Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

İmam Hz. Ali'nin (a.s) Hayatı, Fazileti, Siresi Ve Sözleri

Daraltma
Bu sabit bir konudur.
X
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Ynt: İmam Hz. Ali'nin (a.s) Hayatı, Fazileti, Siresi Ve Sözleri



    457- "İki ihtiras sahibi doymak bilmez: İlim isteyen ve dünyayı isteyen."

    458- "İmanın alameti; sana zarar verecek olsa bile fayda verecek yalana karşı doğruluğu seçmen, yaptığından fazla söz söylememen, başkalarının sözleri hakkında da Allah'tan korkup sakınmandır."

    459- "Mukadderat tedbirlere galip gelir; öyle ki bazen insanın afeti tedbirinde olur."

    460- "Hilim ve teenni, ikiz çocuklardır; yüce himmet bunları doğurur."
    461- "Gıybet, acizlerin uğraşıdır.''
    ------------------


    457.Hikmet: el-Hisal, c.l, s.26, Şeyh Saduk; Usul-u Kafi, c.l, s.64, Kuleyni; el-lkd'ul-Ferid, c.l, s.264, İbn-i Abdurabbih, Resulullah'tan (s.a.a) nakletmiştir.

    458.Hikmet: el-Adab, s.4, İbn-i Şems'ul-Hilafe

    459.Hikmet: Kitab'ul-Cemel, Şeyh Mufid: Kitab'ul-Cemel, Ebi Mahnef (Ö.H. 175); Güre, 'ul-Edille, Ebu'l-Hasan Mutezili; Destur-u Mealim’ul-Hikem, s.20, Kadı Kudai; Gurer 'ul-Hikem, s.307, Amedi; Cemel, Şeyh Mufid (r.a.); el-Cemel, Ebi Mahnef, (Ö.H. 175); Destur-u Meaim'il-Hikem, s.20, Kadı Kudai

    460.Hikmet: Sirac'ul-Muluk, .154, Tertuşi; Gurer'ul-Hasais'il-Vazihe, s.254; Bedi', s.21. İbn-i Mu'tez; Senaateyn, s.277, Ebu Hilal Askeri
    461.Hikmet: Mecma'ul-Emsal, c.2. s.454



    "Haksızlık edenler, hangi dönüşe (hangi akibete) döndürüleceklerini yakında bileceklerdir." (Şuara 227)

    Yorum


      Ynt: İmam Hz. Ali'nin (a.s) Hayatı, Fazileti, Siresi Ve Sözleri

      462.Hikmet: Tuhef'ul-Ukul, s. 144, Harrani; Mecma'ul-Emsal, c.2, s.454, Meydani; Tuhef'ul-Ukul s.203, tbn-i Şu'be Harrani; Ravzat'ul-Kafi, s. 112, Kuleyni; et-Tarih, c.2, s. 182, Yakubi

      463.Hikmet: Gurer'ul-Hikem, s.89, Amedi

      464.Hikmet: Gurer'ul-Hikem, s.89, Amedi

      465.Hikmet: Rebi'ul-Ebrar, s.364, Zemahşeri

      466.Hikmet: Kitab'ul-Muktesib, s.34, Müberred; Mucazat'un-Nebeviye, s.208, Şerif Razi

      -----------------------
      462- "Nice insanlar, başkaların kendisi hakkındaki övgüsüyle aldanmıştır "

      463- "Dünya, başkası için yaratılmıştır; kendisi için değil."

      464- "Ümeyyeoğulları'na bir fırsat verilmiş, içinde ko­şuşturuyorlar. Aralarında ihtilaf çıktığında, sırtlanlar alda­tarak onlara galip gelirler."

      465- Ensar'ın methinde şöyle buyurmuştur: "Allah'a andol­sun ki onlar yavrusunu, bağışlayan eller ve sivri dillerle eği­tip geliştirdikleri gibi İslam'ı kendi zenginlikleriyle eğitip geliştirdiler."

      466- "Göz, oturağın ipidir." (Kırbanın ipi çözülünce kırbada nasıl su kalmazsa, gözler de uyuyunca abdest kal­maz.)
      "Haksızlık edenler, hangi dönüşe (hangi akibete) döndürüleceklerini yakında bileceklerdir." (Şuara 227)

      Yorum


        Ynt: İmam Hz. Ali'nin (a.s) Hayatı, Fazileti, Siresi Ve Sözleri

        467- "Onlara, hakkı ikame eden ve din istikrara erince­ye kadar istikamet gösteren bir vali yöneticilik yaptı."

        468- "İnsanlara çok ısırıcı (çetin) bir zaman gelecektir; o dönemde zengin iki elindeki malı ısıracaktır (infak etmeye­cektir); oysa Böyle davranmaya emredilmemiştir; Allah şöyle buyurmuştur: "Aranızda ihsan etmeyi unutma­yın."(Bakara: 237) O zaman kötüler yücelecek, iyiler hor olacak ve zorda kalanlarla mallarını satmaları için muamele yapacak­lar. Oysa Resulullah (s.a.a) zorda kalanlarla alış-verişi ya­saklamıştır."

        469- "İki (grup) kişi benim hakkımda helak olur: İfrat eden dost ve bühtan edip iftirada bulunan (münafık)."

        470- Tevhid ve adalet hakkında soru sorulduğunda: "Tevhid Allah'ı vehimle şekillendirip sınırlandırmaman; adalet ise Allah'ı hikmet ve adaletin zıddıyla suçlamamandır."

        471- "Susup konuşmamakta hayır yoktur; nitekim ceha­letle konuşmakta da hayır yoktur."

        -----------------------
        467.Hikmet: el-Miet'ul-Muhtare min Hikemihi (a.s), el-Cahiz; Tuhef'ul-Ukul, s.223, İbn-i Şu'be Harrani; İrşad, s.173, Şeyh Mufid

        468.Hikmet: Kafi, c.5, s.310, Kuleyni; Uyun-u Ahbar'ir-Rıza, c.2, s.45, Şeyh Saduk; Ebu'1-Cud diye bilinen Amir'ut-Tai, kendi kitabında, s.22

        469.Hikmet: el-Hayvan, c.2. s.90, Ebu Osman Cahiz; el-Mehasin ve'l-Mesavi, s.41, Beyhaki; Emali, Şeyh Saduk; Gurer'ul-Hikem, s.329, Amedi; Maden 'ul-Cevahir, s,226; ayrıca Şeyh Mufid'in üstadı Kadı Ebu Bekir ibn-i Salim Temimi bu hadisi Hz. Ali'den nakledenler hakkında bir kitap yazmıştır.

        470.Hikmet: Gurer'ul-Hikem, s. 14, Amedi; Müfredat, s.49, Rağıb; et-Teraz, c.2, s.251, Seyyid el-Yemani

        471.Hikmet: Tuhef'ul-Ukul, s.94, İbn-i Şube Harrani; Rebi'ul-Ebrar, Zemahşeri
        "Haksızlık edenler, hangi dönüşe (hangi akibete) döndürüleceklerini yakında bileceklerdir." (Şuara 227)

        Yorum


          Ynt: İmam Hz. Ali'nin (a.s) Hayatı, Fazileti, Siresi Ve Sözleri

          472- "Allah'ım, bizleri ram ve uysal bulutlarla suvar; sert ve serkeş (şimşekli ve yıldırımlı) bulutlarla değil."

          473- İmam (a.s)'a; "Ey Emir'ül-Mü’minin, keşke sakalını boyasaydın?!" dediklerinde şöyle buyurdu: "Boya süstür, biz ise yasta olan bir topluluğuz."([16])

          474- "Allah yolunda şehit olan mücahidin ecri, gücü yettiği hal­de iffetten ayrılmayan kimseden daha büyük değildir. Zira iffetli in­san meleklerden bir melek olmaya çok yakındır."

          475- "Kanaat, tükenmeyen bir hazinedir."

          476- "Adalet ve insafa riayet et; zulüm ve haksızlıktan sakın. Zulüm, halkın dağılmasına neden olur; haksızlık ise işi kılıca götürür."

          --------------------
          472.Hikmet: en-Nihaye, c.2, s. 166, İbn-i Esir

          473.Hikmet: Mekarim 'ul-Ahlak, s.83, Tabersi

          474.Hikmet: Mekarim 'ul-Ahlak, s.83, Tabersi

          475.Hikmet: Tuhef'ul-Ukul, s.64, İbn-i Şu'be Harrani; Nihayet'ul-Ereb, c.8, s. 186, Nuveyri; Destur-u Mealim'il-Hikem, s.27, 28, Kadı Kudai; Mecma'ul-Emsal, c.2, s.454, Meydani; Revz'ul-Ahyar, s. 13, İbn-i Kasım

          476.Hikmet: Gurer 'ul-Hikem, s.49, Amedi
          "Haksızlık edenler, hangi dönüşe (hangi akibete) döndürüleceklerini yakında bileceklerdir." (Şuara 227)

          Yorum


            Ynt: İmam Hz. Ali'nin (a.s) Hayatı, Fazileti, Siresi Ve Sözleri

            477- "Günahların en şiddetlisi, sahibinin önemsemediği günahtır."

            478- "Allah, âlimlerden öğretme sözünü almadıkça, ca­hillerden öğrenme sözünü almadı."

            479- "Kardeşlerin en kötüsü, kendisi için meşakkate düşülen kimsedir."

            480- "Mü’min, kardeşini öfkelendirdiğinde (veya utan­dırdığında), ondan ayrılmış demektir."
            -----------------
            477.Hikmet: Mecma'ul-Emsal, c.2, s.454, Meydani; Tuhef'ul-Ukul, s.66, Harrani; Sirac 'ul-Muluk, s.384, Tertuşi

            478.Hikmet: Usul-u Kafi, c.l, s.412, Kuleyni; Bihar'ul-Envar, c.88, Meclisi

            479.Hikmet: Uyun-u Ahbar, c.4, s.231, Kuvvet-i Kulub, c.l, s. 181, Ebu Talib Mekki; Sedik ve Sedake, s.44, Tevhidi; Ravz'ul-Ahyar, s.91

            480.Hikmet: Muhazerat'ul-Udeba, c.2, s.28, Rağıb

            "Haksızlık edenler, hangi dönüşe (hangi akibete) döndürüleceklerini yakında bileceklerdir." (Şuara 227)

            Yorum


              Ynt: İmam Hz. Ali'nin (a.s) Hayatı, Fazileti, Siresi Ve Sözleri

              Seyyid Razi (r.a) şöyle diyor:

              Bu, Hz. Ali'nin (a.s) seçilmiş sözleri­nin sonuncusudur. Bizlere lütfedip Hz. Ali'nin dağınık sözlerini bir yere toplama ve birbirinden ayrı ifadelerini yakınlaştırma hususunda başarı ihsan eden Allah'a hamd ederim. Önceden de söyledi­ğim gibi her bölümün sonunda birkaç boş sayfa bıraktım ve yeni hadisler buldukça da ilgili bölümlere ekleyeceğim. Zira bazı sözler bize gizli kalıp sonradan ortaya çıkabilir. Bütün başarılar sadece Allah'ın yardımı iledir. Ben O'na tevekkül ettim. O bize yeter ve Allah ne de güzel vekildir. Bu kitap H. Recep 400 yılında sona erdi. Allah'ın selamı efendimiz Peygamberlerin sonuncusu ve en iyi yol gösterici olan Hz. Muhammed'e (s.a.a), temiz Ehl-i Beyt'ine ve yakin göklerinin yıldızları olan ashabına olsun.
              "Haksızlık edenler, hangi dönüşe (hangi akibete) döndürüleceklerini yakında bileceklerdir." (Şuara 227)

              Yorum


                Ynt: İmam Hz. Ali'nin (a.s) Hayatı, Fazileti, Siresi Ve Sözleri

                Dipnotlar:

                [1]- Hurura; Kufe yakınlarında olan bir köyün ismidir. Nehrevan savaşında Hz. Ali'ye karşı savaşan hariciler, o yeri kendilerine sa­vaş alanı seçtiler. Bu şahıs ise Nehrevan savaşında öldürülen "Garve b. Edne" idi.

                [2]- Fezzale'nin oğlu Nevf Hemdan halkından olup Hz. Ali (a.s)'ın yaranlarından biri idi. Bikkale de Yemen'de bir kabilenin ismidir.

                [3]- Damarlardan maksat, kalbi akciğere bağlayan iki damardır.

                [4]- Kadın insanı zahmete düşürse de onsuz hakkıyla yaşanması mümkün değildir.

                [5]- Seyyid Razi bu arada Hz. Ali'nin 9 ilginç hadisine yer vermekte, ardından yeniden kaldığı yerden devam etmektedir. Biz de merhumun bu sıralamasına riayet ettik ve aynı düzenlemeyi esas aldık.

                [6]- İmam (a.s) bu sözünde, özel ashabından olan Sa'saa b. Savhan-i Abidi'yi övmektedir.

                [7]- İmam (a.s) bu sözü, düşmanlığın kaçınılmaz tehlikesi ve za­rarı hakkında buyurmuştur.

                [8]- İmam (a.s) bu sözü, orduyu savaşa sevk ederken buyurmuştur.

                [9]- Usta kumarbaz, nasıl fırsatı kollayarak karşı tarafı yenilgiye uğratıyorsa, Müslüman bir kimse de kendisine verilmiş olan fırsattan yararlanarak rakibini yenmelidir.

                [10]- Nuhayle; Küfe yakınlarında Şam yolu üzerinde bulunan as­keri üstü; askerler ve gönüllü olarak savaşmak isteyenler orada top­lanıp eğitim görüyorlardı.

                [11]- Enes b. Malik Gadir-i Hum'da bulunup Resulullah (s.a.a)'in; "Ben kimin mevlası isem Ali de onun mevlasıdır. Allah'ım, onu seveni sev; ona düşman olana düşman ol..." şeklindeki sözünü duymuş olmasına rağmen, "Ben unutmuşum" dedi. Bundan dolayı abraş hastalığına yakalandı.

                [12]- İmam (a.s) bu sözüyle kalplere işleyen heybetine değinmektedir.

                [13]- Şebamiyan; Hemdan halkından bir kabile idi.

                [14]- Yani "Kudret ve kuvvet ancak Allah iledir."

                [15]- Sapık padişahtan maksat, İmre'ul-Kays'tır. Ona padişah de­mesinin sebebi, güzel şiirlerinden dolayıdır; sapık demesinin sebebi ise, kâfir ve fasık olduğundan dolayıdır.

                [16]- Bu sözüyle Resulullah (s.a.a)'in vefatını kast etmiştir.
                "Haksızlık edenler, hangi dönüşe (hangi akibete) döndürüleceklerini yakında bileceklerdir." (Şuara 227)

                Yorum


                  Ynt: İmam Hz. Ali'nin (a.s) Hayatı, Fazileti, Siresi Ve Sözleri

                  Hz. Ali (a.s)'ın çocuklarının sayısını, otuz üç[49], otuz iki[50], yirmi dokuz[51], yirmi sekiz[52] ve yirmi yedi[53] yazmışlardır. Elbette o çocuklar çeşitli annelerden dünyaya gelmişlerdir.
                  buna kaynak kimlerdir?

                  250 yıl ve 500 yıl sonra gelmiş bir El Kamil ve Taberi dışında buna kaynak olan görmedim pek, Neçhul Belaga'da Fatma anadan sonra evlenmedim diyor, bu sayısız eş ve çocuk işine başka kaynak var mı, Şii kaynağı mesela

                  El Kamil ve Taberi sünni diyanetin sıkça başvurduğu için, Hz Ali hakkında yazdığı işlerin yüceltmeden çok küfür gibi göründüğü için, bu iki kaynaktan başka kaynak varsa , bilen varsa paylaşabilir mi


                  Ben Neçhul Belaga'daki açıklamaya inanıyorum Fatma anadan sonra evlenmediğine dair,
                  konu önemli olduğu için illaki Şii kaynak vardır sayısız eş ve evlat işine referans oluşturacak konusunda,

                  İmamlardan referans varsa daha da tercih iştir, ki olmaması esasen düşündürücü olur ki önemli işlerden

                  Kaynağa erişebileceğimiz link varsa tercihtir, bizzat kontrol edelim



                  Eğer İmamet yoksa eğer rehberlik ve önderlik yoksa eğer hedef yoksa ve eğer Hüseyin yok ve onun yerine eğer Yezid varsa, işte o zaman; Allah evi etrafında dönmekle puthane etrafında dönmek arasında hiçbir fark yoktur.”

                  Ali Şeriati

                  Yorum


                    Ynt: İmam Hz. Ali'nin (a.s) Hayatı, Fazileti, Siresi Ve Sözleri

                    [quote author=AliekberBabacan link=topic=2088.msg58273#msg58273 date=1256424312]
                    Hz. Ali (a.s)'ın çocuklarının sayısını, otuz üç[49], otuz iki[50], yirmi dokuz[51], yirmi sekiz[52] ve yirmi yedi[53] yazmışlardır. Elbette o çocuklar çeşitli annelerden dünyaya gelmişlerdir.
                    buna kaynak kimlerdir?

                    250 yıl ve 500 yıl sonra gelmiş bir El Kamil ve Taberi dışında buna kaynak olan görmedim pek, Neçhul Belaga'da Fatma anadan sonra evlenmedim diyor, bu sayısız eş ve çocuk işine başka kaynak var mı, Şii kaynağı mesela

                    El Kamil ve Taberi sünni diyanetin sıkça başvurduğu için, Hz Ali hakkında yazdığı işlerin yüceltmeden çok küfür gibi göründüğü için, bu iki kaynaktan başka kaynak varsa , bilen varsa paylaşabilir mi

                    Ben Neçhul Belaga'daki açıklamaya inanıyorum Fatma anadan sonra evlenmediğine dair,
                    konu önemli olduğu için illaki Şii kaynak vardır sayısız eş ve evlat işine referans oluşturacak konusunda,

                    İmamlardan referans varsa daha da tercih iştir, ki olmaması esasen düşündürücü olur ki önemli işlerden

                    Kaynağa erişebileceğimiz link varsa tercihtir, bizzat kontrol edelim[/quote]

                    İlk önce şunu bir düzeltin, "Neçhul Belaga" değil, Nehc'ul Belağa'dır. Nehc'ul-Belağa'da nerde öyle bir söz geçiyor?!!
                    evet, Hz. Ali (a.s), Hz. Fatıma (s.a) döneminde kimseyle evlenmemiştir ama Hz. Fatıma'nın vefatından sonra bir kaçıyla evlenmiştir. Şia alimlerinden Şeyh Müfid "El-İRŞAD" kitabının 136. faslında şöyle yazıyor:

                    136. FASIL
                    HZ. EMİR’UL-MUMİNİN (A.S)’IN EVLATLARI VE İSİMLERİ


                    "Hatemü’n-Nebiyyin Hz. Muhammed Mustafa (s.a.a)’ın kızı Fatıma (a.s)’dan doğma; Hasan, Hüseyin ve Zeyneb.
                    Cafer b. Kays Hanefiye kızı Hûle’den doğma Muhammed. Rabiâ kızı Ümmü Habib’den doğma Ömer ve Rukiye.
                    Haccam b. Halid b. Darem kızı Ümm’ül-Benin’den doğma, Abbas, Cafer, Osman ve Abdullah, her dördü de Kerbela’da İmam Hüseyin (a.s)’ın huzurunda şehit oldular.
                    Ümeys Has’emiye kızı Esma’dan doğma Yahya.
                    Urve b. Mesud Sakefi kızı Ümmü Said’den doğma Ümm’ül-Hasan ve Remle.
                    Hazretlerinin diğer zevcelerinden doğan: Nefise, Zeyneb-i Suğra, Ru¬kiye-i Suğra, Ümmü Hani, Ümm-ü Kiram, künyesi Ümmü Cafer olan Cemane, Emame, Ümmü Seleme, Meymune, Hatice ve Fatıma.
                    Bazı Şia alimleri, Hz. Fatıma (a.s)’ın bir erkek çocuğu düşürdüğünü kaydetmişlerdir. Ki, efendimiz (s.a.a) vefat ettiğinde bu çocuğuna [hamileydi ve efendimiz bu çocuk daha doğmadan ismini Muhsin koymuştu.
                    Buna göre Hz. Emir’ul-Müminin (a.s)’ın yirmi sekiz çocuğu vardı. Her şeyin en doğrusunu Allah biliyor."
                    "Haksızlık edenler, hangi dönüşe (hangi akibete) döndürüleceklerini yakında bileceklerdir." (Şuara 227)

                    Yorum


                      Ynt: İmam Hz. Ali'nin (a.s) Hayatı, Fazileti, Siresi Ve Sözleri

                      Nehc'ul-Belağa'da nerde öyle bir söz geçiyor?!!
                      Okuduğumu anımsıyorum, hafızam ender yanıltır beni, tekrar bulabilmek için en az 10 gün bi fiil tümünü gözden geçirmem lazım, buna duramam şimdilik, bendne başka okuyan yok mu, varsa bildirmesi de konuya katkı olur

                      Beni esas düşündüren Şii aleminden bunu bilenin çıkmamsı , önemli bir mesele olduğu için

                      --------------------------------------------------------------------------------------------



                      12 imamlardan alakalı bir delil var mı?

                      Ve aklım almıyor nasıl 12 imamlardan bu konuda hakkında bilgi yok




                      Şia alimlerinden Şeyh Müfid "El-İRŞAD" kitabının 136. faslında şöyle yazıyor:
                      Şeyh Müfid, vefat yılı hicri 413
                      12 ile 18 göbek geçmiş

                      Dayanakları ne?

                      Onun dayanağı varsa , dayanağına temel olan işleri başkaları da rivayet etmiş olmaları gerek

                      Bana erişebileceğin tüm kaynakları bulmanı rica ediyorum can, Şiilik alimlerine aşinalığın olmalı, ve Ehli Beyt'in sahipleri görünüyorsunuz söze gelince, önemli bir mesele olduğu için kim bu tür işleri rivayet etmiş bilmeniz gerek

                      kendimden ve çevremden örnek aldığım zaman, dedemin baabsı kimdir bize nerdeyse meçhul gleiyor, onun baabsı daha da meçhul ve kaç göbek geçmişe gidebiliyoruz ki

                      Delil olrak sunduğun kişi 12 ile 18 göbek sonra gelmiş biridir, dolayısıyla öne sürdüğü iş neye dayanıyor öğrenmek hakkımız olsa gerek


                      Ümmü Habib’den doğma Ömer
                      Ümm’ül-Benin’den doğma,Osman

                      Bu tür isimleri koyabileceği de aklımın süzgecindne asla geçmez, çünkü bu isimler haksızlığa bulaşıp, asırlar boyu kötü bir yansımayla anılacakları zaten belirgin

                      Ben şahsen 15 göbek geçmişimi araştırmış biri olarak, çevremdeki Alevileri araştırmış biri olarak, Hz Ali ve Ehli Beyt'le savaşıp, zulm etmişlerin ismini asla koymadığımızı biliyorum, siz o tür isimleri koyuyormusunuz ki bunu Hz Ali'ye yakıştırabilmektesiniz?


                      O ki sağlam deliliniz , dayanağınız yok, Hz Ali'ye sayısız evlat yakıştırmak için nedne bilmediğiniz işler hakkında şahitliğe durursunuz ki?

                      12 imamlardan delil var mı? yok

                      En yakın şahit sünniliğin ikilisi Taberi ve El Kamil dışında şimdi de 4-5 asır sonra gelmiş El İrşadi


                      Zamanınız olunca bu İrşadiden öne sürdüğü işlerle ilgili konu açaın zman buldukça öne sürdüğü işleri irdeleyelim, böylece niteliği belli olur

                      Ama ne olursa olsun 12 ile 18 göbek sonra gelmiş biri olarak bu tür konularda güvenilir kaynak teşkil etmez

                      12 imamalrdan bu knouda delil, iz olmamsı benim düşüncemi pekiştirir bence fatma anamızdan sonra evlenmemiştir, büyük bir iftiradır ortaya atılan iş, hatta hafızam beni yanıltmıyorsa konu Neçh'ul Belaga'da da geçer



                      Eğer İmamet yoksa eğer rehberlik ve önderlik yoksa eğer hedef yoksa ve eğer Hüseyin yok ve onun yerine eğer Yezid varsa, işte o zaman; Allah evi etrafında dönmekle puthane etrafında dönmek arasında hiçbir fark yoktur.”

                      Ali Şeriati

                      Yorum


                        Ynt: İmam Hz. Ali'nin (a.s) Hayatı, Fazileti, Siresi Ve Sözleri

                        [quote author=AliekberBabacan link=topic=2088.msg58291#msg58291 date=1256453825]



                        Ümmü Habib’den doğma Ömer
                        Ümm’ül-Benin’den doğma,Osman

                        Bu tür isimleri koyabileceği de aklımın süzgecindne asla geçmez, çünkü bu isimler haksızlığa bulaşıp, asırlar boyu kötü bir yansımayla anılacakları zaten belirgin

                        Ben şahsen 15 göbek geçmişimi araştırmış biri olarak, çevremdeki Alevileri araştırmış biri olarak, Hz Ali ve Ehli Beyt'le savaşıp, zulm etmişlerin ismini asla koymadığımızı biliyorum, siz o tür isimleri koyuyormusunuz ki bunu Hz Ali'ye yakıştırabilmektesiniz?










                        [/quote]






                        evet Hz Ali(as) çocuklarından ikisine Ömer ve Osman adını vermiştir.Ama bu Ömer ve Osman sizin zannettiğiniz gibi Halife Ömer ve Halife osmanın adı değildir.
                        Size bunu şia kaynaklarından getireceğim delillerle ispatlayacağım.Yalnız Şia kaynaklarının büyük çoğunluğu halihazırda türkçeye çevrilmediği için,bende arapça ve farsça bilmediğim için,Şia hadis külliyatlarının ingilizce versiyonunda çeviri yapacağım ve size linkinide vereceğim kendinizde kontrol edebilirsiniz.

                        Hz Ali(as)'nin oğluna Osman adını vermesi bahsi:

                        http://www.answering-ansar.org/answers/names/en/index.php

                        We should point out that in our Shi'a text Munthee'ala Mahal Volume 1 under the Chapter "Shahadth" - we read the testimony of Imam 'Ali (as) that he named one of his sons Uthman because on the day he was born he (as) stated:
                        "I shall name this child after my brother Uthman bin Maaz'un


                        Çevirisi:
                        Şunu bilmeliyiz ki Şia kaynaklarımızda, Mutheala Mahal Cilt 1'de, "Şehadet" başlığında şu satırları okuyoruz:
                        İmam Ali (a.s) oğullarından birinin adını Osman koydu çünkü o doğduğu gün şöyle dedi:
                        "Bu çocuğuma kardeşim Osman bin Maaz'un adını vermeliyim"
                        bu Rasulullah vefat etmeden önce vefat eden bir sahabesidir.




                        Hz Ali(as)'nin oğluna Ömer adını vermesi bahsi:

                        To prove our point we suggest our opponents consult Asada al Ghaybah Volume 4 page 134 under the letter "Ayn". We assert that Imam 'Ali (as) named his son Umar after this great faithful commander

                        çevirisi:
                        İşaret ettiğimiz noktayı kanıtlamak için Asadal Gaybah Cilt 4 sayfa 134'e "Ayn" başlığındaki mektuba danışıyoruz. Burdaki mektuba dayanarak İddia ediyoruz ki İmam Ali oğlu Ömer'i bu büyük komutan'ın ismiyle adlandırmıştır.(Bu Ömer bin Selman'dır yani Selmani Farisi'nin(ra) oğlu Ömerdir.)


                        .




                        Gönülleriniz bir olmadıktan sonra sayıca çok olmanızın bir anlamı yoktur
                        İmam Ali (a.s)

                        Yorum


                          Ynt: İmam Hz. Ali'nin (a.s) Hayatı, Fazileti, Siresi Ve Sözleri

                          Mutheala Mahal
                          Bu konuda detay dilerim, hicri hangi asırda ele alındığına dair, ve dayanak olarka neleri referans aldığına dair

                          Hz Ali(as)'nin oğluna Osman adını vermesi bahsi:
                          bahsi
                          Asadal Gaybah
                          Aynı şekilde bu kitap ne zman ele alınmış ve referans oluşturacak işler kimlere dayanıyor

                          Soruma da cevap vermeni dilerim, Şiilikte bahsi geçenlerin ismi veriliyor mu, bizde kesinlikle verilmediği bilinen bir gerçek?

                          Ve 12 imamlardan nasıl olur da İmam Ali'nin evliliklerine, kaç çocuğuna dair rivayet olmaz

                          En yakın rivayetçiler nasıl oluyor da en az 12-20 göbek sonra ortaya çıkmış kişilerdir

                          Bu rivayet, ve bahisler 500 yıl sonra ortaya atılmış işler ise kimse kusura bakmasın bana doyuucu kaynaklar gerek

                          Neçh'ul Belaga'dan olsun, veya birinci ağızdan olsun nasıl olur da bu konu hakkında delil,söz, belirti olmaz

                          Hadi İmam Ali'den olmasın, İmam Hasan ,Hüseyinden olmasın,hiç bir iMamdan neden rivayet, dayank , belirti yok






                          Eğer İmamet yoksa eğer rehberlik ve önderlik yoksa eğer hedef yoksa ve eğer Hüseyin yok ve onun yerine eğer Yezid varsa, işte o zaman; Allah evi etrafında dönmekle puthane etrafında dönmek arasında hiçbir fark yoktur.”

                          Ali Şeriati

                          Yorum


                            Ynt: İmam Hz. Ali'nin (a.s) Hayatı, Fazileti, Siresi Ve Sözleri

                            Verdiğin kaynağa baktığım zaman baya aykırılıklar görüyorum

                            Rasulullah (s) named one of his sons Uzza
                            If the claim is that Imam 'Ali (as) named his sons after these three then Hanafi scholar Shibli Numani in Seerathun Nabi Volume 1 page 191 quotes Imam Bukhari's "Tareekh al Sagheer" that Rasulullah (s) named one of his sons Abdul Uzza:
                            Zikrini ettiğin eleman hanefi mezhebinden ve Buhariden delliler sunmayı sakıncalı görmeyen biri

                            Hatta İmam Ali'nin oğullarından birinin adını hz Muhammed'in Uzza koyduğunu iddia edecek kadar ciddilikten uzak bana göre

                            Daha ciddi kaynaklara bakın, birinci dereceden güvenilir işler olsun, mümkünse düz İmamlardan



                            Eğer İmamet yoksa eğer rehberlik ve önderlik yoksa eğer hedef yoksa ve eğer Hüseyin yok ve onun yerine eğer Yezid varsa, işte o zaman; Allah evi etrafında dönmekle puthane etrafında dönmek arasında hiçbir fark yoktur.”

                            Ali Şeriati

                            Yorum


                              Ynt: İmam Hz. Ali'nin (a.s) Hayatı, Fazileti, Siresi Ve Sözleri

                              Aliekberbabacan kafanda kurulu olan islam ve ehlibeyt anlayışı dışında zaten hiçbir şeyi kabul etme niyetinde değilsin,ben sana kaynak sundum ve linkte orada ekli.Daha fazla araştırmak ve okumak istersen buyur oku ve incele ben yada bizler sana bu konuda ne söylersek söyleyeyim sen bildiğini okumaya devam edeceksin.
                              Gönülleriniz bir olmadıktan sonra sayıca çok olmanızın bir anlamı yoktur
                              İmam Ali (a.s)

                              Yorum


                                Ynt: İmam Hz. Ali'nin (a.s) Hayatı, Fazileti, Siresi Ve Sözleri

                                [quote author=mikdat bin esved link=topic=2088.msg58404#msg58404 date=1256485019]
                                Aliekberbabacan kafanda kurulu olan islam ve ehlibeyt anlayışı dışında zaten hiçbir şeyi kabul etme niyetinde değilsin,ben sana kaynak sundum ve linkte orada ekli.Daha fazla araştırmak ve okumak istersen buyur oku ve incele ben yada bizler sana bu konuda ne söylersek söyleyeyim sen bildiğini okumaya devam edeceksin.

                                [/quote]

                                Sayın can ciddi kaynaklar dilemem hak olsa gerek?

                                linkini verdiğin kişi hanefi mezhebinden, Buhariden dayanak sunmaya çekinmemekle birlikle,Hz Ali'nin oğulalrının birinin ismini de Hz Muhammed'in koyduğunu bildirerek uzza koyduğunu iddia etmiş, ki Uzza biliyoruz ki 3 puttan biridir


                                Bizim dilediğimiz referanslar belli, birinci dereceden referanslardır, hicri 400 küsür yıl sonrakilerin şahitliği bize garip geliyor

                                Önemsiz bir iş olumş olsa anlarız bu konuda rivayet olmamasına değin, ama önemli bir konu olmalı, neden koca bir boşluk var, düşünür insna elbet,

                                Ve bu boşluğu sünniliğin 250 yıl, 500 yıl sonra gelmiş sözde alimleri mi doldurmalı?

                                Mesele üzerinde durmamın elbetet ciddi sebepleri var, sünni diyanet cami önlerinden Hz Ali'nin hayatı diye dağıttığı kitapçıkları oku, neden kızdığımı anlamakta zorluk çekmiceksin

                                7 yaşındaki hayali çocuklarını Ömere, Osmana, ebubekire sattrırıyorlar bu tür kitapçıklarda Taberi ve El Kamili referans sunup

                                Bu konuda Şiileirn kaynağı olmalı, 12 imamalrdan delil, kalıntı olmalı, elinizi taşın altına koyup araştırmalara durun, benim ciddi deliller istememe hayıflanacak yerde


                                O ki elinizde ciddi dayanak yok, neden belirsizliği, meçulluğu kendinden aşikar, 400 yıl sonra gelmişleri dayanak sunarak Hz Ali'ye sayısız eş ve evlat bahşetmek için çırpınıyorsunuz ki?

                                Ciddi dayanaklar istemem haktır,
                                Eğer İmamet yoksa eğer rehberlik ve önderlik yoksa eğer hedef yoksa ve eğer Hüseyin yok ve onun yerine eğer Yezid varsa, işte o zaman; Allah evi etrafında dönmekle puthane etrafında dönmek arasında hiçbir fark yoktur.”

                                Ali Şeriati

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X