dışı olduğu" ithamı yapılabilmesidir.kuranı kerim kişilerin tekeline alınınca ortaya ister istemez bu tip tekfirler çıkıyo.

                      [/quote]

                      şia nın genel olarak zeydiyye ye bakışı nasıldın bilmiyorum krdeş ben fakat sizin bu başlıktaki itirazınıza sebep olan mesajda Ehli beyt mektebine mensup birisi öyle birşey demmeişki.

                      Hangi yolu takib edeceğini bir türlü kestiremeyen birisi kendi kendine değerlendirme yaparken aklından geçenleri söylemiş. ve sonrada imam Bakır (a.s.) a tabi olmuş adam sizin kızdığınız sözü söylediğinde (içinden geçirdğinde veya) henüz farkı bir fırkaya mensub idi veya fırkasız idi sanırım
                      Allah, geçimsiz efendileri olan bir adamla, yalnız bir kişiye bağlı olan bir adamı misal olarak verir. Bu ikisi eşit midir? Övülmek Allah içindir, fakat çoğu bilmezler. (Zümer 27)

                      Yorum


                        #71
                        Ynt: İmam Muhammed Bakır'ın (a.s) Hayatı, Fazileti, Siresi ve Sözleri

                        [quote author=f_altan link=topic=3543.msg27896#msg27896 date=1242503985]
                        [font=Arial][size=14pt]
                        Bunun üzerine elbisemi giyip gittim. Hazretin huzuruna vardığımda şöyle buyurdular: “Ey İbn-i Muhammed! Ne Mürcie’ye katıl, ne Zeydiye’ye, ne Kaderiye‘ye ve ne de Harevriye’ye; bize doğru gel. Sana giriş izni vermem bunlardan dolayı idi.”

                        [/quote]

                        haklısınız ilk balta itikadı bozuk ve tezatlarla dolu değerlendirmesi ni yapan kişi ne olduğu belirsiz biridir. fakat sonrasında; hazret diye kastedilen imam muhammed bakırdır. imam muhammed ise kardeşi zeydin yolundan gidenleri ne mürcie ile ne kaderiye ile beraber değerlendirip aynı kefeye koymaz. olsa olsa imam muhammed bakırın ağzından uydurulan bi hikayedir bu.

                        ikinci bi nokta ben ilk itirazımı yaptığımda sayın f_altan hikayede anlatılan durumla aynı fikirde olduğunu "Zeydiye mezhebinin itikadı nasıl kuran-ı kerimdir?" sözleriyle dile getirdi zaten.

                        bunun üzerine sorularıyla beraber gerekli açıklamamı yaptım şimdi sadece tatmin olup olmadığını hala tekfir edip etmediğini öğrenmek istiyorum.

                        Yorum


                          #72
                          Ynt: İmam Muhammed Bakır'ın (a.s) Hayatı, Fazileti, Siresi ve Sözleri

                          Mmuhterem kardeşim;

                          açıklamanızdan dolayı teşekkürler, yazınızı geç gördüm, aslında tartışmaya girmek istemiyorum ama siz her halde tartışmamızı istiyorsunuz. Sorun değil tartışabiliriz. Bu bir.
                          İkincisi; bir grubun itikadı bize göre yanlış olursa biz hemen onu vahhabiler gibi tekfir etmeyiz, Zeydileri de tekfir etmiyoruz ama itikatlarının doğru olduğunu da söylemiyoruz, zaten doğru olduğunu söyleseydik kabul da etmemiz gerekirdi.
                          Üçüncüsü; İmam Muhammed Bakır (a.s), o şahsın niyetinden haber veriyor, sözkonusu öyküde onu vurgulamaya çalışıyor zaten başlıktan da belli oluyor "Hamza Tayyar’ın Niyetinden Haber Vermesi" diyor. Yoksa fırkalarla işi yoktur, düşündüğün fırkaları bırak bize doğru gel buyurmuştur.
                          Dördüncüsü; madem siz Zeyd b. Zeynulabidin'in (a.s) İmam olduğunu kabul ediyorsunuz, bunu delilleriyle ispatlamanız ve 12 İmamla ilgili hadisleri çürütmeniz gerekir. Bakın 271 tane hadis İmamlar 12 tanedir diyor. Siz nasıl bunları reddedebilirsiniz?
                          Veya 40 tane hadis, İmamların sayısı, Beni İsrail Nukabalarının sayısı miktarıncadır" diyor.
                          -"On iki İmamın ilki, Ali'dir" diyen hadislerin sayısı: 133.
                          -On iki İmamın evveli Hz. Ali (a.s), sonuncusu ise Hz. Mehdi (a.s)'dır" diyen hadislerin sayısı: 91
                          -"İmamlar on iki tanedir; O'nların sonuncusu Mehdi'dir" diyen hadislerin sayısı: 94.
                          - "İmamlar on iki tanedir; O'nlardan dokuz tanesi ise İmam Hüseyin'in evlatlarındandır" diyen hadislerin sayısı: 139.
                          "İmamlar on iki tanedir; onlardan dokuz tanesi İmam Hüseyin'in evlatlarındandır; dokuzuncusu ise O'nların Kâimidir" diyen hadislerin sayısı: 107
                          On iki İmamın isimlerini açıklayan hadislerin sayısı: 50
                          Siz binlerce hadisi nasıl görmezlikten gelebiliyorsunuz? Zeyd'in (r.a) İmam olmasıyla ilgili kaç tane hadisiniz vardır, öğrenebilir miyiz?
                          Zahmet olmazsa İmam Mehdi (a.f) bölümünü biraz inceleyin.
                          Bir de şu soruları cevaplandırırsanız memnun olurum:

                          1-İmam Mehdi hakkında görüşünüz nedir?
                          2-Sizde teberri ve tevelli var mıdır?
                          3-İmamlar Allah tarafından mı seçilir yoksa halkın seçimine mi bağlıdır?
                          4-Ebubekir'i, Ömer'i ve Osman'ı gasip olarak görüyormusunuz, yoksa görmüyor musunuz?
                          5- Namazda ellerinizi bağlıyor musunuz?
                          6- Abdesti nasıl alıyorsunuz?
                          7- Dört mezhep hakkında görüşünüz nedir?

                          Şimdiik bu kadar. Yaradan yar ve yardımcınız olsun inş.
                          "Haksızlık edenler, hangi dönüşe (hangi akibete) döndürüleceklerini yakında bileceklerdir." (Şuara 227)

                          Yorum


                            #73
                            Ynt: İmam Muhammed Bakır'ın (a.s) Hayatı, Fazileti, Siresi ve Sözleri

                            zeydiye kardeşin f_altanın sorularına vereceği cevapları ve bu güzel münazarayı ilgi ile takip edeceğim.

                            Yorum


                              #74
                              Ynt: İmam Muhammed Bakır'ın (a.s) Hayatı, Fazileti, Siresi ve Sözleri

                              yok amacım tartışmak değil, ama bazı noktalarda hem kavramsal hem fıkhi açıdan farklılıklarımız olduğu kesin. itirazımda bu yönde idi zaten.

                              diyosunuz ki itikadınız bozuk ama tekfir etmiyorum... iyi de mübarek itikadı bozuk olanı tekfir etmiyosanız kimi ediyosunuz? itikad sizin için ne ifade ediyo? size göre itikadımız bozuk olabilir bu da çok sorun değil önemli olan itikadımızın Allah katında ne olduğudur.

                              bu sanırım münazaradan çok sorgulamaya benzedi. şimdi siz soracak ben yanıtlayacaksam ve verdiğim cevaplar üzerine hiçbir şey demeyecekseniz bunları kabul ettiğiniz anlamınamı geliyor? (ilk sorduğunuz sorulardan bahsediyorum)

                              bu kadar geniş kapsamlı konuların hepsinin üzerinde birer cümleyle soru cevap yapmak yerine madem bu kadar isteklisiniz zeydiye mektebini tanımak adına bir konu üzerinden gidelim sadece.. o konuda ittifak edersek eğer bi başkasına geçeriz o zaman işte vahdet yerini bulur.

                              yoksa birbirimize "itikadınız bozuk" "inancınız tezatlarla dolu" "itikadınız kuran dışı" gibi sizinde belirttiğiniz gibi vahhabiliğin sünnetleri olan ithamları yaparsak bi yere varamayız.

                              Yorum


                                #75
                                Ynt: İmam Muhammed Bakır'ın (a.s) Hayatı, Fazileti, Siresi ve Sözleri

                                [quote author=f_altan link=topic=3543.msg35836#msg35836 date=1244756599]
                                Mmuhterem kardeşim;

                                açıklamanızdan dolayı teşekkürler, yazınızı geç gördüm, aslında tartışmaya girmek istemiyorum ama siz her halde tartışmamızı istiyorsunuz. Sorun değil tartışabiliriz. Bu bir.
                                İkincisi; bir grubun itikadı bize göre yanlış olursa biz hemen onu vahhabiler gibi tekfir etmeyiz, Zeydileri de tekfir etmiyoruz ama itikatlarının doğru olduğunu da söylemiyoruz, zaten doğru olduğunu söyleseydik kabul da etmemiz gerekirdi.
                                Üçüncüsü; İmam Muhammed Bakır (a.s), o şahsın niyetinden haber veriyor, sözkonusu öyküde onu vurgulamaya çalışıyor zaten başlıktan da belli oluyor "Hamza Tayyar’ın Niyetinden Haber Vermesi" diyor. Yoksa fırkalarla işi yoktur, düşündüğün fırkaları bırak bize doğru gel buyurmuştur.
                                Dördüncüsü; madem siz Zeyd b. Zeynulabidin'in (a.s) İmam olduğunu kabul ediyorsunuz, bunu delilleriyle ispatlamanız ve 12 İmamla ilgili hadisleri çürütmeniz gerekir. Bakın 271 tane hadis İmamlar 12 tanedir diyor. Siz nasıl bunları reddedebilirsiniz?
                                Veya 40 tane hadis, İmamların sayısı, Beni İsrail Nukabalarının sayısı miktarıncadır" diyor.
                                -"On iki İmamın ilki, Ali'dir" diyen hadislerin sayısı: 133.
                                -On iki İmamın evveli Hz. Ali (a.s), sonuncusu ise Hz. Mehdi (a.s)'dır" diyen hadislerin sayısı: 91
                                -"İmamlar on iki tanedir; O'nların sonuncusu Mehdi'dir" diyen hadislerin sayısı: 94.
                                - "İmamlar on iki tanedir; O'nlardan dokuz tanesi ise İmam Hüseyin'in evlatlarındandır" diyen hadislerin sayısı: 139.
                                "İmamlar on iki tanedir; onlardan dokuz tanesi İmam Hüseyin'in evlatlarındandır; dokuzuncusu ise O'nların Kâimidir" diyen hadislerin sayısı: 107
                                On iki İmamın isimlerini açıklayan hadislerin sayısı: 50
                                Siz binlerce hadisi nasıl görmezlikten gelebiliyorsunuz? Zeyd'in (r.a) İmam olmasıyla ilgili kaç tane hadisiniz vardır, öğrenebilir miyiz?
                                Zahmet olmazsa İmam Mehdi (a.f) bölümünü biraz inceleyin.
                                Bir de şu soruları cevaplandırırsanız memnun olurum:

                                1-İmam Mehdi hakkında görüşünüz nedir?
                                2-Sizde teberri ve tevelli var mıdır?
                                3-İmamlar Allah tarafından mı seçilir yoksa halkın seçimine mi bağlıdır?
                                4-Ebubekir'i, Ömer'i ve Osman'ı gasip olarak görüyormusunuz, yoksa görmüyor musunuz?
                                5- Namazda ellerinizi bağlıyor musunuz?
                                6- Abdesti nasıl alıyorsunuz?
                                7- Dört mezhep hakkında görüşünüz nedir?

                                Şimdiik bu kadar. Yaradan yar ve yardımcınız olsun inş.
                                [/quote]

                                bu soruların cevaplarını bende merak etmekteyim
                                Gönülleriniz bir olmadıktan sonra sayıca çok olmanızın bir anlamı yoktur
                                İmam Ali (a.s)

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X