Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

imam Mehdinin a.s annesinin adı

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    imam Mehdinin a.s annesinin adı

    BİSMİLLAHİR RAHMANİR RAHİM
    HAMD OLSUN ALEMLERİN RABBİNE
    VE SELAM OLSUN MEVLAMIZ MUHAMMEDE VE TERTEMİZ EHLİ BEYTİNE

    bundan sonra… son zamanlarda bazı bidat ehli ve özellikle nasibi taifesi hak ve hakikat ehlinin inançlarında şüpheler ortaya çıkarmak, insanların kalbine şüphe tohumları ekmek ve onları inançlarında şüpheye düşürmek için türlü-türlü yollara baş vurmuşlardır. işte bu şer taifesi olan nasibilerin son devir şeyhlerinden Pakistanlı İhsan İlahi ez Zahir adlı yalancı Hz. imam Mehdi a.s hakkında bir takım şüpheler ortaya atmaya çalışmış ve imam Mehdinin a.s dünyaya gelmediğini -güya- Şii kaynaklar ile ortaya ıspatlamaya kalkmıştır. bu yazımızda inşaAllah onun cevabını vermeğe çalışacağız, işimizde Allaha tevekkül ediyor ve yanlız Ondan yardım diliyoruz.

    #2
    imam Mehdinin a.s annesinin adı

    İhsan İlahi ez Zahir l.a konu hakkında şunları söylüyor:

    اختلف في اسم الجارية التي قالوا انّها ولدته، فقال قائلهم: انّ اسمها نرجس، وقيل: اسمها صقيل أو صيقل، وقيل: حكيمة، وقيل غير ذلك.

    Onu (Hz. imamı a.s) dünyaya getiren cariyenin hakkında ihtilaflar var. bazıları onun (imamın a.s annesinin) adının Nergis, bazıları Sagil, bazıları Hekime, bazıları da Sigal olduğunu söylemişlerdir.

    İhsan İlahi ez Zahir, "eş Şia vet Teşeyyü", sayfa 272-273


    her zaman ortaya delilleri ile konulduğu gibi ez Zahirin buradakı sözü bir kere daha nasibilerin sefih ve akılsız olduklarını ortaya koyuyor. bu sefih adam imamın a.s annesinin adında -güya- olan ihtilaflardan yola çıkarak imamın a.s dünyaya gelmediğini ortaya koymaya çalışıyor. acaba bir kimsenin anne ve ya baba adı hakkınd aihtilafın olması onun dünyaya gelmediğine nasıl delil ola bilir? eğer bu kaideyi kabullenecek olsak ne kadar sahabe, tabiin ve alimin dünyaya gelmediğini söylememiz gerekir acaba? bu sözler onun ortaya attığı şüpheyi ortadan kaldırmak için yeterlidir ama biz şüpheye hiç bir yer kalmaması için konu hakkında araştırma yaptık. şimdi onun saydığı adların her birisini inceleyeceğiz:

    حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ إِبْرَاهِيمَ بْنِ إِسْحَاقَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ قَالَ: حَدَّثَنَا الْحَسَنُ بْنُ عَلِيِّ بْنِ زَكَرِيَّا بِمَدِينَةِ السَّلَامِ قَالَ: حَدَّثَنَا أَبُو عَبْدِ اللَّهِ مُحَمَّدُ بْنُ خَلِيلَانَ قَالَ: حَدَّثَنِي أَبِي عَنْ أَبِيهِ عَنْ جَدِّهِ عَنْ غِيَاثِ بْنِ أَسِيدٍ قَالَ: وُلِدَ الْخَلَفُ الْمَهْدِيُّ عليه السلام يَوْمَ الْجُمُعَةِ وَأُمُّهُ رَيْحَانَةُ وَيُقَالُ لَهَا نَرْجِسُ وَيُقَالُ صَقِيلُ وَيُقَالُ سَوْسَنُ إِلَّا أَنَّهُ قِيلَ لِسَبَبِ الْحَمْلِ صَقِيلُ….

    … Kays b. Esed dedi ki: imam Mehdi a.s cuma günü dünyaya geldi. annesinin adı Reyhaneydi onu Nergis adlandırıyorlardı. bazı kimseler imamın a.s annesinin adının Sagil, bazıları ise Süsen olduğunu söylemişlerdir. fakat bazı kimseler annesinin ona hamile olduğundan Sagil diye adlandırılıyordu.

    Şeyh Saduk r.a, "Kemaluddin", sayfa 432


    Allame Meclisi r.a bu hadiste geçen "fakat bazı kimseler annesinin ona hamile olduğundan Sagil diye adlandırılıyordu" sözünün şerhinde şunları söylemiştir:

    بيان قوله إلا أنه قيل لسبب الحمل أي إنما سمي صقيلا لما اعتراه من النور و الجلاء بسبب الحمل المنور يقال صقل السيف و غيره أي جلاه فهو صقيل و لا يبعد أن يكون تصحيف الجمال‏.

    Bu cümlenin anlamı hanımefendinin imamet nurunu taşıdığı için nur ve parıltı saçmasıdır. (Sagil cilalamak demektir) "falan kılıcını cilaladı" sözü kılıcın parıltısına işaret etmek içindir (aynı şekilde imamın a.s annesi için kullanılan sözde Onun bu dönemde nur ve parıltı saçtığını bildirmek içindir). bu sözlerden maksadın o hanımefendinin cemalını vasf etmek olduğu da düşünüle bilir.

    Allame Meclisi r.a, "Biharul Envar", 51/15


    bu açıklamadan da görüleceği gibi -zaten hadiste de geçiyor- "Sagil" imamın a.s annesinin adı değildi sadece olarak hamile olduğu dönemde onun için kullanılar lakab idi. şimdi diğer sözün anlamına geçiyoruz. İhsanın yazdığı sonuncu ad olan "Sigal"ın anlamını aktarıyoruz:

    es-Sigale: İtalyanın Siciliya adasına mahsus olan bu söz lugatte fazlaca kullanılıyor.

    Rıza Mahyar, "Ferhenge ebcedi", sayfa 556, "siql" maddesi


    yani bu söz Sicilya kökenlidir. ve bilindiği gibi imam Mehdinin a.s annesi Hz. İsanın a.s havarilerinden Şemunun soyundandır. ve Romadan getirilip cariye olarak satıldığında imam Hasan Askeri a.s onu almıştır. yani "Sigal" da imamın a.s annesinin adı değil aksine Romalı anlamından kulalnılan bir sözdür. "Hekime" adına gelince, Hz. Hekime r.a imam Hasan Askerinin a.s kız kardeşinin adıdır annesinin değil. imamın a.s annesinin adının "Hekime" olduğunu sadece ehli sünnet alimi Muhammed b. Talha eş Şafii söylemiştir ki, onunda dayandığı bir senet yoktur. yani bu senetsiz, mesnetsiz bir sözdür o kadar.

    araştırma sonucu ulaştığımız sonuç: imamın a.s annesinin adının "Nercis"dir. "Sagil" ve "Sigale" ise Onun lakaplarıdır. "Hekime" ise imamın a.s halasının adıdır.

    şimdi de başka bir yöne işaret etmek istiyoruz ki, İslamın ilk dönemlerinde bir kadının farklı adları olurdu. mesela Hz. Fatımanın s.a "Zehra", "Betül", "Sıddıka", "Tahire", "Raziye", "Zekiyye" ve daha fazla adı olmuştur. acaba bunlar Hz. Fatımanın s.a yaşamadığınamı dalalet eder yoksa -haşa- Allahın Kuranda haber verdiği bir şeyin, Peygamberimizin s.a.a soyunun olmadığınamı?

    ama biz şimdi burada bu sapık taifeye cevaben bir kaç sahabe adı ve onların anneleri ve babalarının adları hakkında olan ihtilafı aktaracağız. bakalım ne diyecekler. ibni Esir Kureyşin 1-ci kralı Ebu Bekirin biografisinde şunları aktarıyor:

    وأُمه أُم الخَيْر سَلْمَى بنت صخر بن عامر بن كعب بن سعد بن تيم بن مرة، وهي ابنة عَمّ أبي قحافة، وقيل: اسمها: ليلى بنت صخر بن عامر. قاله محمد بن سعد، وقال غيره: اسمها سلمى بنت صخر بن عامر بن عمرو بن كعب بن سعد بن تَيْم. وهذا ليس بشيءٍ؛ فإنها تكون ابنةَ أخيه، ولم تكن العربُ تنكح بنات الإخوة. والأول أصح….

    وقد اختلف في اسمه، فقيل: كان عبدَ الكعبة فسماه رسول الله صلى الله عليه وسلّم عبد الله. وقيل: إن أهله سموه عبد الله. ويقال له: عتيق أيضاً.

    Onun annesinin adı Ümmül Hayr binti Sahar b. Amir b. Kab(dır. O Ebu Bekirin babası) Ebu Kuhafenin amcasının kızıdır. bazıları onun annesinin adının Leyla b. Sahar olduğunu söylemişlerdir. bunu Muhammed b. Sad söylemiştir. diğerleride onun annesinin adının Seleme binti Sahar olduğunu söylemişlerdir. Fakat bu (sonuncu) söz değersizdir. çünkü Seleme Ebu Kuhafenin kardeşinin kızı olmuştur. Araplar arasında kardeş kızı ile evlenmek gelenek değildi, birnci görüş (Ümmül Hayr) daha doğrudur. yine Ebu Bekirin adında da ihtilaf edilmiştir. bazıları onun adının AbdulKabe olduğunu daha sonra Rasulullahın s.a.a onun adını Abdullah şeklinde değiştirdiğini söylemişlerdir. bazıları ise Ebu bekiri ailesinin Abdullah adlandırdığını söylemişlerdir. diğerleride Ebu Bekirin adının Atik olduğunu söylemişlerdir.

    ibni Esir, "Esedul Gabe", 3/315


    Ebu Bekirin annesi için 3 ad, kendisi içinde 2 ad olduğu söylenmiştir. nasibi mantığına göre ne Ebu Bekir ve nede onun çocukları Aişe, Abdurrahman, Muhammed ve b. dünyaya gelmemişlerdir. son olarak da şuna işaret edelim. ibni Esir Ebu Bekirin annesinin adının Seleme olduğunun doğru olmadığını, çünkü Selemenin Ebu Bekirin babasının kardeşi kızı olduğunu söylüyor. şimdi buna cevaben deriz ki: Ebu Bekirin babasının kendi kardeşinin kızı ile evlendiği ehli sünnet kaynaklarında sahih şekilde gelmiştir:

    حدثنا محمد بن عَمْرِو بن خَالِدٍ الْحَرَّانِيُّ حدثني أبي ثنا بن لَهِيعَةَ عن أبي الأَسْوَدِ عن عُرْوَةَ قال أبو بَكْرٍ الصِّدِّيقُ اسْمُهُ عبد اللَّهِ بن عُثْمَانَ بن عَامِرِ بن عَمْرِو بن كَعْبِ بن سَعْدِ بن تَيْمِ بن مُرَّةَ شَهِدَ بَدْرًا مع رسول اللَّهِ صلى اللَّهُ عليه وسلم وَأُمُّ أبي بَكْرٍ رضي اللَّهُ عنه أُمُّ الْخَيْرِ سَلْمَى بنتُ صَخْرِ بن عَامِرِ بن عَمْرِو بن كَعْبِ بن سَعْدِ بن تَيْمِ بن مُرَّةَ بن كَعْبِ بن لُؤَيِّ بن غَالِبِ بن فِهْرِ بن مَالِكٍ.

    Ürve Ebu Bekirin adının Abdullah b. Osman b. Amir b. Amr olduğunu, Bedirde Rasulullah s.a.a ile birlikte savaştığını ve annesinin adının Seleme. binti Sahar b. Amir b. Amr olduğunu söylemiştir.

    Taberani, "Mucemul Kebir", 1/51


    Heysemi ise bu hadisin sahih olduğunu onaylamıştır. yani Ebu Bekirin babası kendi kardeşinin kızı ile evlenmiş ve Ebu Bekir ondan dünyaya gelmiştir. son olarak şunu da söyleyelim ki, gerekirse ehli sünnet kaynaklarından anne, baba adlarında ihtilaf edilen bir çok kişi saya biliriz ama bu kadarı ile yetiniyoruz. zira amacımız insanların anne-babasını araştırmak değil şüpheye cevap vermekti. Allaha hamdolsun

    kaynak: Velayet

    Yorum


      #3
      imam Mehdinin a.s annesinin adı

      nasibilerin büyük şeyhlerin ibni Teymiyye el Harrani el Kezzab adını reddiye koyduğu yalan ve iftira kitabı "Minhacus Sünne"de şöyle der:

      فالمهدي الذي أخبر به النبي صلى الله عليه وسلم اسمه محمد بن عبد الله لا محمد بن الحسن وقد روى عن علي رضي الله عنه أنه قال هو من ولد الحسن بن على لا من ولد الحسين بن علي

      Rasulullah s.a.a Mehdinin adının "Muhammed b. Abdullah" olacağını söylemiştir "Muhammed b. Hasan el Askeri" değil. Ali r.a ise Mehdinin Hasan b. Alinin soyundan olacağını söylemiştir Hüseyin b. Alinin değil.

      ibni Teymiyye, "Minhacus sünne", 4/95


      şimdi biz bu hadisleri ele alacak ve inceleyeceğiz. bakalım bu yalancının sözleri ne kadar doğru. ilk olarak Mehdinin kimin soyundan olacağı konusu:

      قال أبو داود حدثت عن هارون بن المغيرة قال حدثنا عمرو بن أبي قيس عن شعيب بن خالد عن أبي إسحق قال قال علي رضي الله عنه ونظر إلى ابنه الحسن فقال إن ابني هذا سيد كما سماه النبي صلى الله عليه وسلم وسيخرج من صلبه رجل يسمى باسم نبيكم يشبهه في الخلق ولا يشبهه في الخلق ثم ذكر قصة يملأ الأرض عدلا و قال هارون حدثنا عمرو بن أبي قيس عن مطرف بن طريف عن أبي الحسن عن هلال بن عمرو قال سمعت عليا رضي الله عنه يقول قال النبي صلى الله عليه وسلم يخرج رجل من وراء النهر يقال له الحارث بن حراث على مقدمته رجل يقال له منصور يوطئ أو يمكن لآل محمد كما مكنت قريش لرسول الله صلى الله عليه وسلم وجب على كل مؤمن نصره أو قال إجابته

      Harun b. Muğire Amr b. Kays’tan, O, Şüeyb b. Halid’den, O, Ebû İshak’tan şöyle rivayet etmiştir; Hz. Ali r.a oğlu Hasan’a bakıp şöyle demiştir: “Benim şu oğlum Rasûlullahın s.a.a isimlendiği gibi seyyiddir. Onun sulbünden, adı Nebimizin adından olan, ona yaratılışta değil, huyda benzeyen bir adam gelecektir.”

      Ebu Davud, "Sünen", Mehdi kitabı, hadis 4290


      şimdi bu hadisin senedini inceleyelim:

      1. Ebu Davudun hadisi rivayet ettiği Harun b. Muğire ile arasında irsal vardır. çünkü Ebu Davud Harun b. Muğireyi görmüş değil. yani hadis mürseldir ki, bu zayıf hadis kategorisine girer.
      2. hadisin 2-ci ravisi Amr b. Kays hata eden ravilerdendir:

      Osman b. Ebu Şeybe onun hakkında: "hadislerde çok fazla yalış yapardı" demiştir.

      ez Zehebi, "Mizanul İtidal", 5/341

      3. Ebu İshak imam Aliyi a.s görmemiştir:

      هذا [الحديث] منقطع، أبو إسحاق السبيعي رأي عليًّا ( ع ) رؤية

      bu hadis munkatidir, Ebu İshak Aliyi görmemiştir

      ibni Munzir, "Tuhfetul Evhazi", 6/403

      4. nasibilerin son devir Şeyhi el Elbani hadisin zayıf olduğunu söylemiştir:

      ضعيف

      hadis zayıftır

      Elbani, "zayıf ve sahih Sünen Ebu Davud", 9/290


      görüldüğü gibi, bu hadisin neresinden tutsan adamın elinde kalır. ibni Teymiyye ise çölün ortasında oturup saçmaladığı ve ilim değil yalan ile amel ettiği için bundan habersizdir. belkide habersiz değildi ama hakkı örtmek için bu yola başvuruyordu. biz bu hadisin zayıf olduğu ve dolayısı ile bir delil olamayacağını ortaya koyduk ama konu hakkındakı araştırmamız zamanı konu hakkında güzel bir bilgi edindik ki, onu paylaşmayı uygun görüyoruz. Şeyh Ali Asker Rizvani "Mehdilik inancı" adlı kitabında konu hakkında şunları söylüyor:

      Mehdi a.s hem Hasanın ve hemde Hüseyinin a.s soyundandır. şöyleki imam Bakırın a.s annesi Fatıma imam Hasanın a.s kızıdır.

      Şeyh Ali Asker Rizvani "Mehdilik inancı", sayfa 209


      şimdi de 2-ci iddaya geçiyoruz. bu iddaya göre Mehdinin babasının ismi Abdullah. şimdi hadisi görelim:

      سفيان عن عاصم عن زَرّ بن حبيش عن عبد الله بن مسعود ( رض ) قال: قال رسول الله ( ص ) : لو لم يبقَ من الدنيا إلا يوم لطوَّل الله ذلك اليوم، حتى يبعث فيه رجلاً مني، أو من أهل بيتي، يواطئ اسمه اسمي، واسم أبيه اسم أبي، يملأ الأرض قسطاً وعدلاً كما مُلئتْ ظلماً وجوراً

      Bize Müsedded haber verdi, Onlara Ömer b. Abîd haber vermiş. Bize Ebû Bekir, yani İbn-i Ayaş haber verdi. (H), bize Müsedded haber verdi, bize Sûfyân’dan Yahya haber verdi (H). Bize Ahmed b. İbrahim haber verdi. Bize Ubeyduilah b. Musa haber verdi. Bize Zaide haber verdi. (H) Bize Ahmed b. İbrahim haber verdi, bana Ubeyduilah b.Mûsa Fıtri’dan haber verdi, dedi. (Rivâyetlerdeki) mânâ aynıdır. Bunların hepsi Asım’dan, Asım, Zir’den o da Abdullah b. Mes’ûd r.a vasıtasıyla Rasûfullah’den s.a.a rivayet etmiştir; Rasûlullah s.a.a şöyle buyurmuştur: "Dünyada sadece bir gün kalsa, Allah o günü uzatır da O günde Benden veya ehli beytimden, adı adıma, babasının adı da babamın adına uyan bir adam gönderir"

      Ebu Davud, "Sünen", Mehdi kitabı, hadis 4282


      bu hadisin senedinde kırmızı ile işaretlediğim gibi tüm raviler Asım’a bağlanıyor ve haberi ondan aktarıyorlar. şimdi Asım hakkında rical kitaplarından bilgi verelim. Asım güvenilir bir ravidir ancak:

      Yahya el Kattan: "onun hafızasında problem vardı"
      Nesai: "Hafıza problemi var"
      ed Darektuni: "onun hafızasında sorun var"


      ez Zehebi, "Mizanul İtidal", 4/13-14


      görülüyor ki, hadisteki yanlışlık Asımın hafıza probleminden kaynaklanıyor. çünkü bu hadis ondan başka raviler aracılığı ile de gelmiş ama orada "babasının adı da babamın adına uyan" ifadesi geçmemiştir:

      بسنده عن سفيان الثوري عن عاصم بن بهدلة عن زر عن عبد الله قال: قال رسول الله ( ص) : لا تذهب الدنيا حتى يملك العرب رجل من أهل بيتي، يواطئ اسمه اسمي

      Abdullah b. Mes’ûd’dan r.a rivâyete göre, Rasûlullah s.a.a şöyle buyurdu: "Ehli beytimden ismi ismime benzer bir kişi iş başına geçecektir." Âsım diyor ki: Ebû Salih, Ebû Hüreyre’nin şöyle dediğini bize aktardı: "Dünyanın bir günlük ömrü kalmış olsa bile o kimsenin başa geçmesi için Allah o günü uzatır"

      Tirmizî: Bu hadis hasen sahihtir.

      Tirmizi, "Sünen", Fitneler, hadis 2231

      kaynak: Velayet

      Yorum


        #4
        imam Mehdinin a.s annesinin adı

        bu çok değerli bilgiler için Allah razı olsun kardeşim.. Oldukça istifade edilecek ve gören gözler için hakikati ortaya koyup şüpheleri bertaraf edecek türden.. Rabbim çalışmalarını devamlı kılsın...

        Yorum


          #5
          imam Mehdinin a.s annesinin adı

          Allah razı olsun hocam, teşekkür ederim

          Yorum


            #6
            imam Mehdinin a.s annesinin adı

            [quote author=Qom_u_aşk link=topic=19719.msg119301#msg119301 date=1298910045]
            bu çok değerli bilgiler için Allah razı olsun kardeşim.. Oldukça istifade edilecek ve gören gözler için hakikati ortaya koyup şüpheleri bertaraf edecek türden.. Rabbim çalışmalarını devamlı kılsın...
            [/quote]
            "İmam"ın hattı” belli bir mezhebe mensup olanların değil,
            "Muhammedi İslam kimliğ"ini kuşanan bütün Müslümanların hattıdır."

            Yorum


              #7
              imam Mehdinin a.s annesinin adı

              Ilah Ilahi Zahir adli sahtekarin " Islamda Sia Inanci ' diye bir kitabini biz ilahiyatta iken bir guya hadis profsoru trafindan ogrencilere beles dagitilmisti.Ilk okumamda yalan ve iftira oldugunu hemen o zaman anlamistim. O profesor bir zafer kazanmis edasiyla kitablari dagitmisti .Ogrencilerin beynini yikamak istiyordu, ehlibeyt nurunu sondurmek istiyordu ama su ayeti unutmustu galiba: Allah nurunu tamamlayacaktir kafirler nefret etse bile.
              Insan palavra atarsa hafif destekli atmali, bu sozde alim gecinen adam tamamen desteksiz atiyordu, camur at izi kalir politikasi guduyordu .Fakat onlar istemesede Ehlibeyt nuru yayiliyor butun karalama ve yasaklamalrina ragmen.Elhamdulillah

              Yorum


                #8
                imam Mehdinin a.s annesinin adı

                Rabbim gönül güzelliklerini ve düsünce sihhatini bereketli kilsin kardesim
                arastirmalarinin sonuclarina ulasmayi sana kolay kilsin
                nefsin kibir tuzagindan esirgesin insaAllah


                Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

                Yorum


                  #9
                  imam Mehdinin a.s annesinin adı

                  Bu guzel duaniz icin Allah razi olsun gulistan_2 kardes.
                  Mu'min kardeslerin birbirlerinin giyabinda yaptiklari dua makbuldur, bana dualarinizla destek ve kuvvet verdiginiz icin tesekkur ediyorum.Allah bizleri Kur'an ve Ehlibeyt yolunda hizmet edenlerden kilsin ve bu yolda kaim ve daim kilsin.Saglik sihhat afiyet ve huzur icinde olmanizi Cenab-i Hakk'tan diliyorum.

                  Yorum


                    #10
                    imam Mehdinin a.s annesinin adı

                    dualarimiz bütün samimi akl-i selim kardeslerimiz icindir
                    bilmukabil ins.


                    Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

                    Yorum

                    YUKARI ÇIK
                    Çalışıyor...
                    X