Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

AşKI KENDİNDE ARAMAK

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    AşKI KENDİNDE ARAMAK

    Aşkı kendinde aramakla başlayalım;Allaha ulaşmak iki şekildedir.
    1.ilmen
    2.aşkla(tasavvufla)insan bildiğiyle yönelir Rabbine. herkes kendi ilmi ve sevgisiyle RABBİNE iltica eder. kimisi ise bunu yapmak için MURşİDİ KAMİLE müracaat eder. zaten muminler birbirlerinin velisi değilmi? velilik iki şekildir.
    VEHBİ ve KESBİ dir.
    kimine ALLAH verir. kimisi ise ALLAH tan alır tabiri caizse. vermek onun şANIN dandır. kişi istediği gibi bilir,öyle inanır ; bazende naz eder. buda EHLİ NAZ dır. RABBİY le öyle barışık ki sevgilide bir buse ister gibi nazlanır. bu aradaki aşkın derecesini gösterir. sadece ilimle bunu bulamayabiliriz,sevgi enbüyük rabıta olur. bazende acemi çırak öyle değilmi? ilk namaz kılışım aklıma geliyorda! korku,ürperti,şaşkınlık,sevgi ve rahmetin kuşatıcılığı daha iyi anlaşılıyor her halde.
    tefekkürde O nu aramak ayrı bir heyecan,korku ve SüBHAN kapısı geçiriverir insanı mana alemine. HABİBİ nin arşa İSRA sı,arşı taşıyan sekiz melaikenin,ADEM den OğUL a gelen bu hakikat hepsi aşktan değilmi?
    """"""""&q uot;SEN OLMASAYDIN HİÇ BİR şEYİ YARATMAZDIM""""""&qu ot;"Aşkı anlatmıyormu? hele günahkar bir dilin ""YA RABBİ""
    demesi ne kadar sevimli? O na yakarış ne güzel bir nimettir.

    #2
    Ynt: AşKI KENDİNDE ARAMAK

    Allah razi olsun

    Yorum


      #3
      Ynt: AşKI KENDİNDE ARAMAK

      Allah razı olsun inşallah..

      Yorum


        #4
        Ynt: AşKI KENDİNDE ARAMAK

        emegine saglik kardesim
        güzel ifadeler kullanmis ve güzel bir konu islemissiniz
        fakat metin icerisindeki hadis hakkinda elimde söyle bir belge var
        ben belgeyi aktarayim, konu hakkinda daha detayli bilgisi olan bir kardesimiz olursa katkida bulunurlar...
        .................................
        "Sen olmasaydın, ben bu kâinatı yaratmazdım." Sağanı: uydurmadır, demiştir.
        Halk arasında meşhur hadislerden biri olan bu hadisin uydurma olduğu konusunda âlimler arasında görüş birliği bu* lunmaktadır. İmam Saganî, eî-Ehadîsü'hMevzûa kitabında (s.7) "Bu hadis uydurmadır", demiştir. Aliyyü'1-Karî etEsrar'ul' Merfûa kitabında (s.288 Hadis No: 385) İmam Saganî'nin bu ifadesini aynen nakletmiş ve bu uydurma hadis hakkında "Fakat manası doğrudur", demiştir. İmam İbn Asakir bu hadisi benzer bir ifade ile merfû olarak rivayet etmiş; Ibn Asakir'in naklettiği bu rivayeti, İbnü'l-Cevzî el-Mevzûatü'I-Kübra'da (i/288) "Bu hadis, hiç şüphesiz uydurma bir hadistir. Senedinde meçhul ve zayıf raviler bulunmaktadır", diye reddetmiş ve hadisin senedindeki raviler hakkındaki muhaddis imamların görüşlerini nakletmiştir. Bu raviler arasında yer alan (Yahya el-Basrî) hakkında Darakutnî: Metruk (terk edilmiştir) ifadesini kullanmış; Amr el-Fellas; Bu kişi yalancı idi, uydurma hadisler naklediyordu, demiştir. Ahmed b. Hanbel ise Biz, Yahya el'Basrî'nin hadislerini yaktık, demiştir. İmam Süyûtî de el-LeâliTMasnûa kitabında (1/272) IbnüTCevzî'nin bu hadis hakkındaki görüşüne katılmıştır. Aclûnî, Keş/ü7-Hafa' da (2/214 Hadis No: 2123) Bu söz, hadis olmasa da manası doğrudur, demiştir. (Çev.)


        Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

        Yorum

        YUKARI ÇIK
        Çalışıyor...
        X